Megpróbáltam. A szóló nálam nagyon éles, a sustain ugyanúgy rövid, mint eddig volt. Ha beállítási hiba van nálam, az már csak valami globális lehet. Vagy pedig tényleg a hardverben van a hiba. A riff hangszín kicsit gyengusz nálam, de jó ideje úgy tűnik számomra, hogy a Marshall szimulációk gyengék. Vagy én emlékszem rosszul, hogy valamikor erőteljesebben szóltak, vagy valami bibi van. Esetleg a System update 1.03 lenne a lúdas a dologban? Korábban már kerestem erre az infóra is, de nem találtam semmit, és azóta csak kiadtak volna valami javítást hozzá.
már engem is egyre jobban "idegesít", hogy mi lehet a gondod, még mindíg eljöhetsz, ugyanaz a gitár tonezone-nal, gt-8, u.a. a patch kiderül az igazság. egyébként gitárok, erősítők javításával is foglalkozom de idő híján kizárólag baráti körben.
RG320+GT8+Powerstate cucc kimikrofonozva, videókamerával felvéve.
Daczi emlékére adtuk elő egy motorostalálkozón a halálát követő hétvégén.
Az esetleges hibákért előre elnézést kérek, de azon a héten repedt szét a kötépső ujjbegyem és néha fájdalmas volt a nyújtás. :)
Ja igen: hogy kerül rá a dob a felvételre, és hogy hallgatod játék közben? Én csak ASIO hangkártyás megoldást tudok (az alaplapiak nem teljesítik a követelményeket).
Szerintem nincs itt akkora gond, csak picit lehet már beleőrültél a GT-be.
Nézesd meg a gitárod valahol. Ha nincs hiba benne, akkor máshol kell keresni.
Van pár élő felvételem RG+GT+Power kimikrofonozva a színpadi cuccra. Érdekel?
Nálam mi a frász lehet a gond? Eddig volt ötlet már kábel, pickup, pickup-bekötés, gitárbeállítás témában, de nem tudom mivel kezdjem, melyik lehet a leggyanúsabb? Ha a kábel mikrofóniás, attól kopog-e a koptatólap? Mi okozhat rövid sustaint? Mi okozhat ezek közül zajt, illetve gerjedést? Hogy tudom megállapítani, hogy jól van-e a pickup bekötve (nincsenek felcserélve a kivezetések, sorosan van, nem párhuzamosan a két tekercs)? És még néhány kérdés...
Ezek némelyikére én is tudom/sejtem a választ, de egy kis megerősítés nem ártana.
Az erősítőmmel jobb, dehát ez így természetes.
Ebben a topicban valahol leírtam már a beállítást, talán úgy 2 éve. Nemtom.
A dobkiséreteket én szerkesztgetem itthon a Drums! nevű progival. Körülményes, egyszerű de nekem jó
Háát, ha LINE/OUT-on hallgatom, a legtöbb (ami fent van a linken) szerintem teljesen használható. (na jó 70%-ban). ;)
Persze hozzá kell lőni a gitárerősítőhöz, de nekem ezek a patch-ek sokat segítettek, hogy saját hangzást alkossak. Főleg a torzított csatornákkal szenvedtem sokat, mire értelmes blues és hard rock hangot kicsaltam a gt8ból. ;)
Köszi. Egyébként nagyon sok syx-em van, csak valahogy nálam nem úgy szólnak.
Azt hiszem, megvan a Hetfield-es is, régen próbáltam, de akkor nem jött be. Lehet, hogy majd hamarosan megint végigpróbálgatom őket. Egyébként van kábelem.
Amik a lapon vannak nagyon ismerősnek tűnnek.
Asszem vágom mire gondolsz. Azt a hangot elő is lehet hozni, ha akarod. Én Slash-től nyúltam. Újjal megpengeted és mondjuk egy H hangról felhúzod D-re, majd megvibratózod. Ha esetleg nem jönne össze akkor halványan kozzáérhetsz a húrhoz. Ez egy kissé tompa, búgó hangot fog eredményezni, és tényleg blúzos. Már, ha erre gondoltál.
Ha ugyanezt pengetővel teszed, már más a hatás.
Szerintem bármelyik gityóból kijön.
A gitárodnak egyébként van egy arcbatolós blues-os hangképe. Nehezen tudnám meghatározni, hogy mi is ez konkrétan, valahol a mélyközép tartományban van valami olyan szövete a hangnak, hogy csak na. Akkor hallatszik, amikor mélyebb hangokat játszol, pl. a Blues solo elején, de a 9. másodpercben határozottan beszól.
Kell a lóvé, mert csöves erősítőt építesz belőle. Ördögi kör.
Azért a GT-8-ból is igen jó hangzásokat lehet kihozni, csak nekem nem sikerül.
Van, amikor egy jó nagy minőségi ugrást sikerül elérni, aztán később meghallom a hibákat, de az okát nem nagyon sikerül megfejteni.
Először úgy lapoztam vissza, és ott az én hozzászólásom volt az #1814-es, tiéd az #1811-es. Most megpróbáltam a linket, és a te hozzászólásod jön be #1814-re. Működik a link is, nagyon tetszik a szólóhang.
Nem jelenik meg sajnos a link amit az #1811-be tettél be, de nem a honlapodra gondolsz a myspace-en? Azon van a blues szóló, az kegyetlenül jó. Lehet, hogy blues-t játszanék, ha lenne hozzá tehetségem, de sajnos semmihez sincs.
Szóval ez a beállítás megvan nekem, mert egyszer leírtad. Ez a Snakepit nevű patch, csak attól félek belemódosítottam egyszer valahol véletlenül. Mindenesetre nem szólt így, mint nálad. Jó, tudom, kézben van a hang, de akkor is.
Nekem csak GT6-om van, de én is csináltam Metallica hangzást.
A bibi,h nincs kész a csövi combom...csak tranyóssal tudom felvenni. Ha összejön én is megmutatom.
Szép csendes tiszta hangra ajánlom a Fender Twin Cleanet egy kis chorussal és egy csipetnyi reverbbel. Nincs semmi más rajta. A blues hangzásokra talán a Marshall, a Hard rockos hangzásnál a peavey 5150et ajánlom, még szólóhangzásokra sem utolsó. A wah-t pedig próbáld ki a Hughes & kettner erősítőmodelleket.
És ha aktív elektronikás gitód van akkor megleplek egy syx beállítással, ha tényleg metallicás hangzást akarsz
egy csöves erősítőben is rakás passzív eq-van pre/post(cső előtti és utáni R-C tagok, bemeneti kondi mélyvágó) master eq, sőt a presence-szel még a végfok negatív visszacsatolásába is bele eq-zhatunk.
Mondjuk a Metallica Black Albumához hasonlító hangzásnak tudnék örülni, de végül is nem túl durva metálhangzás érdekelne, szólóban szép folyós hanggal, zaj és gerjedés nélkül.
Érdekel továbbá még szép testes csengő tiszta hang, tiszta blues, koszos blues, blues szóló, hard rockos hangzás (ála Rhandy Roads, Jake E. Lee). Más igényem nincs.
Azért kísérleteztem vele sokat, és segítséget is kaptam hozzá.
Igazából csak hangszínből van kicsit sok, más effektek szerencsére nincsenek sokan benne, de egyelőre így sikerült valami hallgathatód elérni. Megfogadom a tanácsod, lemegyek nullára, és megpróbálom mjad felépíteni apránként. Csak az a baj, hogy ezt már játszottam korábban.
Lejjebb vettem a gain-t 50-re, kikapcsoltam minden mást az antifizz EQ kivételével. Olyan hard rockos hangzást sikerült kihozni. Van hasonló hangzásom. Az a jó benne, hogy harapósabbak a riffek, nem mosódnak össze a hangok. Valamit kell vele csinálnom a gain növelésén kívül, hogy metálosabb legyen.
Aztán még lejjebb vettem a gaint: 20-ra, bekapcsoltam a WAH-ot, gerjed.
Egyébként a SOLO kapcsolót bekapcsolva, ugyancsak jelentősen megnöveli a rendszer zaját.
Reverb:
Type: Hall1
Rev Time: 3s
Pre Delay: 10ms
Low Cut: 165
High Cut: 8k
Density: 10
Effect Level: 12
Direct Level: 100
Zajzár: 80/20
Más nincs rajta.
Egy kicsit tényleg magas, de ezen a hangerőn még nem nagyon. Szerintem leginkább a mikrofon karakterisztikája miatt van úgy a felvételen. Meghagytam a LINE/PHONES beállítást, de átváltottam COMBO AMP-ra.
A kompresszort csak próbaképpen kapcsoltam be, már eleve zajos a jel. Tiszta hangszínen ez nem igazán hallatszik.
A pickup bekötésének még egyszer utánanézek. A nyaki hangszedő nem gerjed annyira, mint a hídnál lévő, de valamivel kisebb jelű is.
Most nem tudom meghallgatni, mert itt nincs hangkártyám.
Ez a gerjedés dolog érdekes, meg hogy zajos a gitárod. A kábelcsere nem hiszem, hogy jó megoldást hozna. Nem lehet, hogy az ápgréd nem volt tökéletes? Rossz bekötés, nem megfelelő anyagok stb. Édemes volna beméretni a cuccot egy hozzáértő szakemberrel, aki orvosolná a bajodat. Biztos, hogy jók a beállításaid? Nem sok a gain? Nincs széteffektezve, túlvezárelve, túlvariálva/bonyolítva a hangzás? Biztos, hogy kell az a kompresszor? Ahogy rárakod olyan zajt csinál, mint a disznó. Én éppen ezért mellőzöm is a szólóhangszínemben. Nem kell. Minek? Van a cuccban elég sustain a sustainer nélkül is. Az RG350 (?) sem különb. Ha nincs kompresszor akkor egy egészséges értéket is beállíthatsz a zajzáron, nem kell kinyírnod a hangot.
Riffelésre, ritmusra meg elég lenne valamelyik erősítőmodell, vagy torzító - amelyik tetszik - plusz egy leheletnyi reverb. A te riff hangszíned (mondjuk a felvétel minősége nem a legjobb) elbírna még egy kevés mélyközepet, esetleg mélyet és a magasból én visszavennék. Semmi más. Se komp se eq semmi.
A szólóhangszín ugyanez, kiegészítve egy normális mértékű delay-jel és szólókiemeléssel.
Szóval szerintem először bíráld felül a beállításaidat és utána kezdj el gyanakodni a hardverekre.
A sustaint fizikálisan növelheted, ha egy közepes értéket választasz a húrmagasságra, a többi a felhasznált anyagoktól függ ugye...Ilyen-olyan húrláb meg szuper fa meg a többi okosság.
Hú, nagyon sz.r a nyújtás a wah-os példában. Na mindegy.
A sustain-t tudom valamivel hosszabra produkálni, ha kikapcsolom a zajzárat, és bekapcsolom a compressor-t, de akkor nagyon zajos lesz. Az elvártnál nagyobb zaj miatt magasabb zajzárküszöböt kell használnom, az pedig megöli a sustaint. Nagyon reménykedem abban, hogy egy jó kábellel sikerül csökkenteni, legjobb esetben megszüntetni a mikrofóniát, ami által sokkal kisebb lesz a zaj, és akkor lejjebb tudom venni a zajzárküszöböt. Egyébként amikor kivettem a hézagoló csíkot a nyak alól, akkor is hosszabb lett, de vissza kellett tennem, mert hülyén állt a nyak.
Mit kellene beállítanom a gitáron, hogy jobb legyen a sustain? Vagy előbb inkább a zaj és mikrofónia megszűntetésére kellene koncentrálni?
Sajnos elkerülhetetlen, hogy hallótávolságon belül legyek az erősítőtől. Ez kb. azt jelenti, hogy szerintem próbahangerőn 10 m-re is el kellene mennem, hogy ne gerjedjen össze. Túl erős a gerjedés.
Készítettem még egy hangmintát a kopogásról. Először a koptatólapot kocogtatom pengetővel, aztán játszom valamit a hangerő viszonyítás miatt, utána kihúzom a csatlakozót, kopogtatom ujjal, majd legvégül a földön húzogatom a csatlakozót a kábelnél fogva:
Hát, ezt látni kéne. A sustain tényleg nem szokásos. Be van a gityó állítva rendesen?
A sípolás inkább gerjedés nem? De nem gáz szerintem. Ne állj közel az erősítődhöz. :)
loop-ba vagy csak return ben? mert ha a loop-ban van akkor is két előfok működik egymás után . Ezért gondoltam a 4 kábeles megolnásnál, hogy a PREAMPOT a Laney előfoka után rakom ,ha meg átváltok torzitóra a loop kikapcsolódik és a torzitó a végfokba megy. De van egyART SGX 2000-em ,de eddig az nem nagyon jött be, igaz még nem nagyon kisérleteztem vele.
Akkor lehet ,hogy a két kábel marad és Guitar to GT-6 input (cable 1) GT-6 output Laney FX loop return (cable 2) Kisérletezem egy kicsit és meglátom.Egyébként eddig az erősítőn az inputba mentem a GT -6 output ból,de itt is halmozódott az előfok lánc(GT-6 Laney).
Jé...Igazad van, csak dupla előfokcsöves...
Akkor ezért nem jött ki belőle csöves hang! ;)
Tehát nem a GT-8 beállításokkal volt probléma... hallhatóan gyengén szólt, csak akkor azt nem értem mi kerül rajta több mint 300 kilóba??? Na, mind1.
Módosítanék az előbbi hozzászólásomon, bármit utána köthetsz a GT-8-nak, de a Marshall Mode 4-t nem javasolnám, legalább is míg nem 100.000 Ft-ért árulják.
Ha a preamp -ot a lácban a OD után rakom akkor az nem olyan gáz ugye? Viszont a torzítókat így nem tudom használni mer externalra kell kapcsolnom. Ebből a szempontból jobb választás a GT-8 met ott a torzító és a loop független.
Így kösd be:
"Guitar to GT-6 input (cable 1)
GT-6 external send to Laney input (cable 2)
Laney FX loop send to GT-6 External return (cable 3)
GT-6 output to Laney FX loop return (cable 4)"
Kapcsold ki a preamp szimulációt.
Kapcsold be az OD és állítsd EXTERNAL-ra.
Az OD-t a láncban odarakod ahova akarod, azt raksz elé, mögé amit akarsz.
Ha nem lenne elég az erősítőd EQ-ja, a GT-n is használhatsz.
van egyGT-6 om és egy Laney GHL50W amin van effect loop. A 4 vezetékes megoldát szeretném kipróbálni, valaki írna róla egy kicsit részletesen.(gondolok itt arra .hogy a GT-6ban miket kell kapcsolni,vagy igy a Laney előfokra lehet -e jelt küldeni) ha nincs kedved írni add meg a számod és fölhívlak.