METER:Output nagysága egyezzen meg a METER:Input-éval ekkor a GT AD/DA konvertere biztosan nem lesz túlvezérelve. a kimenő szintet meg a hátsó potival kell beállítani a fogadó eszköznek megfelelőt.
"METER:Input" legnagyobb húrcsapásnál is az "Input" t-ig érjen el. nem torzul biztosan semmi. (kézikönyv 75.o) Se EMG81-gyel, se humbucival, se single-vel se SuperDistortion-nel stb.
Végül is nem hiszem, hogy akár a Bosséknál tudnak valami általánosan jót mondani, gondolom mindenki maga kell, hogy kitapasztalja, hogy mit hogyan kell belőni a saját cuccához.
Na ez jó kérdés! Erre én is kíváncsi vagyok, mert nálam kb 20-30%-on áll a hátsó level poti, és a keverőn is (én vonalból nyomom általában) az én sávom kapja a legkevesebbet, pedig a Patch-eknél is a master 30-100közt van (tudjátok 200 a max).
Nálam több patchnél is torzult (rossz értelemben) ha keményebben odanyúltam. Főleg az akkusztikus hangzásnál! Egyéb ötlet hiányában az input levelt vettem le mígnem megszünt a probléma. Most -8-on van. Annyi hátránya volt, hogy a torzítós és kráncsos hangoknál a kívánt szint tartásához, kellett tennem egy kis gaint.
Amúgy én úgy állítottam be, hogy bedugtam az erősítőbe, meghallgattam, hogy hogy szól és megpróbáltam a GT-8-ban is úgy beállítani, hogy ugyanúgy szóljon, ha minden ki van kapcsolva a GT-ben, így lett kábé +2 vagy +3 az input level.
Sziasztok!
Köszi szépen a linkeket.Biztos kipróbálok párat belőle,könnyebb jó alapokból kiindulni ,mint a nulláról.Sajnos kézzel kell majd bemásoljam mert nincs midi kábelem:((((
Nyilván sok mindentől függ az optimális beállítás. Egy full stack-en talán meggondolja az ember, hogy használjon-e hangfal szimulációt. Nekem 2x12-es kombóm van, nagyobb hangerőn elég durván szól rajta a cucc, de még mindig nem üti meg a kívánt szintet. Szerintem a gitárral és/vagy a gitárossal van baj.
Reményeim szerint hamarosan fény derül az igazságra.
Érdekes, hogy miután sikerül valami jó hangzást kicsikarni, rövid időn belül megint elkezdek elégedetlenkedni. Ha már nem játszom jól, legalább jól szóljak.
Én sokat szenvedtem mire értelmes hangzást csaltam ki a GT-8-ból úgy, hogy nem tudom mindenhova elvinni a csöves gitárcuccomat, mert akkor nem fér be a zenekar a kocsiba. ;) Így van, hogy "idegen" combókon, vagy PA használom a GT8-at. Egy a lényeg: felejtsétek el az erősítő beállítást. Csak a LINE/PHONE-ra érdemes beállítani, mert akkor nem ér meglepetés, ha más motyóján kell játszani... Elég akkor csak GLOBAL-t állítani.
A magam részéről megosztom a leghasznosabb dolgot, amit GT-8-hoz találtam a neten. Gitár "hősök" beállításai, Hendrixtől, Brian May-ig...
http://nemkene.hu/syx/heroes_1-1_13-2.syx
És itt a progi amivel olvashatjátok, szerkeszthetitek saját ízlésre:
http://zz.hu/gt-manager/GTMsetup316.exe
(Ha nincs MIDI kábeled, akkor "kézzel" is bemásolhatod a GT-8-ba. ;) )
Szerintem, ha van egy jó kiindulási pontod, akkor könnyebb szebb hangokat kicsalni a gt-8-ból, mert különben egy élet is kevés lenne...
Gyerekek, átállítottam az Output Select-et Combo Amp-ra (tranzisztoros kombóm van - Crate GT212), és élettel telt meg a hang, bár zizisebb mint korábban volt, és a középtartomány is erősebb (a hangszíneket még nem állítgattam). Sajnos a hibák is jobban kijönnek.
Még csak szobahangerőn próbáltam, de újra élveztem a játékot. Nagyon kiváncsi vagyok milyen lesz, ha megküldöm rendesen.
Azt nem értem, hogy ha kombó erősítőhöz a Combo Amp beállítást ajánlott használni, akkor miért olyan karakteres a középtartomány, ha egyszer a kombók is általában középhangosak?
Ne az EXP SW-csel kapcsold be a WAH funkciót. Akármit csinálsz vele, szerintem nem lesz jó. Ha a pedált úgy kalibrálod, hogy középállásnál legyen a max hangerő, akkor egyrészről túl érzékeny lesz, másrészről akkor meg kb. negyed állásnál fogsz játszani (hogy tetszés szerint tudj hangosítani), így szintén hangosítani fogsz mikor bekapcsolod a WAH-ot. Ha a WAH bekapcsolását a CTL pedálra teszed, akkor az elvárt működést tudod produkálni. Ha ez valamilyen okból kifolyólag nem kivitelezhető, akkor szerintem a problémát egy külső Expression pedállal tudod megoldani.
Én igyekszem a hangerőt úgy beállítani, hogy kb a pedál közép állásban legyen. Így ha kell, hangosítani és halkítani is tudok. (Ti nem így csináljátok???)
És így ha rálépek az EXP SW-re, ami ugye a pedál max állásánál van, akkor túl hangos lesz.
Nincs valami olyan beállítás, hogy átkapcsoláskor, a hangerő felvegyen valami beállított értéket? Vagy más megoldás?
ez csak akkor probléma ha a hangerőket nem max pedálállásnál lövöd be hanem pl fél állásban játszól kiséretet és kellene a WAH persze hogy üvölteni fog.
Szóval. Ha jól értem...Úgy állítsd be a patch-ek hangerejét, hogy az exp pdl max. (alap) állásban van és nem lesz semmi gond.
Nálam gond nélkül működik, nem is nagyon értem mi a probléma.
Én nem teljesen értem ezt a problémát, nekem tökéletesen működik úgy, hogy bekapcsolom a wah pedált a exp sw-el, nincs semmi zavaró. Talán a wah beállításoknál kellene megnézned, hogy minden OK-e.
De ha belegondolsz, akkor egy hagyományos wah pedálnál is max állásban kapcsolod be.
Tudja valaki, hogy hogy kell értelmesen használni az EXP SW-et. Tehát Wah-effektet kapcsolnék be vele, és a pedállal hápogtatnék, de ha benyomom az EXP SW-et, akkor ugyebár mint hangerő pedál a max állásban van, mikor átvált Wah pedálra. Így meg ordít mint barom, amin halkítani nem tudok, csak ha visszakapcsolom. Szóval?
Gitárerősítőn, de legalábbis ha gitárhangszórós ládán (nem full range), mindíg kikapcsolom a hangfalszimulációt. Szimulációval úgy szól a gitár mintha "befogott orral beszélnék" fedett tompa. Stack Return és Line kimenetek használom.
Nem tudom sajnos jobban megfogalmazni
kapcsold ki majd be és meghallod :)
Elég vaddisznón szól nélküle is csak nem jön ki annyira az egyes erősítőszimulációk közötti különbség, mint vonalból. Persze ez érthető is a governor elég karakteres hangszóró.
Amúgy érdekes, de nekem is a line kimenet szólt a legjobban más kombókat próbálgatva... Mondjuk az már más kérdés, hogy ami a JC-n jól szól, az másik kombón siralmas.
Szvsz keresd meg a hangot, amit szeretnél, aztán használd...hogy ez kisvasút, vagy loop, vagy miatököm, az tökmindegy. Egyébként csak hogy egyszerűsítsünk: az sem mindegy, milyen kimeneti módon küldöd a jelet (line, kiscombo, nagy cucc, roland, blabla), mindegyik másik hangot eredményez azonos bekötési sorrend esetén.
A magyar használati meg már szerepelt itt linkként a topikban vagy 3-4 hónapja asszem.
az csak olyan erőlködővel mükszik, amit lehet loopolni, s akkor csak a végfoka lesz használva .
Olcsóbb compókon lehet nincs is ilyen.
Nekem volt a H&K compómon.
Ha nincs, akkor a modellezett hang átmegy az erőlködő előfokán, s agyon lesz eqvalízerezve.
Akkor ki kell kapcsolni a modellezést ,s úgy kell használni, mint a Boss kisvasutat.
GT 8-hoz keresek magyar kézikönyvet. Tudna valaki segíteni? Fontos lenne.
Hányféleképpen lehet a GT8-at összekötni egy erősítővel? Hallottam, hogy úgy is lehet használni a GT8-at, hogy ő maga szimulálja az erősítőt. Ilyenkor mi a sorrend?
Májszterek! A Boss BE-5-ről azt olvastam, hogy 8 bit digital (vagy ilyesmi), alább meg arról ír valaki, hogy analóg. Most akkor mi is a helyzet vele? Vannak benne is-is komponensek?
Biztos igazad van! Nálunk mondjuk minden cucc alsó kategóriás. 2×800W nevenincs (WORK) végfok, Storm falak, Behringer keverő. A kombóm is 100eFt alatti (Fender). Itt tényleg nincs nagy különbség, ráadásul a kombón keresztül a különböző erősítőmodellek sem az igaziak.
Na majd, ha nekünk is ilyen motyónk lesz...
ha egy igazán jó kombón próbálnád ordító különbséget tapasztalnál. nálunk a kevereő egy dynacord powermate 600-2-es garry lite sub és live ládákkal (ami ugyebár nem épp gagyi kategória) a kombóm meg egy vox ac30 (ez se rossz) de a powermate-n soha nem fog úgy szólni a cucc, mint az vokszin
Én még reégebben próbáltam Cube30 kombót, amiben ugye ugyanerre a COSM-ra épülő modellek vannak, és meglepődtem, mert a Metal elnevezésű (egyébként a Peavey 5150-re hajazó modell) előfokkal nagyon jó dolgokat lehetett csinálni...Tényleg, full zúzástól a finom overdrive-ig...
Akkor meg valamilyen mikrofónia...milyen pickupod van? Hubuckerből a fémfedelesek elég sípolósak tudnak lenni, mégha ki is van öntve viasszal (pl a Gibson BurstBuckereim könnyebben sípolnak, ha közel állok a cucchoz mint a Seymour SH-5öm.)
Én időnként (kb félévente) adok új esélyt a kombós zenélésnek, de végül mindíg ugyanoda jutok vissza, hogy lényeges különbség nincs hangzásban. A keverőn ugyanúgy be tudjuk lőni a gitársávot, mintha gitármotyóból szólna.
Vagy csak azért lehet mert gyenge kombóm van? (Fender FM212R, ez egy két hangszórós, 100W-os, tranzisztoros cucc)
Meghát a kombós bemikrofonozós megoldásnál nemigazán lehet sztereó effekteket használni.
nekem nem sípol egyik gitárom sem, csak néha full treble és magas WAH állásnál, de így már elviselhetetlen és használhatatlan sok magas van benne. soha nem használom így. ha összejönne a találka megmutatom, az Ibanezemmel is, hogy a GT8-on mindent középre állítok és úgy is milyen fasza :) innen bárhova lehet még állítani izlés szerint. Akár full stacken nagy hangerőn, akár studio PA szinten.
Azért van, mert alapból gazdagon van Treble az alapbeállításnál + ha még a Wah is magas állásba kerül akkor sípolhat.Nálam is volt (igaz nem GT8 hanem Marshall TSL + CB 535Q).
Szerintem.
Aki szokott ilyet csinálni, tudna nyilatkozni a GT8 modellek dinamikájáról? Mennyire érzékenyek a pengetés finomságaira, gitár hangerő poti tekerésére, lehet-e torzítós hangot szépen kitisztítani a potival, ilyesmire gondolok...(ez a beépített pengetés-érzékeny izé annyira most nem izgat...)
Azért lehet, mert a "nagy cucc"-ra kötve (fedőneve PA) teljesen máshogy szólhat, mint a saját kombóján, ládáján...és mindenki szereti a saját maga által belőtt hangzásokat használni. (Mert a "nagy cucc" szélessávú, a gitárcucc meg keskeny.)
Miért van az, hogy a GT-8-ban van mindenféle erősítő- és hangfalszimuláció, ennek ellenére mindenki viszi a ládáját, kombóját?
(Tehát arra a szitura gondolok, amikor van "nagy" közös cucc is, amiben minden szól.)
Emberek! Van egy kifogástalan állapoban lévő CEB-3as BassChorusom.
Alig féléves, és 1 kezemen meg tom számolni mennyit használtam.
Erösitő vétel miatt eladó sürgősen.
Irányár: 15e
hozdd már el hozzám szívesen, megnézem (már elég régóta bajlódsz), van Ibanez 320 ToneZone+AirNorton, és koncerten is higain metálban csak elengedett húrokkal gerjed.
A gitárban DiMarzio ToneZone van, de az egész kegyetlenül mikrofóniás higain esetén: kocogtatok a koptatólapon, és tisztán meg hangosan hallom a hangszóróból. Lehet, hogy gitárt kellene cserélnem, mert szerintem az a leggyengébb láncszem (kevés sustain a magas húrokon, relatíve sok a mélyeken, fémes oktávmagasságú csengés, pilinckázás).
Két helyen használom, itthon és garázsban. Most még ugyanazokkal a patch-ekkel kisérletezem, mert még nem alakult ki igazán a hangzás. Amikor lemegyek a garázsba, akkor persze a hangszíneket módosítani kell, mert egészen máshogy szól, mint kis hangerőn. Majd két-két patch-em lesz végül, minden hangzásra. De lehet, hogy értelmesebb lenne, ha már most kettő lenne.
Nagy hangerőn be kell állítani megint? Ezt hogy érted?
Én belőttem anno a hangzásokat, azóta olyan. Néha nyúlok bele egy kis mélyért vagy magasért vagy kikapcsolni egy-két effektet (pl. tornateremben nem kell reverb, stb...).
A patch-ek egymáshoz mért hangerejét fülre lövöm be, a level meter-t meg csak ellenőrzésre használom, nehogy túlvezéreljem a gépet. Ti nem így csináljátok?