mennyire lehet készpénznek venni a youtube videókat, lenne jó boss gt 10 és line6 pod x3 live, videókon mind a 2ből csalnak elő rohadt jó hangzásokat, line 6ra azt mondják a modelljei jobbak, bossra pedig, hogy az effektjei, viszont, lehet hülyeséget mondok, de a line 6 szerintem a zúzdába erősebb, és az instrumentális rock gitár kedvelőinek száma velük szemben alacsonyabb, instrumentális rockhoz melyik lenne szerintetek az ideálisabb?
egy másik kérdés, bár lehet nem itt kéne kérdeznem , line6 hd 500-nak mennyi lenne a korrekt ára használtan?
Srácok, nagyon köszönöm a segítséget, nagyon hasznos információkat adtatok. Megpróbálom usb/midi-vel, az olcsóbb egyenlőre mint a kártya, aztán majd látjuk mire jutok! Külön köszönet a progikért! Szép napot!!!!!
Kipróbáltam MIDI-vel (PCI Emu 0404 hangkártya) és USB-vel is a FluorBoar-ot. Működik mindkét esetben real-time-ban. Viszont érdekes dologba futottam bele, amit eddig még nem tapasztaltam. Minden fordítva működik, ha a Fluorboard-on valamit leveszek 0-ra a GT-n pont 100% lesz, ezt még kinyomozom. Érdemes átgondolni, USB-to-MIDI átalakító helyett esetleg olyan hangkártyát venni, amin van MIDI, mert előbb-utóbb esetleg úgyis kelleni fog, az átalakító meg utána kidobott pénz.
Nagyon nincs is igazán más lehetőség az USB/Midi kábelen kívül a PC-s kommunikációra.
Illetve van még olyan is,hogy Gameport/Midi kábel,de abból szinte biztos,hogy nem tudsz olyat venni,ami rendesen működik,hacsak nem valami egyedi készítésű kábelről van szó,amibe beletettek mindent,ami kell!
Össze tudod,de az olcsó kínai USB/MIDI kábeleket kerüld,a nagy többségük nem működik jól,és csak az egyik irányban kommunikál.
Az Edirol és az M-audio cég termékeit ajánlom,azok jók,bár kicsit drágábbak.
Aztán hogy milyen háttérprogram létezik a GT-8-hoz,amivel lehet a preseteket szerkeszteni és menteni,az már másik történet. De ha más nincs,akkor esetleg a MidiOX nevű program képes erre,csak nem olyan látványosan,mint egy direkt a GT-8-hoz megírt alkalmazás. A MidiOX csak egy általános midi program,nem célalkalmazás.
Hálás köszönet! Azt is írd meg légyszi, hogy valós időben lehet-e szerkeszteni a hangzásokat. Pontosabban arra gondolok, hogy ha a gépen az editor programon tekergeted a beállításokat, és pengeted a gitárt, akkor az az effekten keresztül futva egyből hallható-e a gitárkombón. Ja és azt is mondd már meg, hogy a midi porthoz midi-usb kábelt használtál, vagy valami mást. Előre is köszi!
Szerintem is csak midin keresztül működik. Azzal nem vagyok tisztáéban, hogy ha pl. veszek egy midi-usb átalakító kábelt, akkor azzal össze tudom-e kapcsolni a számítógéppel úgy, hogy onnan tudjam vezérelni az Gt-t.
Bár a GT10-et ismerem, szerintem a GT8-nál is így van. USB kábellel kell összekötni a gépet, így hangkártyaként használható, felvétel készíthető. a FluorBoard nevű program letöltésével lehet az effektet programozni, hangszíneket menteni, visszatölteni. A GT menüjében az USB-t normálról advancedre kell állítani.
Igazából számítógépen keresztül szeretném programozni a GT-t. Felvételt nem akarok készíteni, egyszerűen csak az lenne a cél, hogy a gépen keresztül tudjam állítgatni a hangzásokat, illetve a jelenlegi beállításokat le tudjam menteni. Van javaslatod milyen kábel kell hozzá? Ja és a gép melyik bemenetébe kell csatlakozni? Köszi a segítséget!
Attól függ mit akarsz csinálni, ha csak vezérelni akkor jó a MIDI, mert a MIDI-n nem megy hang csak vezérlőjeleknek lett kitalálva. Ha felvételt is szeretnél készíteni a GT outputot összekötöd a számítógép line in bemenetével a Windows hengerősszabályzónál a lejátszási hangerőt és a felvételi eszközöknél kipipálod a vonalbemenetet, hangerőt beállított. A Hangerő beállítást meg minden eszközön úgy csináld, hogy a legerősebb jel (gitárhúrbelecsapás) se torzítsa a jelet, max a skála 3/4-ig menjen. Lehet még a digitális SPDIF összeköttetés is, ekkor értelem szerűen az SPDIF lesz kiválasztva a Windows keverőn.
Segítséget szeretnék kérni, hogy egy Boss Gt-8-at miként lehet összekapcsolni a számítógéppel. Azt tudom, hogy midi kábel kell hozzá, de az USB/midi is jó, vagy valami speciális kábel kell hozzá, illetve milyen program kell még mellé, meg egyáltalán mi kell hozzá. Próbáltam megoldást találni a neten, de nem sikerült előrébb jutni a kérdésben.
Véletlenül találtam egy nagyon érdekes, biztatóan szóló konfig-ot, lehet, hogy komolyabban megfontolom a használatát. Mégpedig: Boss COSM amp. szimulátor-félvezetős szélessávú PA, majd az egész végén gitár(!) hangfal (nem pedig tweeter-es szélessávú). Magas EQ-ban kompenzációt igényel (multiból megcsinálható szépen), de a végeredmény rendkívül meggyőző! Na még tesztelem, majd beszámolok (ha valakit érdekel)
Ricsike: "Ez csak egy feltevés...én nem vagyok sem egy nagy looper,sem egy nagy effekt mágus...de az biztos,hogy csak BOSS-t vennék"
Ezt mondtam én is, eszembe nem jutna JM4-et venni.
Nem vagyok márkafüggő, Az RC50-en vagy két dolgot változtatnék, ha tervezői kíváncsiak lennének véleményemre, az utána kiadott RC300-at csak fényképről láttam, és pont ellenkező irányba mentek el, mint ami szerintem jó lenne.
Ami alternatívát elképzelhetőnek tartok, illetve használják:
Eventide H-3000, H-7500
TC 2290
Boomerang
De ezek inkább régebbi, és ma sem olcsó jószágok, inkább csak azért soroltam fel, hogy tudjunk róla.
Pedig sok más jótól fosztod meg magad,ha leragadsz egy márkánál. :)
Minl több mindent ki kell próbálni,az a legjobb,ha az ember tapasztal saját magától,és nyitott mindenre.
Ez jogos, de egy JM4 + Midi vezérlővel árban lehet majdnem ott van, mint egy RC50 + egy jó effekt. Szerintem az RC50-el a looper kipipálva, mert az mindent tud amit egy looper-nek tudnia kell, az effektet meg lehet cserélgetni idők folyamán a kornak és pénztárcának megfelelően. Szerintem a JM4 + Midi vezérlőből nehezebb kiszállni, ha fejleszteni akar, mert így túl speciális.
De ez csak az én véleményem.
Bocs, hogy még okoskodok egy kicsit, bár én csak az RC50-et ismerem, a JM4-nek most néztem meg a demóját. Ha színpadi használatra lesz (mi másra), akkor szerintem fontos, hogy csak pedálokkal tudjak sávot váltani,indítani, leállítani, felülírni, törölni stb. Úgy látom, a JM4 esetén ezt gombokkal lehet, most színpadon hajlongani határeset. Az RC50 hátránya, hogy nincs benne effekt, illetve sávonkénti kimenet, így nem lehet utólag sávonként külön effektezni. Az RC300-ba van effekt, de vigyázat, arról meg az UNDO/REDO pedált spórolták le, és tapasztalatból merem mondani, hogy az van olyan fontos, hogy semmiképpen nem cserélném el.
Köszi az infót.
A Fripp is intró-nak használt loopert, és szerintem tényleg arra lehet, esetleg a műsor közepén elsütni még egy hasonlót. Veszélyes koncerten, mert élvezet csinálni, a közönségnek meg könnyen olyanná válik, mint egy DVD menüje.
Én is egyszer próbáltam csak 1101-et,egy hangszerboltban,ott egész jó presetek voltak belőve rá,szóval túl okos én sem vagyok 1101-ből.Nem volt még ilyenem,csak 2101-em,meg 2120-am.
Na meg Youtube-os hangmintákból is van olyan,ami tetszett 1101-ből,de most ne kérjétek,hogy mutassam meg. :D
A 1101 kinézete viszont nagyon nem jön be,olyan műanyag játékszer kinézete van,nem tetszik.
Egyébként EZ még egy érdekes koncepció lehet,kissé újra gondolva azt a vonalat,amit a Line6 az M13-mal vezetett be,szóval hogy pedalboard szerű használatot biztosít.
Kinézetre mondjuk ez sem tetszik.
Én is egyszer próbáltam csak 1101-et,egy hangszerboltban,ott egész jó presetek voltak belőve rá,szóval túl okos én sem vagyok 1101-ből.Nem volt még ilyenem,csak 2101-em,meg 2120-am.
Na meg Youtube-os hangmintákból is van olyan,ami tetszett 1101-ből,de most ne kérjétek,hogy mutassam meg. :D
A 1101 kinézete viszont nagyon nem jön be,olyan műanyag játékszer kinézete van,nem tetszik.
Egyébként EZ még egy érdekes koncepció lehet,kissé újra gondolva azt a vonalat,amit a Line6 az M13-mal vezetett be,szóval hogy pedalboard szerű használatot biztosít.
Kinézetre mondjuk ez sem tetszik.
Hát azon kisérleteznék, hogy a gitár szólamokat egyedül hoznám össze, és ugye a témaváltásokhoz lenne szükség a csatornánkénti rögzítésre.
Gondolom, hogy nem egyszerű összehozni, de tennék pár próbálkozást, mert az me-25-ös looperből már kihoztam a maxot.
Csakhát az Rc-50 ugye csak looper, és akkor kell hozzá multi is és az úgy elég húzós így hirtelen :D
Sajnos a GSP1101-el egy nem túl jó időszakomban találkoztam.
Elég tré kombóm volt éppen.
Nekem akkor papírnak tűntek a drájvok, bár megérne egy újabb próbát.
A cső-előfokos digitekkekről sok jót hallottam, el is hiszem.
Eddig az a tapasztalatom, hogy egy koncertműsort fel lehet dobni, ha beékelünk egy-egy gitár+looper témát. A nehezebb része, a zenekar többi tagját lebeszélni a féltékenységről. Az, hogy zenekar+looper együtt szóljon, az nagyon kockázatos, max. ketten. Volt olyan próbálkozásom, hogy én gitár+looper a másik tag stick+billentyű, de nem tudtunk osztatlan sikert aratni. A looper témáknak az a veszélye, hogy nehéz hangnemet váltani, és az idő gyorsabban telik a zenész számára, mint a közönségnek. Tehát csak looperre építeni műsort nehéz ügy. Ha nem RC50, akkor még nehezebb.
Ezért is találták ki külön Egyedül zenélsz am?Mert én pl csak BOSS-t vennék...persze én csak élőben nyomom,úgyhogy a studio nekem nem fontos...Live ACT-hez pedig BOSS a nyerőSzerintem...persze.
Azért a GSP1101-ben van pár elég jól használható torzított hangszín is,de azért a GNX-ből is ki lehetett hozni egész jókat.
A Digitech a régi csöves előfok/multis korszakában (21xx széria) volt iszonyat jó,amik viszont még mindig nagyon jó cuccok,bár nem modelleznek semmit,csak simán jók. :) Sok stúdióban ma is alapcucc.
De ma már,az USB,meg a modellezős korszakban,kicsit elavultak a mai igényekhez.
Egyébként ezt a papírország dolgot én a GT-10-nél is érzékelem fejhallgatóval hallgatva... :) Zsizseg ott minden,bárhová tekerem.
Meg a GNX-3 is. Majdnem ugyanaz amúgy,mint a GNX-4,csak nincs mp3,USB,meg miegymás.
Viszont elég olcsón hozzá lehet jutni. Mindkettőben egy komplett 8 sávos felvevő egység van.
Már csak azért sem tudom a GT-10 beépített loopert használni, mert a play/rec/dub pedált olyan értelmes helyre tették, hogy nem ehet időre pontosan lenyomni, nagyon könnyű véletlen a clear, vagy valamelyik CTL pedálhoz érni. Én RC50-et használok a GT-10 után kötve. Szerintem ha az előadásban szerepe van loopernek, akkor az RC nem megúszható.
Well, drájvokat és erősítő modelleket nemnagyon tudnak gyártani a digitekknél,
de modulációs effekteben nagyon jók.
Egy-ké kráncs még elmegy, de a húzósabbak papírország papírlakói. :)
Jó minőségben vesz fel, van USB, ami 6 csatornát oda-vissza kezel a gép közt zero latencyvel.
2004-ben adták ki, de korát rendesen beelőzte.
Valamikor sok éve volt nekem is egy.
Komolyan? A digitech-ben van ilyen szintű loop?
Csak a line6 JM szériát vágtam...de hát az hasonló árban van, mint az rc.
És hangzásban mennyire korrekt a Digitech?
Lenne egy technikai kérdésem a Gt-10-essel kapcsolatban.
Most szeretnék venni egyet, és ez elég fontos szempont nálam...
Szóval a beépített loop station-ról szeretnék kérdezni.
Az érdekelne, hogy mennyire intelligens ez a loop modul?
Mert nekem me-25 van, és abban is van loop modul, de csak egy vezérlőpedállal...és gyakorlatilag ha egymásra veszek 3-4 dallamot, utána már egybe kezeli őket, és nem tudom a szólamokat kapcsolgatni...
Az érdekelne, hogy a gt-10-ben lehet külön sávként rögzíteni a futamokat, amit utána ki-be lehet kapcsolni (mint az rc-50 -nél pl), vagy pedig itt is egyből összemossa az egészet?
Nem, 2 éve ezt gyűröm.
Csak kábellel átkötve a loopot sem próbáltam, de kipróbálom. Egyébként még van más ötletem is a helyzet orvoslására: a loopba nem a GT-t kötni, hanem egy rackes delayt, vagy egyszerűbb (olcsóbb) multit, amit a GT-ről midivel tudnék irányítani, és akkor már spórolnám a 2 hosszú kábelt. Csak a looper lenne problémás - azt csak a GT torzítójával tudnám használni.
Ez mind jó ötlet, de a szinteket is végignézem, lehet, hogy túllövöm, vagy éppen alul, ki tudja...Elég macera ezeket tökéletesen összelőni...Főleg hogy most egy PRS-en játszok, aminek azért bazi nagy jele van...
Köszönöm az ötleteket!
Azért ha valaki már próbált GT-t midivel irányítani, az szólhatna!
Próbáltam mesa-n, (Full gain-en is :). A mesa saját zaján kívül nem zajosabb, viszont ügyesen kell megküldeni a loop fogadó csövét, be lehet tortyantani. A Loop szinteket jól lődd be, a Send kb. akkora legyen mint a gitárod jele. A GT RETURN-t nemkell szétküldeni. AZ output level meg akkora legyen hogy ne tortyanjon vagy olyan hangos legyen mint a mesa loop egyszál kábellel. Pl: Magában a mesa loop-ot meghallgattad mennyit módosít a hangon?
A Line6 loop többet "ront" a hangon ( A HD500-at még nem próbáltam)
Főleg a Mesám torzított csatornáján van a gond, ahogy írtad, "elcseszi" a hangját. Na azért nem vállalhatatlanul, de a hang indulása lassú, kásásodik az egész.
6 m-es zyxx kábelekkel dolgozom. A loop párhuzamos, de 100%-on áll, így kvázi soros. Az eredmény azért nem szégyenszinten rossz, de komoly zajzárat igényel, ami viszont már beleszól a sustainbe...
5m-es kábelekkel kötöttem össze 4 kábelesen a cuccom, de az említett problémák nem jöttek elő. Ha csak egy kábellel kötöd össze az erősítőd loopját akkor jó? A 4kábeles bekötés soros looppal jó.
Talán van aki tud segíteni közületek. A GT-10-emet 4 kábeles bekötéssel használom, de marha sok zavaró zaj, dinamikavesztés jár ezzel a módszerrel. Így nekiálltam azzal buherálni, hogy a GT az erősítőre kerülne (mint egy rackes effekt), és MIDI pedállal vezérelném. Vettem egy Yamaha MFC10 midivezérlőt, ami full extrás, minden utasítást tud küldeni (PC és CC üzeneteket meg még sok egyebet is), de a CC üzeneteket sehogy sem tudom megfeleltetni a GT-hez. ezzel szeretnék pl. egy adott patchen belül bekapcsolni egy compressort, kikapcsolni egy delayt, vagy éppen ki-be kapcsolni a loopert, wah-zni stb. Valaki próbált már a GT-vel Midizni ilyen irányban?
Nem kell senkinek egy gt8 cserébe egy jó állapotú gt6-ért kevés áregyeztetéssel. Erősítővel tuti jobb a gt8, de én vonalból használom az öreg gt6-ot, de sajnos lassan a végét járja.
Nekem úgy tűnik, hogy például 0:45 és a 2:03-nál kezdődő mintáknál (az utolsó lecsengés figyelve) a GT-n kevesebb delay van, így az összehasonlítás kicsit becsapós lehet. Az igazi összehasonlítás az lenne, hogy azon küzdeni, hogy pont ugyanazt a hangszínt megpróbálni kikeverni, és azt összehasonlítani. De ez csak az én véleményem.
Megint javarészt a szokott szénné torzított tesztek.. Nekem ebből nem sok derül ki. Javarészt középfreki tartománybeli eltérések vannak, ezek eq-val szélesen korrigálhatók. Sem finom dinamikai viselkedések, sem egyéb karakter nem derül ki, amíg végre valaki rá nem jön, hogy erősítőt alapból mindig tiszta single pick-uppal érdemes tesztelni, ha tényleg érdekel, milyen.
Na ezen nagyon elvérzik a GT,de igazából egy élő kipróbálás az igazi,ezek a videók max irányadónak jók.
Ki tudja mi vezérelte a készítőket is,talánbpont a L6-ot akarták jobbra kihozni.
Mindenesetre jól hallatszik így is a GT-n az,amiért én nem szeretem.
Ezek a GT videó minták milyen vacakok, döng élettelen az egész. Nekem miért nem így szól? A Mesa rectó preampnak jó sek presence-t kell adni a treble-ből meg elvenni, akkor lesz fincsi attack, egyébként meg döng az egész.
Otthon szobában számomra is a POD győzött, élőben is ki szeretnék próbálni egy POD HD-t. Ha nem cseszi el a Loop-ba kötött erősítőm előfokának a hangját (a POD XT, X3igen), lehet váltok.
GT10 vs. X3 Live összehasonlításánál nekem is lényegesen jobban tetszettek az X3 szimulációi,úgyhogy hasonlóak a tapasztalataim.
Effektek minőségében nagyon jó a GT is,de a szimulációkban akárhová tekertem,mindig ott volt egy számomra nagyon zavaró jellegzetesség. Hozzáteszem,hogy szobai használatkor! Élő alkalmazásban nem próbáltam a GT-t.
Mielőtt félreértené valaki, a "nekem élőben is jobban tetszik a hangja" a HD500-ra vonatkozik X3 és GT10-el szemben, GT100 élő próba egyelőre még várat magára.
Nekem volt egyszerre X3-am és GT10-em. X3 szimulációja messze jobb volt mint a GT10. A GT-ben van egy nagyon jellegzetes orros hang, ami ahogy az alább már beszúrt videót hallgattam, úgy tűnik ugyanúgy benne van a GT100-ban is ( ez a videó )
Élőben mindkettőből lehetett normális hangot kitekerni. Sokan élőben is szimulációt használnak az erősítőjükön, ezért tud pl egy modellezős X3 hang nagyon elmászni, ha roszul állítják be. A Rolandot talán egy kevésbé tapasztalt multisnak könnyebb beállítani erősítőre dugva. GT10-et mindenesetre én eladtam.
HD500-ban nagyon sokat javultak az effektek, modellezés mostanra a javításokkal sokkal jobb mint az X3-ban (persze nem egy Axe-FX), és nekem élőben is jobban tetszik a hangja, viszont sajnos VST-ként nem lehet használni (ez csak az X3-al megy). GT100-at még nem próbáltam, nekem úgy tűnik szimulációban ugyanúgy kevés, élőben lehet létjogosultsága.
Csak az a baj, hogy miden effektből csak egy van (kivéve a speciális effektek, az kettő), amit vagy az A vagy a B vagy az elágazás elé-után AB lehet tenni.
Aha! Kösz, erre voltam kíváncsi. Ha van ilyened, próbálj már ki egy olyat, hogy mindkét ágon létrehozod ugyanazt a konfig-ot (mindegy milyet), majd csak az egyikbe plusz beleteszel valamit, akár egy bypass-os plusz effektet (egy-két mintát az is késleltet). Mindezt az "A és B monón összegezve" módban. Kíváncsi vagyok, milyen hang jön ki belőle, ill. pontosabban az érdekel, hogy van-e benne ez esetben késés kompenzáció.
Úgy van, viszont óriási különbség, hogy itt a "rackben figyelő effektekből" egytől-egyig mind ki lehet (kell!) venni a direkt hangot (0-100 dry-wet).
Egy padlóeffekttel ezt soha nem fogod tudni megcsinálni, mivel sorosan, "kisvasútszerűen" van szervezve, azaz egy direkthangnak muszáj végigszaladnia a láncon.
Nekem ez egy személyes, régi panaszom, ugyanis e-miatt nem lehet belőlük kinyerni az effekthangot, és elvezetni külön mono, vagy akár sztereo pár aktív ládára, vagyis elkerülendő, hogy "vizes" jellel küldj meg egy csöves erősítőt (mert annál rondább nincs.) A Tc electronicnak van a G system csúcsmodellje, ott van egy ilyen route-olási lehetőség, de az se igazán fejlett.
(egyébként külön trükközéssel mégis sikerült kilopnom egy Gt8-ból külön az effekthangot- nem volt egyszerű mutatvány)
- csak A
- csak B
- A és B szétpanorámázva
- A és B monón összegezve
- A és B monón, de a kettő arányát folyamatosan állíthatod, pl. pedállal
- A vagy B pengetés dinamika szerint
Lehet hülyeség amit kérdezek, de mikor a keverőn van több effektút, nem tudom a pontos megnevezését, amit csatornánként lehet ráadni, akkor nem párhuzamosan vannak az effektek?
ez leginkább annak köszönhető, hogy a két eszköz procijának az órajele tutira nem egyezik, ill az épp futó algoritmusok miatti késés is növeli az időt...
Mondjuk így nem kell chorus, a fáziseltolódás miatt! :)
De nagyon macerás lesz paraméterezni...
Valamikor volt ilyen korszakom nekem is. (Amsterdam c. lemez-1995 talán?) Sok szentimántális magába kanyarodott stílus táplálkozott ilyesmiből: mármint, hogy a saját fantáziád miféle művilágot bír kanyarítani a technikai lehetőségekből. (Depeche mode, Dark, Techno, mittudomén..)
Ma jobban érdekel a bizonyos "nyilvánvaló természetesség", pl., hogy már anno 40 éve micsoda hangok szaladtak ki pár egyszerű dróttekercs, vasmag és vákuumcső közreműködésével, és hogy lehet ilyesminek utánamenni- egyáltalán ha kell..
Ne gondold, hogy értem...
Teljesen jogos. Én is inkább az olyan kísérletekre gondolok, amikor már nem is cél, hogy a gitárnak gitárhangja legyen. De gondolom, például el lehetne szórakozni olyanokon, hogy delay esetén az egyik effekten csak a késleltetett, a másikon a direkt hang szóljon. De ehhez már tényleg őrültnek kell lenni.
Nekem nem sikerült. Szépen kézzel átírogattam. Vagyis lementettem a GT-10 patcheket és programmal (pl: GTmanager) text be lehet exportálni a beállításokat, először kézzel álltam neki majd Gt-100FXFloorboard programmal.
Sziasztok !
két kérdésem lenne:
1. hogyan tudom a GT-10 User patch-eit lementeni, úgy hogy ugyan olyan kiosztásban egy GT-100-ra töltve használhassam ( a Librarian programot már használtam, de ott is van több fajta formátum mentésnél, és le már mentettem, de vissza ezekből még nem )
2. a GT-10 patch kompatibilis a GT-100-al ?
Köszönet a válaszért :)
Upgrade-en gondolkodom, így lehet, hogy hamarosan eladó lesz GT-10-em. Magyarországi márkabolti vásárlás ( számla - mindenki mániája DOBOZ, gépkönyv, minden meg van hozzá), display védő fólia van rajta az elő perctől, ( gyári tokban tárolva) makulátlan állapotban.
Attól függ, hogy mono-ban összegzel, vagy szétpanorámázod. Mono-ban ritka szerencse kell, hogy ne legyen fésűszűrés. Elektromos gitárosnak mondjuk akár még tetszhet is, mint effekt ilyenkor a kéretlen phaser (akár észre se nagyon veszi).
Azt én is megkérdezném, hogy a GT10-ben hogy megy a párhuzamos jel. Vagy-vagy alapon fut egyik, vagy másik ágon, vagy egyszerre a kettő is megy és a végén összegez?
Én eddig egy analóg keverővel használtam, amit magam építettem (looper és keverő)
az elektromos jel OD- vagy bypass, majd a preampba, utána keverve a piezoval, majd MOD+DLY, majd végfok.
Abszolút kerek hangot produkált külön külön is , meg keverve is.
Úgy néz ki h. az analog OD, nem produkált fázistolást.. namármost az simán lehet h. egy multi már produkálna.
fenntartással bánjatok ezekkel a párhuzamosításokkal, mert
a garantált fázishibát állítjátok elő. Ez nem úgy működik, hogy a végeredmény a két karakter " összege" lesz
Return-be megy a Piezo, Input-ba a Humbuci.
GT8-asnál is ezt csináltam, ott egyedül az hiányzott, hogy nem tudtam külön EQ-t rakni a két jelre.
A GT10-esen viszont külön effekteket meg erősítőt is tehetek a két jelre.. ami azért nagyon nagy hagzásjavító tényező lett.
Amit sajnálok h. az effekt loop így most nem megy, már pedig van pár olyan effektem, amiről nem igen mondanék le, viszont örömmel használnám őket a (loopban) jobban mondva GT10 által vezérelve. Asszem ha marad a cucc, akkor építek egy kis loopert amit majd az amp controllal tudok vezérelni minden torzítópedált, még az input előtt :)
A phaseremmel, viszont tényleg nem tudom mit tehetek, mert az nem igazán jó a delay és reverb után :(
Igen. Otthonra/füles Line6. Élőben stack-en BOSS. Valahogy élőben a BOSS természetesebb (olyan karaktert hoz mint a fullcső fejem), a Line6 4kábelesen dinamikát veszt hangszínt módosít. De én azt mondom mindkettővel el lehet boldogulni, kinek mi tetszik. A BOSS-nak is van két bemenete, INPUT és a RETURN de így a LOOP (4kábeles bekötés ugrik).
Az egyébként érdekelne, hogy van-e itt olyan aki mindkét kütyüvel rendelkezett már:
GT10, és Line6 X3
És hogy melyiknek jobbak a szimulációi?
Tudom ez az állandó versenyeztetős kérdés.. vszínű mindenki unja, de nekem a piezós gitárom sztereo jele miatt a Line6 jobban feküdne I/O szinten és csak az a kérdés marad, hogy a modellezésben hozzák-e ugyanazt a szintet.
Köszi a segítséget.
Egyébként 2-3 évig GT8-ast használtam, majd elpasszoltam.
Egy ideig Lin6 PODFarm szoftveres megoldásokat.
És most cserealpban került hozzám egy GT10.
Szívem szerint még1 Line6 X3-at kipróbálnék, összehasonlítgatnám, mert ott az I/O rész sokoldalúbb, a podFarm-os hangzásra pedig fülesen keresztül eddig nem volt panaszom.
Még okoskodok egy kicsit, ha nem okozok sértődést:
-Ha még nem készült saját hangszín, esetleg megfontolandó egy Factory Reset
-Az output select gomb megnyomásával lehet választani, Small amp, combo amp stb. Ha itt nem a Line/Phone van beállítva, akkor kikapcsol a hangfal-szimuláció.
-A Display mode gomb nyomogatásával el lehet jutni egy olyan képernyőhöz, hogy középen nagybetűvel a preset neve, két oldalt a kivezérlésjelző.
-System gomb: input-output érdemes átnézni minden paramétert.
A GT 1959 modellnek HIGH gain állásban is a gitár volumepoti letekerésével fel kell tisztulnia a hangnak, én ezt így sokat használtam, és nagyon hasonlóan reagál a fullső fejemhez.
Én itt nem az agyonmisztifikált "élettel teli hangzás" stb dolgot keresem, abszolút híve vagyok a szimulációs megoldásoknak.
Egyszerűen 1-2 nap használat után még a volume potméter-re és a játék dinamikára nem úgy reagál ahogy azt szeretném. Messze nem tisztul ki úgy mint ahogy azt egy marshall modelltől, vagy egy vox lead modelltől várnám.
Ez simán lehet az h. valami input level vagy global eq el van baszkerálva.
Világos. Már az öreg Gs10-esem is annyira élethű, használható modellezéseket produkál, hogy le a kalappal. Lemezkészítésnél pótolhatatlan most is. Több modellezős kütyüt és programot próbáltam, a Roland utolérhetetlen.
Igazából nehezen megfogható ez a "dinamika" ügy, nincs is műszakilag lefordítva rendesen, hogy mit értünk alatta. Én inkább valami "élettel teliség", vagy nem tudom, milyen jelzőt használnék arra a kétség kívül jelen lévő minőségre, ami megvan egy öreg JMP Marshallban, vagy Vox Ac 30-asban.
Ezeket nem csak a modellezésben nem lehet utolérni, de sok éves keresgélés után sem találtam párjukat a mai rendes csöves motyók között sem. Pedig nem vagyok képzelődős típus, korrekt, becsapásmentes módszerekkel faggatom őket.
Ilyen dinamikát nem produkál, de nem szénné torzított és agyonhangszínezett, szétállított , hanem gyári beállítású INIT patch-el bármelyik modell szépen reagál a finom pengetés (letisztul) és az erős pengetés (erős kráncs vagy torzított) között. A hangerőpotis játék (én használom) is megvalósítható.