Nem tudom, szerintem a forma is adhat valamit a hanghoz, (nem véletlenül ragaszkodik Mr. Zelinsky annyira a V alakú fejformához-sustain) ill. az ML-ek menzúrája a Les Paulok környékén figyel valahol (ez adja a mocskot bele).
A pickup csere se jelentett lényegesebb változást, az ordenáré röfögés megmaradt, csak vékonyabban/tompábban/vastagabban/élesebben jött a sound, pickuptól függően.
GT-8-al se lehetett nagyon belerondítani a hangjába, alapkarakter, mint az SG, LP, Strato :)
Dájmbeg szandban úgy 60% a gitár, 40% a hangszedő, ha leszámítjuk a kezet és a V30-at.
(Off kórsz privát vélemény, némi tesztelgetés próbálgatás után alakult ki, Randall RH100, H&K vortex, :) vs. Jackson Kelly, Ibanez UV, Dean ML)
A Dean szólt panterául a kettneren is, de a Jackson, Ibi a Randallon se.
Persze igazad van, csak bizonyos distorion típusoknál, ha jó nagy gain-t állítunk be, érhető el 6-10kHz körül egy mondjuk 10dB-s emeléssel Fuzz-os (nem fuzz) jellegű hatás. Ilyenkor beléphet intermoduláris torzítás, ami adott esetben már nem is engedi, hogy több hangot fogjunk le egyszerre, mert a jelentkező kedvezőtlen felharmónikusok miatt hamisan szólna a gitár. Az igazi Fuzz-hoz nagyon különbözőnek kell lennie a hullámforma felső és alsó hányadának.
hálás köszönet ezért, ezt elteszem a kincstári infók közé :D
nem nagyon hallom sosem hogy mit is kéne éppen vágni/emelni ahhoz hogy közelebb jussak ahhoz a szandhoz ami a fejemben van, de ezzel sokkal könnyebb lesz!
Harkh nagyon jól leírta az EQ egyes paramétereinek működését. Kis kiegészítést tennék hozzá, hogy melyik frekvencia tartomány mire hat, hátha segít:
20Hz-100Hz: sub (ez inkábbérezhető, mint hallható tartomány. A GT-8-nál zúzós hangszíneknél gyakran érdemes kivágni az 50Hz alatti részt (Low Cut)
100Hz-160Hz: Ez adja a "dübbenést". Riff hangszíneknél érdemes beemelni a 160 HZ-en, hogy üssön az alja.
250Hz-1kHz: Ez adja a test hangot, az 1kHz-el csínján kell bánni, hacsak nem orros hangzásra vágyunk.
Az 1.6kHz kiemelése hozza meg az igazi crunch hangzást torzító alkalmazásakor.
2.5kHz-4kHz: Ez a hang fényességét állítja. Nekem a 3.15kHz emelése szokta megadni a kellemes fényes hangzást, de ez ízlés dolga.
4kHz-10kHz: torzító alkalmazásakor, ha ebben a tartományban emelünk fuzz-os hangzáshoz juthatunk.
A GT-8-nál érdemes még a Delay és Reverb effektek használata esetén magán a Dealy és Reverb effekten belül is végni a magasból, így sokkal természetesebb hangzást kapunk.
hát akkor, Low EQ és High EQ azok csak kiemelnek/vágnak, gondolom shelving módon. Azaz van egy fix frekvencia, azon alul illetve felül emelnek vagy vágnak, ahogy állítod.
a közepek a parametrikusak: frekvency a középfrekvencia értelemszerűen, az EQ paraméter a "gain" azaz a kiemelés, vágás, a Q tényezővel pedig az emelés/vágás szélességét tudd állítani. Minél kisebb, annál szélesebb (!) tartományt emelsz/vágsz a középfrekvencia körül. Az, hogy low-middle vagy high-middle az csak annyi, hogy a középfrekvencia melyiknél milyen tartományban állítható.
hát, gondolom kb ugyanolyan, mint a GT3-ban.
ha jól emlékszem 4 sávos parametrikus EQ volt benne, de talán nem mindegyik volt teljesen szabadon állítható.
Elképzelés van, csak nem igazán ismerem még a készüléket, ezért könnyebb meglévő patchet átalakítanom. Na meg az EQ részét nem igazán vágom, ha felvilágosítana vki. Leírásban nem sok van róla. Próbáltam nulláról is csak nem vagyok megelégedve vele. Tudom idő míg kiismerem.
de ha van is, mondjuk panterául akar szólni, akkor egy GT-vel úgyse fog. SZal az adott lehetőségekhez kell mérni, az meg úgyis akkor derül ki, ha elkezdi tekergetni.
Én sem vagyok peccspárti, nem is foglalkoztam még a gt-8 midi részével meg töltögetéssel, de akinek nincs még határozott elképzelése a szandról annak jól jöhet ez a le-fel töltögetés és próbálkozás.
A legjobb tényleg nulláról kezdeni a hang kialakítását.
Csoda történt! Tegnap bekapcsolom a GT-5-öt és benne van az utoljára letöltött patch. Ezen felbuzdulva, újra összedugtam a géppel, majd kis filózás után - hogy hogy a bánatban is csináltam - sikerült le és fel is töltenem. Sikerült az összes userpatch-et felírnom a számítógépre, amely később nem is jött rosszul, mert prg ismeret hiányában sikerült a készülékből kitörölnöm 3 group-ot. Viszont pillanatok alatt visszatöltöttem. Ja, probléma talán az lehetett, hogy (szoftverhiba) automatikusan nem csinál semmit, de manuálisan kiváló. A GT-5 patcheditor is hagy kívánalmakat maga után. Lenne pár ötletem.
akkor sajnos rossz lesz a MIDI IN...
tedd fel a midiox -ot és küldj a készülékkel sysex-et (mentést valamelyik hangszinről/bankról). ha nem érkezik semmi, akkor biztos, hogy a kábellel val valami.
Elértem, hogy tudok kommunikálni a készülékkel, de amikor rányomok, hogy "Load GT-5 from", akkor kiírja a készülék: Data sending... és nem történik semmi. Visszafelé pedig: beállítom, hogy a készülék fogadjon - fogad is majd nem találom benne. Ti milyen beállítással éritek el, hogy kommunikáljon rendesen.
Akkor az olyasmi, mint a GT-8-é. Azt már próbáltam.
Ha tudsz portot választani, akkor 99%, hogy jó lesz a MIDI HW.
A kábelt kéne tesztelned. Valakinek nincs egy szintije a környezetedben? Azzal a legkönnyebb/legegyértelműbb.
nem tudom milyen az editor progija.
ha nem lehet MIDI portot választani, akkor a rendszermidiportként a wavetable helyett esetleg válaszd ki a kábel portot. hátha úgy megy.
amúgy a midi kimenetet egy led és egy párszáz ohmos ellenállás segítségével leellenőrizheted. ezeket az alkatrészeket sorba kötöd és a midi csati 2, 4 tüskéje közé rakod, elinditasz valami midi songot és villognia kell a lednek, ha nem, megfordítod a két véget. ha akkor se, akkor nem jön ki midi jel - > akkor fennforgás van...
Beszereztem egy új midikábelt (ugyanúgy hangkártyára csatlakozik), de ezzel sem akar megmoccanni. Esetleg kell vmit állítani a szgépen vagy az effekten? Ha más nincs próbálkozok majd USB portossal.
látod a portot (ki tudod választani listából)?
ha igen akkor van a game portodban MIDI is (néha előfordul, hogy nincs hardver)
valami más kütyüvel kellene tesztelni, pl. billentyű
MIDI csatorna csak a hangüzeneteknél számít.
az USB-s MIDI-k is szarakszanak néha, vannak olyan chipkészletek, amikkel nem megy egy adott interfész, mert CSAK!
szóval azt is ki kell próbálni, hogy az adott helyen jó-e.
teszteld le, hogy megy mindkét irány, mert az editorok handshake-el dolgoznak, azaz kiir valami adatot sysex üzenettelel és kap vissza valami adatot sysex üzenetben.
Segítség kellene! Boss GT-5-öt szeretném összekötni számítógéppel. MIDI kábel van, Editor progi is, de meg sem nyikkan. Tud vki, vmi trükköt, hogy milyen beállítások kellenek hozzá?
jaja a line outban az a jó h csak ebben a beállításban használható a hangfalszimuláció, ami kihangosítva elég sok lehetőséget ad. elvileg ugye arra van h ha nincs erősítő és ezzel mész egyből a keverőbe. de egy jellegzetes hangzás nélküli hangfalnál is jól jöhet ezek szerint egy kis kisérletezgetéssel....?.. és hoyg használod? mire kötöd és mit állítasz be?
én is a jelszint miatt agodalmaskodtam amúgy, pláne h a gt8 hátulján MÉGEGY hangerőpoti van, tehát kb 1000helyen lehet a hangerőbe belenyúlni. mivel erősítőszimul-t nem használok, mert az aerőlködő hangja kell, ezért a hátsó potinál zizegtem hogy hol álljon, hogy TÉNYLEG ugyanakkora jel menjen ki a gt-ből, mint a gitárból.
1 fülre
2 rákötöttem olyan cuccera amin van jelszint kijelző és addig állítgattam a hátsó potit (persze PONT nem közép vagy max állás az ideális) bejelültem alkoholos folccel az optimális helyet.
Hát mostmár úgy is hagyom... Nincs az az isten ami rávesz hogy kezdjem előröl a beállításokat.
Egyébként a fülesem gagyi, de nem az volt a baj, mert kipróbáltam a hifin is. A line-out tudtommal egy előerősített jel, ami arra van tervezve, hogy csak keverőbe rakva, egy végfok erősítse ki. És ez az előerősített jel jobban szól, mint a gitárom jele, ami arra vár, hogy bekössem egy előfokba, majd egy végfokba(vagy hasonlón...). Bár most okostojásnak tűnök, de ezt csak úgy hallottam. Annyira nem értek a dolgokhoz. Egyébként koncerten nem kell átállítanom a kimeneti jelet, mert itthon is erősítőre kötve line out-on használom, és így lesz ez koncerten is (illetve már volt).
Csak egy dologban aggódtam, hogy ez az előerősített jel, hosszútávon nem tesz majd jót az erősítőnek. de később rájöttem csak az előfokot bánthatná a nagy jel, de én úgyis végfokra kötve használom. Csak sajna nincs olyan sok kötési lehetőségem, hogy kísérletezgessek a dologgal.
+
na neked úgy szól jól h line out akkor hagyd azon azt" kész:) de számíts rá h koncerten különböző erősítőkön a rendes kimeneti módot kell választani majd.
Raycal az erősítőnek semmi baja nem lesz bármelyik kimenetet használod, (főleg h a jelszint ugyanaz) a különbség csak annyi h a gyártó a különböző bekötési módokhoz (combo, fej-láda, vonal, füles, jc-120) külön eq-t készített gyárilag, ezek elég optimálisak tehát elvileg ha comboba kötöd akkor combot- válassz, ha pedig kombó végfokba akkor combo return-t válassz. az eltérő hangzás lehet h a füles hibája, egy kicsit gagyibb fülessel már kár is nekiállni.
de tény, hogy próbák során hetekig tart, mire az otthon megcsinált hangzásokat rendesen beállítod (eq, hangerő, stb)
remélem segítettem
egyébként már kezdek úrrá lenni rajta, csak nem szabad hagyni, hogy besípoljon, mert akkor elég nehéz elkussoltatni, ha lefogom a húrokat az nem elég, pengetni kell valamit vagy a hangerőt lehúzni, úgyhogy majd próbán kiprbálom megin, aztán meglátjuk . . .
egyébként meg egy parametrikus EQ-t vegyél jó keskenyre, meg húzd le pár decibelt, aztán kezdd el huzigálni jobbra balra, és máris meglesz a kritikus freki
Próbáld meg begerjeszteni a gityót, és kösd rá számítógépre is a gt-t vonalból, vagy ami még jobb, csinálj egy akármilyen felvételt a gerjedésről, és pl. a wavelab spektumanalizátorával már látod is, hogy milyen frekit kell legyilkolni.
Mondjuk ez már nagyon drasztikus megoldás, egészséges hangszínnel nem lenne szabad gerjednie a cuccnak még ultra brutál hangerőn sem.
Hi all!
Most vettem egy Boss gt-6 os masinát. Nagyon baró, csak egy dologban tanácstalan vagyok. Legyártottam a hangzásokat fülessel, line out-on. És után az erősítőn kipróbálva a guitar combo kimeneten, elég ramatyul szólt. Tehát most az effek kimeneti jele LINE OUT-ra van állítva, és a kombóm végfokára kötve használom. Csak azt nem tudom hogy álljak neki új hangzásokat gyártani a "kombó out"-on (amin érzésem szerint nem szólnak olyan erőteljesen a patch-ek, mint a LINE OUT-on), vagy pedig hadjam így a dolgot, reménykedve, hogy az erősítőmnek nem lesz baja.
ha szóltál volna tudtam volna adni jó áron mikor itt voltál (PC GAME MIDI-re gondolok)
jobban lehet grafikusan editálgatni ezeket a cuccokat szerintem. nekem legalábbis sokkal jobban teccik a monitor előtt ülve kisérletezni...
a gaint nem akarom lejjebb veni, a magassal majd megpróbálkozom (aztán presence-el visszapótlom), zajzárat meg nem használok, mert megöli a szép hangokat!
az antifeedbacker is erre való lenne nem? csak nem tom honnan malmozzam ki, hogy milyen frekvenciatartományra kellene beállítani!
most upgrédelek gagyi pickupokat (Harley Benton, Vorson, Samick stb.) iszonyat szarok, és nagyon sípolnak, Upgrade után, havernak mutattam nem hitte, hogy ilyen lehet. Azóta az ő Vorsonja is "jó". Egyébként Seymour és Dimarzio hangszedőket használok. Csak kipróbáltam mitől ilyen fosok és lehet-e orvosolni, azt tudom mondani nagy általánosságban, hogy az üregeken, a hézagokon az összeszerelésen múlik a sípolás, és ki kell önteni rendesen viasszal (a tekercsek vezetékeit is).
Hát ezt mondom én is, hogy vannak olyan fasza pickupok/gitárok, amik nem hajlamosak annyira a gerjedésre, de az nem hiba ha gerjed.
Nekem pl volt egy nagyon szar tele copym, azon a nyak pickup 2 egymás után kötött torzítóval, max gainen () sem gerjedt, pedig ráadásul single volt.
Kísérleteztem én is rendesen, faszságokkal...
Azért néztünk mi azon nagyokat, amikor nagy hangerőnél odaálltunk gitárral az erősítővel szembe, és meg sem szólalt a cucc. Jah, a hangszedő Seymour volt :D Mondjuk itt sem ez a lényeg, mert az SH-6 nem sípolt, az SH-4 meg egy kicsit... a gagyibb pickupok meg iszonyatosan. (koreai Ibanez INF pu.)
Nagy hangerőn, nagy gainnel teljesen normális a gerjedés...
Nem kell itt semmi rossz cuccot keresni.
Nyilván vannak olyan cumók, amik kevésbé hajlamosak a gerjedésre, de ez normális dolog.
Lejjebb kell venni a gaint, vagy a magasat, vagy feljebb állítani a zajzárat.
Sípolásnál pedig én a hangszedőt gyanúsítanám, vagy hogy vmi geci sok magasat csinál a hangba. Ha a hangszedő volna a hibás, az ugye akármin sípolna. Nekem sikerült 1x iszonyatosan besípoltatni a GT-t, mégpedig amikor DS-1 torzítót raktunk rá, és úgy ment az erősítőre.
Mi okozza azt, hogy nagy hangerőn (próbahangerő) nagyobb gainnel megalkotott patcheknél a gitár veszettül sípol, neck állásban főképp, de esetenként brifge-nél is!
Carvin gityóról, és hangszedőiről lévén szó én azt nem gyanúsítanám, ezért gondolom a GT-8-ban állítottam be valamit rosszul a patch-szülés során!
Na pár kérdés:
A GT6/8 és az XT-live tényleg jól hsználható koncerten?
Nem jobb a kisvasút? 3-4 beállítással ellennék. Pedálokból ezek kellenének: overdrive, tirzító, chorus, visszhang meg egy delay... (!?)
Csak amennyibe ezek jobb változatai kerülnek azért 2 multieffektet is veszek. De nekem egy csöves erősítőm van aminek az előfoka tulajdonképpen "csak" egy 8 sávos grafikus EQ. Ezek a multik nem vágják nagyon oda azt a szép tiszta hangot amit annyira szeretek az erősítőmben?
egyébként szerintem az egyik legfontosabb szempont ha ilyen kategóriában gondolkodsz (nekem legalábbis ez volt), hogy akarod e lábbal kapcsolgatni vagy nem, ugyanis ha erre igen a válasz, és nem akarsz MIDIvel szórakozni, akkor bennmarad az XT Live meg a GT 6/8. Innentől kezdve pedig tényleg ízlés kérdése, ha az egyszerűség híve vagy akkor POD, ha a paraméterezhetőségé akkor GT széria...