Általánosságban: Ha hangosabbat szeretnél a LEVELT növeld. Vagy ha a SOLO karaktert is szeretnél beállítani a SOLO- funkciót bekapcsolhatod (ez egy kicsit több közepet, több torzítást, folyósabb hangot eredményez) és külön hangerőt (SOLO LEVEL) rendelhetsz hozzá hogy hangosabb is legyen.
Ha nem higain-ben utazol akkor a tisztább preampok a GAIN-növelésével is SOLO-kiemelés hatásúak.
Ne haragudjatok, de egyszerűen nem tudok rájönni a használatiból, hogy hogyan lehet több dolgonak a ki/be kapcsolását hozzárendelni a CTRL pedálhoz Gt-8nál? ha jól tudom egyszerre valami 7-8 dolgot lehet hozzárendelni...Tudna esetleg valaki segíteni? Köszi
csak példa volt, de esetleg te akkor használhatsz kétfelé vezetve másik L-et.... így behálózód a színpadot booszerrel :) két szélre egy-egy 5L, középen meg a GT---- szabad mozgástér :D
elvileg ez így 4 különféle CTL lehetőség, de lehet azonosokat pakolni rá. Pl Tap tempo CTL-2-re és 4-re assign-olva, csak a lehetőségeket és a pedálok számát csökkenti.
nálam pl GLOBAL setting a CTL 3 szóló kiemelés, 4 a tuner, és az 1-2 marad a patchek programozására
Szerintem nekem egy FS 5 elég, csak nem tudom, hogy at U vagy az L, mert kizárólag hangerőboostra fogom használni, más paramétert nem fogok a pedáltól távolabb állítani.
Bossban a szimpla FS-5 (aszem L- az átkapcsolós kell, nem a pillanatváltós), a dupla pedálos FS-6 néven fut. De bármilyen sztere jack aljazos átváltó kapcsolós pedál ok
Melyik ctrl pedálra gondolsz, ami kivezethető? Nekem az is megoldás lenne, ami az előbb elhangzott, hogy kivezetek egyet a színpad egy másik részére, csak nem tudom melyik az a típus. Itt a hangmeteren is láttam többféle vezérlőpedált.
A multi elvesz a dinamikából, ezzel vagy együtt tudsz élni, vagy nem. Sajnos ezen nincs mit szépíteni. Cserébe minden hangszínbeli perverziódat megcsinálhatod. Én is gt10-ezek, és a szólókiemelést boosttal, meg pici hangerővel oldom meg. Analóg overdrive pedált használok beloopolva a gt-be, és a gt od-jével boostolom, így tudom kihozni a legjobb hangszínt/dinamikát a cuccból.
Ha szaladozni akarsz, vezess ki egy ctl pedált a színpad oldalára, és kérj meg egy cimbit, aki ismeri a műsort, hogy szólóknál kapcsolgassa.
Van egy konstruktív tippem arra is, ha gyorsan kell belenyúlni sok szandba. A gt10-ben a mentésnél, a write gomb megnyomásakor van lehetőség a patch mentésen kívül az effekt mentésére is, így egyedi beállítást saját névvel el tudsz tárolni. Ezt hozzárendeled a patcheidhez. Amikor később bele kell nyúlni, akkor is mentsd el az effekt beállítást, így elvileg az összes patchben felülíródik, amihez hozzá van rendelve.
Rohangálós részhez megjegyzés.... CTL 3-4 pedál. Ha marad elég assign-od 1-1 patchnél, akkor beprogramozhatod ugyanazt az 1-2 ill 3-4 pedálra. Kivezedet a színpad másik részére, és akkor mindegy, hogy hol állsz, két helyről is vezérelheted a cuccot. Komolyabb vezérlés esetén FC300
Ha nem látja az ember, hogy analóggal tolod, vagy digitálissal akkor ember nem mondja meg hogy te digivel vagy analóggal dolgozol.
Annyire részletgazdagok már ezek a motyók, hogy el kell felejteni ezt az analógszarságos szöveget.
Van alapja, de ma már egyre nehezebb megkülönböztetni.
Hajrá!
Nem csak a delay tempó más, hanem a jellege is. Gliff Galloupos daloknál hangosabb a visszaütés, mint az alaphang és csak egyszer van. Scotty Mooreos rockabillynél is hangosabb, egyszer van, de tompább, sok reverb is van rajta. Stray Catsesnél másfél-kétszer van és halkabb, alig van reverb. Szóval a tempó az csa egy része.
Én szerettem a boardot, nem a boardot macera összerakni, hanem a külföldi bulikon nem vihetem a boardot, csak max 4-5 pedált, mert a repülőre nem tudom becsekkolni, főleg, miót a gitárt is kell, és ott elég kellemetlen sporttáskából összeállítani a sort, összekötni stb, és minden pedált máshogy kell beállítani, mert más az erősítő, mert nyilván az ottani backline biztosítja. Mindíg ezzel szívtam, de nagyon. Itthon, amikor csak bedugtam a boarod, az persze jó volt, azzal nem volt macera. Annak csak az volt a hátránya, hogy én a lemezeken nem használok két egyforma hangot, az egész tiszt flangerestől a vérmetálig mindent, és ezt pedálboarddal em tudtam megcsinálni kerestem egy köztes tiszta hangot meg az erősítő driveját, és ebből kelllett a lemezeken szereplő 14 féle hangszínt megoldani, és nagyon untam már. Ez az egy hátránya volt a pedálboardnak sajnos. Aki megközelítőleg hasonló hangzásokat használ, annak az a legjobb megoldás. Én itt feladom az analóg előnyeit, és a multi hátrányai mellett élvezni fogom a sokféle hangzást. Pld rocabillyhez egész más, pattogós delay kell compresszros hangon, más reverb beállítás, és egy psychobillys torz hang után ezt kispedálokkal nem lehet létrehozni. Ott eleve minden dalnál más a delay temo, mert igazodni kell az erős viszaütésnek a dal ritmusához. Itt meg minden dalhoz külön megcsinálom.
Igen, hát én is úgy érzem, hogy úgy önmagában a gitár már halk volt egy egy gitáros gitárcentrikus zenekarhoz, és a szandokon is állítok. Végszükség eeten pedig a preamp szólókiemelést, vagy a 10 vagy 20 % gain kiemelést teszem a controllra. Az igazi kérdésem az lenne igazából, hogy van e valami olyan funkció, ami magától emeli ezeket a részeket. De biztos agyok benne, hogy tapasztalatlanságból rosszul beállított comprssorok meg sustainerek meg EQk nagy szerepet játszanak ebben. Most jön a következő pöcsölés egy hónapja. De amilyen tiszta hangot én ezzel tudtam csinálni, olyat kispedálokkal soha. Nem lehet azt megcsinálni pedálsorral, hogy egy crucnhos kemény hang után, ami bizonyos delayek reverbek compresszorok vannak, egyszercsak jön egy ilyen jellegő hang, amin teljesen más reverb, delay, eq, chorus, stb van. Nekem ez nagyon fontos egy koncerten, hogy ne csak egy vagy max két hangon szóljak.
Neked is boardod volt, mi abban a macera összerakni? Kell hozzá eg ymalac a falban, meg két hosszú kábel; tető levesz, és kész...ennél semmi nem lehet egyszerűbb, max. az effektek nélküli hangzás.
Én sajnálnám a ráfordított időt, főleg, mint ahogy Te is szembesültél vele: más helyszín más beállítást kíván. Ez sokkal egyszerűbb kispedálon megoldani. Persze nem kétlem, hogy akinek van benne gyakorlata, multival is könnyebben boldogul. De nem hinném, hogy gyorsabban, mint analóg pedálos verziónál.
De részemről vége az analóg-párti kommentnek, nem szeretném magamra vonni a multisok haragját.:D
Hát én is nagy válságban voltam, csak ugye ennek az a magyarázata, hogy külföldön nem tudom, mi elé kerülök, nagyon kellemetlen összerakni a kisvasútat, főleg linecheck kor, és minen helyen máshogy szól a gitár. Ezzel meg minen dalhoz külön szandot tudok csinálni, ami mindenhol kb ugyanúgy szól. Nagyon bonyolult ennek a beállítása, hónapokat vesz igénybe, és nekem alig pár hete van meg. Most ez tanulságos volt, szépen a felvétel alapján beállítgatom. Én egyébként próbán semmi különbséget nem éreztem a kispedálok és eközött, sokkal jobban élvezem, hogy gyönyörő, sok effektel gadagított tiszta hangokat tudok csinálni, a különlegesebb részekre azonnal jön egy másik hang, szóval nem a multival van baj, hanem az emberrel, aki nem tudj rendesen beállítani. Én rendszeresen járok egy TV felvételre (nem zenészként), ahol a Tea együttes játszik, ott a gitárosnak egy GT-6 pedálja van, csak tudja is használni, és olyan szandja van minden múfajhoz, hogy a lélekzetem eláll. Ez csak beállítás kérdése, ami sajnos hossuú idő és pöcsölés.
Jó ez.
Nem csak a szóló halk, hanem az egész gitár egy pöttyet halk.
Szólónál lépj oda a CTL pedálnak. Én a preamp szimulátor szólóját szoktam volt annak idején beállitani rá, ha ilyen gondom volt.
Igy beállithatsz rá kicsivel több delayt is, vagy bármit a szólónál.
De van olyan presetem, ahol csak a gitár hangerőpotijával oldom meg a történetet, igy játsszva a gainnel is.
Attól függ, mit akarsz.
Na tegnap megvolt a pedál első éles bevetése az A38 hajón, éshát sajnos sokminden nem úgy alakult, mint ahogy szerettem volna, és ebben kellene szakmai segítség. Az egyik a hangszín volt, de azt talán tudom kezelni, mert a próbateremben ahol játzsunk elnyeli a magsat, itt sokkal élesebbek voltak a hangszínek, gyakran besípolt, amivel koncert alatt nem nagyon tudtam mit kezdeni, mert használtam kb 8 patchet, biztos minegyiket nicsit állítgatni kell. Nagyon nagy szerencsém volt, hogy az A38 keverővől felvette CD re a bulit, a gitárt ráadásul kondimikrofonnal, úgyhogy gyönyörűen ki tudom elemezni a szandokat.
Szóval a legfőbb problémám az volt, hogy a tiszta hangokon is, de főleg a driveosokon vagy torzakon a szolók halkabbak voltak mint a kíséret, a szólóknál leesett a hangerő. Ugye nyilván erre van a hangerőpedál, meg a booster, hogy a szólóknál az ember kiemeljen, de 20 évig, míg analóg torzítást használtam, és max a delay volt digitális, erre nem volt szükségem AKkor mindíg szép dinamikus alja volt a kíséreteken, és hasítottak a szólók. Ebben a műfajban nem szoktak ilyen szólókiemelőket használni, sem hangerőpedált sem boostert. Szóval nyilván az, hogy az egész digitális, valami olyan hatást eredményez, hogy az analóg hangosítással ellentérben a szólóhangerő visszaesik. Az elsődleges kérdésem az, hogy ez mitől lehet, a második pedig az mi a fenét csináljak vele. Azt látom, hogy sok megoldás van, mert a crtl pedálokra sokmindent rá lehet állítani, EQ hangerő, pream soló kiemelés stb, de ez azt jelenti, hogy minden szólórész előtt arra rá kell lépnem, utána pedig vissza. Ezzel igazán semmi gond nincs, mert sok gitáros csinálja. A fő gond az én szempontomból az, hogy nálunk egy gitár van, az én vagyok, és az énekes is én vagyok, és néha rohangálok id oda, ahol a fő riffet játszom, és elkezdek szólózni 8 méterre a pedáltól, aztán megint a riff stb, ez része a shownak, hiszen nem állhatok egy helyben, és a szólóknál meg az a próbléma, hogy gyakran a szóló utolsó hangja után egyből ének jön, tehát egyből kapcsoni és énekelni, igen nehéz. (Persze ha az az ára a jó szandnak, hogy valahogy átszokjak erre, és átalakítsam a színpadi viselkedésemet, akkor végülis megteszem, de nem lesz egyszerű 20 év után) Csak nem értem, analóg rendszernél miért nem volt ez.
Elképzelhető, hogy a szandok beállításánál nagyon a riffekre koncentráltam és azok jól szólnak, jó rajta az EQ, a compressor, de a szolórészenél kicsit "behal", már ha van ilyen fogalom, vagy egyszerűen tudomásul kell venni, hogy digitális technikánál ez van. Szóval nem tudom, hányféle oka lehet, nyilván sokat kell még vele kísérletezni. Szóval nem tudtok valami olyan megoldást, ami magától kiemeli ezeket a részeket? Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, biztos a tervezőknek is eszükbe jutott ilyen, és hátha van auto booster vagy valami olyan, ami autómatikusan kiemeli a szólókat? Vagy a hangszínek mindegyikét ár kell állítani úgy, - ha lehet egyáltalán - hogy a szólók is dinamikusak legyenek? Vagy marad a kiemelés a színpadi mozgás korlátozása? Mit javasoltok?
Egyébként az az érdekes, hogy a hangfelvételen nem tűnik annyira elhalónak a szólórész - bár érződik - mint amennyire a zenészkollégák mondták (néhányan) a közönségből, de volt akinek fel sem tűnt. Szerintem egyébként a gitár úgy önmagában is halk volt a megszokotthoz képest, de tény, hogy erőtlenek a szólók.
...hát nem tudom...
Én a GK-3-mon keresztül tolom a rendes gitárhangot is.
Nem nagyon vesztegetem a jelet, vagy csak rossz a fülem...
Arról nem beszélve, hogy jóval zajtalanabb.
Na most lett tele végleg a butykos a digitális kütyükkel, tehát:
Eladó egy BOSS GT-8 multi.
65000.-
Van hozzá gyári táp, magyar kezelési, és egy nagyon jó állapotú vastag tok, vállpánttal, nagy zsebbel, tök praktikus. (külön nem eladó)
Műszakilag kifogástalan állapotban van, esztétikailag nagyon szép darab, az alján van egy két karc, de összességében nagyon megkímélt állapotban van.
Doboza nincsen meg (nem tárolok szemetet )
Cserebere, beszámítás is érdekel, a következőkre:
Pedálok: WAH, torzító, delay, EQ, hangoló, akusztikus gitár szimulátor.
Behringer, és társai NEM!!!
Vagy cserélném gitárra.
Fix húrlábas, főként ragasztott nyakú HH elrendezésű hangszerek érdekelnek.
Stratocasterek, floydos gitárok, és kínai ótvarok, hamis epik KIZÁRVA!
Természetesen ráfizetek!
Egyértelműsítve: hangszert szeretnék, nem játékot.
Csere, beszámítás esetén az ár kőbe van vésve, csak akkor alkudozzál, ha kp-t lobogtatsz.
És akkor fogsz is tudni! Nem postázom. Óbudán személyesen tudod átvenni.
nekem az egyetlen igazi problémám a gitármidivel.
hogy ha a gitár jele átmegy a GK3 hangszedőn, akkor érezhető jelveszteség van.
Tehát felrax egy GK hangszedőt a vezérlőjével együtt.
A gitár kimenőjét pedig egy rövid kábellal bekötöd a testre felcsavarozott kis vezérlőbe.
GR20-ast próbáltam így. Van neki sima gitárkimenet effekthez.
Kíváncsi vagyok, hogy más észrevett-e ilyesmit.
Pontosan nem tudom, hogy ezt gitárra vagy énekre gyártották?
Delay vásárlás előtt állok, aztán valami programozható kütyü kéne, itt meg a delay-en kívül még lenne egy-két jó dolog, pláne, hogy japán is még a cucc.
JA és a looperről már nem is beszéltem, ami benne van. Hányszor van, hogy dal elején vagy végén a zongorista játszik egy szőnyeget és a gitáros rágitározik valami szép magas érfelvágós szólót. Na itt benyomod a loopert, bejátszod a harmóniát, elengeded a loopert és már szólózhatsz is rá gitár hangszínnel... stb..
Szóval a lényeg, hogy olyan, mint ha egy szintetizátorra kötnéd a gitárod és a szintetizátorban ismert hangszíneken szólal meg a gitár hang. Namármost mivel ez a BOSS GR-55 már multieffekt is egyben, benne van egy föggetlen kis GT10, amivel a szinti résztől függetlenül lehet a gitár hangját effektezni, modellezni, egyebek (COSM)... ...és be tudod állítani, hogy csak a multieffekt részt, vagy csak a gitrászinti részt, vagy mindhettőt használd. Természetesen még millió paramétert (pl kettő arányát, stb) lehet változtatni, OLyan, mint ha lenne egy zongorista is a zenekarban, pedig nincs. A legalapvetőbb felhasználás esetén pl lassú számnál akkordozol vagy bontogatsz és bekapcsolsz alá egy szinti szőnyeget (vonósok, vagy kórus) és akkor tényleg olyan, mint ha szintetizátoros is kisérné a játékot, de természetesen a lehetőségek végtelenek.
Sziasztok!
Kérdésem lenne: adott egy GT-8 és egy TSL100 fej és össze vannak kötve így A problémám az, hogy ha a hangerő pedállal lehalkítom, akkor nem halkul el teljesen, hanem egy kis szöszmögés még áthallatszik. Bizonyára a GT loopjával kell valamit állítanom, csak sajnos én már kifogytam az ötletekből. Valami tipp esetleg? :)
Köszi
Ha valakit érdekel, Pod XT-livet cserélnék GT-8 ra.
Doboz nincsen, de ha neked van hozzá, el se hozzad, mert nem gyűjtök szemetet.
Tápot, magyar kezelésit adok, kérek.
A podnak annyi apró gyíkja van, hogy a variax csatlakozó rögzítő fülecse bibis, működik a csatlakozó, csak nem kattan be a dugó. A javításához való alkatrészt adom, csak nincsen kedvem/időm bíbelni vele. Egyébként teljesen hibátlan!
Budapesten, vagy a közvetlen környékén lehetne megejteni a boltot.
Érdekel esetleg GT10, max 25000 ráfizetéssel.
Ez nem így volt. Kanadában az ebayn kerestem (ás találtam is) olyan vintage gretsch gitárokat, 50-60 as évekből, amik un. project gitárok voltak, valamilyen okból sérült volt a lakk és a felületkezelés, emiatt lecsiszolta valaki, és úgy árultta párszáz dollárért elektronikával vagy anélkül. Ilyet akartam venni és gorillára festeni, de aztán nem lett semmi a projectből.
Az a kemény, hogy minden fejen mások a fényviszonyok és kettő közűlük az használtautókereskedő kültelki fuxra rakott a photoshopban lens flare effektet, akinek meg nem volt fuxa, az meg az újára rakta. És napszemüvegben van rajta a kopasz ember muhahahahaha (szobában)
Megérkezett az új BOSS GR-55 gitárszintetizátor! Hétfőtől jöhet érte mindenki, akinek visszaigazoltuk, hogy jut az első szálítmányból! Aki továbbra is várólistán van, hétfőn csörögjön ránk, mert ha visszamondja valaki, akkor kapásból a soron következő mehrendelést teljesítjük! Foglalás: 20/ 971 8465, hangmester@hangmester.hu
De lehet, csak majd az A38 koncert után. Sajnos addig be vagyunk táblázva próbákkal, és a főnökom is elutazik két hétre, úgyhogy nagyon sok lesz a munkám. De március második felében a probazónában kibérlek egy termet két órára, és lecsúszunk.
korábban megbeszélt eseményt lehetne valamikor? Mikor külön kiváncsi lennék, hogy miket hoztál össze, és tippeket adhatok hozzá az advanced szint eléréséhez :D
Azt meg tudom csinálni valahogy, hogy a nem modellező patcheket (van 8 hangszínem), amit az erősítőhöz állítottam hozzá, egy erősítőhiba esetén koncerten modellezőre állítom, és vonalból kiküldöm? Ugyértem nem külön külön, hanem egyszerre az egészre ráállítok egy erősítőt, és onnantól úgy megy. (gt-10)