Az RP-t már csak gyakorlásra szánják szerintem. Biztos az olcsóbb gyártás miatt lett így. A 10 éves rackes Digitechek annyiért mennek használtan mint az új Boss Gt pedálok. Van benne valami.
Amit az RP szériával csináltak,az botrányos!
A régi RP-k (1-es,14-es,stb),meg a csöves előfokkal bíró 20-as és 21-es még fasza effektprocik voltak,olyan hanggal,ami ma is megállja a helyét.
Ezekről a mostani RP mittudoménhányas pici kis gyerekjátékokról viszont nem mondható el semmi jó.Műanyag hang,sok többfunkciós gomb(ezt a GNX-nél is szereti a Digitech),gagyi benyomás (meg sajna az is).
Kurva nagy visszalépés! Nem tudom a régi jó cuccokat miért nem gyártják már.
A GNX-ben (egy 3-asom volt) meg már az effektlánc is fix,és loop sincs!De azért jó cucc.
Mintha visszafelé fejlődne kissé a Digitech.
Bár az új GSP-1101 nem lehet rossz.
A későbbi 2112 és 2120-ban sajna már csak az effekt lánc megadása maradt meg,a tetszőleges routolhatóság nem.
Ja,és azoknak monó a loop returnjuk,a 2101-é sztereó,tehát egy komplett effektproci a loop mögött,előtte meg egy csöves/tranyós előfok.
Amúgy tényleg könnyen túl lehet bonyolítani a jelutat.
A GT-t konkrétan nem ismerem,mert nincs nekem,de a mostani effektprocimba én tudom szerkeszteni az algoritmust,ami eléggé sok kombinációt tesz lehetővé.
A torzítók,a kompresszor és az analóg EQ kivételével bármelyik effektet akárhová tehetem a láncban,és ahányszor akarom,szerepelhet többször is,csak a proci kapacítás szab határt.És akármelyik effekt be és kimenetét akárhová köthetem,még akár 3 jelút is lehet.Ja,és mindez sztereóban,vagy duál monóban.Tényleg,mintha kispedálok lennének előttem.
Ez olyan kombinációs lehetőségeket ad,hogy az ember akaratlanul is túleffektezi és túlkombinálja a dolgot.Bár lehet így érdekes hangzásokat kihozni,játéknak sem utolsó.
Kicsit még új nekem a dolog,még hamar elszalad velem a ló.
Ez gondolom a GT-ben is megvan,hogy oda rakom az effekteket a láncban,ahová akarom.
Az ME-6-tal nem volt ilyen gondom,de azért nem sírom vissza,bár akkor jü volt az is,örültem,hogy az volt egyáltalán.
ME-6-ot tényleg nem lehetett túlbonyolítani, nem kombináltam egymással.csak akkoriban ilyen egyszál torzítós hangot el sem tudtam képzelni, plussz EQ, meg compressor, mindíg volt rajta. még néha chorussal megdobtam (most rühellem a torzító+chorust, valahogy nagyon nem tetszik, pedig érdekes dolkoat lehet csinálni):)
Nekem is volt ME-6-om,de azért azzal olyan nagyon nem lehet bonyolultba menni.
Fix jelút.Viszont a modulációs része nem volt rossz.
A GT már jóval bonyolultabb dolgokra ad lehetőséget.
Vagy a kettőt kombináltad egymással valahogy?
nekem nem unalmas, pár éve (5-10) mikor még ME-6 majd GT-6 -om volt én is agyon bonyolítottam a gitár jelutat (bőség zavara), azóta lett 3 csövi fej +2db 4x12 +1db 2x12. egyszer koncert hevében AC/DC blokkot játszottunk, kipróbálásból GT-n csak a booster és a csövi fejet kihajtottam, hát beszarás, a gitár hangerőpotival nagyon jól elvoltam, a legalján kitisztult-kráncs-drájv-és szóló, mindenem meg volt. innentől kezdve minimalizálom a cuccot és jobb lett. ráérek a zenével, a közönséggel,a gitározással törődni.
Végül is elnevezheted magát a bankot (gyakorlatilag nem, de rendelhetsz hozzá ilyen jellegű információt a másik kijelzőn ami a bankkal szorosan együttműködik), ha jobban belegondolsz és még egyszer átolvasod amit írtam magad is rájöhetsz.
Amit írtam helytálló. Csak ne szó szerint értsd a dolgot hanem úgy, hogy a gt-n van egy bank kijelző - amit nem változtathatsz - és van egy informciós kijelző - ami az általad bevitt infók alapján rendkívül beszédes és informatív.
Magyarán ahogy írtad te is, bankváltásnál látod a bank nevét vagy amit éppen hozzárendelsz.
Te hogyan tájékozódsz a GT-den ha nem így?
Mi jónéhány feldolgozást játszunk. Van egy univerzális bankom benne négy sound. Ez az 1-es bank. Beállításnál szépen sorban elnevezem a bankon belüli patch-eket, pl. 1/1 az "ALAP MS Higain" az 1/2 ALAP Clean, 1/3 "ALAP solo1" 1/4 "ALAP Solo2".
Aztán nézzünk egy konkrét dolgot, mondjuk maradva a Red Hot Chili-nél. Ezt már 2-es bankba teszem: 2/1 "RHCP_other_alap", 2/2 "RHCP_other_torz", 2/3 "RHCP_other_solo", 2/4 RHCP_other_mittomén".
Ha a fenti példánál maradunk, akkor:
Nyomunk egy Bikini nótát (ez nálam univerális bank), majd utána jön az Otherside akkor csak taposgálnom kell a bank pedált és rögtön megjelenik a kijelzőn az információ, hogy milyen patch, milyen zenekar, milyen nóta és hogy melyik sound.
A Digitech-ben ezt másképp oldották meg úgy látszik, de a lényeg ugyanaz.
No remélem tudtam segíteni. :)
érdekesen gondolkozol :) (egyáltalán nem sértésnek szánom), túlbonyolítod a dolgokat. úgy akarod használni a GT-t ahogy nem célszerű,nem lehet. 8 assign, ahelyett, hogy egy másik patchre váltasz. bankokat elnevezni, túl sok effektezés. egyszerűsíts, nagyobb örömed lesz a zenélésben is :)
Aj nem olyan fontos ez hagyjuk mán.
Az volt a kérdés, lehet-e nevet adni a BANK-nak.
Nem lehet (azt írtad lehet).
GT8-am van de ez semmitsem jelent, a GNX sorozatban elnevezhető a bank arra amire akarod, bankváltásnál azt látod. Utána rálépsz a pedálra és látod a patch nevét.
Bakker...én szinte ugyanezt írtam le az előbb csak pepitában! Értelmezzed mán!
Én sem a numerikus számok alapján kersgélek a GT-8-ban hanem együttes vagy számcím alapján! Az, hogy plusszban még ki is jelzi a pozícióm numerikusan külön jó.
Nem is értem a problémád, hiszen neked is GT-8-ad van ha jól nézem.
Te nem érted hogyan szeretnénk megoldani (lehet másképp is csak úgy unalmas :)))
Tehát: Bank elnevezve dalnak vagy zenekarnak, a 4 patch/pedál pedig tiszta kíséret szóló és egyéb marhaságoknak. Digitechel nekem volt egy Highway nevű bankom és abban coltak a Purple Highway Starjának patchai pont tele is lett vele a bank és máshoz nem is kellett. Jó volt. Nem kell a számokkal szarakodni név alatt van minden aminek egyben kell lennie. Abszurd de tegyük fel hogy valaki minden dalhoz ideális patcheket gyárt végülis mi a francnak van egy effektben 160 programhely ha nem emiatt?. A bank neve lehetne a dal címe a patchek pedig szisztematikusan elrendezve a pedálokra. Ha elkeveredsz számok alapján sose találsz vissza :) Nézd meg akármelyik Digitech GNX-et.
Az egyik kijelzőn (két karakteres)ott az infó (nagy piros számok) hogy hanyas bankon állsz. A pedálok 1-4-ig számozottak és felettük led világít attól függően, hogy épp melyiken vagy.
Vegyük azt, hogy az 1-es bank 1-es patch-én állsz.
A másik kijelzőn pedig hozzátehetsz még plusz infókat, pl a zenekar neve - szám címe - az effekt milyensége (torz, clean,crunch, solo stb..).
Mindezek a bank váltásakor jól láthatóan ríltájm változnak annak megfelelően, hogy milyen infókat rendeltél hozzá az egyes bankokhoz. Érti?
Persze, hogy nem lehet, de azt hittem egyértelmű amit írtam, mivel 16 karakterről volt szó. Na mindegy. :)
Mindkettő dolog jó, attól függ mit szoksz meg.
Én szeretem a rendet és az átlátható dolgokat. Nem szeretném összevissza elnevezni a bankokat, mert abból csak kavar lenne. Nagyon jó bank számozás.
A GT-ben ha elnevezed mondjuk az 1-es bank 1-es patch-ét mondjuk "RHCP-Snow-alap"-re majd a 2-es bank 1-es patch-ét "Metallica-One-alap"-ra akkor ez bank váltáskor egyértelműen megjelenik a kijelzőn, mikor még rá sem léptél a kiválasztott bank megfelelő patch-ére.
Ugye az alapvető sound 4 dologból áll: alap, tiszta, szóló1, szóló2. Na ez pont négy->négy patch. Mindegyik elé oda kell biggyeszteni az adott szám rövid nevét az előadóval együtt és voila! Megoldódott a probléma a rendszer pedog továbbra is egzakt marad. Az egész művelet nem tart tovább két percnél. :)
Pedig annak több értelme lenne. Bankon belül már meg tudom jegyezni hogy mit hova raktam, vagy ha nem akkor úgyis késő lenne ha meglátnám zenélés közben a kijelzőn hogy hopp ez nem az.
Ez furcsa.
De hiszen Te írtad hogy el lehet nevezni a bankot pedig nem lehet, annak CSAK a nagy piros szám van. Erre mondtam hogy hasznos LENNE ha el lehetne, mint ahogy a Digitechben GNX sorozatban el lehet és jó is. Ha pl minden dalra van 4 patched, a patch neve lehet a dal címe, vagy zenekarnév, vagy bármi.
nem tudtok valami bővebb leírást a gt10-ről? Érdekelne, hogy a moddelezett cuccokon mit változtattak. Illetve láttam hogy az fx rész egy kicsit más lett.
Nemtom hogy működik a dolog, csak felhasználom :) Van többféle plugin ami tud kezelni ilyen file-okat - lentebb felsoroltam párat. Simán csak betöltöd bele az impulse cuccot - amik amúgy rövid kis wav file-ok, nemtom mi van bennük, még nem hallgattam meg egyet sem - aztán kb. ennyi a dolog.
Annyi a trükk esetleg, hogy némelyik impulse-t kezelő plugin-ben nem teljesen egyértelmű a téma, mert sok mást is tudnak még esetleg (pl. Voxengo Boogex vagy Revalver). Talán a legegyszerűbb ilyen szempontból a keFIR (itt-e).
Már sokat hallottam erről a impulse response dologról de még most se értem hogyan működik...
Addig oké, hogy fehérzaj, meg felveszik a ládából jövő hangot.
De ezt hogy lehet felhasználni hangfalmodellezésre?
Nem értelek, a konvolúció nem az amikor két függvényből állítanak elő egy harmadikat (hülye vagyok matekból, anno a szigorlatom is csak nagy mázlival lett meg)? :)
Dobj egy pár megás wav hangmintát a mail-emre (a nevemre kattintva látod). Aztán majd meglátjuk ;) Ha gondolod, akkor egy GT-8-as hangfallal szimuláltat is, mert én is kiváncsi vagyok a különbségre.
A konvolució az nem nem érvényes :). Reverbnél ismertem de hanfalszimulációnál még csak olvastam. Rendben tehetünk egy próbát csak szoftveres/hardveres hangfalszim ügyében.
Egy kissé félreértettél, mert nem téged mint gitárost kritizáltalak. A mondandóm lényege az volt, hogy szerintem sokan rossz felfogással közelítik meg a hangzás építést, illetve beleesnek olyan (hangsúlyozom, hogy ez magán vélemény) hibába, hogy csak a legújabb cucc képes jól szólni.
A Petát meg azért említettem, mert nála és az igazán egyéni gitárosoknál igenis van szerepe a kéznek! Úgyértem, akinél meg van a megfelelő technikai képzettség, és eléggé tehetséges az könnyebben tud SOUND-ot építeni magának. Fordított irányban is igaz, mert aki képzetlenebb, az nehezebben bír eredményre jutni, és könnyebben esik abba a hibába, hogy arra a következtetésre jut, hogy szar a cucc, mert nem lehet beállítani.
Mégyegyszer, bocs ha megbántottalak, abszolút nem ez volt a célom, egyszerűen csak elmondtam a véleményem.
De amúgy felajánlom neked, hogy ha küldesz nekem vonalból felvett GT-8 hangmintát hangfalszimuláció nélkül (esetleg ugyanazt GT-8 hangfalszimuval), akkor megcsinálom neked ezzel az impulse módszerrel, aztán össze lehet hasonlítani a kettőt ;)
Vannak felvételeid vonalból gt-8 al? tök szivesen meghallgatnám. A csöves erősítőkről meg annyit hogy sztem jobban szólnak, de nem annyival amennyivel drágábbak egy tranzisztorosnál.
írtam egyhosszút, de kiléptetett a fórum :( Megpróbálom mégegyszer:
A Guitar Rig hangfal része botrányos, ahhoz ne hasonlítsd. Amit írtam hangfalmodellezés, az nem algoritmus meg EQ meg hasonlók útján van, hanem sima fehér zajt átküldenek egy erősítő végfokán gitár hangfalon keresztül, amit aztán mikrofonnal felvesznek, így létrejön egy hullámforma impulse response file. Eredetileg ezt élethű zengetések modellezésére találták ki, de okos srácok rájöttek, hogy hangfalak szimulálására is jól használható. Szal a technológia miatt nem csak a hangszóró/láda jellegzetességét lehet szimulálni, hanem a különféle mikrofonokat és azok elhelyezési módját is. Sztem érdemes kipróbálni, lehet hogy meg fogsz lepődni.
Pluginnek a KefIR elmegy (ingyenes), vagy a Voxengo Boogex hangfalrésze, vagy SIR vagy Revalver MKII hangfal része, az impulse file-okat meg az ultimatemetal.com fórumain van Andy Sneap-nek saját fóruma és ftp-je (az elérhetőségét ott meg lehet találni).
Egyébként van hasonló dolog előfokok EQ-jának modellezésére is, azokat spectrum file-oknak hívják,és Voxengo CurveEQ kell hozzá.
Sztem nem kell lenézni avst dolgokat, nagyon sokat fejlődtek az utóbbi időben. Nem kell vaskalaposnak lenni, ki kell próbálni mindent, mert nemtudhatja az ember, hogymibe fut bele ;)
Nem hiszem, hogy a konstrukción nagyon változtattak volna... Mondjuk személy szerint ezt egy kicsit azért sajnálom, mert eléggé nehéz. Sajna én nem kocsival járkálok ide-oda, és mivel nem vagyok egy pedálgyilkos, elviselnék valami könnyebb konstrukciót is.
Ja az lesz az első igazi gt-10 tartósteszt. :) Ha kibírja májusig az izzadt mancsokat, sáros bakkancsokat, 24 órába naponta, akkor legalább olyan stabil lett, mint az elődei. :)
Ilyeneken kár előre filózni, ha megjön a gép, akkor majd minden kiderül, vagy lehet még korábban is, ha Gabeszék kapnak egy bemutató példányt. Akkor aztán szegénynek ki lesz taposva a bele a sok érdeklődőtől. :D
Valóban lábbal kapcsolja az ember, - és lehet, hogy én vagyok szenilis -, de néha úgy hagyom szólón, amikor már elborult témákat játszunk és annyira nincsen lefixálva, hol mikor lépek ki a szóló körből.
Szóval szerintem odafért volna még egy led, de az is lehet, hogy jól látható lesz az lcd-n...
Patkó úgylátom te itt nagy becsben állsz, de én még nem tudom milyen hírességgel van dolgom - valaki ezt is elmondhatná. Szoval 3adszor is nekifutok: a vonalból való felvtelezésről beszéltem, nem a multik ellen. Ha visszaolvasod ez elég egyértelmű. De úgylátom te sem hagyod ki a kombót a dologból.
Különben az Ac30 melett használod a gt erősítőmodelljeit is, vagy csak az effektezett jelet küldöd a voxra???
Ez benne is van a kézikönyvébe. Nyújsát ügyben nem mondom hogy tökély de az effektsorrend variálásval nekem igen letisztult a harmonizer nyújtáskor is.
Szerintem minden VST effekt rosszabb mint bármelyik hardver a GT8-hoz meg főleg szar minden szoftveres torzító/hangfalszimulátor/stompboxmodel. Bár az újakat meg nem is próbálgatom. Hú mekkora csalódás volt nekem a Guitar Rig...
Hehe. Pont tegnap olvastam egy idézetet erről a "kézben van a sound" dolgoról egy híres hangmérnöktől:
"The sound comes from the player, not the equipment. You can get a wonderfully heavy guitar tone with a Telecaster and a Twin Reverb... it"s all in how you approach it, and how the player handles it.
=======================================
Not at the gain structures my clients use. HOHOHO.
I"m going to give Fletcher a stock Tele, a stock Twin, and 8 million years to get the "Carcass" guitar tone. He may get something he or others believe is "good", "heavy", or "whatever". But you ain"t gonna get that guitar and amp combination to give you the level of distortion, saturation and flat out square wave rectification activity yer gonna get from a Les Paul Standard with EMG"s into a Mesa triple rectifier.
igazából aki nagyon ügyes, annak gt3 se kell, sőt hangszer sem, mert a kezében van a szand. így egyszerűen fog két fadarabot, összedörzsölgeti őket, és így olyan hangzást tud létrehozni, amiről minden gitáros csak álmodozik...
Hát annyira nagy megfejtő/hozzáértő nem vagyok, csak a csekély tapasztalataimból írtam ezeket. Hobbiból otthon csinálgatok felvételeket magamnak (néha a zenekarunknak), túrom folyamatosan a netet infók után. Aztán mostanában a helyi bandák kezdenek betalálni, hogy csináljak nekik is felvételt (jóféle amatőr körülmények között :)), aztán közben jövök rá én is a dolgokra.
Nem ismerem nagyon a GT-8-at, de ahogy olvasom itt, van rá lehetőség, hogy párhuzamosan menjen 2 jelút. Esetleg érdemes lehet azt is kipróbálni, hogy az egyiken megy a normális torzított hangszín, és mellette a másikon egy teljesen tiszta "akusztikus" hang megy úgy alákeverve, hogy szinte ne is lehessen hallani. Állítólag azért jó ez (még én sem nagyon próbáltam, csak olvastam egy másik fórumon, hogy az egyik súlyos zenét játszó zenekarnál csinálták így - talán Fear Factory vagy Machine Head volt), mert megadja azt a pengetési/tranziens dinamikát a hangnak, ami a torzítás miatt elveszik, sokkal pattogósabb, arcba mászósabb lesz. Mondom nem próbáltam még nagyon, csak így tingli-tangli módon, de talán egy próbát megér a dolog, hazamegyek ki is próbálom az egyik számon amit most vettünk fel :)
Ami még eszembe jutott az az lehet, hogy vonalból felvételkor ne a GT-8 hangfalszimulációját használni (a hangfal modellezésen sok minden elvérezhet), hanem VST pluginen keresztül konvolúciós módszerrel szimulált hangfal impulse file-okat használni. Ez persze élőben nem járható út, de olyankor azért ott van egy igazi gitárláda (hacsak nem PA cuccra van tolva közvetlenül az effektből a gitár).
te kevered a szezont a fazonnal.
én spec a gtnyócat egy bemikrofonozott vokszácéharmincas meg egy usafender sztrató vagy egy gibzonleszpól KÖZÉ rakom, nem HELYETTE
így a gtnyóc maximálisan kielégíti az elvárásaimat
Egyébként valósznű jól beszopnád, ha ki kéne találni, hogy most modell vagy eredeti erősítő szól. Mondjuk 10-ből eltalálnál 5-öt akkor már jó vagy, de enek fele véletlen ráhibázás lenne. :)
Induljon a cső/nem cső háború!!!
nagyon igazad van tudom is ezeket. köszi a videót, ha netán van még ilyen sokmindenkinek segíthetnél eligazodni, hogyan is kell felépíteni a gitárhangzást.
Nem is azért linkeltem ide a videót, hogy azt mondjam, hogy "csak ez az igazi", hanem azért, hogy legyen viszonyítási alap, hogy nagyjából mire érdemes törekedni hangzásban egy-egy patch összerakásakor.
Ismerősömnek van GT-8 és gyakorlatilag csak azt használja (magának gitározik otthon, nincs bandája, erősítője stb.) és még régebben volt, hogy kimentünk vele a próbatermünkbe szórakozni kicsit. Aztán ott úgy nézett ki a setup, hogy gitár - OD pedál - csöves fej - láda. Egy idő után mondta, hogy jó-jó, de neki olyan száraz és semmilyen a dolog. Aztán előkerült a GT-8 aztán arról próbálkoztunk 1-2 presetjét használva, és hát mit mondjak elég érdekes volt :) Reverb, delay, chorus meg minden amit el lehet képzelni ment mindenféle variációban, aztán a végeredmény egy dinamikátlan zizis akármi lett, egyébként meg füllhallgatóval hallgatva elég korrekt volt.
Amiket hallottam eddig így multieffektes felvételeket, nagyon sok részükben az a gáz, hogy úgy vannak összerakva, hogy magában jól szól, de egy zenekari közegben totál szar lesz. Torzítás 11-re tekerve, mélyek megnyomva, magasak szintúgy, közepeken vágás, aztán reverb rá oszt haddszójon. Közben meg a túl nagy torzítás miatt elveszik a dinamika meg az érthetőség, 100Hz alatt nem nagyon kellene erősködni, arra ott a basszgitár meg dob, a magasak 6kHz felett már csak zizit hoznak (a gitárhangszórók - még az etalonnak számító V30 is 5-6000 Hz-ig viszik át a hangot), a reverb meg arra jó, hogy eltünjön/hátra kerüljön a zenében az egész (erre/meg "egybehozásra" is használják a mixeknél), a gitár meg egy középtartományban szóló hangszer (csak ezt sokan nem veszik figyelembe) és pont ezt kellene inkább hangsúlyozni, hogy rendesen átjöjjön a többi hangszeren a hangja.
Szal én azt mondom, hogy mindennel lehet jó hangzást csinálni, csak egy kicsit mögé kell nézni a dolognak, megismerni azt, hogy a zenében mi mit miért csinál, és ahhoz mérten beállítani a dolgokat, nem pedig arra menni, hogy a mindent tudó effekt pótolja a basszgitáros által hozott dögöt, a több gitársáv által generált atom torzítást, meg az okos mixelés/mastering által előállított térérzetet.
Olvasgass kicsit a frekvenciákról, meg hogy melyek effekt mit csinál, hogyan működik, hová kéne az effektláncban elhelyezni...stb...stb. Csak úgy általánosságban.
Az karcsúnak tűnik. Jó érzés ránézni a piros solo ledre gyorsan, amikor már elfelejti az ember, hogy hol is járunk a 20 percre nyújtott dalokban... ;)
De ez azért nem akadályozna meg a gt10 vételében, ha hangázban ad egy olyat, ami hiányzik a 8-ból.
Itt van egy kb. 50 perces videó: klikk, ami bár nem híres zenekar stúdiómunkája, de egy hangmérnök magyaráz a gitár felvétleről és mikrofonozási technikákról, aztán a végén van pár hangminta is. Akit nem érdekel a többi, az tekerjen az utolsó 10 percre, mert addig "csak" szöveg megy. Nemtom mennyit tud segíteni, de azt nagyjából meghallani, hogy egy mikrofonozott láda hogy szól mindenféle utómunka nélkül, aztán talán tudtok ehhez viszonyítani a GT-8 nyomkodása közben ;)
Se solo gomb, se solo LED, elvileg a kék kijelző jobb felső sarkában van egy kis S betű az mutatja. Állítólag nem csak az erősítőkhöz, hanem a stompboxokhoz is van solo funkció.
Csináltam ilyet, és ha flv volt az eredeti néha megtartotta stereoban néha nem. Ha más volt mindig monová konvertálta. Lehet ma már másképp van de a Roland GT10 demójából pl (állítólag) totál eltűnt az egyik oldal.