Biztosan állíthatom. Elég öreg vagyok már ahhoz, hogy ha nagyon akarnék megengedhessek magamnak egy G studiot. Még csak kuporgatnom sem nagyon kéne (nem felvágni akarok, tényeket közlök, hogy értsd miről beszélek), hogy megvegyem, de ettől a V100-tó nem válnék meg. Nem csak a piszkos anyagiak vannak a világban. Pl. Claudia Schieffer sokkal jobb nő, mint a feleségem, még lehet, hogy az ágyban is jobb, de azért nem cserélném el őt rá. És mielőtt megrónál, hogy a feleség nem egy tárgy, én azt gondolom, a gitárom sem "csak" egy tárgy. Volt olyan gitárom, amelyiknél nem éreztem így, sőt jelenleg van egy basszusgitárom is, amit szintén cserélnék vagy eladnék, de a V100 marad.
Na ez az, amit addig nem állíthatsz sztem biztosan, amíg egy ilyen ajánlatba bele nem futsz. Szép dolog a ragaszkodás (sok gitárom volt, amit nagyon szerettem ilyen vagy olyan okból), de azért 120e gyors nyereség kilátása sztem elég csábító. Nekem (és szerintem nagyon sok embernek) ez elég lenne arra, hogy ne sokat gondolkodjak, akármennyire is szeretem az adott gitárt. Végtére is az csak egy tárgy, lehet másikat venni, még akkor is ha nincs két egyforma. Értem, amit mondasz, de kicsit naív romantikus hozzáállásnak tartom és nem vagyok benne biztos, hogy ha a kísértés valódi lenne, akkor ne engednél neki De persze az is lehet, hogy nem engednél, amit viszont csacsiságnak tartanék. Én. tessék érzékelni megint a szubjektivitást.
Minden hangszert a helyén kell kezelni és tökre megértem, ha valaki V100 helyett hobbizenészként nem akar Gibson-t, mert nem akar/tud annyit költeni. Több koncerten használtam a VS6-osomat, és nem volt vele semmi bajom. Ugyanakkor egyszerűen nincs értelme tagadni, hogy egy Gibson jobban szól és nagyobb értékű gitár (minden szempontból). Az, hogy ez kinek mennyit ér vagy nem ér az meg teljesen szubjektív dolog, abszolúte felesleges rajta vitatkozni. Én sokáig úgy éreztem, hogy nekem nem éri meg a Gibson, bár már évek óta megengedhettem volna magamnak némi gyűjtögetéssel. Tavaly rámjött a hoppáré, nem tudom, mitől változott meg a véleményem, de megváltozott, és nem bántam meg azt a plusz 120e-et, amibe ez nekem került.
Te sem érted. Én ragaszkodom EHHEZ a hangszerhez, ami itt van. Ha lenne egy MÁSIK V100-am, azt gondolkodás nélkül elcserélném még egy Squierre is, nem egy G studiora.
Bocsáss meg, de ez nettó faszság. Naná, hogy elcserélném a 60-70ezres gityómat egy 200ezresre. Legfeljebb nem tartanám meg, hanem eladnám és újra vennék egy 60-70ezreset
Egyébként V100GT-m volt, sajnálom is kicsit, hogy eladtam, de azért ha megnézem, hogy végül mi lett helyette/az árából, akkor annyira már nem sírok Az árukért nagyon jó hangszerek, de nyilván a megfelelő helyen kell kezelni őket.
Egyébként tudom ajánlani minden hangszedő cserére vágyó Vintage-esnek a gyári hangszedők fedelének levételét Én megcsináltam a VS6-omon, és NAGYON SOK különbség jelentkezett, pozitív irányban. SOKKAL nyitottabb, fényesebb lett a hangja. Szerintem egy fedél nélküli Wilkinson hangszedő kb. ugyanazt tudja mint egy Gibson puki fedéllel. Mindenképp megéri levenni! A nyitott hangszedő látványával meg lehet barátkozni... de a hangja valami iszonyat jó lesz!
Előszöris az alján az ónt egy vékony pengével érdemes elválasztani a fedéltől (forrasztani elég nehezen lehet, tapasztalatom szerint, érdemesebb pengével elválasztani)
Aztán egy hajszárítóval kicsit át kell melegíteni a pu. fedelét a tetejénél (mert alatta van egy jó vastag viasz réteg ami oda fogja), ezután lejön a fedél.
Ami a nyitott hangszedő tetején maradt viasz, hajszárítóval érdemes meglágyítani (nem megolvasztani!), kb gyurma állagúra, így szépen egyben lejön, nem kell kapargatni.
De a hangszedő belsejéből NE olvasszuk ki a viaszt, csak ami a felszínen van. Különben gerjedni fog
röviden ennyit kell vele tenni A hangzásjavulást garantált!
Semmiféle frusztráció nincs bennem, én egyszerűen szeretem a hangszeremet, és ha valaki elajánlana cserébe érte mondjuk egy Gibson studiot egy az egyben, nagyon elgondolkodnék, hogy elcseréljem-e. Ez lehet, valóban ostobaságnak hangzik, de inkább vennék MELLÉ egy studiot, mint ezt odaadjam ÉRTE. Érted? De mondtam már, hogy az itthoni gitározgatáshoz nincs is szükségem arra, hogy itt porosodjon a szobában 200 e Ft. Egy standard-on azért már elgondolkodnék. (figyeled?)
Miért mindenki a hangban keresi az árkülönbséget???Van abban is difi,elég jelentős.Meg az anyagokban,kidolgozásban,a felhasznált alapanyagok strapa bírásában....Meg nem kell ezen vitázni sem.Van akinek elég a v100,mert jó az is és nem vágyik másra,van,aki meg akarja a Gibsont,mert jó neki,azt' kalap...Nekem is kellene.
Szóval azt mondod hogy az mind gyári cucc ami rajta van? Azannyát
ezeket mostmár így gyártják? Le is cserélem rögtön az enyém... nekem még nincs szegély, sima fekete poti gombok, stb...
A tömör mahagóni test miatt nem tudod azt a fényes LP hangot kipöckölni belőle.
Ami személyes tapasztalatom, a Vintage SG sokkal inkább közel áll hangban a Gibson SG-hez, mint a V100 az LP-hez.
Senki nem mondja, hogy nincs különbség a V100 és a Gibsonok között, nem erről szól ez a történet. Az is megfigyelhető, hogy hozzászólásom után van ott két ikon is, amit Wing sem nagyon vett figyelembe. Ez már egy régóta húzódó történet közöttünk. Én azt mondom, a V100 a legjobb Gibson pótlék, Wing meg épp, hogy nem uszadékfának tartja. És a v100 azért nem 20 e Ft-os strat, ami viszont valóban uszadékfa. Különösen pl. az AFD ami kurva jó, az Epikkel simán felveszi a versenyt. Ez egy Vintage topic, és védjük a hangszerünket. Ez van. Menj anyázni a Gibson topicba, meglátod mit kapsz. Szerintem még elég kulturált is voltam. Az, meg, hogy van-e annyi különbség hangban, mint árban, az csak egy hasonlítási alap, és aki Gibsont akar, az adjon ki annyival többet érte, ha megteheti. És tényleg nem szól rosszul a V100, van itt a topicban elég felvétel, lehet mazsolázni. Van olyan is (Kovács Balázs hozzászólása), ahol összehasonlítja hangban a V100-at és a Gibson studiot.
Ez nem személyeskedés...ismerlek személyesen, egy normális ember benyomását keltetted bennem, ezért nem értem, hogy folyamatosan valamiféle mérceként használod a pénzt egy gitár hangzásának a megállapításához, összevetéséhez.
És akkor hogy van ez? Öt mp sustain 370Ft, vagy mi az a mérce, amivel ráfésülsz egy objektív értéket, egy szubjektív érzésre?
Ez számomra valami mérhetetlen butaság, vagy frusztráció.... amit azért nem értek, mert nem ilyennek ismertelek meg....
Hát, akkor szégyellem magam, hogy ostoba vagyok. Wingrider meg a tuti megmondó, iszom minden szavad. Szerintem ne kezdjünk személyeskedni, attól nem lesz jobb a V100 tiszta hangja.
Zsír új.A hangszer bolt faláról akasztottam le.Csak kipróbálni hoztam haza.Sajnos csak ezt az egy képet csináltam róla,és ma vissza viszem.Igazából az érdekelt mennyire más mint a V100? Nagyon.
Mindenképp van, különbség kérdés, hogy ez kinek mennyit ér meg.
Sőt hatalmas különbség van minden téren egy pl. Japánban gyártott régi és mai gitár közt is.
Most Vietnámot nem akarom bántani, mert egyrészt miért tenném, másrészt mihez is tudnám hasonlítani.
Azt a gyárban varázsolták rá, az újabbakon már az van. Ha jobban megnézed, "Gibson szabvány" koptató és potik is, illetve újabb fajta takaró a pálcánál.
Mint ahogy valószínűleg az sem mindegy, hogy 2 db. Wilkinson double coil MWVC szedi a hangot, vagy a 490R és 498T. Egyszer kipróbálnám az enyémet ezekkel a szedőkkel. Ha akkor is fátyolosabb lesz a hangja, talán hagyom magam meggyőzni, hogy van 100-120 ropi különbség hangban a két gitár között. Addig meg játszom torzítottan.
No, pont erről beszélek, a V100 tisztája nem az igazi. Olyan tompa, fátyolos hang, hiányzik belőle a fényesség, ami a Gibsonban meg van. A torzított hangjai jók, azt senki nem vitatta eddig sem.
Sajnálom hogy csak ezt a rozogát találtam,viszont keresés közben egy csomó elfeledett dologra bukkantam.Előkerült pár kábel,koptató,potik,pick up fedelek,stb...
Megfogtam, játszottam rajta, és kurva jónak találtam, és most már 2,5 éve megvan, és nem szeretnék megválni tőle. Mert ugyan "nem az" de "annak látszik" és még leginkább annak is hangzik. Jó, ha lenne felesleges fél millám, nem kétséges, hogy vennék egy "azt" is, már csak azért, hogy legyen, de nekem, és még itt sokaknak bejön a cucc. És akinek csak annyi pénze van, hogy erre fussa, az nem fog csalódni benne. Kiváló pótlék. És így van, a muzsika a kézből jön. Azért egyszer szívesen, mondjuk Slash kezébe adnám a V100-at, hogy mit hozna ki belőle.
Wing-nek igaza van: fogd meg, játssz rajta és ha tetszik, akkor vedd meg. Ennyi. De ez egyébként a hatszámjegyű gitárokra is igaz. Mert hát végső soron ki a faszt érdekli a specifikáció, nem azon játszol, nem abból jön a muzsika, hanem a hangszerből (meg belőled, de ez meg egy teljesen másik kérdés...)
Szerintem a hangszerboltosok nagy többségének fingja nincsen róla, egy egy , főleg olcsóbb gitár miből készül. De lehet a gyártónak sem, mert olyan deszkából van, amit éppen a kínai olcsón vesz, vagy talál a fészerben. Ebben az alsó árfekvésben ne akarjunk már faanyagokat megfejteni, mert totál értelmetlen. Az adott hangszer jól szól, tetszik a hangja, akkor jó, ha nem, akkor meg nem köll megvenni. Nem atomfizika ez basszátok.
Szerintem ilyen kérdésekről olyan hangszereknél van értelme agyalni, amiknek az árcéduláján hatjegyű szám szerepel, és az első számjegy minimum kettes, de inkább nagyobb. Alatta meg marad a fül, és a mázli faktor.
Na, ez egy jó kérdés, hogy mi mi. Én több mindent olvastam már. Hangszerdiszkontnál pl. több V100-nál is azt írják, hogy lángolt jávor top. Pl. CS, HB . Mezzofortenál ugyanezekre habos jávort írnak, viszont a TSB-re mindkettőnél mahagónit írnak a testre és a fedlapra is. Thomann-nál egyébként szintén lángolt jávort írnak a CS, HB-re.
Hogy bonyolítsuk, az AFD-re faragott jávort írnak a győriek, faragott mahagónit a pestiek, és ívelt juhar topot a Thomann.
Én személy szerint azt tippelném, hogy a sima CS, HB-nél valami rétegelt jávor cucc fedlap van, a TSB full maha, míg az AFD faragott jávor topot kap.
Köszi! Ezeket gondoltam én is. A bundok jók, esztétikai hibák sincsenek, a hangszer alig múlt 1 éves, még van rá gari, nagyon megkímélt állapotban van nagyon. Egy kis szoba kombón lehetett kipróbálni, ami nem volt épp a toppon, de a hang kitartása önmagában is megfelelőnek tűnik. Szóval megvettem tokkal vonóval. És a vicc, hogy képeken nem tetszett a Tobacco Sunburst szín, de élőben sokkal szebb. Komolyan mondom tetszik.
Amit bármelyik másik gitárnál: bundok állapota, széle és a bundozás pontossága (ez utóbbi a legfontosabb, ezen tutira nem lehet javítani), kidolgozás mennyire pontos, ilyesmi. Meg az esztétika: vannak-e festési hibák vagy használatból eredő kopások (engem mondjuk ezek elég hidegen szoktak hagyni, én sem páncélteremben, selyempapírba csomagolva tartom a gitárom). És persze a hang: én nem próbáltam túl sok Vintage gitárt, de azt mondják vannak köztük jobb hangú és döglöttebb darabok is attól függően, hogy épp milyen minőségű fából készültek.
Még várok egy kicsit hátha lesz egy fekete. Én basszusgitározom, csak kéne egy gitár számíráshoz stbstb. és ez a V100 egy elég jó ár/érték arányú gitár és hasonló árú akármilyen uszadékfát meg nem akarok megvenni ha ugyanannyiért lehet egy ilyen pöpec gitárt is.
Nekem meg pont a Sunburst jön be, bár a Tobacco már határeset. A fekete és a fehér nem tetszik annyira. Van GS-en 55-ért hirdetve egy TSB. Megér az annyit?
Hát én nem tudom, mennyiért adhatja, de én csavarozott nyakú, nyárfa testű Les Paul-t nem nagyon vennék....persze ez csak az én véleményem. Pláne, hogy 50 körül néha ki lehet fogni V100-at, az meg jobban adja az LP feelinget minden szempontból.....
Annak a nyakpálca takarólemezén nincs két egyforma csavar és törött a nyereg...Nem tudom a hangolásnak mennyire jó ez...De a pickup kereteiben is nagyon vegyesen vannak a csavarok...
az a fekete ráadásul v99...
apropó v99....azt ugye nem érdemes megvenni? gondolok itt a csavarozott nyakra...meg más egyebek...sajnos én azt nem ismerem egyáltalán azt írja hogy régebbi verzió és az jó féle...
azzal a sráccal dumáltam kértem hogy küldjön még képeket mert hogy azt írta hogy zsír új állapotban erre amiket küldött azon látszik hogy csupa karc az egész. rozsdás az özes csavar rajta cserélve lett a nyakmerevítő pálca takarólemez aminek az egyik csavarja hiányzik meg hasonló csodák. jaja egy fekete lenne a legjobb.
azt láttam de ez a sunburst meg tobaccoburst nemannyira jön be :/ gondolom aki meg ebben a topicban van az meg valószínűleg azért van itt mert szereti a hangszerét és nem igazán válna meg tőle:)
Még nem vettem meg a gitárt de pont még így előtte eszembe jutott mert nálam ez is fontos szempont mert sajnos, vagy nem sajnos nem standard E-re hangolok. Szóval még puhatolózok de ha nem ilyen egyszerű a dolog akkor lehet nem V100 lesz pedig érdekelne nagyon egy ilyen mert mindenhonnan csak a jót hallottam eddig.
Franc tudja... Ugye minél mélyebbre hangolsz annál hosszabb menzúra lenne kényelmes a hangolás pontosságához, meg hogy ne legyenek túl lazák a húrok. De asszem pl. Zakk Wylde hangol dropA-ra is és ő is 24,75"-ös menzúrát használ (Les Paul), esetleg valami extra vastag mély húrokkal rendelkező húrkészletet érdemes nézni, nem a normál 12-est.