Téged eléggé érdekelne de nem vagy megelégedve a válaszokkal. Pedig 100%-ban tökéletes válaszokat kaptál csak figyelmen kívül hagyod őket mert te csak megerősítést akarsz kapni a hülye elképzeléseidre. Használd az erősítődet úgy ahogy van ha nagyon szar akkor egy csőcsere SE fog rajta segíteni ja meg csak próbálgatni akarsz azzal ráérsz ha már elszaródott a mostani. Amúgy aki ezeket a csőcsere dolgokat meghallja basszgitár/dob/másik gitár/ének mellett annak benyalok :D Vagy nem metált játszik :P
Max. a nagyon szar (pl. magashiányos, anyaghiba vagy szar forrasztás miatt) és a normális/jó kábelek között.
A kérdés továbbra is az, hogy Te meghallod-e a különbséget szobagitározás közben, és ha igen, megéri-e az egész, zenekar nélkül, szobahangerőn, nem stúdiózás-céllal.
Egy történet jutott eszembe rólad, ami James Brownról kering mikor castingolta az új gitárosát:
JB: - El tudod játszani az A-dúrt?
Gitáros: - Persze!
JB: - Oké, hány percig?....
De amúgy lehet, hogy egy dob mellett könnyebb pontosnak lenni, mint egyedül. Én a gitározás játéktechnikai részével is foglalkozok természetesen, de ezen a fórumon csak a műszaki részéről szoktam beszélni.
Már jópár éve túl vagyok ezeken a dolgokon, és persze, hogy más. A kérdés, hogy egyáltalán meghalloed e, illetve tudod e használni a különbözőséget, stb...
Ne vedd sértésnek, de szerintem te még közel sem vagy olyan szinten, hogy egy gitárkábel, vagy akár egy más csőszett számítana. A cuccok üldözésébe fektetett energiát inkább a zenélésre fordítanám a helyedben.
Úgy értettem az általad gyártott erősítőkben :)
Tehát pár száz óra után visszahozzák az ügyfelek hogy cseréld ki?
Egyébként tovább is volt az írás :)
Itt a teljes szöveg:
Nem feltétlenül az élettartama felénél/negyedénél kezd már el szarul szólni, gondolom én.
Vagy ha igen, így valóban nincs értelme élettartamról beszélni.
De ha egy előfokcső 5000 órát bír mondjuk papíron, akkor nem gondolnám hogy 500-nál már szarul szól.
Vagy akkor át kellene gondolni az élettartam fogalmát...
A végfok a nyilván más tészta, azt jobban lehet nyírni...
A legjobb csöveknél a katódot már unobtanium-ból készítik, mert a katódból kilépő elektronok sebességét és mennyiségét nem csak az anódfeszültség adja, hanem rásegít az antigravitációs erő is.
Az eredmény egy sokkal dinamikusabb, részletgazdagabb hangzás.
Áh, egyik sem ér semmit, 1958-ben 50 db készült alienek által hozott ötvözetből, mely nem szerepel ugyebár a periódusos rendszerben. Na azon kívül egyik sem ér semmit :D
az nem jau, mert az oszcilloszkópos vizsgálat kimutatta, hogy krájbébi használat mellett azon csöveknek igen kellemetlen a szubharmónikus torzítása. márpedig a krájbébit mindenki szereti.
tehát az 52-es széria úgy selejt ahogy van. a gitarmagazine is megmonta a 153-es számában, lehet nem olvasta kolléga?
csak a gagyi égő csávók lúzerkednek a hexagonális változattal,
az igaziak ununpentium ötvözetű 1952 áprilisában gyártott sorozatra esküsznek
mert csak abban volt holdkőzet ami extra felharmónikusokat ad
nemmelesleg a markII-es utángyártott verzióban a stronciumot beriliummal váltották ki hexagonális rácsszerkezet okozta még kiválóbb, extra fémes hangzás érdekében, és ilyen szettet már le lehet ütni a íbéjen 40.000 USD körül is.
ez igaz, de nem írt árat, hanem "jóféle csöveket" keres. A jófélének meg kell fizetni az árát.
a jóféle oldstock handmade csöveknek megvan az ára, de a hangjuk priceless.
Nem szól szarul, de az egyes gyártók csövei közt van különbség hangzásban.
Tetszik érteni?
Ha lehet minél jobb hangot elérni, akkor miért ne törekedjek rá?
Amúgy valószínűleg még használom az eredeti csöveket egy darabig.
igen, de az tudod gondolom, hogy
az 1:5:6 arányú változatot kizárólag a szovjet fennhatóságú ujgurisztáni Kириллица manufaktúrában gyártotta egyetlen öreg néni 1967 augusztus 11-ig. ma egy olyat new old stock szett: 90 000 USD körül mozog
Ez saját tapasztalat? Gyakran cserélsz párszáz órás csöveket, és hallod, hogy mennyit változik a hang, mikor beteszed az újat, vagy csak random guglizol ezt-azt a ZinterneTTen? :Đ
Nem lóverseny ez, kérem! ;) A gitáros nem csupán a "manuális technikájával" de az erősítő beállításaival is azt az átvitelt, azt a hangzást keresi, oda tekeri, ami az ő karakterének passzol. Persze, egy jó zenész vastalicskán is ugyanúgy fog szólni, de mit is bizonyítunk ezzel? Nézzük meg az "ellenpróbáját" a dolognak. Mit nyer a zenész azzal, ha bármilyen jól is szól a vastalicska, mégsem azon, hanem egy Mákosampon jáccik? De most komolyan, ha 50 erősítőből 46-on ugyanúgy szólt a Peta, akkor ezzel mit is állítok? Azon kívül, hogy a Peta csak egyféleképpen tud játszani... :)
Iderakok 4 különböző mikrofonnal felvett szöveget, a keverőn kidekázva a drasztikus tonális különbségeket. Meg nem mondod, mi a különbség köztük, ha nem hallod a típusát, pedig az egyik végén világsztár nagyszínpadi miksi van, a másikon meg gagyi belépőszintű. Akkor most mit is bizonyítottunk, hogy nem érdemes jobb cuccokat használni, mert értő kezekben minden egyformán szól? :Đ
"ha minden erősítőre jutott volna egy óra tekergetni, akkor még közelebb lettek volna egymáshoz."
...vagy éppen sokkal távolabb - ugyanezzel a logikával állítva.
pedig pont úgy van. minél jobb egy gitáros, annál jobban tud 'automatikusan adaptálódni' a 'manuális technikájával' az adott lánc karakteréhez.
értsd: 'egy karakteres gitárosnak a kezében minden cuccból kb. hasonló szand fog kijönni'
egyszerűen így van. az extrém eseteket kivéve, amikor a lánc annyira szar, hogy kívül van a gitáros 'tűrésmezején'.
amikor a nagy erősítő-összehasonlító teszt készült, 40 vagy 50 erősítő lett megszólaltatva, Peta játszott, hát nem fura, hogy összesen talán csak 1-2 fejnél volt az, hogy 'hú ez az erősítő szar'
a többi nagyjából hasonlóan adta, nyilván egy bogner más kategória, mint egy ledes engl, de hatalmas csodák nem történtek. volt 3 vagy 4 amire az ember azt mondja, hogy húha, aztán ennyi.
lehet, ha minden erősítőre jutott volna egy óra tekergetni, akkor még közelebb lettek volna egymáshoz.
akkor sajnos a többiek cuccát is ki kell cserélni a zenekarban (új mos-feteket a béz végfokba, új pergőt és jobb dobverőt a dobosnak, drágább miksit az éneknek, kicsit nívósabb közönséget, jobbfajta sört a belükbe, stb, stb...:), mert taccsra vágják azt a kurvanagy különbséget, amit a csőkészleted cseréjével nyersz...
Azt tapasztalatból tudom, hogy a Tung-Sol 12AX7 jóféle cső. Ezelőtt fullcső torzítót használtam, onnan tudom. Miért ne lehetne jóféle csőt belerakni egy új erősítőbe? :)
Valami custom kobalt - molibdén - stroncium 1:4:8 arányù üvegbõl készült csövet kellene szerezned,
Amely eredeti chilei rézlábakon áll és a vákuum TrES-4 -es csillagködbõl van benne.
Másképp számít a dolog, az a baj, hogy hangról nehéz szavakkal beszélni.
Maga a cucc nyilván abban számít, hogy egy Hatred fej mondjuk fényévekkel jobban fog ütni, harapni, jobban átfog szólni a zenén, mint egy tranyós Behringer...
De maga a karakter, az íz az a gitárostól függ...
Ott vannak például Ola Eglund erősítő tesztjei. Nekem speciel azért lettek a tizedik fej után teljesen érdektelenek, mert mindegy, hogy egy Elmwood Modena jellegű tipikusan rock cuccon játszik vagy egy fullgyilokmetalra tervezett Fortin fejen, ugyanazt a karakteresztikát hallom vissza.
És itt rögtön leszögezném, hogy nem azt mondom, hogy teljesen mindegy a hangtechnika elektronikus oldala, csupán azt, hogy maga a játéktechnika sokkalta nagyobb jelentőséggel bír a hangzás kialakításában.
Ez nem igaz.
Ha megnézed a nagy neveket, akármilyen cuccon játszanak ugyanaz a szand jön át.
Sőt igazából nagy név sem kell, saját magamon is érzem, hogy akármilyen cuccon játszom ugyanazt a karaktert hallom vissza a kezem miatt.
Pontosan. Minél jobb a rendszer egy eleme, annál inkább el tudja fedni a rendszer többi részének a hiányosságait. Így értettem. Ha jobban a játéktechnikád akkor egy szarabb motyón is megszólalsz.
A logikád alapján: minél jobb a játéktechnika, annál kevésbé számít a rendszer többi eleme, holott ez éppen fordítva van, mert a gitáros is a hangzó rendszer része.
Ezt én sem értettem addig amíg legalább alap szinten meg nem tanultam gitározni. De arra az évek alatt rájöttem a felvételek közben, hogy a mi gitárhangzásunknak (Fuge), ami ráadásul ilyen minimál büdzsével működő hálószobahangzás, a 90%-a pengetéstechnika meg tompítástechnika. Akkor meg aztán belegondoltam, hogy ha ez már nálunk is így van akkor mi lehet azoknál a gitárosoknál akik tényleg tudnak játszani :)
Nem is azt mondtam,hogy rendelj többet.Rendeld meg az egyiket.Használd élete végéig (tudom,az nem két perc),aztán legközelebb a másikat rendeld meg.Ilyen egyszerű.Senki sem fogja tudni megmondani,hogy ez vagy az jobb.Ezek nem konkrét dolgok sajnos.A gitározás nem olcsó dolog,ha minőségi szinten akarod csinálni,ezt nem is mondta senki.
Egyébként meg amit előttem mondtak,hogy nincs olyan eget verő különbség,teljesen igaz.A fórumon kinevelkedett "gitármindentudók" - köztük magamat is ide értem - hajlamosak túl nagy elvárásokat felállítani egy két dologgal,mert mondjuk valakik azt mondják a fórumon,hogy "UUUUUuuuu...kicseréltem a csöveket,és úgy megjött a mély,hogy beszartam."
Én is azt vártam,hogy egy teljesen új erősítőt kapok,mert kicserélek pár előfokcsövet.Hát kurvára nem.Ezért inkább csak tapasztalás útján próbálok infot felvenni,valamint elosztom kettővel,majd gyököt vonok azokból a dolgokból,amit itt olvasok.:)
Szánj rá időt,egy kis zsét,ne cigizz,és kész.Ha pedig ezt nem tudod megtenni,akkor szinte fölösleges is itt kérdezősködni,mert sajnos előrébb nem haladsz vele.
Végeredményben hidd el,nem a csövek fogják meghatározni azt,hogy hogy szólsz.:)
Sovtek, JJ, és Mullard El84 között gondolkodok. Nincs pénzem arra, hogy rendeljek mindegyikből és össze hasonlítgassam őket. Meg különben akkor a legjobbat megtartanám, a többi meg pénzkidodás.
Mindegy.Én megfogadtam,hogy nyugodt ember leszek,és senkivel nem konfrontálódom.Ha már nagyon esélytelen a dolog,kiszállok.:)
Persze.Mint a gitárban minden,ez is szubjektív.Nem tudom,hogy neki mi szól jól.De ha kérdez,és valamit tudok válaszolni,akkor válaszolok.:)
a hifisták fél évszázada vitatkoznak azon, hogy melyik ecc83-as szól jobban? (Egy időben Clapton hangja volt a referencia, mennyire férfias vagy buzi
Szerintem az e83cc tesla vagy tungsram verziója a nyerő, lehet próbálgatni ;)
Nem beszélve arról hogy nyilvánvalóan más erősítőbe adott esetben más más cső jön be.
Egyébként ez a csőtérkép kiindulásnak tök jó.
Persze az emberünk megint azt szeretné ha valaki megmondaná a frankót, hogy márpedig neked tutira ez meg az a cső lesz jó...
Persze ilyen nincs :)