Axe-ből én az Ultrán játszottam, és az volt eddig az egyetlen olyan cucc, ahol nem fedeztem fel különbséget a hagyományos erősítőkhöz képest játékérzetben, nem volt az az érzés, hogy ugyanaz szól, akárhogy pengetek, jól reagált mindenre, elég durva processzorteljesítmény van emögött mondjuk.
Kemperileg én úgy gondolom, hogy élőben nem használható ki az, amit tud a készülék. Illetve ki lehet használni, csak akkor hangosítás szempontjából óriási, irdatlan szopásnak lesz kitéve a hangosító, mondhatni beküldik tátott szájjal a faszerdőbe. Merthogy alapvetően hogy működik egy zenekar hangosítása? A hangtechnikus az adott feladatra általa megfelelőnek ítélt mikrofonokkal bemikrofonozza a hangszereket, ezáltal felállít egy hangképet, amiben minden egyes hangszernek összerakja a kifelé megszólaló karakterét a színpadról jövő és a mikrofonozott hangból (ha nagy rendezvényről beszélünk, akkor nyilván a színpadról megszólaló hang nagyon periférikus csak, ott mondhatni 90%-ban az számít,amit a mikrofonok-vonaljelek adnak). Ebben a hangképben helyet csinál a gitárnak nyilván az alapján, amilyen az erősítő alap hangkaraktere. Attól függetlenül, hogy tiszta, enyhén tört, torz vagy folyós szólóhangszínről beszélünk, az erősítő alapvető karaktere azért fontos része a hangnak. Ha van egy ilyen cucc, ami lehetővé teszi a gitárosnak, hogy akár dalon belül a különféle hangszínekre teljesen eltérő karakterű erősítőket modellezzen le, akkor iszonyatosan megszopatja a hangosítót, aki a frontban dolgozó csatorna ill. master EQ-kat egy adott hangkarakterű erősítőre szeretné beállítani, és elég komolyan borítékolható eredmény az, hogy végül szarul fog szólni kifelé a zenekar. Tehát két variáció lehetséges: a színpadon zenélő mókus vagy nem használja ki csak nagyon kis részét annak, amit tud az erősítője, és ezzel a kompromisszummal megteremti a lehetőséget arra, hogy komolyabb kínlódás nélkül hangosítható legyen a zenekar, vagy pedig a B verzió, hogy a hangosító munkájának a nagyját az teszi ki, hogy megpróbálja minden hangszínváltásnál valahogy beleerőltetni a hangképbe a gitárt, ha meg az ember rendesen fejként használja a cuccot úgy, hogy mikrofonnal szeretné levetetni a jelet ládáról, akkor aztán tényleg eljön a világvége kénköves esővel, és beteljesül a bibliai jóslat, lesz sírás-rívás, fogaknak csikorgása. Ráadásul a Kempernek ugyanúgy ez a profilozós dolog a fő attrakciója, ahogy a Line6 cuccoknak (nyilván ég és föld a kettő minőség tekintetében, csak maga az elv hasonló), az effektszekciója messze nem olyan komoly, mint az Axe-nek. Ami viszont egy nagyon komoly effektprocesszor elsősorban, ami mellesleg a jelenlegi technológiai szinten az egyik legkomolyabb modellezést is tudja prezentálni. Nyilván az Axe-szel is ugyanúgy problémás, ha hülye a felhasználó, és egy dalon belül 5 különböző erősítőt akar megszólaltatni, mert olyanja van, de itt inkább az a lényeg, hogy stúdióminőségű effektezést tesz lehetővé vonalból, élőben, tehát képes arra, hogy a gitáros olyan színvonalon effektezett jelet küldjön ki direktbe a keverőre, mint egy komoly stúdióban utómunkázott gitársáv komoly kompresszorokkal, modulációs és téreffektekkel, tehát ha van egy kis sütnivalója a felhasználónak, akkor ezzel még meg is könnyíti a pult mögött dolgozó Lyózsga munkáját, mert kap egy konzisztens, jól kezelhető jelet. Szóval én ezt gondolom erről, mind a kettő nagyon premium kategóriás, okosan megcsinált motyó, de sztem a Kemper inkább egy profi stúdióban hasznos, mintsem élő zenélésnél.
Zolival beszéltünk a Kemper - Axe-FX tengelyről, és igazából az a helyzet, hogy kurvajó cucc a Kemper, de inkább egy baromi hasznos stúdióeszköz, mintsem élőben kompromisszumok nélkül használható motyó, élőzésre sztem az Axe-FX jobb. (És itt belekalkuláltam a hangosítói oldalt is, ha érdekel, kifejtem, hogy én mit gondolok erről.)
Hogyan működik ez a profilozás/modellezés?
Felveszel valami cuccról vele mikrofonnal egy akármilyen mintát,és akkor azt a Kemper utána úgy feldolgozza,hogy bármilyen gitárjáték meg tud szólalni azon a soundon később?
Összességében zseniális cucc szerintem. A PA-re kitéve szemtelenül hasonlít a profilozott cucchoz, és nagyon fasza, hogy a sima eq-n kívül van még benne több állítási lehetőség, pl az attakot is tudod potizni, így még egy rectoból is el lehet tüntetni valamennyire a visszataszító lomhaságát. Előfoknak használva csöves vég + gitárládán nem az igazi , ( csak előfok profillal természetesen ), elvész az adat,kompresszál , kicsit olyasmi lesz, mint a Death Magnetic A másik gyengéje az, hogy a pengetési dinamikára, hangerőpotis játékra nem reagál még úgy, mint egy jó csöves erősítő . Szóval stúdióba, felvételekhez , olyan környezetbe, ahol full stenken kell játszani, kiváló választás. Legközelebb tisztább hangra optimalizált cuccokat is modellezünk ( most 5150,RV50, két Hatred volt v30 as valamint k-100-as Orange ládán ) mint a Horus, vagy Z-50/25, ahol tényleg a mega-tranziens átvitel, attak volt a cél a tiszta hangnál.
Most gondoltam végig azt, hogy ha rekkben tartanám a cuccot, akkor pont a mobilitása veszne el, hacsak nem vmi ilyen kívül szivacsos+gyöngyvásznas megfejtés lenne jó, amiben elférne a fej, a G-System agya + a fél rekkes wireless-em, és akkor már csak a G-System vezérlőnek kellene vmi boardot szereznem. Tényleg, vmi ilyen szakit nem tudsz, aki egyedi megrendelésre csinál olyan "puha" rackcuccot, mint a Robust?
Van pár lomom, ami útban van, némi alkohol tartalmú ital (bor vagy töményebb :) ellenében bármikor elvihető . A csöveket nincs szívem kidobni, még van közöttük próba-cső, vagy otthoni használatra elégséges, meg olyanok is, aminek nincs meg a párja.
A nyák egy új Fender Champ komplett bele, ez is vihető.
Amennyire tudom már a tulajdonos bocsátotta rendelkezésre a hangszert(ezúton is köszi neki)és nem csoda ha elfogadnád, szerintem sokan vagyunk ezzel így...Ahogy elnéztem a Crow legyezőbundos meg ez a Tom'Art hetes volt a legnépszerűbb gityó, a Toma megint mestermunkát végzett, szép, jó, és ugye kézzel minden...
Nade tényleg befejeztem, és bocs a topicgazdától az OFF-ért.
Jajaja,Toma,igen-igen! :)
Az a gitár amúgy nagyon tetszett,elfogadnék egy olyat magamnak.Amúgy is veszprémi lesz a leendő gazdája. :)
A Sublime pukik is nagyon szépen muzsikáltak benne.
Az egyetlen gyári cucc a képben csak az X-15-ös midi pedálom volt,pont kb 1 hete csináltam amúgy egy kis midi pedált,ami nem olyan böszme nagy,mint az X-15,de már a gazdáját boldogítja.
Én is köszi, tényleg régóta kavarodik ez a személyes találkozó,de most tiszta spontán kiadta.
A gitárkészítő srác a Toma(Tomart), Az ő hetesét döngette meg a motyódon a Peta, a szedők meg a(Sublime)Andris műhelyéből jöttek, és akárhogy is nézem ezzel egy abszolut hazai cucc dördült meg a jobb sarokban.
Rauley/Tomart/Sublime, és persze a Peta!
Kurvaszép, kurvajó volt!
Köszi Pifu,és tényleg örülök,hogy személyesen is találkoztunk! :)
Tök jó arcok vagytok,te is meg Sublime Andris is,meg a gitárkészítő srác (ööö...talán Tom,a névmemóriám szar kicsit).
De ez Mákos topikja,itt ne engem dicsérjetek. :D
Bár nekem nincs topikom...
Ja,oké.
Örülök,hogy tetszett a motyó! Amúgy eladó,bár még lesz rá egy csőtakaró/védő lemez.
Meg a Mode kapcsolónak szerintem valami új funkciót találok ki,ami hallhatóbb változást okoz.
Gombhoz kabátot! :DD
Csatlakozom!
Ami keveset hallottam belőle, nagyon tetszett.
Nem sűrű az ilyen "szobahangerős" nagyonpici csövi.
Ennek ráadásul kifejezetten kurvajó hangja volt!Gratula Raul!
Az se volt rusnya,meg hangilag is fasza volt,de tudod,én már a legelső ilyen rozsdás csöves dizájnnál is mondtam (amit tőlem vettél,és napokig rohasztottad vízben,vagy miben.. :D),hogy ez nem annyira az én világom.
De elhiszem,hogy egy hardkór metál arcnak nagyon bejöhet az ilyesmi. A metált én is bírom pedig,de csak addig,amíg nincs hörgés meg károgás benne. :D
Köszi! Hát a kis 1W-os nem nagyon jutott szóhoz a sok nagy fej mellett,csak hangfal elé kuporodós pozícióban volt hallható valamennyire. :)
Szobába bőven elég gyakorló hangerőt ad,Alapi Pisti szerint stúdióban is jó tudna lenni egy ilyesmi.
Peta szerint meg kihajtott Plexi hangja van. :)
A looper kipróbálás elmaradt,belevaló pedálkák hiányában,de mindegy,a világítós gombok miatt így is sikere volt.Hogy hogyan működik,az már nem is érdekel senkit.
Egyébként az én 100-as fejem most tetszett nekem a legkevésbé,lehet hogy nem kellett volna a múltkor legóznom az előfok csövekkel...
Most van benne minden,1db Tungsram,2db EHX,egy Marshall,meg egy régi Siemens is.Lehet hogy bele kellett volna tennem egy új szettet,az a vicc hogy még van is itthon JJ-ből.
A tieid közül nekem még a kis felső Makosamp (azt hiszem Horus?) tetszett még nagyon.
Sracok, aki nem volt ott a mai epitos talin, az sajnalhatja ! Szokasos jo hangulat, szinvonalas termekek es meglepo latogato-sereg volt jelen.
Kulon elismeresnek vettem, hogy tobbek kozt Szapi, es Megyaszay Istvan is elsmero "Anyad!" felkialtassal jelleezte a basszuscuccomat.
Koszi mindenkinek, aki eljott, ahogy Kurtacs jollega is mondta, ha ilyen iramban fejlodk ez a rendezveny, par even belul a Hangfoglalasnal jobb rendezvennye novi ki magat.
Nem lett csere végül,mondjuk nem rajtam múlott! Viszont tegnap elvitték kp-ban.. Azt azért hozzáteszem,h egy 4x12 V30 as ládával jöttek,és bizony egyenlőre megbántam a dolgot,mert olyat rottyant,amit eddig nem hallottam tőle.. Ilyen keservesen még nem tettem zsebre 150000-et.
erről beszélek, égéslassító, nedvesítő, stb. lehet kapni teljesen natúr dohányt is, ki is szárad 2 nap alatt, de arra van egy porózusra égetett agyagdarabkám, előzetesen vízbe áztatva nedvesen tartja annyira, hogy ne törjön.
ami van benne, az nikotin, kátrány, benzol, meg még kituggya mi. Ebből konkrétan a nikotin, ami addiktív. Amolyan nyugtató, és ez a legsunyibb a dologban.
3 éve, mikor lakáshitellel a nyakamban az akkori válság kellős közepén ráadásul nyáron, ubaorkaszezonban hirtelen elvesztettem a munkám akkor azon stressz miatt visszaszoktam egy időre, pedig akkor már fél éve nem gyújtottam rá. Nem fizikai hiány volt, mint mikor az aktív dohányos már 2 napja nem gyújt rá, hanem kizárólag a hirtelen fellépő pszichikai stressz miatt. Na ezért mondom, hogy akkor már inkább fejben dől el, nem a fizikai nikotonfüggés miatt.
maga a tapasz azért hatástalan szerintem, mert valójában nem a nikotin hiányzik a szervezetnek, hanem van benne még valamilyen adalék, amitől jobban hiányzik. onnan tudom ezt, mert sodróst szívok, erős, mint állat és mégis kevesebb fogy belőle, mint dobozosból, amivel láncdohányos voltam. nem azért, mert sodorni kell, van hogy 3-4 órákig nem gyújtok rá...
az első, legkritikusabb héten a fizikai nikotinhiányt könnyíti meg. 1 hét után már kellőképp lejön a szervezet arról, hogy kívánja a napi x mg nikotint rágyújtás által (addíg a tapasz adagolja ezt a mennyiséget). Mondjuk egy erős dohányosnak talán nem csak 1 hét, de egyénfüggő. Nem kötelező, de kímáletes.
Ahogy előttem is írták,fejben dől el az egész.Vasárnap hajnalban még cigiztem,onnantól már nem.Jó lenne,de nem...Azt vettem észre,hogy amíg pótcselekvések kellenek ahhoz,hogy ne cigizzen valaki,akkor egy idő után úgyis visszaszokik.Dobd el aztán kész.(Megjegyzem két hét nem sok idő.de volt már ilyesfajta elhatározás,viszont mindig jött az "egy szál még belefér" meg társai szövegek...addig biztos,hoyg nem fog menni. Dobd ki,mondj nemet.És kész.
Én úgy, hogy nem vettem több dobozzal. De tényleg. Elhatározás kérdése.
Aztán kaptam egy pipát, és elkezdtem pipázgatni, ami eleinte nem túl kellemes, de pikkpakk hozzászokik a nyelved a sűrű füstjéhez (szűrő a buziknak, Mákos szavaival élve), és megtanulod érezni, élvezni a füst zamatát. Ezután ha beleszívsz egy cigibe, egyszerűen undorítónak fog hatni az íze.