Egy telszámot tudsz küldeni, pár kérdéssel bombáználak laney klipp ügyben.
átnézés, ujraálesztés, mód,... ilyesmik.
csak mert telelfonon gyorsabb mint leírni.
köszi előre is
Sokszor nem értem, Exodus jól szólt kifelé, utánuk az Arch Enemy borzasztóan ( ami hatalmas szívfájdalmam, első számú ok, hogy lementem ők voltak ), aztán tegnap Suicide Silence is olyat szólt, hogy felborult a 'hegy :D
Az AWI az argon védőgázas wolfram elektródás hegesztés a TIG a német, a WIG meg az angol rövidítése.
A védőgáz lehet még hélium is vagy argon és hélium keveréke.
De ez a lentebbi mondat,amit Cukilali beidézett,a FORT (külföldi) gyárra érvényes megállapítás,én pedig a magyar YASEC-hez hasonlítottalak lejjebb,akik tényleg egy nagyon jó cég,custom,meg handmade,meg amit akarsz.
És tudtommal nagyon jó fejek és megbízhatóak.
Ha zavar ez a hasonlat közted és YASEC között,akkor bocsika.
A bicaj vázakat még a mai napig gyakran kézzel hegesztik (TIG hegesztéssel)
Olyan ez is,mint az erősítő építés,a kézzel készült kedveltebb,és értékesebb.
Például van egy magyar srác,a YASEC kerékpár vázak építője,róla tudom,hogy anno minden vázat maga hegesztett össze.Mostanában nem követem annyira a munkáit,de lehet hogy még most is egymaga hegeszt,de lehet,hogy van egy inasa,nem tudom.Mindenesetre a honlapján a kezdőkép éppen egy bicikliket hegesztő ember képe,szóval... :))
Itt a honlapja! Nagyon ügyes amúgy,kb olyan ő a kerékpárvilágban,mint Greg az erősítő építésben.
A hegesztésekről,így a TIG-ről is ezt találtam:
"Amikor a védõpajzson keresztûl látod a munkadarabokat és a hozaganyagot egybeolvadni az nagyszerû érzés. No de nézzük meg közelebbrõl. Az MMA (bevont elektródás) hegesztésnél nem kell védõgáz, olcsóbb, viszont spriccel és a salakot is el kell távolítani. A MIG hegesztésnél általában CO védõgázt használunk és a hozaganyag egy dobról drót formájában igyekszik a hegesztõpisztolyhoz. A TIG vagy AWI hegesztésnél argon vagy corgon védõgázt használunk, a pisztolyban egy hegyezhetõ wolfram hegy, a hozaganyag pálca formájában a bal kezünkben (ha jobb kezesek vagyunk)."
Szóval a TIG és az AWI tényleg ugyanaz. :)
Egyébként ITT VAN egy kis ismertető a kerékpárgyártásról,benne a TIG/AWI hegesztésről. Na ezek a bicók is kézzel készülnek,belerakják a vázat egy sablonba,a muki meg összehegeszti,nincs semmilyen robot.maximum biorobot. :)
Érdemes elolvasni legalább a képaláírásokat,meg megnézni lejjebb görgetve a villanyak hegesztés képét,na az egy szép hegesztési varrat.
Eredeti szakképesítésem, nekem is gépszerelő, hétköznapi néven, lakatos.Azért azt ne felejtsd el, hogy azok a szép varratok, robotok művei.Ennek a TIG dolognak, utána kérdezek, de ez az ördögmasina, biztosan "tudja"....
A húszban kiegyezhetünk, a harminc már bünti lenne.Nem akartam, hogy önsajnálatként menjen át, csak ilyenkor eszembe jut az a vőjelöltem, aki már nyolc éve, fentről vigyáz ránk, és akire nyugodt szívvel bíztam volna a "kincseimet"!Abba is gondolj bele, húsz évvel ezelőtt a korombélieket, vén öregembereknek tartották.Az biztos, hogy nem akarom kihagyni a személyes találkozónkat!
A bontóról jut eszembe,még ovis voltam anno,mikor volt egy rózsaszín (de az a bugyi színű!) kisautónk,úgy örököltük még,naná,hogy nőé volt. Sokat azzal sem mentünk,de arra emlékszem,hogy később vitt fater az oviba busszal,és a busz a roncstelep mellett ment el,és ott virított a mi kis rózsaszín kocsikánk a sok rozsdahalom között,messziről kitűnt,és olyan szar érzés volt akkor. :DDD
Húúhh,meg is remegett a térdem....:DDD
Én dolgoztam lakatosként egy színházban,mint díszletkészítő. Sok-sok érdekes dolgot csináltunk ott,többek között színpadi fegyvereket,puskákat,kardokat,na meg díszletek vázait. CO-val dolgoztunk 98%-ban,azt meg is tanultam valamennyire,de pl. pálcával egyáltalán nem tudok.Az AWI-t meg csak szeretném tudni,de ami főleg érdekelne,az a TIG hegesztés. :)) Vagy ez ugyanaz,mint az AWI? Nem tudom,de csodaszép varratokat lehet csinálni vele. Pl. bicajok alu vázát is TIG hegesztéssel csinálják,és nagyon szépen egymásra lehet varrni a pikkelyeket.Meg nem koszol,füstöl,és nincs salak képződés,mint a pálcánál.
CO-val anno hegesztettem alut,Argon meg Corgon gázzal,de valahogy az nem az igazi.
Aztán kölcsönadtam az üzlettársam faterjának (egyébként Ő szerezte).
nagyon nem kellett volna. Megsütötte a motorját vhogy.
Aztán se szó se beszéd, minden jelzés nélkül leadta egy bontóba.
Szerinted mennyi kellett volna még hozzá, hogy megöljem?
Elvileg, lenne a Froniusomhoz is(AWI), de minek.Fájó szívvel megyek a műhelyembe,mert nincs aki utánam "értékelné", a dolgokat.Pár hónapja adtam el a Facom nyomatékkulcsom, sokszorozóval.Házi használatra "megvarrok" mindent, de mikor csináltam billenő platókat, vagy darut szereltem fel, azért akkor profira bíztam.
Nekünk gyerekkoromban a Fiat500 után 412-es Moszkvicsunk volt (412 mint a gitárláda ),az a hátul háromszög indexes. Szinte csak olyan emlékeim vannak róla,hogy fater bütyköli,én meg nézem,vagy segítek neki,nem emlékszem olyanra,hogy mentünk is vele. :DDD
A kézifék még ilyen műszerfalból kihúzós T-kulcs alakú izé volt. :)
Akkor még volt egy garázsunk egy garázstelepen,emlékszem,hogy úgy adtuk el a garázst,hogy az autó is benne volt,LOL!!! :DDD Meg egy csomó fasza műszer és szerszám,amit viszont kurvára sajnálok azóta.
A Ferrari helyében én is ezt csinálnám. Egy, az a réteg megfizeti és kész, kettő, azért így kisebb az esélye az út szélén lerobbant Ferrarikat látni, ami ciki lenne PR szempontból is :D
(Srác rá következő évben totálkárra törte, de ez mindegy)
Ami még az új autóknál "szimpi", hogy nem is tudsz külön megvenni, vagy rendelni mondjuk egy párezer HUF-os szilentet, mert csak egyben rendelhető az egész 1-200ezres futóművel LOL.
Az egyik távoli ismerősöm vett anno egy Jaguart, teljesen újonnan. Megszívta, mert az elektromos gázpedálban lévő visszajelző meghibásodott, és úgy letiltott mindent, hogy nem lehetett beindítani. Bécsből kellett trélert hívni, mert itthon nincs márka szervíz, ami vállalta volna.:) A végösszeg sejthető, pedig nem lehetett egy nagy munka.
Szóval nincs nagy különbség a luxus autók között.
Túllépett a dolog azon a szinten, hogy komplett padlólemez/küszöb, egyebek csere nélkül meg lehessen úszni. De rajta vagyok az ügyön , nemrég szereztem egy komplett alvázat :) Már csak egy zárt hely kéne a közelben , ahol el tudnám kezdeni szétszedni az autót, meg foglalkozni vele pár órát, mindig, mikor ráérek, de hát az sincs :D
mazerátinál ugyanez, tízezrenként (a folyadékok természetesen, meg a csicsedli) komplett kuplungszett csere, fék csere. 1 guriga. tízezrenkénti alapszerviz.
meg ami még mellé bejön, és mindig bejön :D inkább egy ford taunus.