szvsz aki nem hoz saját cint, meg lábgépet, az fizessen érte. LEgalább azzal játszik, amit megszokott. Ne csak a gitárosok, bassszerosok cipekedjnek.
Még az énekeseknek kéne valamit kitalálni. Mondjuk ők fizethetik a próbát, mert nem cipelnek semmit. (az átlag énekes különbenis olyan mint az átlag dobos: a zenész legjobb barátja)
" ...mint a guminő. az is modellez valamit, de mégse ugyanaz. arról nem beszélve, hogy ugyan annyiba kerülnek, mint egy Kox, ha nem többe " Jesszusom, egy guminő 120 ezer forint?
Bocsi én csak kibicelek, a néhány hsz-t visszaolvasva. De szerintem mindjélt félnek igaza van valamilyen szinten. Ennyire nem fekete és nem fehér az élet. Amit te írsz, az nagy igazság, szolgáltató szolgáltat, te meg kifizeted amennyit kér. De el tudsz képzelni egy olyan helyzetet, hogy egy ilyen vállalkozás mondjuk hullámzó teljesítményt (profitot) nyújt, amit nehéz előre számítani, de amikor szarabbul megy, akkor is kell kenyeret venni? Én sem zárnám be egy olyan üzletemet, ami éppen most rosszabbul megy (esetleg nem is miattam), mert belefeccöltem sok évet, sok milkát, és hiszek benne, hogy lesz jobb is mert pölö szeretem csinálni, mert másom nincs, mert mittomén? Tehát az üztleti tervet, kalkulációkat sok évre előre lehet saccolni, és az festhet jó/rossz képet, de három hét nemevés miatt mondjuk éhen hal a család?
Mivel személy szerint megemlítettél nemes szómenésedben, így reagálnék rá.
Egyrészt, barátom, kikérem magamnak ezt e hangnemet.
" Aztán ne húzza senki a pofáját a bandátokból, "
Ráadásul pont rossz helyre nyúltál, mert én vagyok az, aki inkább fizet többet a minőségért, mint olcsón hozzájut a szarhoz. Hidd el, nem ver földhöz az a havi pár ezer forint többletköltség.
Másrészt: " De utálom mikor valaki azt képzeli, hogy azért az 500 forintért amit belead a négy tagú zenekar próbájába kinyalják a seggét! "
Pedig bazzeg ki kell nyalnod a seggüket, mert nem szivességet teszel, hanem szolgáltatsz, és belőlük élsz.
Harmadrészt hihetetlen módon gusztustalan ez a siránkozás, hogy mirt mennyit költessz. Ez egy vállalkozás, aminek vannak költségei. Nyilván csináltál üzleti tervet mikor belevágtál, kalkuláltál költségekkel, bevételekkel, és belevágtál. Ha megy, akkor örülj neki, és csináld, ha nem, akkor meg húzd le a rolót, de ne rinyáljál, mert az a leginkább visszataszító az egész irományodban.
Ha én volnék te, akkor úgy csinálnám, hogy vennék egy közepes PA cuccot, aztán a gitárok mehetnek multipedálról vonalból. Egy alap multi jó eséllyel mindenkinek van, ha nincs, hát vegyen, egy RP-200 vagy kis POD tökéletesen megteszi. Az énekhez úgyis kell PA, tehát kell még pár mikrofon és kész is.
A dob meg lehetne elektromos készlet, azt nem tudom, hogy azok mennyivel tartósabbak, de gyanítom, hogy többet bírnak mint az igazi. 400-500EUR környékén vannak a Thomannál egész jól kinézők komplett készletben.
A házirendben meg le kell írni, hogy ittasan senki nem jöhet be, ez nem bulizóhely, akinek olyan próbaterem kell, béreljen magának.
Persze lehetne aztán csinálni egy másik komolyabb termet, több pénzért, és a zenészek eldönthetik, hogy pl. 3x műanyag, egyszer igazi.
szvsz van tovább
volt szerencsém olyan combojához amitől leesett az állam
a blues-tól a van halen, mr big ritmus soundig
nem is akármilyen minőségben És külföldön is sikere van annak pl.
az más kérdés h tényleg ütősek a tisztái így mindenki olyat kér Tőle elsősorban
van igazság abban amit írsz, de sajnos néha hajlamos vagyok bízni az emberi értelemben, hiba tudom, de ez van.
egyébként berendezett, fix próbatermekben nem kell cserélgetni a ládákat, ha valaki először jön, annak meg elmagyarázom, hogy kell ki-meg bekapcsolni. ha meg nem azt csinálja, letöröm a kezét:)
Kezdőtől nem nagyon lehet elvárni,hogy betartsa a szabályokat,ha nem tudja a miérteket.
Hallottam már egyszer,talán épp ezen a fórumon,olyan punk zenekarról,ahol a gitáros egy fényképről nézte le az imádott gitáros hangolókulcs tollainak állását,hogy ő is úgy hangolhassa be a gitárját.
Meg szintén ilyen körökben gyakori a metálzón közvetlenül a keverőbe felállás is (zzzzzzzzzzíííííííííízzzzzzzzíííííííí).
Ilyentől nem lehet elvárni azt,hogy miért nem szabad egy 8 ohmos ládát a 8 ohmos lyukba,és egy 16 ohmosat a 16 ohmos lyukba dugni,mert úgysem fogja megérteni,még ha az ohmokat le is tudja olvasni a ládáról/erősítőről.
nálunk is van egy Line6, gyűlölöm.biztos én vagyok a technikai analfabéta, de ez csak villog mint egy karácsonyfa izzósor és az istenért nem úgy szól, ahogy én akarom. nem csípem ezeket a modellezős cuccokat. kicsit olyanok, mint a guminő. az is modellez valamit, de mégse ugyanaz. arról nem beszélve, hogy ugyan annyiba kerülnek, mint egy Kox, ha nem többe. Egyébként szerintem egy csöves erőlködő is mehet próbaterembe (lehet eddig az ellenkezőjét mondtam, de meggondoltam magam), feltéve ha betartják az a néhány alapszabályt, ami egy ilyen erősítőhöz "jár".
Egy próbaterembe úgy kell a cuccokat kialakítani,hogy tudjanak arányosan megszólalni,minden hallható legyen,az erősítő márka meg csak kuncsaft csalogatás!
Mindenki vegyen/vigyen magával SAJÁT! cuccot! tudom:dob.De itt is a gitárosok sírnak mindig....
Nyilván, de akiknek nincs saját cucca azok pl hogy koncerteznek? Jó, lehet a legelején nincs, nade utána mindenképp problémás, ergo kell saját cucc, onnantól meg egyszerűbb a saját terem.
Mi pl. olyan helyen próbálunk ahol van alkalmanként fizetős terem is, mi meg béreltünk egy üreset, faszán meg lett csinálva a hangszigetelés, lent saját cuccok, és kész is. Legjobb.
Persze mégjobb lenne ha valamelyikünknél lenne pince garázs stb ahol lehetne jó termet kialakítani, de ez Pesten elég ritka
Így van. Adott a lehetőség. Én és a többi terem azokat szolgálhatjuk ki akiknek nincs saját felszerelése. Akinek van lakása nyilván nem megy munkásszállóra.
Nekünk is csak ingyenesek voltak,csóróság rulez. :D
Volt közte garázs (haveré),meg középiskolai pinceklub (ahol cserébe néha kellett 1-2 bulit nyomni).
A cuccaimat mondjuk mindenhonnan hazahordtam.A pinceklubban lent hagytam párszor az akkori Vermona 1060-amat ,aztán mikor azzal hangosítottak egy sulibulit,akkor faszombele hazavittem,miután kb. 2-3 órán át keresgéltük,hova is lett.
Szerintem aki jó cuccokon akar játszani, az vegye meg magának, és béreljenek üres próbateremet. Sokkal egyszerűbb és "tisztább" megoldás, persze van amikor jól jön az alkalmanként fizetős verzió, de hosszabb távon én nemigazán tudnám elképzelni ezt a fajta mókát. Ha van esetleg több ismerős zenekar, 40-60 körül már fasza termeket lehet bérelni (ebben minden benne van), ami ha van mondjuk 4 zenekar már egyáltalán nem vészes 2-3 ropi/hó.
Mindenekelőtt köszönöm a hsz-eket, örülök, hogy ennyien kifejtették véleményüket. Másodszor pedig Mákostól szeretnék elnézést kérni, ha magára vett valamit. Ne érts félre, semmiképp nem szeretnék összeveszni (bár nem is ismerlek) és elismerem a szakértelmed. Nem tagadom, hogy a körülményeket és a piacot felülvizsgálva túl sokat akartam alkudni, de ezt nem akartam bunkó mód tálalni. Ha ezt vetted ki belőle, bocs. Ezzel egyetemben azért Te is beismerheted, hogy nem egy komoly üzletember stílusában válaszoltál, hanem utolsó leveledben piaci kufár módjára hajtottál el. Ha kicsit szerényebben adod elő a kérdést elképzelhető, hogy meggyőztél volna a neked megfelelő árról. Szóval én mindkettőnk részéről érzek némi inkorrektséget a sztoriban, de ha elfogadod én békejobbot nyújtok. Egyszerűen nem stimmeltek össze az érdekeink és nem jött össze a buli. Ennyi. Nem szeretném ha egy ilyen affér miatt egymás basztatásával hánynák tele a topikot, én nem haragszom rád és nem ócsárolom le a munkád és üzleti hozzáállásod.
Most pedig a próbatermezésre felvetett gondolatokra reagálnék, különösen Wingrider ömlengéseire.
Jobb lenne, ha mindenki megértené végre, hogy nem is olyan egyszerű egy próbatermet igazgatni és messze nem csak hozzáállás kérdése a jó próbaterem. Most leírom röviden, hogy érezhető legyen mivel járna egy Wingrider igényeinek megfelelő terem üzemeltetése.
Tegyük fel, hogy a mai próbatermes piacon az óradíjak 1300-2000 Ft/óra között változnak. A próbák leginkább délután illetve késő este zajlanak tehát ha mondjuk két termet nyomatsz egyszerre akkor napi 10-15 ezer forint jön be hétvégén ez felmehet 20-25 ezerre. Tehát ez szezonhavi (szeptember-május-ig, nyáron döglött az egész) 350-400 ezer forint. Fúú bazzeg de király! Na most nézzük mik a kiadások. Ha a helyiséget bérelni kell akkor számolhatsz 40-70ezer forintot havidíjnak. Vállalkozói járulékok (ebben nincs benne a jövedelemadó) havi 40. Télen fütés, nyáron légkondi havi 20. Villanyszámla havi 25-30. Víz 10. És most az igazi csemege a dobfelszerelés karbantartása. Középkategóriás cintányérok, napi 6-12 óra ütés, maximum két hónap után mindegyiken szép 3 centis repedéseket találsz. Mondjuk két beütő cin szerkónként tehát az négy, kéthavonta cserélni kell őket. Darabja 25-30ezer forint. Kéthavonta tehát 50-100 ezer forint cinekre. A dobokra egy komplett bőrcsere 25-35 ezer forint, három négy havonta kell és két szerkóra, tehát az már megint 50-70. A duplázók kardántengelye fél év után kotyogni kezd, egy év után használhatatlan, új duplázó 50-100 ezer. A cintányérállványok, dobszékek bilincsei, csavarjai két három hónap után eldeformálódnak, eltörnek, átszakadnak. Egy állvány 12-15 ezer egy dobszék 15-20.
Most jöjjenek az erősítők. Szerencsére ez még a leggazdaságosabb része a sztorinak. Átlagosan három négy havonta történik meghibásodás. Apró dolgok, kondenzátor, előfokcső csere, potméter, csatlakozó stb. Ha van cimbid aki ért hozzá és ki tudja mérni a hibát megúszhatod pár ezer forintból. Kivéve ha későn veszed észre a hibát és esetleg a gép többi részét szétcseszi a gebasz. Ha komolyabb gond van akkor a szervizek iszonyú hoszzú határidőkkel és brutális óradíjakkal veszik át a cuccot javítani. Amíg elkészül gondolkozhatsz azon mivel pótolod a kiesett gépet(ja persze kéne venni egyet tarcsiba). Mindenesetre lehet számolni egy jó 25-50-nel végeredményben. Hál istennek az MG-k még nem produkáltak ilyet, eddig csak a basszuscucc és a Valvestate készült ki párszor, nameg a Line6 lett olyan szinten javíthatatlan, hogy most ki kell dobjam a kukába és kell vegyek egy új erősítőt. Ha hangfal hibásodik meg, esetleg leég egy hangszóró akkor megint várhatsz két hetet és tekercseltetheted 20 ezerért. Ezek persze mind a trágyadomb MG kategóriára vonatkoznak. Azt hiszem el lehet képzelni mibe kerül egy 500ezer forintos erősítő legkisebb javítása. Hiszen csak egy csőcsere 25-30ezer forint. És itt bizony igen gyorsan összejön több ezer üzemóra.
Tévedés azt hinni, hogy a zenekarok nagyrésze semmire nem figyel és ezért teszik tönkre a cuccokat. Nem. Mákos is félreértette. Nemcsak 16 éves punkok hánnyák le a gépeket. Két év alatt eddig mindössze három zenekar volt a 120-ból akiket majdnemhogy ki kellett zavarni a baromságuk miatt. Nem, egyszerűen semmilyen hangszert nem arra terveznek, hogy napi 10 órában nyúzzák őket. A cintányérok elöregszenek, az erősítők elfáradnak az állandó terheléstől, az állványok elgörbülnek, a menetek átszakadnak a sok állítgatástól, a dobbőrök kiszakadnak, kinyúlnak. Semmi nem bírja hosszútávon.
Én nem adtam össze mennyi a havi átlagos költség, ha valakinek van kedve számoljon. Persze remélem senki nem várja el, hogy a teljes bevételt a teremre költsem, mert azért nekem is ki kell fizetni a lakás fűtését meg szeretnék enni is valamit, bár csak 65 kiló vagyok, tulajdonképpen étel nélkül is elélek.
Na remélem le lehet vonni a következtetést, hogy azért ez mégsem csak hozzáállás kérdése. Mindezek mellet persze nem panaszkodni akarok. Én választottam ezt a bulit, hát most csinálom és viselem minden hasznát és terhét. Emellett próbálom mindig a lehetőségeimen belül a maximális szolgáltatást nyújtani a zenészeknek. Én pl nem kérek külön pénzt sem a cinekért sem a duplázóért sem semmiért. Persze lehetne über cuccokat külön pénzért bérbe adni, nadehát mennyiért. Egy 100 ezer forintos cintányér előbb törik el mielőtt behozná az árát.
De utálom mikor valaki azt képzeli, hogy azért az 500 forintért amit belead a négy tagú zenekar próbájába kinyalják a seggét! Csöves fejeket akarsz meg bubinga dobokat meg csúcskategóriás cintányérokat? Oké. Ti mondtátok. A minőség! Meg kell fizetni barátom. Tessék adni 3000 forintot a próbára (még ez is kevesebb mint 1000 Ft fejenként) és kaptok majd mindent ami kell. Aztán ne húzza senki a pofáját a bandátokból, hogy két doboz cigi árát kellet kifizetnie mert játszott egy 8 millió forintból felépített próbateremben. Más kérdés, hogy érdekes lesz érvényesülni egy ilyen óradíjakkal számoló teremmel mikor mindenki más negyed ennyiért csinálja.
És ha már kérdezted nem mondom meg hol van a próbatermem, mert az ilyen arcoktól kapok ideggörcsöt. Jobb ha nem is jössz és ne jöjjön senki aki egyetért vele. Tipikusan soha semmi nem jó neki, én pedig zsidó vagyok a szemében, mert képes vagyok elkérni tőle 500 forintot egy két órás próbáért egy olyan teremben amit több millió forintból építettem fel. Persze akkor sem fizetne többet ha a próbaterem 5-ször ekkora költségből lett volna felépítve.
Nem tudnak megérinteni az ilyen sznob kitörések. Ebből is csak az szűrődik le, hogy nem komoly zenész. Elhihetitek, hogy ismerek komoly zenészeket, mondhatni művészeket. Egyik sem húzta a száját még mert nem kapott 500 forintért egy Mesa fejet.
Na ennyit akartam még elmondani. Kösz mindenkinek aki egyáltalán végigolvasott.
Na itt látszik,mennyire nagyüzemi geci az egész.Ez nem igazán erény.
Ráadásul ezek a Traynorok a sorozatgyártás ellenére nem is olcsóak,sőt!
Na most képzeld el mindezt kézzel megcsinálva,minden forrasztást egyenként ellenőrizve.
Na ezt kell megfizetni egy egyedi cuccnál!
Nagyon így van. Pár éve én is hülye voltam hozzá, mondjuk annyi eszem volt, h mindig megkérdeztem a csöves cucc tulaját, hogyan kell bekapcsolni, stb...:D
Amúgy én is azon a véleményen vagyok,hogy egy nyilvános(!),bárki által kibérelhető próbaterembe én sem tennék fullcső cuccot.
Mikor én is koncerteztem még,volt alkalmam tapasztalni,hogy mennyire nem értenek a kezdő zenekarok tagjai az erősítőkhöz!
És nem csak a fullcsöveshez,hanem úgy kompletten a hangtechnikához.
Én sem adnék fullcső cuccot ilyen kezekbe,bőven jó oda az MG és a VS.
Akkor az a lénis hely nagyon jó. Csak nekünk messze van.
Ahol mi próbálunk a csilissel (a másikkal saját próbatermünk van, cuccal), ott 1.550/óra, MG és VS (asszem régi angol). Nekem teljesen megfelel. Ha lenne V.I.P.-terem, vagy feláras csöves cucc, lehet h időnként igénybe venném, de elégedett vagyok így is.
Nem vagdalkozás, hanem tapasztalat.
Az a hely, ahol a Laneyk vannak, 1200/óra, szerintem korrekt, de voltam olyan helyen, ahol 3000/óra volt, tranyós alja szutykokkal, cinek nélkül.
Olcsóbb próbateremben nem várom el, h maximális legyen a szolgáltatás(pl. csöves cucc). Aki ilyet akar, menjen a 3000ft/órás helyekre. Aki meg nem akarja/nem tudja megfizetni ezt a kategóriát (én nem akarom és nem is tudom), annak tökéletes az olcsóbb hely, olcsóbb cuccokkal. Miért csak elit-hely legyen?
Megint azt érzem, csak ész nélkül vagdalkozol.
Most nem az oldtimerekről írtam, hanem a 10-15 év körüli rohadó swiftekről, astrákról, mondeokról, stb amiket a szentlélek tart össze, de taxiznak velük. Egy Audinak, Mercinek, BMWnek magasabbak a fenntartási költségei, minőségibb olaj, nagyobb, tehát drágább gumik, stb.
OFF: Nem vagyok otthon az autókban, de szerintem egy szakadt szart valamivel drágább fenntartani, mint egy ugyanakkora, de újabb, és kényelmesebb kocsit. Persze az sem számít, ki mit tart szakadtnak...stb. MEg mint tudjuk, öreg autó is lehet igényes, csak kevésbé vonzza a szemet. Ha csak nem annyira öreg, hogy oldtimernek számít. ON
Na ez ahova mi járunk, ne tudd meg, hol kezdte. Nem mennék már olyan helyre próbálni. De gondolom ismeret a Kék/Vörös Yuk körüli gyárépületeket... Azóta sokat költözött, a cuccai is cserélődtek, de sose volt egységes, és mindig baj valt valamelyikkel. NA meg dobos csinálja, így aztán az ő használt de még jó dobcuccaival folyton frissült, de erősítők terén nem nagyon igényes. Most ahol van, az a saját lakása alatt van, és egy terem van, teljesen tisztán, papucsot kell húzni... de ott épp egy MG100DFX van, amit csak azért használok, mert jobb mint a Behringer. Bár már majdnem bizniszeltünk, hogy megvenné a Peavey Banditomat. az próbaterembe tökéletes.
Arról nem beszélve, hogy tranyós erősítőkből is vannak igényes jó hangú darabok, az MG, az FM, és az óradíjas termek favoritja a Behringer, és Harley Benton, a legalja kategória a tranyós cuccok közül is.
A taxiban is kiülik az üléseket, belehánynak, ellopják a hamutartót (ez komoly!!!!) stb, és amortizálódik minden kilométerrel, kopnak a gumik, stb, szóval egy igényesebb taxit költségesebb fenntartani mint egy szakadványt.
Igen, ez a VIP terem nem rossz ötlet.
Alapvetően a próbatermek, tisztelet a kivételnek, alapvetően a kaszára szakosodott intézmények, és ugye a többségük feketén. Én egy vállalkozásban el tudtam volna számolni próbatermi számlát, (a társaság tevékenységében szerepel zeneszolgáltatás), volt aki kerek perec megmondta, hogy nem ad számlát, és kész, volt aki azt mondta, számlával 100% felárat számít fel.
És akkor még tényleg néha drámai körülmények uralkodnak, lelakott berendezés, kosz.....áááááá, szerintem mindenki tudja az óradíjas termek nagy részében milyen állapotok uralkodnak.
Nem kötekedni akarok, de szobába az 5 W is bőven elég csövesből, megfelelő hangszóróval, szóval ha tényleg csak szobába kell, akkor valamivel olcsóbb, mint egy 10W-os.
Mire megírtam a válaszomat, ki is estem az oldalról. Hiába, lassan fogalmazok.
Szóval a taxis saját maga vezeti a kocsit, azt azért ne felejtsd el. Mondjuk ott mások a veszélyek, de akármilyen über kocsiban megszurkálhatnak vagy kirabolhatnak. Én a saját próbatermemet, ha lenne olyan, és kiadnám, akkor biztos nem a drágább és sérülékenyebb csöves cuccokkal fogom telepakolni. De mondjuk az MG-ktől már én is kezdek rosszul lenni. Ha meg már öreg próbatermes lennék, és sok mindenkit ismernék már, akik hozzám járnak, és sok mindenkiben megbízhatnék, és lenne annyi plusz befektethető zsém, akkor csinálnék VIP termet, jó csöves cuccokkal.
Csak úgy megkérdezném, hogy hozzávetőlegesen mennyiből lehetne építtetni egy szobai (10 Watt elég) csöves erősítőt, ami a megszólaltatott hangot illetőleg teljesen a top-on van ?
Esetleg többféle bemenettél. (olvastam hogy csináltak ilyet, Fenderes meg Marshallos stb.)
Egyenlőre nincs konkrét elképzelés, csak a fejemben körvonalazódik valami..
Tőlem konkrétan azt kérted, adjak 100 ezerrel olcsóbban egy fejet, mert akkora reklám lehetőség, hogy adott esetben 16 éves pankok hányják le napi 12 órában (Elnézést, kicsit karikíroztam )60 at voltam hajlandó engedni, nem többet, neked nem volt elég, ennyi. Csak,hogy minden részletét ismerje a nagyközönség a sztorinak.
Igazából az baszott fel,hogy egy szartalicska tsl-hez hasonlítgattad látatlanban.
Szolgáltatok vele, ahogyan a próbatermes az erősítőkkel, a taxis a kocsijával, stb,stb. Eszköz, ami használódik, tönkremegy. Hála Istennek, van annyi próbaterem, mint égen a csillag, nyilván a szemetje kihullik.
Az a baj, hogy az emberekben nincsen még benne az a szemlélet, hogy ha fizetnek valamiért, azért a maximumot várják el. Ezért tud megélni sok kókler minden szakmában. Remélem azért előbb utóbb rend lesz az emberek fejében, és akkor nem kell MG, meg FM erősítőkkel, kivágott törött cinekkel, ótvar mikrofonokkal, szigszallaggal fixált széteső állványokkal, lepukkant próbatermekbe járnia senkinek, mert ezek a szutyoktanyák egyszerűen tönkremennek.
Elhiszem hogy qrva drágák, de abból 120 E az áfa, ki tudja mennyi a vám, áthozzák a föld másik feléről...
Azt a japán autót, ami nálunk 14 Millió forintba kerül, a barátom megvette Svájcban 7 Millióért.
Mike Stern a 90-es években nem használt csöves erősítőket, mert állandóan gondok voltak velük a turnékon, nem bírták a sok ide-oda pakolást, mindig tönkrement bennük valami... (Mégis milyen jól gitározott már akkor is. :))
amikor 4 évvel ezelőtt becsattogtunk a mostani próbatermünkbe, a tulaj nem adott cineket a dobosnak, mert nem ismerte. ma már a legdrágább, legjobb cinket is odaadja egy szó nélkül. mindent ki kell érdemelni