nem az előfok a kulcs itt, hanem a torzítás. ha tisztán használ valaki egy fejet akkor majdhogynem mindegy hol az a delay, jól fog szólni. ha pedállal torzítunk, akkor is mehet erősítő elé, minden gond nélkül a delay csak az effektláncban célszerű ha delay előtt van az, ami megküldi a hangot, mert különben eléggé összemoshatja a hangot. mert akkor ugye a delayezett hangot erősíti fel a torzító, összekompresszálja és elmossa a visszaütéseit a delaynek -ergo nem fog olyan jól szólni. ugyanezért érdemes beépített torzítónál a loopba tenni. persze ha fossáhajtjuk a végfokod, akkor ugyan ott vagy mint előtte kb.
Én azt tapasztaltam eddigi működésem alatt, hogy a sound a kézben van. Sajnos ez van, ha slash cuccán játszhatnál 10 percig, meg sem közelítenéd azt a soundot. Viszont slash megfog bármit és mégis felismered... és ez ugyanúgy igaz a te szandodra, azt sem lehet reprodukálni.
Hát én azt láttam a "nagyoknál" hogy nagyjából (bizonyos szintű cuccok felett) mindegy hogy mi van a kezükben vagy mibe dugják, mindíg úgy szól ahogy szokott :) Egyébként nincs bajom a pedálokkal, de tartom amit lent írtam.
Pedig bizony a "nagyok" is szarrá küldik minden szarral a cuccaikat! Nem tűnt még fel senkinek,h hiába volt ugyan olyan erősítője,mint mondjuk a kedvenc gityósának,és hát valahogy mégsem úgy szól? Kismillió ketyerével toldozgatják a soundot. Nem hinném,h sokan pőrén használnák,akármilyen is az az erősítő..
Most akkor a S-klasse nem is az ősembertől származik, attól aki feltalálta a kereket? :) Igazad van, csak azt tudtam valami plexi lett belőle. Bár így ahogy helytelenül írtam, mondhatnánk, hogy az összes EL84 kapcsolás VOX?
EL84-ek miatt váltam meg a Peaveytől mert az nem úgy rottyan, bár a DSL501-ben meg jól működött, bár lehet az emlékek szépülnek csak. Nekem volt 6L6-al szerelt cuccom is, de az EL34 volt a legjobb ezek közül, a 6V6 kíváncsiságból jött csak, de ez is érdekes, jó döntés volt.
Ízlések és pofonok. Nekem sok gitáros ismerősöm használ loopot, mindig torzító után raktam. A Peavey-hez ezért vettem egy OCD-t mert nem volt jó a loopja és nem szólt jól az előfok előtt a delay. Meg arról is sokat beszéltünk már, hogy ki hogy oldja meg a szólókiemelést. 2 gitáros zenekarban szerintem a hangszínváltozás kevés, kell hangerő növekedés, amit a saját torzításnál nekem eddig csak úgy sikerült elérni ha a loop sosors volt és vagy egy GE7-et vagy egy Wild Horses-t raktam be.
Szerintem loop klasszikusan csak az egycsatis motyókhoz nem kell, vagy ha csak valaki egy csatornát használ az erősítőn és pedálozik. Nekem is csak 4 pedál van a loopban, amiből kettőnek nem szükséges ott lennie, de ha már van loop, azok is oda mentek. Chorus, delay, Eq, hangoló.
Nem szükségszerű egyáltalán. Sok gitárost ismerek a környezetemben akik nem loopolnak és tökéletesen szólnak az effektjeik közvetlen az erősítőbe dugva is ( nem 1-2 darab).
a th30 neked jó megfejtés lehet ezek közül, ha mindenképpen orangeozni és pedálozni akarsz (a loop miatt). bár én személy szerint, valahogyan sose szerettem ahogyan az el84-ek berottyannak. a torzított hangszínre ad30 eléggé szépnek tűnik, meg jókat hallottam róla, a th30 nekem sok lenne gainben, rk30-asom nekem is volt, jó az - csak NEKEM kevés volt a clean (ez mondjuk ne legyen viszonyítási alap mert most 120as fejem van : D). de amúgy szépen szól, de egyel kevesebb gain-fokozata van, mint a nagytesónak vagy a th-knak. igazából, ha a delayt mindenáron a torzító után szereted használni, akkor a loop hiánya eléggé jól kizárja a lehetőségeket. ha az nem akadály, akkor egyikkel se fogsz mellélőni, akármelyiket is veszed meg.
Ugye nem lehet belenyúlni a clean-jébe,kevésbé csilingel mint egy Rockerverb,de szerintem úgy szép ahogy van. És ha az ember pedálozgat is mellé,gyakorlatilag azt csinálsz vele.amit akarsz..
Az AD30 amolyan vintage overdrive hangot tud produkálni (lásd: Jimmy Page a Celebration Day DVD-n). A tisztája szép, de egyszerűbb szövetű, nem olyan csilingelő, mint a Rockerverbé. Viszonylag hamar elkezd torzítani. A két csatorna nagyon hasonló (a 2-es teljesen kitekerve kicsit fuzzosabb), én a kettest használom inkább cleanre alacsony gain beállítással, az első csatornát pedig torzított hangra. Ahogy az angol mondja, eléggé one-trick pony, de azt az egy trükköt nagyon jól tudja. Én bluest, blues-rockot játszogatok, nekem más nem kell.
köszi a választ! nem csak a tisztáját akarom használni, pont az a lényeg, hogy az erősítő torzítóját használnám. van delay-em, de nem boostolok. a rockeverb tuti jó lenne, de arra még gyűjteni kellene elég sokat. esetleg nincs olcsóbb modell ami tudja majdnem ugyanezt?
Én Rockerverb50-et használok, kiváló a loopja, kiváló a tisztája. Én azt mondom azért kár Orange-ot venni, hogy csak a tisztáját használd. Elsősorban a loop, másodsorban a 6V6 csövek, harmad sorban a tiszta csatin lévő hangszínszabályozás miatt választottam ezt a modellt. Ha a saját torzított csatiját akarod használni és van pl delay-ed esetleg szólókiemeléshez valami boost vagy EQ loop-os verziót keress.
Sziasztok,
jelenleg egy Laney PA60 erősítőt használok, amit szeretnék lecserélni (szerintem érthető okok miatt), és az Orange erősítők hangja nagyon tetszik videók alapján. Viszonylag sok effektet használok, azért fontos lenne, hogy szépen szóljon a tiszta csatorna velük (nem tudom, hogy érdemes-e effekt loop-os modellt választani vagy ez nem szükséges). Ezek alapján melyiket ajánlanátok a kicsit olcsóbb fejek közül? Rocker, AD30, és TH30 <-- ezek között vacillálok
Ezt sosem hallottam. A Bassman azért elég sokáig tiszta marad és számomra semmi köze a Marshallokhoz. Vérbeli Fender, a sötétebb tónusúak közül. Hozzá kell tennem, én 70-es évekbeli silverface-n játszottam. Na jó, majd megfülelek egy Peavey Classic-ot.
Gondolom tud az az erölködő röfögni is,mert a hangminta alapján,ami amúgy nagyon meggyőző ahhoz,amit játszanak éppen,de lightos picikét. A srác azt mondta,h neki túl metal..
Lehet, de nem akarok ükapám zenét játszani :) Bár néha kell hakniba :)
Egyébként akkor lehet JMP-t hallottam, vagyis JMP-n játszottam egyszer meg BlackBack-en. Az igen jó volt.
Sosem volt JTM45-öm, de hallottam már. Teszik, jó, csak nekem nagyon old school.
Tényleg állat a hangja, de nem vagyok elég jó gitáros hozzá, nem tudom jól kezelni.
Az Orange az olyan tökfej gitárosoknak való mint én. Mindegy mit csinálok jól szól a tiszta és a dirty is :) Ez most így nekem tökéletes (egy darabig)
Nemtudom, mert Fender Bassman sosem volt a kezem alatt, de ha abból indulok ki, hogy a JCM800 abból lett, akkor egyáltalán nem. A Calssic 30 tiszta csatornáját nehéz megröffenteni, az erőteljes tiszta marad mindig, nem az a marhallos kráncs. Raktam elé egy csomó overdrive-ot, de nem megreccsentette, hanem csak rakott hozzá éppen ezért a torzítók igen jól hozzák a saját karakterüket rajta.
Első körben gitár kábelt cseréltem és most jónak bizonyul. Holnap egy másik erőlködőbe bedugom a feltételezett rossz kábelt. Kíváncsi leszek,hogy mi lesz a jelenség. Remélem,hogy csak a kábel volt a ludas.
Köszönöm!
Mi lehet az oka,hogy a néha egy-egy pillanatra halkabb lesz az erősítő,de csak tized másodpercekre és mintha zsi-zsi hangon is szólna? Eddig nem csinálta. Ezt most vettem csak észre. Lehet egy rossz gitár kábel is? Mit nézzek meg az én 0 szakmai tudásommal?
(Rockerverb MKII)
Na igen,akkor végül is egyetértés van úgy látom,a lényeg,h megint csak nem bánom,ha
megmarad,de ha viszik,akkor vigyék csak.Mondjuk ellent mond a felsorolt érveimnek,de kaptam egy csere ajánlatot egy 30-as Mákos fejre,a a másik bandám miatt,mondjuk nem lenne rossz ötlet..
Én is a Rockert néztem először, de nekem kell a loop, ráadásul csöves a loop, ezért vettem rockerverbet. Tisztáját meg nem lehet összehasonlítani. A Sovtek meg a Tungsol cső közt annyira sok volt a különbség mintha nem is ugyan az az erősítő szólna. Meg én hiányoltam a Rocker tisztájától a hangszín szabályozási lehetőséget. Sok helyen játszottunk és kellett a tisztát is tekergetni itt-ott.
HA pedig valóban csak tiszta csatorna kell tényleg nem érdemes egy rockert tartani, az Orange-oknak a dirty csati a jellegzetessége, kár nem használni :) Ha csak tisztát akarsz a Peavey Classic sorozat nagyon jó. Classic 30 fej van fent 80-ért. Nekem 50-es volt, a pedálok nagyon szerették, mindegyik. A tisztája is egész jó, de nekem a Rockerverb-é jobban tetszik, fényesebb pattogósabb.
Ez így van,és ha csak zúzdáról beszélünk mondjuk,akkor is akadnak olcsóbban,akár nagyobb teljesítménnyel bíró erőlködők is,amiket azé' simán oda lehet tenni melléjük,elég csak ha volt sajátjaimra gondolok,6505,Engl Fireball. na félreértés ne essék,respect a Rockerverbnek,de én márkához már nem ragaszkodok..
Na kicsit bővebben. Az a "bajom",h az az elméletem,h mivel Effektsort használok,mert az egyik zenekarom stílusa megköveteli,szerintem teljesen felesleges ilyen értékű cuccot használni,ha úgy is a tisztáját használom.Negyed ennyiért veszek mondjuk,csak úgy a hasamra ütök,mondjuk egy Laney Klipp-et,és qrva élet,h abból is kihozom amit kell. Tehát az ok,igazából az,h egy kis pénzhez jussak,amúgy semmi gond a kis Rockerkével.. Tehát,bár nem vok süket,és hallom én is,h azért jobb egy Rockerverb,bár a Rocker tisztája nekem jobban bejön,(ízlések és pofonok ugye)de a felsorolt érveim miatt,eszemben sincs még drágább cájgot vásárolni..
Ez teljes mértékben igaz. Próbáltuk egymás mellett a kettőt( csak a fejet cseréltük a láncba) és hát nem esett le az állam mikor az 50es szólt. Inkább úgy fogalmaznék hogy nem esett le sokkal JOBBAN az állam mint a 30asnál. Persze ki mennyire érzékeny a tisztára meg a beállítási lehetőségekre.
Peti,látom,hogy árulod a 2x12 ládádat,de a hirdetésben 240W-osnak írod. Ez hogyan jött ki 2db V30-al?
A V30 60W-os,a Marshallnak gyártott az 70W,szóval maximum 140W-os lehet,de a PPC212 az csak 120W-os a két V30-al.
A rottyanás nagyban múlik az előfokcsövön is. Sovtek helyére visszaraktam a tungsolt úgy, hogy a fázisfordítóba Sovtek maradt. Hamar elkezdett torzítani a tiszta mert a sovtek nagyjelű és több a mélye. A 2 dirty maradt sovtek. Így a dirty csati is más lett talán így most a legjobb.
Bőőven felveszi bár ez nem verseny :) Nekem 60as marshallom volt kb félállásba(5/10) próbán és koncerten is általában. Ugyan ez a hangerő 30as orange-al 2-3 a 10es skálán. Mondjuk ez rengeteg dologtól függ megint. Hangkarakter/hangszín, kapcsolás milyensége és hát igen a ládától is nyílván. Nekem 100db-es szóróim vannak ( ha jól tudom ). Akár hogy is nézzük a 2-3 óra az borzalmasan sok szerintem (engl-t is volt a terembe anno és hamar rottyant ) érdemes lenne ránézetni.
* és bőven elég, nagyon hangos dobos mellett is. az én 30-as rockerem torzított csatornája elég volt, de a tisztája kevés, mert elkezdett becrunchosodni...
nekem most 120-as fejem van, alatta 102-103 db érzékenységű hangszórókkal és mondjuk 9 órán áll a hangerő és bőven nagyon hangos dobos mellett, az elég volt de a tisztája kevés, mert már elkezdett becrunchosodni. viszont a torzított elég volt, gond nélkül. akinek eladtam (Christian, innen a topikból) ő pont egy 60-as engl fejet miatt váltott rocker 30-ra és azt hiszem, azt mondta hogy hangosabbnak tűnik annál. érdemes lehet megkérdezni.
Elég hangosan...mondjuk az tény, hogy új korában nem kellett ennyire kitekerni. Azért a hangerőért amit régebben 10-11 óráig csavarva értem el, azért most 2-3 óráig kell tekernem a szabályzót, holott a végfokcsöveket nyáron cseréltettem. Visszatérve, ahogy a neten olvasgattam az orange 30W-ja simán felveszi a versenyt más 50-60W-os erősítőkkel. Vélemény?
ládafüggő - érzékeny ládával elég lehet (100-102db), viszont mondjuk ilyen v60-as vagy t75ös ládával lehet hogy csutkán kell hajtani, ha az engl fej is éppen hogy elég (persze ha be van állítva rendesen és nincsen semmi baja).
Milyen hangerőn próbáltok?
Most akkor vagy tök süketek vagytok már vagy az ENGL cuccal valami baj van.
Rockerverb 50 nálam 1/3 hangerőn van koncerten, próbán meg 1/4-en.
Na beraktam a Sovtek csöveket.
Érdekes. A Tungsol is jó meg a Sovtek is bár, Sovteknek egyértelmű, hogy a tisztája szebb, vagyis nekem jobban tetszik. Sovtek talán modernebb hangú, a tungsolnak több a közepe, kevesebb a mélye és a gainje szépen folyik. Sovtek 10-11 óra gainen kellemes, igazi rockhang, 1 óránál már high gain, a tungsol ott kezd csak hardrockosodni.
Izgalmas "kis" motyó ez :)
De jó szemed van. :) Igen, Baja Telecaster. A bridge pickup viszont cserélve van DiMarzio Chopper-re.
Itt hallható a hangja. A felvétel nem a legjobb, de azért jól kivehető a "gitárcucc" hangja. A videó több különböző stílusú számból van összavágva, melyekben különböző pedálokat, pickupokat (bridge/neck) használok. Nem mondom, hogy hibátlanul játszom, de mentségemre legyen, bennem volt már vagy 3-4 sör a nagy melegre való tekintettel. :)
https://www.youtube.com/watch?v=XUK5EdM67S8
Valamint élőben is meghallgatható jövő hét pénteken (nov. 16) a Vadvirág táncházban (Budapest, Kerepesi út 26.).
https://www.facebook.com/events/404004166337794/
Egyébként véletlenül került hozzám: egy gitárt cseréltem az AD30 fejre (értékegyeztetéssel), aztán annyira megtetszett, hogy maradt és vettem alá ezt a kis ládikót.
Köszi! Sajnos a telém már nincs meg, konyhabútorra kellett a pénz. Elég őszinte cucc az AD30, semmi metálkodás, csak meleg vintage overdrive, amolyan Vox AC30-módra. A telével jó kis Kotzen-soundot lehetett belőle kihozni. Ja, a jelút: gitár ->hangoló->erősítő.
Biztosan nem lesz meg sokáig, most szórakozom vele egy kicsit élvezem. A nagyláda árát ki kell termelni valamiből. Nagyon jó gitár egyébként, kellemesen csalódtam benne, de a dalaink többségébe nem illik bele, a Schecter-t meg különben is nehéz eladni.
Alakulni? Szerintem kész. :) Van a loopban egy japán Boss DD2, Egy japán Ibanez CS9, egy japán Boss GE7 Eldzsi Waterclear mod& TruBypass és egy Korg Pitchblack hangoló. Oszt kész.