Majd ha kijön a lemez, addig nagyon súlyos jogi akadályai vannak annak, hogy ide linkelgessek egy még meg nem jelent dolgot.
Nem volt ledurranva a jcm, két hónapos csövek voltak benne a felvétel pillanatában, Greg állította be a cuccot, 120%-os volt műszakilag, nem volt moddolva... stb.
Amúgy meg el se hinnéd, hogy mennyire számít az, hogy milyen gitárt dugsz bele, és azon a gitáron ki játszik, milyen vastagak a húrok, hogyan van bemikrofonozva stb.
1. Biztos, hogy nem defektes.
2. Atti marshall 4x12 ládája tallvintage és greenback volt benne.
3. Kihajtva történt meg az összehasonlítás..
Ezeket mérlegeld..
Nem lehet, hogy az a JCM defektes volt? :D
Mert az én Tiny-mnak ugyan vannak mélyei, de nem az feszes, izmos, ütős, vad masszív erő. Pedig nekem is 4*12-es marshall van, t75 szórókkal és v30-al. a TT-ben fasza csövek. De inkább a közepek, magasak dominálnak, a mélyek nem meghatározók nálam, legalábbis nagy gain-en. Még középtájékban oké, de nagyobb torzitáson kicsit szétkásásodik. Mi lehet a különbség a mieink között? :D
4x12-n jobb mélyei vannak mint a jcm-nek. A tiny-nak sokkal feszesebb mélyei vannak a jcm meg alul fullad, nemsokára kijön az új lemezünk, azon végig egy tiny terror szól Marshall 1960 TV Greenback ládán. Engem ott a stúdióban meggyőzött.
A/B teszteltem a két fejet és a tiny sokkal jobban bejött, vastagabb kiegyenlítettebb hang...
A tiny terror egy kurva jó erősítő. Vannak hibái, pl. nincs akkora mélye mint egy 50-es JCM-nek vagy Laney-nek. De 4/12-es ládán leviszi a fejed. Minden viszonyitás kérdése, de ennyiért pénzért nem lehet jobbat venni sztem.
Olyan nagyon extra pedálokat nem használt sosem. Kb Boss volt a gerince a boardnak :)
Meg sok féle fejet használt, de kb mindig ugyanaz volt a szand...Ampeg V4, Marci, Bad Cat, Orange, THD...és mindig ugyanaz :)
Kivétel a stúdió lemez. A No Heroes, meg az Axes To Fall sokkal sterilebb szerintem, mindt a Jane Doe, vagy a You Fail Me. Persze vastagok mint az állat, de mégsem ugyanaz(élőben más kérdés). Számomra a Jane Doe, You Fail Me hangzás etalon..füstös, fídbekkelős, iszonyat masszív...ennyi :)
Kultiban is természetesen első sorban voltam, és ott láttam, hogy tényleg Boss Metalzone-t használt...
A Rickenbackerben meg ott sötétlett az EMG.
Brutál volt, na.
azokon meg én nem voltam....biztos K1 ment a tévében:)
szóval a'sszem 2001, Jane Doe turné, Gödöllő trafó iszonyat zúzás, msoh középen, tolják ezerrel, egyszer csak iszonyat füst, arra gondoltunk ködgép, de b@ssza meg, Trafóban sosem volt:):)
lefüstölt az egyik Marci...:D
csere, zene megy tovább...de sajna nem láttam a pedálokat, pedig kíváncsi lettem volna mitől szól ilyen kurva durván az a Rickenbaker gitár...jó volt na
Nekem sajna csak ez volt az első Converge élményem élőben :
2005. 03. 21. Hétfõ
Fellépõk: Converge (USA), Planes Mistaken For Stars (USA), Korog, The Taktika
Helyszín: Budapest, Kutliplex
Belépõ: 2700 Ft (feb.24-28.) / 3000 Ft (márc1-) / 3500 Ft (Speed Mamut 2, Speed Westend)
Kezdés: 19:00
Amikor a Planes Mistaken nem jött el, hanem a Modern Life Is War lépett fel helyettük.
Ott minden flottul ment :)
De erről a Marci leégésről mesélhetnél :)
Van rajta boost is, compressor is, meg mindenféle effekt.
De ettől függetlenül, ha kötött a loopba saját pedált, akkor az el volt rejtve valahol. Akár még előfokot is köthetett úgy rá, hogy ne lehessen látni...
Okos kis mutatvány ez a cucc...nem véletlenül 440.000 huf.
Amikor két éve láttam a Converge-et, akkor Bad Cat, és THD fejeket hozott...és ugyanúgy sújtott.
Mindenből kihozza a brutális Converge hangzást :)
6 évvel ezelőtt még Rickenbacker gitárral nyomult, EMG szedőkkel, meg ugye a szakadt Marshall fejjel.
És ugyanaz :)
Kicsit off, de ez volt Kurt régi régi motyója:
* Marshall JMP Head
* Ampeg V-4 Head
* Marshall 8x10 Cabinet
* Orange 4x12 Cabinet
* Marshall 4x12 Cabinet
Effects and Accessories
* Boss MT-2 Metal Zone
* Boss NS-2 Noise Suppressor
* Boss DD-5 Digital Delay
* Boss PS-3 Pitch Shifter/Delay
* Boss TU-2 Chromatic Tuner
* Line 6 Modulation Modeler
* EMG Pickups
* D'Addario .011-.049 Strings
* Dunlop .88mm Tortex Picks
abban van valami boost vagy ilyesmi? emlékszem az első itthoni koncertjükön (2001 talán), azt lestem h mitől ilyen durva a sound, akkoriban két Marshall fejet használt, egy JCM800-at meg valami régi akármit(talán Plexi-t), és nem nagyon láttam pedált előtte...Trafóban volt, elég közel tudtam a cucchoz menni...
Persze, hogy nem videó alapján kell dönteni. De amig nem próbálja ki a konkrét cuccot az ember, addig jó kiindulópont minél több videót megnézni róla. A végső döntés ugyis a próba. De szerintem ezzel itt mindenki tisztában van.
A másik az, hogy nem minden hangszerboltban lehet összehasonltani egy TT-t és JCM-et fej fej mellett. Ebből kifolyólag érdekességképp linkeltem a videót.
Olyasmi. Csinálnak custom motyókat pl a Mastodonnak, Depeche Mode-nak, Franz Ferdinand-nak, Cure-nak, Aerosmith-nek, emellett undergorundabb, persze Amcsiban sokkalta inkább elismert bandáknak, mint a Converge, Every Time I Die, Poison the Well stb stb.
Mindeközben vannak ilyen iszonyat olcsó hangszereik is, amik elég valószínű, hogy Kínában készülnek. De nem csak gitárokat csinálnak, hanem mindenféle hangszert.
Ilyen puzzle szerű módon lehet náluk custom gityókat csináltatni.
Nem tudom megfigyelted-e, de folyamatosan a tiny kombó előtt áll a srác, így ez a videó teljesen alkalmatlan az összehasonlításra. A jcm 800 ládáját meg telibe veszi a kamera, az orange előtt meg ott áll folyamatosan, így a magasak nem jönnek.
Nem videó alapján kell dönteni ezt nem tudom mikor lehet már megérteni, ráadásul ez pont egy szar videó. Én próbáltam mindkettőt, a JCM 800 (2204)-nek van egy magas zizis karaktere amit nem lehet kiölni belőle, és az alja meg fullad emiatt mosott az alja és nem konkrét. A Tiny meg egy vastag kiegyenlített hang, stúdióban és a mixben is jobban hallgatható a tiny, mert mindkettővel feljátszottam a lemezt. Nekem ez a tapasztalatom... Akinek a marshall tetszik az vegyen marshallt akinek meg az orange az meg Oranget.
Tegnapi Converge koncerten Kurt által használt motyó :
Plusz 2db 3x12-es Emperor ládával szólt egyszerre a kettő, egy gitárral.
Brutális, elementális erő ömlött belőlük...
Ja, és First Act gityók.
Beleborzongok..
Hülyeség youtube alapján dönteni.. Játszottam mindkettőn, nekem is meggyzőző az orange. Ráadásul én is játszottam koncerten Atkesz jcm800 cuccával, és az is rohadt jól szólt. Studióban eldől, mi a jó és mi nem. Nem youtube-on..
Akkor hallgasd meg az új Firkin lemezt, végig Tiny szól rajta mert konkrétan hozzá képest a '86-os JCM 800-asom hozzá se szólt. 3-4 hónap mire kijön a lemez, utána belinkelem ide ígérem.
Egy fórumon ez részletkérdés, de én senkivel nem vitatkozom. Aki megtalálja az AC30-asban a soundját, örüljön neki. Annak is királyság az élete aki podból nyomja.
Szerintem, olyan emberrel sem érdemes vitatkozni, aki nem hisz a gravitációban...partalan vita, az ilyen embernek 200 W-os fullcsöves cucc kell csumáratekerve, hogy szép kerek legyen a felvett sáv...
"Tekerj már ki egy 100W-os csöves fejet kimikrofonozva, meg egy 50W-osat, aztán hasonlítsd össze a felvett jelet. Más a hangkarakter, eleve kétszer annyi cucc van benne."
Miért lenne kétszer annyi cucc benne?
Csak nagyobb trafók,2x annyi végcső,2x annyi ellenállás a végcsövekhez,meg 2x annyi vezetékelés.
Az össz alkatrész számot tekintve ez nagyon elenyésző különbség.
Szerintem ez egy tévedés, hogy csöves cuccnál a hangerő a különbség a teljesítmény tekintetében. Tekerj már ki egy 100W-os csöves fejet kimikrofonozva, meg egy 50W-osat, aztán hasonlítsd össze a felvett jelet. Más a hangkarakter, eleve kétszer annyi cucc van benne. Egy 30W-os fej meg szerintem max gimibe jó sulibulira, de stúdióba nem tudom elképzelni. Persze a jó sound az szubjektív, simán lehet, hogy valakinek ez tetszik
Hát csak a számok miatt gondoltam hogy csekély a teljesítménye, ugyanis nekem eddig 100W alatt nem volt erősítőm kb
De ha valóban ilyen csalókák a számok, akkor visszavonom
Ez a "kis" teljesítményezés nem tudom honnan jön, de ha megnézed a 10 és a 100 watt között erősítésben a szorzó pont kettő, egy 30 wattos és egy 100 wattos cucc között meg már tényleg csak nüansznyi a különbség hangerőben, akit meg zavar, hogy halk mondjuk egy V30-as ládával, ami asszem 99 dB-es érzékenységű, az tegyen a ládába egy 102 dB-es hangszórót és az a három decibell hangerőérzetben kb a duplája megint csak. Klubba dob mellé is bőven sok a tiny.
És azon kívül, hogy nem trú, kézzel vezetékelt motyó, mint a Bognerek, hanem gagyi nyákosak, mint mondjuk a Diezelek, jó alkatrészekből van összerakva a tájni?
+ otthoni felhasználás, demózás. Az már csak hab a tortán, hogy próbán és színpadon is megállja a helyét. :) A VK meg egy kalap sz@r. Alul méretezett trafó, gagyi alkatrészek, csöves cucchoz képest nagyon gyenge hang(minőség), stb.
De tényleg, mondjátok már el, hogy milyen felhasználási területre lettek ezek a micro ampok tervezve :)
Tiny Terror, Egnater Tweaker, Jet City JCA20H, Blackheart BH5H, stb :)
Az ilyen 1 csatis, kis teljesítményű cuccok :)
Ha koncert alatt torz beállítással játszok egy Tiny Terrorral, és hirtelen tisztát akarok, akkor ha egy volume pedállal hirtelen leszedek belőle, vagy a gitáron a potival, akkor marad úgy hangereje, hogy használható legyen? :O
VALAKI BENNE LENNE ABBAN, HOGY ELCSERÉLJE VELEM AZ ORANGE TINY TERRORJÁT EGY 100W-OS PEAVEY VALVEKINGRE? EGY AZ EGYBEN NEM KELL RÁFIZETNI CSK ELŐTTE HAD PRÓBÁLJAM KI DUAL TERRORRA MÉG TALÁN RÁ IS FIZETNÉK
ITT A SZÁMOM:0630/906-1462, MEG A MAIL:PANKI007@CITROMAIL.HU
Sziasztok! Szeretnék venni egy Orange kombót az ÚJ Fejlesztésű CR 35 DLX-et
néztem ki... tanácsot szeretnék kérni, mivel Élőben még nem hallottam
és rendelni "látatlanban" nem merném... Talán valakinek van tapasztalata vele, hallotta, próbálta, stb. stb.
Köszönöm a Segitséget!!!
Nagyon durva, stúdióban odavert egy Marshall jcm 800-at greenback ládával, iszonyat hang. Hangerőben simán elég bárhova, nekem még sose kellett fullra kihajtani, a stúdiót kivéve.
sziasztok
az lenne a kérdésem, hogy az orange tiny terroról mi a véleményetek? Mekkorát szól az? vmi kis cumóra akarom a 100wos fejemet lecserélni, mert az dög nehéz, gondoltam egy tiny terror talán a hajón is megállja a helyét.
-Eladó egy Orange AD 140-es fullcső gitárerősítő, lábkapcsolóval.
140watt fullcső, 4-4 12AX7 és EL34-es csövekkel szerelve. 2 független csatorna
Gain / Volume
Bass / Middle / Treble potikkal
Székesfehérvári kipróbálási lehetőség, csere, beszámítás nem érdekel.
Ár megegyezés szerint
ELADÓ!!
ORANGE TINY TERROR Made in Korea
Minden tartozékával, válltáskával, hibátlan állapotban!
Robosztus hangja van!
Ár: 80 ezer (fix) Csere nem érdekel.