Eladóm nincs, de írok hátha jó Nektek így is. Szóval: ha tesztelgetni szeretnétek, én szívesen felajánlom a teszthez az enyémet. Egy 87-es Marshall Master Lead kombóról van szó. Minden alkatrész gyári, viszont kettő pluszt kapott, egy relés be/kikapcsolás késleltetőt (saját tervezés, kiszerelhető, nyom nélkül), valamint egy effekt loop-t az előző tulaj által. Igazából csak a végfok és előfok közé van rakva 2 vezeték, szóval nem nevezném loopnak, ez is eltüntethető, de a hangba nem szól bele alapjáraton, lévén csak drót és jack van bekötve. Ha érdekel, írj mail-t és megbeszéljük a részleteket!
Ha van valakinek elado kis 10 vagy 15 W-os regebbi szerias Marshall komboja, szoljon!
Osszehasonlito tesztet szeretnenk csinalni az uj szeriavak, amihez vennenk nehany regi modellt!
Tehát ha minden igaz, akkor ez a megfejtés:
Preamp volume (AOR gain): 100K log
Master volume (AOR master): 100K log
Preamp volume: 1M log
Master volume: 100K log
Extra kösz!
De ha már itt tartunk, van még egy Laney A5012 kombóm, aminek a push-pull potijai is ki vannak kopva - kontaktspré nem segít. Azok milyen típusú potik?
Előre is kösz!
Van egy ilyen Marshall bass fejem, csak éppen letört a "Lo" potija..:) (már úgy került, hozzám, hogy lötyögött)
A kérdés az, hogy milyen típusú potira cseréljem ki?
(tudok forrasztani, úgyhogy ezért nem vinném el szervizbe)
Szia!
Keress nyugodtan :)
Sajnos pont DSL 401-hez nem volt szerencsém de VM fejem volt meg persze DSL fejeket is próbáltam sokat. Ezek alapján mégis inkább csak tippelni tudok, és a tippem az lenne, hogy a DSL nyer gain ügyben. Van a VM-ben is sok gain de nem emlékszem, hogy az annyira jó lett volna. DSL-nél is inkább a klasszik Marshall crunch az erősség. Ha több kell én inkább boost-olnék. Vagy ha nagyon sok kell akkor JVM. Abban az értelmetlenségig sok gain van, de tud mindent a koppanásig tisztától a full hülyeségig :)
Üdv!
Tudna valaki Fehérváron vagy környékén embert, aki JCM 900 4100 fejet átnézne és ha kell cserélne benne csöveket és munkapontot állítana?
Köszönöm!
Köszi, de nem zavarom ilyen "hülye" kérdéssel, mert erre a kérdésre az a jó válasz, hogy menj el, próbáld ki ! Gondoltam, hátha valaki alapból tudja a választ, akkor nem erőlködök
Bízom benne, hogy Samu előbb, vagy utóbb megjelenik "kedvenc" rovatában, oszt megmondja a tutit.Mert ha valaki tisztában van a Marshall dolgaival, Ő igazán az etelon személy.Esetleg kersd meg faszbukkon, biztosan nem utasít vissza.
A 2030 keverő a korai 70-es évekbeli, az 1974-es árlistában már nincs. Árról információ nagyon kevés, későbbi változatot kínálnak kb. 300 €-ért.
A erősítő Marshall JMP 2031 - 100 Watt Slave Power Amp, Guitarpoint-nál volt egy eredeti állapotban, 1150 €-ért (elvitték). 1971-es katalógusban látható itt.
Feltételezem, a rock múzeumban többet tudnának?Én első körben megkérdeznék olyan zenészeket, akiket jártasnak gondolok a témában.Például Szabó Ati mestert, bár tudom Ö Fender rajongó.
Elképzelem, hogy Mákos is tudna valamit mondani róla,vagy akár Raul, Kócos, Cyklon.Mivel pár hétig felújítás miatt állt a fórum, kell egy kis idő hogy visszatérjenek az emberek.Nevükre kattintva ott az elérhetőségük.
Sziasztok, kíváncsisából kérdezném hogy mennyit érhet ez az erősítő keverő pár.
Nem eladó, családi ereklyének számít :)
Nagypapám vette, és övé is. Az Omega hangosításából egy darab. Az egyik Omegáról szóló könyben ezek előtt ülnek. A hangládái is megvannak, csak arról nem sikerült annó képet csinálnom.
Annyit tudtam kideríteni hogy 70es évek, és a keverő egy Marshall 2030.
Persze, hogy ezért. Az ember érdeklődik, leszűri, hogy mit szeretne kipróbálni, szerez egyet, nyüstöli, aztán mindíg akad valami amit kipróbálna és ez így megy évtizedekig.
Olvasgatjuk a fórumokat, ahol ingere támad az embernek.
Nem mellékesen, István tesóra érdemes hallgatni, hisz rövid ám "testes" véleményét hatalmas tapasztalatra alapozza.Igaz, ezt csak az tudja, aki mindig elolvasta szakmai hozzászólásait.A figyelmesek azt is észrevehették rengeteg motyó ment át a kezén, vagy épp van a birtokában.
Most van nálam egy Mark IV, ezen mégis van, meg még trióda-pentóda kapcsoló is. :)
Meg Tweed Power kapcsoló is, ami 6,3V helyett 5,4V-os csőfűtést ad.
Csupa csőbarát feature. :D
Egyébként igaz,ami itt alább le van írva, sokkal halkabb nem lesz fele csővel sem. 3dB csak.
Mintha 3dB-el érzéketlenebb hangszórót tennél a ládádba.És a kimenőtrafó is 100W-hoz van kialakítva,így másabb lesz a hangja kicsit.Hogy tetszik-e úgy,az egyéni preferencia.
De amúgy a Rockerverben is van Master poti emlékeim szerint,csak ugye külön van a tiszta meg a torzított csatornára,nincs még utánuk egy "közös" master,de igazából nem is kell feltétlenül.Annyi,hogy a Master poti(k) meg a végfok között van a loop a Rockerverbnél, és itt nem bypassolható,mint pl. a Mesa Rectonál(2ch),ahol még van egy (szintén a bypass hatálya alá eső) Loop master is.
A mezánál van master a végfokra, nem kell kapcsoló rá. De fasza h az Orange működik fél gőzzel :D
No és hol vannak a Marshall drukkerek ezen a fórumon? Idáig jót nem hallottam róluk felőletek. Kivéve a JCM800-at
Rockerverbnél működik,igen.
Vagy a két szélsőt,vagy a két középsőt lehet kivenni.
Egyébként Mesa Boogie erősítőknél pl. gyakran van,hogy két végcsövet le lehet kapcsolni kapcsolóval,csak arról mindig elfelejtenek megemlékezni,hogy ilyenkor az impedancia illesztés is változik.De mivel a Mesa-kban úgysincs gyárilag bias trimmer poti,így jó eséllyel a júzer megveszi a gyári piros,sárga,hupikék jelzésű,előre bemért Mesa végcsöveket, szóval némi árukapcsolási érdek is feszül a dologban.
Ha eleve csak két végcső van,akkor nem működik hogy az egyiket kiveszed,mert együtt alkotnak egy push-pull párt.
Az egyik erősíti az alsó, a másik a felső színusz félhullámot.
Hogy melyik a jó gyári attenuator,azt nem tudom sajnos.Van sokféle,de alapvetően két típus van, a rezisztív elven működő,meg a reaktív elven működő.Utóbbit mondják jobbnak több helyen,kevésbé öli a hangot állítólag.Ezekben egy tekercsre dolgozik az erősítő (a rezisztíbben meg ellenállásra),olyan végülis mint egy néma hangszóró tekercs.A Weber Mass termékei ilyenek például tudtommal.
Somogyi "Soma" Laci is csinált régebben attenuatorokat,nem tudom hogy foglalkozik-e még ilyesmikkel.
Köszi Raul így már világos a csőfelezéses teljesítménycsökkentés. Orange rockerverb mk1-nél is működik ez? Ott is 4 végkofcső van, csak épp 6V6.
Két végfokcső esetén írtátok már hogy nem működik ez a megoldás.
..korábban említett teljesítménycsökkentés alatt ugyanarra gondoltam, amire te is reagáltál, vagyis attenuator-ra. Azért is kattogok annyira ezen a teljesítmény csökkentésen, mert én most vágtam bele a hobbi házi stúdiózásba, de jó minőség a célom. Ehhez 50 és 100w-os cuccokat is használok (a korábban említetteket), de rájöttem hogy a teljesítménycsökkentés elkerülhetetlen. (az 1W-os amp sound nekem felvételre karcsú)
És ha már itt tartunk, tudsz-e jó attenuatort ajánlani a piacról, ami reálisan megtartja a soundot. Two Notes Torpedo Reload-ot néztem ki eddig.
Elnézést ha kicsit elszakadtam a fórum témájától..
Jahogy erről a teljesítmény csökkentésről beszéltél..... oké! :D
Na,írom a megoldást:
4 végfokcső = erősítő hátulján 8 ohmos kimenetbe, hangfal hátulján 8 ohmba.
Lényeg,hogy ilyenkor az erősítőn választott impedancia egyezzen a hangfaléval!
2 végfokcső = a hangfalba dugott kábelt HAGYOD ott,ahol eddig is volt, tehát jelen esetben a 8 ohmban.
Az erősítő hátulján meg a fele értékű kimenetbe dugsz,szóval ha eddig 8 ohmban volt,akkor a 4-es feliratúba! Az erősítőn,nem a hangfalon!
Ha 16 ohmon használtad a ládát(16 ohmos lyuk a ládán) 4 végcsővel a 16 ohmos erősítő kimenetbe,akkor meg fele végcsőnél átdugod az ERŐSÍTŐN, és nem a hangfalon, a 8 ohmos lyukba.
Köszönöm,örülök hogy tetszenek a cuccaim!
Nem,nem hagytam abba sose,csak én nem ebből élek,ennélfogva nem hajt a teljesítmény kényszer,ráérek elszöszölni a dolgokkal,nagyrészt mondjuk nincs is més lehetőségem,az egyéb elfoglaltságaim miatt.
Így erősítőt nem is csinálok megrendelésre,csak esetleg nagyon speciális esetben.Inkább az a tendencia,higy kitalálok valamit,megcsinálom a saját tempómban,aztán eladom ha kész.
MIDI-s cuccokat meg folyamatosan fejlesztek,ebből mindig lesz készleten pár darabom,ha valakinek kellene.
A kis 1W-os nem egy pusztító gain-bomba,de a torzító pedálkákkal,multieffektekkel jól elvan.Szobai gyakorló erősítőnek,és esetleg stúdió célra készült,azt tudja is jól.Önmagában max rock hangot tud.
A soundcloud.com/rauley oldalon találsz legalul három kis hangmintát róla,azok tisztán az erősítővel készültek.
Bocs Raul ha zavarlak vele, már párszor leírtad a 100W-os erősítő csőfelezését, de hogy biztos ne csesszem szét az erősítőmet, azért még egyszer rákérdeznék. Tehát pl:
4 végfokcső / erősítő hátulja 8 Ohm kimenet / kábel / hangfal hátulja 8 Ohm bemenet
2 végfokcső / erősítő hátulja 8 Ohm kimenet / kábel / hangfal hátulja 4 Ohm bemenet
(két szélső, v két középső csö jön ki)
Nézegettem a cuccaidat.. elég faszának tűnnek. Komoly hogy már az első erősítődet is ennyire profin kidolgoztad kívülről is. Azt gondolná az ember, hogy ezek után piacra dobod, sorozatgyártásra :) De ahogy látom, nem folytattad. Vagy rosszul látom?
A kis 1W-osod fogott meg leginkább. Mennyi gain van benne?
Van egy helyi zenekar itt, a Sunday Shift, a szólógitárosuk az egyik erősítőmet használja, itt van pár videó.
A felvételek minősége hát umm....nem túl jó,meg ez a klasszik rock stílus sem igazán áll közel hozzám,de azért a szólógitár az itt is eléggé kiszól. Szintén egy 30W-os fej amúgy.
Egy 8 húros Ibanezzel van kergetve,meg egy TC Nova-val effektezve.
Milyen teljesítmény csökkentőről van szó?
100W-hoz még nem csináltam olyat, csak 18-20W-oshoz, de az fokozatmentesen szabályozható vissza akár 1W-ig az erősítőn,
és nem kell külső attenuator.
Ez volt az egyik ilyen:
Tegnap volt az első koncertünk : ))) Nagyszínpadon hangerő 4-en, kontroll nélkül hallotta a basszeros mellettem a gitárom, 2 órás koncert alatt szünet nélkül ment, és nem tűnt el a közép, a mélyek. A DSL-ben ezt nem szerettem, sajnos 1 óra után már kezdett harsány lenni. Előttünk játszott két zenekar, miután végeztünk, jöttek a gitárosok sorban, hogy mi ez a motyó, mit tud, mert kibaszott jól szól Hozzáteszem Peavey, Marshall fejeket használtak!
A Mesa Recto-k azok fullcső cuccok, leszámítva azt,hogy LDR-ek (fotoellenállás,optocsatolóba építve) ott is akadnak a jelútban,azokkal és relékkel vannak kapcsolgatva a jelek a csatornák és funkciók között.
De műveleti erősítős félvezető az nincs a jelútban.
Kérdésedre válaszolva,fontos az hogy milyen funkcióval került félvezető az erősítőbe. Mindenre azt kell és érdemes használni,ami a legjobb oda. Egy régi vintage Marshallban lehet hogy nem találsz félvezetőt, meg tényleg cső és vezeték meg passzív alkatrészek az egész, de esetleg nincs csatornaváltás,nincs loop,meg csak egyféle hangot tud,de azt legalább jól.
És akkor jön a gitáros és ráköt mindenféle félvezetős pedálkát.
Vagy van a modernebb út,amikor akár a régi vintage és fullcső hang is előhozható,de van mellé még 1-2 másik csatorna is más hangzásokkal,meg van loopod, és az erősítő már önmagában is tud tiszta/kráncs/líd hangot fullcsővel mondjuk, és nem kell feltétlenül pedálkákat rákötni a sokoldalúbbság jegyében, viszont ez a lehetőség is adott,ha mégis szükség lenne rá a hangzás színesítéséhez.
Cserébe bonyolultabb az erősítő felépítése, akad pár félvezető is, de nem feltétlenül a jelútban,hanem csak segédfunkcióknak.
Nincs semmi baj a félvezetőkkel,én speciel jelútba nem szívesen rakom, csak LDR-eket szoktam tenni jelútba,ami félvezető.
De segéd áramkörökhöz,vezérlésekhez meg egy csomó minden másra meg teljesen jó,és használom én is.
De nem ritka az amúgy,hogy fullcsőnek hívnak olyan erősítőt,aminél a jelút jó része is gazdagon félvezetős.
Pl. Crate Stealth. Volt ilyenem is. Jó cucc, szerettem, a Marshall SL-X-nél lényegesen sokoldalúbbnak és jobban használhatóbbnak tartom, pedig a Stealth előfokának jó része félvezető,meg olcsóbb is mint az SL-X.
Nem számít végülis hogy mi csinálja a hangot, csak az számít,hogy tetszik-e ami kijön a végén.
Én csövekkel tudok olyat csinálni,ami tetszik, más meg félvezetőkkel.
Nem voltam elájulva tőle,később aztán már külső előfokkal,csak a végfokát használtam,de arra meg felesleges volt egy Marshall,így mennie kellett a háztól. :)
Hagyd a fenébe a marshallt. Nekem volt DSL-m, JVM-t is próbáltam, Valvestate-t is, van mosfetes motyóm is tőlük. Igáslovak, de semmi extra. Sok a megbízhatatlan példány, vagy ami a zenekaron nem szól át rendesen. Raul erősítőiből szemezgess, én is marcit cseréltem egy Infectorra, soha nem fogom megbánni, életem legjobb döntése volt
Oké, akkor másképp kérdezem. Mikortól kezdtek el félvezetőkez pakolni a jelútba? 2003 meza rechtifier 50w pl?
De úgy is kérdezhetem hogy az idő előrehaladrával kivétel nélkül minden erősítőbe már félvezetőke is raktak, és így alapvető különbség kezdett kialakulni egy vintage, és egy modern csöves hangzás között?
Kivéve azt a pár félvezetőt,ami a jelútban van. :)
A tiszta csöves az nem ilyen,hanem semmi más nincs a jelútban,mint cső,meg mazzag,meg persze a passzív elemek.
Meg sajnos az SL-X elég egysíkú erősítő,tiszta hang az pl. nem igazán van.
Akkor a jcm 800-asnak jobban utána kell néznem. Azt hittem az csak overdrive, és nem tud distortion-t. Pedál alatt pl ibanez bost-ot érted az fx loop-ban?
..igen a Silver Jubile engem is érdekelt, csak még n ismerem.
A saját tapasztalatomat és amiket hallottam, csak azt tudom írni neked. Arra azért oda kell figyelni, hogy a szerkók otthon, egyedül másképp viselkednek zenekari, élő környezetben. Számtalanszor tapasztaltam, hogy ami otthon tetszett, az élőben már nem, de ennek pont az ellenkezőjét is tapasztaltam nem egyszer.
A JCM szériából temészetesen a 800-as lenne az első ajánlat. Pedállal kiegészítve mindent visz. Ipari szabvány. A 900-as már kicsit másabb. A fanyalgás abból ered, hogy nem tudja megismételni a 800-sok minőségét és tettek a jel útjába félvezetőket is és ezáltal másabb lett valamivel a hangjuk. Kivéve az SL-X-et. Az tiszta csöves. A 900-sok nagyon jó erősítők, de valamivel agresszívabban szólnak mint a 800-as széria darabjai. Több gain szorult beléjük, így már-már metálkodni is lehet velük önmagukban. Pedállal meg mindenképpen. A JCM2000-ek is jók. Szép kerek hangjuk van és nagy tuning alapok. Sokan szeretik őket mert megbízhatók, kivéve az effekt csatlakozó aljzatukat. Azok idővel mind problémásak lesznek szinte. Egy kissé régimódi nekem a hangjuk. Nem vintage, inkább olyan orrhangú. Egyszer valaki úgy jellemezte, hogy P.Mobilos a hangjauk. A DSL-ek közül csak a DSL40 csöves kombót ismerem. Az volt nekem. Semmi gondom nem volt vele. Viszont azt mondják, hogy műszakilag nem a legjobban megtervezettek.
Mostanában dícsérik az új kisebb 20w-os stúdio classic és vintage szériájukat. Csak hát 20w és 300 ezer az áruk.
Én azért nagyon hajlanék a Silver Jubile széria felé. Mind a Mini 25w-os és a 100w-os nagy fej igen jó. Talán a legjobbak. a 800-sok mellett. Azok mindent (is) tudnak. Játszaani nem játszottam rajtuk, de amit hallottam belőlük, az bitang rock volt. Semmi finomkodás, de nagyon Marshall hang.
Köszi wuduman a választ. Hasznosakat írtál. Én is úgy tudom h az "igazi Marshall hang" a t75 -ből jön ki, ami a hangfal oldalát illeti. Tapasztalataidat alátámasztom, Orange-val valóban nem szól jól. Vékony nyekergős. (Én is rockerwerb mk1-el próbáltam). Sőt, meza rechtifierrel is szar a hangja. Befulladt bufla. Viszont ahogy említetted metálra jó szokott lenni a t75 marshall doboz. Így pl laney ironheart 120h-al próbáltam, ami eléggé metál. Kerek szövetszerű hangja van. Kicsit olyan agresszívabb marshall-os, kerek hang. ..és igazából még erre lettem volna kíváncsi ezen a fórumon,hogy marshall t-75 / laney irt párosítással van-e valakinek tapasztalata?
És kicsit visszakanyarodva a marshall fejekhez. Elmondásaid alapján a JVM-et kiejteném.. Viszont a t-75 -ös ládára szerinted akkor végülis melyik marshall fejből jön ki ütős, de mégis klasszikus hard rock /metal csöves sound? Marad a JCM2000? Vagy DSL? (A DSL-ek a fejembe valahogy olyan másodosztályú mashall-ok. De megalapozott tapasztalatom nincs velük)
..lehet h kicsit túlcsavartam a témát, de nekem tetszik így kivesézni.
A T75-ök standard hangszórói a Marshallnak megjelenésük óta. Modernebb hangzásúak mint a Greenback, Blackback vagy a Creamback-kek. Nem hiszem, hogy kitüntetett erősítő párosa lenne ezeknek a hangszóróknak. Inkább az számít, hogy milyen zenére használod őket. Vintage jellegű, klasszikus rockhoz az előbbiek jobbak lehetnek. Modernebb, zúzósabb zenékhez meg a T75. Szokták vegyíteni V30-al. Állítólag ezek együtt nagyon jó párost alkotnak.
De, hogy az erősítőről is essen szó. JVM 205-ös fejjel éltem együtt kb. két évig és volt/van hozzá két Marshall ládám is. Az egyikben Blackback-ek voltak, a másikban meg Marshall V30-ak (nem Vintage 30) vannak most. A Blackback hamarabb rottyant és kicsit krákogóbb, reszelősebb volt a hangja. Igazi régi vágású vintge hang. A Marshall V30-l modernebb, szépen folyós és igazán telt, meleg hangja volt. A JVM egyébként bármire is dugtam rá, egy kicsit hűvös és műanyag íze volt. Nagyon felhasználó barát és sokoldalú erősítő, de nem az a tipikus meleg, harapós, csöves hangzás. A T75-öt hallottam JCM2000-el, Orange OR80-al és Orange Rockerverb 50 Mk I-el is. AZ Orange-k nem álltak neki jól. A Marshallok igen. JCM900-on egyszer játszottam. Megkellet küldeni rendesen, hogy szóljon. Nem emlékszem pontosan, hogy melyik volt. Vagy a 4500-as vagy az SL-X. Remélem segítettem... vagy mégjobban összezavartalak. :)
Sziasztok! Van egy 1960A JCM900-as Marshall 4x12-es gitárládám t75-ös hangszórókkal.Úgy látom kicsit szűk keresztmetszet a hangzást illetően. Szerintetek milyen fejjel szól faszán? Nyilván a JCM900-as lenne a legideálisabb, de EL34-es csövekkel már használtan is alig lehet beszerezni. JVM esetleg? Vagy egy Laney Ironheart-al van valakinek tapasztalata?
A fej doboza is háztáji,vagy legalábbis újrahúzott szerintem, ebből a fajtából még nem nagyon láttam olyat,amiben nincs vízszintesen egy piping csík a felirat alatt.
A chassis label-en az a HUNGARY felirat valami gondos hazai tuningmester műve lehet? :)
A hálótrafó nekem vasalásban is gyanús,hogy nem az eredeti.
Szerintem nem replika, megpróbáltak egy 50W-ost átépíteni. Hálózati trafó minimum újratekert, a kimenő trafó 50W-os!!!, kondikat áttelepítették, helyükre ment 2 db. végfokcső. A láda, ha Marshall (?), nem '69.
Eredeti állapotában valószínűleg Lead, vagy Organ (50W) lehetett...
Szia ! Én is használtam 412 - es Greenback ládát, Dsl 100 -as és Laney Gh 50 fejjel is, de véletlenül sem mondanám vékonyka érces hangúnak. Talán a T75 - höz képest hajszálnyival kevesebb a mélye, de nekem az annó nűansznyinak tünt.
Sziasztok!
Arra volnék kiváncsi, hogy létezik-e rajtam kívül még valaki akinek borzalmasan magas, érces és vékonyka a greenback hangszóró?
1960a ládával használom és viszonyítási alapnak van itthon szintén 1960a ládában v30 és t75 is.
A fő erősítőm egy 1987x. Próbálgattam tekergetni a potikat,de valahogy hiányzik belőle vagy a mély vagy a vastagság vagy csak egyszerűen tompa..
Lehetnek hibásak a szórók vagy ez ilyen és kész ?
Azok ott milyen Marshall cuccok, amik a fentről 4. képen vannak? Még sose láttam ilyet...
https://index.hu/kultur/zene/2020/04/04/nemes_laszlo_road_balint_csaba_a_nemes_konyv/
Marshall 1979-es 1960B 4x12 láda eladó. Szép állapot, kerekekkel, Blackback G12M 25W 55Hz 16ohmos szórókkal.Gyári eredeti állapot egyforma kódok FM4 T1511=1979 06 04 a dátum. Nagyon ritka ilyen állapotban, ez az értéke. Külön is eladó a szórók és a láda, további infó mobilon vagy emailben.