HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2024. május 30

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. május 29

Csöves Gitárerősítő

2024. május 26

ZENEELMÉLET

2024. május 23

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 15

JÁTÉKTECHNIKA

2024. május 10

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

***Gitárverseny***
aktuális versenyek, résztvevők

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Fender59 2010-01-11 15:29 |  #505
Én még valami temesvári vasárnapra is emlékszem...
Válasz '' hozzászólására (#504)

Snakepit2010-01-11 15:28 |  #504
Van egy-két felvételem, itt is közkinccsé tettem párszor, de úgy látszik lemeradtál róla. Egy-két éve leszoktam a mutameg-ről. Nem vagyok túl felvevős kedvemben mostanában :)
Ha kíváncsi vagy küldhetek valamit a méledre.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#498)

Fender59 2010-01-11 15:25 |  #503
Vagy egy sima jazz-standardet, amire épp szólózik valaki...
Válasz 'pter001' hozzászólására (#502)

A hangyák ura2010-01-11 15:24 |  #502
Csak ha Nuno témákat kell lekísérni.
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#499)

slowhand_joseph2010-01-11 15:17 |  #501
Nem szeretem a hasonlítgatást, de ez a tag erősen kedveli Chris Impellitterit. :)
Jó kis gitármániás tekerés.
Jók az elején a sztereo effektek.
Válasz 'opht' hozzászólására (#468)

nagyvk 2010-01-11 15:14 |  #500
Sceletor, tudsz valamit arról , h. a Tornóczky Feri oktatója mikorra készül el?
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#498)

Fender59 2010-01-11 15:11 |  #499
Dehogynem! Jól kísérni szerintem nehezebb, mint szólózni...
Válasz 'Tibi1982' hozzászólására (#496)

2010-01-11 15:06 |  #498
Mindig is az volt, de gitározni érdekes módon még senki nem hallotta..(legalábbis én nem, de nagyon kíváncsi lennék..)
Válasz 'rozsavanda' hozzászólására (#497)

Laci2010-01-11 15:02 |  #497
De azért szerény, nem ?
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#495)

Saci2010-01-11 15:02 |  #496
Mert, hogy lekísérj valamit, valakit nem kell kúrvajól gitározni! :))
Válasz '' hozzászólására (#494)

2010-01-11 14:56 |  #495
Videót láthatnánk a kurva jól gitározásról?
Válasz '' hozzászólására (#494)

Snakepit2010-01-11 14:12 |  #494
Miki arról beszélt, hogy vagy hallja valaki a dolgokat vagy nem.
Ha nem hallod az adott dallamra azonnal az akkordokat akkor hiába preferálsz bármit is. Vagy fordítva...mindegy.
Na csak annyit akartam közbeszólni, hogy ez a dolog nem választás kérdése.
Én pl. kurva jól gitározom, de nem tudom kapásból lekísérni az énekest, mint a cigányok.
Válasz 'bttf1' hozzászólására (#475)

wgs2010-01-11 12:49 |  #493
De azért nem tudnánk köridőket döntögetni a Nürburgringen
Válasz 'Herrstrauss' hozzászólására (#492)

czen 2010-01-11 12:37 |  #492
Igen,nagyon jó amiket a Richie Kotzen mond a "Be inspired.." videóban,és én el is hiszem neki hogy ez NÁLA már így megy,de azt ne felejtsd el,hogy ő egy világklasszis, óriási rutinnal a háta mögött.Ha megnézed a kb17-18 éves korában kiadott oktató videóját,akkor rá fogsz jönni,hogy annó mindent megtanult és komoly tudatos munka van a csávóban:)))Persze,hogy már nem gondolkodik és ösztönös,de kb.úgy mint ahogy mi sem gondolkodunk már az autóvezetésen a jogsi megszerzése után pár évvel:))
Válasz 'hoper' hozzászólására (#488)

czen 2010-01-11 12:13 |  #491
Ezt ennél tökéletesebben nem lehetett nem lehetett volna elmagyarázni!

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#467)

2010-01-11 10:27 |  #490
sceletor, Harry, classic70
köszi

2010-01-11 08:36 |  #489
Ezek nagyon jó videók!
Válasz 'hoper' hozzászólására (#488)

Roby2010-01-11 08:32 |  #488
Ha lenne rá direkt link, a "Be inspired..." részt linkelném be innen.

2010-01-11 08:27 |  #487
ÉS ez így is van! Tényleg a legjobb példa a Scott Henderson, szóba is került már itt, sztem megkerülhetetlen figura improvizálás témakörben...keni-vágja az elméletet, és emellett olyan feeling és frazír és muzsika ömlik a kezéből, hogy hihetetlen!

A legjobb, hogy ő két oktatóvideót adott ki...egyikben a milyen-akkordra-milyen-skálát témakört boncolgatja, másikban pedig a hogyan-improvizálj-úgy,-hogy-az-szóljon-is-valamiről témakört...

(de még pl. Satriani is azt mondta, hogy be kell vágni az elméletet meg a technikát...aztán vagy tud valaki szívből játszani vagy nem...)
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#483)

landmine2010-01-11 07:20 |  #486
Egyetértek
Válasz 'bttf1' hozzászólására (#475)

landmine2010-01-11 07:19 |  #485
Egyetértek, szép megfogalmazás
Válasz 'opht' hozzászólására (#477)

2010-01-10 22:19 |  #484
pentatonból azért lehet építkezni meg a feeling....
Tátrai, SRV, Hendrix is a pentatonból építette elsősorban a szólóit és nem rosszul...

a különböző skálák összevissza tekerése is lehet nagy kamu, ahogy sok metálgitáros csinálja...
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#483)

Fender59 2010-01-10 22:16 |  #483
Szerintem se ez a két verzió van. Ha valaki ismeri a skálákat, attól még játszat szívből, agyalás nélkül, sőt neki valószínűleg hamarabb is megy, mert ismeri a "közlekedési útvonalakat" (copyright Senor Miki). És persze az is tud iszonyat nagyot játszani, aki nins trenírozva, hanem egyszerűen csak tehetséges és elengedi magát.

Az viszont szerintem iszonyat gáz, amikor valaki bebasz egy 10 perces szólót, iszonyat arccal "improvizál" és a pentaton 5 hangján kívül mást nem hallasz benne... Ez soha nem lesz improvizálás szerintem, max egy oltári nagy pózer kamu...
Válasz 'bttf1' hozzászólására (#475)

- 2010-01-10 21:47 |  #482
Az improvizáció (jelen esetben ez zenei) az emberi önkifejezés egyik formája. Én pont emiatt fordultam a jazz felé 15-16 éves koromban. Mert az önkifejezés érdekelt. Nem mások darbjainak reprodukálása, hanem a saját mondandóm elmondása.
Válasz 'opht' hozzászólására (#477)

- 2010-01-10 21:44 |  #481
Sőt vannak olyan zenék ahol a négyeshangzat tetejét sem tűrik már meg ( a szeptimeket)
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#480)

Twain2010-01-10 21:43 |  #480
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#479)

- 2010-01-10 21:43 |  #479
Ez jó ez tetszik.....))))
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#476)

- 2010-01-10 21:41 |  #478
Véleményedben a kétféle gitárostipust szembe állítottad.
Pedig ez a kettő nem mond ellent egymásnak.
Ez alatt azt értem hogy tnault zenész is tud szívből játszani, és autódidakta is tud "pózolni" improvizáció közben. Az hogy a játék mennyire hitelese, vagy átütő, szívbemarkoló sb, az nem ennek függvénye.
Az én egyik kedvenc gitárosomtól egyszer egy riportban megkérdezték hogy mire gondol miközben játszik. Azt mondta semmire, mert az már nagy baj lenne ha akkor gondolkodna a hangokon. De amikor otthon leül gyakorolni, akkor bizony megy az "okoskodás" amit gyakorlásnak hívunk....))
Válasz 'bttf1' hozzászólására (#475)

Castor Troy2010-01-10 21:38 |  #477
Az improvizáció a gyorsan múló, semmibe omló (vagy Isten emlékezetében megőrzött) műfaj általában. Ez a jellemzője hangsúlyt kapott, s emiatt úgy kezelik az improvizációt, mint a mulandóságot magát - elfojtják, hárítják. Ám még mielőtt az improvizálásról szó esnék, fontos megjegyeznünk: az improvizálásnak nem a zenéhez, nem a művészetekhez, hanem az emberhez van köze. Ahhoz az emberhez, aki valamit oly fokon volt képes elsajátítani, hogy naprakész módon képes azt produkálni. Mindig meghatódunk, ha valaki kotta nélkül koncertezik, ugyanakkor zavarba jövünk, ha valaki kotta, s a betanult reflexek, dinamikus sztereotípiák, a reproduktív emlékezet nélkül játszik, s mégis: zenél.

Twain2010-01-10 21:38 |  #476
Azért pár dolog kimaradt:

a 4es hangzatoknál tovább menni veszélyes!

Alatta a sláger-siker-stadionkoncert,fölötte a megnemértettség és a magány...
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#472)

zala2010-01-10 21:36 |  #475
Elég tudományosan leírtad, amivel egyet is értek. Viszont szerintem mikor improvizációról beszélünk két féle gitáros van:
Az egyik aki minden amit írtál, szabályokkal, skálával tisztában van és minden hangnak a tudatában van az ipmpovizáció közben.

A másik meg aki egy inspirációt elkapva a szívéból játszik az általa rendelkesésre álló tudása kereteit olykor átlépve.

Én inkább a második fajta improvizációt preferálom, mégha az illető nem is egy nagy mágus.
Sőt mondhatom, hogy az első tipusú gitározás engem egy dal erejéig tud lekötni. Bár talán a kettő ötvözete lenne a legjobb.
Ez valami olyasmi mint amit a Jézus mondott: A betű megöl a Lélek ami megelevenít.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#472)

- 2010-01-10 21:36 |  #474
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#473)

Harry 2010-01-10 21:22 |  #473
Lökhetsz még ilyeneket Aztán utaljuk is a lét
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#472)

- 2010-01-10 21:01 |  #472
Köszi!
Úgy érzem tartoztam ezzel, hiszen nekem ez végül is ez a foglalkozásom.....))))
Válasz 'mrjones' hozzászólására (#471)

wgs2010-01-10 20:50 |  #471
Na az ilyen hsz-ek miatt érdemes olvasni a hangmestert többekközt
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#467)

at3sz 2010-01-10 20:47 |  #470
lehet a sötétben foszforeszkál, így még a színpadon is jól nyomon tudja követni az ujjait
Válasz 'bttf1' hozzászólására (#469)

zala2010-01-10 20:46 |  #469
Szia Pataki Adolf.
Ez király! Ezt a B. Miki kommentjére reagáltad? Lehet, hogy minden gitáros versenyzőnek ilyen szépen ki kéne pingálni a körmüket.









Válasz 'opht' hozzászólására (#468)

Castor Troy2010-01-10 20:39 |  #468

- 2010-01-10 20:33 |  #467

Többen hozzászóltatok az improvizációhoz, engedjétek meg hogy megosszam véleményemet veletek ez ügyben, nagyon dióhéjban:

Az improvizáció elsajátításához, meg kell értenünk a harmóniákat. Amikor szólózunk, akkor azt valamilyen zenei kiséretre tesszük, vagy szóló (egyhangszeres magában) improvizációnál is feltételezzük, hogy az valamilyen zenei történésre megy. A legegyszerűbb, vagy rossz szóval leglebutítottabb kíséret is tartalmaz, vagy feltételez, harmóniát, vagy harmóniákat, és ez vagy ezek összessége logikai kapcsolatokat teremtenek. Hangnembe vagy hangnemekbe tömörülnek. Én akkor fogok helyesen játszani, ha ezeket a kapcsolatokat megértem és ezeket próbálom kifejezni. Ezért az improvizáció tanulását, nem a skálákkal kell kezdeni, hiszen az egy komplex nagyon sok információt hordozó hangegyüttes. Hanem az akkordok hangjaival. Szükséges hogy kialakuljon egy u.n. funkciós hallás, szükséges hogy a kottában látott harmóniasorból halljuk az abban történteket. A harmóniákat kell tehát kifejeznünk mégpedig azért mert a a harmóniák hordozzák a zenei történéseket és azok jelentéstartalmát. De fontos tudni hogy az akkordok nem minden hangja hordozza ezeket a funkciókat. Nagyon sokféle akkord létezik, és egy-egy harmónia is számtalan variációban szólaltatható meg. Vannak olyanok amelyek csak 3 hangból állnak, mások 5 hangból vagy mégtöbb. Honnan tudhatom tehát hogy mely hangokat kell kifejeznem ahhoz, hogy ezek a történések kifejezésre jussanak az imprómban? A harmóniák alaphelyzetben tercekből épülnek fel és a modális hangrendszer mint diatónikus hangrendszer, minden fokán 7-fokú akkordot képez. Ezen a harmóniák hangjai két részre oszthatóak az első négyre és a felső háromra. Az első négy az alaphang, a terc, a kvint és a szeptim. Ezeket nevezzük törzshangoknak. A 9-esek a 11-esek, és a 13-asok pedig a szinezőhangok. A leglényegesebb különbség, hogy a törzshangok hordozzák az akkord funkcióját, azaz ezekkel a hangokkal kell kezdeni az improvizáció tanulását.
Persze improvizálni nagyon sokféleképpen lehet de a harmóniák megértése és készségszintű elsajátítása elkerülhetetlen, sőt alapja minden további iránynak. Egy szerzeményben az akkordok nem véletlenszerüen követik egymást, hanem mindegyiknek feladata, funkciója van. Kapcsolatban vannak egymással, hatnak egymásra, és ezek együttesen mondattá állnak össze. A törzshangokat nem elég ismerni, de kötni is kell őket egymáshoz, mint ahogy a harmóniák is kapcsolódnak egymáshoz. Különben a játékunk „tömbös” lesz és nem áll össze egy egységes egésszé.
Felmerülhet a kérdés mi a helyzet a sok világhírű autodidakta zenésszel akik fantaszikus produkciókat hoztak létre? A fent leírt törvényszerüségek „hallhatóak” ami alatt azt értem, hogy egy tehetséges zenészfül meghallja a harmóniaváltásokban rejlő mozgásokat, és egy bizonyos határon (stíluson) belül ebből komoly tapasztalatokat lehet gyüjteni. Ez jól nyomon követhető azon, hogy ezen zenészek többsége megmaradt a saját műfaji keretein belül ahol otthonosan mozgott. Mások fejlesztették magukat már ismertségük idején. Sőt olyat is meglehet figyelni, hogy ha valamely autódidakta zenész megpróbál kilépni abból a mederből ahol ő olyan otthonosan mozog, rögtön hallaható válik a hiányosság.

zala2010-01-10 19:45 |  #466
Szia hol találtad meg, én se találom!
Válasz 'gerecsabi' hozzászólására (#465)

husztigabi2010-01-10 19:19 |  #465
Má megvan! Gyakorlani jó rá!

Csano2010-01-10 19:01 |  #464
Az internet nem fér a fiókomba
De még szerencse h fölvenni sem tudok, mert nem akarok senkit elborzasztani szegényes tudásommal és förtelmes játékommal.

Harry 2010-01-10 18:53 |  #463
De jó, hogy nem vagyok profi Mivel nincs fiókom.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#461)

2010-01-10 18:50 |  #462
Persze a kísértés sokszor (túl) nagy az internet korában..
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#461)

2010-01-10 18:48 |  #461
Daczi Zsolti mondta nekem pár éve, hogy a professzionalizmus alapköve, hogy csak olyan munkát adunk ki a kezünk közül, amit (szakmai szemmel) fel tudunk vállalni.
Mindenki hibázik, mindenki játszik szarokat, a legnagyobb profik is, a különbség csak annyi, hogy ők a szart a fiók mélyén hagyják..

husztigabi2010-01-10 18:47 |  #460
Honnan lehet letölteni a shred this too alapot?

Bocsi! Köszi

Harry 2010-01-10 18:43 |  #459
Ajjaj.

Remélem nem hallottad az enyémet, az gázabb volt
Megtudnám jobban csinálni én is, de én sem akartam többet vacakolni vele, és annyira anem is az én műfajom.
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#457)

dcsabi2010-01-10 18:42 |  #458
köszönöm az öszinteséget
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#451)

dcsabi2010-01-10 18:41 |  #457
miért haragudjak? Meghallgatok minden kritikát és leszűröm a hallottakat.
Szerintem sem tökéletes produkció, itt ott hibádzik :)
no de mindig van min javítani
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#451)

ati2010-01-10 18:34 |  #456
Nekem csak az alap szól! Valamit rosszul csinálok?
Válasz 'Terenyi' hozzászólására (#446)

Predator (A Vadász)2010-01-10 18:31 |  #455
Olvastam egyszer egy indiai szitárművészről, még a Karácsony James említette futólag régen. Az a szitáros manus volt vagy 95 ha nem 105 éves, és icipici kora óta szitározott. Mégis, azt mondta, hogy ha még száz évet élhetne is, akkor is úgy érzi, hogy ennek a tanulásnak soha nem szakadhatna vége, és hogy ő a mai napig rá-rájön új figurákra, még újabb technikákra, és a sorozat végtelen.
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#400)

ati2010-01-10 18:31 |  #454
Nekem ez az érthetetlen:
"A moll-t játszik az óhatatlanul f-et is fog fogni ami istentelenül szarul szól erre szerintem."
Lehet, hogy túl sok magyar népzenét hallgatok, ott ez nem probléma.(pl.Gerencséri utca k6-tel indul és teljesen tökéletes szerintem.) Nekem ez úgy jön le, hogy ilyen alapon pl a blues skála egyes hangjai sem illenek az alaphanghoz. Vagy rosszul értem?
Kiváncsi vagyok más véleményére is. Tényleg nem kekeckedés, lehet, hogy vannak olyan törvényszerűségek, amiket a klasszikus összhangzattan nem tárgyal ergo én sem ismerem őket.
Válasz 'krymnd' hozzászólására (#322)

Predator (A Vadász)2010-01-10 18:29 |  #453
és akkor gondold el, én mit érzek, aki azért odaadná sok mindenét, ha egy kis ideig úgy tudnék zenélni, mint Ti...
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#325)

gery 2010-01-10 18:27 |  #452
Ugyan-ugyan.
Az egy dolog, hogy a technikai - értsd: gitározás - fejlődéssel mi lesz. Nyilván lehet még újítani, ez szerintem nem is kérdés, mindig mindenben lehet fejlődni - hogy minőségben hogyan és merre, abban egy nagy mértékű relativitás is van ugye.
A technológia viszont biztosan fejlődik még. Itt inkább az a kérdés, hogy a cégek és a marketing, tehát ebből következően mi, gitárosok mit engednek/engedünk.

És az is természetes, hogy nem tudjuk elképzelni hirtelen, hogy hova lehetne még fejlődni. 100 éve nem tudták elképzelni, hogy létezik majd számítógép, internet. Előtte meg például, hogy villany vagy autó.
Most meg próbálunk megismerkedni a virtuális térrel, a virtuális vásárlással.

Érdekes dolgokat hoz a jövő a gitározás területén is, bár az biztos, hogy a gitárosok egy nagy adag konzervativizmussal vannak megáldva - nem nagyon lett menő pl az önhangoló gitár sem.
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#400)

Harry 2010-01-10 18:25 |  #451
Hallom.
Remélem nem haragszol, csak őszinte akartam lenni.
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#450)

dcsabi2010-01-10 18:23 |  #450
nincs megírva
és több időt most nem tudok erre szánni
van más ami jobban érdekel és inkább azzal foglalkozom
de az alapot elteszem mert jó lesz erre gyakorolni
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#439)

2010-01-10 18:21 |  #449
Zsír!!
Válasz 'Terenyi' hozzászólására (#446)

Harry 2010-01-10 18:18 |  #448
Ez mocskos, mint a rock n roll
Nekem tetszik. Olyan őszinte
Válasz 'Terenyi' hozzászólására (#446)

classic702010-01-10 18:17 |  #447
Ahh, végre dallam van a zenében. Ez tetszett.
Válasz 'Terenyi' hozzászólására (#446)

2010-01-10 18:10 |  #446
Sreddisz madafaka by mmaaxx
nincs kamerám
meg az eleje pont annyira van szétcsúszva, mint amilyen másnapos vagyok
a közepe meg pontatlan mint az állat, de az a szédüléstől lehet
mindegy, jó volt kicsit kiereszteni a gőzt

landmine2010-01-10 18:08 |  #445
Úgy mondod, mintha nem gondolták volna ugyanezt 100, 200, vagy 500 éve. Bach is teljesen készen volt, aztán Schubert is. Na és? A kész az annyit tesz, hogy megtalált egy már létező mintát és abból ő kihozta a maximumot.
Vegyük a jazzt. Először Jelly Roll Morton volt az, akiről azt hitték, ennél többet nem lehet csinálni zongorán. Akkoriban tényleg ő volt a maximum. Aztán most meg nézzük meg Coreát. Ő sem csinál "többet" a szó szoros értelmében, de mégis mennyivel izgalmasabb egy mai zenész számára Mortonnál. Nem feltétlenül gyorsabb, vagy technikásabb (bár lehet hogy az), hanem másabb. Újat hozott, mint ahogy Davisék és rengeteg újat hoztak a beboppal a '20-as évek swingje után. Akkoriban úgy gondolkodtak, hogy Ellington a top és jobbat/többet már senki sem csinálhat. Aztán Parkerék feje tetejére állították a zenei világot, amiből csak tovább kellett szőni a szálakat és ma itt tartunk. Minden egy folyamat és nehezen tudom elképzelni, hogy itt, most van épp a vége...
50 év múlva majd lesz egy új "bebop", az is lehet, hogy totál mást fognak csinálni a modern zenészek, a mai zenék elavultak lesznek (kivéve, ahol van tartalom).
Válasz 'Log-out' hozzászólására (#432)

Csano2010-01-10 17:47 |  #444
Persze csak ha jól csinálják. Ahogy én gyakran nem.
Válasz 'Klimaneildiko' hozzászólására (#443)

Csano2010-01-10 17:45 |  #443

" So what is a bad vibrato? To define this, I have come up with an expression: “mosquito-vibrato”! What exactly does this cover? "

Vagyis ízlés kérdése. Én szeretem.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#381)

2010-01-10 17:45 |  #442
hát ez nem jött össze
Válasz 'Terenyi' hozzászólására (#441)

2010-01-10 17:45 |  #441
[soundcloud]http://soundcloud.com/mmaaxx/
sreddisz-madafaka[/soundcloud]

Harry 2010-01-10 17:37 |  #440
Könnyűzenéről hadobálok tesbírem
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#410)

Harry 2010-01-10 17:36 |  #439
Csabibácsi, nem annyira, dehogyis, csak sokkal jobbat is tudsz szerintem.
A problémák amiket láttam, többnyire csak bicsaklások, frazír pontatlanságok, amikkel szerintem simán meg tudsz birkozni.
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#425)

Fender59 2010-01-10 16:21 |  #438
Vagyis, pl. ha van egy G7-ed, akkor arra nyilván alap a G-mixolíd, azaz a C dúr skála G-ről indítva, mert a C-dúr skála 5-ik fokán G7 akkord van.

De ha variálni akkarsz egy kicsit, akkor tolhatod G7-re pl. a D melodikus moll-t is (G-ről, nyilván), mert a melodikus moll 4-ik fokán is dúr7 van.

Ez utóbbi pl. sokkal szebb is G7-re, mert C helyett C# van benne, ami kevésbé súrlódik a terccel.

Stb., stb. Szerintem érdemes vágni ezeket a melyik skála melyik fokán mi van akkordokat, mert kurvasokat segít és több opciót is ad egy akkordra...

Fender59 2010-01-10 16:09 |  #437
Voodoo, mollban tök ugyanaz a logika, mint dúrban. Mollban is ugyanúgy megvan, hogy az adott skála melyik fokán milyen akkord van, és aztán ebből dolgozunk visszafelé. teljesen ugyanaz a logika.



Válasz 'Szacsa' hozzászólására (#323)

marone2010-01-10 15:15 |  #436
Már tervezik a genetikailag módosított embereket, akiknek 7 ujjuk lesz, és ezáltal valami újjat tudnak hozni a zenébe.

gnroach2010-01-10 14:32 |  #435
Zenében azért elég sok új dolgot mutatott pl Tom Morello, vagy Matthias IA Eklundh, érdekes és új mindkettő...vagy tévedek?
Válasz 'Log-out' hozzászólására (#432)

Korodilasz 2010-01-10 14:28 |  #434
1+1 is csak közös megegyezés miatt annyi

Arról már nem is beszélve hogy csak tizes számrendszereben. A matematika mint olyan nagyon rossz példa, mivel többféle matematika is van, amit a többség használ az csak egy.

Egyik azt mondja a párhuzamosok sosem találkoznak, a másik meg hogy a végtelenben találkoznak. Persze mindkettő be is bizonyítható, csak hogy egy egyszerűbb példát mondjak


Zenei témára visszatérve Landmine kollégával értek egyet, mindig lesz valami más, valami új. Ha hangokkal már nem lehet talán a szünetekkel fognak többet játszani (egyébként szerintem nagyon kevés azon gitárosok száma akik szüneteket tudnak tartani, jókor...). De említhetnék akár a nemrég megjelent 8 húros gitárokat. +1 húr a lehetséges variációkat elég nagymértékben növeli (most nem fogok számolgatni )
Válasz 'Log-out' hozzászólására (#426)

Petya2010-01-10 13:24 |  #433
Tudom hülye és nem feltétlenül ide illő hasonlat de én ezt a dolgot érzem most a metálon belül a djent bandák között.Persze ez nem jazz:)
Válasz 'Log-out' hozzászólására (#432)

christiansen 2010-01-10 13:19 |  #432
nem hiszek ebben..pl. egy John McLaughlinnak
2010-ben nem hiszem hogy újat lehetne mutatni (zenében,
nem gitározásban) ha már 70'ben teljesen készenvolt..

megváltozott egy csomó minden, ahhoz hogy valaki rajtuk "túlnőjön" durvább ugyanolyan forradalom kell mint az övék
a beboppal vagy a fusionnel..ultra durva megszállottság és nyílt versenyzés egymást inspirálva..azóta ipar lett a zenéből ezért bukta az egész..
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#429)

marone2010-01-10 13:01 |  #431
Válasz 'sadam' hozzászólására (#428)

dcsabi2010-01-10 13:01 |  #430
köszönöm szépen
igyekeztem nem egysíkú skálázást csinálni
Válasz 'claudenima' hozzászólására (#375)

landmine2010-01-10 13:00 |  #429
Az egy dolog, hoyg sokan alapnak, példaképnek tartják őket (azok is). De attól már túlnőttek rajtuk.
Válasz 'Log-out' hozzászólására (#426)

Wildbob2010-01-10 12:59 |  #428
és úgy járunk, mint Lusta Dick a Macskafogóban a zuhatag előtt, mikor csak fújja a nótákat egymás után, nehogy lezuhanjon, majd megáll:
- Sajnos több nótát nem tudok!

és lezúg a vízeséssel
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#420)

dcsabi2010-01-10 12:59 |  #427
köszönöm,
nem sokat foglalkoztam vele, nincs sok időm gitározni sajnos
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#363)

christiansen 2010-01-10 12:59 |  #426
nem úgy értem, nem gitározásban hanem zeneiségben.
Davis, Coltane, Bird és a már említettek konkrétan guruk :D
kb ugyanúgy, ahogy Einstein E=mc2-etét se lehet überelni,
és 1+1 is mindörökké 2 marad
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#418)

dcsabi2010-01-10 12:58 |  #425
azt mondod annyir gáz?
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#357)

2010-01-10 12:58 |  #424
Ami egyre nő, lassan 7 lesz, úgyhogy
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#421)

landmine2010-01-10 12:58 |  #423
Ja, de az nem ebben a világban lesz
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#420)

landmine2010-01-10 12:57 |  #422
Aki azt hitte, hogy száznál több nem lesz, annak igen
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#421)

marone2010-01-10 12:56 |  #421
6 milliárdból ?
Nem.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#419)

marone2010-01-10 12:56 |  #420
Egy ponton eljutsz oda, hogy az összes lehetséges "variáció" elfogy.
Valahol majd várok rád..
Rád valahol várok majd..
Majd rád várok valahol..
Várok rád majd valahol..
stb.
De egyszer majd kimerül az adott dologban lévő összes lehetőség.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#416)

landmine2010-01-10 12:52 |  #419
Nem hát. Elég sokan hallgatnak ma jazzt. Több millió legalábbis sztem soknak számít.
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#415)

landmine2010-01-10 12:52 |  #418
Régen Joe Passról, meg Blackmore-ról gondolták rengetegen ugyanezt
Válasz 'Log-out' hozzászólására (#414)

Wildbob2010-01-10 12:51 |  #417
karaj a videód, grat!
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#408)

landmine2010-01-10 12:51 |  #416
Meglátod 50 év múlva
50 évvel ezelőtt ugyanezt kérdezték a kiváló dobosok.
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#413)

marone2010-01-10 12:50 |  #415
És ??
Nem lett igazuk ?
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#412)

christiansen 2010-01-10 12:50 |  #414
hát nemtom..sztem olyan arcokat, mint Mclaughlin, Henderson, Scofield, Gambale, Holdsworth stb. nem nagyon lehet überelni..
egy Tony McAlpine vagy egy Guthrie Govan sincs azon a szinten mint ők,
egészen más világ..és ez később is így lesz 1-2 kivétellel, akikből egyre kevesebb van

marone2010-01-10 12:50 |  #413
Akkor ez minden hangszerre működik, nem ?
A furulyára, dorombra...
Mi újat lehet ezeken még csinálni ?
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#411)

landmine2010-01-10 12:48 |  #412
Ezt gondolták sokan a modern jazzről is a '40.es években...
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#409)

landmine2010-01-10 12:48 |  #411
Ha tudnám, már megcsináltam volna
A történelem során mindig rátaláltak valamire az emberek. Pl. a szabadesés törvénye már azelőtt is létezett, mielőtt ennek nevet adtak és ezt úgymond regisztrálták. Minden létezik már az idők kezdete óta, csak rá kell találni. Majd lesz egy gitáros, aki rátalál vmi újra (amiről még gőzünk sincs, hogy mi) és azzal áttörést hoz.
Válasz 'pter001' hozzászólására (#405)

2010-01-10 12:47 |  #410
Háá nem mondod? Én Mozart zsenijét is irigylem, pedig pár száz éve meghóótt
Válasz 'Harkh' hozzászólására (#404)

marone2010-01-10 12:46 |  #409
Csak hallgatni nem fogja senki.
Esetleg néhány sznob.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#407)

é.szabi 2010-01-10 12:45 |  #408
sajnos a stratom nincs kész szét van szedve.
azzal szerettem volna feltolni valamit
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#406)

landmine2010-01-10 12:44 |  #407
Áá. Mi mindenre mondták már, hogy ez a végpont... lapos a föld-szindróma...
Majd jön vki, aki áttörést hoz. Nem feltétlenül gyorsaságban, nem szószerinti példának értettem. Dolog, hogy van-e értelme gyorsabban játszani, vagy nincs, lényeg, hogy lehet. Van-e értelme a mai szint után összetettebb/komplexebb zenéket csinálni? Egyesek szerint van, mások szerint már ez is bőven sok... de attól még lehet (és fognak is).
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#400)

é.szabi 2010-01-10 12:44 |  #406
a nighthawk felezett állásban és egy Gt2 .
de én nem igazán vagyok elégedett a sound-al
Válasz 'Geri5150' hozzászólására (#402)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu