a rövid menzúra, a szar fa, a rossz bundozás, a bükkfa fogólap miatt soha nem lesz profi hangszer belőle, és ezt én, mint Jolana fanatikus mondom ! De kibaszott szép a Diamant bas, az biztos !
Ő a családját tartja el a zenélésből.
A feleség állandóan otthon van a három kiskorú gyerekkel.
Tehát, neki ez a basszusgitár, jobb hangú munkaeszköz lesz.
mikor javíttatnod kell,majd megtudod-egyébként mi programmozható benne???Egyébént ha megnézed a képet,amit belinkeltél,ott is két tolópoti már "elfáradt",hö
a tolópoti egy ilyen programozható cuccnál hasznos szerintem, látod ránézésre távolról is az állását, a gumikapcsolók könnyen és jól működnek, én felhasználó vagyok, nem szervízes, nem úgy értékelem, mint te.
bocs ,még a régi EHX is, a zsebrádió minőségű alkatrészeivel nem szint,de hogy-hogynem még se a Leader™ lett világmárka.Ráadásul ez a hatalmas méret,tömeg mindenkit visszariaszt,a tolópotméterekről meg a gumikapcsolókról nem is beszélve.Az inkompatibilis,antiszabványos orosz alkatrészek pedig a javítást,átalakítást lehetetlenné teszik,mégha jó-érdekes hangja is lenne.
ez teljesen más:
LIDER -1 (produced by Formanta factory in 1982) is a guitar microsynthesizer designed to be applied by guitar players who use external effects in the live performance or studio work. The synthesizer is a floor-mounted unit with four rubber footswitches; it also has sliders and knobs for changing the parameters of effects. LEADER-1 has 5 main series sections: MIXER, PHASER, CONTROLLED FILTER, MODULATOR, and OUTPUT - every one with its own parameters and an indicator.
Control functions:
MIXER: rocktone 1/2 on, rocktone, suboctave, octave, guitar;
PHASER: frequency, depth;
CONTROLLED FILTER: resonance, level, rate, start, stop;
MODULATOR: decay, pedestal, attack;
OUTPUT: AMPLIFIER/PHONE ON, EFFECT, SCALE.
Commutation: line input, output (line, phone, amplifier). On the outer surface of the bottom panel, an input sensitivity regulator is situated.
nekem volt 50b, de az 50w terhelhetőségű hangszóróval készült ugye nem hifi ahol a zeneit adják meg és bírta nálam 2 évig....pedig hajtottuk rendesen..
ládáknál túl lehet. az öntvénykosarasnál ki lehet vágni a tölcsért az segít kicsit. jobb biztosra menni és nagyobb hangszórókat használni, de azt használtuk ami volt...:)
a ormál hazsnálatot én úgy gondolnám, hogy ha a gyártó azt írja nekem, hogy az erősítő tartósan képes több órán keresztül 30 W-attot leadni, akkor azt úgy használva, ne forduljon már ki a membránja, vagy ne égjen le :D
Én szeretem ezeket a régi keleti dolgookat, meg Te is tudod, hogy "gyűjtöm", ha tehetem, de azért a tény, az tény marad :D
Ennek ellenére pl a 300 K-nak valóban van egy jellegzetes hangja, ami nekem is bejön
nem lehet túlterhelni, mert a max teljesítménynél nagyobbat sem a végfok, sem a táp nem tud leadni ! Ha megfelelő telejesítményű a hangszóró benne, akkor bírja .
Mellesleg az öntvénykosaras RFT-k - számomra - jó hangúak , d enem gitárra ..
"alapszabály", hogy az erősítő névleges teljesítménynél minimum dupljára kell(ene) választani a hangszórók névleges teljesítményét, de van akik a másfélre esküsznek, viszont gyakran egyik sem teljesül ....
ja recsegős lett pár hónap után...
-az olcsó kinai gyártású erősítők 3-4 év után a szemétdobon lesznek
-az akkori jövedelmekhez képest egyáltalán nem voltak olcsók a Vermona-k sem,jó persze ,a nyugati és a japán termékek még drágábbak voltak.
dehogy is!a tokos cég az szimplán Böhm ,egy KTSZ-volt,magyar fogalmak szerint,a nyugodtnémet pedig Dr Böhm- KFT,egy tőkés vállalat volt!Semmi közük egymáshoz,se a "Szomszédok" Böhm bácsijához!
-Költségminimalizálás miatt csinálták a feszültségkétszerezőt-a réz mindig is drága volt,ráadásu Elkoból is kisebb feszültségű kellett,ugyan 2 drb.Diófából is csak 2 kellett.
-Az MV 3 kimenője tényleg jó,de a 6 Ohm-os szekunderimpedancia egy agyatlan f***ság!
Az Austrovox is már-már KGST cucc,hö!
Ja, az a rohadt fesz.kétszerező, nem értem miért ragaszkodtak hozzá, de még az Austrovoxban is láttam ... Én úgy gondolom, hogy az elég kicsi ablakmérettel rednelkező M102-es magba csak ennyi "fért el" megfelelő vastagságú drótból... de ez sem igaz, ugyanes "rözsán 30"-nak a hálózatiját szétbombáztam, és tekertem még rá egy 100 V os tekercset 0,2 CuZ-ből, az eredeti fűtés tekercset 1,6 CuZZ-ből tekertem vissza, és még egy fűtőtekecset kapott 1,2 CuZ.ből, és még így is volt hely !
a Rözsán 600 tényleg cirklotron végfokozattal bír, vagy én néztem be a rajzot ???
Hangszórók : a 30-asban gyárilag összesen 25 Watt névleges terhelhetőségű hangszóró volt :)
De az MV3 kimenőjét még mindig kurva jónak tartom ...
És állítólag a Dr.Böhm NSZK (?) hammond klónok meg kurva jók , és ugyanazon úriember dógai
amíg nem használják! Pics***ar NY.Á.K. lemezere épültek,amik csak úgy isszák a nedvességet,ezenkívűl elég közelíteni hozzá a pákát már feljön a fólia-hö,az antiszabványos cse végtranyókról,orosz meghajtókról keletnémet diódákról ,hogy ne is beszéljek.Egynéhány "megbízható" Vermona erősítőnél pedig DC van a potikon:ezek már a gyárban recsegtek!!!A hangszórók is alulméretezettek voltak,ezért és a recsegős potik miatt hamar feladták.A forrasztások minősége is pocsék volt: a pufferelkók szerettek kiesni a NY.Á.K.-ból,pl: a K300-mál is.De a 30W-os Böhm bácsi és a csöves fekvő Rözsan sem dicsekedhet:feszültséduplázó egyenirányítójaikkal,valamint kiváló nedvszívó forrléceikkel il NY.Á.K.-jával,valamint kimondottan"szervízellenes" konstrukcióikkal.
így van tönkre lehet vágni bármilyen erősítőt hozzá nem értéssel...
az én környezetemben a vermonák jól bírták, pedig nyúzták őket, volt ami zajosabb lett meg recsegett a poti, de működött....
a mostani fender fm széria és társaik elég gyakran meghibásodnak...
bérelhető próbateremben volt egy 100-as régi powerstate kombó, azt 10 évig nyúzták és bírta, mellette többször romlottak el tranyós peavey-k, basszerra évekig vermona 620 volt nagy ládával, az is bírta a napi 10 órás igénybevételt...
A leégés mondjuk felhasználó függő is erősen.
A Marshallok újabb szériáiból meg valóban akadnak kevésbé mwegbízhatóak.
"Bármi elromolhat",és ez tényleg így van.
Az én környezetemben az ismerőseim Vermonái nem bírták túl jól. Az én 1060-asomban pl a végtranyók baszódtak el,elkezdtek fenemód recsegni,ami csak az erősítő kis ütögetéseire szűnt meg egy ideig,aztán újra kezdte. Na egy ilyen geci hibát szar megtalálni. Végtranyócsere volt a követtkező lépés,azzal jó ideig jó is volt,aztán újra kezdte,ekkor megszabadultam tőle,bagóért.
nekem volt csöves regent kombóm a 15 wattos 3 ohmon is használtam, 10 évig hajtottam és nem volt vele gond( pedig 60-as évekből való)....az mv3asokat kicsit alulméretezték ez tény.
tranyósoknál nekem volt 50B basszuskombó bírt mindent, 1060-as keverővel sem volt gond, a 660-as 8 ohm helyett 4 ohmon sem égett le....
nekem van egy Arirang jazz bass-em, és kurva jól szól, bár kcisit kényelmetlen, bumfordi, és sallangos...
15 ezerért vettem ... de láttam neten 100 körül is uyganezt.
A Maya gyártatta Koreában ..
Harmony centralon sok jót írnak Arirang stratokról, és LP-kről
Sziasztok, ugyan nem KGST, de a KGST kor terméke ez a gitár. Érdeklôdnék, hogy szerintetek kb. mennyiért lehetne értékesíteni? Arirang. Gibson L6 kópia. Köszi a választ.
2010-04-02 13:10 |
#2815
miért nem vettél vermonát? 2db 300K és elég hangos vagy dupla tremoló 2 reverb:)