Nem floydot szeretnék, mert eredetileg sem az van rajta.
Js-20 as.
Azért kérdezem a Wilinsont, mert sokan azt mondják hogy a Vintageken amik vannak nemigazán jók.
Nem használtam még Vintaget.
Csősztök!
OFF:Most hogy így a tremolóknál jártok, és sehol sem válaszoltak még nekem, ígyhát itt teszem fel a kérdést: Milyen húrlábat tudnátok ajánlani a Jacksonomra, ami használható és nem aranyárban van mérve?
Wilkinsonok milyenek?
Bocsi mégegyszer, de itt mindíg segítettetek nekem!
Tegnap Óbudán egy aluljáróban rám szállt egy LMP-s aktivista csóka, Tisza cipőben, trapéz farmerben műbőr Tisza válltáskával, olyan "trendi retro" műmájer figura. Sértődés ne essék, nekem rögvest Gábor... kolléga ugrott be a figuráról.
Nekem a kínai OLP Axis MM1-en van olyan tremolo, amit bárhogyan lehet gyötörni, az istennek nem hangolódik el. És nem floyd, hanem mezei 6 csavaros trem.
de , amit beszéltünk, hoyg a műyanag koptatón feküdt fel a húrláb, az annyira hazavágta a hangot, hoyg csuda...a Galaxis Bass PU-jai, meg tök fasza "morgós" hangot adtak ... k
Volt egy Squierem,az is nagyon szarul viselte,meg ismerős zenekarokban is akadt Squier,meg Hamer Slamer strato,és azok is szarul viselték. :)
De aztán hogy ez mitől függ,hogy a Vintage meg jó,hát passz.
én '55 reissue Fender Strato tremolóját próbáltam az sem jobb... nem arra van, hogy rángassák, arra a floyd rose van, meg a lockos kulcsok, megfelelő nyereggel... Ezzel meg finoman lehet "lebegtetni", meg ilyesmi ...
És a babák pl lemezből voltakhajlítva :) Mert akkor a Fender így tolta...
Én a Vintage-men olyan dive-bombokat csinálhatok, amilyet nem szégyellek, mégse mászik el egy picit se.
Igaz nem is KGST cucc. :)
Múltkor próbáltam valami Squier-t, kicsit tremolóztam, totál elmászott minden húr összevissza...
Na igen,mondjuk sok Fender copy tremolójának szarságáról is lehetne írni jópár sort,azok sem igazán viselik jól a tremolózást sok esetben,való igaz. :))
a rubinnak szép hangja van, de alig van jele ( kevés menetszám, ezért csilingel annyira ), aránylag jó hangszer, állítható húrlábbal, de a húrbeakasztói szarok (amit valúsíznűleg a Fender Coronado ihletett, csak ott kicsit okosabban oldották meg ), és a bass változat is igen fasza, de ott a szar húrbeakasztó miatt egy erősebb pengetésnél az E húr leugrik hídról ... Egyébként az is egy szép hangú bass, kár, hoyg rövidmenzúrás ... Jeti egyik kedvenc Jolanája ( az -egyik- saját állítása szerint :D )
De Raul, a galaxis egy kurva szar gitár ! :) Az iris tremoloja ( ha jó állapotú, nem rozsdás, stb ) nem tartja rosszabbul a hangolást, mint egy affy SQ strat . Játszottam két évig egy zenekarban, ahol egy jó álapotú Iris, és egy affy strat volt, szóval próbálgattam eleget őket :D )
Egyébként az a tremoló rendszer ( galaxis, iris, proxima.. stb ) Fender koppintás : Jazzmaster, Jaguar
Jimmy Page valami netes oldalon "szuperlatívuszokban" "beszél" a resonet Graziosoról (futurama), hogy bár szar húrnyomás, és pontatlan volt, de a legjobb hangja volt, amit valaha hallott ... Hogy ebből mi igaz, vagy valóban Ő mondta-e ?
Az viszont tény, hogy John Paul Jones (kolléga ugye ) valami akusztikus LZ (?) sessionon többször egy Resonet Arco ( futurama uprigt bass ) elektromos bőgőn játszott , ami az 50-es években készült, holott biztos lett volna pénze az eredetire ( Framus Tryumpf ), vagy más elektromos bőgőre
kép van róla a neten...
egyszer kínáltak eladásra egy ilyen Resonet Arcot nekem 180 kHUF-rt... hát nem vettem meg ( Futurama feliratos volt, tehát angliai export )
sárgarézből voltak ... a húrláb, és szemöldök kezdetben alumínium, ami a Danelectronál a sound "védjegyévé" vélt.. Az én 80-as évek közepéről való Ricki 4001 kópiáimon már tömör öntvény réz húrláb, és bronz nyereg van a bundozás pontos de ez egy későbbi modell, pl a Tornádó húrlába egy szörnyű valami .. az aluöntvény ( vagy inkább spiáter )húrláb menetes furataiba menetes kis csövecskéket kellett tekerni, ezen átfűzni a húrt, aztán az valahol felfeküdt a "csőben", vagy valamelyik szélén, ezt állítani nem tudom hogy lehetett, de a kezembe került példányok már mind meg voltak "modolva" :) egyzserűen befűrészelték felülről a csövet, és csak "belerakták" a húrt. innentől kezdve az az állítási lehetőség is megszűnt,amit addig sem lehetett kivitelezni :D
A Regent 60B-mre fél évig spóroltam ( 40 ezer HUF ), ez a szürke, aluszegélyes változat volt, paraekuval ... Azelőtt egy EAG hangszórós , junoszty trafós, Tesla MDA 2010 végfokos home made kombón tolta az egész zenekar ( kölcsön keverőről ment bele gitár, bass, ének ), RFT potik voltak benne, szóval az is igazi KGST cuccokból volt öüsszerakva .. és midnez a 21. sz-ban, csak Szolnok megyében erre futotta ...
én még fiatal vagyok, és bohó, de mikor én kezdtem el zenélni 2001-ben 20 ezer Ft-om volt hangszerre, itt 50km-es körben nem lehetett ennyiért a Galakis Bassnál jobbat kapni, aztán egy év múlva spóroltam, vettem egy Action basst, meg egy Monarch kórust 40-ért :) a kínai csudák még egy évvel később kezdtek felénk beszivárogni ( Johnson ér társai )
én tetem fel múltkor D-bassről, fülesben kurva jó volt, hangfalon,meg csak egy mély morgás .. aztán rájöttem, hogy szar a kábel ... meg csak vonalból ment mindenféle jelkondícionálás/erősítés nélkül .. Majd csinálok jobbat, mert szerintem elég jó hangja van az árához képest meg pláne ...
a csiga, és a fogaskerék között nagy a holtjáték, a csigát tartó hajlított lemez kilazul, ezért az folyton "ki akar esni" így valóban nem tartja a hangolást... nekem ilyen a Cimarom, a Squierem, és egy -két Jolanám kulcsa is ... a Hohner bezzeg :D De Yamaha gitárom egyik olajban futó kulcsa is "ereszt"
Te tudod, hogy én is szeretem ezeket a "fosokat", de a jó hangszereket is, de pl Nálad a múltkor az a Hagström mekkora szar volt, az pedig nem 20 ezer HUF pénzekért megy ... Szóval van itt ellenpélda is ..
Jah, és a hagström, és Musima ugyanazt a két metrikus csavaros, alulemezes nyakrögzítési módszert alkalmazta
Hát a Galaxis után az a tapasztalat tremoló ügyben,hogy a felső nyergen kurvára nem azonos mértékben lazulnak a spirálisan tekercselt húrok(E,A,D),és a sima egy szál húrok(G,B,E).
Vagyis a tremoló lenyomott állásában is egy kurva hamis hang a végeredmény,még ha a tremoló visszaengedésénél vissza is állna minden tisztára,de Jolanánál ilyen úgysincs. :D
A meghúzható kulcs halottnak a csók.És a kulcsok anyaga tényleg elég tré.
Behangolni be lehet,csak hamar elengedi. :))
Legkésőbb az első tremolózáskor.
A hangszedők is faszé' olyanok,hogy véletlenül se lehessen a standard méretet a helyére tenni.:)
Ez nálam minden gitárt űberel!
A fej tipikusan, a leggyorsabban elkészíthető idom
Az első bund nagyon fasza helyen van, nem értem...
Bár gondolom így nem hamis. (persze ez hülyeség)
Maga a test tuti "limited seria" Mert hogy ebből 2 egyformát nem találsz az biztos, ezek az ívek
Mintha egy pásztor faragta volna, bicsakkal :)
A koptató nem követi az ívet :) Gondolom előre gyártott, a pásztor meg csak be faragta :)
Ilyen NDK-s kapcsolókat láttam már üzemekben, de ott motor tiltónak használták. 3fázisra :) A hangszedő (gondolom szedi a hangot)
A tremoló, meg gondolom berreg mint állat!
baromság....
az én jolanám közel 40 évesek sokat voltak használva és mindegyik kulcs ép és jól tartja a hangolást....
emellett találkoztam jópár jolanával, ahol szintén hibátlanok voltak a kulcsok.
Az anyagminőséggel van a gond! Elkoptak tök hamar ezek a kgst szar kulcsok, mert olyan puha anyagot használtak, hogy ledarálta magát a kulcs. Basszus cuccoknál meg pláne!
Nem is...mindegyiknél pláne! :)
Sajnos, a maguk idejében ezek a hangszerek egyáltalán nem voltak olcsók,pláne a minőségükhöz viszonyítva!A '60 években pl: a Jolana Tornado 3-4 havi átlagkeresetbe kerűlt!
A leggyengébb-szinte használhatatlan-Ofeus dobozos elektromos gitár is 1 havi átlagkeresetbe (2000Ft) kerűlt a '80-as évek elején!
'80-as évek közepétől foglalkozom (elektromos) zenével és mondhatom,ezek a hangszerek nem sok örömet okoztak akkoriban a használóiknak:állandóan állítgattukjavítgattuk bütykölgettük,festettük de sajnos az erősítőkkel,billentyűs hangszerekkel sem volt sokkal jobb a helyzet,nekem is volt (van) sok KGST cuccom,sokat kellet azonban dolgozni azon,hogy színpadképessé váljanak,A javításuk sem egyszerű,mert a tervezőik nem igen gondoltak a későbbi javításukra.Annak idején-fellépésekre-kölcsönkértünk valami "márkásabb" hangszert,erősítőt,effektet,mert nem igazán bíztunk a keleti minőségben.
De agyűjtés az más!
De engem sajnos ezek a hangszerek egy szörnyű korszakra emlékeztetnek!
A fikázóktól eltekintve,tényleg tehetne fel,aki tud hangmintákat ezekről a régi cuccokról,mert érdemes lenne hallani,mit is tudnak!Hátha azok is befognák a "szájukat",akik azért néznek be a topicba,hogy szívózzanak!Mellesleg egy tapasztalat:Két-három hétig gitár nélkül voltam,anyagi gondok miatt.Hát bármin szívesen játszottam volna!Most egy Sx gityóm van és hála Istennek,hogy tudok min játszani!Volt is drágább hangszerem,de nem csak az ár a tényező.Ez olyan,mintha fikázni kéne azt,aki régi,vagy olcsó autóba ül.Nem csak Drága cuccok vannak és az izlések külömböznek,hála Istennek!Egyébként nekem is volt 2 Jolanám,mindkettő gyönyyörű állapotban és remek gitárok voltak.
Tönkretenni mindent lehet, kérdés mihez mennyi igyekezet kell. Azért egy Gotoh, vagy Sperzel kulcsot szerintem nehezebb hazavágni mint egy Jolannát, vagy Musimát.
a jolanák kulcsai nyitottak és egy csavarral lehet "zárni", szóval butaság, h nem tartja a hangolást, ha kilazítod a csavarokat direkt, akkor előfordulhat, de azt húrcserénél kell lazítani, aztán meghúzni, mint a modern zárható kulcsoknál....
Sajnos arányában nagyon sok rossz gitár volt keleti relációban,de azért volt köztük jó is.
A KGST hangszereknek inkább azért van sok ember számára nagy értéke,mert egy ingerszegény és sokszor anyagi szempontokból is szegény helyen-időben azért megoldást jelentettek.
Azt viszont nem értem,hogy egy hangolókulcs hogy nem tartja a hangolást?
Ugyanis konstrukciójánál fogva képtelen visszaengedni!
Legyen az akármilyen gagyi is.
nem lövöm, a hangszereimet eddig vettem tiszteségesen, nem kukázok, sikerült pár jobban sikerült jolanát összeszednem magamnak én az Iris modelleket szeretem és használom is őket.
Miért kell piszkálódni? Van akinek a KGST hangszerek gyűjtése nyújt örömöt, másnak meg pld. a Playboy újságok... engem spec. egyik sem zavar
Nem vagyunk egyformák..