Egyébként ez még háború előtti konstrukció, 1938-ban kezdték gyártani, aztán még a háború után is készült néhány évig.
3,5 V8, léghűtés, farmotor, csőváz, lengőtengely. A légellenállási együtthatója 0,252 volt, ha jól emlékszem. 1938-ban. Csak mondom, hogy a 0,3 alatti érték ma is igen jónak számít. A cseppkadettot 85-ben vagy mikor nagyon ünnepelték 0,29-cel.
Ja, véletlenül egy magyar mérnök, Járay Pál tervezte a formát. Ezek a Tatrák - illetve ennek elődei - szolgáltak mintául a VW bogárhoz is. Magyarul ellopták Porschéék az ötleteket.
Mentünk zenélni vele, amati dobszerkó, a vermona gitárkombóm, meg az a két hangfalas vermona cumó, amiről az ének, meg a basszus ment, a hangszerek, mikrofonállványok, meg mi hárman simán belefértünk.
Aztán az volt az igazi tutiság, mikor a dobosunk vett egy Volga kombit, na az volt az igazi "turnébusz"
tudom,persze a Warsawa (Varsó) lengyel kocsi volt,de az elődje a '46-os orosz Pobeda(győzelem) volt,ezt fejlesztették tovább a lengyelek,a Pobeda asszem csak "bogárhátú" kasznival készűlt.
Meg a másik nagy csodaautóm volt a Warsava 223, 2.1 oldaltszelepelt motor, ami a Zsukban is volt később, 3 sebességes váltó, pozitív testelésű elektromos rendszer.
láttam 613 motorját még kiszerelve is,valóban akkoriban tekintélyparancsoló volt a mérete,azonban a teljesítménye,fogyasztása nem vette fel a versenyt az "imperialista" vetélytársakkal
Jiři Hanzelka és Miroslav Zikmund. 1947-ben indultak el Afrikába, és nem 603-mal, ami akkor még nem is létezett, hanem egy tatra 87-tel. Na az konkrétan a legklasszabb autó, ami valaha létezett.
Csak az Afrikáról szóló könyvük három kötet, összesen írtak vagy tizet.
Én ültem(vezettem is ilyet),egy volt csoporttársam gyűjti a 311-eseket,van neki vagy 5.Ilyen coupe 2,tourist,normál,tán még pick-up ja is van.Az eredeti (BERLIN) csöves rádiója HH meg KH tudott,Keletnémetországban legnagyobb térerővel mindíg egy ny-berlini amerikai adó jött rajta
Valamikor a 60' években két szlovák faszi körbeautózta a földet egy Tatra 603-al, arról egy könyvet is olvastam gyerek koromban, és gond nélkül megtette az utat.
nagyapám 73as zsiguliját használtam én is, még megvan az udvaron porlad....260e km van benne motorgenerál nélkül, eredeti benne minden.... előtte régi opelja volt, de örült a zsigulinak harkányi nyaralója árából vette 100.000 ft volt akkor...
A katonaság nagy örömmel használta, de polgári szolgálatban is rengeteg volt - és van - belőlük. Egyik sem volt fos. Nagyon nem.
Te, nézz már utána a Tatrának, hogy milyen műszaki finomságok vannak benne. Meg fogsz lepődni.
konferenciákra a '60-as évektől a dinamikus volt az elterjedt,a Gefell-Neumann-ok pedik kondenzátormikrofonok voltak.De tény,hogy a BEAG,RFT,Tesla is gyártott dinamikusokat.
-Elhajlás,opportunizmus?
-Nem! Korrupció!
városban használom, itt ideális, mert nagyon kevés a parkolóhely és félhelyre is beférek vele....
jó autószerelőnél van karbantartva!
manapság tényleg csak utángyártott alkatrészeket kapni, nagy baja nem szokott lenni, csak idegesítő apróságok, pl. a zárak nagyon hamar tönkremennek, elszakadnak a bowdenek, önindító.....
amúgy még sehol sem hagyott ott a kis gép és ideális télen is itt a hegyek között:)
Érdekes, hogy tele volt az ország Neumann mikrofonokkal, nem tudom, hogyan tudták akkoriban elintézni, hogy azt vegyenek más helyett... Ráadásul a Gefellek is nagyon jók voltak, igaz, azokból is volt bőven.
nem te vagy a kispolski célcsoportja:nőknek,városi bevásárló autonak tervezték!Ha egyszer elvinnéd egy jó autoszerelőhöz,abból is lehetne használható városi járgány.
Nekem volt LADA SAMARA-m és meggyőződéssel állíthatom,hogy AZ VOLT A VILÁG LEGROSSZABB KOCSIJA!
2010-01-15 00:31 |
#355
ez is igaz, de eleve a gyári sem volt túl tartós, kispolskim van, régen zsigulim volt, a kispókkal mindig van valami apró probléma, zsigulival ritkán...
tudom, de ha jól be van állítva és karban van tartva, akkor használhatóak, az érzet is nyilván más volt a nagypolskiban a fékrásegítő miatt....különben meg az oroszok sokkal megbízhatóbbak voltak a lengyeleknél, a polskikkal gyakran van gond....
a 85 utáni kispolosokon is elég jó a fék:), a nagypolskin volt fékrásegítés, ha jól emlékszem...a zsiguli se rossz, de annak oda kellett taposni rendesen:)
Egy német karbi, csak a fal másik oldaláról. A BMW-ket gyártották pl azokkal.
Egyébként érdekes, mert a Bing a mai napig gyárt karburátort, kifejezetten az 51-es Simsonokhoz.
Én egyébként motorkerékpár szerelő vagyok, és nagyon szeretem az NDK motorokat. Meg van bennük a német precizitás, könnyen szerelhetőek, tartósak, és nagyon átgondolt gépek. Ja, és lehet őket tuningolni nagyon durván, fillérekből.
Jártam évekig a ringre egy saját építésű 300-ra felfúrt ETZ-vel, és kanyarokban nem egy nagy májert motoroztam körbe külső íven, a csodamotorjukkal.
Ezen gyárilag mágnes gyújtás van. Volt egy másik ilyen Simsonom, azt tuningoltam, beleraktam a TS MZ dinamóját, alaplapostul, a hengerfejbe ment még egy gyertya, így dupla gyújtása lett. A megszakítós gyújtás alacsony, a mágnes magas fordulaton ad le erősebb szikrát, így a két gyújtást elfokoltam, és kiiktattam a röpsúlyt a mágnes gyújtásból, valamint a Skoda 130 Rapid hüvelye beleficcent a hengerbe a lapos szoknyás skoda dugattyúval, és szerezetem bele az NDK-ból szóló áttételt a kardánhoz. (Ami magyarországra jött, az mind oldalkocsis áttétellel volt szerelve valamiért.)Na meg kapott egy BING karbit Egy szó mint száz, a gyárilag 16LE-s Simson 160 Km/h sebességgel bírt ztazni. Csak a megállás volt necces a dobfékekkel.
ugrrf ! valami ilyennek mondta egy ismerősöm, hogy csináljam már meg a gyújtását, de mindig hétvégén mondta hajnalban a kocsmában, aztán nem lett belőle semmi :)
Ha már OFF, és Simson.
Én 1990-ben egy ilyennel voltam Görögországban
Simson Sport. 250ccm négy ütemű, kardános. Zseniális motor volt. Az a gép, amivel kint voltam, egy barátomhoz került, azóta is használatban van, igaz némi felújítással, és babusgatással, összesen négyszer fordult már át a kilóméter számlálója!
A srác két éve Norvégiában járt vele!!!!