...és mivan a szarrá kopott 20 éves telével???....na azon keresni kell a lakkot, még a nyakán is...na az szarul szól?...mert nincs lakk...ugyanmár...mindennek nem kell ekkora hókuszpókuszt kreálni.
Nem is azt mondtam, hogy a lakktól függ a hangzás, csupán hogy beleszól.
És igen, a fa nyilván többet szól bele a hangzásba.
Minden fa máshogy rezeg, más frekik dominálnak, más frekik azok, amik transzparensebbek, és így tovább.
Sőt, még az is számít, milyen anyagból van a nyereg, vagy a húrláb, milyen a húrláb, van-e rajta sustain block, van-e a gitáron bigsby, vagy floyd rose, vagy akármi és satöbbi.
Némelyik kevesebb hatással van a hangzásra, némelyik több.
A lakk a felvitel mértékétől, típusából adódóan változtatja a frekiket ilyen-olyan irányba. Hallottam már olyan gitárt, amin "tocsogott" a lakk, és jó tompa, bumfordi hangzása volt, ami tökre megváltozott, miután le lett csiszolva.
Ugye nem véletlenül kísérleteztek az emberek különböző anyagokkal is, pl epoxigyantával (Steinberger), acryllal (BC Rich), stb.
A hangzás szinte minden paramétertől függ, ilyen-olyan százalékos eloszlásban.
De szerintem annyira nagyon nem befolyásolja a lakk a dolgokat, főleg ha egy digitális cuccot használ az ember.
Sokat foglalkoznak az emberek a festés meg lakk, meg ilyenekkel. :)
Szerintem is a szedő lényegesen sokat nyom a hangzáson!
Jó akkor másként kérdezem! Milyen lakkot érdemes (szabad, kötelező stb..)használni, és a különböző lakkok milyen hatást gyakorolnak végső soron a hangra? Ja és miért?
Egy elektroakkusztikus hangszernél, ahol mondjuk piezo hangszedőket használnak, a piezo kristályokat a rezgéstől nagyon gyors váltakozásban húzó/nyomó terhelés éri, amitől a felületén pozitív, illetve negatív töltés alakul ki, amit ugye végül kierősítenek. A lakkozás befolyásolja a test rezgését, így másmilyen hatás éri a piezo kristályokat is, ergo változik a hangzás.
Egy tömör testű gitárnál a húrok alá helyezett pickup is hasonló szerepet lát el, csak nem a test mechanikai rezgését alakítja át elektromos jellé.
Azoknak a mágneses indukción alapszik a működésük.
Amikor a húrok mágneses térben rezegnek, a mágnes körüli tekercsben elektromos feszültség indukálódik, amit felerősítve és hangszórókra vezetve hanggá alakítanak.
Tehát a pickup nem más, mint egy jelátalakító.
A természetes jelet alakítja át elektromossá.
Ez annyit jelent, hogy a lakk a rezgést befolyásolja, ami megváltoztatja azt a jelet, amit a későbbiekben a pickup átalakít.
SZERINTEM
Az mondjuk nagyjából evidens, hogy egy akusztikus hangszernél, mint pl hegedű, brácsa, cselló, akusztikus gitár, stb.. számít a lakkozás, de mondjuk egy elektronikus hangszernél, mekkora szerepe lehet a lakknak?
Tud erre valaki megalapozott választ adni? Nem olyanra gondolok, hogy "szerintem így és így van", hanem valóban szakmai érveken alapuló válaszra!
A dolog nyitja, minden esetben a pickup.
Utána a fa. Még utána a lakkréteg.
A fa anyagával és a lakkréteggel is lehet befolyásolni a tónus karakterét,
HA A PICKUPBAN MEGVAN MINDEN, egyébként, mint halottnak a csók, mert még azon is ront, amiből kevés van.
Jókat vidulok ezeken a dolgokon.
Jól megfertőzték a zenészeket az elmúlt évtizedekben a parasztvakításokkal a hazai hangszerkészítők.
Ezeknek a a bizonytalanságoknak isszátok e levét.
Gondolkozom, hogy kipróbálom a vizes lakkot is.
Azt csak natúr fára lehet fújni, oldószeres lakkon nem marad meg.
Viszont irdatlan kemény!
Szerintetek milyen hatása lehet a hangra?
Nekem van véleményem, de előbb kíváncsi vagyok, hogy Ti mit gondoltok.
Egész pofás lett, bár ezt én gányolásnak nevezem.:)
Ilyet kell venni, és ezzel párat húzni a nyakzseb oldalán.
Pikk-pakk bele is megy.
Mint látszik derékszögű, és van olyan oldala ami a nyakzseb alját nam csiszolja.
Bár Sq.-nál azt is érdemes.
Upszáré!
Zsolt gratulálok!
Nagyon örülök neki, hogy megszületett a topicod!
És akkor kérdeznék menten. Framus Diablo Pro oil finish test, vannak rajta karcok, benyomódások. Mit lehet baszni neki?
Nem annyira feltűnőék, mert maga a felület sem sima.
Ill az oil finishelt testet lehetne e esetleg más szíműre varázsolni, de úgy, hogy a transzparens jellege megmaradjon, illetve az érdekes natúr felület is megmaradjon?
na én sem csakis a buli kedvéért.. Kocsi, gép kocsi, gép gépgégpgép kocsi :9 tisztagázak :) Az a baaaaj, az arca a baj :9 Na de má szarrá offoljuk itt a terepet :)
totál zseniális. Én nem szoktam hiphopot meg ilyen buziskodásokat hallgatni, de a Belgát mindig imádtam. Zseniálisan nyúlnak a dolgokhoz.
Első lemezről a Hús például, ami ez a kategória. Azt az albumot mondjuk hibátlanul elreppelem 3x gyorsaságban bármikor :D Ez nem az én érdemem, hanem az Övék, mert zseniális szövegeket írnak. Még a káromkodások is a helyükön van. Jön a sok ember, h "júj ebbe káromkodnak összevissza". Nagy megjátszás: mi, magyarok, káromkodunk mint a kurvaélet. Magyar sajátosság ez is.
De a bokorpuszta, a zigilemez is zseniális...
Ló-rider?! Mekkora már? Vagy a Királyok a házban... én hadilábon állok évszámokból, de dogák közben csomót segített, hogy eszembe... Cum deo pro patria et libertate, 1-7-11, szatmári béke :D
Szia Sabbat!
Elöször is szeretnék gratulálni a saját topic-hoz!Nem vagyok egy nagy fórumra irogatós arc, de figyelemmel követtem a munkáid. El kell hogy ismerjem, hogy nagyon komolyan csinálod azt amit csinálsz. Csak igy tovább és megérdemelted a saját topicot. Ha úgy alakul mindenképp foglak keresni, de az a minimum, hogy Téged ajánlak mindenkinek! Ami felettébb szimpatikus Veled kapcsolatban, hogy semmi felesleges "artistáskodás", müvészkedös gitárra fújogatás SZARUL, hanem letisztult izléses minösegi munka az amit a kezedböl kiadsz!(példát vehetnének Rólad, mert rengeteg a gagyi festegetöcske)Csak igy tovább!