Petíció a PLAY BACK országos szintű betiltásáért 2011 - CSATLAKOZZ on Facebook - PÓKA EGON "ELTÖRÖLTE" A PLAYBACK-ET KÖBÁNYÁN..! - MAGYAR ZENEKARI ÉLET
Kőbánya jó példával jár elöl az országban először - Zenész Bulvár Topic
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Nem playback, mert nem meríti ki a playback fogalom kritériumát: úgy viselkedni, mintha az elhangzó produkció hangjait a szinpadon álló személy hozná létre.
Egy komoly elektronikus zenei produkció hangi elemeit a színpadon az előadó hozza létre, szintetizátorok, számítógépek, audiprocesszorok segítségével elegyítve a begyakorolt elemeket improvizatívokkal. Új hangstruktúrák keletkeznek, a komoly produkciókban élő hangszerhasználat mellett. Nem hiszem, hogy megharagszik rám Varga Janó, ha elárulom, volt ő már aktív gitáros résztvevője elektronikus zenei partynak.
Ezt a folyamatosan fejlődő zenei irányzatot, amelyikben sok képzett muzsikus is dolgozik a rengeteg kókler mellett - le szabad söpörni az asztalról egy " szkreccsel a hülyéje oszt annyi " típusú érveléssel, de ez nem segít ahhoz hozzá, hogy kapcsolatba kerülj a valósággal:)
(Egyébként sose voltam ilyen partyn és nem is megyek, ettől azonban létezik ez a műfaj.)
A kórus alatt a közönséget érted? :D De mintha némi zongorázás lenne alatta. Azt mondjuk élő billentyűssel meg lehet oldani. Meg a vokált is élő vokalistával. Ha van. Az egyéb effektusokat meg élő DJ-vel, persze így is lehet, amit oda kell keverni külön sávon, más kérdés, hogy az olyannak nem vagyok a híve...
pontosan. a zenében meg még van pár dolog, ami az évszázadok alatt hangsúlyos szerepet kapott. dobszólót még az elvakult (rock)gitárosok sem sokat hallgatnak. persze lehet mondani dobost, aki művészi szintre vitte a dobolást: jason bittner. de amit ő csinál az emberfeletti. fizikailag és szellemileg is.
a többiben annyira eltérnek a nézeteink, hogy maradjunk ennyiben
más(nak): a szobrászat különben abból a szempontból jó példa, hogy mennyire nincs értelme analógiákban gondolkodni. ott "megfogható", látható minden, a zenében meg semmi. a szobrot egyszer kell megalkotni a zenét minden esetben újra és újra. Zappát (lényegileg) idézve : "Minden számot csak egyszer tudsz eljátszani."
most nem írnám le, hogy a csirke <-> marha analógiának miért nincs meggyőző ereje rám.
Fél szemmel követve az eseményeket annyit kontárkodnék be, hogy ebben a postban van a tutiság!
Sokan élből fikázzák itt az elektromos zenét, megkérdőjelezve annak értelmét és helyét. Ahogy arion írta, nincs fekete és fehér, hangszeres produkció is lehet borzasztó - stílustól, minőségtől függően. És elektronikus zene is lehet k...a jó, és igenis kellhet hozzá "zenei tudás", de érzék mindenképpen.
A kezdeményezés mellesleg szerintem nem arra irányul, hogy az elektronikus zenét semmibe vegye, hanem hogy a zenélni nem tudó kóklerek eltűnjenek végre a szinpadokról - legalább olyan rendezvényeken, amiket az "adófizetők pénzéből" (jaj de utálom ezt a kifejezést) finanszíroznak.
igaz amúgy, részemről bocs az offért.
(csak elvakult (rokk)gitárosok, hagyjátok békén az !arra méltó! djket és egyéb elektronikus zenét gyártó arcokat)
amit írtál, csak azután láttam, hogy elküldtem az enyém.
de én meg veled nem értek egyet:)
a dob is elmegy ritmikai effektnek.
ha jól kezelik, a turntable a megfelelő stílusban a többivel teljesen egyenértékű hangkeltő hangszer.
a dj/szkreccser meg saját, vagy meglévő zenei motívumokat dolgoz fel, értelmez újra. a gitárosok is ugyanezt csinálják.
az ember és a kimenő hang között más a technika, de a jó dj ugyanolyan kontrolláltan szedi ki a hangmintáiból a hangokat, ahogy bármely jó hangszeres a saját hangszeréből: a ritmusérzéké segítségével a kezével(+lábával, egyéb végtagjával)
De végül is ez a topic arról szól, hogy mindenki mejen el a picsába, aki a színpadon feltesz egy cd-t és azt imitálja, mintha ő, vagy ők játszanának, énekelnének. És ezért a végén pénzt kap. Itt most egy csomó átmeneti műfaj szóba került. Az playback, ha a Madonna turnén az egész 10 fős banda rendesen játszik, anyu énekel de a cd-n megszokott sound érdekében plusz vokálok, effektek, szólamok szólalnak meg ? Szerintem nem. Mi is trióban játszunk, frankón megy a dobolás, bass, gitár, ének, de náhány nótát átdolgozási szándéktól vezéreltetve megspékeltünk plusz, a szinpadon ma nem, megszólaltatható sounddal. Nem gondolom, hogy playback banda lennénk.
A fiam azt állítja magáról, hogy amikor az élő bandájában játszik, akkor olyan zenész, mint a többi hozzá hasonlóan képzett és tehetséges billentyűs.(Egyébként nem állít semmit, mert fogalma sincs arról, amit itt fórumozok.)
Én nem neveztem művészetnek a szkreccselést, kár velem azzal vitatkozni, amit nem írtam.
Nem egészen értem, hogy a gitáros lebénázásáról szóló eszmefuttatást, miért pont nekem írod válaszként, aki mint említém szintén gitárbarárt vagyok, de mindegy.
Persze, jól látod sok olyan elektronikus zenében dolgozó zenész van, aki " maga írja a megszólaló dolgokat", többnyire nem is szkreccselnek. Ide-oda ugrálni meg már láttam gitárost is:)
ezt is tisztára elbaszta a szkreccser arc, bárcsak ott se lett volna. a nyújorki filharmónikusok is tuti utálták érte.
szerintem minden hangot kiadó dolgot lehet hangszerként, művészi értéket létrehozva használni.
ezért írtam, hogy egy jó dj is lehet ugyanolyan zenész mint egy jó gitáros, és egy rossz gitáros is csinálhat ugyanolyan otromba szart, mint egy fos dj. nincs semmi különbség.
ennyi erővel a playback előadása is művészet, mert ott is sokat csücsültek munkával töltve, míg megszületett a lemez. ha a fiad azt állítja magáról, hogy ugyanolyan szintű zenész, mint bárki, akkor el van tévedve. én sem állítom magamról, hogy zeneileg Hendrix, vagy Bach szintjén lennék. ami engem zavar, az pont ez, amikor összehasonlítják a dj-zést a zenéléssel. mert nem az.
ez nem fehér vagy fekete, lehetnek bizonyos átmenetek. maga a szkreccs mint zenei effektus, vagy ritmikai elem elfogadható egy zenekarban pl, de ne tegyük már a gitározás mellé, bocsánat. az hogy otthon mit hoz össze az a része lehet zeneszerzés, ha maga írja a megszólaló dolgokat. és lehet hogy ott alkot olyat, amit érdemes (lenne) meghallgatni. de maga a performansz, hogy ide-oda ugrál, meg húzogat... na azt nem kicsit önelégültség művészetnek nevezni.
én még nem hallottam olyat dj-t, aki a rángatgatás közben nem vét állandóan ütemet az alapban pl. épp nem jó helyre ment a lemez, akkor mivan? ez művészet? na persze. mennyivel egyszerűbb lebénázni a gitárost, hiszen ha ő vét, akkor júj de béna. ez a magas ló az, ahol az én dj ismerőseim 90% létezik. és ki hibáztathatja őket: jobban keresnek mint a zenészek.
Én Hendrixen és Bachon nőttem fel, személy szerint messze kerülöm a diszkókat, jmp 50en pengetek stratóval. Egyértelműen osztanám a véleményedet, ha a legnagyobb fiam 10 év klasszikus, 3 év jazz zongora és összhangzattan tanulmányok után a viszonylag népszerű full élő bandája mellett nem diszkózna rendszeresen és nem töltene el napokat egy-egy elektronikus zenei megoldás létrehozásával. Semmi sem fekete, vagy fehér.
komolyzenei helyzet. biztos kenyér helyett is elég lenne nekik a zene. meg fel tudnák újítgatni, építgetni a versenytermeket, szervezni a koncerteket nulla bevételből.
a képzőművészet teljesen más, bírom amikor ezeket az analógiákat írjátok bizonyítékként. amúgy ha már említetted, a festészet úri mulatság, sosem volt célja a tömegigények kiszolgálása. az ilyen becsavarodott ízlésű kriksz-kraszokat tényleg csak az emberek füvező és ki tudja mit művelő ezreléke képes értékelni. meg a sznobok, akiknek elég az ha valami drága, a mondanivalót akkor sem értené, ha prózában hallhatná.
a véleményem pedig az, hogy a művészet zenei része igenis kevésbé rugalmas. sokkal kevesebb fér bele. a zenei eszköztár már rég ki van találva, körbe járva. lehet próbálkozni mondanivalóval megtölteni ezt a vázat és akkor talán művészet válik belőle. de amit ezek a dj-k csinálnak sajnos ehhez (a már létező zenei eszköztárhoz) képest retrográd, tartalmat nélkülöz.
Én véletlenül pont képzőművész vagyok.Nagyon hasonló dolgok működnek a képzőművészetben is.A legnagyobb különbség a kettő között szerintem az,hogy az egyik társas,a másik egyéni műfaj.Bár ez sem feltétlenül igaz.
Jaja, van egy-két olyan ismerősöm, akik vagy egyszerűen lenézik a mostani műalkotásokat, vagy betiltatnák és csak jókai stílusában írhatnál könyvet pl. De volt olyan is, aki egyszerűen nem tartotta hangszernek az elektromos gitárt.
azt, hogy mi a művészet, meg nem mi döntjük el..., persze lehet róla véleményünk...
van sok képzőművész ismerősöm, vannak olyan munkáik, amik nekem mint laikusnak ilyen krikrakszk gyerekrajznak tűnnek....., de ők és más művészek meg értik azt, amit egy laikus nem...
azok az őrült elefánttornyos urak sem lesznek a magas művészet demonstrátorjai. de a komolyzene allezusamme megszűnt volna már állami támogatás nélkül és ezt azért zeneileg NAGYON sajnálhatnánk. viszont ha ez a nyikorgatás (dj-k) megszűnne, akkor fellélegezhetnénk. nincs mit ebben süketelni, a dj nem előállítja a ZENÉT és nem hangszeren JÁTSZIK, hanem paródiát állít ezeknek a fogalmaknak. (számomra hallgathatatlan akusztikus szemetet produkálva) önmagában nincs gond a paródiával, ilyenre is lehet szükség. lásd IHM (ők amúgy tudnak zenélni) de ők nem is fényezik magukat, hogy ők tojták a spanyol viaszt, mint ahogy a dj-k magukat.
Tavaly Aug. 20.-án átnéztünk a családdal a szomszéd városba, a népkertbe, mert volt valami banzáj. Nos a Koós lépett fel. Ez olyan délutáni produkció volt. Ismerősön dolgozik az önkormányzatnál, ő is szervezte a műsort, a Koóstól ő kért ajánlatot. Volt két opció, jön szólóban, fél óra 150000.-, vagy zenekarral szintén fél óra 200000.-
Na erre az ismerősnek csillant a szeme, állat, Koos, zenekarral, és csak ötvennel több. Zsír, megrendelte.
Kérdezte, milyen igények vannak, kicsit csodálkozott, hogy semmit nem kérnek, mert mint a "művész úr" mondotta, ebben benne van minden, csak egy ének mikrofon kell nekik, meg egy sztereo RCA csatlakozó, az amúgy előre letisztázott, egész napra telepített PA cucchoz.
És láss csodát, ott voltam, mikor megérkeztek. Egy éltesebb maca vezette a kocsit, egy régebbi Mercedes személyautót, még csak nem is kombi volt. Kiszálltak a kocsiból, Koós előről, seggrészegen, a hátsó ülésről meg kitápászkodott két nem kicsit ittas figura. A cucc a csomagtartóból került elö. Egy darab pergő, állvánnyal, egy cin állvánnyal, két összecsukható campingszék, egy tescos szinti állvánnyal, és egy CD lejátszó. Szépen felvonultak a színpadra, fél perc alatt bedugták a CD lejátszót, bírtak bazseválni kb 25 percet, majd húztak a vérbe. Na sz ilyeneket nem kéne közpénzből fizetni.
még egyszer mondom: én semmit nem tiltanék be,ha rajtam múlna,csak csupán a közpénzeket nem költeném fluoros cuccokra.
kedvenc gitárosok meg nem session zenészek,aki session zenész,az kap egy kottát és játssza,jó iparos módjára...
Nem menthető fel a bizonyos "szélhámos haknivonal", ez ellen tényleg szólni kell persze.
Szóval csak annyi adalék, hogy egy csomó olyan műfaj van, ahol szóba sem kerül a tiszta élő interpretáció igénye és lehetősége már az elejétől. Egy Scooter, vagy hasonló produkció mit kéne csináljon Kőbányán? Azt azért tudomásul kéne venni, hogy a könnyű műfaj nem feltétlenül elektromos gitárokról, meg akusztikus dobokról szól!
Ha nagyon kell, össze lehet barkácsolni egy electro pop produkciót úgy, hogy feltételül szabjuk, hogy minden egyes hangot real time- kell vezérelni ujjakkal... A dolog úgy kezdődne ugye, hogy kell kb. 25 ember, 30 darab szintetizátorral.. Na de ez is mitől élő, ezek mind előregyártott konzerv hangminták eleve, azaz már nem teljesen "real time" a dolog.
Aztán ott van az, hogy a groov-os, monoton kipontosított képletek ezeknek a zenéknek egyenesen a lényegük. Ezeket élőben kéne nyomogatni? (ami nem más, mint nyomogatsz egy elektromos kapcsolót- szinti billentyű képében- és hangmintákat, indítgatsz periódikusan).
Szóval érdekes..
Bocsi, csak kis általános kérdés: akkor ugyebár ha a Pet Shop Boys épp kőbányai önk. rendezvényen lépne fel, akkor van esetleg rá esélyem, hogy az említett zeneiskolás kis rockzenekar kiséretében hallgathatom meg? Szórakoztató lenne:))
De ez is ugye olyan, hogy folyamatosan újat termelnek és a régiek kikopnak kivéve a legnagyobbak. De attól, hogy nem hallassz róluk még járnak, pl ott van Szabó Eszti meg Kontr Tomi, ők is sokat járnak, pedig nem hallod állandóan, mert olyan helyre hívják őket. Bár őket nem szívesen sorolom a csinált sztárocskák közé, mert ők zenészek, ők az ellenpélda az összes playbackes és félplaybackes számára. Meg vicces, hogy én szilveszterkor találkoztam először egy giccses hotelben egy olyan első szériás megasztárossal akiről én nem is tudtam hogy létezett (egyébként nem néztem a megasztárt, csak utólag egy két embert aki érdekelt)
jó a kérdés! Engem is az érdekelne, hogy vajon milyen arányban van a bevételi források között az állami/önkormányzati pénz, de szerintem elhanyagolhatóan kicsi. Falunap van évente egyszer, a diszkó meg minden hétvégén kinyit. (erős a gyanúm, hogy a DJ-knél köt ki a fellépti díjak nem elhanyagolható része amúgy, mert egy amatőr, kevésbé ismert arc is 30-40 ezret össze"zenél" egy éjszaka alatt, és ezekből annyi van, mint a tenger)
Ha szakmának tekintjük a muzsikálást, mint a sebészetet (buszvezetést, kútfúrást, tapétázást) akkor igazad lehet.
Ha művészetnek akkor bezony igenis komenista (mai nevéén: ker. dem.) álláspont, hogy az állam (vagy akármilyen grénium) megmondja, ki lehet zenész / író / képzőművész.
A nyolcvanas évek - nekem - erről szólt leginkább; hogy lehetőleg kizárólag olyan művészeket néztem / hallgattam / olvastam, akik kívül maradtak az esztéblismenten.
Jaj értem, bocsánat, hát nagy igény van rájuk. Főleg magánbulikon, aki tehetősebb az elhívja a kedvencét szülinapra meg ilyenek, meg céges bulikra is szoktak/tunk járkálni, ott nagyobb rá az igény.
Ez a TV-izé engem egyáltalán nem érint, de azért a vizsgával el lehetett érni, hogy csak olyanok játszhassanak, akik legalább 1 órát képesek abszoválni (arról nem is beszélve, hogy értő szemek/fülek/ előtt kellett megjelenni). Szerintem 1 minimális szakmai követelmény nem ördögtől való (és nem is komenista).
Félreérthetően fogalmaztam. Valójában a keresettsége érdekelt volna ezeknek a produkcióknak, hogy mennyire van rájuk igény, a nem közpénzből fizetett rendezvényeken.
10 éve ennyibe került egy gulyásleves a gyanútlan külföldinek egy-két belvárosi jóhelyen :)
Nem kell ellenség ha van az embernek egy magyar barátja :)
Ezt Vonnegut könyvben olvastam... Mielőtt még valaki nekem esik...
Itt most a közpénzből finanszírozott rendezvényekről van szó.. A magánszférában minden mehet -- pénztárcafüggő) Egy adalék: úgy 10éve! újgazdagék lakodalmába el akarták hívni Lagzi Lajost, aki a fél órás fellépésért 500eFt-ot kért (útiköltséggel együtt értendő) Ez már gazdagéknak is sokk volt, így nem kérték a szolgáltatást.
Olyan 80-100 de annak 51%-a lemegy, és még úgy, hogy nálunk nincs manager, de arra még számolhatsz +20%-ot, de mi úgy járunk, hogy nem teszünk hozzá +utazást km-ként rendesen kiszámolva, ja most olvasom, de ugye ez nálunk 3 tagú zenekarral van. Az sztártól is függ, a frissek ilyen 100-180 között általában, persze vannak eltérések. Ugye ha az ember számla nélkül megy akkor meg nagyon nagyon variáns a dolog, mert akkor nem kell leadni senkinek a %-ot, csak számla nélkül általában nem a hú de pénzes bulikra hívnak, szóval kb ugyanott van az ember.
Szerintem kénytelenek lennének ezek a sztárok a zenekar helyett valami máson spórolni. Egy kérdés, mivel nem tudom: szórakozóhelyekre, magánrendezvényekre mennyire hívják ezeket a futószalagon gyártott embereket félplayback, playback produkcióra? Te így belülről biztosan tudod.
Meg alapvetően a zenélés kultúráját kéne megváltoztatni, mert a vidék nagyon el van vágva (itt is) a lehetőségektől. Saját példámból tudom, hogy miután megszűnt a közeli könnyűzenei zenesuli (ami mellesleg egy nagy kóklerság volt:S) a legközelebbi normális tanárhoz két óra vonatozással tudok eljutni és ugyanannyival hazajutni. Ami se anyagilag se szellemileg nem a legkellemesebb. A vizsgát én jó ötletnek tartom, mert így legalább mindenki megdolgozik és ki lehet szűrni az alkalmatlan egyéneket.
Teljesen jogos! Vizsga nélkül színpad közelébe sem engednék semmi önjelölt "művészt". (kíváncsi lennék, h "kedvencem" a Balázspali átmenne-e egy énekvizsgán....én ennél hamisabb hangot élőben még nem hallottam "sztártól".)
Az tényleg jó lenne.
És lehetne újra hétfőként szünnap a tévében, kedden meg Jogi Esetek, vagy Családi Kör.
A hatnapos munkahét már úgyis itt kopogtat...
De - valahogy - mégis errefelé kell lenni a megoldásnak (mármint a playback felszámolására gondolok): ha kénytelek mindenhova session-zenészt vinni, megnő az ázsiód és nem leszel kiszolgáltatva (megélhetési okok miatt) mindenféle "irányzatoknak".
Én most még elég fiatalon kerültem bele ebbe és nem kell családot eltartanom, meg magamat se teljes mértékben. Nekem ez így jó, mert végül is ingyen járok bulizni, meg zenélek ezáltal iskolának nekem ez egy nagyon jó dolog, csak ugye ha mondjuk úgy nézed, hogy ebből mondjuk egy magasabban képzett zenész megpróbálna megélni, az nem biztos hogy esélyes lenne és neki nem hiszem hogy a szakmai rutinszerzés cél lenne. Persze a másik, hogy sokaknak degradáló a vendéglátózás, pedig az is pontosan ugyanaz mint bármilyen más műfaj. Vannak profik, amatőrök és kóklerek. Meg elhet azt is teljesen igényesen csinálni. Jó mondjuk nem mintha a közönségnek ez olyan fontos lenne, de szerintem aki kiáll zenélni az a szakma előtt is feleljen meg a maga műfajában.
Kisvárosunkban a helyzet: évente EGY alkalommal van (önkormányzati finanszírozású) rendezvény sztárcsapattal--Ákos, Demjén, Omega, Republic stb, ami kb. el is viszi az éves keretet. Szerinted hány millát taksál egy ilyen szintű koncert cakk-pakk? (Színpadépítés, hang-, és fénytechnika, technikai személyzet, zenekar+sztárfellépő) Mondjuk a kisebb településeknek még ez sem "jár", de eddig legalább ki tudták nyögni a félplayback árát----a lakosság meg örült, hogy "élőben" láttak egy igazi hús-vér sztárt a falujukban. Magyarország nem Bp.-ből áll, ezt sokan elfelejtik.....
Én mint kívülálló (viszont emiatt pl. anyagilag vagy "presztízsileg" semmiképp sem érintett), úgy gondolom, hogy kezdeti lépésnek ez nagyon is jó. Azért pedig, hogy ne lepjenek el mindent a "gagyi" zenekarok, egész egyszerűen be kellene vezetni a működési engedélyhez a vizsgát. Mikor még zenekarral zenéltem (ide se írom hányszáz éve) volt OSZK (Országos Szórakoztatóipari Központ)vizsga: ebben ott ültek a legjobb a vendéglátós zenészek: kb. 1 órás programmal lehetett jelentkezni, és csak az léphetett fel (akárholis) akinek megvolt az OSZK engedélye. Az ORI (Országos Rendező Iroda) vizsga magasabb szintű volt.
ok, hogy nem lehet megélni belőle, de mégis 0+x összeg befolyik
van persze egy elvárható minimum összeg, de szerintem még szakmailag is fejlődhet az ember
Ja igen és akkor hozzáteszem, hogy én egy megasztárossal járok zenélni baromi kevésért, de mindig csak szigorúan élőben! Mondjuk az tény, hogy ez már inkább vendéglátózás és nem sessionzenélés, de úgy gonodlom, hogy szakmai szempontból és a közönség szempontjából is vállalható a produkció. De így nem lehet megélni zenélésből, szóval ez se megoldás.
Nyilván nem, igazából szerintem szakmán belül kéne nagyon nagy rendet tenni. Mert most hiába írják ki mindenhova, hogy pl 180-ért jár el aktuális Xmegacsillagfaktorsztár az tény, hogy annak nagyobbik felét elkapkodja a kereskedelmi adó ahonnan jött, a kiadó aki kidobta a lemezét és a manager ha van neki. Akkor gondoljunk bele, hogy mondjuk a maradék 90 ezerből (és most optimista voltam) még béreljen fel egy mondjuk 5 tagú zenekart, akiknek fejenként ad 15 ezer forintot, így 15 ezerért elment fellépni, mint sztár, ami nem hiszem hogy olyan vonzó lenne. Persze a félplayback helyett jobb megoldás az akusztikus, de arra meg nem mindenhol van igény. Mert én már csápoltam úgy Roy és Ádámon falunapon, hogy főműsorszámnak hívták őket, de ugye akusztikusan mert úgy ócsóbb és kb 3-an alkottuk a tomboló első sort a többi ember meg csak mérsékelt érdeklődést mutatott, pedig a körülményekhez képest kurva nagy bulit csináltak. Igazából azt próbálom elmondani, hogy számomra a félplayback nem tartozik az élő zene megszentségtelenítéséhez, inkább csak egy szükséges rossz, ezt most azért hozom fel, mert Póka úr erre is kitér. Visszatérve arra, hogy a szakmán belül kéne rendet rakni. A híres zenekarok horribilis összegekért járnak el fellépni, amit nem tud bárki előteremteni, mert ugye általában saját színpad, fény és hangtechnika, amit megértek, de szerintem Magyarország nem áll készen arra, hogy mindenhol eleget tudjon tenni ezeknek az igényeknek. Nehéz ügy ez az egész, meg az én közvetlen környezetemben lévő emberek (kis faluról van szó) például nem igazán hajlandóak befogadni az új dolgokat. Például ha rendezünk valamit és valaki angol dalt ad elő, akkor az már nem is igazán érdekli őket, mert nem értik a szöveget, de ha magyarul ad elő valaki mondjuk saját szerzeményt, akkor meg az a baj, hogy nem ismerik és nem is akarják megismerni. A másik kedvencem a közízlés, jó az ugye szubjektív dolog. De én már komolyan mondom beiktatnám az iskolai zeneoktatásba azt, hogy megtanítsák a diákoknak, hogy hallod? Na ez az autotune... azért használják, mert az alanyunk nem rendelkezik megfelelő énektudással, meg megszerettetnék velük az élőzenét és nem abból álna az egész, hogy zenetörit tanulnak, meg kottázni úgy, hogy fogalmuk sincs mit cisnálnak. Egyenlőre ennyi, mert már nem tudom igazán követni, sajnos kicsi ez az ablak és lehet hogy kicsit zavaros lesz, szóval szóljatok rám, ha valami nem egyértelmű!:)
szerintem nem így van,majd,ha rájönnek a "sztárvendégek",hogy sehová sem hívják őket,akkor átgondolják,és egy picit áldoznak az egyébként arcpirító gázsijukból a produkcióra is,ne csak a kasza legyen már...
amennyit sok mulatós- meg megasztár elkér egy-egy hakniért, annyiért szerintem sokan boldogan elmennénk négy-ötfős zenekarral is. Nyilván az általad felsorolt országosan ismert sztárok nem, de ezzel az amatőr és jó zenekarok lehetőségei is bővülnének szerintem.
Én alapvetően pártolom ezt a kőbányai kezdeményezést (több évtizede élőben nyomjuk mi is...) de sztem ez egy technikailag kivitelezhetetlen valami országos szinten. Gondolni kell itt a kisebb településekre, ahol a szűkös önkormányzati lehetőségek nem teszik lehetővé, hogy egy Demjén, Somló, Korda, Balázs Fecó stb. profi zenekarral lépjen fel. A vége az lesz, hogy a pénztelen kistelepülések az olcsó gagyi produkciókat fogják tudni csak megfizetni "sztárvendégként".. Akkor most előrébb leszünk?
Mondjuk az tény,ha más értelme nem is lesz ennek az akciónak,annyi mindenképpen lehet,hogy a most fiatal zenészeknek ad egy felhívást ,egy példát,főleg úgy hogy, egy olyan illusztris zenész-legenda ,mint a Póka Egon a kezdeményező.A sok léhűtő ,meg legalább ezek után ,minden egyes alkalommal elpirulhat,nem érezheti azt hogy ez így rendben van.Felkavarja egy kicsit az állóvizet,és még a nem zenészek is talán jobban figyelnek majd a "majálisokon",legalább hallanak arról hogy sokszor csak tátognak nekik.
Most ami ehez a topichoz tartozhat az az egyik, egyébként tehetséges zenész véleménye erről. Mikor megkérdeztem, hogy nem szar érzés ezt csinálni annyit mondott hogy az, de a medence fűtve van...:D Most ugye akkor innentől kezdve nincs értelme azon vitázni, hogy most ha az ember meg akar élni akkor csináljon olyan zenét amire igény van, ne a közízlést akarja átformálni. Félreértés ne essék, attól még osztom a véleményt, hogy ez nem helyes, és hogy az alábbi műsorban elhangzott szerzemények zenei értéke 0.
De nem akarom teli offolni a topicot:)
ne térjünk el a tárgytól nagyon,arról van szó,hogy a szar zenét is tessék élőben előadni,már ha közpénzből finanszírozódik.
ettől ugyan a korrupció nem szűnik meg,de hátha többfelé oszlik a pénz,és ne adj' isten olyanokhoz is kerül belőle,akik megérdemlik :)
Én már igen, zenekarral, full élőben, közönség nem is nagyon értette hogy mi a szar van. Annak a pár balfácánnak ez jó reklám, én csak sessionzenészként voltam ott, de már szerencsére nem hívják a kedves munkáltatómat:D De lehetne erről is mesélni, biztos másnak is van tapasztalata ezzel.