Petíció a PLAY BACK országos szintű betiltásáért 2011 - CSATLAKOZZ on Facebook - PÓKA EGON "ELTÖRÖLTE" A PLAYBACK-ET KÖBÁNYÁN..! - MAGYAR ZENEKARI ÉLET
Kőbánya jó példával jár elöl az országban először - Zenész Bulvár Topic
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
A Paksi amióta befenyítette a zenekar azóta tudtommal visszafogottabb, de tény hogy azok a "Repatarurgyános" koncertek qrvára nagy szégyenfoltjai az egész karrierjének!
A Joe-t én azért sajnálom mert amúgy egy nagyon jó ember, és remélem lesz még neki út felfelé!
Hát igen sajnos eléggé sokszor, de volt már, hogy lenyomták végig, meg asszem 3-4 számot szoktak játszani? Hát igen ébredés után 2 órá kell várni az énekléssel...
És az milyen már, hogy reggel 4-kor keljél fel, cuccolj be a stúdióba, az énekesnek nem is lehet hangja ilyen korán ( a hangnak kell pár óra ébredés után, mire használhatóra "melegszik" ), aztán 1 perc után lekeverik..
Én momentán örülök ennek.
Mielőtt elszállt volna az agya,láttam párszor
még a Coda élén,és fantasztikus volt.Aztán gép,mobil,stb,
és odalett a szakmai alázata,egyre ocsmányabbá vált a fellépések
alkalmával.Tippelni sem merek,lesz-e még ezek után valaha is olyan jó
érzés újra élőben hallgatni őt.Ha észhez tér,és újra ízesen,és szinte hibátlanul fog énekelni,és jó frontember lesz,mint volt anno,akkor
van rá esélye,hogy meggondoljam a történtek után,hogy megnézzem-e.
Abszolúte nem sajnálom.Biztos mocskosul rosszindulatúan hangzik,de ezt
kívántam már neki régóta,hátha javíthat még...
Meg a Paksinak is el kellene gondolkodnia,meg szerintem még a Katonafőnöknek is...Mindhármójukat saját tapasztalataim alapján
mondom...b****ttul nem emberi az,amit fellépéseken,és utána művelnek
az épp aktuális koncert helyén...és sajnos ezzel együtt! néz fel rájuk
sok fiatal...hihetetlen!
Csak arra akartam reflektálni, hogy az igazán jó csapatokat a közönség emeli a legjobbak közé. Megint az ős Edda példája: Miskolcról rövid időn belöl országosan elismert sikercsapat lettek. Az egyik koncertturnéjukon---ahol billentyűs nélkül játszottak!---pl. egy Bp-i supergroup volt az előzenekar!
Ez valahol egy örök csapda, mert a szervezők azért hozzák a "tuti" bandákat mert azok iránt nagyjából tuti az érdeklődés, az meg ugye a bevételt garantálja. A kisebb bandák meg vagy oda férnek a tűzközelbe vagy nem, de aki oda is fér egyszerűen képtelen valódi karriert felépíteni, mert manapság annyira nagy a túlkínálat, és a közönség pénze annyira behatárolt keretek között mozog, hogy egyszerűen szinte lehetetlen finanszírozni a banda működését.
Persze ezt a témát is megforgattuk már néhányszor!
Értem,akkor nem vágom,hogy mi lehet a műsor...lehet,hogy a hétvégi Kultúrház? Namind1,majd kiderítem. De a lényeg,hogy elvileg van vmi most is,ahová lehetne menni,ha nem olyan viszonyok uralkodnának,amilyenek.
A Magyar-Pop, ill. Rock az a klipösszeállítás, amiről beszéltem. Többnyire archivumból dolgozik, erős nosztalgia jelleggel. A teás műsornak teljesen más a profilja, bár szoktak lenni meghívott vendégek, nem ez a jellemző. A Hangerő volt az igazi és egész sokaknak adott lehetőséget anno (bár többnyire már befutott előadóknak). Ott az volt a bibi, hogy rossz időben nyomták (de legalább volt)
Adsz CD-t,bedobom a főnöknek,egy jó haverom zenekarát is lehet,hogy sikerül benyomnom a kiadóhoz,bármi lehet. (Specko Jedno, Fókatelep, Ez a divat, Eat me!,Cabaret Medrano,Anselmo Crew, Transform Quintet,ilyesmikkel foglalkozunk.)
Nem tudom pontosan, majd a következő sajtós értekezleten megkérdem, hogy mi ez, de most átpörgetve a netes tv műsort, sztem a Teadélután lehet az, de mintha emlegettek volna vmi Magyarock c. műsort a kollégák. (Most projektszerűen bedolgozom online marketingesként egy média vonalon mozgó céghez, lemezkiadás, hangosítás bérbeadás, zenekari menedzsment a fő profil, és emiatt elég jó kapcsolatok vannak mindenféle médiumhoz, ilyen munkaértekezleteken volt arról szó pl., hogy tőlünk kb bárkit küldenek be az m1-hez, tuti, hogy simán gond nélkül leadják a klipet, behívják interjúzni a zenekart...namost mondanom sem kell,hogy ez főleg ez a kortárs alter/pop/jazz vonal,a rock az nagyjából itt is tabu.)
Mostanában ezt követi elég sok zenekar,hogy előbb a fesztiválokon játszik,2kor,3kor....aztán ha jók,este 9től. Más kérdés -hogy idekössem kicsit Krisztián gondolatmenetét-,nem azért mert ez a rendes módja a dolgoknak,hanem kénytelen bevállalni minden lehetőséget,mert cd-t már senki nem vesz stb.
"kezdő zenészként rakjál milliókat a csapatodba, csak hogy legyen egy szaros lemezed"
Manapság már mindenkinek CD-je lehet, akármilyen kutyaütő..
Régen pl. vidékről betörni az élvonalba szinte lehetetlen volt: talán az ős Edda, vagy a szegedi East volt a kivétel akiknek ez sikerült. Azonban mielőtt lemezszerződéshez jutottak volna előtte a KÖZÖNSÉGNEK kellett bizonyítaniuk és innen már egyenes út vezetett a sikerhez. Vagy nem jól látom?
Csak valahogy egy halottnak nincs lehetősége idejönni és esetleg megvédeni magát, elmondani az igazat, vagy reagálni bármire is. Én ezért is tartom ezt helyesnek...
Vágom mostmár,csak ez nem volt egyértelmű a lentiből. Viszont hiába puttórokk, ezekben akkor is voltak olyan arcok, akik fasza zenészek, énekesek voltak attól függetlenül, hogy önszántamból egy számukat se hallgatnám meg. (Pl. a Pataky-t rengetegen fikázzák nem is teljesen alaptalanul a mindenféle megnyilvánulásai miatt, viszont 60 év felett is kegyetlen stabilan, jól énekel.)
Igen ,tudom mire gondolsz.Láttam már ebből a műsorból párat,de modern magyar rockzene nem volt benne.Régi rock pop és alternatív annál inkább.Várkonyi Attila szerkeszti asszem.
Az m1-en amúgy lenne lehetőség elviekben ilyesmire,nem? (Nem nézek tv-t kb 6 éve,nincs is itthon, de munkahelyi dolgokból kifolyólag úgy tudom, hogy van vmi magyar zenekarokkal foglalkozó műsor, ahol elvileg meg lenne a lehetőség/műsoridő arra, hogy magyar zenéket mutassanak be.) Azt tudom, hogy a kortárs alternatív/pop produkciókat előszeretettel hívják meg, illetve játsszák.
Ennek rengeteg oka van...szerintem is ez lenne a normális, és nem kell messzire menni, nem kell feltétlenül könnyes szemmel Nyugat-Európát emlegeteni, a cseheknél, lengyeleknél, szerbeknél, osztrákoknál működik gyönyörűszépen. Itthon az a helyzet, hogy van egy sajtótermék, ami 2 évtizede meghatározza a rockzenét szerető közönség ízlését azzal, hogy kvázi monopolhelyzetben véleményez lemezeket, zenekarokat, zenészeket. (Jó, manapság azért nyilván kisebb a jelentősége,mint mondjuk 15 éve, amikor internet még elvétve volt csak a háztartásokban,a letöltés meg nem öltött ilyen méreteket.) Onnantól kezdve, hogy ez a gárda lemezkiadóként is elkezdett működni, mesterségesen elkezdett gerjeszteni bizonyos igényeket, amik az akkor már 1-2 éve futó nemzetközi trendeket követve itthon is felütötték a fejüket, és az általuk nyomatott zenekarok gyakorlatilag azóta fojtják meg felülről az egész színteret. Érdekes, hogy az igényes populáris zenében, vagy jazzben, bluesban tudnak érvényesülni tehetséges fiatalok, csak rock/metal színtéren jellemző ez, amiről beszélünk. Mára odáig jutott a dolog, hogy van egy stabil és elkötelezett klubközönség, akik mondjuk nem Ossianra meg Pokolgépre kíváncsiak, és elmennek mondjuk teszem azt olyan modernebb bandák koncertjeire, mint a Cadaveres, Mangod, Watch My Dying, Wendigo, illetve van a nagyobb tábor, akik hallgatják észnélkül a huszonéve elcsépelt bandákat, illetve a tribute zenekarokat. Ebben majd akkor lesz változás, hogyha az újságból lemezkiadóvá és koncertszervező céggé avanzsált társaság a nagyobb fesztiváljaira nem ezeket a vendéglátós metalzenekarokat teszi be,amire tudjuk, mennyi az esély. (A lehetőség bárkinek adott pl., hogy jelentkezzen a májusi nagyszabású Metalfestre fellépőnek, délután kettőkor vagy éjfél után játszani a kisszínpadon, ha kifizetsz 300.000 forintot,ami ugye elég vicces...)
Az lehet,hogy segítene a dolgon ha a magyar rádiókban és tv adókban,főleg az u.n. magyar zenetv-ben valóban magyar ZENÉK szólnának ,nemcsak magyar fosok.Mindenkitől elnézést a fos szóért.
a lehetőségek nem adottak = kezdő zenészként rakjál milliókat a csapatodba, csak hogy legyen egy szaros lemezed, amivel aztán még sehol sem leszel, csak van egy szuvenír, amivel talán pár koncerszervező komolyabban vesz, mint azokat, akiknek (még) nincs..
De most nem az lenne a normális, mint nyugaton, hogy a Deep Puple féle nagy öregek is stadionokban játszanak, meg a fiatalabb generációk nagyjai is..?
Mindenkinek kéne legyen "hely" a palettán..de itthon zömében csak a nagy öregek mennek, a fiatalok meg egy idő után feladják a picsába az egészet..
Az utolsó zenekar, aki sokra vitte önerőből az TCS, de már ők is több, mint 20 évesek..szóval elkelne a vérfrissítés, amire jelentkezők akadnának szép számmal -gondolom én - csak a lehetőségek nem adottak..
Roy tényleg kurvajó rockhang, a Jamie-n vitatkoznék, de a Roy is megfázna sztem egy modern metalzenekarban, nem való oda. És mondom mégegyszer, én sose hallgattam, sőt leginkább utáltam ezeket az egekig magasztalt magyar metalcsodákat, viszont a tény még tény marad: karakteresen, tisztán, nemzetközi színvonalon éneklő énekest a 30 alatti generációban én nemigen hallottam, amióta visszajött a köztudatba a rock/metal. (Amúgy köszi a leputtómetalosozást. )
Szerintem is, és ez jó. Nemzetközi szinten is egyébként, meg is nyugodtam :) A fiamat már most biztos hogy úgy adom át a világnak hogy képzettebb lesz zeneileg mint én. Hajrá fiatalok!
Ja, csak ezeknek a fiataloknak nem 40 éves zenekarokban kéne elpazarolni a tehetséget, hanem csinálni saját bandát, saját karrierrel..
Ezért mondtam itt pár hónapja, hogy sajnálatos, hogy ma egy feltörekvő fiatal zenész csak úgy lehet vki, ha beáll már rég a virágkorukon túl lévő zenekarokba 345. zenésznek...mert hogy ezekre még akkor is akad igény, ha mindenki részegen dől le a színpadról, meg köcsög, meg játszani sem tud a hangszerén, míg az új produkciókra meg vmiért a kutya nem kíváncsi..
Nem jól van ez így, nna..
Nem azt mondom, hogy nincs tehetség, hanem hogy útközben valahol eltűnnek...hirtelen a Nahit leszámítva nem tudok olyan énekest, aki fiatal, és olyan produkció élén lehetne stabilan látni, ami vmi minimális sikert elért már. Mondom ezt úgy, hogy én sem vagyok öreg a 25 évemmel, tehát nincs semmi "isteninagyöregek"-jellegű bálványimádás a dologban,sőt.
Ehhez muszáj hozzáfűznöm ezt-azt.
Amikor Rudán helyére kerestünk énekest Póka szólt,hogy van egy fiatal srác az iskolában,aki jól ordít.Szólt neki,hogy tanuljon meg pár mobil dalt.Meghallgattuk.Az összes hang tiszta volt,tökéletes vibrato ,bitang rock hangszín.Ráadásként elnyomott egy szál gitárral egy Mr Big nótát tökéletes angollal..Úgyhogy azért vannak jó fiatalok.
Nem csoda ,hogy nem vagy képben,mert a zenekar egyre keveseb helyen(tv-k rádiók ,fesztiválok,stb) tud szerepelni a főhős politikai karrierje illetve nem kívánatos személye miatt.Egyébként a sorozatos tagcserék sem tesznek jót a bandának ,ez tény.
Pláne,hogy a karizmatikus rockénekes, mint olyan gyakorlatilag nem létező fogalom Magyarországon ma...én legalábbis nem tudnék mondani senkit, aki mondjuk feltörekvő zenekarban énekel, mondjuk 30 év alatti, és olyan hangja van, ami nemzetközi színvonalon is megállja a helyét. Régen se voltak sokan, de azért volt egy Vikidál, aki azt a tipikus őserejű, 70-es évekre jellemző karcos bariton rockéneklést tudta hozni, volt Révész, kb a legjobb volt a brit típusú tenorisztikus rockéneklésben, aztán Rudán, Kalapács (akit én szintén nem hallottam úgymond a hőskorban énekelni, csak a színházas kitérője után, de neki a színházas karrier óta lett nagyon állat, erőteljes hangja), illetve a Griff sajnálatos módon elhunyt énekese, Vertig József, akitől egy kamuangolos demot hallottam kazettán, és szintén ez a magas fekvésű brites heavy metal torok volt,meg volt a Molics,akiről inkább csak legendák szólnak, leginkább a kocsmarokk CHK-ból ismerni a hangját,ami nem egy világmegváltás,hiába énekel jól komolyabb éneklést kívánó zenét. De kb. ennyi rockvonalon, és valahogy nincs utánpótlás. Ezért írtam lejjebb, hogy a Joe még valszeg jobban fog ebből kijönni, mint a Gép. (Én spec. ahogy Pgép koncertre önszántamból sosem mennék el, olyan szívesen nézném meg Rudánt egy ilyen hagyományosabb hard rock zenekarban.)
Megmondom őszintén, hogy olyan nagyon nem vagyok képben a P.Mobilt illetően, és így hirtelen csak az ugrik be, hogy ott is folyton hallani tagcserékről!
Amikor a Kalapács kiszállt, akkor mindenki azt hitte, hogy vége a Pokolgépnek, de a Joe-val nagyon nagyot dobtak, hogy most találnak-e hasonlóan kiemelkedő énekest azt erősen kétlem. Mindenesetre nem lesz könnyű dolga az új énekesnek, mert a Joe-t még a mai napig is sokan összehasonlítják a Kalapáccsal, most akkor képzeld el hogy mire számíthat az új énekes?
Én asszem 8 évig játszottam ott,Póka Egon barátom talán 15.De így utólag sajnálom ,hogy már régebben nem kezdtünk el saját dolgot csinálni.Mondom ezt úgy hogy ez a 8 év nagyon nagyon jó 8 év volt.
nem olvastam végig a dolgokat, sőt, csak a címre reagálnék egy gondolatot:
Őszintén: van olyan, aki megszerette a régi gépet, még Kalapáccsal, és ugyanúgy szeretni tudta a gépet Rudán Joeval? kérdezem, mert én eddig nem találkoztam ilyennel. Sőt, olyannal sem, aki már Rudánnal ismerte meg, de ne azt mondta volna, h "ejj kár h régen nem hallgattam mert akkor még jobb volt..."
Egyébként az érdekes, hogy a régi nagyok között több olyan is van aki valamihez nagyon értett, de az nem feltétlenül a zenélés volt, mégis nagyok lettek!
Amikor a legújabb P mobil lemezt gyártottuk,a stúdióban ,a keverőpult felett próbáltunk S. Lóránt összefüggéstelen mondataiból szövegeket gyártani a már kész dalokra.Úgyhogy nem csoda ,hogy nem találsz kreativizmust.
Az Endre az egy külön kaszt, ugyanakkor sajnos rá még mindig 3-400 ember elmegy és a régi bandákat egyenlőre nem tudják lenyomni az újak! Persze ennek is ezer oka van!
Azért azt ne feledd, hogy bár az ital mindháromnak komoly problémákat okozott, de attól még a magyar rock történet nagy alakjai! Számomra pont ezért sajnálatos, hogy ilyen gondjaik voltak-vannak!
Én nagyon félek attól,hogy még mielőtt észhez térne súlyos egészségügyi problémái lesznek.Arról nem beszélve,hogy az ilyesfajta szakmai kudarcok után valószínűleg ismét a piához fog nyúlni.
Mikor 91-92 körül láttam először a Codábaval az egész koncertet szájtátva néztem végig.
Reméljük felismeri a problémát és már van olyan korban, hogy ne a pia legyen fontosabb az embereknél, akik tisztelik Őt!