Petíció a PLAY BACK országos szintű betiltásáért 2011 - CSATLAKOZZ on Facebook - PÓKA EGON "ELTÖRÖLTE" A PLAYBACK-ET KÖBÁNYÁN..! - MAGYAR ZENEKARI ÉLET
Kőbánya jó példával jár elöl az országban először - Zenész Bulvár Topic
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Nemarra az estre gondoltam, amikor egy 5 m2-es szinpadon kell elférnie a zenekarnak. Nem is a Sziget nagyszinpadára gondoltam, mert ott én is úgy be lennék szarva, hogy meg sem tudnék mozdulni.
Akkor valszeg más műfajokra járunk,mert amikor én voltam lenn (főleg glam/sleaze/rock n' roll és modern metal történetek),akkor legtöbbször mozdulni sem lehetett. Sick Stars, Nazty Tricks, Rómeó Vérzik, Salvus koncerteken pl.
Ja,nem rossz,de itt meg az emberi oldal az,ami nem annyira szimpi (haveromék,a Dreyelands gitáros Andris és az Amarant Műhelyből Tóth Zoli akartak WS Tribute-ot,nem unplugged-ot,hívták az arcot,és állítólag emberileg gázos szituációk kerekedtek ki a dologból). Mondjuk én személyesen nem ismerem,csak hallottam a meredek sztorikat.
Ebben igazad van, szerintem mi is ilyenek lehetünk néha kívülről nézve...élvezet látszik, mozgás kevésbé.a Az más kérdés, h legtöbb helyen hely sincs, h mozogj.
Errôl jut eszembe, ami már többször feltűnt sok státuszukból kifolyólag (és nem a tudásukat minôsítve) "amatôr bandánál"
Mindenki úgy áll a színpadon, mint egy meredt bráner. Egyszerűen nincs élet. És mivel itt a fórumon is már többször elhangzott, hogy a közönség a szemével hall, nagyon fontos lenne a mozgás, hogy látszódjon a zenészeken, hogy élvezik, amit csinálnak.
"A világ bunkói csak akkor fognak megváltozni, amikor már nem működik az, hogy bunkók. Amikor már senki sem viseli el az aljasságot, a manipulációt, a bántalmazást, akkor az aljas manipulatív és bántalmazó emberek egyedül találják magukat. Akkor talán megkapják az üzenetet. Időközben, ha elviseled a viselkedésüket, akkor a probléma része vagy!"
Én inkább a hangzásban igyekszem minél közelebb állni az eredetihez, meg gitározási szílusban. Persze a valódi effektparkhoz kellene egy-két millió, nem beszélve az erősítőkről, meg a vintédzs '60-as gitárokról. Balkezesben...
Énekesünket szoktam a mozgás miatt rugdosni, mert az fontos lenne csiliben.
A mai "rockzenék" nagy részében eleve nincs ének, csak hörgés, rikácsolás, üvöltés, vagy röfögés.
Nálunk csak a dobos nem énekel. Bár azt nem mondom, hogy 3 szólamban nyomjuk, de próbálkozunk. Én pár éve a Summersrockon fellépô Ten vokáljain szartam be. Hihetetlen volt.
Pain Of Salvation van,hogy 5 szólamban adja elő,és ott nincs hangszer nélküli énekes. A38-on láttam őket még 2007 elején,döbbenet,hogy milyen minőséget produkáltak énekben.
Nem tudom, ki az, aki úgy tesz, mintha az adott feldolgozást(ami vszínűleg elég ismert) ő találta volna ki, vagy az ő érdeme lenne.
Sztem a tribute-dolog afféle hiánypótló cucc kellene h legyen.
Van olyan zenekar, aki nem ugyanazt a szólót játssza, sőt, a szólón kívüli gitártémákat is igen szélesen variálja koncerten, ergo nem lehet őket hangról hangra lejátszani. Nem titok, az RHCP-re gondolok.:D
Viszont igyekszem a vokált is hozni, de az öltözéküket nem majmolom.
Rocktogonban ahányszor jártam(nem csak fellépőként), kongott az ürességtől, főleg az átfestés előtti időszakhoz képest. Crazy Mama szintén ilyen volt, ahányszor ott jártam(háromszor).
Zefi is játszott nemcsak rockot akkor meg amit mondott a Zsoltiról, az nem állja meg a helyét.
Amúgy Fenyő nem szereti emlegetni a Modern Hungáriát - pedig ott is megszólalt az a ,,fránya vokáltudás,, pl itt: http://www.youtube.com/watch?v=CvOyZE_byvE
Itt pedig kis jó gitártéma: http://www.youtube.com/watch?v=SycQY2SceLg&feature=related
a vokál persze itt is...
Ez a kettő azt hiszem az első lemezről van - itt (úgy érzem) a Fenyő még beleszólt a dolgokba. Később egyre kevésbé - majd jött a Bodnár Attila - Papp Rita korszak - na az már tényleg nem volt jó.
Ahol viszont a Fenyő beleszólt ott azért ,,meg voltak írva,, a dolgok...
Flipper nem volt egy Tunyó, de amit csinált a műfaján belül teljesen megfelelt. A ,,rockanroll-életérzés,, autodidakta révén megvolt benne.
(Fenyő szeretett is ilyen emberekkel dolgozni)
Én becsülöm a Flippert, mert nagy hang volt. Élőben egyszer láttam, a Hungária '95-ös ( vagy kilencvenhatos) népstadionos koncertjén, és teljesen meg voltam döbbenve, hogy hogy a francba öregedett ez a faszi öt év alatt huszonötöt. Szóval szerintem a Step után már keményen nyomta piát, mert nem találta a helyét.
A Fenyő a Hungáriában nagyon kitalálta a dolgokat, a vokál tényleg nagyon ott volt. Abban a zenekarban gyakorlatilag mindenki előtt ott volt a mikrofon, és tolták a kórust ezerrel.
LGT-t és Illést leszámítva nem is tudnék a Hungárián kívül más magyar együttest megnevezni, ahol az egész együttes énekelt volna (ja igen, a Fiestában mindketten énekeltek ), és tény, hogy a 70-es években nagyon ment a vokál téma szinte mindegyik zenekarnál. Generálban is tök jó vokálszekció volt.
Sajnos a nyolcvanas évekre a vokál kiment a divatból.
...akkoriban nem piázott, legalábbis én nem láttam rajta. Az viszont nem jut az eszembe, hogy kivel élt együtt akkor, pedig azért párszor muszáj volt mennem. A csaj is "énekesnő" volt, vagy mi... Dúlt a láv. Szal szerintem nem piázott akkoriban...
Azé Flipper Öcsi hagyott maga után ezen a téren kívánnivalót!
Én hallottam készülni egy reggeli TV-s megjelenésre(én csináltam a villanyt a pusztazámori házában, cca. '93), háááát
ráadásul vmi Rod Stewart nótát kellett neki eltolnia...
Amúgy ebben meg egyetértek,amellett,hogy szerintem egy rockzenekarban,főleg ilyen régi vágású hard rockban kötelező lenne a jó vokálszekció,de itthon sajnos tényleg ritka,mint a fehér holló,hogy valaki normálisan énekel egyáltalán. A Hungária ilyen szempontból tényleg példaértékű volt.
Nem. A Nílusi lány c. számra,mint a "rockzene örökbecsű gyöngyszemére"...mivelhogy a Zeffer azt hányja a volt zenésztársai szemére,hogy "nem rockzenészek",miközben ő sem különb a deákné vásznánál,ugyanúgy bohóckodott popprodukciókban,mint ahogy pl. Zsolt játszott popzenészek kísérőzenekarában. Erre céloztam csak...amúgy nekem nincs bajom az igényes popzenével,de azért a klasszikus Hungáriánál mérföldekkel igénytelenebb volt a Fenyő-Bodnár-Frutti-Plexi felállású Modern Hungária...azért erősen Modern Talking színvonal egy Csók x csók vagy egy Elfújja a szél,függetlenül attól,hogy milyen kvalitású zenészek vettek részt benne.
azon voltamkiakadva hogy a faszinak van szignált dobverője by Zildjan. rajta is van egy kis stilizált félkarú pálcikaember piktogram az aláírás felett. Namost képzeld a verőt párban lehet kapni...
"A rockzene örökbecsű gyöngyszeme - (Fenyő Miklós) után lehet csinálni a dolgokat, a rockzenekarok is vokálozhatnának legalább úgy, ahogy a Hungária teszi - kivételek vannak, de nem jellemző!"
jogos a meglátásod!
valahogy ez a nagylavóron túl működik!
sajnos ritka a zseniális hangszeres/énekes itthon, bár akad, pl a neoton bézere (sajnos nem jut most eszembe a neve a faszinak), irgalmatlan témákat nyom élőben is, miközben ugyancsak jól énekel!
A rockzene örökbecsű gyöngyszeme - (Fenyő Miklós) után lehet csinálni a dolgokat, a rockzenekarok is vokálozhatnának legalább úgy, ahogy a Hungária teszi - kivételek vannak, de nem jellemző!
Bajnok pedig az egyik kedvenc zenészem, pontosan azért, ahogy zenél és mellette énekel.
A múltkoriban megmutatta egyik új dalát zongorán kezdte - majd felkapta a Fendert és mondta az elképzelését, milyen lesz a basszus, aztán felkapott egy gitárt és ott játszotta el, mi lenne a gitártéma...
Bajnok az ,,összhangzattanban,, képes gondolkodni és zenélni - mellette pedig ÉNEKEL és mindezt olyan lazán, hogy tanulni lehet tőle...
épp ráért, jój jött a reklám mert az a felállás önmagában suprgroup volt: Vai, Billy Sheehan, Ő még rátett egy plusz csillagot a dologra... meg addig is keresett némi kenyérre valót!
itt jegyzem meg hogy ne legyen annyira off a téma!
a budapesti G3-on Satriani elfelejtette bemutatnia zenekarát, pedíg nem kissebb név tolta mögötte a bézt, mint Matt Bisonette! SKANDALLUM!
ezt Vai a közös program végén helyretette: Ő mutatta be Satriani zenekarát! Pluszpont a gitároló "létrának"... :)
A ,,rocktene örökbecsű gyöngyszeme,, után lehet csinálni!
Lehet úgy vokálozni a rockzenei dalokban is, ahogy a ,,gyöngyszem,, egyik korszakalkotó zenekarában tette a társaival.
Persze van egy-két kivétel, általában azonban nem ez a jellemző. Az már ,,nagy számnak számít,, hogy Kékesi ,,Bajnok,, énekelt egy másik szólamot Vikidál, vagy Tunyó mellé.
Nem így van.
Az átalány amit Te említesz, az a nyilvános zenesugárzó eszközök működtetése miatt havonta fizetendő összeg. Az alkalomszerű élő könnyűzenei koncertek ezeken a helyeken is külön elszámolás alá esnek. A 8% akkor igaz, ha a teljes program jogvédett művekből áll. Ha a program 50%-a jogvédett, akkor csak 5%, ha 30%-nál kevesebb, akkor 2%. Pl, a mi esetünkben, van egy koncertünk, ahol a számok fele autentikus népzene, a másik fele jogvédett, így a bruttó jegybevétel 5%-a fitetendő. Ha a koncertet egy 1-1,5 órás táncház is követi, akkor ez az összeg már csak 2%.
Ez biztos, hogy így van, mert én gyakorlatilag napi kapcsolatban állok az Artisjusszal.
"a megoldóképletem: kos, oroszlán aszcendenssel...":)))
Pyra ez húzós,nem lehet veled könnyű:)))Persze azért az nem mindegy ,hogy melyik bolygó melyik házban áll,mik a fényszögek,mert ez sokat módosíthat az alapálláson:))
Elnézést ,nem szándékos volt, Vámost akartam írni.
A Tony MacAlpine azért egy kicsit más tészta,mert ő egy képzett zongorista is,és hát a Steve Vai nagyszerűségét mutatja ,hogy megengedte neki,hogy mint gitáros is "felvillanjon" itt ott.Szerinted a Vai nem talált volna Amerikában profi billentyűst maga mellé?Valószínűleg igen,de sajnos mivel MacAlpine bármennyire zseniális gitáros is, gondolom neki sem jött rosszul,hogy részt vehetett a Vai produkciójában,mint billentyűs.
Megnéztem a Youtube-on pár videót Vámos Zsoltról, rendben volt és rock amit játszott.
Jómagam is több stílusban tevékenykedek basszerosként, szerintem egy ilyen kis ország kis piacán nem is lehet igazán megélni a zenélésből, jómagam is dolgozom, mellette zenélek.
Az a fontos, hogy legyen szakmailag kikezdhetetlen, tanulja az ember meg a számokat stb
Láttam már profi session zenészt színpadon úgy hogy nem volt képbe mit is játszik a zenekar, na ezt nem szabad.
Ha már megemlítetted Jankai Bélát, akkor muszáj megjegyeznem, hogy az egyik legklasszabb, legbecsületesebb arc a magyar rockéletben, akivel én találkoztam. Szóval ő abszolút offtopik itt szerintem.
Tegyük hozzá még,hogy Zsolti asszem az első ZE turnén volt gitáros,és az teremtett neki lehetőséget arra,hogy megismerjék,hívják máshová,Zefilegenda viszont 97-98 környékén játszott ott,szóval nem egyszerre voltak benne a buliban.
"Sőt,Zoltán Erika mögött is nyomta tudtommal (ahol a Zsolti is kezdte a session pályafutását)." :)))))))
Ennek a tükrében,meg ez az egész nem más,mint egy szép kis magyar szappanopera:)))Vihar a biliben.
Értem már,hogy miért csak a Tankcsapda tud hosszú évek,óta egyedül a csúcson lenni:)))A kulcsszó valószínűleg a HITELESSÉG.:)))
Itt van például a jankai Béla aki mindenkivel zenélt és egy kicsit jobb billenty?s, vagy a Lehr Pisti. A Zoltán Erika a Karda Beáta háttértáncosa volt a Jóós Pistivel a magneoton kiadó tulajdonosával.Ez nem baj csak az ha valaki átvágja a kollegáit. Mesélhetnék a Z. egyéb anyagi ügyeir?l tarozása mint sivatagban a homok ,de ez nem az én dolgom.H a véletlenül felmentek a Zenészbázis .Hu-ra van olyan topik, hogy gázos koncerthelyek, miért ne lehetne gázos szervez?k, zenészek ,hangszerboltok,technikusok stb. Ett?l csk tisztulna a szakma.Németországban voltam éppen és Frankfurtban nyitott valaki egy vendégl?t minden szar volt ez Németországban azért nem bevett szokás egyszer egy reklamáló vendéget összevertek. Utána feladott egy újsághirdetést ha gyomormérgezésre és egy jó verésre válik menjen ebbe a vendégl?be. Három hónap múlva be is zárt a vendégl?
Na éppen ezért nincs jegyszedés, mert az átalány a fér?hely és a vendéglátóipari besorolás alapján fizetend?.
A 8 % is csökkenthet? ha egyéb kulturális program is van például verset mondanak akkor 5 %
Hát valamit rosszul irtam ha igy érzed pontosan azért tépem a számat mert nekem nem változott a jelent?sége. Nem a zenészekkel van baj hanem a közizléssel és a közönség érdekl?dése csökkent.
Én először,még 14 évesen láttam Zeffert a 80-as évek elején a P Mobilban a zalaegerszegi kertmoziban.:))Nem nagyon tudok arról,hogy játszott volna mondjuk más típusú zenét nyilvánosan.Persze bármi lehet,attól hogy én nem tudok róla???
Amúgy meg az összes igazi zenésznek javallott, hogy ha akárki, legyen az a legnagyobb legenda, akár csak egyszer is olyan, tiszteletlen hangot, hangnemet mer megütni vele szemben, ami indokolatlan, és a jóízlés határain túlmenő, vállból ki kell tépni a karját, és fel kell dugni a seggébe, next time kétszer is meg fogja gondolni, hogy hogy viselkedik, főleg mert 1 kézzel még lehet mondjuk shaker-t, vagy csörgőt rázni, de kéz nélkül ölég nehéz lesz a zenei mutatvány, és akkor lőttek a legendának!
2010-03-19 10:03 |
#361
M'ér' a Z. az elkötelezett ősrocker? A mondatból mondjuk az ős résszel egyet tudnék érteni..
Én inkább úgy fogalmaznék, hogy a soraidból azt olvasom ki, hogy a Te számodra valóban csökkent a jelentősége. Szerintem mindössze a társadalomban betöltött szerepe változott meg. A jelentősége bizonyosan nem. Legalábbis az én számomra és rengeteg kollégám számára biztos nem. Én a mai napig baromira felvillanyozva indulok koncertezni és imádom ezt az egész vele járó életformát.
Mindig egy kicsit szkeptikus vagyok, amikor azt olvasom, hogy "bezzeg a mi időnkben". A "MUZSIKA" jelentősége nem változik, mert az független az egyes szubjektumtól. Az hogy Te hogy állsz hozzá, az Tőled függ és ez természetesen változhat és változik is az idők folyamán.
Az meg, hogy valamelyik művészeti ágat valamelyik éppen regnáló politikai irányzat használja, támogatja-tűri-tiltja, az úgy gondolom, hogy a kultúrtörténetben nem egyedülálló jelenség...
Mindig mondtam, megmondtam,
Jól mondtam, hogy ez nem jól van:
a szekér sose lesz csatahajó,
mert nem jól úszik a hintaló.
S a végét hiába tartottam,
a tenyerem volt csak a markomban.
Ez nincsen jól.
Ok ,én értem hogy ez egy reakció volt a Zeffer gerinctelenségére,úgy látszik, nem volt elég neki egy nagy "lecke". Viszont a Kékesi Bajnok nevét ismerem,a Zeffer nevét is stb.tényleg ismerem.A múltkor láttam az M2 egy számot az MM-től minden régi arcot azonnal felismertem,meg azt láttam még,hogy van ott két számomra teljesen ismeretlen gitáros.:)))Sajnálom,de ez van.A felvétel a Pecsás buliból lehetett.Gondolom ,az a sok ember aki ott volt, az is így lehetett vele,nem a "gitárhősök"hírneve miatt telt meg a hely:))))Sajnos, ez egy olyan műfaj,hogy nevet kell benne szerezni, másképp nehéz a boldogulás.Az ,ami a Vámosi-val történt gondolom egy Tátrai-val nem történt volna meg mert ő egy "név" és nem egy ismeretlen session zenész.Azt ,meg sejtem,hogy mire gondolhatott Zeffer amikor azt nyilatkozta,hogy nem rock-zenészek.Most úgy őszintén,az aki elmegy egy exotic szintü pop kamuba,Sipos F.Tamással zenélni ,az milyen rock zenész lehet???El tudom képzelni,hogy az a rengeteg eladott lemez amin szerepelt,és amire olyan büszkén hivatkozott,milyen előadókból került ki:)))))Nem szégyen,ha valaki session zenész,és elmegy pénzt keresni ,de akkor ne akarja magát elkötelezett ősrockernek beállítani.