Petíció a PLAY BACK országos szintű betiltásáért 2011 - CSATLAKOZZ on Facebook - PÓKA EGON "ELTÖRÖLTE" A PLAYBACK-ET KÖBÁNYÁN..! - MAGYAR ZENEKARI ÉLET
Kőbánya jó példával jár elöl az országban először - Zenész Bulvár Topic
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
én azt látom, hogy amatőr szinten is totálisan független dolog a közönségvonzó erő és a zene milyensége. Láttam már tombolni százas nagyságrendű népet iszonyatosan eljátszott macskazenére, és lézengő embereket kurvajó, profi zenészek által jól előadott ismert és táncolható slágerekre. És azok vannak a legkevesebben, akik alapból jók, de emellett nem voltak lusták továbbfejleszteni magukat nemzetközi színvonalra.
Szóval az egy dolog ,hogy kibérlem a termet, de kvázi hangulatembereket is kell szereznem (bérelnem?), hogy elérjem a kritikus tömeget, ami fölött már újratermeli magát a közönség, azaz minden bulin legalább annyian megjelennek átlagosan mint az előzőn.
Azt tapasztalom, hogy amelyik zenekarban van olyan húzóember, aki hatalmas baráti körrel és/vagy nagyon jó rábeszélőkével bír, annak lesz közönsége, akinek meg nincs, az nagyságrendekkel nehezebben lesz rentábilis, hiába parádés a zenéje és esetleg az előadásmódja is. Ha sok ember bejön, akkor az már "háromnegyed"-siker, mert egyszerűen könnyebben kezdik el jól érezni magukat, mint fél-negyedház esetén.
Szóval a kreativitás számomra egyenlő egy hatalmas befektetéssel...
Abszolút egyetértek! Pataky Attila nem menne el könyvelőnek! Húzná a száját, de elmenne a felléért is. Vagy nem menne el, hanem évi két koncertet csinálna teljes zenekarral, de az olyan lenne, hogy mindenki lepisilné a bokáját.
Jók a felvetésid, és egyetértek azzal is, hogy valóban a kínálat elég erős hatással van a keresletre. Ha mindenhonnan a szar meg a szemét ömlik, akkor az emberek jobbára azt fogják kedvelni.
DE, egyrészt nem mindenhonnan a szar meg a szemét ömlik. Aki akarja a mai internetes, nyitott világban bármilyen zenét meg tud találni a legprimitívebbtől (It's Friday, it's Friday) egészen a legmagasabb szintű kultúráig (pl. Mezzo). És épp ezért az ízlés mindig elég szórt tud lenni. Persze lesz egy nagyobb réteg, aki a szuperpopuláris médiaszarra bukik, de nem ez lesz az exclusive irány, mert csomó egyéb ember mást fog szeretni a média ellenére is.
A másik szerintem meg az, hogy a 3 lehetőségedből pont nem a 3-ik a megoldás. Hanem úgy nagyjából a 2-es, szerintem. Csak nem az egész zenésztársadalmat kell felhúzni, hanem a saját produkciódat. Ha hiszel benne és tudod igényesen csinálni, akkor tessék úgy felfogni, mint egy vállalkozást. Betolod a pénzt magad, és aztán, ha el tudod adni, jól jársz, ha nem, akkor nem. Kezdeményezőkésség kéne és minőségi produkciók, mert szerintem el lehet adni a minőségi cuccot is, nem csak a szart meg az olcsót.
Ez nem naivitás!!! Ha ez lenne előírva hogy csak élő zenére, akkor kénytelen lenne zenészeket toborozni ha továbbra is el akar menni a felkéréseire! Én nem tartom marhaságnak az elképzelést!!!
Barna, ez még naívabb dolog, mint eddig. Szerinted, aki most 4 kilót kap egy sima playbackelésért, az holnap beérné kevesebbel egy nehezebb produkciért, és magától tolna a zenészeinek úgy, hogy neki kevesebb marad... Ne már! Nem ez lenne, hanem az, hogy akkor senki nem zenél.
A zenészek meg akkor nem hallnak éhhen, ha olyat csinálnak, amiért hajlandó fizetni. Van rengeteg példa itthon is fantasztikus zenészekre, akik nem csak értékes és zeneileg magas szinvonalú élő zenét játszanak, de még közönségük is van.
Csak azért, mert valaki tíz évet tanult gitározni nem jár pénz.
Én teljesen egyet tudok értni a dologgal!! Egyébként a hiphopban is iszonyat nagy igény van az élőzenei kíséretre és pont emiatt is találtuk ki ezt a formációt! De monnyuk pl. a szábbészszabi+jazzékiel feat is mekkora!!! Sőt youtube tele van jobbnál jobb élőzenés megoldásokkal és erre a nép is sokkal vevőbb! A sample dob pedig mind eljátszató elektromos dobbal a többi meg megoldható H.D+ szinti+DJ!
Ha belegondolsz, egy amatőr DEATH METAL zenekar koncertje akármennyire is élő, hangszeres produkció, azért hogy is mondjam, önmagában még nem feltétlenül "értékek közvetítése" :)))
Én is eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne és bizony az lenne, hogy a megnövekedett igényt egyféle felhígulás követné...
Régen mikor otthon kis falumban az árvíz hazavágott mindent, és elkezdődött az újáépítés, rengeteg kőművesre meg egyéb építőipari szakemberre volt szükség...
aki életében látott már talicskát, meg meg tudta különböztetni a téglát a betonkeverőtől az gyakorlatilag kapott munkát... Az elvégzett munka minőségét el tudja bárki képzelni...
Másik dolog:
Gondolj bele, mucsajröcsögén a kozmetikus csaj fizeti az iparűzési adót, cserébe falunapon megnézheti mondjuk Pataky Attilát (példádat ellopva) tátogni.
Attila felveszi a zsét, hazamegy. na mármost ha zenekart is fizetni kell, akkor az már nem biztos, hogy akkora üzlet budapest-mucsajröcsöge viszonylatban. Tehát nem fogja elvállalni. Ha több lóvét kér, akkor meg a kozmetikus csaj veri ki a hisztit, hogy több iparűzési adót kell befizetnie, hogy finanszírozva legyen a produkció, mellesleg az ő befogadóképességének a szintjén nem feltétlenül értelmezhető a playback meg a zenekaros produkció közötti különbség... Ő mint hallgatóság ezt úgy fogja megélni, hogy megint szarabb lett a világ...
Tény, az ilyen fluor féle "tenyészállatok" eltűnnének a g***ibe, mivel a tenyésztőjük rájönne, könnyebb találni egy szabályoknak megfelelő zenészpalántát bárhol a világon és befuttatni, mint abból a szerencsétlenből küzdelmes munkával valami többletet kihozni.
Mivel jazz meg blueskoncert nem szokott playbackről menni, így a playbackelés betiltása ezen produkciókat nem érintené, nagyobb igény és látogatottság sem lenne...
A playback bulik a low-budget jegyében léteznek, ha kötelezően élőzenei produkcióvá kell transzformálni, akkor nagy valószínűség szerint a zenészek meválasztása is erősen anyagi szempontok szerint történne... Nem feltétlenül a legjobb gitárost szerződtetnék a baktalórántházai szüreti bálra... Tehát egy tehetséges zenésznek semmivel sem lenne jobb vagy rosszabb, annyi változna, hogy a kollégának nevezhető "szakmunkások" száma megugrana...
Fentieket igazából nem tekintem véleményemnek a dologgal kapcsolatban, inkább csak modellezgettem, játszottam a gondolatokkal, ahelyett hogy a csajok seggét stírölgetném ebben a melegben :)
Várom a cáfolatokat :)
Szerintem meg az álőzenéseknek kéne egy kicsit kreatívabbaknak lenni. A többség ott kuncsorog a klubboknak, hogy hagy játszon, meg a haver zenekaroknak, hogy hagy játszanak előttük, és utánna meg nyomják a hisztit, hogy a g***i klubbos nem fizet eleget.
Ha annyira hisznek a saját zenéjük közönségvonzó erejében, akkor ezt lehet másképp is csinálni. Tessék mondjuk kibérelni a termet, beledobni a zsetont az elején, ha hiszel benne, aztán megnézni, hogy visszajön-e CD eladásból meg a belépőkből.
Ha nem, akkor miért kéne a klubnak fizetni a "produkcióért". Ha visszajön a pénz, akkor tessék, ott a működő modell, hogy lehet kikerülni a gonosz klubtulajokat.
Vagy, ha hiszel az élőzene fontosságában, és az egy fontos küldetés, hogy élőzenét játsz, akkor játszd azt meggyőződésből, még akkor is ha nem keresel vele pénzt. ha küldetéstudatod van, akkor vagy csináld úgy, hogy legyen közönséged, vagy csináld szerelemből, csak akkor ne rinyálj, hogy nincs pénz.
Csak itthon megint persze csak a rinya megy. Jaj, miért nem kapok 50e-s gázsit, amikor az nekem jár, mert én élőzenés muzsikus vagyok, akkor is, ha a fél világ szarik a zenémre...
Azt hiszem félreértesz, pedig így visszaolvasva sem látok félreérthetőt a bejegyzéseimben.
NEM AKAROM betiltani SP-t! Sőt, nem akarom betiltani a FLUOR-t sem! Sőt! Ha visszaolvasol láthatod, hogy sokkal nagyobb eredménynek tartanám, ha elkezdenének gyakorolni énekelni/rappelni, hogy előben is tudják "azt" produkálni, amit a lemezről. És nem akarom, hogy ne játszanak, mert az "elvetemült" zenészekkel ellentétben én is azt gondolom, hogy ha az emberek szivesen éneklik, hogy MIZU-MIZU, akkor kapják meg. De igenis MONDJON LE a 400 000 Ft-os gázsijából legalább 100 000 Ft-ról esténként, hogy 5 zenész kaphasson 20-20 000 Ft-ot, s bár nem a Brand New Day-t fogják aznak lekisérni, hanem a MIZU-MIZU-t, de egyrészt talán utána a billentyűshöz is odamennek a kislányok autogrammért, ő pedig elmondhatja, hogy jövő héten jöjjenek le a saját zenekarának a koncertjére is, másrészt pedig lesz miből befizenie a villanyszámlát.
Nem sajnálom én senkitől a pénzt, a Fluor Tomitól sem az úszómedencéjét, csak közben ne haljanak már éhen a zenészek, akik nem véletlenül váltak azzá egy youtube.slágerrelk, hanem az életüket tették rá!
A közönség azt eszi, amit kap. Húsz éve a világ legjobb rockzenészei virítottak a POPCORN címlapján. Csak nem gondolod, hogy az emberiség annyit butult ennyi idő alatt, hogy most már inkább Fluort értik meg, és ezért őt választják önszántukból?
Abban egyetértek veled, hogy ez kvázi természetes folyamat, viszont szerintem nem a közönség mozgatja, sőt, mivel a többség követő jellegű birka volt és lesz is mindig is, ezért a mindig kisebb ellenállás irányába menő kiadók, média és klubosok kezében van az irányítás.
A zenészeknek három lehetőségük lenne a fordításra:
-összefognak. Abban egyetértek a lentiekkel, hogy ez nem fog megtörténni, ugyanis itt egy esetleges sztájk után csak annak lenne jobb, aki nem hal éhen közben, nem pedig mindenkinek. Plusz a profik által szolgáltatott könnyűzene egy luxuscikk, a többség nem is érzékelné, ha eltűnnének a Bárány Attila-szint fölötti zenészek.
-valahonnan iszonyatos tőkét szereznek, és szarrá reklámozzák az általu(n)k favorizált produkciókat, és a folyamat lassan önjáróvá válna, még profit is teremne. Mondjuk ilyen kockázatú vállalkozásra én nem vennék fel hitelt, és asszem épeszű bank nem is adna
-valahogy eléri, hogy felülről legyen megrendszabályozva a rendszer. Ez az egyetlen módszer, amire egyáltalán esély van, hogy működjön. Hogy a politikusok szavazatmaximalizálás meg népszerűségnövelés miatt működnek együtt, az ebből a szempontból irreleváns, ez a feltételrendszer, ebben kell érvényesülni egyelőre. Pókáék jól ráéreztek erre, és remélhetőleg beindítottak valamit, aminek a vége talán nem a hitvány produkciók teljes eltűnése lesz, de legalább újra lesz perspektíva a zenészpályában és az igényes produkciók összerakásában.
Ne játszanak!
Volt velünk is ilyen, nem akarom az előadókat megnevezni, de mikor közölte a "menager" csávó, hogy ha igen, akkor 30 pénz...elküldtem az anyjába. (szó szerint)
Nem azzal fut be valaki, hogy mások előtt játszik, ez egy téveszme. És akkor most átmehetnénk a "miért beteg a magyar zene" topikba. :)
Ne legyél már ennyire naív, barna. Aki tud élőben is játszani, azért playback-el, mert erre van kereslet, erre van pénz. Egy klubbos ki tud tenni mondjuk 1 kilót a Charlie-nak, hogy eljöjjön, de nem adna 3-4 kilót azért, hogy egy egész zenekar meg felszerelés ott lehessen. Attól, hogy betiltasz valamit, nem lesz több pénz semmire. Nem az lenne a vége, hogy zenészek játszanának élőben, hanem az, hogy senki sem játszana.
A másik fele: SP meg Flour. Lehet neked nem tetszik, de attól még hogy jösz ahhoz, hogy betiltsd. Nem a közönségnek kell eldöntenie. OK, hogy igénytelen zene, de a tinédzserek zabálják, kifizetik érte a belépőt, a klubbos meg örül, mert jön a jónép bulizni. Honnan van neked jogod ezt betiltani. A jónép nem zenészeket akar hallgatni, hanem szórakozni akar. Engem az élőzene szórakoztat, meg téged is, mást meg az SP meg a diszkópatkányok. És kész. Mi vagy te, kultúr-komisszár, hogy megmond az embereknek, hogyan szórakozzanak?
Ráadásul, gyakorlatilag egy monopóliumot akarsz építeni. Ez van, vagy semmi. Nem a közönségnek kéne eldöntenie? Ráadásul vannak playbackes diszkók meg van egy csomó élőzenés hely meg fesztivál meg mindenféle. Mindenki oda megy, amelyik neki tetszik. Hogy lenne joga bárkinek, hogy a SAJÁT ÉRDEKÉBEN monopolizálja a zenei piacot?
Tudod mi lenne az értelmes kezdeményezés: ha a zenészek összefognának, és azt mondanák, hogy nem vállalok playback-et, ha csak élőben lennének hajlandók játszani. Arra még én is bólintanék, hogy yes, ez igen. Összefog a "szakma"... Csak szerinted ez menne? Sose. Az összes mostani élőzenész, aki playback-ből is él, röhögne ki először, hogy bocs, de meg kell élnem valamiből... Úgyhogy ennyit arról, hogy vajon maga a zenész-szakma akarja-e ezt egyátalán...
Barna! Ne haragudj, ha sértően fogalmaztam, de ez a kezdeményezés egy óvodás szintű nevetséges valami. Honnan lenne joga bárkinek is betiltani bármit, csak mert neked nem tetszik. Egyátalán, hogyan lehetne betiltani azt, hogy valaki playback zenéljen? Hoz a figyesz egy törvényt, hogy csak élőben lehet zenélni, vagy mi? A scratchelés pl. élőnek minősül? Lehet keverni az élőt a playback-kel?
Ha ezt értelmesen végiggondolod, csak az marad, hogy ez egy buta, primitív kezdemlnyezés, és ebből nem az fog lejönni a klubtulajoknak, hogy milyen fontos az élő zene, hanem az, hogy milyen arrogáns bunkók a hangszeres muzsikusok, hogy ők akarják megszabni, hogy mit lehet meg mit nem, és be akarják tiltani azt, ami nekik nem tetszik.
Őszintén, sokkal, de sokkal értelmesebbnek tartalak annál, mint hogy egy ilyen gyerekes kezdeményezés mögé odatedd akár a saját, akár a Fórum nevét. Mert egy ilyennel mindenki csak lejártja a nevét.
Abszolút élő zene hívő vagyok, és én is utálom a playback-előket (bár megértem: kis pénz, kis foci), és bármilyen értelmes kezdeményezés mögé boldogan odaállnék én is, de az élő zene támogatásának nem az a módja, hogy betiltunk valami mást.
Ez az egész kezdeményezés csak leégeti és nevetségessé teszi az élő zenét meg mindenkit, aki aláírja, beleértve a Fórumot is, ha annak nevében írtad alá. Nem hiszem, hogy nem látod be, hogy ez mennyire egy gyerekes hiszti, semmi más, ráadásul gyakorlatilag megvalósíthatatlan.
Kb. ugyanaz, mint amikor valaki népszavazást akart arról, hogy legyen ingyenes a sör, csak az legalább vicces volt, ez meg leginkább csak szánalmas.
Igen, kell a zenésztársadalom összefogása, igen, szükség van az élő zene támogatására, igen, kellenek mindenféle kezdeményezések ezügyben, és igen, én is boldogan támogatnék minden értelmes kezdeményezést, még pénzzel is, de ez a betiltós petíció csak egy óvodás hiszti, ami méltatlan az igazi hangszeres zenészekhez és méltatlan a Fórumhoz is...
Tudod, ha mindig mindenki így állt volna a dolgokhoz, akkor ebben a világban soha semmi nem történhetett volna. Nem változik meg gyökeresen egyik napról a másikra, az biztos, de ha már egy rendezvény szervező elgondolkodik a dolgon a petíció kapcsán, akkor az óriási előrelépés..!
70-es évek?
miért nem a homo erectus-ig tekintesz vissza?
nem tudom, hogy milyen helyeken léptél fel, de vannak helyek, szituációk, ahol nem teheted meg.
én, mint rokkzenekar, persze nem csinálhatok félpléjbekket, de egy énekes, egy gitáros stb miért ne?
egy pár perces gyors műsorra nem állhat be egy zenekar, egy gitáros insrukciós bemutatója mögé is felesleges a többi tag, egy televízió szoros,élő programjába sem fér bele a felszerelés-beállás-lepakolás macera, és még sorolhatnám.
Javaslom, hogy olvassátok el a cikket még egyszer.
SENKI sem TILTOTTA BE, a playback-et, csak az ÖNKORMÁNYZAT VÁLLALTA, hogy nem fizet playback/fél playback produkciókért. Ennyi. A diszkókban, klubokban, magánszervezésben ugyanúgy megy majd tovább a dolog. Gyakorlatilag évente pár önkormányzati rendezvényen nem lesz megasztáros megasztár. Én személy szerint borzasztóan örülök a kezdeményezésnek és szerintem én is és a zenekarom is teljes erőbedobással támogatni fogjuk ezt a kezdeményezést.
Alapból tetszene a dolog, de sajnos megint F59-vagyok kénytelen egyetérteni. Legalábbis abban, hogy inkább a hangszeres előadókat kellene támogatni (ill. az őket játszató helyeket, önkormányzatokat), de nem tiltani a többit sem. Viszont nem ad túl sok okot a bizakodásra, hogy volt ehhez hasonló, valami PANKK-néven..és az is egy belterjes kör játszóhelye lett.
Játsszunk el a gondolattal.. ..mi lenne, ha betiltanák mindenhol? Ha holnaptól Magyarországon nem lehetne cd-re tátogni?! Egyrészt iszonyatosan megugrana a zenészek foglalkoztatottsága, hiszen gondolj csak bele, hány élvonalbeli előadó (Somlótól kezdve Keresztes Ildikón át Pataky Attiláig) járogat falunapokba és diszkókba CD-re tátogni, vagy énekelni..
..ezek az emberek mind minkát adnának zenészeiknek, akiket amúgy ki tudnának fizetni, csak úgy töresékét keresnék a bevételnek...
..s a másik fele: Az SP, meg a Fluor, meg a többi kénytelen lenne GYAKOROLNI, hogy a színpadon meg tudjon ütni egy elfogadható szintet, amikor a gépzenekar nem viszi el a bulit..
..s azért ide is elkelne egy-két (na nem olyan jó, de élő) muzsikus...
..mekkora dolog lenne, ha Europában elterjedne a híre, hogy nálunk vége a kamunak. És itthon mennyi kamumuzsikus kezdhetne el dolgozni, rendes bejelentett munkahelyen..
..és mennyi fantasztikus muzsikusnak nem kellene minimálbérért lapátolnia..
..elképzelhetetlen következményei lennének és egy negatív sem jut eszembe!
"másrészt meg, azt gondolom, hogy a jónép választ, és ha a jónép sajnos az igényelen szart szereti, akkor nem nagyon van mit csinálni, igénytelen szart kell nekik adni, hogy örüljenek, különben elsétálnak."
En szemely szerint nagyon orulok annak, hogy ezt most mar sokan nem igy gondoljak! A nepet neha iranyitani kell kulonben csak azt akarja, hogy a nyaktilo folyamatosan uzemeljen.
Ettol az akciotol annyi varhato, hogy megmozdul valami. Felkavarodik az poshadvany, amiben regota ulunk.
Nyilvan nem fogjak betiltani a playbacket, mert lehetetlen veghez vinni, de ha 3 onkormanyzat atveszi a kezdemenyezest, akkor mar tortent valami.
Van egy-két olyan huszár is, akinek nem nagyon kéne hangképzésre menni, és csak azért playback-el, mert kis pénz, kis foci. Nyilván Kozsó meg a Fresh elég nagy szarban lesz Kőbányán, de egyrészt az ilyen űberprinkó diszkóhakni már szerencsére kiment a divatból, másrészt meg, azt gondolom, hogy a jónép választ, és ha a jónép sajnos az igényelen szart szereti, akkor nem nagyon van mit csinálni, igénytelen szart kell nekik adni, hogy örüljenek, különben elsétálnak.
A másik meg az, hogy egy közpénzből finanszírozott önkormányzatnak feladata a kultúra terjesztése, kell klasszikus koncerteket is finanszírozni, mégha csak 5-en is mennek el megnézni. Ilyen szempontból meg egy nem rossz kezdeményezés, mert nyilván támogatni fogja a hangszeres tudással rendelkezőket.
Nekem csak a kizárólagosság nem tetszik. Ha komolyan gondolják, hogy az élő zenét támogatni kell, akkor lehet azt támogatni speckó élőzenés rendezvényekkel meg mittudoménmivel, és ezért még nem kéne betiltani egy másik műfajt, mert a közönségnek kéne eldöntenie melyikre megy szivesebben.
Meg hát reméljük nem fullad ez a dolog a szokásos magyar benNfenteskedő, lenyúlkálós, bratyizós gusztustalanságba...
Az élőzenét támogatni kurvajó dolog, de kár ezért a klasszikus kommunista "egyet engedek, a többit kizárom" megoldásért. Nekem kicsit bűzlik...
azért a betiltástól ez még igen messze van, kicsit szenzációhajhász a bors-cím is már.
Ennek ellenére egy szép gesztus a zenészeknek, mondjuk amit a klubtulajok mentalitása meg az letöltősdi tett a zenészet ellen, azt egyhamar nem fogja visszafordítani pár állami beavatkozás.
és hányan jönnek rá, hogy a playback egy igénytelen fos dolog...
hangosítani meg nem csak pénzkérdés, bár tény hogy a megfelelő technika és tudás nem ingyen van. de a hangosító cégek eddig is kaszáltak, ha benNfentesek voltak.
sokkal inkább érdekel, hogy akkor most az mp3-huszárok elmennek hangképzésre, vagy mi lesz szegényekkel?
Érdekes egy koncepció... Alapvetően jól hangzik, az önkormányzat simán dönthet arról, hogy mire költi a saját pénzét, csak persze kiváncsi leszek, hogy majd hányan sétálnak el a koncertekről a fosul szóló zenekarok miatt.
Meg, hogy valamelyik benfentes hangosító cég milyet kaszál majd ezen...
Ez teljesen ok, ugyanígy vagyok vele- nem is bírnám ki másképp a szinpadon. Én inkább azt mondom, hogy a lemezen jól szóló, valamennyire összetettebb zenéket utálom lebutítva visszahallani. 4-5 ember bizonyos műfajokban egyszerűen kevés a szinpadon.
Nekem úgy egyensúlyos, hogy élő és viszonylag szabadabb, variálható előadásmód legyen, viszont a jól átgondolt(!) összetett hangszerelés is megmaradjon.
Na ez az, ami nehéz...
Hmm, ezzel én úgy vagyok, hogy élőben kifejezetten nem azt szeretem visszahallani, ami a lemezen van. Sokkal izgalmasabb, ha úgy hallom vissza, hogy át van hangszerelve, neadjisten kicsit át is van írva a dal.
...hm. Izgalmasnak tűnik a kezdeményezés..Pontosabban: nem betiltották ugye, hanem önkormányzati pénzt nem adnak rá saját rendezvényen- így azért szelídebben hangzik.
Lehetne boncolgatni, mért virul még mindig a play back. Tényleg: az Eurovizio-n mehetett, Kőbányán nem?:)))
Hát ha ebből rendszer lesz, megpadlózik pár kolléga az biztos..
Amúgy alapvetően tetszetős..
A bizonyos "forradalom" amúgy már évekkel ezelőtt elindult, bele is futott azóta a bizonyos korlátokba. Merthogy úgy önmagában az nem igaz, hogy csak a bezsebelhető nagyobb pénzekről szól tisztán a dolog, én azért némi tisztességben-idealizmusban hiszek még az előadók jelentős részéről. Szóval valójában igencsak benne van a "lemezhang- élőhang" közt fennálló, feloldhatatlan különbség.
"...felajánlotta, hogy ha egy művész nem tud kisérő zenekart hozni magával, a zeneiskola növendékei élőben lekisérik..": - azért ez kisség viccesen hangzik számomra. Ebből lesz ugyebár a bizonyos vendéglátós sound...
Szóval röviden: egy jól meghangszerelt stúdiófelvételnek nehéz utánamenni. Vannak többen, akik felültek a bizonyos "élőhullámra", aztán behúzták a féket, és úgy kanyarodtak kissé vissza, hogy a sok plusz előre összetolt sávot most bejátsszák HD recorderről. Basszust, dobot, éneket viszonylag "szabványmeló" összetolni élőben, az összes többi kényesebb mütyür meg mind jöhet gépről. Szóval túl sokminden nem változott..
bennfenteseknek biztos megéri, mi mint palira vett zenekar dolgoztunk az önkormányzatnak. a lé 98%-át gondolom szétosztották a lelkiismeretes rendezőcégen belül. de ez csak egy eset, lehet hogy kuriózum.
félig férfi, félig playback-el. mi kell még ennél több?
amúgy a cikkből nekem az derült ki, hogy legalább egy kísérőzenésznek kell lennie, a további zenei alap mehet mp3-ról is.
mondjuk tényleg kérdés, hogy aki egyedül megy és mondjuk gitározik vagy gitározik+énekel egy alapra, az minek minősül. mindegy kőbányán túl azért nehezen fog ez eljutni. (Tarlóssal persze bármi elképzelhető, esetleg előtte átnevezi a tritonuszt szentháromság hangköznek )
Megakadt a szemem ezen a cikken. Ott volt a kőbányai hír alatt.
Csak hogy visszatéren egy kicsit a topic eredeti címe: miért beteg?
Nem akarom rontani a hangulatot, de azért.......
Azt hívják félplayback-nek. Egy kicsit drágább, mint az 'igazi' playback (ez így elég hülyén hangzik), csak a zene megy gépről, de így a bohóc legalább tényleg énekel is. Ezért drágább, mert fárasztóbb.
És az minek minősül, ha néhány zenész élőben játszik, és a zene többi része alapról jön? Nem kevés sztárzenekar csinája így. De azért az sem rossz, hogy Vastag Csaba (x faktor) fél óra plébekk 300 ezer.... De laglább élőben énekelt a zenei alapra... Igaz, hogy nem cak az év hangja, haenm az év legjobb pasija is
Remélem nem vagyok félreérthető, egyáltalán nem sajnálom tőlük, sőt kifejezetten örülök! És így legalább biztosan az igazi zenészek kapnak belőle - legalábbis Kőbányán!
Nekem más információim vannak, de lehet hogy régiek. Tudtommal az önk. bulik elég jól fizetnek a húzóneveknek, igaz, nehéz bekerülni. Fél füllel hallottam, hogy Somló 700 + technika - azért az nem rossz ...
"Bors: - Több pénzért?
- Nem. Ugyanazt a pénzt kell többfelé osztani. Így számos zenész juthat színpad közelébe. Ez egyáltalán nem baj, sőt. Mondok egy példát: Al Di Meola két éve a zeneiskolánk egyik végzett növendékét választotta zenekara dobosának. Élőben látta játszani Budapesten, meghívta az egyik fellépésére, azóta is együtt turnéznak."
Nem tudom hányan léptetek fel önkormányzati finanszírozású rendezvényen, de ott is pont annyi pénz van, mint máshol. Ill. pont annyit csöpögtetnek a zenésznek a költségvetésből, mint a klubokban. Tehát megélni nem ebből fognak a kőbányai zenészek, de talán felfedezi őket Al Di Meola.
Komolyra fordítva, nagyon jó kezdeményezésnek tartom, ki kéne terjeszteni. Nekem azzal sem lenne bajom, ha betiltanák a dizsiket, hadvesszen!
2011.05.19. 16:00
A Kőbányai Képviselő-testület mai ülésén 16 igen, egyhangú szavazattal úgy határozott, hogy a Kőbányai Önkormányzat saját rendezvényein kizárólag élő zenei produkciókat finanszírozhat. A javaslatot Póka Egon, Kőbánya Díszpolgára kezdeményezte, aki egyben a kerületben működő Kőbányai Zenei Stúdió alapítója és vezetője.
Művész úr reméli, hogy Kőbányát más önkormányzatok és intézmények is követik majd. Jó hír ez nem csak a közönség, hanem a zenészek számára is. Szomorú tendencia volt ugyanis az elmúlt évtizedekben, hogy hírességek színpadra álltak és a közönséggel együtt hallgatták korábbi felvételeiket, miközben tátogtak. Ez a közönség becsapása és a zene, mint művészet lenézése. Póka Egon felajánlotta, hogy ha egy művész nem tud kisérő zenekart hozni magával, a zeneiskola növendékei élőben lekisérik, így a közönség valódi produkciót élvezhet majd.
Oké Jani!...
ebbe nem belekötni szerettem volna, ne is haragudj...csak érthetetlennek tűnt, ennyi...
Viszont! A hangzásotokat sosem minősitettem, se előtte, se semikor...most tetszett, amit hallottam, ennyi. A "mizéria" az a topik előző ciméhez fűződött, valami ilyesmi "Vámos Zsolt kitálal" cimmel...ezért kérdeztem meg a kérdésemet.
Gondolom a válasz adó Pyra is rosszul tudta...
Viszont igy már minden világos! köszi
Na de ez az érted, azóta nem nagyon hallani a bandáról, pedig rémlik, mintha Attila helyére került volna valaki más. Most akkor jól vagy rosszul döntött? A progmetalnak sok éve itthon már nincs közönsége, lehet megkövezni.
Joseph Gross ,a Tomika cuccai 'tuningoltak' vagy 'módoltak' ,de arrol szolt a gitárja ! Ám van ilyen ,pl. egy hétel ezelőt ,a sound-check allat ,az árram szunet miatt beaszart a Marshalom ..... (és mésig bekapcs. hagytam :D) Hogy jol szoltunk e ...... egy korábbi beirásodbol ,mindha mást irtál volna ,nekem a mizéria nem egyenlő azzal h jól szoltatok ! Nem kötözködöm ..... csak elmondom a véleményem !
Attol h nem láttad a 'ledeket' bekapcs. nem azt jelenti h nem arrol szol :D Pl. én a 'send-return'-el használtam a 2 fejet az este ! Kérdés: ha nem láttál kabelt a két erősitő 'input'-ba ,neked azt jelenti h nem azok szoltak ? :D
Tegnap a Tomi a két Laney-rol szolt ! az egyik fej-láda a kisérethez a masodik pedig a szolohoz ! Én pedig a Crate-Marshall fejeket ,es a Marshall ládát ami mogottem volt !
azért nehogy már azon akadjuk meg, hogy egy rockkoncerten megpróbálják a színpadképet feldobni.. Mondjuk akkor én is inkább a KISS-féle habszivacs Marshallokat preferálnám, roadként legalábbis biztosan
idesfaszom
a szinpadkép: Jani nekem bal oldalt, mellette a Crate fej, és arra merőlegesen egy Marci...ezek "világítottak" (Gondolom a Marshall a Kozma Tamásé volt) Kozma mögött meg a két "Laney"...
nem vagyok egy öreg-tapasztalt a szaros 21 évemmel, de azért ez nekem is sok