Petíció a PLAY BACK országos szintű betiltásáért 2011 - CSATLAKOZZ on Facebook - PÓKA EGON "ELTÖRÖLTE" A PLAYBACK-ET KÖBÁNYÁN..! - MAGYAR ZENEKARI ÉLET
Kőbánya jó példával jár elöl az országban először - Zenész Bulvár Topic
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Húúú basszus, ez lett látom a múzeum topic, tele van friss, progresszív harapós rock zenékkel Ilyeneket tényleg hallgat valaki 14 éves kora és ~ 1990 után???????!!!!!
2010-04-19 23:17 |
#1856
Egyfelől ez igaz, másrészt pedig a könyírás "technikája", formái, stílusa is régen kialakult.
Erre mondtam, hogy már nem kell semmit megújítani, csak zenélni kell, a már ismert dolgok alkalmazásával.
Technikailag lehet, hogy vége van, de nem a technikáról kéne szóljon. És zeneileg szerintem tuti van új a nap alatt, és lesz mindig is. Mindig lesz majd valaki, aki olyan mondjuk mint Coltrane vagy olyan true Mad Professor, mint Holdsworth, akik teljesen másként közelítenek a hangszerhez, mint korábban és ezzel teljesen át is írják, hogy mit lehet a hangszerrel csinálni. És akkor még zenei stílusokról nem is beszéltünk, amik ugyanúgy jönnek meg mennek majd...
Az, hogy szerinted már véget ért a fejlődési folyamat a hangszeren, az olyan, mintha azt mondanád, hogy már minden könyvet megírtak a Földön...
Az újítás igénye sok műfajban jelen van, csak ehhez nagyon el kell mélyülni bennük, hogy tudd is, hogy mi történt, történik pontosan.
Én azt gondolom, hogy a gitározás evolúciójának vizsgálatához felesleges stílusokra bontani a dolgot, sokkal érdekesebb egyben megvizsgálni.
Hogy honnan indult és hova jutott mára.
Szerintem az elmúlt 100 évben nagyjából a végére ért ez a fejlődési folyamat, sok új már nem létezhet a Nap alatt, maximum még bizonyos műfajok ötvözéséből alakulhat vmi új, de nagyjából már szerintem mindent eljátszottak, amit el lehetett.
A mai YouTube "sztárok" meg egyszemélyben tudják azt, amit a régi legendák csak külön-külön tudtak, és az életük munkája feküdt benne, nem is értem, hogy csinálják..
Én ezzel az "új csinálás" dologgal úgy vagyok, hogy ahogy Dimebag mondta egyszer :" a kereket sem kell újra feltalálni, mert az egyszer már jól kitalálták", tehát most már csak zenélni kell, a jó dal és jó zene meg mindig is az marad, függetlenül attól, hogy hány évtizede írták..és ennyi..
Amúgy a Caravan-ban hallgasd meg a Zsoltit, iszonyat jó ez a sound, nekem lead soundban a No.1 a mai napig, és olyan erő van az általa játszott hangokban ( a kurva jó vibrátók miatt ), hogy a fejem leszakítja
Talán nem is a technikai tudás igazán a mérce a "jó" meg a "nem olyan jó" között - ha egyátalán lehet ilyen mércét felállítani -, hanem a kreativitás meg hogy mit kezd ezekkel. Illetve, hogy mennyire előremutató, amit csinál valaki. Nekem pl. hiába technikás valaki iszonyatosan, meg tud mindent, ha ezzel csak annyit tud kezdeni, hogy kurvaprofin visszaadja, ami már létezik. Nekem inkább az lenne a kérdés, hogy mi újat tud létrehozni...
Ezért imádom meg tartom nagyra pl. a jazzistákat. Ott kifejezetten arra megy ki a játék, hogy valamit úgy eljátszani, mint még senki más, meg olyat kitalálni, amit még más nem...
Egyrészt riffelésre ott volt az Omen utolsó pár lemeze - mert hogy haláláig ott játszott, más stílusra pedig a már említett Ángyán Tomival készült Carpathia Project lemeze, ami egész egyszerűen csak zseniális instrumentális muzsika, sok stílust ötvözve, világzenei, etno, rock, metal, fusion..
Imádom azt a lemezt, kurva nagy zenélés megy rajta, abszolút befogadható formában!
Itt pedig Dcsabi barátunk pöngeti uez a nótát!
A Carpathia Project-nek lett volna 2. lemeze is, csak a sors közbeszólt..
Attól függ milyen szempontból nézed? Játéktechnikai és elméleti tudás-alkalmazási készség szempontból is lehet elemezni bkit, és így felállítható egy képzeletbeli rangsor gitárosok közt, de ennek vajmi kevés értelme van, hiszen egyrészt úgyis a közönség dönt ( akinek jó része a szemével hallgat zenét, valamint a bonyolultabb dolgokat nem képes felfogni, éppen ezért értékelni sem ), másrészt pedig egy bizonyos szint felett értelmetlen az összehasonlítás, mert ha valamit profin csinálnak egyik műfajban, akkor baromság összemérni egy hasonlóan profin végzett dologgal egy másik műfajból. Kb. mi a jobb a túrós tészta, vagy az oldalas?
Ez is, az is lehet jó.
Persze az nyugodt szívvel kijelenthető, hogy minél jobban játszik egy zenész, annál kevesebben lesznek rá kíváncsiak ( hiszen a közönség tetemes része nem zenészekből áll, így náluk értelemszerűen hiányzik az a pár év zenei előképzettség, ami a rafkósabb muzsikák értelmezéséhez, és élvezetéhez szükségeltetne..)
Nyilván óriási baromság arról vitatkozni, hogy most akkor a Daczi a jobb vagy Peta, abszolút ilyen ízlések kérdése a dolog. Nekem csak annyi van, hogy - abszolút elismerve az érdemei és nem balhéindítás céljából -, úgy érzem azért Daczi picit túl van hype-olva. Kurvajó gitáros meg minden, de igazából én nem érzem, hogy több lett volna egy jó hardrock gitárosnál. Végülis csak ebben az egy viszonylag szűkebb világban alkotott és úgy mást, mint ilyen dallamos/sikítós szólókat meg riffelést én nem nagyon hallottam tőle. Persze lehet, hogy csak nem ismerem eléggé...
jaja, vér, bél, pina, és közben sztori. Ráadásul ez az első, ami TÉNYLEG hitelesen adja vissza rómát - köntörfalazás nélkül, pucér pinákkal 0-24.
Azért mekkorákat néztem, mikor férj-feleség a kádban, és a férj mászik épp a nője felé, mire a feleség: á most nincs kedvem, inkább rakd seggbe azt a rabszolgát, én meg nézem...!!! és tényleg...
a feka? :D dottóre? én is bírom nagyon! Vágod, ki ő?
pl 300-ban a néger követ, akit lerúg leonájdesz egy diszizszpártá felkiáltást követően
Bírom én is nagyon. Vér meg bél meg pina... És micsoa nők vannak benne... úúúúhhhhh... És a hasonló véres/puncis filmekhez képest szerintem teljesen korrekt sztorija meg dramturgiája van...
Majd talán 10 év múlva elér Magyarországra is...
Amúgy itt Mexikóban sincs, csak valahogy kiszúrtam, hogy van ilyen és leDCztem magamnak egyet, az tetszett, úgyhogy jött a többi is szépen...
Szerintem amúgy a feka csóka az ostorral a legnagyobb arc...
Jó, hát Zsolti volt vagy 17-18 éves, amikor ezt a dalt megírta, nyilván ennyi idősen senki nem kiforrott még.. sőt, wildbob barátommal azon mosolyogtunk anno, hogy eleinte neki is voltak szúnyog-vibrátói...
A legenda szerint Szekeres szólt rá, hogy figyeljen erre oda, és utána kigyakorolta.
A 92-es Bikini búcsúkoncerten már hibátlan volt!
Onnan én is hiányolok két nótát, de ez a dupla az elmúlt pár év koncertműsora alapján lett összeállítva. Azt pedig a zenekarvezető állítja össze.
Nekem egyébként a három kedvenc magyar gitárosomból kettő a Peta és a Zsolti(és nem a Bikini miatt szerettem meg a Petát).
Szerintem fölösleges vitatkozni, hogy ki a jobb. Mindkettő zseni.
Ez olyan mintha azon menne a vita, hogy Kotzen vagy Gilbert. Tök más stílus volt mind a kettő. Mindketten nagyot alkottak a Mr. Bigben és azon kívül is.
Az mi? (Megnéztem tegnap a titánosmúvit,télleg elég lapos,bár nálam minden működik,ami görög vagy egyiptomi mitológia,óvodáskorom óta fan vagyok De a lényeg: sima 2D-ben kell nézni,mert úgy lett 3D-be konvertálva,és állítólag elég szarul sikerült,2D-ben jó volt a látvány.)
Mindamellett, hogy nekem mindig is Daczi Zsolt volt az Isten, és Ő is marad, mert zseniális volt a soundja, a vibrátója, és olyan dallamokat írt a szólóiban, amik örökre a fejembe égtek, mindamellett pedig emberként is nagyon nagyra értékelem, és sokat is köszönhetek neki közvetve, azt szerintem azt alig tudja vki, hogy a Temesvári szólójában nem kevés lett szinte egy az egyben átemelve ebből:
Mondjuk én soha nem a Temesvári miatt szerettem igazán, hanem a Szabadság Rabszolgái lemezen "elkövetett" szólói és dalai miatt!
Úhhh, én igen (legalábbis, ha a Blood and Sand-es verzióra gondolsz). Épp ma reggel néztem meg a 13-ik, az első évadot lezáró részét. Kurvajó, kinyírnak mindenkit... Fasza kis sorozat...
Kár, hogy úgy néz ki nem lesz tovább, mert szegény Spartacu (-t alakító szinész) rákos lett... Pedig szegény fiatalabb, mint én...
Nekem mondhattok bármit, de a Deathmonster 4. az mindent odabsz..!
Hiába hoztok itt fel példákat, Wildskeleton itt a saját műfajában és technikájában verhetetlen (jó, ízlések és pofonok).
Mondjuk ilyen jellegű száma nem is lesz szerintem a Bikiniben. Arra ott van neki a Mantra.
Viszont A Mennyország felé szerintem simán Részegen ki visz haza(tudom nem Zsolti írta, hanem Hirleman, de az a szólója alapmű :)) kategória. Persze soha nem lesz akkora sláger, mert ma már nem nyomja őket úgy a rádió, mint régen.
A Balls az elég sikeres volt, aztán a Skunkworks nagyon nem ment (az ilyen totál jellegtelen alter beütésű lemez, elég hallgathatatlan sztem),az Accident meg a Chemical Wedding jól mentek, mert akkoriban kezdett már visszajönni a köztudatba a metal. A Tower klipjét elég sokat nyomták itthon is a tévében. Asszem a Tattoed Millionaire is sikeres volt+onnan hozták Janick Gers-t a Maidenbe. Ja,meg az Adrian Smith And Project egyetlen lemeze, a Silver & Gold is kurvajó,az meg ilyen rádióbarát AOR-pop beütésű rockzene.
nem is tudtam, hogy volt kevésbé sikeres lemeze Dickinsonnak
Pedig én azt olvastam valahol Steve Harrisék kifejezetten meglepődtek milyen jól kellnek a Bruce lemezek.
(megjegyzem ami nekem megvan az nekem is bejövős)
A Balls-t is a Roy Z írta neki, és az a lemez sikeres volt, a Skunkworks télleg borzalom, de az a bukás kellett neki, hogy észhez térjen. Aki meg nem kísérletezik, az nem is bukik általában...sztem amúgy a Balls nem egy rossz lemez, a Cyclops, a Laughing In The Hiding Bush, a Sacred Cowboys,a 1000 Points Of Light sztem kurvajó számok példának okáért.
Az is egy jó dal,de az említett két lemez sokkal-sokkal előremutatóbb (mondjuk a Balls To Picasson is vannak már a korhoz képest szokatlanul modern dolgok, de az igazi az Accident meg a Chemical Wedding).
Ja, de Dickinson is jól pofára esett a szólópályája elején..Skunkworks vagy mi volt az a borzasztó lemeze..meg a Balls to Picasso-n is csak a Tears of the Dragon c. dal ér vmit..aztán rájött, hogy tőle nem fogják soha elfogadni ezt azr arcot, és akkor nekiállt Roy Z-vel, meg Adrian Smith-el megint metálkodni..
Ja, akkor ezzel a Grip-pel kevertem, szori. De tuti emlékszem a Fight-ra is az ilyen Headbanger's Ball meg hasonló cuccokból és nagyra tartom a fickót azért, hogy nem ócska haknit csinált, hanem lépett egyet előre. Még a maskaráit is ledobta és csak énekelt...
Paksi megpróbált vmit asszem a Wellingtonnal, tán két lemezük jelent meg, de fogalmam sincs,h az milyen zene volt, viszont az oszlásuk után alakult Nemesis (azóta Age Of Nemesis) viszont egy nagyon fain kis progmetal banda, kezdetben ilyen DT-beütésű progot nyomtak, azóta meg nem tudom, mert kb a 2002-es lemezüket hallottam utoljára. (Sajnos a nagyon egyedi hangú első énekesük, Thorday Ákos belehalt az ivásba, a Kiss Zolival meg nem tetszett már a banda zenéje.)
Nézd, ebben azért eléggé egyetértünk ám, hiszen én szoktam itt emlegetni, hogy nem hiszem el, hogy ma egy fiatal feltörekvő zenész csak úgy lehet vki, ha elmegy évtizedes bandákba 567. háttérzenésznek...
Persze, ez egy picit sarkított hasonlat, de a lényeg talán érthető..
Grip Inc. volt, az ilyen modern power/thrash alapú zúzda ordibálós énekkel. Meg volt a Voodoocult első lemeze (ez mondjuk jó szar),de asszem ez nem számít rövidnek Gripnek egyébként volt egy jó lemeze, a Power Of Inner Strength, a Fightban meg a Scott Travis volt a dobos, aki a Priestben is üt. (Az első Fighton legalábbis ő dobolt, a kettesen már nemtom.)
Úhh... Akkor szori, metálműveltségem alacsony. Pedig arra emlékszem, hogy volt valami rövidnevű Lombardo produkció, és valahogy a Fight-ra emlékeztem... Keverem valamivel...
Sőt,Dickinson,mikor lelécelt a Maidenből, kurvajó előremutató modern metal lemezeket csinált. Az Accident Of Birth meg a Chemical Wedding ennek a modern heavy műfajnak igencsak kiemelkedő darabjai, a kilencvenes évek közepén meg baromira kevesen csináltak ennyire eredeti dallamos zenét.
évek óta mondom, hogy acdc max kocsiban, vagy élőben. Na, élőben nagyon nagy lehet. De amúgy kibaszott unalmas nekem. Meghallgatsz egy számot tőlük, és ismered az összeset.
Leszedtem a Lombardo miatt annó, nem tetszett igazán, de értékeltem nagyon, hogy a csóka nem Tribute-ot csinált, hanem akkor tessék, jöhet valami új, fiatal csókákkal...
Van egy kis különbség: eredeti felállásban! És nem fiatal bérrabszolgákkal űberhakniban. Még a Halford is nekiállt valami ÚJAT csinálni, amikor kibaszták.
Vagy szerinted mennyire lenne hiteles Angus, ha 20 éves sessiönzenészekkel tolná az AC/DC-t?
Nem,csak ezek stílusteremtő zenekarok, akiknek ezt el lehet szvsz nézni (mondjuk azért a Maiden lemezek közt jelentős különbségek vannak sztem, csomószor újítottak meg kísérleteztek ők is, csak nyilván a saját határaikon belül), de a 80-as évekbeli magyar heavy metal zenekarok ettől a szinttől messze álltak,mentek csak a kitaposott ösvényen.
Persze! Itt nem is a régi dolgokról volt szó, hanem, hogy most is ugyan azt tolják csak az ossián esetében tudjuk az énekes dolgokat.
Jó volt az valamikor, annak, aki szerette ezt a fajta zenét! :)
Hát én nem tudom...nekem bejön Peta Bikiniben, szerintem hatalmas életet vitt az egész produkcióba, iszonyat nagyot taszított az egészen! SZeretem ahogy gitározik és méltó "utódja" Zsoltnak!
Ez kurvára igaz! Marothy iszonyat kedvenc, gitáros volt anno!
Egy két ossián nota ma is beugrik. Az éjszakai bevetés album szerintem, nagyon ott volt a pokolgéptől, zeneileg! És hangzásra is tetszett! Még valahol kazin meg is van :)De ma már eszembe nem jutna a maiakat megnézni/hallgatni.
Mindazok mellet hogy én inkább a külföldi dolgokat csíptem jobban. De ők, azért valamit letettek az asztalra.