Petíció a PLAY BACK országos szintű betiltásáért 2011 - CSATLAKOZZ on Facebook - PÓKA EGON "ELTÖRÖLTE" A PLAYBACK-ET KÖBÁNYÁN..! - MAGYAR ZENEKARI ÉLET
Kőbánya jó példával jár elöl az országban először - Zenész Bulvár Topic
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Á, esélytelen, hogy ennek utánajárjak..számomra sokkal érdekesebb muzsikáknak is lusta vagyok utánajárni, de még ha tálcán kínálja is fel vki, akkor se nagyon hallgatom meg...
Én sajnos olyan vagyok, hogy nagyon el tudok merülni egy-egy lemezben, és az nagyon sokáig is eltart(hat)..
A saját nóták írása végett meg direkt leredukáltam az ilyen behatások lehetőségeit, mert egyszerűen soha nem készülök el, ha mindig elvonja valami a figyelmem
Az Alter Bridge volt tavaly nyáron, aminek adtam pár hallgatásnyi esélyt, aztán azóta se tudom kiszedni a kocsiból
Most az uccsó Winger lemez alakul hasonlóan..
Ha lenne link, meghallgatnám szívesen, hogy mi az az egetverő gitározás, de azt kétlem, hogy magamtól valaha is utána mennék..
Na! meg ez a másik! Mennyi nagyszerű gitárost és egyéb zenészt elnyomtak! Nem lehetett lemezük pedig nem 4 gitáros volt az országban.
Most is hasonló a helyzet, csak esetleg a net miatt többet megismerhetsz.
Itt van a "kis taknyos" is! :) Jól gitározik, aztán mégsem ismerik!
Nyugaton évtizedek óta oktatnak könnyűzenét, a műfaj legnagyobb sztárjaival karöltve.
Itthon ilyen nem volt, és ma sem nagyon van, talán a kőbányai suli egy picit ilyen..
Akkor eltaláltam! Sajnos a Classica-t csak érintőlegesen ismerem, a 80-as évek második felében még csak tizévesforma voltam, a Sámán zenekar számait is csak a 2005-ös albumról ismerem - anno nem lehetett lemezük - de az Attust meg a Lajcsit jól ismerem!
82 végén születtem, úgyhogy fogalmam sem lehet ezekről a dolgokról, hogy mi hogy működött, de gondolom a vasfüggöny miatt eleve vonzóbb volt a nyugati világ, így annak másolása, majmolása, meg azért azt is tegyük hozzá, hogy itthon a diktatúra miatt nem sok tere volt semminek a fejlődésre..minden mesterséges keretek közt volt tartva, így talán nem is olyan meglepő, hogy nem mi húztuk magunkkal a világ többi részét...
Bár, ha jobban belegondolsz, Japánnál jobban senki nem majmolja az amcsi kultúrát, pedig ők aztán nem egy elmaradott nemzet, és még atomot is kaptak tőlük..
Ja, lehet, hogy rendben vannak, de akkor is ott tátongott vagy 20 év szakadék (jobb esetben) aközött, amit csináltak akkor éppen, meg hogy a metál világ amúgy hol tartott. Nyilván nem vagyok egy szakértő, de hol volt bármelyik magyar metál zenekar, akárcsak egy pillanatig is, előremutató és modern? Vagy direkt kópiái voltak valaminek, ami éppen az MTV-n ment, vagy 30 évvel lemaradva próbáltak valamit megvalósítani...
Nem tudom, a 90-es évek végén hallottam utoljára az Ossian-ról, azóta nem követtem, hogy mit csinálnak, ahogy a Pokolgépet sem, mert én is elmentem más irányba zeneileg, de ettől még tudom, hogy geci sokat szívtam mind a Gép, mind a Maróthy szólók leszedésével és eljátszásával, mikor tini voltam.
És mostanság az itt fellángoló viták hatására megnéztem pár régi klasszikust, és a véleményem változatlan, zeneileg kurvára rendben vannak, még mai füllel/szemmel is, hát még ha ahhoz viszonítjuk, hogy akkoriban ez mekkora "csodaként" hatott..
A rock/metal gitározás a 80-as évek elején élte a reformkorát, és gyakorlatilag a 80-as évek második felére kb. el is érte a ma ismert határait, mert akkorra már volt Tony MacAlpine, Satriani, Vai, Malmsteen, Vinnie Moore, Gilbert, akkor kezdte Petrucci, Kotzen, stb-stb!
Ja, és azt ne felejtsük el, hogy ezek az arcok már akkor ilyen szinten zenéltek, amikor a többség az akkori "profi" zenész kategóriából is(!) még annak örült, hogy el tudja pengetni a petróleum lámpa akkordjait..
A Nagyfi-Kukovecz páros előtt hol voltak normális, technikás gitárszólók magyar honban..?
Maróthy-t birom, ott is hagyta a jossziánt jóidőben és csinált utánna egy teljesen vállalható magyar metál-valamit (volt egy számuk, ami rendesen tetszett, még le is szedtem egyszer unalmamban). Plusz elment sessionösnek, hogy ne a primitívségből kelljen megélnie. Respect! Egyszer láttam egy stúdióban, amint éppen játszott fel valamit (valami lightos pop volt, nem metál), nagyon rendben volt.
A 80-as évek elején még az Ossian-ra is azt mondtam volna, hogy OK, végülis akkor volt kb. egy Accept-lemez az egész országban, amit mindenki másolt össze-vissza, amennyire összejött nekik, és az volt a magyar metál. Még azt is megadom nekik, hogy elindítottak valamit itthon. No, de 30 évvel később ugyanazt a primitív szemét szart csinálni, ráadásul bérrabszolga fiatal tehetségekkel, na ez az, ami számomra felfoghatatlan és lehánynivaló, függetlenül attól, hogy ki mennyire tud zenélni vagy sem. Sörivó vagyok meg acélszív 2010-ben????? Nem basszatok már meg, hogy erre bármi mást lehet mondani, mint azt, hogy szégyen...!!!!
Kukoveczről meg nem tudok semmit. Biztos nagyon jó, meg minden, de én még életemben nem hallgattam végig egy darab Pokolgép számot sem...
Lehet szeretni vagy nem szeretni az Ossiant, de az vitathatatlan, hogy nagyon jó zenészek vannak ott. Meg ha már felmerült a Molics meg Ángyán Tamás, akkor még Sárközi Lajcsi és a Beloberk testvérek is megemlitendők, mert nagyon jó zenészek ők is. Kár, hogy anno a Sámánnal nem jutottak elöbbre.
Egy Maróthy, vagy Kukovecz kb. a komplett fórumot összepakolja mind játéktechnikai, mint elméleti értelemben, de ez akár nyugodtan kiterjeszthető az egész országra is..
hát ez az.
Valahogy nem tudom elképzelni, hohgy Angliából a Bolan halála után csinálnak a T-rexből egy T-boxot, meg egy Dínómániát, meg még fenetudja mit, meg hogy az legyen a headliner hír a leglátogatottabb zenészfórumon, hogy az Usa-ban kitálal-e Joe Cocker ezredik gitárosa, vagy sem.
Semmi haladás, semmi méltóság, semmi valami.
Röhej, hogy itt egy tehetséges fiatal srác, és neki ez a maximális elérhető csúcs, hogy 20 éve lejárt zenét nyomhat fix gázsiért egy ezeregy tagcserés már rég nem meghatározó, de még nem halott zenekarban.
Meg az a helyzet, hogy 15-16 évesen hallottam először ossiánt és akkor már rég Black Sabbathot, Led Zeppelint, Yest meg Pink Floydot meg ilyesmiket hallgattam! Szerinted volt esélye az ossiánnak és társainak?
Nekem még előtte a régi piramis meg az edda 1, ami bejött, de mikor kinyílt a szemem azok is eltörpültek sajnos! :)
Saci bazze! Párhuzamba hoztad nekem az Ossiant a Wendigo-val. Technikailag hogyan lehet egymás mellé állítani a 80 éveket a 'mával? Műszakilag meg pláne!?
Molicsal semmi baj nem volt, meg most sincs...jó hangja van...egy állat.
Még a témák is jók lettek volna, de az a gitárhang a 20-ik század végén? Nevetséges! Ahányszor meghallom röhögnöm kell! mintha bezártak volna 1000 szúnyogot egy üvegbe! :)
Ne röhögtesd ki már magad... Ország legjobb zenészei??? Biztos nagyon ügyesek, de hogy a legjobbak, azt azért kétlem...
És amúgy a zosszijánban nem is Paksi, hanem épp az a legnagyobb gáz, hogy tehetséges fiatal zenészek ilyen űberprimitívséghez képesek a nevüket adni... Fel nem fogom, hogy lehet közönsége ennek a 200 éve lejárt primitív fos zenének, de azt még kevésbé tudom megérteni, hogy adhatják ehhez a nevüket egyesek...
a sarki kurva is megél belőle, mégsem ő a legjobb nő az országban.
Sokkal nagyobb tisztelet illeti azokat, akik mennek a fejük után, mint azokat akik beállnak bohóckodni öregedő motoros-hakniprodukciókba szerintem.
Persze, hogy mást, elavult dolgokat! Ha megmutatnák nekik biztos le tudnák játszani! :)
Itt viszont első sorban nem a hangszeres tudásról volt szó, hanem zenekarokról és mindig a leggyengébb láncszem gyengít egy közösséget. lehetnek ott csúcsprofik, ha az egyik szart sem ér már.
Ne haragudj, de szerintem az Ossian-nál primitívebb fos szemetet egyszerűen nem lehet találni. Az egész ország szégyene, hogy a szinte végtelen választék mellett, egy ennyire iszonyat gáz, primitív szar szemét még mindig ennyi embert vonz. Mindez ráadásul úgy, hogy az ország amúgy televan tehetséges zenészekkel, meg tulajdonképpen szinte bármilyen stílusú muzsikával.
Egyszerűen el nem tudom képzelni, hogy tudják az emberek ezt a tényleg legalját mindennek itthon még mindig megzabálni...
Nem kell ahhoz letennie semmit annak, akinek nem jönnek be az általad felsorolt zenekarok.
vannak külföldi zenekarok akik már letették.
(egyébként sok mostani magyar zenekar van, akik lazán...)
Tegyen már le nekem valaki Olyan, aki nagypofával szidja a múltat, sokkal KOMOLYABB munkát, mint pld: az Ossian Az elmúlás kertjében, vagy egy Moby Dick Gazember átiratot...
Aki a múltját megtagadja, annak jövője nincs szól a mondás Lehet persze mindent a trágyadombra baszni, ami anno készült (Többek között az Omen, Ossian, Pokolgép lemezeket is stb.), vagy amit 70-80-ban csináltak zeneileg ebben az országban. Na de könyörgöm, most per-pillanat nincs is jobb, csak a szar olcsó kifogások vannak, hogy éppen miért nem sikerült össze toszni az adott lemezt!!!
Ezek szerint évtizedekkel ezelőtt máshogyan volt ? Komolyan érdekel, mivel nem éltem a 60-70-es években.
Ha igen, akkor szerepe volt-e annak, hogy volt egy minimális kontroll (ORI, lemezgyár stb.) ? (azzal együtt, hogy annak idején, aki pop/rock zenét akart hallgatni, annak a koncertrejárás mellett nemigen volt más választása, szóval a potenciális közönség aránya a zenekarokhoz képest óriási volt)
Légyszi meséljen erről az időszakról olyan, akinek vannak elsőkézből élményei.