Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Tamás, van kedved belehallgatni egy régi nótámba?
érdekelne, hogy mit csinálnál vele( a gitársáv újra felvételén túl)
illetve, mi lehet a refrén harmóniamenete?
Igen, a volt Dreamscape-énekes Mischa Mang vokálozik az egyik új számban (közben már új énekes van a Dreamscape-ben, Erik Blomkvist személyében). Amúgy természetesen ez is instrumentális szám, de volt egy szakasz, ahová nagyon kellett egy kis hangulatfestő vokálozás. A Dreamscape az egyik nagy kedvencem, érdemtelenül ismeretlen együttes.
Itt látható egy koncertrészletük, még Mischa-val:
A fenti koncertvideó második száma egyébként a "The End of Light", amely egy zseniális 20 perces szám (itt csak az első 8-10 perc szerepel belőle), tökéletes kerek kompozíció, egy pillanatra sem öncélú, egyszerre komplex és fülbemászó.
Egy progresszív metál együttes nevét rejtettem el. Segítségül: még a műfajban megszokottnál is erősebben jellemző rájuk a poliritmika hangsúlyos alkalmazása.
Tényleg ötletes ez a szólórészlet, úgyhogy szívesen kottáztam le. Egy sima H-moll skálát használ itt a srác, kromatikus hangokkal megtűzdelve. Sokféle módja van a skálán kívüli hangok használatának, közülük kétségtelenül ez a legegyszerűbb és legkézenfekvőbb: az adott skála hangjai közötti lyukak használata. Ha az ilyen futamok érdekelnek, akkor érdemes Greg Howe-ot tanulmányozni, ő gyakran minden ütemben másfajta megközelítéssel használja a skálán kívüli hangokat.
Ötletes a futam felépítése: az első ütem lefelé halad, és számos kromatikus kötőhangot használ, míg a második ütem felfelé halad, és kizárólag a H-moll pentaton skála hangjait használja. Az ilyen apró kontrasztok is nagyon fontosak, és jól alkalmazhatók.
Köszönöm szépen, örülök nagyon hogy tetszenek a zenék. Remélem az új számok is tetszenek majd. Ma egyben végighallgattam az anyagot és azt kell mondjam hogy igazán fülbemászó dallamok alakultak ki, magamat is megleptem Június végéig tart majd a keverés.
Az E-book szereplői közül számomra Eric Mongrain volt a legnagyobb meglepetés, őt még nem ismertem, és fantasztikusakat játszik az akusztikus gitáron, teljesen egyedi játékmóddal.
lehet, hogy pofátlan a kérés, de egy "pici" segítséget kérnék.
Az alábbi linken 2:04-2:08-ig van egy nagyon jó kis futam, amit nem bírok levenni, pedig szeretném ám nagyon.
Nem normál skála hanem olyan ami meghaladja hiányos elméleti tudásomet. (líd talán)
Szerintem neked kb 15 másodperc lenne levenni a tabját.
Megkérhetlek?
dhalif
Szia Tamás!
Megnéztem már az összes gitárost,nagyon jók,hihetetlen jól játszik mindegyik a maga stílusába,lehet böngészni az anyagok közt.Nekem még mindig rendíthetetlenül a te gitárjátékod tetszik a legjobban, és az áll a legközelebb hozzám stílusban is,nagyon szeretem hallgatni!Gyönyörűek a dallamok a zenédben.Úgy hogy mégegyszer nagyon gratulálok!!!Üdvözlettel:a legjobb gitárosnak: Jónás Tamásnak
Készült egy új trailer arról a bizonyos E-könyvről, amit pár napja említettem. Érdemes letölteni a könyvet, tele van jó ötlettel az improvizálással kapcsolatban, és csomó érdekes skáláról is szó esik benne.
A videóban a kedvenc részem 0:28 körül van, Marco Sfogli után és Carl Verheyen előtt...
Balance In Hand refrén riff - pengetési irányok, ritmusok, szünetek
A Balance In Hand című szám az első lemez bónusz-száma, és egyben a nyereménycsomag része, tehát aki már megnyerte a csomagot, az már ismerheti. Ennek a riffnek az érdekességét gyakorlási szempontból a pengetési irányok adják. A kottában jól látható, hogy szerepelnek "sűrű" ütemek, amelyek sok tizenhatodot tartalmaznak. Itt nyilvánvaló, hogy a váltott pengetés az egyetlen használható megoldás (a 135-ös BPM mellett nem lenne értelme egyéb pengetésnek). Minden páros számú ütem viszont "szellősebb" (kivéve a 8. ütem végét). Itt nagy lehet a kísértés, hogy kizárólag (vagy legalábbis minél többet) lefelé pengessünk. Ezt a gyakorlatot pont azért javaslom, hogy ez ne így legyen. A váltott pengetés nem csak a folyamatos riffeknél előnyös, hanem a szünetekkel tarkított riffeknél is. Ugyanis a jobb kéz szabályos "le-fel-le-fel" mozgása egyben a pontosságot elősegíti. Ha a 2. 4. és 6. ütemet nem váltott pengetéssel játszanánk, akkor két tényező miatt is pontatlanság csúszhat be. Egyrészt a különféle szüneteket csak "érzésből" számolnánk ki, másrészt pedig mindig lennének lefékezések és újraindulások a jobb kéz mozgásában, amelyek szintén az esetlegességet erősítenék a pontosság helyett.
A kottába beírtam a pengetési irányokat az összes olyan helyre, ahol többféleképpen is elképzelhető lenne a pengetés (L=Le, F=Fel, bár gondolom ez kitalálható). Az 5. ütemben az első E hangot követően az első négy ütem pengetése ismétlődik. A 8. ütem vége legato.
Tehát a gyakorlat lényege, hogy a jobb kéz folyamatosan le-fel mozog. Ütemenként pontosan 8 darab LE és 8 darab FEL mozdulatnak kell lennie. Úgyhogy éljen a váltott pengetés, jó gitározást mindenkinek, és egyben sárkány-metálos napot!
E-könyv az improvizálásról, és a skálák használatáról
Egy vadonatúj könyvre szeretném felhívni a figyelmet, amelyben neves gitárosok beszélnek arról, hogy hogyan improvizálnak, mire gondolnak közben, hogyan tanulnak új skálákat, stb. Nagyon tanulságos dolgok vannak benne.
A névsor eléggé tetszetős: Tommy Emmanuel, Neil Zaza, Kiko Loureiro, Dave Martone, Marco Sfogli, Carl Verheyen, Mattias Eklundh, Pat Martino... és még sokan mások. Mellékeltem a tartalomjegyzéket, amelyből az is kiderül, hogy egy sárkány-metálos magyar gitáros is szerepel a könyvben. Igyekeztem én is összefoglalni a gondolataimat az improvizálás alatti folyamatokról, és beszélek néhány skáláról is, mellékelt hanganyaggal és kottákkal (ez a rész a 34. oldalnál található).
A könyv ingyenesen letölthető a http://BackingTracksForScales.com/ oldalról, a hírlevélre kell feliratkozni jobboldalt, a "Free E-Book" felirat alatt.
Érdemes beleolvasni, én is sok új gondolatot merítettem belőle, például Pat Martino nézeteiből. A könyv mellett pár bónusz-ajándék is szerepel a csomagban, többek között a Sharp Guitars Bonus Pack is, amelyet itt a topikban is kisorsolunk időnként.
Ez érdekes kísérlet lenne, úgyhogy ha megcsinálod ezt a 432-es levitelt, akkor ide a topikba mindenképpen tedd fel a számokat (az eredeti 440Hz verzióval együtt), kíváncsi leszek hogy ki mit gondol majd az eltérésről.
Milyen progit használsz ilyesmire? Én a Transcribe-bal szoktam ügyeskedni, szerintem egész tűrhetően megoldja és ki is lehet belőle exportálni az átdolgozott fájlt.
Akkor nem csak én haluzom bele, hogy harmonikusabb.
Miután most nincs zenekarom, csak otthon veszegetek fel néha, úgy döntöttem, hogy átállok erre a 432Hz-re.
Az akusztikusom és a basszusgitárom is 432-n van. Amúgy normál EADGHE.
Azon gondolkodtam még el, hogy pár dalt a legnagyobb kedvenceimből leviszek 432-re szoftveresen, azt belinkelem véleményezésre. Bár ez nem teljesen releváns, mert a pitch correction változtat valamit a hangon. De abban reménykedek, hogy 37 cent esetén ez még nem jelentős.
Igen, olvastam a Zenészmagazinban a cikket a 432Hz-es hangolásról. Eléggé elgondolkodtató, sok igazság lehet benne. Én is végeztem kísérletet az egyik gitárórán (ugyanannak a zenének a lejátszása 440-es és 432-es hangolással), és egyértelmű volt, hogy a 432Hz harmonikusabb érzéseket keltett.
Jók a témák a nyereményben!
Majd megprószálok a bekingekre alkotni valamit. Csak majd kell egy 6húros, ami A=440Hz-re van hangolva, én meg mostanában 432Hz-en vagyok.
Az -37 cent a normál alatt. Érdemes kipróbálni, sokkal kiegyensúlyozottabb érzetű. Nem tudom miért, de tényleg ilyen. Nyugisabb.
Nem az van, hogy az elején a húr be van akasztva a und szélébe (le van húzva a fogólapról) és mikor visszaengeded az adott fekvésbe, keletkezik egy kb szekundnyi különbség. Utána meg simán lehúzod.
Nem, azért ilyen beugratásokat nem csinálnék, hogy egy normál csúszást feladok rejtvénynek És a sima lecsúszás nem ennyire távol eső hangokat adna ki menet közben.
Ha az az egyetlen ravasz & elborult ötlet felmerül valakiben, akkor onnantól már egyértelmű lesz a megfejtés.
Ez ötletes megoldás! Ki is próbáltam, adott esetben még hasonlít is a felvételen hallható verzióra, de így folyamatosabb lenne a lecsúszás hangzása, mint a feladványban.
Gondoltam bepróbálkozom a megoldással: (kipróbálni nem tudtam, így csak tippelek)
Egy magasabb fekvésben megpengetni egy hangot ujjal(jobb kéz) a másik kézben pedig a pengetőt hozzányomva a gitár nyakához (ujjunkat helyettesítve) lehúzzuk a bundokon a mélyebb fekvések felé.
Az alábbi felvétel jól hallhatóan egy lecsúszást tartalmaz. De valami mégis szokatlan a hangzásban. A kérdés: hogyan lehet ezt a hangzást elérni? Ezúttal sem használtam semmilyen külső segédeszközt. A pontos megfejtésért most is egy letölthető nyereménycsomag jár.
#88 Részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap
#109 Két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"
#147-155 Pár szó a domináns líd nevű hangnemről, és az v-i lépések skáláiról is
#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról
#217 Tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény itt letölthető
#231 A "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)
#241 A ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről
#329 Az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásával
#361 Tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről
#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról
#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni
#400 Akkordmenetes körkérdés
#452 Őrült gitártrükk: ausztrál erdei madárhang gitárral
#472 Ritmikai motívumok, Part III (részletes leírás, szóló + TAB)
#500 Tibyee részletes leírása a pentaton skálák kombinálásáról
#506 Számírási ötlet + részletes leírás
#541 Ritmus-ötlet riffek írásához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#556 A második topik-verseny, egy újabb modális hangnem kitalálásával
#594 vEgGg feladványa
#611 Szólóalkotás, Part I (+ további ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#616 Egy kis fárasztás
#632 Négy példa a gyors futamok beépítésére
#643 és #650 A szólók felépítéséről néhány gondolat, a filmekkel párhuzamba állítva
#647 Matyesz nagyon jó szólója, amelyről a #660-ban kiderül, hogy milyen elemek miatt lett nagyon jó
#664 Tibyee gyűjteménye a különféle skálák szerkezetéről
#681 Szólóalkotás, Part II (+ tremolókar, technika, ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#716 Egy elborult ritmusgyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#765 Zsocmóka D-líd szólója a Szólóalkotás II zenei alapra. Ez is nagyon jó lett, leírás a #781-nél
#782 Guitarosaurus leírása a Bartók-féle tengelyrendszerről
#795 További link a tengelyrendszerről
#802 Részletes leírás és példa a „Lokriszi 6#” skáláról (mp3 + TAB a Locrian Locusts c. számból)
#817 A modális skálákról részletes leírás, ezúttal más szemszögből, a számírás felől megközelítve
#820 Hathúros arpeggio-sorozatok (csak video)
#824 Tibyee által feltöltött zene: Joe Satriani, Brian Setzer és Larry Carlton imprója ugyanarra az alapra
#838 Gyors futamok váltott pengetéssel 01 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#842 További leírás a pitch axis nevű hangnemkombinálási módszerről + pár szó a spanyol fríg és a mixolíd hasonlóságáról
#853 és #859 Pár ingyenes backing track link
#869 Akkord-skála összefoglalás by Matheoss
#915, #916 és #921 Tibyee által feltöltött zenei alapok és szólók az angol GT magazinból
#923 Újabb pitch axis infók
#958 Brett Garsed és TJ Helmerich koncertvideó Krisz ajánlásával (egy órás koncert, zseniális)
#990-992 Ibanezrg565 kollégánk számai, érdemes meghallgatni őket
#998 Szólóalkotás, modális skálák, díszítések, motívumok - Black Utopia (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1039 Kiegészítés a #998-hoz
#1040 Gyors futamok váltott pengetéssel 02 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1065 A váltóhangokról pár szó
#1071 Drivin’ Blues zenei alap (letölthető)
#1086 Drivin’ Blues szóló – szólófelépítés, kontrasztok, folyamatos tizenhatodok (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1116 Gary Moore: Loner című számának feldolgozása (Ibanezrg565)
#1147 Guthrie Govan: Funky Blues improvizáció kottája, 1-12. ütem
#1165 Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel (mp3 + TAB)
#1171 Marine Aircraft zenei alap (letölthető)
#1198 Marine Aircraft szóló, 1. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1213 Ibanezrg565 improvizációja a Marine Aircraft zenei alapra (részletes elemzés #1218-nál)
#1235 Marine Aircraft szóló, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1248 Ritmus-megfejtési feladat (Billy Cobham: Red Baron című számából, megfejtés #1268-nál és #1273-nál)
#1291 tibyee által gyűjtött jazz/fusion zenei alapok, és szólók
#1303 Marine Aircraft szóló, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1306 és #1308 axes saját számai (4 db) + részletes elemzésül #1307-nél és #1315-nél
#1314 Colossal Chords - Új akkordmegfejtési feladvány (mp3 + letölthető zenei alap)
#1333 Legato futam kromatikus kötőhangokkal (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1337 Ibanezrg565 improvizációja a Colossal Chords zenei alapra (részletes elemzés #1348-nál)
#1342 Balance In Hand zenei alap, „sötétebb” szólózáshoz (letölthető)
#1378 Escape From The Soulful Eyes arpeggio (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1384 chubby felajánlása, zenei alapok készítésére
#1402 12-hangú kör elmélet (Circle of 12 Tones) Ron Jarzombek-től (linkek az elmélethez és videó)
#1445 John McLaughlin - The Art of Improvisation (videó + ötvonalas kotta akkordokkal)
#1449 Marine Aircraft szóló, 4. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1495 Arpeggio-gyakorlatok, 1. rész (mp3 + TAB)
#1505 Új feladvány: Riff modális jellegének megfejtése
#1554 Colossal Chords szóló -- a fokok használata (részletes elemzés a szólóhoz, rengeteg hasznos ötlettel, a szóló #1314-néél található)
#1573 Gitárrajongó titkárnők
#1588 Arpeggio-gyakorlatok, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1591 Streamline duplázós pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1600 C-dúr tapping-arpeggio (videó, letölthető mp3 és TAB)
#1629 Részletes írás a gyors futamok beépítéséről, dallamérzék fejlesztéséről, zenei témák összekapcsolásáról, számos példával (mp3 + videó)
#1647 Arpeggio-gyakorlatok, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1694 The Sun Still Rising szóló (mp3, leírás a hangnemekről, letölthető zenei alap)
#1724 Pár szó a hangnemen kívüli hangokról egy szólóban, példával
#1790 Symphony X - End of Innocence szóló 01 (leírás, mp3 + TAB)
#1819 Symphony X - End of Innocence szóló 02 (leírás, mp3 + TAB)
#1832 Meditatív gitár-video 01
#1873-#1967 között: Beszélgetések, vélemények a tehetségről, zenei önkifejezésről, fejlődésről
#1907 Meditatív gitár-video 02
#1919 és #1921Kenny Werner videók szintén zenei önkifejezés, stb. témakörben
#1926 Miki szólója (video) Jorn Lande: Night City című számának zenei alapjára
#1941 C-fríg és C-moll hangnemekre készült szóló
#1949 - #1991 között: Beszélgetések, vélemények a gitározás mentális szempontjairól
#2023 Őrült gitártrükk: erőmű-riasztás hangok gitárral (megfejtés: #2051)
#2056 Borderline növekvő számú tizenhatodok - pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
Az itt felsorolt anyagok nagy része megtalálható a topik Wiki oldalán, amelyet Indyhorse állított össze: http://jonastamas.wikidot.com
Én 2010 elején szereztem be egy emu1212m kártyát amivel már el tudtam indulni. Nagyon sokat olvasgattam a témában, rengeteget foglalkoztam vele szabadidőmben. Próbálgattam, kísérleteztem, készültem a demo anyagunk felvételére.
Itt a fórumon nagyon sok segítséget kaptam ebben a témában(is). Azonban tényleg először el kell jutnod egy olyan szintre, hogy konkrétabbat tudj kérdezni.
Vagy feltöltesz ide hanganyagot és akkor többen el tudják mondani a véleményüket, konkrét javaslatokat kaphatsz.
nem erről van szó. két különböző munkafázis a kettő ma is. másra figyelsz egy szám keverésekor és másra egy album masterelése közben. főleg, ha két különböző fül hallgatja az anyagot. persze otthon tényleg mindegy, nem lesz attól "profibb" a végeredmény egy szám esetén, ha kiexportálod az anyagot meló közben. (és ugye nem is ez a lényeg.)
A mai vasakkal már megoldható, hogy minden effekt/stb "real-timeban" dolgozik, tehát nem szükséges egyes fázisokat lezárni, bármikor bárhova vissza lehet nyúlni. Én már ebbe "születtem bele", szóval nálam nem válnak annyira szét a dolgok.
történelmi okai vannak a szétválasztásnak. a bakelitre kerülő anyagnak bizonyos műszaki paraméterek közt kellett lennie, hogy lejátszható lemezt kapjanak. ezt hívták masteringnek. ma abból a szempontból válik szét, hogy (főképp tőlünk nyugatabbra) szeretik a végső apróságokat külön stúdióra bízni. pepecselés, denevér fülek, csilliárdos felszerelés. ilyenek, hogy pl. az albumra kerülő két halk szám közötti hangos(nak szánt) ne legyen halkabb, vagy hogy két különbözően felvett anyag ne üssön el egymástól, stb.
neked otthon arra kell ügyelned, hogy neked tetszenek az anyagok. a sávok dinamikáját keveréskor érdemes kitalálni egyébként, bár vannak akik masternél is visszanyúlnak, ha szükséges.
Aham... szóval akkor sávok dinamikájának a basztatása már a masteringhez tartozik. Azért folyik ez nekem össze, mert amiket én összeamatőrködök itthon, azoknál az anyagoknál ezeket a dolgokat végig "vegyesen" csinálom.
Totálisan más pedig a két dolog. A keverés az egyes sávok hangszínelése, effektezése, ill. az arányok egymáshoz való belövése. A mastering az a végső dinamika-és hangszínszabályozás része a dolgoknak, illetve fontos szelete a masteringnek, hogy egységesítse az anyagot olyan szempontból, hogy különféle hangrendszereken is hasonlóképp szólaljon meg. A wikipedia ugyan nem tekinthető egyáltalán szakmailag hiteles forrásnak, de ebben a cikkben elég jól leírják, hogy alapvetően mi a célja a masternek:
Ha már itt tartunk: Hol van a határ a keverés és a masterelés között? Én ezt valahogy sose tudtam szétválasztani, egy folyamatnak látom az egészet. Biztosan csináltam már mindkettőt, de mivel csak lelkes amatőr vagyok, nem vagyok 100%ig tisztában a szakzsargonnal:)
A mastering az egy későbbi fázis. Amire a kérdésedben utaltál az a keverés témaköre, és ahogyan a többiek is írták, tényleg nem lehet pár mondatban általános tanácsokat leírni, mint ahogy egyetlen szakmának sem lehet a fogásait így összefoglalni (pl. arra sem lehetne sok mindent mondani hogy "hogy kell jól kosárlabdázni?" )
A neten rengeteg részletes tananyag elérhető a keverésről, és tényleg hasznos ha az ember képben van ilyen téren is. Ha érdekel a téma, akkor elsőként talán nem is a szakmai részletekbe való belemerülést ajánlom, hanem a "frame of mind" megismerését, tehát hogy hogyan kell gondolkodni hangmérnökként. Például ez itt egy érdekes interjú kezdésnek: http://www.hitquarters.com/index.php3?page=intrview/opar/intrview_Joe_Chiccarelli_Interview.html
Ez külön szakma, nem nagyon lehet egy hsz-ben összefoglalni. Ha nincs türelmed/affinitásod ahhoz, hogy komolyabban belemerülj, akkor simán csak tekergesd addig, amíg viszonylag elégedett vagy az eredménnyel, aztán ha esetleg oda jutsz, hogy egy komolyabb anyagot akarsz letenni, akkor bízd rá valakire, aki ért hozzá. Ha pedig van rá időd és türelmed, akkor olvasgass a témában, ill. youtubeon is találni hasznos keveréssel/mastereléssel kapcsolatos videókat, hasznos tippekkel. Igazából ha adott kész alapra játszol, akkor olyan nagyon sok mindent nem kell vele szórakozni, mert az alap már ki van keverve. Ott csak a gitárszandot érdemes jól belőni, meg a hangerőt. Ilyenkor én max. olyat szoktam, hogy pl. középtájt leszedek a backing frekvenciáiból, a szólómon pedig ugyanazt a frekvenciát megnyomom, az egész végére pedig lehet egy kompresszort tenni, így jobban belefekszik a szóló a backingbe. De ha komolyabban bele akarsz menni, akkor csak az az út marad, hogy sokat olvasol/utánajársz, és persze próbálkozol.
azt keverésnek hívják és nem tudsz rontani vele, ha különben sincs jól beállítva. tekergessed bátran, olvass utána (sound mixing, vagy hangkeverés). vagy szűkítsd a kérdésed.
Na látom kicsit el lett hanyagolva a topic, szóval megint dobok ide be egy kérdést.:)
Ha pl. az ember felvesz, akkor a masterelés tekintetében mikre kell odafigyelni? Milyen hasznos tippeket tudnátok adni? Sokszor úgy érzem, hogy van egy két jó improm valamilyen alapra, de nem tudom a hangerőknél és a hangszíneknél mire kéne figyelnem - ezért sokszor nem is piszkálom őket, mert félek csak rontok a helyzeten.:S Mit tudnátok tanácsolni?
majd egy éve nem próbáltunk már
a stúdiózás előtt lenyomtunk két hetet heti 4-5 próbával, ennyi.
egy 'alvó' zenekarról van szó.
koncert, loll, eleget szívtam a sok rohadt helyszínnel, hazugságokkal, hangosítás hiányával, hang'mérnök' hozzáértésével.Meg már nem tudjuk hová tenni a sok pénzt amit a zenéléssel kerestünk
nagyon kéne zenélni, de most nem jön össze időben senkinek.
Köszönöm, az Esus4-et amúgy úgy értettem, hogy Esus4 (no 5), tehát az ötödik foka felemelve (láttam már így használva,azért gondoltam, hogy az is lehet).
Katatonia nekem nem ugrott be, mondjuk soha nem is hallgattam őket Csak elszórakoztam a nyolchúrossal kicsit, aztán ez lett belőle
Igen, február 3, #1064 (a titkárnőm mindent fejbentart)
És küldtem is a nyereményt, lehet hogy a spam mappád megemésztette. Akkor ezek szerint nem jutott el az OSV Melodic Solo Pack hozzád?
Köszi! Próbálkozok azzal nincs baj, van is több számom, majd ha azok is ott tartanak ahol amit felraktam, fel fogom rakni. Köszönöm a tanácsokat meg is fogadom.
A Gmail mostanában nekem is szórakozik, ha valami olyan levelet akarok küldeni vagy fogadni ahol csatolmány is van (tanárom néha így küldi a tananyagot amik rendszerint elvesznek az éterben...). Próbáljátok meg azt, hogy feltöltitek Google Docs-ra (ha beléptek a Gmail-be, ott a bal felső sarokban a Dokumentumok fül), és ott letölthetővé lehet tenni valahogy. Ha megvan elég a letöltési URL-t elküldeni asszem, a másik pedig letölti a saját gépére.:)