HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


szgabor 2011-05-12 21:10 |  #1975
Ha Dzsordzs megoldása jó volt továbbítsd már nekem is légyszi, érdekelne...:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1973)

Dzsordzs 2011-05-12 21:04 |  #1974
Szia Tamás!
Küldtem mélt a Koehne interjúval.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1973)

JonasTamas 2011-05-12 20:27 |  #1973




Körkérdés

Ha megvan valakinek az áprilisi Hammerworld, akkor megköszönném, ha a 85. oldalt beszkennelné és elküldené nekem (jonas.tamas9 gmail-es címre). Nem vettem meg időben, és most már nem tudtam hozzájutni. Pedig az Eden's Curse interjúban Thorsten Koehne egy bizonyos magyar gitárost emleget, és erre kíváncsi vagyok

A beszkennelt oldalért jutalmul egy digitális ajándékcsomagot ajánlok fel (zene, backing track-ek, kották). Köszi előre is!


JonasTamas 2011-05-12 20:21 |  #1972
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1966)

JonasTamas 2011-05-12 20:21 |  #1971
szgabor írtaHa megfogadsz egy tanácsot: a legközelebbi topic-tartalomjegyzéknél szerintem ezeket a kérdéseket is be lehetne venni, hátha még több segítséget kaphatnak az emberek.:) Vagy nem?

Jó ötlet, belerakom ezt a témát is. Úgyis már érik egy frissítés lassan
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1968)

JonasTamas 2011-05-12 20:19 |  #1970
" A tegnap leírtak alapján próbáltam elképzelni, ahogy játszom ezeket a futamokat. Látom magam és szinte hallom is, amit játszok, de gondolatban is úgy éreztem, hogy akadnak az ujjaim. "


Nem gond, ha elsőre még gondolatban így érezted, ez még a megszokás ereje. Az elmúlt időszakban, ahogy mondtad, annyit küzdöttél ezzel a problémával, hogy az agyad (még) csak így tudja elképzelni. Én azt javaslom, hogy 30 napig minden reggel és este képzeld el, ahogy tökéletesen mennek a futamok. Minél részletgazdagabban, ahogy Gábor is írta (hangok, látvány, a húrok érintése, stb.) Napi 2x5 perc is csodákra képes, mert a problémát így nem a tüneteknél ragadod majd meg, hanem a probléma gyökerénél, azaz fejben, ahol a rossz beidegződések tárolódtak. Én azt gyanítom, hogy egy hónap múlva nagy előrelépésről fogsz tudni itt beszámolni, ha ezt végigcsinálod.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1965)

kegyetlen 2011-05-12 15:55 |  #1969
Hát...
Ez kib....ott jó! És óriási poén!
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#1928)

szgabor 2011-05-12 14:09 |  #1968
Ha megfogadsz egy tanácsot: a legközelebbi topic-tartalomjegyzéknél szerintem ezeket a kérdéseket is be lehetne venni, hátha még több segítséget kaphatnak az emberek.:) Vagy nem?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1962)

szgabor 2011-05-12 14:07 |  #1967
Szívesen neked is, és fazsinak is, illetve mindenki másnak aki olvassa/olvasta és valamicskét segített is.:)
Válasz 'harci' hozzászólására (#1964)

szgabor 2011-05-12 14:05 |  #1966
Negatív igen, de megoldható.
Én ilyen helyzetben azt tenném, hogy szintén képzeletben elképzelem magam óriásként amint fekszem egy orvosi ágyon, és szépen "megolajozom" az ujjperceimet, hogy ne súrlódjon.:)
A másik dolog pedig az lenne, hogy valahogy a két kéz szinkronját is megoldom így képzeletben.
Amikor elmegy az önbizalmam mindig elképzelem magamat, amint fenn állok a színpadon egy szám közepén, és a "sikeres" énem elkezd hozzám beszélni játék közben, magabiztosan, hogy "Ne add fel, menj tovább, gyakorolj még! Kitartás, ha én képes vagyok rá akkor te is!" (az én tudatomnak az a kameraállás megfelelő, ha felnézhetek saját magamra, szemből - hogy kapcsolódjak Tamás kommentjéhez is -, de másnak lehet egy teljesen más nézőpont jönne be) A lényeg, hogy minél több pozitív érzelmet vigyünk bele, minél élesebben képzeljük el a képeket is, a hangokat is, a szagokat, ahogy a húrokat megérintjük, stb.
Kevés olyan dolog van a világon aminek nem lehet gátat szabni, az ember fantáziája ilyen.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1965)

fazsi 2011-05-12 08:28 |  #1965
Köszönöm a tanácsokat neked és szgabor-nak is.
Az újrakezdéskor és előtte is D-re voltunk hangolva (10-es ill. később 11-es készlet). A C-re hangolás 2009 augusztusában történt egy húrméret váltással egybekötve(11-54). A probléma kb. rá egy évere kezdett előjönni.

A tegnap leírtak alapján próbáltam elképzelni, ahogy játszom ezeket a futamokat. Látom magam és szinte hallom is, amit játszok, de gondolatban is úgy éreztem, hogy akadnak az ujjaim.
Ez elég negatív gondolkodásmódra vall. Ezt kellene elsősorban valahogy leküzdenem.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1963)

harci 2011-05-12 08:13 |  #1964
Szuper! Köszönöm szépen neked is és Gábornak is!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1962)

JonasTamas 2011-05-12 00:38 |  #1963
Amúgy az előzőek fényében mindenképpen érdemes lehet megpróbálnod azt, hogy elképzeled magadat, ahogy megint a régi sebességgel és hibátlanul mennek a gyors futamok. Képzeld magad elé a helyes kéztartást (erről múltkor sokat beszéltünk, amikor konzultáltunk), és gondolatban próbáld előhívni azt az érzést, hogy a bal kezed lazán és kényelmesen játszik a gitár nyakán, a 3. és 4. ujjad teljesen függetlenül mozog egymástól, stb.

És még valami, ez most ugrott be: régen, amikor az első gitározós időszakod volt, akkor is C-re hangolt gitárokon játszottál? Mert ha az újrakezdéskor változott a húrvastagság, akkor ennek is lehet szerepe.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1955)

JonasTamas 2011-05-12 00:33 |  #1962
Gábor nagyon jól összefoglalta a dolgot a válaszában. Tényleg szárnyakat adhatunk saját magunknak (és még Red Bull sem kell), ha egy kicsit átállítjuk a gondolkodásunkat. Az Agykontroll és az NLP és még számos egyéb technika is kiválóan felhasználható erre a célra.

Annyival egészíteném ki Gábor leírását, hogy próbáld meg a képzeletedben látni és hallani is magadat, ahogyan eljátszod hibátlanul a nehéz technikai dolgokat. Próbálj ki mindenféle kameraállást: közelit a bal kézről, közelit a jobb kézről, totálképet magadról, ahogy játszod az adott futamot, stb. A tudatalatti nemcsak a szavak nyelvén közelíthető meg, hanem az érzékelés (képek, hangok) nyelvén is.

Szóval olyan napokon, amikor nincs nálad hangszer, szintén simán tudsz fejlődni. A fentiekkel kapcsolatban rengeteg kutatást végeznek. Az amerikai atléták már rég így készülnek az olimpiákra. Előre lejátsszák fejben a versenyt, az összes mozgás elképzelésével. Amikor mérőműszerekkel felszerelték őket, akkor kiderült, hogy amikor elképzelték a futók pl. a gátvételt, akkor ugyanazok az idegpályák voltak használatban, mint amikor valóban átugorják a gátat.

Emellett persze az is nagyon lényeges, hogy higgyél magadban és a sikeredben. Ez inkább bal agyféltekés gondolkodást jelent, és jól kiegészíti a fent leírt jobb agyféltekés tevékenységet.
Válasz 'harci' hozzászólására (#1949)

JonasTamas 2011-05-11 23:30 |  #1961
bluevoodoo írtaKöszönöm, bízom benne én is, hogy az egy nap késés miatt nem rakják parkolópályára

Úgy nézem, elfogadták
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#1959)

bluevoodoo 2011-05-11 22:19 |  #1960
Köszi! Az énekdallamokat és a szöveget Alan Tecchio követte el, aki a Watchtowerben, Hades-ben énekelt többek közt. A Delta idézet pedig szándékos, kíváncsi vagyok, hogy hány ember veszi észre a geget Eddig te vagy a második. A versenyt úgy értékelik, hogy minden körben pontoz a zsűri, a végén pedig összesített pontok alapján áll fel egy végső rangsor, az eredeti kiírás szerint az első tíz helyezett egy élő döntőn vesz részt.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1946)

bluevoodoo 2011-05-11 22:16 |  #1959
Köszönöm, bízom benne én is, hogy az egy nap késés miatt nem rakják parkolópályára
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1939)

fazsi 2011-05-11 20:51 |  #1958
Sok video-t néztem már mostanában és Daczi Zsolt videoin (is) láttam, hogy vastagabb húrokon hüvelykujj támaszt használ és ahogy halad a vékonyabb húrok felé úgy tér át tenyértámaszra.
Ez így egyébként nekem is problémás, ezért szeretném normál hüvelykujjas támasszal megoldani az összes húron való játékot.
Azt, hogy korábban hogy csináltam nem nagyon tudom felidézni. Furcsa számomra is, de akkoriban egyáltalán nem agyaltam ilyesmin, csak egyszerűen ment a dolog és kész.
Nem figyeltem rá, hogy hogy tartom a kezem, mert mentek gördülékenyen a dolgok.
A kisujjam tartásában én nem látok rendelleneset, inkább a húr elengedése okoz vele problémát.
A gitárt ülve úgy tartom, hogy a gitártest a jobb combomon van és közel vízszintes a gitár nyaka.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1956)

szgabor 2011-05-11 20:32 |  #1957
Azt elfelejtettem megkérdezni, hogy ha ülve játszol milyen gitártartást használsz, amikor vízszintesen áll a gitár nyaka, vagy a klasszikuszeneit, amikor megdöntöd úgy 45 fokban? Utóbbival sokkal könynebb játszani, így még a jóval rövidebb kisujjt birtokló emberek is elérik a mély húrokat, pláne ha az előbbi technikákat is használod.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1956)

szgabor 2011-05-11 20:27 |  #1956
Hogy a fejeddel "mi baj lehet" azt én nem tudom, nem vagyok szakember (igaz ennyiből ők se tudnának semmit mondani), de erre neked kell rájönnöd, még akkor is ha esetleg elmennél segítséget kérni is.

A kéztartásod régebben is ilyen volt ahogy leírtad? Mert nekem biztos nagyon lassan menne ez, hogy váltogassam a tenyérrel megtámasztást a hüvelykujjal való megtámasztással.
A kisujjad tartása biztos jó? Mert nekem régen csak az utolsó ujjpercem hajlott be amikor azzal akartam lefogni, és a középső ujjperc irdatlanul fájt. Rá kellett szoktatnom magam, hogy azt is behajlítsam, illetve arra is, hogy a csuklóm mint egy tengelyként használja a nyakat, és "elforogjon" mellette úgy, hogy az egyetlen fix támaszték csak a hüvelykujjam; a vállamat picit leeresztettem, a könyökömet pedig előretoltam ha a mélyebb húrokat kellett elérni. Érthető így?:S:$
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1955)

fazsi 2011-05-11 19:49 |  #1955
Pontosan nem tudom, mikor kezdődtek a tünetek, de fokozatos volt a visszafejlődés.
Ami biztos, hogy tavaly nyáron elején rögzítettük a demo-t és akkor még minden ment jól.
A családi körülmények is megváltoztak akkoriban, a feleségem vidékre jár dolgozni, így a gyerekekkel kapcsolatos feladatok rám hárultak. Ezért kicsit stresszes is vagyok, ami szintén hozzájárulhat ehhez.
Korábban a kvintfogást is mutató- és kisujjal fogtam, de át kellett térnem a mutató- gyűrűsujjra.
Azt vettem észre, hogy a kisujjammal nagyon szorítom a húrt és nehezen bírom felengedni, így ez lelassítja a másik három ujjam munkáját is.
Van egy kéztartás, amikor a gitárnyakat a tenyeremmel támasztom és magasabb fekvésben vékonyabb húrokon akkor gyorsan megy a játék kisujjal is, de ez nem működik a bundok nagyobb távolsága miatt mélyebb fekvésekben, illetve E6,A,D húrok esetén. Ilyenkor már muszáj hüvelykujjal támasztani. Ekkor viszont a kisujjam nem úgy engedi el a húrt, ahogy szeretném.

Ezen leírt gyakorlások alkalmával a kisujjat mozgató izmok elfáradnak és fájnak is kicsit.

Egyébként 'újrakezdő vagyok'. Korábban gitároztam kb. 1992-1997 között. Aztán 2008-ban kezdtem el újra gitározni.

Biztos van baj a fejemben is.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1954)

szgabor 2011-05-11 18:57 |  #1954
Pontosan mikor tudtad lejátszani az említett sebességgel a skálákat, és mikor vetted észre, hogy visszalassultál? Fájdalmat éreztél bármikor is, akár napközben akár gyakorláskor?
Ez a gyakorlat elég bonyolultnak tűnik így elsőre, vagyis én sokkal egyszerűbbekkel kezdtem a kézszinkronizációt. Mi lenne, ha a legalapabbakra visszamennél? Pl. én a 12-11-9-et játszom triolákkal, vagy a 12-11-9-11-et negyedekkel, úgy, hogy 2 percig csinálom, majd feljebb teszem 20-szal a tempót, újabb két perc, majd vissza 10-zel, és így tovább. Ha ezek megvannak jöhet a fekvésváltás (először fel-le egyet, majd kettőt), és végül a húrváltás (először egyet, majd kettőt).
Nem értem, hogy hogyan tud valaki lelassulni, nem lehet, hogy tudattalanul így "ellenkezel" magaddal az ellen, hogy gyorsan játssz?
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1951)

fazsi 2011-05-11 18:46 |  #1953
Én is sokat gondolkodtam már ezen, mert én is tudnék többet gyakorolni, de a gitár nélküli gyakorlásra még semmilyen ötletem nem volt.
Válasz 'harci' hozzászólására (#1949)

szgabor 2011-05-11 18:45 |  #1952
Hogyne lehetne!
Vannak önfejlesztő módszerek (pl.: Agykontroll, és részben ha jól tudom az NLP is), amik nagyon építenek az ellazult (relaxált) állapotban való vizualizálásra.

Magyarul: leülsz/lefekszel valami nyugodtabb helyre, becsukod a szemed, veszel néhány mély levegőt, majd elképzeled, ahogy gyakorolsz. Így még olyan dolgokat is elképzelhetsz, amiket a valóságban egyelőre nem tudsz megcsinálni, de azt veszed észre magadon, hogy amit elképzelsz ilyen állapotban, az egyre inkább megvalósul fizikai formában is. Hogy értsd: ha nem ment eddig a sweep picking, de elképzeled rendszeresen, hogy megy és tökéletesen megszólal, akkor azon veszed észre magad, hogy a valóságban is egyre inkább így történik.

A legbrutálisabb az egészben, hogy kosárlabdázókkal csináltak kísérletet erre a dologra vonatkozólag:
három részre osztottak egy csapatot, az első ténylegesen dobálta a hárompontosokat, a második elképzelte, a harmadik csoport pedig fele-fele arányban megosztotta a kettőt. Mindhárom csoportot megvizsgálták egy hónap után, az első kettő kb. ugyanannyit fejlődött az egy hónappal előtte lévő szintjükhöz képest képest (kb. 15-30%), de a harmadik csoport, akik ötvözték a két technikát azok 68%-os javulást értek el!
Szóval az emberi elme rengeteg mindenre képes, ha a hitrendszereket, gátlásokat, negatív gondolatokat képes az ember a saját javára billenteni, és ezen dolgok pozitív megfelelőivel helyettesíteni - magyarul megváltoztatja a hozzáállását, gondolkodásmódját.
Ha érdekel nézz utána az ilyen módszereknek, vannak könyvek és tanfolyamok egyaránt (viszont én itt nem akarok reklámozni senkit és semmit), és ezek nagy része tudományosan is megalapozott. Pl.: a pszichológusok is használnak hasonlót autogén tréning néven, én épp holnap megyek az első ilyen kezelésemre.
Válasz 'harci' hozzászólására (#1949)

fazsi 2011-05-11 18:41 |  #1951
Itt a kotta link-je.
Az az igazság, hogy én ezeket azért gyakorlom most, hogy a korábbi játéksebességet valahogy megközelítsem. Korábban megírt és játszott számokat, szólókat nagyon nehezen, vagy sehogy sem bírom lejátszani az utóbbi időben.

Igazad lehet az önbizalom hiányban is, a fejemben (is) kellene rendet tenni.
A különböző modálisok valódi jelentésére (egy-egy modális zenei világa,)ezen fórum és Tamás segítségével körvonalazódik bennem.
Az a baj, hogy ez a visszalassulás 'elhomályosítja' az elmémet és most nálam minden e körül forog.
Korábban a modális skálákat (tizenhatodokban) gond nélkül le tudtam játszani 150-160-as tempóval, most meg jó esetben 100-as bpm-en idétlenkedek.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1947)

Lee_Kajko 2011-05-11 18:38 |  #1950
Ilyet magamon is tapasztalok sokszor, hogy előző napi esti gyakorlás után reggel 100x-szor jobban megy mint az az előtti nap este. Vagy gyakorlások között 1-1,5 órát hagyok szünetre(vagy játszok mást amit szeretnék) és utána mindig jobban megy. A szünetek tényleg jól jönnek szerintem.
Válasz 'harci' hozzászólására (#1949)

harci 2011-05-11 18:12 |  #1949
Sziasztok!
A minap megkerestem Tamást emailben egy kérdéssel, amit hasznosnak talált, és biztatott, hogy másoljam be ide is! Akinek van ötlete a témával kapcsolatban, szívesen veszem
Üdv!
Marci

"...szerinted hogyan lehet gitár nélkül gyakorolni? Itt most a játéktechnikai dolgokra gondolok, például egy nehezebb motívumra. Ha épp nincs nálam gitár, attól még fejleszthetem a technikámat? Valahogy rá lehet venni az agyat arra, hogy "valódi", fizikai értelemben vett gitárjáték nélkül tanuljak?
Egy héten két napot előfordul, hogy nem tudok gyakorolni, mivel nincs nálam a hangszer. Bár tapasztalataim szerint egy-egy nap kemény gyakorlás után akár kifejezetten jó, ha van egy kis kihagyás, mert segíti leülepedni a dolgokat, azért kíváncsi lennék, van-e valami módszer a fenti kérdésemre. Esetleg ha van egy kis időd, leírnád a gondolataid ezzel kapcsolatban?..."

szgabor 2011-05-11 17:21 |  #1948
Ha jól tudom van külön ritmusgitáros és szólógitáros kategória, és Szekeres Tamásék zsűriznek, de hogy a közönségnek van-e valami szava azt nem tudom.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1946)

szgabor 2011-05-11 17:15 |  #1947
Sajnos nekem a kotta valamiért nem jelenik meg (Mozillát használok), így e nélkül próbálok segíteni:
1. a két órában csak futamokat, skálákat gyakorolsz? Stílusokban, elméletben, akkordfelépítésben, ritmusban, improban mennyire vagy otthon? Mert akármekkora skálabajnok vagy, ha nem vagy jártas a stílusokban az sokkal kevesebbet ér szerintem, mintha tudnál egy skálát (mint BB King Nagymester), de abból úgy kijön a "dög", hogy elmondani nem lehet.

2.: mióta gitározol? Miket tanultál eddig?

A többi hozzászólásodból én egy kis önbizalomhiányt vélek felfedezni, ami egyébként nekem is van, csak nálam pont fordítva jön elő.
Egyébként ez a dolog rengeteg embernél előjön, főleg a fiatalabb-kezdőbb korosztályban. Haverom is nagyon durván ilyen típus. Próbálj meg egy hangot minél többféleképpen kijátszani, illetve ha van lehetőséget a dobgépet/metronómot valami nagyon lassú tempóra (akár ha szükséges egy gyorsabb tempóról folyamatosan visszavéve) beállítani, és sok egész hosszúságú hanggal, vagy fél hanggal játszani. Ez talán nehezebb, mint a technikás zúzás, mert az megtanulható, ebbe viszont az embernek szívét-lelkét bele kell tennie, és sok rutint kell szereznie benne. Nekem ilyen téren Buckethead az etalon:
http://www.youtube.com/watch?v=uKUYSl8c-90&feature=related

De Victor Wooten is egy önkínzásra hajlamos basszer (bár ez a videó nem teljesen vág ide, de a szólógitárosoknak is segítség lehet):
http://www.youtube.com/watch?v=9X1fhVLVF_4

Remélem segíthettem, és nem lőttem mellé.:)
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1931)

fazsi 2011-05-11 17:03 |  #1946
Ez igen jól sikerült. Gratulálok hozzá!
Ez az egész a te műved? (Ének, stb...)
Nem érte miért, de 2:03-tól kezdett igazán átjárni a zene.
A szóló résznél 5:02- 5:12 között olyan érzésem volt, hogy mindjárt kezdődik a Delta c. egykori TV műsor. Nagyon ütős ott a rész.

Hogy megy egyébként ennek a Gitárhős versenynek az értékelése? Minden beküldött anyagot együtt értékelnek majd?

Még egyszer gratula!
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#1928)

fazsi 2011-05-11 16:46 |  #1945
Teljesen igazat adok neked.
Gondolom nálam ez abból ered, hogy el kellene jutnom egy olyan szintre, hogy ne érezem magam kevesebbnek kevesebb tekeréssel sem.
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#1944)

Chris7.S 2011-05-11 16:18 |  #1944
Nekem, mint nem gitárosnak az a véleményem, hogy ha azt látom/hallom egy gitárostól, hogy a szólója nagyrészt tekerés, akkor nem is igazán figyelem mit játszik... "tekerni mindenki tud". Úgy értem az csak mechanikus gyakorlás kérdése. Sokkal jobban szeretem a dallamosabb szólókat.
Természetesen adott stílusban nekem is hiányzik, ha nincsenek gyors futamok a gitárjátékban, csak ne abból álljon minden szóló.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1943)

fazsi 2011-05-11 15:55 |  #1943
Ez nagyon jó lett. A kezdés így sokkal jobb, mert nem olyan hirtelen jön a kezdőhang.
A vibrato-t is gyakorolgatom majd, köszönöm szépen.

Az a baj velem, hogy mindig azt gondolom, hogy ha nincs benne legalább 50% őrült tekerés akkor nem fogják értékelni a dolgot. Mostanában azért már kezdem másképp gondolni (talán a fórum hatására is).
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1941)

fazsi 2011-05-11 15:50 |  #1942
JonasTamas írtaKb. 6-7 éves kortól már el lehet kezdeni a gitározást. Fontos szempont, hogy nekik is legyen kedvük hozzá. (Ez nálatok nem lesz gond, mivel látják és hallják ahogy játszod a sárkány-thrash zenéket, és mostanra már biztos tudják hogy milyen jó dolog a gitár9

A kisfiam már mondta, hogy azt a zenét rakd már be. (És ezen Slayer-t értett, mert a kocsiban azt szoktam hallgatni ovi menetben. )
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1936)

JonasTamas 2011-05-11 13:22 |  #1941
Ahogy ígértem, itt jön egy szóló fel- és lecsúszások és vibrato témakörben, a számotok zenei alapjára. Eredetileg az volt a tervem, hogy a szóló felcsúszással való indítását veszem fel + egy-két szélesebb vibrato-t, de aztán belelendültem és egy teljes szóló jött ki belőle Úgyhogy felteszem az egészet, hátha tudsz a későbbi szólóidhoz ötleteket meríteni belőle. Igyekeztem egy kerek szólót összerakni, ismétlődő ritmikai motívumokkal, kontrasztokkal, stb.

C-fríg - C-moll szóló 110511 (zenei alap: Roar - Bármi áron) by JonasTamas@Hangmester
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1874)

JonasTamas 2011-05-11 13:16 |  #1940
fazsi írtaSziasztok! Tamás és mások véleményére is kíváncsi lennék. Gyakorlással kapcsolatban kérdeznék. Jelen állás szerint a bal kezem valami miatt nagyon 'lebénult' kb. 1 éve. Azóta olyan témákat sokkal lassabban bírok lejátszani, mint azelőtt. Lehet, hogy sokat görcsölök is rajta, mert sokszor elmegy a kedvem a gitározástól. A kérdésem pedig: Kb. napi két órát tudok gyakorolni, jelenleg e beszúrt kottán látható egyszerű dolgokat gyakorolgatom csak néhány naponta váltogatva. Elég hullámzó a játéksebességem, van amikor nagyon nehezen megy. Általában kétszer egy órára bontom a gyakolást, mert eléggé kifárad a kisujjam.(Az a legproblémásabb) Érezhető némi javulás, de elég lassú a folyamat. Jó-e ez így? Hogyan lehetne esetleg hatékonyabban kihasználni azt a napi két órát? Érdemes-e csak ilyen futamokat gyakorolni, vagy inkább skálákkal operáljak?

Erről írok majd, és addig is ha volt valakinek hasonló tapasztalata, akkor azt várnánk ide (főleg arról, hogy milyen módszerrel oldotta meg a problémát).
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1931)

JonasTamas 2011-05-11 13:13 |  #1939
Ez nagyon ott van, gratula és sárkányvér!
Remélem hogy elfogadják, ott lenne a helyed mindenképpen a döntőben.
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#1928)

JonasTamas 2011-05-11 13:07 |  #1938
Fél éve dolgozunk együtt, de előtte ő persze már régóta gitározott, együttesben is.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1934)

JonasTamas 2011-05-11 13:06 |  #1937
"9" => ")"
(a titkárnőm biztos a Guitar9.com-ra gondolt közben )
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1936)

JonasTamas 2011-05-11 13:04 |  #1936
Kb. 6-7 éves kortól már el lehet kezdeni a gitározást.

Fontos szempont, hogy nekik is legyen kedvük hozzá. (Ez nálatok nem lesz gond, mivel látják és hallják ahogy játszod a sárkány-thrash zenéket, és mostanra már biztos tudják hogy milyen jó dolog a gitár9
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1933)

fazsi 2011-05-11 12:52 |  #1935
Azt elfelejtettem még írni hozzá, hogy ezen futamokat nemcsak egy fekvésben gyakorlom, hanem fel 12. bundig és vissza.
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1932)

fazsi 2011-05-11 12:45 |  #1934
Azt lehet tudni, hogy mennyi ideje gitározik, illetve mennyi ideje jár hozzád tanulni?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1926)

fazsi 2011-05-11 12:40 |  #1933
Nagyon szép szóló!
Ilyenkor méltán lehet büszke az ember a tanítványára.
Én is szeretném majd, ha a gyerkőceim valamilyen hangszeren tanulnának játszani.
Nem tudom milyen idős korban lehet ezt kezdeni, illetve ráerőszakolni sem akarom őket, de szerintem még kicsik hozzá. (4 és 5 évesek)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1926)

fazsi 2011-05-11 12:17 |  #1932
Ja, a kotta:


Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1931)

fazsi 2011-05-11 12:17 |  #1931
Sziasztok!

Tamás és mások véleményére is kíváncsi lennék. Gyakorlással kapcsolatban kérdeznék.
Jelen állás szerint a bal kezem valami miatt nagyon 'lebénult' kb. 1 éve. Azóta olyan témákat sokkal lassabban bírok lejátszani, mint azelőtt.
Lehet, hogy sokat görcsölök is rajta, mert sokszor elmegy a kedvem a gitározástól.

A kérdésem pedig: Kb. napi két órát tudok gyakorolni, jelenleg e beszúrt kottán látható egyszerű dolgokat gyakorolgatom csak néhány naponta váltogatva.
Elég hullámzó a játéksebességem, van amikor nagyon nehezen megy. Általában kétszer egy órára bontom a gyakolást, mert eléggé kifárad a kisujjam.(Az a legproblémásabb)
Érezhető némi javulás, de elég lassú a folyamat.

Jó-e ez így? Hogyan lehetne esetleg hatékonyabban kihasználni azt a napi két órát?

Érdemes-e csak ilyen futamokat gyakorolni, vagy inkább skálákkal operáljak?

szgabor 2011-05-11 10:47 |  #1930
Kár lenne érte, ha nem fogadnák el, nagyon odatetted! Neked is gratula!:)
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#1928)

szgabor 2011-05-11 10:46 |  #1929
Grat neki, szerintem nagyon ott van a szeren ez a munka!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1926)

bluevoodoo 2011-05-11 10:00 |  #1928
Tegnap éjjel kész lett, lehet, hogy határidőn túli beküldés miatt nem fogadják el, sajnos rohammunka volt így is, hogy a két kísérőszólamot meg a szólókat megcsináljam. A két meditation videód nagyon király lett, nekem pont az első tetszik jobban :)

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1924)

Beetlejuice 2011-05-11 09:39 |  #1927
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1926)

JonasTamas 2011-05-11 09:33 |  #1926
Hadd reklámozzam egyik tanítványomnak Mikinek első gitár-videóját !
Nagyon jó szólót írt Jorn Lande: Night City című számának zenei alapjára. Sokat beszélgettünk az órákon Mikivel a szólók felépítéséről, kontrasztokról, motívumokról, és egy ilyen sárkányos szóló lett az eredmény, amelyet teljesen saját maga rakott össze.

Külön érdemes figyelni a dallamosság és a technikás futamok egyensúlyát és ízlésességét a szólójában, a ritmusok tudatos megközelítését, a periódusok kezelését, a kontrasztok használatát, de leginkább azt emelném ki, ahogyan a szólója töretlenül halad előre és egy kerek történetet ír le végül.





JonasTamas 2011-05-11 09:24 |  #1925
Köszi a videókat, még nem láttam ezeket, úgyhogy sárkány-elismerés
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#1921)

JonasTamas 2011-05-11 09:17 |  #1924
Ha kész lesz a video, akkor a Gitárversenyes topikon kívül tedd fel ide is, kíváncsi vagyok.
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#1916)

JonasTamas 2011-05-11 09:16 |  #1923
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1917)

JonasTamas 2011-05-11 09:14 |  #1922
fazsi írtaHát ezt jól esett hallgatni. Nekem ez sokkal jobban tetszett, mint az első. Pedig hangulatilag nagyon hasonlók, de mégis ezt már többször meghallgattam. Gratula!!

Köszönöm! Az első videó kicsit jazzesebb megközelítés volt, a másodiknál a "Fülbemászás" értéket 9.5-re állítottam felvétel előtt D-)
Válasz 'fazsi' hozzászólására (#1918)

Chris7.S 2011-05-11 02:17 |  #1921
60 perces interjó Kenny Wernerrel

Lélek-sárkányos!

Gitarosaurus 2011-05-11 00:07 |  #1920
annyiban értek vele egyet, hogy nem attól leszel jobb, ha jobb akarsz lenni, hanem ha teszel érte (gyakorolsz). ő sem a hátsójából húzta elő, amiket játszik.

Chris7.S 2011-05-10 22:39 |  #1919
Egy dobos interjúban hallottam erről:
Könyvajánló:
Effortless Mastery - By Kenny Werner


fazsi 2011-05-10 19:16 |  #1918
Hát ezt jól esett hallgatni. Nekem ez sokkal jobban tetszett, mint az első. Pedig hangulatilag nagyon hasonlók, de mégis ezt már többször meghallgattam.
Gratula!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1907)

szgabor 2011-05-10 14:47 |  #1917
Nincs mit, ez az igazság.:) De hívhatjuk akár Dodzsónak is, ha valaki szereti a keleti harcművészeteket itt... :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1915)

bluevoodoo 2011-05-10 13:11 |  #1916
Köszi, igen, ez egy saját dal egyik szólója. (Hammeres gitárverseny utolsó körébe lesz nevezve a dal, ha elkészülök a másik szólóval is.)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1902)

JonasTamas 2011-05-10 13:00 |  #1915
szgabor írtaMár kezdem úgy érezni néha, ha idejövök, hogy egy ugyanolyan "szentélybe" érkezem, mint amikor a tanáromhoz megyek órára - csak ez digitális, az meg nem.:D ;)

Wow, szentély, ez jól hangzik! Köszi
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1913)

JonasTamas 2011-05-10 12:59 |  #1914
vEgGg írtaNa igen, ha egyszerű lenne megfejteni a dolgot, akkor már nyilván megtették volna mások, és tanítanák a módszert. Az biztos, hogy másképp áll hozzá az ilyen ember, mert pl. a srác akiről beszéltem, a mai napig nincs tisztában sok elméleti alap dologgal, mégis jobban játszik, mint sokan, akik kennek-vágnak mindent.

Mostanában kezdik már megfejteni a dolgot, mármint a kiválóság modellezését. Sokat olvasok ilyesmiről, és megpróbálom egyre jobban alkalmazni ezeket a tudnivalókat a zenélés és a tanítás során egyaránt.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#1912)

szgabor 2011-05-10 12:27 |  #1913
Már kezdem úgy érezni néha, ha idejövök, hogy egy ugyanolyan "szentélybe" érkezem, mint amikor a tanáromhoz megyek órára - csak ez digitális, az meg nem.:D ;)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1910)

vEgGg 2011-05-10 11:53 |  #1912
Na igen, ha egyszerű lenne megfejteni a dolgot, akkor már nyilván megtették volna mások, és tanítanák a módszert. Az biztos, hogy másképp áll hozzá az ilyen ember, mert pl. a srác akiről beszéltem, a mai napig nincs tisztában sok elméleti alap dologgal, mégis jobban játszik, mint sokan, akik kennek-vágnak mindent.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1911)

JonasTamas 2011-05-10 10:59 |  #1911
vEgGg írtaEz a tehetség dolog elég érdekes kérdés, nemrég Birta Miki topicjában jött elő a téma. Akit érdekel, nézzen be Miki topicjába, és keresse meg a #10892 számú hsz-emet, ill. az arra érkezett válaszokat. Aztán kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok erről.

Köszi a javaslatot, most el is olvastam Miki topikjában ezt a témát.
Én még annyit tennék hozzá, hogy aki nagyon gyorsan fejlődik (mint amit a hozzászólásodban írtál ott példaként), az elsősorban fejben működik máshogy. Más kérdéseket tesz fel magának és máshogy gondolkodik. Ez pedig egyszerűen modellezhető. Nem állítom hogy könnyű, de maga a folyamat egyszerű.
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#1903)

JonasTamas 2011-05-10 10:54 |  #1910
szgabor írta(begépeltem egy hosszú választ, de éljen a fórum, kidobott időközben és elveszett...) Húha, ennyi jó tanácsra nem is számítottam! Nagyon jól esett ez a sok segítség amit kaptam tőletek, köszönöm! Le is mentem a kommenteket egy Wordbe, amolyan motivációként, segítségként a későbbiekre.:) Viszont egyenként nem válaszolok, csak annyit, hogy mindenkinek igaza van aki itt hozzászólt, és tényleg nagyon hasznos tanácsokkal szerelkezhettem fel. Szóval egy kollektív köszönöm mindenkinek!:)

Nagyon szívesen, és én is köszönöm a többieknek hogy segítettek Gábornak az ötletekkel és tanácsokkal.

Látod, mondtam én neked hogy jó ez a topik, érdemes ide feltenned a kérdést!
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1909)

szgabor 2011-05-10 10:01 |  #1909
(begépeltem egy hosszú választ, de éljen a fórum, kidobott időközben és elveszett...)
Húha, ennyi jó tanácsra nem is számítottam! Nagyon jól esett ez a sok segítség amit kaptam tőletek, köszönöm! Le is mentem a kommenteket egy Wordbe, amolyan motivációként, segítségként a későbbiekre.:)
Viszont egyenként nem válaszolok, csak annyit, hogy mindenkinek igaza van aki itt hozzászólt, és tényleg nagyon hasznos tanácsokkal szerelkezhettem fel. Szóval egy kollektív köszönöm mindenkinek!:)

Beetlejuice 2011-05-10 07:00 |  #1908
Köszönöm:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1900)

JonasTamas 2011-05-10 00:56 |  #1907
Egy újabb sárkány-metálos meditációs videó, a pár nappal ezelőttinek a folytatása:


JonasTamas 2011-05-10 00:54 |  #1906
Guitarplayer írtaConstant Trio - Nightmare hát akkor küldeném mindenkinek aki szereti... esetleg Tamás mondhatna néhány ööö sárkányvértől csöpögő mondatot

Lesz majd sárkányvér Amúgy így első hallgatásra a Constant című számotok stílusát hozza (amit régebben linkeltél be), és ez jó jel, mert az kifejezetten tetszett. Mind a két szám egyedi és érdekes zene. A With Soul-ba mindenképpen kellene egy ütős refrén szerintem, és akkor az is felsorakozna melléjük.
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#1895)

JonasTamas 2011-05-10 00:48 |  #1905
szgabor írtaIgazság szerint az a problémám, hogy ha támad is egy alapötletem (dallam, riff, akkordmenet, akármi), abból nem tudom hogy építhetnék köré egy teljes számot. Meg ha elkap egy érzelem, azt sem tudom hogyan (bár bluevoodoo "éneklős" technikáját kipróbálom) adjam át. Meg ha sikerül valami is, akkor is azt érzem, hogy nincs bennem semmi kreativitás, fantázia. Van bajom bőven...:):(

Próbálj minél több számot befejezni, még akkor is, ha menet közben nem vagy elégedett vele. 1 elkészült szám többet ér mint 100 számkezdemény. Néhány ilyen elkészült szám után azt fogod látni, hogy egyre elégedettebb vagy, és egyre könnyebben megy a zeneírás.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1888)

JonasTamas 2011-05-10 00:46 |  #1904
optical írtaamikor volt Jeff Loomis clinic Budapesten, megkérdeztük tőle, hogy mit csinál, amikor nem jönnek az ötletek. erre azt válszolta, hogy 2-3 napig nem agyal semmin, aztán megint jönnek az ötletek. emellett kiemelte, hogy mindennap írjunk valami, kísérletezzünk a riffekkel. ha egy nap egy jó riffet kitalálunk, az már király, és így sok ötlet gyülemlik majd fel, amibőé lehet válogatni egy szám írásához. (tudom ez csak az utolsó kérdésre válasz)

Így van, ezek a módszerek tényleg működnek. És a lehető legtöbb gitározást fel kell venni, részben az ötletek elmentése céljából, részben meg így derül ki hogy mi a helyzet a pontosság, a fejlődés, a húrzajok, a dallamépítés, a ritmusok, stb. terén.
Válasz 'optical' hozzászólására (#1883)

vEgGg 2011-05-10 00:44 |  #1903
Ez a tehetség dolog elég érdekes kérdés, nemrég Birta Miki topicjában jött elő a téma. Akit érdekel, nézzen be Miki topicjába, és keresse meg a #10892 számú hsz-emet, ill. az arra érkezett válaszokat. Aztán kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok erről.

JonasTamas 2011-05-10 00:43 |  #1902
Amúgy ez a szóló saját, igaz? Szép éneklős volt.
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#1881)

JonasTamas 2011-05-10 00:42 |  #1901
" úgy lehet legjobban átadni az ember érzéseit, amit a dallamok megírásakor/kitalálásakor érez, ha a gitározást úgy fogod fel, mintha énekelnél. "


That's right!

Azt is érdemes kipróbálni, hogy egy adott alapra mennyire játszol mást, ha nem nézel oda, sőt becsukod a szemed, teljesen kizárod a külvilágot. Ha az odanézős szóló és a becsukott szemű verzió nagyon eltér*, akkor az azt jelzi hogy az ujjrendek, figurák, a hangszer felépítése a kelleténél jobban befolyásolja a játékot.

---------------
* és itt most nem az oda nem nézés miatti időnkénti mellényúlásokra gondolok
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#1881)

JonasTamas 2011-05-10 00:38 |  #1900
Ez igen feelinges lett.
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#1785)

JonasTamas 2011-05-10 00:36 |  #1899
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#1877)

JonasTamas 2011-05-10 00:34 |  #1898
szgabor írtaA fő problémám az, hogy ezt nem amolyan "alkotói válságnak" élem meg (bár a levélben ezt írtam), hanem úgy, mintha nem is tudnék elindulni az önkifejezés útján. És nem tudom mit kéne változtatnom, javítanom, vagy gyakorolnom, hogy el tudjak indulni. Pedig az érzékenység megvan, ami ehhez kellene. Másik csavar a dologban amit írtam, az az írás: ott úgy érzem ezt meg tudom tenni, sőt, teljesen természetesnek hat számomra, hogy ott kifejezem magam, a zenélésben nem így érzem. Szóval szívesen várnék kommenteket, hogy ezzel mit lehetne kezdeni szerintetek. Vagy egyszerűen csak nincs a zenéléshez tehetségem...?:S

Kétféle válaszom is van a kérdéseddel kapcsolatban. Először is, az biztos hogy van tehetséged a zenéléshez. Hogy honnan tudom ezt? Egyszerű. Aki eljut odáig, hogy úgy dönt, elkezd gitározni, annál ez már a tehetség megnyilvánulása. A zenei tehetséged vett rá téged, hogy elkezdj gitározni. Mivel nagyok a céljaim, ezért nagyon érdekel a tehetség, a kreativitás, az inspiráció témaköre, és sokat foglalkozom ezzel. A hatékony tanítás miatt is évek óta tanulmányozom ezt a kérdéskört.

Számomra egyértelmű, hogy a tehetség egyáltalán nem valami misztikus dolog (pontosabban igen, de teljesen máshogy, mint ahogy gondolják).

Szóval a jó hír, hogy nem úgy van a dolog, hogy "vagy zenei tehetséggel születtél, vagy nem, és bárhogy is van, ez már elvégeztetett és ezt el kell fogadnod". A tehetséget (és ez bármilyen tehetségre igaz, nem csak a zeneire) igen nagy százalékban te magad alakítod és fejleszted, egyszerűen azzal, hogy csinálod. Ha gyakorolsz, tanulsz, céltudatos vagy és megfelelően gondolkodsz magadról, akkor nagyon messzire juthatsz. (És ez mindenkire vonatkozik, nem csak Gábornak mondom ezt.) Nyilván létezik bizonyos fokú veleszületett adottság is, és nem árt, ha az ember rendelkezik ilyennel. De Dunát lehet rekeszteni ilyen adottságú emberekből, akik nem érték el a céljukat, mert nem jól álltak fejben a kérdéshez.

Tehát (szinte) minden rajtad múlik. Zenélj tovább teljes gőzzel. Az, hogy idáig eljutottál a gitárral, az a tehetséged egyértelmű bizonyítéka.

Még pár szót az írásról, amit említesz: mivel én is írok, ezért tudom, hogy ez megtévesztő lehet. Az írás eszköztelenebb műfaj. Ez nem minősítést jelent, csak azt, hogy nem kell hozzá kézügyesség, felszerelés, motorikus adottság, fizikai gyakorlás. Jizárólag a gondolatok kellenek. A zenéhez viszont kellenek az itt felsorolt dolgok, és ezért érzed úgy, hogy könnyebb és természetesebb számodra az írás. Ez ne tévesszen meg, vállald el a zene kihívását. Ez a saját hangod hívása, ne hagyd figyelmen kívül. (És persze ettől még az írásban is érhetsz el sikereket.)
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1875)

Guitarplayer 2011-05-10 00:01 |  #1897
ahh ja ez a dal is full impro, ott találtam ki a motívumokat a stúdióban... az alapja az rég megvolt
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#1895)

Guitarplayer 2011-05-09 23:53 |  #1896
illetve zenélés:
nem szabad feladni, azt mondja a delikvens hogy hiányzik ha nem zenélhet, akkor semmiképp nem adnám fel...
találd meg hogy mi akadályoz abban, hogy kifejezhesd magad.
nincs meg a zeneelméleti alap talán?
technikailag kellene fejlődni esetleg?

nekem két idő is volt amikor offra kerültem. az egyik majdnem két évig tartott, bár akkor az életem többi aspektusa is nullázva lett vagy romba dőlt, gyakorlatilag szobanövény sztájlba nyomtam...de túléltem
a másik az érdekesebb volt:
egy igen fontos zenekari próbára/meghallgatásra mentem, és (valószínűleg a heti max 20óra alvás is segített) begörcsölt a bal kezem(alkarom)...gyakorlatilag mutatóujj+2es 3as ujj támasztással tudtam hangokat lefogni, annyira nem volt erő a kezemben. Fáj fáj annyira nem érdekelt, de nem tudtam a kilences húrt zörgésmentesen megfogni egy ujjal, vibrátóról ne is beszéljünk.. és a legdurvább, hogy a régi ismerős zenekar, akikkel előtte havi-heti szinten próbáltunk már akkor vagy egy éve - kihátrált mögülem, pedig tudták, hogyan játszom 'amúgy'...
kellemetlen dolog, de ilyenkor is mosolyogni, de mondtam a kedves 'meghallgatónak' hogy ez van, ez ma ennyire futja. azóta sem játszottam azzal a zenekarral többet.
szóval nem feladni, bármilyen szarul is érzed a dolgot.
találd meg hogy mi segítene, mi lendítene előre.
érdemes lenne a Steve Vai féle intonációs gyakorlást csinálni,
pl. egy darab hangot megszólaltatni, egyetlen hanggal kísérletezni akár órákon keresztül is. kipróbálni, hány ezer féleképp tud szólni egy hang. Persze technikailag tudatosan! kipróbálni az összesféle vibrátót, a klasszikustól a modern másfél hang szélesig, a 'kecske' rángatástól a változó szélességűig!

Guitarplayer 2011-05-09 23:39 |  #1895
Constant Trio - Nightmare
hát akkor küldeném mindenkinek aki szereti...
esetleg Tamás mondhatna néhány ööö sárkányvértől csöpögő mondatot

Beetlejuice 2011-05-09 20:25 |  #1894
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1892)

szgabor 2011-05-09 16:10 |  #1893
Végülis ez is igaz, és kapcsolat is van azok között amit írtatok. Neked is köszönet, és akkor próbálkozok tovább.:)
Válasz 'vEgGg' hozzászólására (#1891)

szgabor 2011-05-09 16:07 |  #1892
Hm, lehet rátapintottál a lényegre, legalábbis egy részére biztosan. Pont nemrég találtam egy e-bookot erről a "hogyan írjunk zenét gitáron" témáról, lehet azt elkezdem elolvasni kiindulási pontnak, közben meg ahogy mondtad kielemzek néhány számot. Köszönöm!:)
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#1889)

vEgGg 2011-05-09 16:00 |  #1891
Igazából a teljes szám kialakítására vannak jól bevált "sablonok", amiktől olyan nagyon eltérni szerintem nem érdemes, max. szélsőséges esetekben/stílusokban. Most az ilyenekre gondolok, hogy pl. "bevezetés-verze-bridge-verze-refrén-verze-refrén-szóló-refrén", meg hasonló megoldások. Nyilván ezeket valamilyen szinten lehet variálni, lényeg hogy azért megmaradjon egy "emészthető felépítése" a dalnak, legyen egy csúcspontja, stb...
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1888)

Beetlejuice 2011-05-09 15:12 |  #1890
Elemezz dalokat...kedvenceidet főleg...szedd ízeire, darabjaira...nézzd meg hogyan épül fel, mikor mi jön egymás után...ésatöbbi...elemezd a részeit.
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#1889)

Beetlejuice 2011-05-09 15:10 |  #1889
Szerintem tanulás...tanulás...tanulás...
Azt érzem, hogy nem tudod, hogy működik egy dal szerketileg...
Tanulj meg sok dalt, figyeld a felépítését, ülj össze haverokkal kreativkodni...
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1888)

szgabor 2011-05-09 15:06 |  #1888
Igazság szerint az a problémám, hogy ha támad is egy alapötletem (dallam, riff, akkordmenet, akármi), abból nem tudom hogy építhetnék köré egy teljes számot. Meg ha elkap egy érzelem, azt sem tudom hogyan (bár bluevoodoo "éneklős" technikáját kipróbálom) adjam át. Meg ha sikerül valami is, akkor is azt érzem, hogy nincs bennem semmi kreativitás, fantázia. Van bajom bőven...:):(

szgabor 2011-05-09 15:01 |  #1887
Beetlejuice-nak igaza van, valóban az egész zeneszerzésre, hangszerelésre gondoltam. Ettől függetlenül megfogadom a tanácsodat, és köszönöm szépen.:)
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#1881)

szgabor 2011-05-09 15:00 |  #1886
El sem tudod képzelni hányszor játszottam le magamban ezt a gondolatot. Néha hónapokra ki is hagytam a zenélést.
Válasz 'Ziggy Pop' hozzászólására (#1876)

JonasTamas 2011-05-09 14:24 |  #1885
Wow, nagyon jó gondolatok merültek fel máris itt a témában, este lesz majd időm és bekapcsolódom én is!

Beetlejuice 2011-05-09 13:37 |  #1884
Válasz 'optical' hozzászólására (#1883)

optical 2011-05-09 13:32 |  #1883
amikor volt Jeff Loomis clinic Budapesten, megkérdeztük tőle, hogy mit csinál, amikor nem jönnek az ötletek. erre azt válszolta, hogy 2-3 napig nem agyal semmin, aztán megint jönnek az ötletek.
emellett kiemelte, hogy mindennap írjunk valami, kísérletezzünk a riffekkel. ha egy nap egy jó riffet kitalálunk, az már király, és így sok ötlet gyülemlik majd fel, amibőé lehet válogatni egy szám írásához. (tudom ez csak az utolsó kérdésre válasz)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1873)

Beetlejuice 2011-05-09 13:31 |  #1882
Szerintem ő magára az egészre gondolt...a zeneszerzésre, dalírásra.
De szólók alkotásában igazad van, ugye ott az alap adja meg milyen érzést vált majd ki belőled.
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#1881)

bluevoodoo 2011-05-09 13:29 |  #1881
Szerintem - bár lehet, hogy nem egészen erre gondoltál, mikor a problémádat említetted - úgy lehet legjobban átadni az ember érzéseit, amit a dallamok megírásakor/kitalálásakor érez, ha a gitározást úgy fogod fel, mintha énekelnél. Vibratoknál is érdemes jó énekeseket figyelni, hogy hogyan frazeálnak, és próbálni hasonló dolgokat megvalósítani gitáron, így mondhatni parlando előadásmódot lehet elérni, ami igazán kifejező lesz. Érdemes többféle vibratoval kísérletezni, annál rosszabb szerintem nincs, mint mikor egy gitáros egyféle vibratot tud, és azt pakolja mindenhova, lehet játszani a tempoval, hogy mennyire veszi az ember szélesre a vibratot, szerintem ez a kulcsa annak, hogy minél jobban kifejezd azt,ami benned van.

Ilyen éneklős gitározásra példának tudnám ezt hozni:

Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1875)

Beetlejuice 2011-05-09 12:48 |  #1880
Lásd pl. #1785 ....ez is egy ilyen afférom eredménye, nem volt cél, nem volt semmi, csak inspirált a hangszin...aztán lett egy ilyen kis amatőr akármi, iamit eltettem...egyszer lehet lesz belőle valami.
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#1879)

Beetlejuice 2011-05-09 12:42 |  #1879
Sőt...nagyon sokszor jól esik csak úgy tanulni újat....bármit...akár elméleti, akár gyakorlati...sokszor ezt szeretem...csak úgy tanulni újat, mind gitáron, mind zongorán, mind pedig elméleti síkon. Aztán meg, ha megvan az ötlet, szeretem tovább építeni, dallá formálni és látni ahogy gömbölyödik...van amikr kipukkan ugye:DDDD...sokkal jobban vonz a zene ezen része, mintsem a koncertezés, amit mindenki ezerrel tol az arcomba...be kell lássam számomra az a nyüg, bár amikor már ott vagyok átvezsem az érzést, de nem ez vonz a zenélésben. számomra a rajz, a grafika sem a kiállításról szólt, célként sem ez volt kitűzve soha...inkább, hogy kész legyen, amit szerettem volna és abból sok, ami bemegy egymappába(itt albumba).
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#1878)

Beetlejuice 2011-05-09 12:37 |  #1878
Az biztos, hogy görcsölni nem görcsölök ezeken, mert úgyis lesz sok ötlet...azon már jobban, hogy vajon sikerül-e dallá formálni:)
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#1877)

Beetlejuice 2011-05-09 12:34 |  #1877
Ötletek szerintem valamiből fakadnak....olyan nincs, hogy csak úgy...
És ugye valljuk be zenélés nagy része gyakorlás, céltalan jam egy alapra, egy új nóta betanulása, egy skála, vagy harmóniamenet kibogozása, betanulása....és itt is vagyunk, hogy miből születik valami. Pl.: nálam sokszor van, amire Dcsaba barátom vezetett rá, hogy csak ülök a tv előtt este és közben fogom a hangszert és épp csak az új skálát gyakorlom, hogy rögződjenek az ujjaban....és tévesztek...és hopp, itt ez de jó kis ritmus, de jó kis hangköz....és összeáll egy riffé, majd ennek nekifekszem, gondolkodom rajta, aztán vagy a fiókban végzi felvéve, vagy dal lesz hamar belőle....ennyi:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1873)

Ziggy Pop 2011-05-09 12:09 |  #1876
Ne zenélj, hanem írjál, akkor.

Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1875)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu