HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


tibyee 2011-04-21 19:49 |  #1675

Sajnos most minden összeesküdött ellenem, úgyhogy nem volt időm a hangszert kézbe venni sem...
Egy darabig még nagyon kevés időm és energiám marad ilyesmire, pedig ha csak egy napot kihagyok, már észreveszem magamon a gyakorlás hiányát.
Mostanában ide is egyre ritkábban tudok "benézni", de remélem hamar vége lesz a kálváriámnak!


Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1672)

bluevoodoo 2011-04-21 16:40 |  #1674
Nagyon zsír, gratula!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1670)

ibanezrg565 2011-04-21 16:00 |  #1673
Szia Tamás!
Nekem is ugyanaz a véleményem ami tibyee-é ,igen amit csinálsz az világszinvonal,
ahogy csinálod az is.Nagyon szeretem a zenédet de mostmár mondhatom azt is hogy
a legelső helyen állsz nálam.A Platinum c.számot ha meghallgatom annyira feldob,ebben a számban minden benne van.Sívítson,sírjon,dübörögjön még sokáig Jónás Tamás gitárja.Még nagyon sokat szeretném hallgatni.

JonasTamas 2011-04-21 11:16 |  #1672
Köszi szépen!
Nagy tervek vannak, valóban.

A 3. arpeggio-s anyagot (tapping-arpeggio) ki tudtad próbálni?
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1671)

tibyee 2011-04-20 19:06 |  #1671
Amit csinálsz az világszínvonal, ahogy csinálod az is!
bevallom, ( jó értelemben véve ) kicsit irigy is vagyok!
És mi lesz ebből még!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1670)

JonasTamas 2011-04-20 13:10 |  #1670
...azért egész jó kis névsor kezd összejönni az új lemezemre... Brett Garsed, Marcel Coenen (Sun Caged), Thorsten Koehne (Eden's Curse), Mattias IA Eklundh, Sergey Boykov (az új billentyűs varázsló. És még további meglepetések várhatók!

Ilyen izgatott vagyok az új anyagnak köszönhetően:



JonasTamas 2011-04-20 13:05 |  #1669
Nyereménycsomag elküldve, remélem tetszeni fog!
Válasz 'Concrete' hozzászólására (#1667)

JonasTamas 2011-04-19 22:32 |  #1668
Igen, gyors és pontos megfejtés

Valóban Mattias IA Eklundh neve volt elrejtve. Éljen Mattias IA Eklundh!

És hogy miért éljen Mattias IA Eklundh? Egyrészt, mert hihetetlenül egyedi és jó gitáros, másrészt pedig azért, mert most már hivatalosan is elmondható, hogy ő is szerepel a most készülő második albumomon, egy fantasztikus szólóval.
További részletek itt: http://www.facebook.com/notes/jonas-tamas/swedish-guitar-virtuoso-mattias-ia-eklundh-plays-a-solo-on-jonas-tamas-upcoming-album

Küldöm mindjárt a nyereménycsomagot (OSV Melodic Solo Pack, amely erről a CD-ről tartalmaz négy teljes számot, és számos kottát).


Addig is hallgassunk egy kis Freak Kitchen-t (Eklundh nagyon jó énekes is, és ezek brutál jó számok amúgy)

Válasz 'Concrete' hozzászólására (#1667)

Concrete 2011-04-19 21:31 |  #1667
Szerintem tudom:

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1666)

JonasTamas 2011-04-19 21:19 |  #1666




Gitáros-kitalálás

Ki lehet az alábbi gitáros? Aki elsőként megfejti, ajándékcsomagot tölthet le.


_ _ _ T _ _ _
_ _
_ _ L _ _ _ H

MrBugi 2011-04-19 10:45 |  #1665
Köszönet!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1664)

JonasTamas 2011-04-19 09:58 |  #1664
Átállítottam letölthetővé mindkettőt.
Válasz 'MrBugi' hozzászólására (#1663)

MrBugi 2011-04-19 08:05 |  #1663
Lehetne az Arpeggio-sorozat, 3. részének mp3-ait letölthetővé tenni (legalább a BT-t)?
Köszi

JonasTamas 2011-04-18 22:23 |  #1662




#88 Részletes leírás a ritmikai motívumokról + példa-szóló + letölthető zenei alap
#109 Két hanganyaggal példa a mixolíd hangnem kétféle "arcára"
#147-155 Pár szó a domináns líd nevű hangnemről, és az v-i lépések skáláiról is
#189 Krisztián részletes leírása a modális skálákról
#217 Tibyee által megosztott modális backing track-gyűjtemény itt letölthető
#231 A "pitch axis" nevű zenei fogalom leírása, kotta és mp3 mellékelve (modális hangnemek kombinálása azonos alaphangra)
#241 A ritmikai motívumokhoz egy másik példa-szóló + pár szó a szólófelépítés trükkjeiről
#329 Az első topik-verseny, egy modális hangnem kitalálásával
#361 Tibyee részletes leírása a modális skálákról és a hangközökről
#366 Harkh vizuális szemléltetése a modális skálákról
#377 Szabi feladványa, egy nagyon jó fúziós akkordmenet, érdemes megfejteni
#400 Akkordmenetes körkérdés
#452 Őrült gitártrükk: ausztrál erdei madárhang gitárral
#472 Ritmikai motívumok, Part III (részletes leírás, szóló + TAB)
#500 Tibyee részletes leírása a pentaton skálák kombinálásáról
#506 Számírási ötlet + részletes leírás
#541 Ritmus-ötlet riffek írásához (részletes leírás, mp3 + TAB)
#556 A második topik-verseny, egy újabb modális hangnem kitalálásával
#594 vEgGg feladványa
#611 Szólóalkotás, Part I (+ további ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#616 Egy kis fárasztás
#632 Négy példa a gyors futamok beépítésére
#643 és #650 A szólók felépítéséről néhány gondolat, a filmekkel párhuzamba állítva
#647 Matyesz nagyon jó szólója, amelyről a #660-ban kiderül, hogy milyen elemek miatt lett nagyon jó
#664 Tibyee gyűjteménye a különféle skálák szerkezetéről
#681 Szólóalkotás, Part II (+ tremolókar, technika, ritmikai motívumok) (nagyon részletes leírás, mp3)
#716 Egy elborult ritmusgyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#765 Zsocmóka D-líd szólója a Szólóalkotás II zenei alapra. Ez is nagyon jó lett, leírás a #781-nél
#782 Guitarosaurus leírása a Bartók-féle tengelyrendszerről
#795 További link a tengelyrendszerről
#802 Részletes leírás és példa a „Lokriszi 6#” skáláról (mp3 + TAB a Locrian Locusts c. számból)
#817 A modális skálákról részletes leírás, ezúttal más szemszögből, a számírás felől megközelítve
#820 Hathúros arpeggio-sorozatok (csak video)
#824 Tibyee által feltöltött zene: Joe Satriani, Brian Setzer és Larry Carlton imprója ugyanarra az alapra
#838 Gyors futamok váltott pengetéssel 01 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#842 További leírás a pitch axis nevű hangnemkombinálási módszerről + pár szó a spanyol fríg és a mixolíd hasonlóságáról
#853 és #859 Pár ingyenes backing track link
#869 Akkord-skála összefoglalás by Matheoss
#915, #916 és #921 Tibyee által feltöltött zenei alapok és szólók az angol GT magazinból
#923 Újabb pitch axis infók
#958 Brett Garsed és TJ Helmerich koncertvideó Krisz ajánlásával (egy órás koncert, zseniális)
#990-992 Ibanezrg565 kollégánk számai, érdemes meghallgatni őket
#998 Szólóalkotás, modális skálák, díszítések, motívumok - Black Utopia (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1039 Kiegészítés a #998-hoz
#1040 Gyors futamok váltott pengetéssel 02 (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1065 A váltóhangokról pár szó
#1071 Drivin’ Blues zenei alap (letölthető)
#1086 Drivin’ Blues szóló – szólófelépítés, kontrasztok, folyamatos tizenhatodok (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1116 Gary Moore: Loner című számának feldolgozása (Ibanezrg565)
#1147 Guthrie Govan: Funky Blues improvizáció kottája, 1-12. ütem
#1165 Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel (mp3 + TAB)
#1171 Marine Aircraft zenei alap (letölthető)
#1198 Marine Aircraft szóló, 1. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1213 Ibanezrg565 improvizációja a Marine Aircraft zenei alapra (részletes elemzés #1218-nál)
#1235 Marine Aircraft szóló, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1248 Ritmus-megfejtési feladat (Billy Cobham: Red Baron című számából, megfejtés #1268-nál és #1273-nál)
#1291 tibyee által gyűjtött jazz/fusion zenei alapok, és szólók
#1303 Marine Aircraft szóló, 3. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1306 és #1308 axes saját számai (4 db) + részletes elemzésül #1307-nél és #1315-nél
#1314 Colossal Chords - Új akkordmegfejtési feladvány (mp3 + letölthető zenei alap)
#1333 Legato futam kromatikus kötőhangokkal (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1337 Ibanezrg565 improvizációja a Colossal Chords zenei alapra (részletes elemzés #1348-nál)
#1342 Balance In Hand zenei alap, „sötétebb” szólózáshoz (letölthető)
#1378 Escape From The Soulful Eyes arpeggio (videó, letölthető mp3 + TAB)
#1384 chubby felajánlása, zenei alapok készítésére
#1402 12-hangú kör elmélet (Circle of 12 Tones) Ron Jarzombek-től (linkek az elmélethez és videó)
#1445 John McLaughlin - The Art of Improvisation (videó + ötvonalas kotta akkordokkal)
#1449 Marine Aircraft szóló, 4. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1495 Arpeggio-gyakorlatok, 1. rész (mp3 + TAB)
#1505 Új feladvány: Riff modális jellegének megfejtése
#1554 Colossal Chords szóló -- a fokok használata (részletes elemzés a szólóhoz, rengeteg hasznos ötlettel, a szóló #1314-néél található)
#1573 Gitárrajongó titkárnők
#1588 Arpeggio-gyakorlatok, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1591 Streamline duplázós pengetési gyakorlat (részletes leírás, mp3 + TAB)
#1600 C-dúr tapping-arpeggio (videó, letölthető mp3 és TAB)
#1629 Részletes írás a gyors futamok beépítéséről, dallamérzék fejlesztéséről, zenei témák összekapcsolásáról, számos példával (mp3 + videó)
#1647 Arpeggio-gyakorlatok, 2. rész (részletes leírás, mp3 + TAB)



Az itt felsorolt anyagok nagy része megtalálható a topik Wiki oldalán, amelyet Indyhorse állított össze: http://jonastamas.wikidot.com

















href="http://www.facebook.com/share.php?u=<;url>" onclick="return
fbs_click()" target="_blank" class="fb_share_link">Oszd meg a
Facebook-on a barátokkal!


JonasTamas 2011-04-18 08:09 |  #1661
Nagyon szívesen, és várjuk majd a következő szólót!


Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1660)

JonasTamas 2011-04-18 08:09 |  #1660
Nagyon szívesen, és várjuk majd a következő szólót!
http://image.spreadshirt.com/image-server/image/design/3430428/type/png/width/190/height/190/electric-guitar_design.png
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1659)

ibanezrg565 2011-04-17 21:20 |  #1659
Szia Tamás!
Nagyon szépen köszönöm az elemzést,nagyon örülök és boldog vagyok hogy tetszik,sokat jelent ez nekem.Legközelebb majd jobban figyelek a részekre,amit írtál.A 2:33 -nál az impróvizáció volt mert már sietnem kellett csak kipróbáltam hogy jó e lesz így,aztán így hagytam,nekem is furcsa volt de már nem akartam változtatni rajta.Legközelebb megpróbálok egy gyorsabb számot összehozni.Mégegyszer köszönöm a segítséget és a dicsérő szavakat.

ibanezrg565 2011-04-17 21:18 |  #1658
Szia Tamás!
Nagyon szépen köszönöm az elemzést,nagyon örülök és boldog vagyok hogy tetszik,sokat jelent ez nekem.Legközelebb majd jobban figyelek a részekre,amit írtál.A 2:33 -nál az impróvizáció volt mert már sietnem kellett csak kipróbáltam hogy jó e lesz így,aztán így hagytam,nekem is furcsa volt de már nem akartam változtatni rajta.Legközelebb megpróbálok egy gyorsabb számot összehozni.Mégegyszer köszönöm a segítséget és a dicsérő szavakat.

szgabor 2011-04-17 20:05 |  #1657
Lesem a videót.:)

Hallásfejlesztésnél mindkettőt próbáltam, egész jól működik is. Sokszor nem is hallás után hangról hangra próbálom visszajátszani a dolgokat, inkább csak azt a motívumot megkeresni, és beépíteni az improba.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1656)

JonasTamas 2011-04-17 19:59 |  #1656
Ide is feltettem, a "Wall" (Üzenőfal) menüpontban az április 13-i bejegyzésnél találod a Guthrie videót és az első fél perc kottáját (fél perc, de fél óra volt lekottázni): http://www.facebook.com/jonastamas

Hallásfejlesztésnek azt javaslom, hogy találj ki a fejedben dallamokat, és utána próbáld azonnal megtalálni a dallamot a gitáron. És az is hasznos, hogy amikor bármilyen zenét hallasz, pl. akár a tévében, akkor rögtön játsszad le ezeket is.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1655)

szgabor 2011-04-17 18:05 |  #1655
Sajna nem találtam semmit, lehet csak én vagyok béna.:(
Amúgy hallásfejlesztésre ismersz valami trükköt?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1652)

JonasTamas 2011-04-17 14:00 |  #1654
It is working, too!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1653)

JonasTamas 2011-04-17 13:59 |  #1653
...és akkor már:


JonasTamas 2011-04-17 13:08 |  #1652
szgabor írtaGrat hozzá részemről is!:) Épp tegnap lett vége náluk a Gitár Titán tehetségkutatónak. Valakinek vélemény? Ez a Govan meg egy isten, nem bírok róla leállni mióta rákerestem...:P

Köszönöm szépen!

Igen, Guthre mester utolérhetetlen, örülök hogy tetszik. Pár hete lekottáztam tőle egy részletet a Funky Blues videójából, ha visszalapozol akkor kipróbálhatod. (Valamelyik Topik-tartalomjegyzékben nézd meg a pontos számát a hozzászólásnak.)
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1645)

JonasTamas 2011-04-17 13:06 |  #1651
Ez is működik!
Mostantól teljeskörű viking-metálos közösségi portál leszünk
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1650)

JonasTamas 2011-04-17 13:01 |  #1650
újabb próba:












JonasTamas 2011-04-17 12:58 |  #1649
működik!

JonasTamas 2011-04-17 12:58 |  #1648
próba:

Share on Facebook

JonasTamas 2011-04-17 10:42 |  #1647




Arpeggio-sorozat, 3. rész

Ezúttal húrkihagyásos tapping-arpeggio van műsoron. A gyakorlatban pengetés egyáltalán nem szerepel. A hangok háromféle módon szólalnak meg: hammer-on a semmiből, tapping, és a tappingelő ujj elvétele általi pull-off. Azaz, a kottában látható legelső három hangon bemutatva: az E hang úgy szólal meg, hogy a bal kéz mutatóujja ráüt a 12. bundra, és rajta is marad, mert később még szerepe lesz. Utána a H hang tappingel történik, a 19. bundon. Ezt követően a jobb kéz tappingelő ujja eljön a 19. bundról, de egyúttal meg is pengeti a húrt, így a 12. bund hangja újra megszólal. (Én a 2. ujjat szoktam javasolni a tapping kivitelezéséhez, mert akkor a pengetőt az 1. ujj és a hüvelykujj továbbra is tartani tudja.)

Az itt leírt technika folytatódik a teljes gyakorlat során, azaz minden triola első hangja ráütéssel (bal kéz valamelyik ujja), a középső hang tappinggel, és a harmadik hang tappingről pull-off módszerrel szólal meg.

A triolák első hangjainak ujjrendje, ütemenként: 1-3-1-4 -- 1-3-1-3 -- 1-3-1-4 -- 1-3-2-4.

Kulcsfontosságú, hogy ne lehessenek húrzajok. Ehhez mindkét kéz hozzá tud járulni: a bal kéz a pontosan szinkronizált „billentésekkel” (azaz pont akkor kell ráütni a következő húr első hangjára, amikor felemeled az előző húr utolsó hangjáról az ujjadat), a jobb kéz pedig a tapping során le tudja tompítani a nem használt húrok egy részét. Szükség esetén hajpánt is használható, az 5. bund környékén.

Mint a korábbi két arpeggio-gyakorlatban is, a kottában látható hangok ezúttal is az angol verziót követik, mivel ez a három gyakorlat eredetileg egy angol nyelvű oldalnak készült. Ezúttal is mellékelem a zenei alapot. A mostani alap 80 BPM, az akkordmenet ugyanaz, mint az előző két arpeggio-gyakorlat esetén. A korábbi két zenei alap 90-es és 102-es volt, úgyhogy mindhárom alap tetszés szerint használható mindhárom arpeggio-gyakorlathoz, attól függően, hogy milyen tempó mellett megy kényelmesen az adott gyakorlat.






Az arpeggio:

Em-D-Em-G arpeggio 03 - 80 BPM by JonasTamas@Hangmester


A zenei alap:

Em-D-Em-G backing track - 80 BPM by JonasTamas@Hangmester

JonasTamas 2011-04-17 10:35 |  #1646
ibanezrg565 írtaSzia Tamás! Kész vagyok ezzel a számmal,nagyon megtetszett az alap, és készítettem rá egy kis szólót.Légyszi írj róla egy kis elemzést.Köszi szépen Jerry wav by Horváth Imre

Ez a szóló még a szokásosnál is jobban sikerült. Ahogy már korábban is írtam, mindenkinek csak ajánlani tudom Imi szólóit, különösen a dallamérzék és feeling szempontjából, nagyon sokat lehet tanulni tőle. Úgyhogy gratula még egyszer!
Ahogy például az első kör (az első 22 másodperc) témáját felépítetted, az tanítani való: fülbemászó ereszkedő dallam, a fontos hangok tudatos kezelésével, és a 4. ütemben ízléses díszítő futam, majd az 5. ütemtől az addigi téma variációja (ritmikailag megtartva az eddigieket, de most ellentétes irányba (felfelé) haladó hangokkal. Még arra is figyeltél, hogy a köröket lezáró díszítő futamok is szép kontrasztot alkossanak: a 4. ütemben emelkedett a futam, a 8. ütemben pedig lefelé haladt. Szóval ez a felépítés gyakorlatilag a tökéletest súrolja.

0:32-nél szépen használtad az újonnan megjelenő akkord fontos hangját is.

A második szakasz (0:43-1:26 között) is szép volt, és most nagyon kínálkozott valóban a téma megismétlése egy oktávval magasabban. Ezt az oktávos megismétléses módszert szemlátomást nagyon kedveled, az utóbbi 4 szólódban mindig szerepelt, úgyhogy javaslom, hogy legyen majd az a következő kihívás, hogy saját magaddal megbeszéled, hogy a legközelebbi 2-3 szólódban nem használhatsz majd ilyet

A harmadik szakaszban (1:25-2:07 között) én már talán jobban megváltoztattam volna a témát. De az az ötlet is tulajdonképpen jó volt erre a célra, amit alkalmaztál, azaz az addigi téma második felével kezdted ezt az új részt, és a szakasz közepétől improvizatív részeket tettél bele, majd a szakasz legvégére visszahoztad az eredeti befejezést.

A negyedik szakaszban (2:07-2:49 között) nagyon szépen szólt a két szólamú rész. Külön jó volt, hogy oktáv eltéréssel indult ez a szakasz, és a későbbiekben (pl. 2:33 környékén) eltértek egymástól a szólamok, és szép harmóniákat és kanyarokat hoztak létre. Ezt a 2:33 körüli részt előre megírtad, vagy improvizáltál a szólamokkal?

Az ötödik szakaszban (2:50-3:31 között) már jobban átalakítottad a témát, ide már mindenképpen kellett ennyi változtatás. Jó volt, hogy az eredeti ritmust megtartottad (a zenei alap amúgy eléggé meg is határozta a lehetséges ritmikai ötleteket), és új dallamokat társítottál hozzá.

A hatodik szakaszban (3:32-4:17 között) a tizenhatodos részt (ami egyébként kitűnő ötlet volt) én kétszer ilyen hosszan használtam volna. 3:50-nél szép kontraszt volt a hangmagasságban, ilyesmit majd többször is érdemes használnod.

Úgyhogy ez egy olyan szóló lett, amelyet egymás után ötször is szívesen meghallgat az ember, és utána egész nap a fülében marad a dallam. Tulajdonképpen ez a legnagyobb dolog, amit az ember egy szólóval elérhet. Maximum azon lehet elgondolkodni (amit írtam is egy-két helyen), hogy egy 4 perces szóló esetén melyik szakaszban mennyire kell eltérni a nyitó témától, és mikor kell teljesen új témát behozni. A felépítés szempontjából talán már hamarabb jöhetett volna a tizenhatodos rész (a 3. vagy a 4. szakaszban), és utána a folytatás is mászkálósabb, gyorsabb lehetett volna, és esetleg a legvégén még visszajöhetett volna az alaptéma valamilyen variációja.

Nyilván egy saját szám írása esetén egyszerűbb a dolog, mert akkor a zenei alap nem ugyanazt az egy akkordmenetet hozza végig, hanem versszakok, refrének, bridge-ek váltakoznak, itt viszont ugyanaz az akkordmenet volt végig, tehát nehezebb volt a feladat. De pont ezért nagy szó, hogy úgy tudtad megoldani ezt, és olyan erős témát és variációkat találtál ki, hogy végig nagy öröm volt hallgatni a szólót, és azóta már többször is meghallgattam, csak úgy spontán, kikapcsolódásból.

Legközelebbre majd érdemes valami „vadabb” zenei alapot választani (szokatlanabb harmóniák, ritmus, hangnem), hogy minél átfogóbb legyen a fejlődésed. A dúr vagy moll hangnemekben már teljesen profi vagy, érdemes lenne líd, dór, fríg és mixolíd hangnemű alapokra is szólóznod, hogy ott is ugyanekkora rutinod alakuljon ki.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1637)

szgabor 2011-04-16 22:50 |  #1645
Grat hozzá részemről is!:) Épp tegnap lett vége náluk a Gitár Titán tehetségkutatónak. Valakinek vélemény?
Ez a Govan meg egy isten, nem bírok róla leállni mióta rákerestem...:P
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1640)

ibanezrg565 2011-04-15 11:16 |  #1644
JonasTamas írtaKöszönöm szépen! Örülök hogy tetszett, pont egy jó részletet választottak. A új szólód, amit feltettél, nagyon tetszett, majd írok is róla hétvégén. Tele volt szép megoldásokkal, úgyhogy én is gratulálok

Én is köszönöm!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1643)

JonasTamas 2011-04-15 08:44 |  #1643
Köszönöm szépen! Örülök hogy tetszett, pont egy jó részletet választottak.

A új szólód, amit feltettél, nagyon tetszett, majd írok is róla hétvégén. Tele volt szép megoldásokkal, úgyhogy én is gratulálok
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1642)

ibanezrg565 2011-04-15 08:35 |  #1642
Szia Tamás!
Gratulálok, nagyon örülök,végre beindul a gépezet.Jó választás volt a Platinum-ból
Qr-va jó ez a szám meg a többi is,nekem nagyon,nagyon tetszik.
Mégegyszer gratulálok!!!

chubby 2011-04-15 08:33 |  #1641
" A Bumerángban leadtak egy részletet "

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1640)

JonasTamas 2011-04-15 08:14 |  #1640
Wow, ezért érdemes korán kelni! A Bumerángban leadtak egy részletet a készülő második album egyik számából, a Platinum-ból. Jó volt a rádióban hallani a zenémet, amely most elég sok emberhez eljutott (jöttek is szépen a visszajelzések).



A teljes szám egyébként meghallgatható itt: http://www.facebook.com/jonastamas



szgabor 2011-04-14 20:04 |  #1639
Természetesen a technikát nem tartom fontosabbnak, csupán azért írtam ezt, mert a pengetési sebességemet nagyon lassúnak érzem. Persze ez a fejlesztés nem fog a többi dolog rovására menni.:)
A számtippeket pedig köszönöm, lementem könyvjelzőnek őket, aztán had szóljon.:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1636)

chubby 2011-04-14 12:57 |  #1638
" http://www.guitarcontrol.com/contest/winners/1/ "


congratulations
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1634)

ibanezrg565 2011-04-14 12:22 |  #1637
Szia Tamás!
Kész vagyok ezzel a számmal,nagyon megtetszett az alap, és készítettem rá egy kis szólót.Légyszi írj róla egy kis elemzést.Köszi szépen Jerry wav by Horváth Imre

JonasTamas 2011-04-14 09:31 |  #1636
szgabor írtaEz igen, te aztán komolyan vetted látom.:) Sokat segítettél, köszönöm! MrBuginak, meg mindenki másnak: örültem ha segíthettem.:) Rájöttem, hogy még technikailag is jóval stabilabbá és gyorsabbá kell válnom, hogy igazán jól ki tudjam vitelezni az itt bemutatott anyagokat. Szóval most első sorban a kéz szinkronizáció (egyúttal játék gyorsaság fejlesztése) került az első helyre, meg a ritmikák gyakorlása. Esetleg Andy Timmonstól és Guthrie Govantől tudsz számokat ajánlani, amiket érdemes lenne begyakorolnom? Küldtem anno hanganyagot, abból valamennyire le tudod szűrni milyen szinten vagyok - vagy ha mégsem szólj hogy tudnád, és küldök valamit.:) Meg persze géppel tudok lelassítgatni zenéket, szóval ha nem is teljesen tempóban de a szintemhez képest komolyabb cuccokat is meg tudom tanulni.

Nagyon szívesen, örülök ha tudtam segíteni.

Andy Timmonstól a Cry For You-t javaslom, Guthrie Govan-től pedig a Wonderful Slippery Thing-et. Guthrie esetében az a másik tanácsom hogy hallgasd sokat a Bluesjamtracks improvizációit (van fent vagy 20-féle a YouTube-on). Ezek ugyan eljátszhatatlanok földi halandó számára, de a ritmikai ötletek átvándorolnak az ember kezébe a sok hallgatástól.

És még egy javaslat: azt írod, hogy most a játékgyorsaság fejlesztése kerülne nálad első helyre, és mellé a ritmikák gyakorlása. Én a helyedben megfordítanám a fontossági sorrendet. A gyorsaság nem lehet fontosabb, mint a ritmusok tudatos használata. Ha a ritmusokban továbbfejlődsz, attól automatikusan a technikád is egyre jobb lesz.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1632)

JonasTamas 2011-04-14 09:24 |  #1635
Naná!
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#1633)

JonasTamas 2011-04-14 09:23 |  #1634
Északi Szabi kollégánk 3. helyezett lett a Guitar Control versenyen: http://www.guitarcontrol.com/contest/winners/1/

Viking metálos gratula neki!

Guitarplayer 2011-04-13 22:15 |  #1633
a legjobb tanács eddig, űberallesz!
ANDY TIMMONS!

szgabor 2011-04-13 21:11 |  #1632
Ez igen, te aztán komolyan vetted látom.:)
Sokat segítettél, köszönöm!
MrBuginak, meg mindenki másnak: örültem ha segíthettem.:)
Rájöttem, hogy még technikailag is jóval stabilabbá és gyorsabbá kell válnom, hogy igazán jól ki tudjam vitelezni az itt bemutatott anyagokat. Szóval most első sorban a kéz szinkronizáció (egyúttal játék gyorsaság fejlesztése) került az első helyre, meg a ritmikák gyakorlása.
Esetleg Andy Timmonstól és Guthrie Govantől tudsz számokat ajánlani, amiket érdemes lenne begyakorolnom? Küldtem anno hanganyagot, abból valamennyire le tudod szűrni milyen szinten vagyok - vagy ha mégsem szólj hogy tudnád, és küldök valamit.:) Meg persze géppel tudok lelassítgatni zenéket, szóval ha nem is teljesen tempóban de a szintemhez képest komolyabb cuccokat is meg tudom tanulni.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1629)

JonasTamas 2011-04-13 16:55 |  #1631
Válasz 'MrBugi' hozzászólására (#1630)

MrBugi 2011-04-13 11:35 |  #1630
Na, ezért szeretek én ide járni!!!!
Egyrészt mindig van valaki, aki kérdésbe tudja önteni azokat a dolgokat, amelyekkel én is bajlódom - köszi szgabor, másrészt itt van Tamás, aki nem tudja le egy fél mondattal a választ, hanem kimerítően, példákkal megtűzdelve segít! Maxi-riszpekt!!!
Ja, és nem utolsó sorban csinos titkárnői is vannak
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1629)

JonasTamas 2011-04-13 09:44 |  #1629
"
Azenében való "gondolkodás gyorsaságát" (a Zen Gitár című könyvből vettem a kifejezést, nem tudom ismered-e) hogyan lehet fejleszteni? Értem ez alatt azt, hogy ahogy észrevettem a szólóknak két építőeleme van: a dallamosabb részek (amik megragadják az ember fülét) és a dinamikusabb részek (amitől nem alszik el sem a gitáros aki játssza, sem a hallgató). Ezek aránya, sorrendje tetszés szerint változhat, illetve ugyanaz a rész az egyik zenei környezetben lehet gyors, míg a másikban lassú. A dallamosabb részekkel nincsenek is akkora problémák, néha egész jó dallamok születnek meg a fejemben, és ezeket rögtön el is tudom játszani a gitáron ha improvizálok. Viszont a dallamérzékem elvész, ha egy-egy dinamikusabb részt ("tekerést") akarok közbeszúrni, és csak üres fel-le skálázás és billentés jellemez ilyenkor. Ezen tudok valami trükkel segíteni, "fel tudom gyorsítani" a gondolkodásomat? (A kézszinkronizációra ismerek gyakorlatokat, csinálom is, de mit ér a gyors játék, ha nincs mögötte tartalom?)

"


Az első kérdésedre több javaslatom is van. Érdekes a megközelítés (és sok szempontból igaz is), amit írtál, hogy a szólókat felosztod gondolatban dallamosabb és gyorsabb, technikásabb részekre. Első körben én azt javasolnám, hogy mostanában játsszál majd olyan szólókat, ahol nem különíted el ezeket a részeket, sem gondolatban, sem pedig a gyakorlatban. Ugyanis pont ez az elkülönítés okozhatja azt a problémát amit írtál, hogy a dallamos részek jók, de a gyors részek csak skálafutamoknak tűnnek számodra. Próbálj ki minél több olyan dolgot, ahol a lassabb, dallamosabb téma részévé teszed a gyors futamot, és akkor szerves egésznek fogod hallani a kétféle megközelítés eredményét. Ezt többek között úgy tudod megvalósítani, hogy az általad kitalált dallam lassabb hangjait kötöd össze gyors futammal.

Az alábbi szóló második felében is ilyen megközelítést találhatsz. Ez egy Simon Phillips szám részlete, amelyre muszáj volt pár szólót felvennem, annyira inspiráló volt a zene. Kb. 0:40-től indul az a rész, amire utaltam: nem különül el a szóló az általad említett „dallamos” és „gyors futam” kategóriákra, hanem tetszés szerint olvad egyikből a másikba és vissza.

Freudian Slip szóló 02 - 100930 by JonasTamas@Hangmester


Vagy itt van ez a részlet egy Szekeres Tamás-alapra. Itt kb. 0:06-tól indul egy ilyen rész, ahol a lassabb, dallamosabb hangok közé egy arpeggio+legato szakaszt tettem, majd utána visszatértem a dallamhoz.

Back To The Light szóló 071031 - részlet by JonasTamas@Hangmester


Ebben az improvizációban is van jó pár példa az átmenetre:




Vagy ebben is, különösen a 0:30-nál levő rövid futamra gondolok:




Érdemes majd a topikban visszalapoznod a #632-es beírásra, ahol négy további példát találsz a gyors futamok beépítésére, mindegyikhez írtam ott pár infót is. A példákat itt is meghallgathatod:

Gyors futamok beépítése by JonasTamas@Hangmester


Egy további javaslatom pedig az, hogy minél inkább a ritmusok felől közelítsd meg a gyors futamokat. Ez még akkor is így van, ha folyamatos tizenhatodokat vagy tizenhatod triolákat fogsz játszani egy adott gyors futamban: még ebben az esetben is nagyon sokat dobhatsz a dolgon azzal, hogy az ütem melyik pontján indítod és zárod a futamot (hangsúlyos vs. hangsúlytalan pillanatok. A ritmusok tudatos kezelése a legfontosabb dolog a gyors futamok esetében is. És azzal is csodákat tehetsz egy látszólag „skálázás” jellegű 3 hang/húr jellegű futam közben, hogy szüneteket, szándékos megállásokat teszel a gyors futamba, kiemelsz bizonyos fokokat, kromatikus kötőhangokat teszel bele, díszítéseket használsz (tremolókar, csúszások, üveghangok, stb.) Nézzél sok Guthrie Govan videót, ő hihetetlenül tudatosan használja a ritmusokat a gyors futamok előtt, alatt és után is, azaz nála az átmenetek teljesen zökkenőmentesek a dallamosabb, lassabb részekből a gyors technikás futamokba, majd vissza megint a dallamos részekhez.

"
Adallamérzék hogy fejleszthető? Azon kívül, hogy minél több, különböző stílusú zenét hallgatok és tanulok meg persze.:)
"


A második kérdésre a már emlegetett megoldáson kívül (minél több, különböző stílusú zenét hallgatsz és tanulsz meg:) egy kétszavas válaszom van. Ez többet fog lendíteni a dallamérzékeden, mint amennyit most el tudsz képzelni A válasz így hangzik: Andy Timmons.

"
Érdekes dolgot vettem észre a játékomon mostanában. Mégpedig azt, hogy amit megírok szólók, vagy épp amikor improzok, a lüktetésbeli színvonal nagyon egysíkú: egyszerűen nem tudom a saját zenémben sem elkülöníteni a részeket, hogy ez most az intro, ez egy bridge, az egy verse stb., hanem egybefolynak a részek és hangjaik. Ez mitől lehet? Csak rutinhiány, vagy valamit rosszul csinálok, ha igen mit? próbáljak meg trükközni a Cubase-ben, hogy itt-ott nagyobb hangerőt adok neki?
"


Ha a saját számaidban úgy hallod, hogy az intro, versszak, bridge, stb. egybefolyik, akkor az elsősorban nem játéktechnikai probléma, hanem zeneszerzési és hangszerelési kérdés. Amúgy néha direkt jó, ha egységes hangulat van egy számban, de ha szeretnél jobban elkülönülő témákat, akkor elsőként itt is a ritmusok még tudatosabb használatát emelném ki. Ezen múlik szinte minden. Ettől még persze lehet számos trükkel operálni, mint például a versszak és a refrén között hangszínek váltása, hangnemváltás, metrumváltás, tempóváltás, hangmagasságok/helyszínek váltása, hangszerelés változtatása. Azt javaslom, hogy ne Cubase-eszközökkel oldjad meg az ilyet, mert nem szabad, hogy a kreativitás, az alkotási folyamat függővé váljon a szoftveres technikától.

Pár példa arra, hogy akár változatlan hangszínek/hangszerelés esetén is el tudnak különülni a szám fő témái. Direkt olyan részleteket kerestem, ahol nem változik a ritmus, a hangerő, a hangnem és a hangszerelés (mert nyilván úgy nem kunszt elkülöníteni a témákat, hogy ha a zúzda-rész után egy lassú akusztikus gitáros, dobmentes szakasz következne)

Az „Escape From The Soulful Eyes” versszak és refrén közötti váltás 1:20-nál, és a refrénből az outro-ba való átmenet 4:40-nél:

Escape From The Soulful Eyes by Jonas Tamas

Platinum, versszakból a pre-chorusba 0:36-nál, majd onnan tovább a refrénbe 1:07-nél:

Platinum by Jonas Tamas



Tight Squeeze, pre-chorusból a refrénbe 1:51-nél:

Tight Squeeze by Jonas Tamas


Szóval, összegezve mindhárom kérdésedet, főleg az elsőt és a harmadikat. A megoldás: ritmusok, ritmusok és ritmusok. A topik első hónapjaiban igyekeztem nagyon sokat beszélni a ritmusokról, és sok példát is feltettem, érdemes visszalapozni, vagy megnézni a topik Wiki oldalát, amelyet Indyhorse állított össze: http://jonastamas.wikidot.com
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1605)

MrBugi 2011-04-12 13:44 |  #1628
Zseniális volt ez a video! Köszi!
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#1619)

JonasTamas 2011-04-12 13:42 |  #1627
" de még mindíg sok olyan dolgot tapasztalok főleg zenében hogy akit akar a média befuttatni azt be is tudja. "


Igen, ez még mindig igaz.


" nagyon tetszik egy lassú alap, arra készítek egy kis szólót remélem jó lesz "


Várjuk majd az új szólót, kíváncsi vagyok melyik zenei alapot választottad.
Rock n roll üdvözlet
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1626)

ibanezrg565 2011-04-12 12:48 |  #1626
Igen mostmár nem tudják igazán irányítani (lemezkiadók,média,stb)a dolgokat,de még
mindíg sok olyan dolgot tapasztalok főleg zenében hogy akit akar a média befuttatni azt be is tudja.Sajnos megyek délután dolgozni nem tudok többet gyakorolni.Igazán nem is a leckét gyakoroltam hanem amit küldtél backing trackokat ,azok közül nagyon tetszik egy lassú alap, arra készítek egy kis szólót remélem jó lesz.További szép napot és jó beszélgetést kivánok mindenkinek.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1625)

JonasTamas 2011-04-12 12:19 |  #1625
ibanezrg565 írtaÉn azt gondolom hogy semmi sem történik véletlenül,csak mélyen bele kell látni a dolgokba, és ezt valakik nagyon jól értik.Jól elkapják azt az időt amikor éppen erre van szükség.

Az biztos, hogy érdemes jól belelátni a dolgokba, és akkor el tudják kapni a megfelelő pillanatot. Viszont én az újdonságot abban látom, hogy a web 2.0 óta az események sokkal véletlenszerűbbek, nem lehet már felülről (a lemezkiadók, média, stb. világából) annyira kontrollálni hogy mi terjedjen el.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1622)

JonasTamas 2011-04-12 12:16 |  #1624
Chris7.S írtaEz a videó sem kapcsolódik szorosan a gitározáshoz, és a Rebecca-ügyhöz sem :), de talán másnak is tetszik. A Ritmusdepón linkelték. Az iskola megöli a kreativitást?

Ez nagyon jó videó, köszi! Erről bőven van mit mondanom, rengeteget foglalkozom ezzel a témakörrel. Még előtte Gábor kérdésére is válaszolok (elég zsúfolt napok voltak, eddig nem tudtam kifejteni), és utána erről a témáról is beszélgethetünk.
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#1619)

JonasTamas 2011-04-12 12:12 |  #1623
ibanezrg565 írtaSzia Tamás! Végre betudtam lépni mert valamiért nem engedett belépni a topicba azt jelezte hogy vírus van de mostmár jó.Megijedtem mert nekem is a kedvenc topicom. Megnéztem az arpeggio tappingot is nagyon jó,nekem nagyon tetszik.A duplázós pengetés is Qr-va jó.köszi

Szia Imi, már hiányoltunk, welcome back!
Örülök hogy tetszett a tapping és a pengetési gyakorlat is. Holnap új tapping-gyakorlat érkezik.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1620)

ibanezrg565 2011-04-12 10:24 |  #1622
Én azt gondolom hogy semmi sem történik véletlenül,csak mélyen bele kell látni a dolgokba, és ezt valakik nagyon jól értik.Jól elkapják azt az időt amikor éppen
erre van szükség.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1618)

ibanezrg565 2011-04-12 10:11 |  #1621
Chris7.S írtaEz a videó sem kapcsolódik szorosan a gitározáshoz, és a Rebecca-ügyhöz sem :), de talán másnak is tetszik. A Ritmusdepón linkelték. Az iskola megöli a kreativitást?

Köszi nekem tetszik a film. Teljesen igazat adok neki,én is így gondolom.
Sajnos a mai világban csak a pénz számít valamit. Mi gitárosok mások vagyunk.
Már megfigyeltem több alkalommal hogy a gitárosok többsége nagyon mély érzelmű ember.Nézd meg az arcukat ahogy játszanak.
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#1619)

ibanezrg565 2011-04-12 09:58 |  #1620
Szia Tamás!
Végre betudtam lépni mert valamiért nem engedett belépni a topicba azt jelezte hogy vírus van de mostmár jó.Megijedtem mert nekem is a kedvenc topicom.
Megnéztem az arpeggio tappingot is nagyon jó,nekem nagyon tetszik.A duplázós pengetés is Qr-va jó.köszi

Chris7.S 2011-04-11 22:25 |  #1619
Ez a videó sem kapcsolódik szorosan a gitározáshoz, és a Rebecca-ügyhöz sem :), de talán másnak is tetszik. A Ritmusdepón linkelték.
Az iskola megöli a kreativitást?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1618)

JonasTamas 2011-04-11 19:07 |  #1618
Ebben a Rebecca-ügyben számos új tényező van.

Abban önmagában nem lenne semmi érdekes, hogy itt egy újabb gagyi műanyag popsztárjelölt, akit a médiagépezettel "megcsináltak" és a közönség elé tálaltak.

Viszont itt nem erről volt szó. Egy ismeretlen (és gyakorlatilag semmilyen különösebb tehetséggel nem rendelkező) tinédzserrel felvettek egy (igen silány) számot, és feltették a YouTube-ra február 10-én. Egy hónapig a kutya sem nézte meg a videót (1,000 megnézés az első egy hónapban). És aztán márciusban pár nap alatt hirtelen elterjedt, mint a pestis*. Most épp 97 millió megtekintésnél tart. Ez nagyon durva.

Tehát:
február 10-március 10 között: 1,000 megnézés
március 11-április 10 között: 96,999,000 megnézés

És ez benne az újdonság. Holnap akár te lehetsz a következő, ha valamit nagyon eltalálsz. Sok hasonló dolog volt mostanában, de ilyen töménynek és gyorsnak még egyszer sem láttam a "going viral" (pestisként elterjedés) folyamatát, mint szerencsétlen Rebecca esetében.


____________________________

*Wikipédia:

The song's video was uploaded to YouTube on February 10, 2011, and received approximately 1,000 views in the first month.[2] The video went viral on Friday, March 11, 2011, acquiring millions of views on YouTube in a matter of days, becoming the most-talked-about topic.

Válasz 'Lee_Kajko' hozzászólására (#1617)

Lee_Kajko 2011-04-11 16:21 |  #1617
Én vagy 1percig bírtam az egészet. Aztán megállítottam és el is felejtettem. Engem ezek a tinédzser sztárolós faszságok nem nagyon fognak meg. (halleluja!)Ez egészséges?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1616)

JonasTamas 2011-04-11 09:42 |  #1616
Még a Rebeccá-s témához. Nagyon érdekes minta rajzolódik ki a videóra írt kommentekből. Ilyesmik jönnek leggyakrabban, pár példa:

-------------------------

The song is a spell. No matter how much I hate it I want to listen to it again and again.

it sucks but i cnt stop listening ...wtf ...ahhhhhhh

ommmmggggggg i jusssttt love this song

worst song i have ever heard and shes making billions from it

we love you!! every one is putting u as ringtone.

i saw so many parody videos that i HAD TO watch the original because i forgot how bad it was

-------------------------

Látja valaki a közös tényezőt ezekben a kommentekben? Aki elsőként megírja, az egy Rebecca Black posztert nyerhet (just kiddin').

Mint zenészeknek, érdekes és gondolatébresztő lehet megfigyelni ezt az oldalát is a dolgoknak. Nyilván mi nem úgy használjuk fel az így nyert információt, hogy csinálunk egy borzalmas zenét, retardált dalszöveget és hozzá egy nevetséges videót. De az információt a céljainkat segítő módon is fel tudjuk használni.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1611)

JonasTamas 2011-04-11 09:31 |  #1615
Nincs mit A héten lesz majd még arpeggio-gyakorlat.
Válasz 'MrBugi' hozzászólására (#1614)

MrBugi 2011-04-11 08:52 |  #1614
Nagyon klassz volt ez a gyakorlat! Köszi Tamás!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1600)

JonasTamas 2011-04-11 08:39 |  #1613
Megdöbbentő ez is
Válasz 'chubby' hozzászólására (#1612)

chubby 2011-04-11 05:09 |  #1612
Itt a gitáros változat
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1610)

JonasTamas 2011-04-10 23:46 |  #1611
A szöveg mélységére külön felhívom a figyelmet.

Ismeretlen 13 évesből így (is) lehet valaki pár hét alatt sztár, nagy kiadó, menedzser, reklámköltség nélkül. Már volt a Tonight Show-ban is pár napja.

Most újra belehallgattam a videóba.

De a tanulság hatalmas. Paradigm shift. Teljesen új viszonyok vannak a médiában.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1610)

JonasTamas 2011-04-10 23:41 |  #1610
Ez az utóbbi napok (negatív) szenzációja, pillanatok alatt minden idők leginkább kritizált zenéje lett. A YouTube-on mindössze pár hét alatt magasan átvette a "most disliked video" kétes dicsőségét...

Gitár természetesen nem szerepel a zenében, de mint zenészeknek, érdemes átgondolnunk pár tanulságot az egyszerű dallamok hatásával, a média erejével és a viral marketing lehetőségeivel kapcsolatban. Én például több ötletet is nyertem ebből a dologból.

Itt a videó. Vigyázat: ennél rosszabb szám nem nagyon létezik


JonasTamas 2011-04-10 21:50 |  #1609
Örülök hogy sikerült megoldani, ez most nagyon jól szól.
Új korszak kezdődhet mostantól, a saját zenék felvételének korszaka.

A zenei téma kidolgozásához és felépítéséhez pedig egy nagyobb ikont kellett keresnem:



Lee_Kajko 2011-04-10 19:13 |  #1608
Szia Tamás!

Sikerült megoldani a problémát a házi studiózással kapcsolatban. Igazad volt, a vonalbemenetet kellett lejjebb venni. Köszi a segítséget! Ennek örömére össze dobtam egy nem túl vidám félperces szösszenetet :

Teszt by LeeKajko

szgabor 2011-04-09 23:16 |  #1607
Szívesen, örülök ha ezzel másoknak is segíthetek. Ha majd válaszoltál légyszi dobj egy levelet a Gmailemre is, a Notifier egyből jelzi, ha ki is menne a fejemből, hogy ide feljöjjek a nagy hétköznapi kapkodásban. Köszönöm!:)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1606)

JonasTamas 2011-04-09 23:05 |  #1606
Köszi hogy feltetted ide is a kérdéseket! Nagyon jó kérdések, látszik hogy tudatosan állsz hozzá a zenéléshez. Elvileg hétfőn lesz bővebben időm, és akkor írok majd részletesen mindhárom kérdésedről, és igyekszem minél több oldalról körüljárni ezeket a dolgokat.
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1605)

szgabor 2011-04-09 21:02 |  #1605
Tamás kérésére itt vannak a kérdések kiollózva.:)

Első:
a zenében való "gondolkodás gyorsaságát" (a Zen Gitár című könyvből vettem a kifejezést, nem tudom ismered-e) hogyan lehet fejleszteni? Értem ez alatt azt, hogy ahogy észrevettem a szólóknak két építőeleme van: a dallamosabb részek (amik megragadják az ember fülét) és a dinamikusabb részek (amitől nem alszik el sem a gitáros aki játssza, sem a hallgató). Ezek aránya, sorrendje tetszés szerint változhat, illetve ugyanaz a rész az egyik zenei környezetben lehet gyors, míg a másikban lassú. A dallamosabb részekkel nincsenek is akkora problémák, néha egész jó dallamok születnek meg a fejemben, és ezeket rögtön el is tudom játszani a gitáron ha improvizálok. Viszont a dallamérzékem elvész, ha egy-egy dinamikusabb részt ("tekerést") akarok közbeszúrni, és csak üres fel-le skálázás és billentés jellemez ilyenkor. Ezen tudok valami trükkel segíteni, "fel tudom gyorsítani" a gondolkodásomat? (A kézszinkronizációra ismerek gyakorlatokat, csinálom is, de mit ér a gyors játék, ha nincs mögötte tartalom?)

Második (tulajdonképpen az elsőnek egy másik megfogalmazása):
a dallamérzék hogy fejleszthető? Azon kívül, hogy minél több, különböző stílusú zenét hallgatok és tanulok meg persze.:)

Harmadik:
érdekes dolgot vettem észre a játékomon mostanában. Mégpedig azt, hogy amit megírok szólók, vagy épp amikor improzok, a lüktetésbeli színvonal nagyon egysíkú: egyszerűen nem tudom a saját zenémben sem elkülöníteni a részeket, hogy ez most az intro, ez egy bridge, az egy verse stb., hanem egybefolynak a részek és hangjaik. Ez mitől lehet? Csak rutinhiány, vagy valamit rosszul csinálok, ha igen mit? próbáljak meg trükközni a Cubase-ben, hogy itt-ott nagyobb hangerőt adok neki?

Lehetséges, hogy ezeknek a dolgok, amikre most itt rákérdeztem, abból fakadnak, hogy jamtrackekre gyakorlok, amik monotonak, így a zeném is ehhez az egysíkúsághoz igazodik? Mert egyszer volt egy improm, aminek az alapjára először egy akkordbontós részt vettem fel, utána egy váltással ugyanezeket az akkordokat kipengettem, és ott a szólóban is érezhető volt a váltás (sajnos ez a hanganyag elveszett az idő folyamán).
Válasz 'szgabor' hozzászólására (#1604)

szgabor 2011-04-09 18:00 |  #1604
Szia Tamás!
Küldtem levelet arra a címre, amit legutóbb megadtál. Elsőre elég hosszúnak fog tűnni, de az érdemi mondanivalója (kérdései) nem komolyabbak, viszont nekem rengeteget segítenének, ha tudnál tanácsot adni. Így ha van időd, energiád, hangulatod válaszolni légyszíves tedd meg. És ne haragudj, hogy ilyenekkel írogatok privátban.
Köszi szépen!:)

szgabor 2011-04-09 17:59 |  #1603
Szia Tamás!
Küldtem levelet arra a címre, amit legutóbb megadtál. Elsőre elég hosszúnak fog tűnni, de az érdemi mondanivalója (kérdései) nem komolyabbak, viszont nekem rengeteget segítenének, ha tudnál tanácsot adni. Így ha van időd, energiád, hangulatod válaszolni légyszíves tedd meg. És ne haragudj, hogy ilyenekkel írogatok privátban.
Köszi szépen!:)

szgabor 2011-04-09 17:58 |  #1602
Szia Tamás!
Küldtem levelet arra a címre, amit legutóbb megadtál. Elsőre elég hosszúnak fog tűnni, de az érdemi mondanivalója (kérdései) nem komolyabbak, viszont nekem rengeteget segítenének, ha tudnál tanácsot adni. Így ha van időd, energiád, hangulatod válaszolni légyszíves tedd meg. És ne haragudj, hogy ilyenekkel írogatok privátban.
Köszi szépen!:)

tibyee 2011-04-08 14:40 |  #1601
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1600)

JonasTamas 2011-04-08 10:32 |  #1600
OK, lesz még arpeggio bőven, rengetegféle van, a hathúrostól a 13-as akkordoson át a hibrid pengetésesig. Addig is itt van egy tapping-arpeggio hármashangzatból:



A TAB innen tölthető le:
http://www.4shared.com/get/lqtaXgBO/Jonas_Tamas_-_C_major_tapping_.html
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1593)

JonasTamas 2011-04-08 10:32 |  #1599
Válasz 'chubby' hozzászólására (#1597)

JonasTamas 2011-04-08 10:31 |  #1598
Chris7.S írta Kedvenc topik!

Ezt örömmel hallom!
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#1596)

chubby 2011-04-08 08:22 |  #1597
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1594)

Chris7.S 2011-04-07 23:57 |  #1596




Kedvenc topik!

JonasTamas 2011-04-07 23:21 |  #1595
működik!

JonasTamas 2011-04-07 23:20 |  #1594
próba...




tibyee 2011-04-07 20:23 |  #1593
"Ebben a szép időben hangosan énekelnek az afroamerikairigók."
Akik a gyapotföldeken Lengyel vendégmunkásnak próbálják magukat álcázni.



Engem Arpeggiok minden mennyiségben érdekelnének!

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1592)

JonasTamas 2011-04-07 14:38 |  #1592
Fogalmazzunk mindig politikailag korrekt (PC) módon! Ebben a szép időben hangosan énekelnek az afroamerikairigók.


Amúgy azt akartam most kérdezni, hogy a következő 1-2 hétben milyen jellegű témák, anyagok, gyakorlatok legyenek, ki mit javasol?



JonasTamas 2011-04-04 17:09 |  #1591




Streamline duplázós pengetési gyakorlat

Ez a gyakorlat a facebook zenei oldalra készült korábban, de gondoltam, megosztom ezt is, hátha valaki most épp egy ilyen jellegű gyakorlatot szeretne. Akit érdekel az eredeti angol nyelvű leírás, az itt el tudja olvasni: http://www.facebook.com/jonastamas#!/note.php?note_id=448107482289





Streamline duplázós pengetési gyakorlat by JonasTamas@Hangmester

chubby 2011-04-03 20:20 |  #1590
Mondtam, hogy 'mereven' elzárkózom a témától,
de látom, Te tudod hogy kell engem 'megpuhítani'!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1589)

tibyee 2011-04-03 19:15 |  #1589
Csabika!
Ha már ilyen finnyás vagy...
Ennek a két hölgynek megadtam a telefonszámodat.
Mindkettő igen nagy gyakorlattal rendelkezik.






Válasz 'chubby' hozzászólására (#1584)

JonasTamas 2011-04-03 10:49 |  #1588




Arpeggio-sorozat, 2. rész


Az arpeggio-sorozat második részében hagyományos sweep picking szerepel. A háromhúros sweep-es arpeggiókat sokan kizárólag hármashangzatokkal használják, és ezek elég kiszámíthatóan tudnak szólni. A mellékelt példában igyekeztem minél többféle színezőhangot beletenni az arpeggiókba.

Az első ütem kísérete E-moll. Az arpeggio ötféle hangot is tartalmaz, és ezek a hangok egy hiányos 13-as akkorddá állnak össze.

A második ütem kísérete D-dúr, itt egy D7 arpeggiót használtam. A kis szeptim azért volt itt jobb választás, mint egy nagy szeptim, mert a teljes kör hangneme E-moll, amely 1# előjegyzésű, azaz itt a D-dúr akkordra a D-mixolíd skála használata a célszerű (amelynek hangkészlete megegyezik az E-moll skáláéval).

A harmadik ütem kísérete ismét E-moll. Itt egy H-moll hármashangzattal (H-D-F#) kezdtem az arpeggiókat. A H-D-F# hangok egy E alaphoz viszonyítva az 5. 7. és 9. fokot jelentik, azaz színesebben szólnak, mintha egy 1. 3. és 5. fokot tartalmazó arpeggio szerepelt volna. Érdemes megfigyelni a csúszást az ütem legelső hangjánál. Az előző ütem legutolsó hangja az E-húr 5. bund volt, itt pedig rögtön utána hirtelen a 14. bundot kell eltalálni. A csúszással gyorsabban lehet odaérni, mint kézfelemeléssel, és ráadásul a csúszás szépen díszíti az arpeggio elejét.

A negyedik ütem kísérete G-dúr. Ide "vándorló" arpeggiókat pakoltam. Ezek önmagukban nézve sima hármashangzatok, de a G-dúr akkordra rájátszva mindegyik arpeggio szép harmóniákat hoz létre (a kottában látható módon).

Az múlt heti arpeggio-gyakorlat zenei alapjának tempója 102 BPM volt, ez most 90-es. Az akkordmenet megegyezik a múltkorival.






Az arpeggio:

Em-D-Em-G arpeggio 02 - 90 BPM by JonasTamas@Hangmester

A zenei alap:

Em-D-Em-G backing track - 90 BPM by JonasTamas@Hangmester


JonasTamas 2011-04-03 10:46 |  #1587
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1585)

JonasTamas 2011-04-03 10:42 |  #1586
Ezentúl más szemmel nézek majd a szopránokra...
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1581)

Gitarosaurus 2011-04-02 22:52 |  #1585
Tamás, mikor kijön majd a szignácsör modelled valahogy így fog kinézni?




chubby 2011-04-02 21:11 |  #1584
Gusztustalan amit itt műveltek!
"Mereven" elzárkózom ettől!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1583)

tibyee 2011-04-02 20:27 |  #1583
Kedves chubby!
Mivel te is "munkatársat keresel, bátran ajánlom a hölgyet, nekem sajnos nem felelt meg, mert nem tudom mi lehet a szemével, de össze-vissza gépel szegény.
Valami akadályozza Őt ( állítása szerint nem látja rendesen a billentyűzetet...)
Gondolom csak a szemével lehet valami baj...



Válasz 'chubby' hozzászólására (#1572)

tibyee 2011-04-02 20:17 |  #1582
AztaQu...


Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1573)

Gitarosaurus 2011-04-02 17:46 |  #1581
SZOPrám kulcs?
Válasz 'chubby' hozzászólására (#1574)

JonasTamas 2011-04-02 17:07 |  #1580
A bal szélső titkárnő 7 keresztig mindent tudott...
Válasz 'Viktor' hozzászólására (#1578)

JonasTamas 2011-04-02 17:06 |  #1579
Élnek-halnak a brácsakulcsért is...
Válasz 'chubby' hozzászólására (#1577)

Viktor 2011-04-02 17:02 |  #1578
Nem tudom, hogy rájuk bízhatod-e az előjegyzéseket...
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1573)

chubby 2011-04-02 16:32 |  #1577
Amúgy is látszik a szemükön hogy minden kulcsban szívesen mozognak.
Mi van? Most ez is félreérthető?
Válasz 'chubby' hozzászólására (#1574)

chubby 2011-04-02 16:28 |  #1576
'basszus' ?
Nem, az is félreérthető...
Válasz 'chubby' hozzászólására (#1574)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu