Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek
Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!
Szia Tamás.
Szeretném megkérdezni hogy pl:az E fríg áll ezekből a hangokból áll:E-F-G-A-H-C-D
Akkor a spanyol fríg hangjai ezek lennének?
E-F-GISZ-A-H-C-D Ez jó így?
Igen, Imi zenéi nagyon-nagyon jók szoktak lenni mindig. És én is úgy érzem, hogy egyre jobbak és tudatosabbak a szólói Holnap majd írok is elemzést a legújabbról.
Patrik, köszi az elismerő szavakat! Igyekszem ezentúl is sok hasznos anyagot feltenni a topikba. Most épp hajtós időszak van, a második album felvételeinek utolsó szakasza zajlik, de azért érkeznek ide is folyamatosan a sárkány-metálos dolgok Jövő héten például egy arpeggio-sorozat indul majd.
Imi, az elmúlt években nem fejlődtél annyit, mint amióta a Jónás Tamás topikban részt veszel. Szeretem a zenédet, tisztelem a kitartásodat és elkötelezettségedet zenészként és emberileg egyaránt.
Tamás, gratulálok az itt folytatott munkádhoz is! (...vagy hobbidhoz?) Topikodnak jelentősége már most egyértelmű. Köszönjük!
(Emlékszem, hogy szerepelt, de hirtelen nem találom a topikban a mail címedet - megtennéd, hogy írsz egyet nekem egy üreset a s4tch kukac freemail pont hu-ra?)
A szóló 4. része gyorsabb futamokat tartalmaz. Az első C# hangot követően (amely a 3. rész végéhez tartozik még) vándorló kvint hangközök indulnak el. Ez egy nagyon hatásos ötlet, talán Petrucci mesternél lehet a legtöbb ehhez hasonló futamot hallani. A kvint helyett egy ízben kis szext hangközt használtam (9. és 12. bundok a H és az E húrokon), hogy elkerüljem a hangnem 6. fokát, amely itt nem szólt volna annyira meggyőzően.
A 15-16. ütemben egy tappinggel kibővített legato-sorozat kezdődik. Az E húron a bal kéz a 7-9-11. bundokat fogja le (ujjrend: 1-2-4), míg a jobb kéz tapping-gel a 14. bundra üt rá. A ráütések felváltva szimplák és duplák, ahogy ez a kottában is látható. A duplázások segítségével sokkal érdekesebben tud szólni egy ilyen tappinges történet.
A 15. ütem után hangnemváltás van, az addigi G#-moll akkord után egy D-dúr akkord szerepel a kíséretben. Ilyenkor a D-dúr akkordra D-líd dallamot kell játszani, mivel a D-líd skála hangkészlete közelebb áll a G#-moll akkordhoz, mint a D-dúr skáláé. Fontos, hogy a legato-futam ritmusa, logikája nem törik meg itt, csak a konkrét hangok módosulnak. A kíséretben lezajló G#-moll-->D-dúr harmóniaváltás önmagában is elég markáns, tehát ilyenkor lényeges, hogy a szólónak kell „összetartania” a két, egymástól elütő akkordot. Ha a szólóban is jelentős változás állna be egy ilyen pillanatban, akkor a hangulatban túl nagy lenne már a törés, szétesne a szóló. Éppen ezért itt a lehető legminimálisabb változtatást használtam, a duplázós ritmus és a teljes szerkezet változatlan maradt, csak a 7-9-11. bundok helyett a 10-12-14. bundokra váltottam át, a tapping pedig fellépett a 16. bundra (ez pont a "líd hang” a D-líd hangnemben, azaz a megemelt 4. fok), később pedig a 17. bundra (az 5. fok feloldja a megemelt 4. fok feszültségét, azaz lezárásnak tökéletes).
A legvégén pedig egy tremolókarral a pincébe rántott hang zárja a szólót.
A zenei alap letölthető (lásd lejjebb). Aki feltölt ide egy saját szólót erre az alapra, az digitális ajándékcsomagot nyer (és persze szívesen írok véleményt is a szólóról).
Van megoldás, jó helyen jársz Az elmúlt időben jó néhány olyan példát feltettem ide, ahol kifejezetten a ritmusokról volt szó. Lapozz vissza az alábbi hozzászólásokhoz:
#88
#241
#472
#611
További javaslat: érdemes előre kitalálni ritmusokat és utána próbáld meg rögtön rájátszani a zenei alapra, többször egymás után, különböző hangokkal, de a ritmust változatlanul hagyva.
Azzal is szélesítheted a ritmikai repertoárt, ha ezeket az előre kitalált ritmusokat véletlenszerűen alakítod ki, azaz találomra összepárosítasz magadnak pár nyolcadot, tizenhatodot (hangokat és szüneteket egyaránt), és utána ezt a "random" ritmust használod fel a fenti módon. Garantáltan új ötleteket fog adni ez a módszer.
Lenne egy olyan kérdésem hogy:
Tegyük fel megy egy zenei alap amire tudom milyen hangokat kell játszani de a ritmus részével gondjaim vannak. Mindig ugyan azok a ritmusok dolgok jutnak eszembe akarmilyen stilusú is az alap.
Hogyan tudnék erre rágyakorolni (kibővíteni) a ritmus részét az improvizációnak?
Van erre valami gyakorlat vagy megoldás ? :D
Köszi a részletes beszámolót!
Igen, Russell Allen alaposan megküzdött az "Egészségedre!" kifejezéssel Szerintem ha tudta volna előre hogy a "Cheers!" ennyire hosszú magyarul, akkor soha meg nem kérdezte volna
Viszont Michael Pinella-ból tényleg alig lehetett hallani valamit, még a billentyűszólókból sem nagyon lehetett kivenni semmit. Romeo mester gitárja nem szólt túl meggyőzően, ez már a beállásnál is feltűnt, főleg ha a Nevermore hangzásával vetjük össze (viszont majdnem elejtette a gitárt, amikor a karikatúrát meglátta...) Az Evolution eljátszásának nagyon örültem, az egyik legjobb lemezük volt a "V", jó lett volna még egy Egypt vagy Fallen is.
tegnap voltam a koncerten, hatalmas élmény volt!
kezdem az elején. a Thaurord egy nagyon király nyomott, Emil Pohjalainen nagyon virtuóz szerintem. egy finn kézzel készített gitárt használt. akinenk tetszik ez a fajta északi metál, annak csak ajánlani tudom. szerencsére koncert után el tudtam kapni őket egy beszélgetésre is, nagyon közvetlenek és barátságosak voltak velem. nekem tetszik az ilyen zene, megvettem az egyetlen lemezük, és alá is írták. Nevermore után ők szóltak a legjobban.
a Mercenary és a Psychotic Waltz nem nagyon fogott meg, pedig a maguk stílusában jók. annyi pozitívat hozzáteszek, hogy jól szóltak.
a Nevermore zenéjét nagyon szeretem, a koncert hangulata nagyon jó volt, igazi best of műsor volt, csak nekem kicsit kevés volt. jól jött volna még egy Final product, I Voyager, My acid words, This Sacrament, vagy egy gitárszóló párbaj. de nem panaszkodhatok nagyon jó műsor volt. sztm a This godless endeavor, a Born és az Enemies of Reality ütött legjobban. amúgy nekem nagyon tetszenek az új album dalai is (megvan eredetiben a The Obsidian Conspiracy). a Moonrise-nak különösen örültem, nem számítottam rá, és az a kedvencem az új albumról. meg persze a The Termination Proclamation amit szitén játszottak. Warrel Dane nagyon jó frontember, Attila és Loomis gyilkoltak, Van Williams dobtémáit szeretem nagyon. Loois-szal szemben álltam 1. sorban, kaptam a pofámba az ENGL hangot ami tetszett. összességében minden király volt, miattuk mentem a koncertre, nem csalódtam. koncert után kérdeztem Attilától, hogy melyik volt a jobb buli, ez vagy a Metalfest-es buli, és azt mondta, hogy ez. amúgy nagyon királyul szólt az új signature erősítője.
a Symphony X zenéjét annyira nem ismerem kb 6-7 számot hallgattam, úgy mentem a koncertre. szerintem nem szóltak annyira jól, mint a Nevermore, túl sok volt a basszus, és a billentyűkből gyakorlatilag semmit sem hallottam. Romeo hangszínében sok a mély, ezért riffelésnél sajnos sokszor nem hallottam mit játszik. a szólói viszont szépen kivehetőek voltak, ha odafigyelt az ember. Russell Allen eszméletlen frontember, nagyon sokat dobott az előadáson ("Egésségedre" :)) végülis a Symphony X is nagyon jó volt, így is élveztem, hogy nem ismertem minden számot. kicsit hiányoltam a Sea of Lies-t ami úgytudtam, hogy mindig elnyomnak. ja, és szereztünk 2 pengetőt Romeo mestertől.
kb ennyi, a múlt januári Stratovarius, és a Paul Gilbert koncert mellett ez volt a legnagyobb koncertélményem. (bocs a kisregényért)
Igen, igen, az az.
Az enyémből sajnos saláta lett, de lehet hogy valahol még meg van darabokban.
1981 körül járhatott, akkor még a soha véget nem érő szocializmust írtuk.
Egyetértek teljesen, minden gitárosnak csak ajánlani tudom hogy alapszinten tanuljon meg zongorán játszani. Kitágítja a gondolkodást, új perspektívákat ad, és utána máshogy áll az ember hozzá a fő hangszeréhez is. Ja, és nagy öröm is!
..."Az én gitártanárom 14 éves koromban "Pongrácz Zoltán, Zeneelmélet szórakoztató zenészek részére"
Ez egy narancssárga színű könyvecske volt? Azért kérdezem mert valamikor volt nekem is egy hasonló de aztán kölcsönadtam és elkallódott, és csak halványan emlékszem a címére.
Megpróbálok rákeresni mert tényleg jó könyv volt az akkori viszonyok között (80's évek).
Sajnos kimaradt, pedig épp Pesten voltam, 8 után indultunk haza, belefért volna... Mondjuk egyik említett zenekar sem a kedvencem, a Psychotic Waltz érdekelt volna igazán a trióból.
Nekem egy apró ötletem lenne még a modális skálákhoz, egyáltalán, a zeneelmélethez. (nem is az én ötletem)
Akinek az anyagi lehetősége megengedi, az vegyen egy legolcsóbb szintetizátort!
Persze kell hozzá egy kis elhivatottság hogy ezt az idegen hangszert megszelídítsük.
Az én gitártanárom 14 éves koromban "Pongrácz Zoltán, Zeneelmélet szórakoztató zenészek részére" című könyvéből tanította a zeneelméletet. Szerintem minden benne van, ami egy hétköznapi zenésznek kell, sőt, persze azóta minden fent van a neten világszínvonalon. Talán e miatt még bonyolultabb kimazsolázni azt ami kell.
Mindenesetre nekem akkor nagyon töménynek tűnt, míg nem kezdtem el foglalkozni a billentyűs hangszerekkel. Onnantól kezdve mint egy nyitott könyv, A-ból B-be 1000 féle képpen eljuthatok, és nem köt le a folyamatos gondolkodás, görcsös agyalás,
hogy most fríg, nem menjünk mixolíd fele, stb.
Lehet hogy csak nekem segített, de szerintem nem véletlenül szorgalmazzák komolyabb iskolákban a zongora alapot. Azért nem kell milliós zongorát venni, csak egy olcsó szintit beszerezni, és leülni mellé kicsit, az egy nagyon hasznos dolog!
Ajánlom mindenkinek!
Tegnap volt a Nevermore + Symphony X koncert, ha volt kint valaki akkor jöhetnek vélemények, élménybeszámolók, elsősorban a gitárosokkal kapcsolatban, de akár egyéb vonatkozásban is (hangosítás, stb.)
Sikerült Romeo mestertől kb. 2 méterre elhelyezkednem a koncert alatt, és megállapítottam hogy még mindig nagyon tud gitározni. És egyre nehezebb riffeket játszik fordított kéztartással, a nyak fölött átnyúlva:-8 A most elkészült új albumról is játszottak, egész ígéretesen hangzott.
És ezúton is még 1x gratula Attilának, aki most is nagyon jól tolta a harmonizált szólókat Loomis mellett.
Igen, a modális skálák tulajdonképpen 7 teljesen egyedi zenei világot jelentenek. (És mindegyiknek rengeteg további variációja, hangulata van, tempótól, ritmustól, hangszereléstől, stb. függően, januárban tettem is fel ide számos példát, zenével együtt.)
Én is úgy tapasztalom, hogy sokan úgy tekintenek rájuk, mint 7 db szokatlan nevű szólóskálára, és ebből nem derülhet ki egyáltalán, hogy ezek mi mindenre jók. Ezért próbálom itt hangsúlyozni, hogy máshogy kell szemlélni őket.
Pl. a D-dórnak nem az a lényege, hogy az a C-dúr skála után jön másodikként. A lényege az, hogy ez egy mollra emlékeztető skála, mégis teljesen saját világgal, a mollhoz képest megemelt 6. fokkal.
Az eddigi vizsgálatok alapján ez az egyetlen jó alkatrész bennem, úgyhogy akkor nincs üzlet!
Amúgy nem hiszem hogy személyesen ismernéd az urat, mint ahogy én sem, de itteni hozzászólásai alapján zeneileg művelt, jóindulatú embernek tartom.
A májam nem lesz jó?
A legutóbbi vizsgálaton úgy is azt
mondták, hogy egy kicsit meg van duzzadva.
A felét átpasszolnám ha nagyon kell.
(Nekem megduzzadva? Mitől? Mindegy, ő az orvos, meg az
ultrahang nem hazudik, mer' az gép, még nincs annyi esze)
Na jó!
Még egy két dolog amit elfogadhatok:
Aranyékszer, esetleg drágakő, műkincsek, értékes régiségek, vagy legyen valamelyik jobb gitárod.
Esetleg az egyik veséd...
Azt most jó pénzért áruba tudnám bocsájtani.
Mégis hogyan?
Inni sajnos nem ihatok...mármint alkoholt.
Igazságszérummal, meg hazugságvizsgálóval nálam nem sokra mész...
Ismersz vagy harmincvalahány éve!
Esetleg kp!
mondjuk jah, így annyira már nem jön ki az atonális jelleg, inkább "simán" modulációnak hallani, amikor csoportokat (akkordot/hangnemet) vált. de kontrasztos modulációnak, az biztos
H E F F# - H blues? (2#)
Ab C D Eb - D lokriszi? (3b)
G A B Db - C# szuperlokriszi(D-harmonikus moll VII)? (1b)
Szerintem az amit itt írtál, egy hihetetlenül fontos mondat!
Talán a legfontosabb, amit minden nap tudatosítanunk kellene
magunkban, a helyett hogy oda-vissza darálnánk hogy ion, dór,
fríg, stb... ezt azért így sajnos kevés helyen tanítják...
Igen, ez hasznos oldalnak tűnik, főleg azért, mert a modális skálák hangközeit is megemlítik itt, pl. líd esetén: 1--1--1--1/2--1--1--1/2
Hozzáteszem, hogy a modális skáláknál nem az a lényeg, hogy ezek milyen hangról indulnak, hanem a hangulatukat, zenei világukat kell megérezni és kipróbálni. Ehhez nem szükséges alaphangtól indítani őket. A topik januári hozzászólásaiban sok példát írtunk a modális skálákról, érdemes visszaolvasni ezeket.
Egy konkrét példa:
A C-líd skálának nem az a legfontosabb jellemzője, hogy az a G-dúr skála 4. fokáról indul, hanem az, hogy a fontos hangjai az alaphang mellett a nagy terc és a megemelt 4. fok (azaz C-E-F#). Ez a három hang már létrehozza a líd hangulatot, ha egy C alapra játszod őket valamilyen ritmusban (a skála többi hangja is szerepelhet, de ez a három legyen a legjobban kiemelve).
Szia Tibike!
Tulajdonképpen szó sincs elégedetlenségről, ez valami más...
Egy rossz kábel, meg összetenni a cuccodat valaki máséval, és hol szól az egyik oldal fele, hol nem, meg előre megbeszélt kontrollból semmi sincs...
szóval ez olyan szinten felb@szta az agyamat, hogy ez az egész zenekarra rányomta a
bélyegét. Persze hiába magyarázom a bizonyítványt, de mi sokat tanultunk ebből, és azt hiszem ilyen "amatőr" hibába kezdő zenész korom óta nem kerültem.
Persze ez csak előre visz minket, és az eset tényleg tanulságos volt.
Mindenesetre a nem zenész, és zenész ismerőseimtől is pozitív visszajelzést kaptam, úgyhogy már rég túltettem magam az egészen.
Az viszont tény hogy a leggyengébb próbánk is hangzását tekintve kategóriákkal jobban szólt, és ennek a hiánya volt minden baj okozója.
Na most legalább magamnak jól kimagyaráztam magamat.
Örülök hogy a strato+boogie azért neked is tetszett, és amiről a végén beszéltünk, abban a témában jelenne előrébb lépni!
Üdv: Tibi
Itt masik ket video, riffek ugyanabbol a notabol, bar a legjobb, ha a linkeken megnezed a riffekhez kapcsolodo videokat. (Mar ha erdekel, persze... )
.
Az elozoleg linkelt videom nem tul szerencses volt a modszer demonstralasahoz, hiszen ott valoban 1 hang csak egyszer szerepelt egy korben, de ez csak egy kivetel a lemezen. A tobbi temaban szabad a mozgas a hangok csoportjain belul.
Szia, ez nem a Schonberg-fele modszer! Ott nem ismetelheted meg a hangot, amig a tobbi 11 hagot le nem jatszottad. Itt azonban nincs ilyen megkotes, a 12 hangot 6,4,3 vagy 2 csoportja osztja, es ezekbol a csoportokbol epitkezik.
Akár jó is lehetett volna...
De ez most messze nem úgy "sikerült"
Mindenesetre tanulságos volt.
Örülök hogy eljöttél, azt viszont sajnálom nagyon hogy nem az "igazi" HYPER-TONE zenekar játszott...
ez a dodekafónia. Schönberg a huszadik évszázad derekán foglalta rendszerbe, de már a előtte is alkalmazták. csak annyit akarok ezzel mondani, hogy a spanyol viasz már lepottyant.
érdekes amúgy ez az elmélet, bár így hogy szűkített négyesekre hozza ki a sort gyakorlatilag felettébb megkönnyítette a maga a dolgát. van másik ilyen videó esetleg?
Köszi! Írtam is én itt korábban hogy nagyon jó a zenekar, egy
tehetségkutatón simán vinnénk az első helyezést, de legalábbis
külön díjat! Ha nem is a zenei, de a vicc kategóriában...
Remélem nem baj Tamás, hogy ide teszem be, Ron Jarzombek "Circle of 12 tones" nevű módszerét6megközelítését. Szeretett volna kilépni a hagyományos nótaírási keretekből.
Gondolom, progresszív zenét kedvelők ismerik a nevét, én a Blotted Science projekt kapcsán ismertem meg a nevét, ami kicsit death metalos, de instrumentális, úgyhogy akit riaszt a hörgés, az is nyugodtan hallgathatja, blastbeat is kb fél perc van a lemezen, végig tele izgalmas zenei megoldásokkal az összes hangszeren.
Az összes riffet ezen módszer alapján írták, a linken vannak videók is.
Most írják a második lemezt, ezt még azzal bonyolítják, azon felül, hogy minden riffet a "Circle of 12 tones" sémái alapján írnak, hogy férgekekről készült videókhoz igazítják a ritmikát. A váltások a férgek mozgásához lesznek igazítva.
Jelen példádban a G dúr hangjai szerint sorban. (H helyett B-t írtam):
Dúr: G (G A B C D E F#)
Dór: A (A B C D E F# G)
Fríg: B (B C D E F# G A)
Líd: C (C D E F# G A B)
Mixolid: D (D E F# G A B C)
Moll(Aeol): E (E F# G A B C D)
Lokriszi: F# (F# G A B C D E)
Még be sem köszöntem erre az oldalra, csak láttam hogy az én kedves Tibi barátom
írt ide, és viccelődtem egyet vele, és mivel már az induláskor is bekukkantottam
ide, és láttam ezt a halom jó tanácsot, gondoltam én is hozzájárulhatok valamivel, ehhez az oldalhoz.
Aki gitározni akar tanulni, az itt fejlődhet. (INGYEN!!!) Nekünk annak idején
a rádió volt, persze aki jobban állt annak volt MK27. Nálunk az osztályban egy
embernek volt. A magántanárok nem voltak olcsók, és emlékszem a legjobb tanácsukra,
mert ugye mindent ők sem tudtak megtanítani. Azt mondták bárhova is mész mindig a
kezét figyeld a zenésznek, abból lehet a legtöbbet tanulni!!! Szóval inkább a fül
maradt, és néha a tv-ben, vagy koncerten lehetett ellesni valami "figcsit" amiből
most egy nap alatt többet összeszed az ember a netről mint akkor 10 év alatt.
Szóval gratulálok az oktatásodhoz, talán én is többször ide jutok, mert lassan
vége az oskolámnak, amit vén fejjel kezdtem, és több lesz a szabadidőm.
Találtam egy ilyen oldalt (itt) Ebből meg lehet tanulni az ujjrendeket és a skálákat?
Mert én nem tudom, hogy melyik hangról indítjuk a mixolid,aeolian. lokriszi skálát.
Dúr: G hang
Dór: A hang
Frig: H hang
Lid: C hang
ezek megvannak a többi nincs sajnos.
Válaszodat, segítséged köszönöm.
Most szünetel a dolog, helyette albumírás, stúdiózás megy. Ha kész a 2. lemez, akkor lesznek majd koncertek az instrumentális anyaggal, a tervek szerint még idén.
HOGYTEMINDENBEBELEÜTÖDAZORRODAT...
MÁR NEM IS KÉTSZÁZ...
MAJD ESTE JÓL RÁFARAGSZ!!!
NÁLUNK BILLENTYŰ, AZTÁN A SIX-BE GITÁR.
TELE LESZ A KOCSID RENDESEN...
AKIT ÉRDEKEL AZ JÖJJÖN, MERT MINDKÉT ZENEKARBAN STRATOCASTER,+ MESSA BOOGIE FOG SZÓLNI!
BÁR AZ ENYÉM SZEBB IS MEG JOBB IS...
NA MEGYEK ALUDNI, MERT EZ AZ ÉJSZAKAI MŰSZAK LESTRAPÁLT.
Szia Tamás! Szeretnék kérdezni valamit. Talán jól emlékszem,hogy volt neked ADA microcab-od. Ha igen, akkor segítség kellene nekem abban hogy a cuccot, hogy kössem be. Mesa B. Triaxis, Tc D-two, Messa Simul-Class 2:Ninety-val a rendszerbe beilleszteni.
Ha valakinek valamilyen néhány akkordos kis zenei
alapra van szüksége gyakorláshoz, az írjon nekem ide:
berkicsabi@citromail.hu
Aztán feltesszük ide, hogy más is gyakorolhasson rá.
Írjátok le az akkordokat, természetesen ütemvonallal elválasztva,
hogy ne nekem kelljen kitalálni hogy hol vannak a váltások, szükség
van még arra hogy hány negyedben vagyunk, pl 3/4, 7/8, stb, a bpm-re,
hogy mennyivel menjen a dal, a lüktetése feszes, vagy nyújtott legyen,
szóval swinges vagy nem, meg ha van még valami plusz infó azt is írjátok meg.
Természetesen nem olyan alap lesz amivel CD-t lehet kiadni, de gyakorolni
tökéletes, pláne egy gitárosnak, aki nem mindig tudja kísérni magát.
Még olyat is csinálhatunk, hogy kihagyunk hangszereket, pl. ha egy bőgős
akar gyakorolni, akkor üresen hagyom a basszus sávot. Ha a kíséretet akarod gyakorolni, akkor csak dob basszus lesz, stb...
A zenekar neve azért sugároz egy egészséges önbizalmat, lásd Hyper-Tone,
mert ez egy félelmetesen profi csapat, a vezetőtől a takarítóig mindenki!
Tehát senki se gondolja azt, hogy azért lett ez a banda neve, mert az
egyikünknek folyamatosan 200 körül van a vérnyomása :)(azaz hipertónia)
Nem a gitárosnak, dehogyis! Meg mondom hogy nem azért... :)))
Sziasztok!
Remélem Tomi elnézi nekem, hogy ide ( a legkedvesebb topikomba ) is beteszem.
Holnap, 12.-én Békéscsabán az Open Doors-ban, este fél tízkor,
HYPER-TONE koncert.
Minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk!
Belépés díjtalan.
Herczeg Mónika, ének
Berki Csaba, billentyű
Jánovszki Pál, basszus
Patai Attila, dob
Szász Tibor, gitár
Az arpeggiókat nagyon sokat kell gyakorolni, és arra kell leginkább figyelni hogy minden hang pontosan addig tartson, amíg a következő húron meg nem szólal a következő húron. Ügyelni kell a már 'otthagyott' húrok tompítására is, hogy ne legye húrzaj.
A Colossal szóló végén levő arpeggiók elég nehéznek számítanak, eleinte érdemes háromhúros arpeggiókat gyakorolni. Majd mutatok hasonlókat.
Köszi az választ,igen az elejére kellett volna tenni a tiszta hangszint én is úgy szoktam de most valahogy így jött,nem tudom miért.Megnéztem a videót is, igaz már láttam ,nagyon jó, megpróbálok több csúszást belerakni az ilyen tipusu szólókba.
Egy kérdésem lenne az arpeggiókkal kapcsolatba.Hogyan lehet gyorsan játszani őket.
Pl amit a Colossal c.számban játszól a 0:57-1:01 -ig arpeggiókat hogyan csinálod mert az fantasztikus jó.Milyen hangokról indulsz?
Még pár szó a csúszásokról, itt látható néhány példa.
1:20-1:40 között van egy bluesos téma, és a legelején levő fel-le csúszás kombinációhoz hasonló elemek nagyot tudnak dobni a hangzáson.
1:55-2:05 között is számos kisebb-nagyobb csúszás/fekvésváltás van, itt a vége felé szerepel egy szélesebb csúszás, szóval ilyesmikre utaltam az előbb.
Tetszetős blues szóló lett ez Lehet hogy még hatásosabb lenne, ha az első felébe került volna a tisztább hangszín, és a második fele lett volna a torzított. Akkor a hangulat fokozatosabban épült volna fel.
A futamok/dallamok szépek voltak, szokás szerint. Majd próbálj a jelenleginél több vízszintes csúszást, fekvésváltást beletenni a szólókba. Ezeknek számos előnyük van: egyrészt eleve jól szól egy csúszás, főleg ha jó pár bund távolságot áthidalsz vele. Másrészt pedig ezek segítenek kitörni a megszokott elemek, figurák világából.
végül is végignéztem...nem volt értelme, nem az én szintem.
a rövid, vastag, az évezredek alatt az ágakon való kapaszkodásra és banánhámozásra kifejlődött ujjaimnak ez kínai.
Sziasztok.
Szia Tamás.
Feljátszottam egy kis szólót erre a blues témára,olyan érzésem volt hogy ezt a címet adtam neki hogy:Hiányzol. Szerintetek,szerinted jó lett?object height="81" width="100%"> Am blues,Hiányzól by Horváth Imre
Érdemes tiszta hangszínnel is gyakorolni a legato-futamokat, mert akkor garantáltan az ujjaknak kell dolgozniuk, és nem a kompresszorra és a torzításra van bízva a dolog. Ebben a Guthrie-videóban* 4:09-nél van egy tiszta hangszínes legato-futam: http://www.youtube.com/watch?v=Tbm0hBi0cgA
* ahol egészen sárkányos dolgokat játszik ezúttal is
szerintem: ha jól van beállítva a gitár, akkor tisztán/kütyü nélkül is működnie kell az összes legato dolognak...Tamás videóján sem óverthetop gainnal mutatja a gyakorlatot.
Na meg a megfelelő húrmagassággal kezdődik, hogy ne legyenek zörgő hangok.
Kompresszor/sustainer a kulcs, meg a pedálok után az erősítő tiszta csatijára kis gaint tekerni és tesztelni hogy elég jó a hangkitartás.
Ha behalnak a hangok, az elveszi az ember kedvét a tappingtól.
Úgy kell letölthetővé tenni, hogy belépsz a Soundcloud-ba, rákattintasz a zenei alap fölötti sorban az Edit ikonra (egy ceruza a jele), és az új képernyőn az alul baloldalt a nagy piros X-re rákattintasz. Ekkor zöld pipa lesz belőle, és innentől letölthető a zene. Utána még alul jobboldalt kattints a "Save" feliratra.