HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Gitarosaurus 2011-02-23 16:29 |  #1270
LINK
Válasz 'horvathaz' hozzászólására (#1269)

horvathaz2011-02-23 16:19 |  #1269
Na jó gyerekek, mindenkitől bocsánat, hogy teleszemeteltem a fórumot, remélem még a megoldás is rossz:D... Inkább nem kísérletezgetek többet:D Ismételten utólagos elnézést mindenkitől!

horvathaz2011-02-23 16:16 |  #1268
[url=http://kephost.hu/share-92F0_4D6524C3.html][img]http://kephost.hu/thumb-92F0_4D6524C3.jpg[/img][/url]

Lee_Kajko 2011-02-23 16:15 |  #1267
k*rva jó!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1263)

horvathaz2011-02-23 15:46 |  #1266
Na utolsó próba, de szerintem már az, ha ide be tudod normálisan írni is főnyeremény:D A pontokat azért raktam ki, mert a síma szóközöket összehúzza.
I- 3 ----I I- 3 ---I I- 3 ----I I- 3 -----I
ti-ti-riri.ti-ti-ti..riri-ti-ti..ti-riri-ti

horvathaz2011-02-23 15:41 |  #1265
Szétszedte, de az a fura, hogy ha nem vagyok bejelentkezve, akkor meg jó:O
Válasz 'horvathaz' hozzászólására (#1264)

horvathaz2011-02-23 15:40 |  #1264
Jegyzettömbben írtam, remélem nem kapja szét.
I- 3 ----I I- 3 ---I I- 3 ----I I- 3 -----I
ti tiriri ti ti ti riri ti ti ti riri ti
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1248)

ibanezrg565 2011-02-23 13:05 |  #1263
Szia Tamás
Itt egy régi számom,szerinted jó?Mi a véleményed.Légyszi írj róla egy pár sort. Köszi Itélet by Horváth Imre

tibyee 2011-02-23 09:57 |  #1262
A moll skála harmonikus, és a melodikus változatának harmadik fokára egy major7#5 akkord épül.
C harmonikus, vagy melodikus skála harmadik fokán az Ebmaj7#5.
Akkor egy Ebmaj7 akkordra, jó lehet a két C moll skála is vagy nem?

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1261)

JonasTamas 2011-02-23 09:52 |  #1261
Igen, maj7 akkordra a dúr és a líd skála is mehet. (Például egy Gmaj7 akkordra először G-dúrt, majd G-lídet játszol.)

A kis tercet tartalmazó modális skálák viszont nem jók ide, mert ütköznének a kísérő maj7 akkord nagy tercével.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1260)

tibyee 2011-02-23 09:49 |  #1260
Késő mentség, de valahogy így szerettem volna kérdezni.
Akkor mondjuk egy major7 esetében Ionian, aztán Lydian. ( meg a major jellegű moll modálisok is )
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1258)

tibyee 2011-02-23 09:43 |  #1259
Na ekkora marhaságot még nem írtam...
Lehet hogy a vérnyomásommal együtt az IQ-m is megy szép lassan lefele?
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1253)

JonasTamas 2011-02-23 09:41 |  #1258
A Dm7-es saját példádat véve alapul, próbáld ki, hogy a hosszan kitartott D-moll akkordra eleinte D-dór skálát játszol, utána D-fríget és utána D-mollt. Mind a három skála más hangkészlet (2b 1b és 0 előjegyzések), és ezért mindig más hangulatot kölcsönöznek majd a kísérő D-moll akkordnak.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1257)

tibyee 2011-02-23 09:23 |  #1257
Ja, hülyeséget írtam mert változik a hangkészlet is...
Ha van valami egyszerű példád, akkordmenet, és a hozzátartozó skálák, amiből végre megvilágosodnék azt nagyon megköszönném! ( Csak leírva )
Az eddigi példák úgy látszik nem nyitották még föl a szememet...
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1256)

tibyee 2011-02-23 09:12 |  #1256
Tehát az adott skála marad, csak a zenei környezet illetve az akkordok változnak, és ettől kap ugyanaz a sála más, és más, nevet, szerepet az új akkordhoz viszonyítva?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1255)

JonasTamas 2011-02-23 09:01 |  #1255
tibyee írtaTomi! Ha egy C dúr ii-dik fokára épülő Dm7 akkordra ami sokáig szól pl: négy ütemen keresztül, a következő skálákat használom: D dorian, E phrygian, A aeolian. Persze nem összekeverve, hanem egymás után, akkor ez is kimeríti a Pitch Axis fogalmát? Illetve annak valamilyen változata ez?

Nem, az nem pitch axis. A pitch axis legfontosabb két jellemzője: változik a hangkészlet, de ugyanaz marad az alaphang. (Pl. D-dór skála után D-líd skálát játszol)

A példádban a hangkészlet viszont nem változik, mind a 3 skála, amit felsoroltál, ugyanazokból a hangokból áll. Ráadásul ha ezeket egy hosszan kitartott Dm7 akkordra játszod rá, akkor nem is mondható el, hogy D-dórt, E-fríget és A-mollt játszol (amiket felsoroltál), hanem ez végig D-dór hangnem lesz. A kíséret határozza meg az alaphangot, függetlenül attól, hogy milyen kezdőhangtól játszod rá az adott skálát.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1253)

JonasTamas 2011-02-23 08:57 |  #1254
tibyee írtaPedig a csomagért cserébe még az a gonoszság is megfordult a fejemben, hogy nicket cserélek.


Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1252)

tibyee 2011-02-23 08:53 |  #1253
Tomi!
Ha egy C dúr ii-dik fokára épülő Dm7 akkordra ami sokáig szól pl: négy ütemen keresztül, a következő skálákat használom: D dorian, E phrygian, A aeolian.
Persze nem összekeverve, hanem egymás után, akkor ez is kimeríti a Pitch Axis fogalmát?
Illetve annak valamilyen változata ez?

tibyee 2011-02-23 08:40 |  #1252
Pedig a csomagért cserébe még az a gonoszság is megfordult a fejemben, hogy nicket cserélek.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1251)

JonasTamas 2011-02-23 08:36 |  #1251
tibyee írta Tomi! Akkor én most nem is játszhatok?

:D
Ezúttal nem, túl jó választ adnál
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1250)

tibyee 2011-02-22 21:19 |  #1250

Tomi!
Akkor én most nem is játszhatok?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1248)

Chris7.S 2011-02-22 20:04 |  #1249
Hehe, ez jó. Éljenek az álcázott triolák! (aki szereti a matekot, egy kis kiegészítés 8+8+8=24)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1248)

JonasTamas 2011-02-22 18:45 |  #1248




Ritmus-megfejtési feladat

Az alábbiakban egy rövid részlet hallható Billy Cobham "Red Baron" című számából.

A kérdés: a 0:12-0:15 közötti résznek hogy nézne ki a ritmusa lekottázva?
Segítségül: a BPM 87, és az ütemmutató 4/4.

A helyes megfejtést elsőként beküldő versenyző egy letölthető sárkány-csomagot kap ajándékba. A megfejtést bármilyen formában fel lehet tenni, optimális esetben a kottáról készült képet érdemes feltenni, de ha ez nem oldható meg, akkor szövegesen leírva is mehet a dolog (csak egyértelmű legyen).

Billy Cobham - Red Baron ritmus-feladat by JonasTamas@Hangmester

2011-02-21 09:11 |  #1247
A tiéd az!:)
Én csinálom a lakkozást.:)
Inkább akkor mailben tisztázzuk le, hogy mit is lakkozzak pontosan.

sabbat.d@gmail.com
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1236)

Siege27 2011-02-20 22:12 |  #1246
Helló!
Sokat olvasgattam ezt a témát a dalok, hangnemek boncolgatásáról!
Sajnos nekem elég botfülem van, még ha jártam zongorázni is, mellette szolfézsre is, most pedig gitározom!
Találtam egy rövid, és elég egyszerű dalt a neten, amit elkezdtem lekottázni. Az első fél percet sikerült is, de aztán megakadtam. Nagyon összezavar a delay. Fura, hogy miután nagy nehezen megtudtam a címét (David Meshow - Do you feel it?), rákerestem a kottára. Egyetlen verzió van fenn, és az is ugyanott akadt meg, mint én... :(
Nagyon kellemes zene, jó lenne teljesen lekottázni. Tud valaki segíteni benne? :)
A link: http://www.youtube.com/watch?v=TI-xJSJ9AoY
Előre is köszi! :)

JonasTamas 2011-02-20 22:07 |  #1245
Azt úgyis csak üresen pengetjük, a H-kvinthez. "It's only heavy metal", ahogy Mattias IA Eklundh szokta mondani.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1244)

Gitarosaurus 2011-02-20 22:01 |  #1244
kéne valamit kezdeni azzal a mély h húrral, mert úgy érzem, hogy csak lifeg így magányosan.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1243)

JonasTamas 2011-02-20 21:42 |  #1243
Köszi! Amúgy sokszor ez a tudatosság tudat alól érkezik (ahová persze előtte be kell táplálni a dolgokat). Ez az a bizonyos negyedik szint a sárkány-metálos Maslow által kifejlesztett "a tanulás 4 szintje" elméletben. (http://en.wikipedia.org/wiki/Four_stages_of_competence)
A tanítás során is az a célom, hogy erre a szintre jussunk el a közös munka során, amikor már a tudatosságot is meghaladjuk (és ezáltal fontosabb dolgokra használhatjuk azt fel).

Na de ne feledjük, hogy rockzenészek vagyunk, szóval inkább:





Válasz 's4tch' hozzászólására (#1242)

s4tch 2011-02-20 17:39 |  #1242
Tök jól hallatszik, hogy tudatosan választod az egyes hangokat. Mégsem sablonos, amiket játszol.

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1235)

Saci 2011-02-20 11:59 |  #1241
Válasz '' hozzászólására (#1240)

2011-02-20 11:56 |  #1240
Király lesz meglátod!
Nekem most készült el egy újabb, és kibeb@..ott jó lett.
Válasz 'Saci' hozzászólására (#1238)

2011-02-20 11:55 |  #1239
Persze!
Válasz 'Saci' hozzászólására (#1237)

Saci 2011-02-20 11:49 |  #1238
Rajta vagyunk az ügyön. :)
Válasz '' hozzászólására (#1232)

Saci 2011-02-20 11:49 |  #1237
Ha akarod privátban elküldöm a linket. :)
Válasz '' hozzászólására (#1231)

ibanezrg565 2011-02-20 11:38 |  #1236
Sabbat.D. írtaTe tényleg nem érted a viccet, vagy csak nem akarod?

Szia.Bocs,értem a viccet ,akartam is vissza írni csak aztán kiment a fejemből mert nekiálltam pengetni,elment az idő.Már sietnem kellett mert mentem melóba éjjelre és 12-tem.Most jöttem haza.Mennyiért eladó az RG 565 nyaka?
Válasz '' hozzászólására (#1229)

JonasTamas 2011-02-20 09:40 |  #1235




Marine Aircraft szóló, 2. rész

Ez a szakasz egy „dupla” nyújtással indul (azaz a nyújtást követően egy gyors visszaengedés történik, és utána újabb nyújtás, pengetés nélkül). A 6. ütem elején megismétlődik a 4. ütem elején levő dallam (lásd #1198). A 7. és 8. ütem több szempontból is kontrasztot képez egymással: folyamatos váltott pengetés vs. legato, ritkább húrváltás vs. sűrűbb húrváltás, és ami a dallam szempontjából legfontosabb: viszonylag egy helyben maradó dallam vs. másfél oktávot süllyedő dallam.

Folyt. köv. pár nap múlva, a szóló 3. részével.

A szóló kottájának 2. része:





A teljes szóló:

Marine Aircraft solo by JonasTamas@Hangmester

A letölthető zenei alap az #1171-nél található.

2011-02-20 08:51 |  #1234
Akkor értem, köszi!
Válasz 'CsillagPatrik' hozzászólására (#1233)

CsillagPatrik 2011-02-20 04:13 |  #1233
Szerintem IbanezRG565 Iminek szokatlan még ez a virtuális közösség.
Válasz '' hozzászólására (#1229)

2011-02-19 23:10 |  #1232
Bundozás project, hogy áll?
Válasz 'Saci' hozzászólására (#1230)

2011-02-19 23:10 |  #1231
Milyen videót?
Válasz 'Saci' hozzászólására (#1230)

Saci 2011-02-19 22:52 |  #1230
Láttad a videót? :))
Válasz '' hozzászólására (#1229)

2011-02-19 22:51 |  #1229
Te tényleg nem érted a viccet, vagy csak nem akarod?
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1228)

ibanezrg565 2011-02-19 20:56 |  #1228
JonasTamas írtaWow, ez is jó zene ám Itt szerintem a hangulat miatt mehet az átlagnál kicsit több reverb, viszont a delay-t én max. 20 % hangerőn alkalmaznám, hogy az ismétlődések ne legyenek olyan hangosak.

Köszi megpróbálom.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1227)

JonasTamas 2011-02-19 15:00 |  #1227
Wow, ez is jó zene ám Itt szerintem a hangulat miatt mehet az átlagnál kicsit több reverb, viszont a delay-t én max. 20 % hangerőn alkalmaznám, hogy az ismétlődések ne legyenek olyan hangosak.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1225)

2011-02-18 21:23 |  #1226
Piros pöttyökkel, meg kissé kopott logóval.
Válasz '' hozzászólására (#1223)

ibanezrg565 2011-02-18 21:12 |  #1225
Szia Tamás.Itt tanácsot szeretnék tőled kérni hogy ennél a számnál érdemes ilyen visszhangot csinálni vagy nem? Ez még nincs kész mert majd lesz hegedű is benne.Ezt számot még régebben mikor kicsi volt a nagyobbik lányom akkor írtam és a zeneiskolába együtt adtuk elő, családi hangversenyen ő játszotta hegedűvel a szólót.És most megakarom csinálni újból hogy mind a kettő lányom hegedűljön benne. Mariann blues próba by Horváth Imre

JonasTamas 2011-02-18 16:12 |  #1224
Örülök ha tudtam segíteni. És tényleg érdemes folytatnod és csinálnod, ne add fel soha, nagyon jó dolgokat játszol. Majd jöhetnek az új számok, ha elkészültek.
Ami a tanulást illeti, semmi akadálya a dolognak. Ha írsz mailt a jonas.tamas9 kukac gmail pont com címre, akkor megbeszéljük a részleteket.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1222)

2011-02-18 15:43 |  #1223
RG565?

Ilyen nyakam is van eladó.:))
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1222)

ibanezrg565 2011-02-18 15:36 |  #1222
JonasTamas írtaNa, mondtam én hogy jó lesz ez a szólód is Az indítás (0:00-0:08) gyakorlatilag tökéletes. A 0:08-0:16 közötti szakasznál én még valamit felhasználtam volna az indító témából (pár hangot, vagy egy jellegzetes ritmust, vagy a helyszínt nem hagytam volna el ennyire). A harmadik rész (0:16-0:24) viszont megint nagyon ott van. Az mindenképpen jó húzás volt, hogy jóval lejjebb mentél, a második rész magas hangjai után. A pontosságra nagyon oda kell figyelni. Pl. a 0:25-0:28 közötti rész nagyon szép dallam volt, de az indulás nem volt pontos, és a belső ritmus sem volt teljesen egyértelmű, pedig különben ez egy nagyon szép szakasz volt. A szólók legvége (ha nem lekeverős a szám) nagyon fontos, ide mindenképpen valami erős dolgot kell tenni. Az első és az utolsó benyomás sokszor szinte mindent visz. Még néhány kiemelés: - a tremolókar-berregések 0:20-0:25 között nagyon ütősek - 0:28-nál a váltás alatti csúszás is feelinges volt - a nyitótémában is tök jó volt a tremolókar-használat - szép volt a nyújtás 0:13-nál - a harmadik szakaszban az irányok kezelése hatalmas lájk. Várjuk a következő szólódat is majd, gratula még 1x!

Szia Tamás.Nagyon szépen köszönöm! Mégnéztem én is a részeket amit írtál, ha ezeket betartom akkor tényleg jobb lett volna a szóló.Rengeteget lehet így fejlődni.Elő is veszem a régebbi számaimat ,kiválasztom a legjobbakat és újból megcsinálom őket jobb hangszereléssel és betartom a tanácsaidat.Persze még rengeteget kéne fejlődni,tanulni más dolgokba is.Mégegyszer nagyon szépen köszönöm a segítséget ,nagyon boldog vagyok hogy nemhiába csináltam eddig,persze ezt nem lehet abbahagyni soha.Majd rakok fel egy két újabb számot ha kész lesz.Még azt szeretném megkérdezni tőled ,hogy lehetne -e szó arról , hogy feljárnák egy két havonta egyszer hozzád tanulni?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1218)

JonasTamas 2011-02-18 15:21 |  #1221
Köszi az infót! Egész jó ez a backing track, amit feltettek.
Válasz 'MrBugi' hozzászólására (#1219)

CsillagPatrik 2011-02-18 15:20 |  #1220
ibanezrg565 írtaSzia Tamás.Nem nagy szám de ilyen lett . Szóló impró by Horváth Imre

Imi, GRATULA!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1213)

MrBugi 2011-02-18 10:03 |  #1219
Egy levlistáról kaptam ma ezt. Gitárszóló verseny adott backing trackre egész jópofa nyereményekkel. A BT innen tölthető le: http://www.guitarcontrol.com/contest


JonasTamas 2011-02-17 21:23 |  #1218
Na, mondtam én hogy jó lesz ez a szólód is

Az indítás (0:00-0:08) gyakorlatilag tökéletes. A 0:08-0:16 közötti szakasznál én még valamit felhasználtam volna az indító témából (pár hangot, vagy egy jellegzetes ritmust, vagy a helyszínt nem hagytam volna el ennyire). A harmadik rész (0:16-0:24) viszont megint nagyon ott van. Az mindenképpen jó húzás volt, hogy jóval lejjebb mentél, a második rész magas hangjai után.

A pontosságra nagyon oda kell figyelni. Pl. a 0:25-0:28 közötti rész nagyon szép dallam volt, de az indulás nem volt pontos, és a belső ritmus sem volt teljesen egyértelmű, pedig különben ez egy nagyon szép szakasz volt.

A szólók legvége (ha nem lekeverős a szám) nagyon fontos, ide mindenképpen valami erős dolgot kell tenni. Az első és az utolsó benyomás sokszor szinte mindent visz.

Még néhány kiemelés:

- a tremolókar-berregések 0:20-0:25 között nagyon ütősek
- 0:28-nál a váltás alatti csúszás is feelinges volt
- a nyitótémában is tök jó volt a tremolókar-használat
- szép volt a nyújtás 0:13-nál
- a harmadik szakaszban az irányok kezelése hatalmas lájk.

Várjuk a következő szólódat is majd, gratula még 1x!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1213)

JonasTamas 2011-02-17 21:10 |  #1217
Tommy írtaKöszönöm Tamás az infót, elkezdtem olvasni az elejéről, a legelső backing trackedre próbáltam is alkotni valamit, az még viszonylag érthetőbb.. Javíts ki ha tévedek, de akkor ahhoz, hogy gördülékenyen menjen az impró, nem árt tudni a hármashangzatok hangjait ránézésre?!

Igen, az tényleg nem árt... Sőt, nagyon fontos. Eleinte érdemes előre átgondolni az akkordmenet fontos hangjait, és megtervezni a szóló útvonalát ezeken keresztül.
Válasz 'Tommy' hozzászólására (#1214)

Dongo 2011-02-17 21:05 |  #1216
Szia Imi!
Nekem nagyon tetszik!Szerintem jó lett!
Kellemes,fülbemászó dallam,a "berregés" külön kedvenc benne!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1213)

Jung 2011-02-17 20:53 |  #1215
Sztem tök jó!
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1213)

Tommy2011-02-17 20:51 |  #1214
Köszönöm Tamás az infót, elkezdtem olvasni az elejéről, a legelső backing trackedre próbáltam is alkotni valamit, az még viszonylag érthetőbb..
Javíts ki ha tévedek, de akkor ahhoz, hogy gördülékenyen menjen az impró, nem árt tudni a hármashangzatok hangjait ránézésre?!

ibanezrg565 2011-02-17 20:50 |  #1213
Szia Tamás.Nem nagy szám de ilyen lett . Szóló impró by Horváth Imre

JonasTamas 2011-02-17 20:44 |  #1212
Köszi szépen! Ma csak 60-szor hallgattam meg Brett szólóját. Elborultan jó dolgokat talált ki.

A Brothers tényleg zseniális szám, és az összes többi Garsed-szám is zseniális a Big Sky lemezről. A kottája nekem sincs meg sajnos.
Válasz 'Baltazár' hozzászólására (#1211)

Baltazár 2011-02-17 20:24 |  #1211
Szia Tamás,
A Brett Garsed szólóra már nagyon kíváncsi vagyok!! Grat hozzá! Tiszta szívből gratulálok hozzá, hogy ilyen fiatalon egy ekkora név játszik a lemezeden.
Amióta belinkelted a Brothers-t egyfolytában azt hallgatom.
Gondoltam megtanulom, elsőre nem tűnt túl bonyolultnak de hát.... úgy látszik tab nélkül nem fog menni.
Kerestem a neten de sehol nem találok. Neked nincsen véletlenül?

JonasTamas 2011-02-17 19:46 |  #1210
Persze, jöhet ide a szóló, kíváncsi vagyok mit játszottál rá. Az eddigi zenéidből kiindulva jó lesz ez is
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1209)

ibanezrg565 2011-02-17 19:33 |  #1209
Szia Tamás.Feljátszottam a Marina Aircraft backing trackra egy kis szóló imprót .Felrakhatom ide,meghallgatod?Sajnos éjjel megyek dolgozni ezért egy kicsit elkapkodtam.

JonasTamas 2011-02-17 16:31 |  #1208
Tommy írtaÜdv, talán nem jó helyen keresem a segítséget, de hátha;D szóval, pár éve gitározok, tanulgatok ezt-azt, de az improvizációhoz eddig nem sok közöm volt.. ismerek skálákat, akkordokat, de összehozni nemigazán tudnám őket.. lenne valaki olyan segítőkész, hogy leírja nekem hogy mihez milyen skála "illik"? Pl youtubeon találok egy e-moll rock backing trackat, arra milyen skálákat játszhatok? Vagy meg kell hozzá hallani azt is, hogy milyen akkordokat játszik hozzá? Tud valaki nekem erről mesélni? tudom, nagy kérés, de nagyon megköszönném, ha valaki felvilágosítana.. üdv

Érdemes visszaolvasnod ezt a topikot, főleg január első 2-3 hetét, nagyon sok hasznos infót írtunk össze közösen, pont ebben a témában amit kérdezel. Tettünk fel sok példát is, leírásokkal, magyarázatokkal.
Válasz 'Tommy' hozzászólására (#1203)

ibanezrg565 2011-02-17 15:56 |  #1207
Köszi szépen,megnézem.http://www.hangmester.hu/ikonok.html#
Válasz 'synergy HSC' hozzászólására (#1205)

Gitarosaurus 2011-02-17 15:06 |  #1206
a példádban szereplő e-mollos alapra első körben e-moll skála (e-f#-g-a-h-c-d) illik. e-lá pentaton (e-g-a-h-d), ill. esetleg e-blues (e-g-a-b-h-d) is biztos választás általában. ezeket játszd rá és figyeld melyik hang hogy viszonyul az aktuális harmóniához. sokat kell fülelni, hogy valóban improvizálj és ne csak ujjrendeken szaladgálj, de kifizetődik!
Válasz 'Tommy' hozzászólására (#1203)

synergy HSC 2011-02-17 14:40 |  #1205
Szendőfi Balázs által írt könyv ami itthon megjelent és bázisgitárosoknak.

Itt olvashatsz a könyvről bővebben!

Nekem nincs meg, csak tudok róla!:D
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1200)

Tommy2011-02-17 14:32 |  #1204
Vagy ha nem akarja senki leírni hosszan hogy mit hogy kell, valami olvasnivalót tudtok ajánlani, amiből tanulhatok?

Tommy2011-02-17 14:31 |  #1203
Üdv,
talán nem jó helyen keresem a segítséget, de hátha;D
szóval, pár éve gitározok, tanulgatok ezt-azt, de az improvizációhoz eddig nem sok közöm volt..
ismerek skálákat, akkordokat, de összehozni nemigazán tudnám őket.. lenne valaki olyan segítőkész, hogy leírja nekem hogy mihez milyen skála "illik"? Pl youtubeon találok egy e-moll rock backing trackat, arra milyen skálákat játszhatok? Vagy meg kell hozzá hallani azt is, hogy milyen akkordokat játszik hozzá? Tud valaki nekem erről mesélni?
tudom, nagy kérés, de nagyon megköszönném, ha valaki felvilágosítana..
üdv

JonasTamas 2011-02-17 09:06 |  #1202
Köszönöm, örülök hogy tetszik! A második album kb. tavasz végére jön ki. Ha lesz majd pontos dátum, akkor megírom majd. Idén második félévben várhatók majd koncertek is.

A zeneelméleti könyvvel kapcsolatban a többiek segítségét is kérnénk. Tud valaki ajánlani egy jót? (Vagy akár speciálisan basszusgitárosoknak készült zeneelméleti könyvet?)
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1200)

JonasTamas 2011-02-17 09:02 |  #1201
Köszönöm szépen! Az ilyen visszajelzések rengeteg erőt & motivációt adnak. Sárkány-metál köszönet
Válasz 'Xanax' hozzászólására (#1199)

ibanezrg565 2011-02-17 08:41 |  #1200
Szia Tamás.Nagyon jó,nagyon tetszik,gyönyörű a gitárjátékod.Gratulálok.Kb mikor lesz meg a kész CD? Valahol lehet majd téged látni koncertezni?Mindenkép elmegyek a koncertre.Azt elfelejtettem múltkor mondani, Alapi István 2010-ben léjárt 4 hónapig tanítani Tatabányára oda jártam még 2 hetente tanulni.Nagyon hasznos volt.A vejem basszus gitáron játszik,milyen zeneelméleti könyvet ajánlanál ,hogy vegyek neki születés napjára?

Xanax 2011-02-16 23:56 |  #1199
basszus tamás, a magam egyszerű paraszt módján megjegyezném, hogy ritkán hordott magyarország ilyen kurva jó gitárost a hátán.
olyan fíling van a kezedben, hogy beremeg a térdem.

JonasTamas 2011-02-16 23:20 |  #1198




Marine Aircraft szóló, 1. rész

Ezt a szólót teljes egészében le is kottáztam, és 4 részben teszem majd fel (a részek egyre nehezednek majd).

A szóló 1. része ismétlődő elemekkel indul (bármilyen meglepő). A nyitótéma 3 hangból áll, és ezúttal nem a ritmus, és nem is a konkrét hangok lettek megismételve, hanem a téma íve (még ha nem is pontosan ugyanazokkal a hangközökkel). A dallamívekkel ugyanolyan teljes értékű ismétléseket, variációkat lehet készíteni, mint a ritmusokkal, vagy a megismételt konkrét hangokkal. Itt például a szóló legelején a dallamív így nézett ki: tiszta kvint felfelé, majd nagy terc lefelé. És a következő 2x3 hang ugyanezt a "kvint fel, terc le" ívet folytatta (ezúttal kis tercekkel, mert a hangnem ott azt követelte meg). Tehát a ritmus is változott, és a hangok is vándoroltak, mégis maradt egy harmadik lehetőség az ismétlésre: a dallam íve.

A 3-4. ütemben továbbra is "sima" cisz-moll pentaton skála szerepel. Ez a két ütem olyan módon lett párba állítva az első két ütemmel, hogy itt a folyamatos, sűrűbben játszott hangok kontrasztot képezzenek az első két ütem szellősebb megoldásával. (A kontrasztokról bővebben lásd a Drivin' Blues szóló leírását az #1086-nál.)

A pentaton skála "egyszerűségének" ellensúlyozására jó néhány díszítést vetettem be, főleg üveghangokat, és a 4. ütem elején egy közepesen ravasz csúszást is. (Az ütem első hangja egy C#, és a második hang is ugyanez, de hirtelen csúszással érkezve, így a két azonos hang érdekesebben szól.)

Folyt.köv. pár nap múlva, a szóló 2. részével.


A szóló kottájának 1. része:





A teljes szóló:

Marine Aircraft solo by JonasTamas@Hangmester

A letölthető zenei alap az #1171-nél található.

JonasTamas 2011-02-16 22:58 |  #1197
Viktor írtaNo, akkor kissé kijjebb botorkálva :) C#m // B(/C#) // G#m(/C#) // F#(/C#) C#m // B/C#) // G#m // A C#m // B(/C#) // G#m(/C#) // F#(/C#) C#m // B(/C#) // G#m // D és végül: D#m Közös hangnemnek a cisz-mollt jelölném, leszámítva természetesen az utolsó akkordot.

Nyeremény postázva.
Válasz 'Viktor' hozzászólására (#1176)

JonasTamas 2011-02-16 22:28 |  #1196
" Pedig technikailag semmi nagy trouvaille nincs rajta, csak jó témák, jó riffek, jó szólók. "


Tulajdonképpen ez a legjobb ajánlás, amit írhatsz egy zenéről. Ezek a legfontosabb szempontok. A technika csak eszköz, nem lehet cél.
Válasz 's4tch' hozzászólására (#1191)

JonasTamas 2011-02-16 22:26 |  #1195
Gitarosaurus írtaaztán nem írtatok szerződést, hogy ha élőben eljátszásra kerül a dal, akkor köteles lesz lebumlizni Mo-ra és eljátszani a szólóját?

De igen, és ragaszkodott az Intercity 1. osztályhoz...
Ezek a sztárok...
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1193)

JonasTamas 2011-02-16 22:25 |  #1194
Chris7.S írta Nem mellesleg írnál egy pár szót a stúdió munkálatokról? Hol készíted, milyen módszerekkel, kik működnek közre stb.?

Nagyon izgalmasan alakul a közreműködők névsora. Brett Garsed mellett Marcel Coenen (Sun Caged) és Thorsten Koehne (Eden's Curse) is szólózik majd a lemezen, a billentyű- és zongoraszólókat pedig egy zseniális fiatal billentyűs, Sergey Boykov játssza. A stúdiómunkák ezúttal is a Próbahely.hu Hangstúdióban zajlanak, ahol már az első lemez is készült. A hangmérnök Kiss Gábor, akivel már félszavakból értjük egymást. Itt egyébként részletes infókat olvashatsz a stúdiózásról, felszerelésről, egyebekről. (A szövegben szereplő "2010 nyár végén fog kijönni az album" közben kicsit módosult, egyéb dolgok lassították a munkákat, és utána jó néhány számot átírtam ill. kicseréltem. Jelenleg a felvételek legvégén járunk, hamarosan kezdődik a keverés.)

http://www.hangfoglalasonline.hu/20100601_jonas_tamas_interju
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#1192)

Gitarosaurus 2011-02-16 17:48 |  #1193
aztán nem írtatok szerződést, hogy ha élőben eljátszásra kerül a dal, akkor köteles lesz lebumlizni Mo-ra és eljátszani a szólóját?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1190)

Chris7.S 2011-02-16 16:48 |  #1192
Nem mellesleg írnál egy pár szót a stúdió munkálatokról? Hol készíted, milyen módszerekkel, kik működnek közre stb.?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1174)

s4tch 2011-02-16 16:42 |  #1191
"szóljak ha csináljon másikat"

Ez mekkora :) Eddig is érdekelt a lemezed, így pláne.

Harem Scaremtől elsősorban a Mood Swings albumot szerezd meg. A többi is jó (bár a késeiek elég laposak), de ez megunhatatlan, kb. megjelenése óta állandó kedvenc. Már Krisztián is írta, hogy Kee Marcello az egyik mestere a "dal a dalban" szólózásnak - szerintem ezen a lemezen ez a kanadai fickó, Pete Lesperance talán mindenkinél jobban csinálja ezt. Kegyetlen jó gitározás, hard rockban ennél többet nem nagyon lehet nyújtani, szerintem gitármunkát tekintve ez az egyik tökéletes rocklemez, simán odatehető Bettencourt vagy Van Halen mellé. Pedig technikailag semmi nagy trouvaille nincs rajta, csak jó témák, jó riffek, jó szólók.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1190)

JonasTamas 2011-02-16 16:01 |  #1190
Igen, van ahol a menedzsmenthez kell egy kis összeköttetés (egy ilyen verzió épp most zajlik még), Brett-hez volt közvetlen "vonal". És amúgy nagyon jó arc. Kedves és előzékeny (kérdezte hogy jó lesz-e így a szóló, szóljak ha csináljon másikat... és mindezt a világ legtökéletesebb szólójáról)

Megnézem ezt a Harem Scarem számot, tőlük nem ismerek még sok mindent, pedig jók nagyon.
Válasz 's4tch' hozzászólására (#1184)

JonasTamas 2011-02-16 15:48 |  #1186
Wow, Marcello és Martone, ez nem akármilyen páros! Tőlük is brutalitás-hegyek várhatók, az biztos
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#1183)

Gitarosaurus 2011-02-16 15:47 |  #1185
dzsízösz
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1174)

s4tch 2011-02-16 14:58 |  #1184
Bakker, ez azért nagyon nagy dolog, nála tényleg nem sok elismertebb gitáros létezik :) Nagyon nagy érzés lehet. És hogy megy az ilyesmi? Az ő menedzsmentjén keresztül kell kommunikálni, vagy Garsed közvetlenül elérhető? Gondolom, maga a zenei vonal annyi, hogy te elküldöd az alapot, és kapsz mailben/ftp-n egy beszarás jó szólót tartalmazó wavot...?

A pengetése tényleg brutál gyors, gördülékeny a palinak, és egyben nagyon gazdaságos. Három ujj egyelőre nem megy, de egy-egy hangot egy ujjal gyönyörűen ki lehet játszani viszonylag kevés gyakorlással is. Van egy Harem Scarem nóta (Had Enough), annak az intrója tök jó gyakorlat rá, pedig az eredetileg odavissza van pengetve. Ilyenkor sajnálom, hogy '92-ben nem volt internet, meg kb. senki, aki megtanított volna pengetni, mert rosszul rögzült, és vért izzadok vele. No de ez lényegtelen, viva Brett Garsed!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1182)

Lovrek Krisztian 2011-02-16 13:30 |  #1183
JonasTamas írtaKöszi! Ma délelőtt meghallgattam kb. 50-szer a szólóját, amit küldött, és azt kell mondjam, hogy ilyen gitározás egyszerűen nem létezik...

Képzelem! Remek dolgok ezek, ha másért nem, hát ilyenek miatt érdemes gitározni.
Kíváncsi leszek Kee Marcello és Dave Martone mit fog alkotni az én egyik nótámban..
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1181)

JonasTamas 2011-02-16 13:21 |  #1182
s4tch írta Nem semmi!!! Hogy sikerült összehozni?

Köszi! Még alig hiszem el hogy összejött. Kb. másfél éve játszottam egy ausztrál producer projektjében (Pete M - Alien-8 Yourself, fent van a honlapomon is), ahol Brett is játszott volna, de végül akkor időhiány miatt nem tudta azt elvállalni. De így most könnyebb volt megkörnyékezni, és szerencsére tetszett is neki a zene amit küldtem neki, írta hogy öröm volt játszani rá.
És nagyon durván gyönyörű dolgokat játszott... megyek is gyakorolni a háromujjas hibrid pengetést:)
Válasz 's4tch' hozzászólására (#1175)

JonasTamas 2011-02-16 13:15 |  #1181
Köszi!
Ma délelőtt meghallgattam kb. 50-szer a szólóját, amit küldött, és azt kell mondjam, hogy ilyen gitározás egyszerűen nem létezik...
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#1178)

JonasTamas 2011-02-16 13:11 |  #1180
Köszi!
Válasz 'Viktor' hozzászólására (#1177)

JonasTamas 2011-02-16 13:10 |  #1179
Viktor írtaNo, akkor kissé kijjebb botorkálva :) C#m // B(/C#) // G#m(/C#) // F#(/C#) C#m // B/C#) // G#m // A C#m // B(/C#) // G#m(/C#) // F#(/C#) C#m // B(/C#) // G#m // D és végül: D#m Közös hangnemnek a cisz-mollt jelölném, leszámítva természetesen az utolsó akkordot.

Így már minden akkord tökéletes, Viktor a győztes. Küldöm ma este a nyereményt mailben. A szóló kottájának első részét is felteszem ma este.

A hangnem valóban cisz-moll (azaz 4# előjegyzés), azzal a kiegészítéssel, hogy a 4. és 12. ütemben 5#-re változik a Fisz-dúr akkord miatt, a 16. ütemben pedig 3#-re változik, a D-dúr akkord miatt. A záró disz-moll akkord pedig 6#.
Válasz 'Viktor' hozzászólására (#1176)

Lovrek Krisztian 2011-02-16 12:30 |  #1178
Jeee!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1174)

Viktor 2011-02-16 11:55 |  #1177
Gratulálok, ez igen!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1174)

Viktor 2011-02-16 11:53 |  #1176
No, akkor kissé kijjebb botorkálva :)
C#m // B(/C#) // G#m(/C#) // F#(/C#)
C#m // B/C#) // G#m // A
C#m // B(/C#) // G#m(/C#) // F#(/C#)
C#m // B(/C#) // G#m // D
és végül: D#m
Közös hangnemnek a cisz-mollt jelölném, leszámítva természetesen az utolsó akkordot.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1173)

s4tch 2011-02-16 11:07 |  #1175


Nem semmi!!! Hogy sikerült összehozni?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1174)

JonasTamas 2011-02-16 11:01 |  #1174
Brett Garsed

Most már elárulhatom, hogy miért volt a kitalálós játék pár napja. Nagy örömmel jelenthetem, hogy a világ egyik legegyedibb és legjobb gitárosa, Brett Garsed is játszik a következő lemezemen! Egy olyan fantasztikus szólót készített, hogy nem akartam hinni a fülemnek.

Szóval éljen Brett


JonasTamas 2011-02-16 10:08 |  #1173
Közel jársz nagyon, jól kihallottad a fontos hangokat.
Azt javaslom, hogy néhány esetben gondolkozz peres akkordokban: a 2-3-4. ütem akkordjai sima hármashangzatra vezethetők vissza, csak nem a "saját" basszusukkal szerepelnek, ugyanígy a 6. ütem, a 10-12. ütem és a 14. ütem akkordjai is.

És ha a fenti akkordokon kívül a teljes zenei alap közös hangnemét is megírod, akkor máris megnyerted az ajándékot.
Válasz 'Viktor' hozzászólására (#1172)

Viktor 2011-02-15 23:30 |  #1172
Lehet, hogy bemegyek az erdőbe, de mondjuk:

C#m // C#m 7/11 // C#m add9 // C#sus4
C#m // C#m 7/11 // G#m // A
C#m // C#m 7/11 // C#m add9 // C#sus4
C#m // C#m 7/11 // G#m // D
D#m
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1171)

JonasTamas 2011-02-15 22:25 |  #1171




A következő szóló zenei alapja

Ez lesz a következő szóló zenei alapja. Ezúttal le is kottáztam hangról hangra, amit a szólóban játszottam. De először is fejtsük meg az akkordmenetet!

A kérdések:

- Mi az akkordmenet?(a basszusgitár és a billentyű együttesen kiadja a harmóniákat)

- Az akkordmenet alapján mi a zenei alap hangneme?


Az első teljesen pontos megfejtésért ezúttal is digitális ajándékcsomag jár
A megfejtést követően felteszem majd a szólót is, és a kottát is, 4 részletben.

Marine Aircraft backing track by JonasTamas@Hangmester

A modern tücsök 2011-02-15 12:01 |  #1170
Majd a következő feladványra rámegyek.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1159)

tibyee 2011-02-14 19:19 |  #1169

again on the first page!

JonasTamas 2011-02-11 20:29 |  #1168
Igen, ezt nem tettem hozzá, közben a pengetőt a mutatóujj és a hüvelykujj fogja.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1166)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu