HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 1000
HANGSZERUTALVÁNY 1000

HANGSZERUTALVÁNY 1000


Akciós ár:
1 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 20000
HANGSZERUTALVÁNY 20000

HANGSZERUTALVÁNY 20000


Akciós ár:
20 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


MrBugi 2011-02-11 15:38 |  #1167
Ezt tök jó, hogy írtad, így gitár nélkül nem is értettem, hogy miért éppen 2-3-4 ujj tappingol, mit csinál addig az 1-es. De így már világos: tartja a pengetőt.
Nekem egyébként a 23 bunddal van a gondom, valaki "véletlenül" lefelejtette a gityómról 22 bund után lévőeket. De majd használom az itt megszerzett zeneelméleti tudásomat, és valahogy elkezdem egy fél hanggal hamarabb
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1166)

Gitarosaurus 2011-02-11 13:51 |  #1166
ügyibevaló tempó! nekem a klasszikusgitárkörmöm ilyet nem preferál.. annyit fűznék hozzá, ha esetleg valakiben kétely merülne fel, hogy a pengető a kézben marad.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1165)

JonasTamas 2011-02-11 13:02 |  #1165




Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel

Érdemes a jobb kéz 3. és 4. ujját is hozzászoktatni a tappinghez, néha jól tud jönni (a mostanában sokat emlegetett Guthrie Govan pl. a Sevens című számában használ ilyesmit).
Ez a példa egy pihent pillanatomban született: az E-dúr skála egy húron, három különböző ujj végzi a tappinget (lásd a kottán a t2, t3 és t4 jelöléseket). Pengetés csak a legelső hangnál szükséges.

Hét hang egy húron, háromujjas tappinggel by JonasTamas@Hangmester




JonasTamas 2011-02-11 12:38 |  #1164
Gitarosaurus írtagratu, a legszemetebbek az imprók! itt ugye a rengeteg szextola + videó besegíthet. de én mindig azt mondom, hogy az impró lényege az impró, azt nem lehet megtanulni, csak ráérezni. (rengeteg elméleti mankó és gyakorlás után természetesen) hallásfejlesztésnek viszont tényleg kitűnő gyakorlat, úgyhogy szvsz add fel házinak a maradékot!

Hát igen, a Guthrie-videóban hátralevő 32800 hang lekottázása tényleg jó gyakorlás, úgyhogy ha van valakinek 5 szabad perce, akkor...
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1161)

JonasTamas 2011-02-11 12:36 |  #1163
Szívesen!
Válasz 'MrBugi' hozzászólására (#1162)

MrBugi 2011-02-11 09:57 |  #1162
Megkaptam, nagyon köszönöm. Otthon tegnap este már láttam a mailt az iphone-omon. Arra persze nem tudtam letölteni a kapott anyagot. Most a munkahelyemen végre meg tudtam nézni, itt meg sajnos gitár nincs, hogy kipróbáljam. Már alig várom a hétvégét, hogy belevessem magam!
Még egyszer köszi!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1160)

Gitarosaurus 2011-02-11 09:07 |  #1161
gratu, a legszemetebbek az imprók! itt ugye a rengeteg szextola + videó besegíthet. de én mindig azt mondom, hogy az impró lényege az impró, azt nem lehet megtanulni, csak ráérezni. (rengeteg elméleti mankó és gyakorlás után természetesen) hallásfejlesztésnek viszont tényleg kitűnő gyakorlat, úgyhogy szvsz add fel házinak a maradékot!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1147)

JonasTamas 2011-02-10 22:18 |  #1160
Ajándék postázva.
Válasz 'MrBugi' hozzászólására (#1157)

JonasTamas 2011-02-10 16:52 |  #1159
Te is Brett-re gondoltál? Ha igen, akkor szintén jár az ajándék.
Válasz 'A modern tücsök' hozzászólására (#1155)

JonasTamas 2011-02-10 16:51 |  #1158
MrBugi írtaGyőzött az önzésem, (meg még sosem nyertem ilyen nívós csapatban semmit sem), így megkockáztatok egy tippet: Brett Garsed

Talált! Szép megfejtés, két betűből.

Este küldöm az ajándékcsomagot.
Válasz 'MrBugi' hozzászólására (#1157)

MrBugi 2011-02-10 13:47 |  #1157
Győzött az önzésem, (meg még sosem nyertem ilyen nívós csapatban semmit sem), így megkockáztatok egy tippet: Brett Garsed

MrBugi 2011-02-10 13:44 |  #1156
Nekem is megvan, hová kéred a megoldást?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1153)

A modern tücsök 2011-02-10 13:07 |  #1155
Én tudom, de nem rontom el a játékot. Egyenlőre...
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1154)

tibyee 2011-02-10 13:04 |  #1154
Vágó úr!
A közönség segítségét kérném!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1153)

JonasTamas 2011-02-10 12:59 |  #1153
Na, az előbb egybeírta a rendszer. Szóval:

_ _ _ T _
_ _ _ _ E _
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1152)

JonasTamas 2011-02-10 12:57 |  #1152

Gitáros-kitalálás:


_ _ _ T _ _ _ _ _ E _


Az illetőről már korábban esett szó a topikban. Még nem árulhatom el, hogy miért kell kitalálni. Majd még később írok hozzá további betűket. Aki max. 4 betűből elsőként jól tippel, az digitális ajándékcsomagot kap

JonasTamas 2011-02-09 21:58 |  #1151
Igen, a terc ellenőrzésével le tudod szűkíteni a szóba jövő skálák listáját.
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#1150)

indyhorse 2011-02-09 20:56 |  #1150
Az A hangot megtalátam, de sehogy nem jött össze a kép, de most megértettem miért :)
Vissza ütött a képolvasási technikám :)
Ha jól értem, az segít, ha az alaphang után lecsekkelem a tercet, úgy már a skálák egy része ki is esik :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1146)

JonasTamas 2011-02-09 10:15 |  #1149
Szívesen!
Ami a kottázást illeti, valóban sokat számít a gyakorlat, eleinte sárkányvért izzad az ember. A nagyon gyors részeket le lehet lassítani kottázáskor, pl. Guthrie esetében ez elkerülhetetlen. Egyéb varázsszer sajnos nincs, sokat kell csinálni, és akkor ráérzel a bonyolult ritmusokra is.
Nálam a húrok viszonylag alacsonyan vannak. Korábban magas actionnel játszottam és tényleg van sok előnye annak is, van is még olyan gitárom amin a húrtávolság még mindig úgy van beállítva. A vibrato és a nyújtás is nagyon szép tud lenni magas húrokkal, de azért akkora különbséget nem jelent a dolog, inkább megszokás kérdése.
Válasz 's4tch' hozzászólására (#1148)

s4tch 2011-02-09 08:44 |  #1148
Hát ez nagyon komoly munka, köszönöm a többiek nevében is! Otthonról majd emésztgetem, el fog tartani egy darabig.

Két kérdésem hadd legyen, csak részben a kottához kapcsolódóan. Egyrészt ezeket a ritmusképleteket hogy a csudába lehet lekottázni? Használsz valami segédeszközt, vagy annyi gyakorlatot szereztél benne, hogy nem probléma? (Ezért nem kottázok: leszedni sikerült elég sok dolgot, de a ritmikát nem tudom lejegyezni.) Másrészt ahhoz kapcsolódóan, hogy mennyire tisztán és milyen gyorsan játszik ez a faszi, azt olvastam a hivatalos fórumán, hogy viszonylag magasra állította a húrokat a gitárjain, lévén jobban tud artikulálni, jobb a dinamika magasabb actionnel; neked hogy van beállítva a gitárod, nagyon alacsony, vagy magasabb húrtávval játszol?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1147)

JonasTamas 2011-02-09 00:17 |  #1147
s4tch írtaAzért ha véletlenül lekottáznál egy-egy Govan imprót...





Guthrie Govan improvizáció kottája, 1-12. ütem

Ígértem ízelítőnek egy Guthrie improvizációs kottát. Itt érkezik. Ahol bonyolultabb, ott írtam ujjrendet is.

A videó alatt látható a több méter hosszú kotta. Három titkárnőt rúgtam ki menet közben, de megérte.





Válasz 's4tch' hozzászólására (#967)

JonasTamas 2011-02-08 23:04 |  #1146
indyhorse írtaTamás, szórakozgattam a Eloquent Look című backtrak-el, amit küldtél. Jól érzem E moll és E líd van benne?

Az első fele Ab-moll, a második fele (0:42-től) C-moll.

Ha kipróbálod a megfelelő részekre a fenti alaphangokat, akkor hallani fogod, hogy valóban ezekre a hangokra épül. Utána pengesd hozzá a kis terceket is (első felében Cb, második felében Eb), ezek lesznek a második legfontosabb hangok.
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#1141)

JonasTamas 2011-02-08 22:59 |  #1145
ibanezrg565 írtaSzia Tamás.Szeretnék egy két régi számomat felújítani,jobb hangszereléssel,jobb alapokkal.Egy jó szoftver kellene itthonra,igaz mondtad már a Reasont de elég bonyolúlt.Olvastam a Guitar tracks pro3 vagy 4-ről.Ismered ezt a progit jó ez?

Én nem próbáltam soha a Guitar Tracks Pro-t, de a Cakewalk általában jó dolgokat csinál, valószínűleg ez sem lehet rossz.

Amúgy én azt javaslom, hogy jobb most a bonyolultabb (azaz profibb) szoftverbe beruházni, mert csak egyszer kell kitanulni és aztán sokáig használhatod. Ha egy egyszerűbbet választasz, akkor lehet hogy pár hónap múlva teheted is félre.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1139)

ibanezrg565 2011-02-08 21:35 |  #1144
Köszi!
Válasz 'Lee_Kajko' hozzászólására (#1143)

Lee_Kajko 2011-02-08 20:53 |  #1143
Én a Fruity Looper-t használom. Elsőre kicsit bonyolult, de egy kis angol tudással és tesztelgetéssel hogy mi mire való, egész jól bele lehet jönni. Ráadásul van egy rahedli oktató videó a neten a programmal kapcsolatban. ;)
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1139)

indyhorse 2011-02-08 20:41 |  #1142
Bocs, F moll és F líd.
Ez a gityóm lejjebb van hangolva fél hanggal :)
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#1141)

indyhorse 2011-02-08 20:39 |  #1141
Tamás, szórakozgattam a Eloquent Look című backtrak-el, amit küldtél.
Jól érzem E moll és E líd van benne?

Lovrek Krisztian 2011-02-08 18:53 |  #1140
Pedig de. Megfelelő skálák+stílusazonos frazeálás. Ez a kulcs bármilyen műfajhoz..
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#1137)

ibanezrg565 2011-02-08 18:25 |  #1139
Szia Tamás.Szeretnék egy két régi számomat felújítani,jobb hangszereléssel,jobb alapokkal.Egy jó szoftver kellene itthonra,igaz mondtad már a Reasont de elég bonyolúlt.Olvastam a Guitar tracks pro3 vagy 4-ről.Ismered ezt a progit jó ez?

A modern tücsök 2011-02-08 16:17 |  #1138
Akkor mitől? Egy egy spanyol gitártól?
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#1137)

Snakepit 2011-02-08 15:43 |  #1137
Gyerekek, nem attól lesz valami spanyolos, jazz-es vagy rock-os ha buzi skálákat használtok. (By Landmine - utólagos engedelmeddel...:))

tibyee 2011-02-08 13:03 |  #1136
Igen ezzel tisztában voltam , csak úgy megtetszett ez a m6 pentaton megfejtésem.
Ebből meg az alaphang, meg a #9 marad ki, és ugyanott vagyok!
A #9 azért "visszacsempészem", az alaphang meg nem fontos, majd a basszer hozza!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1133)

JonasTamas 2011-02-08 12:32 |  #1135
Elég jó kihívás ebből az akkordmenetből spanyolos hatást kihozni. Én egy A-dórt kombinálnék F#-fríggel, és viszonylag sok kromatikus átvezetőhanggal.
A fél-egész több körön át valóban nem lenne jó, túl nagy feszültség feloldás nélkül.
Válasz 'somax19' hozzászólására (#1134)

somax19 2011-02-08 09:20 |  #1134
Sziasztok!

A következő kérdésem lenne,Fisz moll7 A moll7 alapra milyen skálát lehetne játszani hogy az spanyolos legyen. Konkrétan Feliciano Light my Fire-ről van szó.Elvileg fél-egész skála spanyolosan hat de nem az igazi. Probáltam mindkét moll7 frigként kezelni ,de úgysem az igazi.

JonasTamas 2011-02-08 09:14 |  #1133
Az A7#9-re egy C-moll pentatont is játszhatsz. Sőt, ha ebbe belepakolod az A-t és a C#-t, akkor kész az A-alterált skála.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1132)

tibyee 2011-02-08 07:30 |  #1132

Köszönöm a további jó tanácsokat!
Valahogy így próbálkozom mostanában, de az ilyen "bonyolultabb" szerkezetű akkordmenetnél, azért néha bajban vagyok...
Az előre megtervezéssel nincs is akkora baj, de ha imprózni kell akkor bizony így harminc év után is képes vagyok belebonyolódni!
Viszont az egyszerűség híve vagyok, és nem hagyott, hagy a dolog nyugodni, ezért kicsit "elgondolkoztam", és láss csodát, számomra megint új felfedezés született!
Próbáltam mollos, dúros pentatonokra leegyszerűsíteni, ami a nem alterált akkordok esetében tökéletesen működik, de a többi még mindig neccesnek bizonyult.
És amikor a Em7b5-re keresgéltem a hangszeren a pentatonokat, akkor ( Köszi Robben Ford! ) "Beugrott" a m6 pentaton! Hogy eddig erre nem jöttem rá!!!
Szóval egy Em7b5-re, Gm6 pentaton, egy A7#9-re, Bbm6 pentaton.
Persze így hiányzik két hang, de nem vészes, és talán kicsit egyszerűbb is a dolog.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1125)

JonasTamas 2011-02-08 00:11 |  #1131
Gratula a lányokhoz, tök jó hogy átadtad nekik is a zene szeretetét.
És folytasd a zenét mindenképpen, ott van a kezedben minden, ami egy nagyon jó gitárost jellemez. Technika, dallamérzék, sound.
Persze, segítek szívesen ha stúdióügyekben lesz majd kérdésed.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1130)

ibanezrg565 2011-02-07 23:17 |  #1130
A zenei alapot úgy vágtam össze sound forge-vel.Az már megvolt valahonnan már nem emlékszem letöltöttem backing tracksokat .A dallamot azt én írtam az úgy jött belülről.Már régóta, 16 éves korom óta gitározom,nagyon szeretek gitározni ,most 51 évesen is ugyanolyan lelkesedéssel csinálom.Jártam én is még annak idején az OSZK-ba 2 évig gitározni tanulni.Ott ragadt rám egy kis zeneelmélet is.Aztán csak úgy magamtól játszogattam.Hála az égnek van két lányom mindkettő hegedűs,ők tudnak segíteni az elméleti részben.Minkettőre nagyon büszke vagyok,a nagyobbik a Pécsi Pannon Philharmonikusokba hegedűl,a kicsi pedig most jár Győrbe főiskolára.Terveim azok vannak bőven ,szeretnék sokat fejlődni és megvalósítani az elképzeléseimet ,amibe már most nagy erőt adtál nekem.Köszönöm.Szeretnék egyszer stúdióba egy két saját számot felvenni,kiváncsi lennék hogy szólna?Esetleg ha ebben tudnál majd segíteni az jó lenne.

ibanezrg565 2011-02-07 22:38 |  #1129
Köszi szépen,nagyon örülök.A Lonert még annak idején egy Hamer gitárral játszottam fel egy szalagos magnóra.Zoom effektem volt már nem nagyon emlékszem milyen tipus de sokat kisérleteztem vele hogy hasonló soundot érjek el vele.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1126)

JonasTamas 2011-02-07 22:30 |  #1128
ibanezrg565 írta Daczi Zsolt emlékére by Horváth Imre

És ez is tele volt feelinggel. Nagyon jó ez is.
A zenei alap is saját szerzemény?

Mesélj pár szót az eddigi zenei pályafutásodról+tervekről, érdekelne.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1124)

JonasTamas 2011-02-07 21:57 |  #1127
" Az viszont biztos hogy a korán elment társak( Bencsik Samu, Daczi Zsolt és még sokan) szívesen beveszik a zenekarba mert egy nyelven beszéltek. "

Válasz 'atti65' hozzászólására (#1122)

JonasTamas 2011-02-07 21:56 |  #1126
Imre, ez a Loner feldolgozás nagyon jó volt!! A tremolókarhasználat is nagyon hasonlított az eredetire. És ez az egyik legjobb Loner-hangszín, amit valaha is hallottam (pedig én is vettem fel saját Lonert, de az nem szólt ennyire közel az eredeti soundhoz).
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1116)

JonasTamas 2011-02-07 21:53 |  #1125
tibyee írtaKöszönöm szépen! A Lokriszi6# már próbálgattam, és tényleg nagyon jó, érdekes, és érdemes "ízlelgetni" Az A7#9-re én super Lokriánnal próbálkoztam, szerintem az se rossz, de a fél egészet is kipróbálom, meg a többi általad javasolt skálát is, csak hát úgy jönnek , mennek ezek az akkordok, hogy a hajam is Majd lassítok egy kicsit mert könnyű belebonyolódni... Köszönöm még egyszer a segítséget!

Nagyon szívesen.
Egyébként a superlocrian skála az ugyanaz, mint az alterált (angolul altered) skála.

Érdemes tényleg lelassítani és megtervezni a szólót, mert teljes tempónál ütemenként váltani nem egyszerű dolog. Persze itt is az a legfőbb, hogy minél többet improvizálj ezekkel a skálákkal, és akkor automatikussá válnak. Onnantól már a lényegre (a dallamra, érzésekre) tudsz figyelni az ilyen 'vad' skálák esetén is.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1114)

ibanezrg565 2011-02-07 20:27 |  #1124
Daczi Zsolt emlékére by Horváth Imre

ibanezrg565 2011-02-07 20:27 |  #1123
Hát igen vannak és voltak nekünk is nagy gitárosaink.Én is nagyon szerettem Daczi Zsoltot .írtam is egy számot az emlékére mert nagyon nagy volt és az is marad.A Temesvári Vasárnap c.számmal örökre beírta magát a magyar rock történetébe.Itt a szám,igaz hogy nem a legjobb felvétel de így sikerült.

atti65 2011-02-07 19:21 |  #1122
Lassan 3 éve lesz mikor Alsóőrsön meghallgattam, azt hiszem akkor játszott először Mo.-on Gary Moore.
Az eső ellenére jó hangulatú volt a koncert és teljes beleéléssel lejátszotta a koncertet.
A tömeg várta a Lonert de akkor kimaradt a repertoárból.
A sustainre is figyeltem, hogy mit tesz hozzá a Gibson(ok)hoz(sok gitárt cserélt),de
nagyon erőteljesen játszott és mellette persze énekelt hibátlanul.
A profikra jellemző módon viselkedett és nem látszott hogy éppen egy "vidéki" színpadon zenél.
Ő már így marad meg emlékezetemben mégha a Magányos-t nem is hallhattam élőben,
a legszomorúbb hogy már az alkotóját sem lehet többé.
Az viszont biztos hogy a korán elment társak( Bencsik Samu, Daczi Zsolt és még sokan) szívesen beveszik a zenekarba mert egy nyelven beszéltek.

Dongo 2011-02-07 19:03 |  #1121
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1116)

Gitarosaurus 2011-02-07 18:57 |  #1120
gépemen csücsül, de azt a fejet nem vállalom, kegyeletsértés lenne (vidám balladát kreáltam, pedig ez egy "mély" nóta). feljátszom, ha lesz időm rá. különben erősen floyd-os a szám, én fixre állított strato-val játszottam.
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1119)

ibanezrg565 2011-02-07 18:26 |  #1119
Szivesen megnézném.Hol találom?

Gitarosaurus 2011-02-07 17:49 |  #1118
én youtube-ra tettem fel 5éve egy loner covert, megnézték több mint tízezren egy év alatt szerintem nagyon sokaknak adott inspirációt a munkássága és sokan szerették hallgatni Moore bácsit. sajnálom, hogy nem mentem el, amikor itt volt valamelyik évben..
Válasz 'ibanezrg565' hozzászólására (#1116)

ibanezrg565 2011-02-07 17:34 |  #1117
Sziasztok. Szia Tamás. Igazad van a Loner c. szám az utólérhetetlen,gyönyörű szám.Engem is megfogott,főleg mikor a rádióban hallgattam , Szekeres Tamással volt egy beszélgetés és ajándékba ezt a számot játszotta el,hát komolyan mondom hogy jobb volt mint az eredeti.Ez már lehet hogy húsz éve volt, vagy nem tudom pontosan de én is megpróbáltam eljátszani mert nagyon megfogott és így sikerült,nem a legjobb felvétel,már régi,örülök hogy ennyit tehetek érte. Emlékezzünk a világ egyik legnagyobb gitárosára Gary Moore-ra.

ibanezrg565 2011-02-07 17:31 |  #1116
Sziasztok. Szia Tamás. Igazad van a Loner c. szám az utólérhetetlen,gyönyörű szám.Engem is megfogott,főleg mikor a rádióban hallgattam , Szekeres Tamással volt egy beszélgetés és ajándékba ezt a számot játszotta el,hát komolyan mondom hogy jobb volt mint az eredeti.Ez már lehet hogy húsz éve volt, vagy nem tudom pontosan de én is megpróbáltam eljátszani mert nagyon megfogott és így sikerült,nem a Loner by Horváth Imre

airchild 2011-02-07 13:40 |  #1115
Gary Moore....sajnos sorra távoznak a zenészek közülünk... Nekem a gyermekkori kedvencem tőle a Run For Cover lemez volt, bár a vicc az, hogy csak később tudtam meg, hogy Gary Moore műve. Sajnos az Empty Rooms sosem volt aktuálisabb.

füldugó: én használom a music safe pro-t, innen a honlapról rendeltem, és meg vagyok vele elégedve. A leggyengébb szűrő is bőven eleget csillapít.

tibyee 2011-02-07 13:35 |  #1114
Köszönöm szépen!
A Lokriszi6# már próbálgattam, és tényleg nagyon jó, érdekes, és érdemes "ízlelgetni"
Az A7#9-re én super Lokriánnal próbálkoztam, szerintem az se rossz, de a fél egészet is kipróbálom, meg a többi általad javasolt skálát is, csak hát úgy jönnek , mennek ezek az akkordok, hogy a hajam is
Majd lassítok egy kicsit mert könnyű belebonyolódni...
Köszönöm még egyszer a segítséget!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1112)

JonasTamas 2011-02-07 13:31 |  #1113
indyhorse írtaGitárosként, zeneszerzőként Still Got the blues, Loner, Pretty Women. Énekesként a Walking by my self :)

A Key To Love c. szám szólója is zseniális, és a lehető legegyszerűbb elemekből hozta ki.
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#1107)

JonasTamas 2011-02-07 13:24 |  #1112
Az alterált akkordok esetén külön szabály van a jelölésben, ott mindig kiírják a hetest. (Előfordul, hogy csak pl. "A7alt"-ként jelölik az alterált akkordot, de a hetes akkor is ott szerepel.)
Amúgy az valóban úgy van, hogy az A9 akkord tartalmazza a szeptimet is.

Ami a skálákat illeti az akkordmenetre:
Em7b5-A7#9 / Dm7-D7(b9) / Gm7-C7 / Fmaj7-A7(b9)

igen, ahogy írod is, egy 1b-s skálával körbejárható az egész, az A7alt és a D7alt akkordoknál persze C# ill. F# hozzáadásával. De érdemes kipróbálnod azt is, hogy az A7#9-re egy A-fél-egészt játszol, a D7b9-re D-spanyol fríget, a C7-re pedig C-alterált skálát. (Ezeken a helyeken van V7-I lépés az akkordmeneten belül.)

Az E-félszűkítettre pedig kipróbálható egy lokriszi 6# skála is, amiről korábban írtam (ld. Topik-tartalomjegyzék). De ezt inkább a második körben tenném bele, feltéve ha több szóló-kör is van.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1108)

Lovrek Krisztian 2011-02-07 12:07 |  #1111
Én teljesen proli füldugókat használok, Sexy használ vmi pro(bb) cuccost.
Válasz 'Xanax' hozzászólására (#1100)

tibyee 2011-02-07 11:52 |  #1110
vagyis: b7!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1109)

tibyee 2011-02-07 11:51 |  #1109
Jav: 7b!!!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1108)

tibyee 2011-02-07 11:43 |  #1108
Köszönöm!
Igen, lemaradt a hetes, de van ahol így van "elterjedve", mert a kilencesben már eleve benne van a hetes: 1, 3, 5, 7, 9. ( pl: a 13-as hoz sem írunk oda mindent )
Ha csak: 1. 3. 5. 9. akkor az dúr add2 vagy rosszul tudom?
Jogos egyébként az észrevételed, csak mondom van ahol így terjesztik az igét...
Köszönöm a szakértésed, és még egy kérdés, ha megengeded!
Akkor milyen skálát, skálákat használnál, erre az akkordmenetre?
( egy f dúrral letudható szerintem az egész, de azért itt sok minden szóba jöhet. )
Valami egyszerűre gondolok!


Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1103)

indyhorse 2011-02-07 11:36 |  #1107
Gitárosként, zeneszerzőként Still Got the blues, Loner, Pretty Women.
Énekesként a Walking by my self :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1105)

tibyee 2011-02-07 11:28 |  #1106


JonasTamas 2011-02-07 11:01 |  #1105




Rest in peace, Gary!


Javaslom, hogy a mai napot szenteljük Gary Moore-nak, az egyik legnagyobb rock- és bluesgitárosnak, aki tegnap eltávozott közülünk.

Kinek mi volt a kedvenc Gary Moore lemeze, száma ill. szólója? Van-e hozzá kötődő személyes emlék? Vagy akinek van, az tehet fel saját felvételt, feldolgozást valamelyik Gary Moore számról.

Nekem az After Hours lemez a kedvencem a blues-lemezek közül (a Cold Day in Hell c. szám maga a csúcs), a rockos lemezei közül pedig s Wild Frontier (a Loner c. szám teljesen utolérhetetlen).

Spoti 2011-02-07 10:55 |  #1104
Randall írtaMegint off, de itt mindig olyan családias a hangulat, gondoltam, megkérdezem: ki tudna reális áron profi füldugót? Egyáltalán: ki használ ilyesmit koncerten vagy próbán?

Lehet kapni profi füldugót 7E Ft-ért. (Music safe pro) ez egy 3 külömböző tompítású füldugóból álló szett. Asszem itt hangmesterbe láttam.
Válasz 'Randall' hozzászólására (#1098)

JonasTamas 2011-02-07 10:41 |  #1103
A szóló alatti akkordmenet így teljesen rendben van. És szépen visszavezet a refrénre is.

Amit úgy írtál, hogy "A9#", azt inkább A7#9-nek jelölik, így egyértelműbb az akkord funkciója. (Feltéve ha egyre gondoltunk: az A-C#-E-G-H# hangokból álló akkordra.)
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1101)

MrBugi 2011-02-07 10:15 |  #1102
Randall írtaMegint off, de itt mindig olyan családias a hangulat, gondoltam, megkérdezem: ki tudna reális áron profi füldugót? Egyáltalán: ki használ ilyesmit koncerten vagy próbán?

Én nemrég vettem gyógyszertárban valami kemény 50Ft-ért. Hogy profi vagy nem, azt nem tudom, de "működött".
Válasz 'Randall' hozzászólására (#1098)

tibyee 2011-02-06 21:38 |  #1101
Szia Tomi!
A véleményedre lennék kíváncsi!
Játszunk egy eléggé egyszerű nótát, amit egy kicsit fel turbóznák a szóló alatt...

V: //: Dm / Gm / A7 / Dm ://
/ Gm / Gm / E7 / E7 / F / F / E7 / A7 /

R: //: Dm / Am / E7 / Am ://

Itt jönne a szóló, amire a következő akkordmenettel próbálkozom...
Illetve pár kör után a refrénre kellene vissza térni.
Helyes ez így szerinted?

sóló: / Em7b5-A9# / Dm7-D7(b9) / Gm7-C7 / Fmaj7-A7(b9) /

Előre is köszi!


Xanax 2011-02-06 19:10 |  #1100
krisztiánék használnak füldugót.
Válasz 'Randall' hozzászólására (#1098)

JonasTamas 2011-02-06 19:09 |  #1099
Én eddig nem használtam, de néha tényleg jól jönne.
Válasz 'Randall' hozzászólására (#1098)

Randall 2011-02-06 19:00 |  #1098
Megint off, de itt mindig olyan családias a hangulat, gondoltam, megkérdezem: ki tudna reális áron profi füldugót? Egyáltalán: ki használ ilyesmit koncerten vagy próbán?

JonasTamas 2011-02-06 18:57 |  #1097
Állítólag majdnem olyan rossz, mint nyolc és fél óra a nikkelbányában...
(Ezt egy régebbi titkárnőm mesélte, de aztán egyszer azt mondta a dórra, hogy az egy oszlop. Persze hogy kirúgtam, honnan vesz ilyen sületlenséget??)
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1095)

JonasTamas 2011-02-06 18:54 |  #1096
A Farewell szólódat is felteheted majd ha gondolod, jó az az alap nagyon.
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#1094)

Gitarosaurus 2011-02-06 16:41 |  #1095
"olyan lesz, mint nyolc óra a nikkelbányában" azt nem tom milyen, de
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1086)

indyhorse 2011-02-06 13:43 |  #1094
Nekem tervbe van valamit felvenni, de most éppen a Farewell Ballad-ra tolom ZW-től :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1093)

JonasTamas 2011-02-06 10:30 |  #1093
Ha valakinek van kedve saját szólót felvenni és felteszi ide, akkor szívesen írok hozzá véleményt, tanácsokat. A zenei alap az #1081-ben tölthető le, a többi infó pedig az #1086-ban található.

JonasTamas 2011-02-06 10:27 |  #1092
Köszönöm! Wah pedállal tényleg jól lehet kombinálni a vibratokat. Egyébként ezen a felvételen néhány vibrato nem bal kézzel készült, hanem jobb kézzel, a hídra támaszkodva (ez Floyd Rose esetén nagyon jól használható).
Válasz 's4tch' hozzászólására (#1090)

JonasTamas 2011-02-06 10:23 |  #1091
Köszi!
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#1089)

s4tch 2011-02-05 21:01 |  #1090
Állat vibratok vannak benne, nagyon hangulatos lett.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1086)

tibyee 2011-02-05 20:58 |  #1089

Há ez már megint milyen QrvajoOÓ!!!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1086)

JonasTamas 2011-02-05 11:14 |  #1088
Nem gond a 10-es húr, legato esetén nem jelent szinte semmilyen különbséget, úgyhogy nyugodtan gyakorolhatod 10-es húrkészlettel.
Válasz 'gemesibalazs' hozzászólására (#1087)

gemesibalazs 2011-02-04 19:37 |  #1087
Szia
Egy kicsit más téma de szeretném megkérdezni h mi a véleményed!
A legátó technikánál nem gátló dolog ha vastagabb húr?Pl 10-es?
Tehát nem nehezebb megtanulni pl 10-el mint 9-el?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1086)

JonasTamas 2011-02-04 19:21 |  #1086




Drivin’ Blues szóló – szólófelépítés, kontrasztok, folyamatos tizenhatodok

0:02-0:19 A szóló első témája azt mutatja meg, hogy egy egészen rövid (pl. itt mindössze kétféle hangból álló motívum is nagyon jól használható, ha válaszként egy hosszabb, eltérő dallamot párosítunk mellé. Utána megint visszatér a fapados motívum a C# és H hangokkal. Hogy ne legyen teljesen lemásolva, a visszatérésnél érdemes kisebb módosítást csinálni, itt pl. az utolsó C# hangot sokkal hosszabbra hagytam, és egy tonna vibrato-t is kapott. És másodjára a válasz teljesen eltérő. Érdemes akár az irányát is megváltoztatni, itt pl. az alaptémánál magasabb hangon és felfelé indul a válasz (legalábbis eleinte), míg az első esetben lefelé ment, és eleve az alaptémánál mélyebbről indult. Így ez négy részből álló csoport kerek egészt alkot.

Ez a szóló amúgy elsősorban nem a motívum-ismétlésekről szól, hanem a kontrasztokról. A fenti rövid témán kívül nincs is nagyon benne ismétlődő motívum. Viszont kontraszt annál több. Már az első szakaszban leírt párosításban is benne rejlik az ellentét (a hangmagasságok és irányok ellentéte). A következő részek pedig még inkább ezt a módszert járják körül.

0:19-0:37 Először egy apró trükk: mint hallhatjátok, az előző rész végéről ide átlógó tizenhatodos mászkálás nem áll meg egy hosszabb hangon az új kör nyitó pillanatában. Ez sokszor túl kiszámítható megérkezés lenne. Ehelyett még négy hanggal „túllógattam” a futamot, amely így belelóg a második szakaszba, és így részét képezi a következő körnek, ebből indulhat ki az új téma. Ez egy jó módszer az összeollózott hangzású szólók elkerülésére, ahol külön-külön megvannak a jó témák, dallamok, futamok, csak nem akarnak összeállni teljes szólóvá.

A második szakasz első fele a folyamatosan gyorsuló hangokra épül, míg a második fele az egyenletes tizenhatodokra. Ez is egy kontraszt.

Amúgy érdemes sokat gyakorolni a folyamatos tizenhatodos mászkálást. Minél inkább bejárod a gitár nyakát közben, annál jobb. Ez hihetetlen sokat tud lendíteni abban, hogy a gitár nyakának hangjait hirtelen is hozzá lehessen rendelni az adott hangnemhez. Eleinte persze lassabb zenei alappal kell az ilyet gyakorolni. (Minél kevesebb skálaszerű, bejáratott fogással, minél több terc, kvart, vagy még annál is nagyobb hangközzel, és sok egy húron történő fekvésváltással.) Ja, és ilyenkor nem szabad arra gondolni, hogy „na, most a 7. fekvésben vagyok, akkor ez a dór skála helyszíne, akkor most átmegyek eggyel arrébb a fríg dobozba..”. Ez ilyenkor nem hasznos megközelítés. A helyes és tudatos megközelítés itt az, hogy megpróbálod a dallam összes hangját magadban megnevezni (és lehetőleg azt is felidézni, hogy ez melyik fokot jelenti, azaz milyen hangulatot fog létrehozni). Nyilván ha még ilyet nem csináltál, akkor nem tizenhatodokkal kell kezdeni, hanem negyedekkel. És eleinte nem lesz könnyű, a koncentráció miatt olyan lesz, mint nyolc óra a nikkelbányában. De nagyon megéri.

0:37-1:05 A harmadik szakasz hosszabb, majdnem fél perces. Ez is mutatja, hogy azért szó sincs arról, hogy mindig 4 vagy 8 ütemenként kell felépíteni a szólót. A zenei alap menjen csak nyugodtan 4 vagy 8 ütemes periódusokban, de a logikailag egybetartozó szóló-részeknek nem muszáj egybeesni a zene szakaszhatáraival. Meg aztán a rockzene a szabadságról szól (de a célokat a TUDATOS szabadsággal lehet elérni, nem pedig a „pont lesz@rom” jellegű szabadsággal).

0:37-nél egy kifejezetten dallamos rész indul, ami egy újabb kontraszt, az addigi mechanikusabb, egyenletesebb szóló-szakasznak a szöges ellentéte. 0:48-nál hallatszik, amit az előbb a szakaszhatárok felrúgásáról írtam. A kíséretben visszatér a legelső harmóniamenet, de a szóló folytatja a felfelé szárnyalást, még egész pontosan 2 és fél ütemig (0:51-ig). Onnantól pedig újabb kontrasztként visszatér a sűrű, nem a dallamosságra kihegyezett rész (Satriani-féle pengetőél-tapping használatával, amely jó hosszan eltart, folyamatos harminckettedekkel. Az előző dallamos szakasznak nyoma sem maradt. A harminckettedes rész végül egy játékos legato+2. ujj tapping+csúszás futamba megy át.

1:05-1:22 Az előző gyors rész ellentéteként most szaggatott, tipikus wah-os húrzajokkal tarkított témát hoztam be. Motívum-ismétlés is akad itt, a második szakasz folyamatosan gyorsuló pentaton-ötlete tér vissza módosított formában (amely rögtön egy újabb ellentét a húrzajra és szünetekre épülő téma után. És akárcsak a második részben, itt is egy egyenletes tizenhatodos rész váltja a folyamatosan gyorsuló futamot.

A szóló:

Drivin' Blues Jam by Jonas Tamas



A zenei alap az #1081-ben letölthető, a jobb szélső nyílra kattintva.

indyhorse 2011-02-04 12:51 |  #1085
Sokat is tanultam belőlle.
Jöhet még ilyen.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1084)

JonasTamas 2011-02-04 11:43 |  #1084
Szívesen! Sokat elemezted ezt az e-mollos riffet, foglalkoztál vele, átgondoltad az elméletét, úgyhogy azt gondoltam, hogy ez megért egy sárkány-metálos csomagot
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#1083)

indyhorse 2011-02-04 11:21 |  #1083
Tamás!
Köszönöm a csomagot, nagyon hasznos dolgok vannak benne, de igazából én érdemeltem meg

indyhorse 2011-02-04 11:11 |  #1082
Megvigasztalom!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1078)

JonasTamas 2011-02-04 08:41 |  #1081
Ez a következő szólóelemzés zenei alapja. Ezúttal az alapot előre felteszem, letölthető verzióban (a nyílra kell kattintani a letöltéshez).

Hamarosan érkezik majd a szóló is, és a leírás is. A hangnem C#-moll.
(Ez a backing track innen származik: jamtrackcentral.com)


Drivin' Blues zenei alap by JonasTamas@Hangmester

JonasTamas 2011-02-04 08:38 |  #1080
Ez már legalább a kilencedik titkárnőm, aki ott kötött ki...
Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#1079)

Guitarplayer 2011-02-04 08:16 |  #1079
rájöttem, hogy jó biznisz kolostort üzemeltetni

JonasTamas 2011-02-04 08:08 |  #1078
indyhorse írtaAdd meg a telszámát, az én szintemen elég lesz a zenei tudása :)

Úgy tudom, már nincs telefonja. Bánatában kolostorba vonult apácának...
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#1075)

JonasTamas 2011-02-04 08:07 |  #1077
Gitarosaurus írtadomináns bebop-mánia.. az gyógyíthatatlan

Pontosan
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1073)

indyhorse 2011-02-03 20:35 |  #1076
Az jó lesz, annó megtanultam mindent, de elfelejtettem és jó lenne megint érteni.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1068)

indyhorse 2011-02-03 20:34 |  #1075
Add meg a telszámát, az én szintemen elég lesz a zenei tudása :)
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1072)

indyhorse 2011-02-03 20:33 |  #1074
Köszi, én már kaptam :)
Egy csomó új tudást
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1066)

Gitarosaurus 2011-02-03 19:35 |  #1073
domináns bebop-mánia.. az gyógyíthatatlan
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1072)

JonasTamas 2011-02-03 19:11 |  #1072
Őt múlt héten rúgtam ki... F#-mixolídbe E# hangot pakolt bele...
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#1071)

Gitarosaurus 2011-02-03 18:57 |  #1071
egy ötlet a megüresedett állás betöltésére:



moddolható.. kívül-belül!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#1064)

Lovrek Krisztian 2011-02-03 18:51 |  #1070
"tudom mi a dór-skála"

Éspedig?
Válasz 'Danone' hozzászólására (#1069)

Danone2011-02-03 18:44 |  #1069
1) tudom mi a dór-skála.
2) szerintem nem olvastál elég figyelmesen vagy nem érted az utalást...
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#1055)

JonasTamas 2011-02-03 15:48 |  #1068
Tervezek egy 12 részes sorozatot a fokokról*, az majd pont az ilyen relatív hallási képességeket fogja erősíteni.


----------
*csak majd valami jobb cím kell a sorozatnak... a "Fokok" nem elég sárkány-metálos. Megvan! "Bloody Intervals" - ez jó lesz.
Válasz 'horvathaz' hozzászólására (#1067)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu