HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


JonasTamas 2011-01-27 22:40 |  #965
A lehallgatás vx. guitar pro kérdésről: nekem szerencsére nincsen ilyen kísértés, mert a legtöbb dologról, amit meg szeretnék tanulni, nincsen GP tab :) (Pl. Howe vagy Guthrie improvizációk a YouTube-on). Ezért nincs más hátra, le kell szednem, és érzem is a pozitív hatását, hogy nem készen kapja az ember a kottát, hanem saját maga dolgozza fel. Később, a saját improvizációnál egyértelműen kifizetődik a hallás alapján való leszedésre 'áldozott' idő.
Válasz 'petrot' hozzászólására (#952)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 22:39 |  #964
Időről-időre mindig végignézem-ahogy ma is. Nekem ez a rock fusion netovábbja.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#963)

JonasTamas 2011-01-27 22:34 |  #963
Wow, köszi, nem is tudtam, hogy van fenn ilyen koncertvideó! Egy óra tömény zsenialitás
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#958)

tibyee 2011-01-27 19:57 |  #962
Én konkrét nyolcvan ötre gondoltam...
Borzasztó volt az OSZK-s "zeneoktatás" legalábbis vidéken.( Pesten azért más volt a helyzet )
Az elsők között voltam itt a világvégén, aki komolyabb négyes, meg ötös hangzatokat tudtam fogni gitáron, az alterált akkordokról már nem is beszélve.
Örök hála érte Botos tanár úrnak!
Egy dolgot hiányolok ma ami az OSZK-ban többé kevésbé "tananyagként" szerepelt, mégpedig a tradicionális táncritmusok tanítását...
Ma elvétve sem találkozom ilyesmivel...
Pedig egy gitárosnak is illik tudni egy bosanovát, vagy egy pasodoblét, stb.
A modern zenei ritmusvilágban is előfordul ezek valamilyen változata!

Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#959)

tibyee 2011-01-27 19:45 |  #961
Nyolcvanas évek eleje...
Szalagos magnó, meg lehetett felezni a sebességét, és így egy oktávval lejjebb szólt kb!!!fele sebességgel...( azért egy negyed hang eltérés biztos volt )
Valahol a padláson megvan még!
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#957)

vEgGg 2011-01-27 18:41 |  #960
Én azért álltam át a tabokról a lehallgatásra, mert szerintem "egyszerűbb" hallásra leszedni dallamokat, mint a tabból hangról hangra memorizálni. Persze ahhoz, hogy ez működjön, már kell valamennyi tapasztalat, hallás, meg nem árt tudni, hogy pl. melyik skálában mozogjon az ember. Ha ezek megvannak, akkor szerintem kevésbé megterhelő a hallás utáni leszedés, mint a tabozás. Persze az ilyen kihallhatatlan gyors futamoknál azért van a taboknak is létjogosultsága...

Gitarosaurus 2011-01-27 18:40 |  #959
na igen, SAJNOS az oszk már 2006 előtt is rossz vicc volt, pedig akkor még volt némi jogi súlya.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#955)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 18:38 |  #958
Brett Garsed és TJ Helmerich koncert minden rock fusion-t szerető ember figyelmébe. A doboknál Virgil Donati.


JonasTamas 2011-01-27 18:06 |  #957
Emlékszem, amikor a magnókazetta állandó, másodpercenkénti visszatekerésével szedtem le Malmsteen Live in Leningrad koncertjének gyors futamait... régi szép idők:)

Jó hogy említed a Winger-t. Reb Beach is nagy kedvenc
Válasz 's4tch' hozzászólására (#956)

s4tch 2011-01-27 17:01 |  #956
Abban jellemzően egységesek a vélemények, hogy a lehallgatás segíti a fejlődést. Szinte minden hiteles tanár elmondja, mennyire hasznos leszedni a kedvenc nótákat.

A gyors, hosszú futamokat régebben rengeteg hallgatással tudtam csak leszedni. Egyszer csináltunk egy Queensryche-estet, kotta híján muszáj volt leszedni a szólókat, vért izzadtam némelyikkel. Mostanában van egy bevált módszerem: Adobe Auditionben manipulálom az eredeti felvételt, ami jellemzően lassítást jelent, és szükség esetén leszedem róla a vokált is. A minap a Winger "Your great escape"-jét szedtem le így, ott mondjuk lassításra nem volt szükség, csak a vokált kellett kiszűrni, a bridge alatt eléggé elbújik a téma.

Persze ha van kotta, az is sokat tud segíteni, főleg, ha az embernek nincs ideje vagy türelme bajlódni a lehallgatással.
Válasz 'petrot' hozzászólására (#952)

tibyee 2011-01-27 16:53 |  #955
Régen szinte minden itthoni kottával gond volt...
Volt szerencsém pár hónapig a Botos Tibihez ( az idősebbhez )járni magánúton, gitárt tanulni katonakoromban. Azzal kezdte, hogy az akkori OSZK kötelező vizsga anyagban szereplő harmóniák java részét lehúzgálta, átjavította, csak lestem...
A híres slágermúzeumokról nem is beszélve.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#954)

Gitarosaurus 2011-01-27 16:44 |  #954
érdekes kérdés ez, mert egy átlagos szóló lehallgatáshoz olyan mennyiségű tudással érdemes nekiállni, ami egy kezdő számára elérhetetlennek tűnhet. ugyanakkor a kottából játékhoz is kell egy előtörténet. tehát szerintem a fokozatosság elve a jó megoldás: egyszerűbb dallamokat, akkordmeneteket viszonylag korán el lehet kezdeni megfejteni, akár kotta birtokában is, aztán kialakul. csak a kotta szerintem nem elég, mert a legtöbb netes kotta "simlis" kicsit ("Tibusz szerint is").
Válasz 'petrot' hozzászólására (#952)

ibanezrg565 2011-01-27 16:30 |  #953
Nem tudom ismeritek -e őket de nem semmi amit csinálnak.http://www.youtube.com/watch?v=v9oae5ClxaQ http://www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4

petrot 2011-01-27 16:06 |  #952
Ez egy érdekes dolog... A YT-on van fent a magyar koncert utáni Satriani riport, amiben pont erről kérdezik Joe-t. Pontosabban arról, hogy a mai világban, mikor minden a neten van, mennyire hagyatkozik a gitáros a fülére.

A magam részéről én már úgy tanulok, hogy letöltöm a guitar pro-s tabot, ami valószínűleg (a jobbaknál) a gyári kottával megegyező - és abból szépen megtanulom..

Joe viszont azt mondta, hogy szerinte továbbra is hallgatással tanulják a fiatalok a szólókat, mert pl. az ő fia is azzal kezdi, hogy a YT-on rákeres a számra és lehallgatja..

Szerintem ez hülyeség.. Vagy csak én vagyok olyan lusta, hogy kottából tanulok? Persze én is a lassított zenével együtt gyakorlok, de a bonyolult tekeréseket nem kezdem lehallgatni, hanem a kotta alapján bogarászom ki (együtt a zenével)..

A nosztalgia pedig részemről is él... Emlékszem anno Szekeres Tamás Guitar Hits c. albumáról hallgattam le a Cliffs of Dover refrénjét, többre nem is futotta :D
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#949)

JonasTamas 2011-01-27 15:47 |  #951
Lovrek Krisztian írtaJT Helmerich, nem?

Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#941)

JonasTamas 2011-01-27 15:46 |  #950
tibyee írta A magyar származású Joe Tatriani???

Válasz 'tibyee' hozzászólására (#940)

JonasTamas 2011-01-27 15:45 |  #949
" De jó lenne most gimnazistának lenni, ez a kurva internet határtalan sok lehetőséget biztosít. Anno az el nem ivott zsebpénzemből tudtam megvenni 1-1 Satriani-kottát, mikor a gimnáziumból kivittek minket Párizsba, most meg minden itt van az ember orra előtt, csak a megfelelő keresőszót kell használni. Csak meló mellett kinek van ideje gyakorolni... "


Nagyon a szívemből szóltál. Teljes forradalom zajlik épp a gitározásban, és aki most kezdi el 12 évesen, van tehetsége és komolyan is veszi, az 3 év olyan szintre juthat, amivel a 80-as években azonnal világsztár lett volna.
Válasz 's4tch' hozzászólására (#947)

JonasTamas 2011-01-27 15:43 |  #948
Bill Laswell-ről még nem hallottam, úgyhogy köszi az ajánlást.

És tényleg jó!
Válasz 'Lee_Kajko' hozzászólására (#944)

s4tch 2011-01-27 15:35 |  #947
"mindegyik valamire való gitárostól lehet tanulni, ellesni dolgokat, mégha nem is a mi stílusunk.:)"

Így van. Ezért is volt jópofa nézegetni a BirtaMiki-gitárversenyes videókat, meg olvasni ezt a topikot. Új impulzus = jó impulzus.

De jó lenne most gimnazistának lenni, ez a kurva internet határtalan sok lehetőséget biztosít. Anno az el nem ivott zsebpénzemből tudtam megvenni 1-1 Satriani-kottát, mikor a gimnáziumból kivittek minket Párizsba, most meg minden itt van az ember orra előtt, csak a megfelelő keresőszót kell használni. Csak meló mellett kinek van ideje gyakorolni...
Válasz 'Harry' hozzászólására (#934)

tibyee 2011-01-27 15:13 |  #946
Valószínűleg semmi köze a témához!? De ha mégis, akkor az csak a véletlen műve!


petrot 2011-01-27 15:05 |  #945
1. Satriani (mily' meglepő ) - Különösen a dallamvilága miatt. Nem szeretem az agyatlan tekerést, nálam a dallam fontosabb.

2. Andy Timmons - Az "egyszerűsége" miatt: sokszor sima trió felállásban adja azt a komplett zenei élményt, amit mások csak 2 gitárossal tudnak adni..

3. Eric Johnson - A harmóniák miatt.

És a többiek, sorrend nélkül: Kotzen, Vai, Petrucci, Paul Gilbert, Steve Morse, Jeff Beck, stb..

Lee_Kajko 2011-01-27 14:38 |  #944
1.Buckethead Egyszerűen imádom."Az egyik legkarakteresebb újító gitáros, egyéni gondolkodásmódot tükröző dallamvilágát, fénysebességű riffjeit, 8 újjas szólóit és arpeggióit elmondása szerint a hullámvasút és egyéb vidámparki játékok, valamint szörnyeteges filmek inspirálják."



2. Bill Laswell. Nála nem éppen a technika a lényeg. A zenéje az ami engem megfogott. Nagyon egyedi stílusa van, én valahova a jazz és a hiphop közé tudnám tenni. Az alábbi videóban ha jól tudom improvizálnak. Zseniális.



3. Paul Gilbert Őt gondolom senkinek se kell bemutatnom. :D
Az egyik kedvenc számom tőle(feat. Jimi Kidd):

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 14:38 |  #943
Kizártnak tartom, hogy végigrágjam magam az életművén, amikor azoknak sem tudom, akiket az első lefogott hangjuktól kedvelek, mert annyi idő a világon nincs!
Elég sok Nevermore "dal"ba belefutottam már, most ezt a videót is végignéztem, de a véleményem nem változott..
Válasz 'Predator (A Vadsz)' hozzászólására (#942)

Predator (A Vadsz) 2011-01-27 14:21 |  #942
az első felét még meg tudnám érteni, mármint azt h nem hallottál senkit akinek kedvenc.

Viszont azt mondani a játékára h 12egytucat feeling, az egy picit meredek, mert pont azért szeretjük őt, már aki szereti, mert annyira egyedi, h elképesztő. Ott a szólóalbuma, ottvan a nevermore diszkó. Végigrágod magad rajta, és ha azt mondod h egykaptafa bárkivel, akk' azt mondom h azon a véleményen nem lehet változtatni .
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#886)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 14:19 |  #941
JT Helmerich, nem?
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#938)

tibyee 2011-01-27 14:18 |  #940

A magyar származású Joe Tatriani???
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#938)

JonasTamas 2011-01-27 14:16 |  #939
Harry írta Bizony. Egyébként fel-fel állít az ember "IKON" listát magának az ember, de szerintem mindegyik valamire való gitárostól lehet tanulni, ellesni dolgokat, mégha nem is a mi stílusunk.:)

Így ahogy mondod. Ez volt az egyik fő oka a mai körkérdésnek.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#934)

JonasTamas 2011-01-27 14:15 |  #938
tibyee írtaKöszönöm! Kezd tisztulni a dolog, de azért "beleásom" magamat, mert érdekel a dolog! Sorrend nélkül az én kedvenceim: Mr.335 Larry Carlton Robben Ford Scott Henderson +JT

Nagyon szívesen. Ha lesz még kérdésed, jöhet nyugodtan.

A tiéd sem akármilyen névsor! A legalsó sorban az kicsoda is, nem látom pontosan...
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#929)

JonasTamas 2011-01-27 14:13 |  #937
JonasTamas írtaA Howe-Kotzen lemezek is nagyon ott vannak, az biztos.

Mármint a két közös lemezük.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#936)

JonasTamas 2011-01-27 14:13 |  #936
A Howe-Kotzen lemezek is nagyon ott vannak, az biztos.
Válasz 'Harry' hozzászólására (#928)

JonasTamas 2011-01-27 14:11 |  #935
Megérdemelnék a világhírt, az biztos.
Nekem a "V" lemezük a nagy kedvencem. A Rediscovery laza 13 percben maga a tökély.
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#927)

Harry 2011-01-27 14:10 |  #934
Bizony.

Egyébként fel-fel állít az ember "IKON" listát magának az ember, de szerintem mindegyik valamire való gitárostól lehet tanulni, ellesni dolgokat, mégha nem is a mi stílusunk.:)
Válasz 's4tch' hozzászólására (#933)

s4tch 2011-01-27 14:08 |  #933
Ismerem ezt is, és így valóban jobb - mondjuk csak annyit mondtam, hogy ez a legjobb szerzemény Martone lemezein. Martone játéka ettől még unikum.

...és ha már akusztikus, csodálkozom, hogy Tommy Emmanuelt nem említette senki. Magamon is csodálkozom, csípem az öreget. Kicsit geil, de zseniális előadó, és az őrületesen nehéz gitármunkát olyan könnyűnek láttatja, hogy a felületes szemlélő el is hiszi, hogy utána tudná csinálni...
Válasz 'Harry' hozzászólására (#922)

Harry 2011-01-27 14:02 |  #932
Ja.
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#925)

JonasTamas 2011-01-27 14:01 |  #931
Loomis nagyon rendben van! Az új Nevermore-albumról lekottáztam pár riffet, ott van a szeren. És nagyon pontosan, tisztán játszik a leggyorsabb sebesség mellett is. A szűkítettekről meg elmesélte a Wigwamban, hogy Django Reinhardt-tól tanulta ezt a kromatikus megközelítést. (Tipikusan rokon stílusú zenék, nem? )
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#884)

tibyee 2011-01-27 14:00 |  #929
Köszönöm!
Kezd tisztulni a dolog, de azért "beleásom" magamat, mert érdekel a dolog!
Sorrend nélkül az én kedvenceim:
Mr.335 Larry Carlton
Robben Ford
Scott Henderson
+JT

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#923)

Harry 2011-01-27 13:59 |  #928
1. Richie Kozten: hogy miért tetszik? mert az egész ember ZENE. Stílusos, technikás, tele érzéssel, állat énekes, egyéniség stb.

2. Richie Kotzen: mert jó:D

3. Richie Kotzen: 62 lemezen játszik, ennek majd a fele a saját projektjei.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 13:57 |  #927
Pontosan!

Nálam az Odyssey lemez az etalon, ott embertelen dalok vannak, olyan hangnemváltásokkal és progresszivitással, hogy csak pislog az ember..kár, hogy nem olyan jó a PR-juk, mint a DT-nek, megérdemelnék azt a szintet..
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#924)

JonasTamas 2011-01-27 13:56 |  #926
Gary Moore-t lájkolom ezerrel! Ő is zseniálisan érzi a dallam vs. technika helyes arányait. A "Blues for Narada" második szólóját pedig szinte lehetetlen olyan szépen lejátszani mint ahogy ő tette.
Válasz 'indyhorse' hozzászólására (#891)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 13:55 |  #925
Nem semmi a fickó..ránézésre egy zöldségesnek nézném a piacról..oszt milyet gitározik mán..?

Egyik comment a videó alatt:

"Just bought this sheezy! Lead reminds me a lot of Carlos Santanna. Very beautiful!"

Válasz rá:

"sorry dude he's a BILLION TIMES BETTER than Mr. Santana!"
Válasz 'Harry' hozzászólására (#922)

JonasTamas 2011-01-27 13:53 |  #924
Lovrek Krisztian írtaHa konkrétan a metálgitározásról van szó, akkor sztem két olyan világhírű fickó van, akik mind riffelésben, mind szólókban kiemelkedőek, az egyik Dimebag, a másik meg Michael Romeo ( Symphony X ).

Romeo-nak ott a helye minden szempontból. Egyedi riffek, egyedi szólók, tökéletes technika (a tapping-arpeggio minden segédeszköz (hajpánt) nélkül nála talán a legtisztább), zseniális hangszerelő (szimfonikus zenekart is, lásd Odyssey), és brutál jó számokat ír (prog, neoklasszikus, és 'sima' modern metál stílusokban egyaránt).
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#907)

JonasTamas 2011-01-27 13:49 |  #923
Köszi a GT-s anyagokat!

A Pitch Axis használatáról a #842-ben olvashatod a leggyakoribb megközelítéseket.

És hogy konkrétan milyen zenei környezetben használható: ha például a kíséret sok mindent megenged (mondjuk csak egy kvintfogás van), akkor a pitch axis az egyik módszer a szóló változatossá tételére. Vagy akár a billentyűszólam is nagyon jól felturbózható ezáltal, például egy sima H basszusgitár-alapra játszhat a billentyű 4 ütemenként H7b9-et, H7-et, Hmaj9-et, Hmaj7#11-et. Ekkor a szóló hangneme így váltakozik: H-spanyol fríg, H-mixolíd, H-dúr, H-líd.

De számíráshoz is jól használható, erre a #231-ben tettem fel példát (TAB + leírás)
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#915)

Harry 2011-01-27 13:48 |  #922
Én ezt a verziót ismertem. Maradok is ennél:)
Válasz 's4tch' hozzászólására (#883)

tibyee 2011-01-27 13:47 |  #921
Ez ugyanaz a koncepció, csak ez már kicsit bonyolultabb...
Shaun Baxter-től!
Szintén GT
/ Amaj7 ( E maj pentaton ) / % / Ab11 ( Bb moll pentaton ) / % / Bbm7 ( F moll pentaton ) / A13 ( A maj pentaton ) / Abm7 ( Bb moll pentaton ) / G13 ( D maj pentaton ) / Amaj7 ( E maj pentaton ) / % / Ab11 ( Db maj pentaton ) / % / Bbm7 ( F moll pentaton ) / A13 ( A maj pentaton ) / Abm7 ( Eb moll pentaton ) / G13 ( G maj pentaton ) / Amaj7 ( E maj pentaton ) /

A zárójelben, az éppen használatban lévő pentaton skála.
A % jel=ismétlőjel...
48-Szám 48 by tibyeecaster
49-Szám 49 by tibyeecaster

frettila 2011-01-27 13:40 |  #920
Okay, akkor bocs mindenkitől.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#919)

JonasTamas 2011-01-27 13:40 |  #919
airchild írtaHohó! Majd elfelejtettem a papát: Alex Lifeson!!! A mai napig óvodás gyermek lelkesedésével tudom nézni a Rush DVD-ket. És hogy egy picikét ON... is legyek, pl. az ő játékáról, megoldásiról szívesen olvasnék valami fejtegetést.

Egy Lifeson-fejtegetés tényleg jól jönne itt. Én csak áttételesen ismerem őket, Petrucci-n keresztül. (És meglepő módon Malmsteen is csinált egy Rush-feldolgozást (Anthem), ami igencsak érdekes lett.)
Válasz 'airchild' hozzászólására (#917)

JonasTamas 2011-01-27 13:36 |  #918
frettila írtaSrácok, ne csesszétek szét a topicot, légyszi. Igazatok is van, meg minden, de macerás a topic témájába vágó infot összemazsolázni 3426 ki-mit-szeret-és-utál hsz. közül. Tenkjú.

Mindenki 'ártatlan' az ügyben, az én kérésemre jött ez a sok "TOP3" felsorolás (lásd #873). Jó kis névsor jött össze már eddig is, érdemes is lesz egy-két arcnak utánanézni (én is találtam pár nevet akiket nem ismertem), szóval hasznos téma ez.

Egyben azért is tettem fel ezt a körkérdést, hogy lássam, hogy milyen jellegű/stílusú anyagokat és gyakorlatokat tegyek majd fel a topikba mostanában.
Válasz 'frettila' hozzászólására (#914)

airchild 2011-01-27 13:30 |  #917
Hohó! Majd elfelejtettem a papát: Alex Lifeson!!! A mai napig óvodás gyermek lelkesedésével tudom nézni a Rush DVD-ket. És hogy egy picikét ON... is legyek, pl. az ő játékáról, megoldásiról szívesen olvasnék valami fejtegetést.
Válasz 'airchild' hozzászólására (#911)

tibyee 2011-01-27 13:20 |  #916
Szintén Jamie Humphries munkája.
Pentaton substitution.
Az alap skála A dúr ( major ), de Bm ( Hm ) akkordra, tehát, B ( H ) dorian.
Az a dúr "szétszedhető" három pentaton skálára: B ( H ) moll pentaton, C# moll pentaton, F# moll pentaton.
Az első nyolc ütem: B ( H ) moll pentaton. A második nyolc ütem C# moll pentaton.
A következő tizenöt ütem F# moll pentaton. Az utána következő egy ütem megint C# moll pentaton. Az utolsó öt ütem, a három pentatonból összemixelt ( dorian )
63-Szám 63 by tibyeecaster
64-Szám 64 by tibyeecaster

tibyee 2011-01-27 12:56 |  #915
Szia Tomi!
Nekem kicsit "homályos" még ez a Pitch Axis...
Találtam a témával kapcsolatos anyagot, meg példát+bt.
Ebben Jamie Humphries ( GT magazin )szerintem Ő is ott van a szeren, mutatja be a dolgot.
Három skálát használ: B dorian ( A major ), B phrygian ( G major ), B aeolian ( D major ), és ha jól veszem ki, akkor ennek a három skálának, a rájuk épülő akkordjai szerepelnek az alapon.
Mégis így egy kicsit ( nem kicsit... ) bonyolultnak tűnik a dolog nekem.
Valahogy egyszerűen eltudnád mondani ezzel kapcsolatban a véleményedet?
Konkrét: Hol, milyen zenei környezetben "illik" ezt a stílust használni?
Előre is köszönöm!
Találtam még két szintén GT-s anyagot arra, hogy egy dúr skálát ha három pentatonra szétszedünk, akkor mi sül ki belőle...
Felteszem azt is ha nem gond.
37-Szám 37[1] by tibyeecaster
38-Szám 38 by tibyeecaster



frettila 2011-01-27 12:53 |  #914
Srácok, ne csesszétek szét a topicot, légyszi. Igazatok is van, meg minden, de macerás a topic témájába vágó infot összemazsolázni 3426 ki-mit-szeret-és-utál hsz. közül. Tenkjú.

Lovrek Krisztian 2011-01-27 12:50 |  #913
Ja, hát sokan meg Santana-t az világegyetem atyaúristen gitárvirtuózának tartják...ezek mind nagyon értenek a témához..
Válasz 'Wingrider' hozzászólására (#910)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 12:46 |  #912
Én ettől nem estem hasra, bocs..mint dal pedig egyenesen szar ez a darab..
Válasz 'Predator (A Vadsz)' hozzászólására (#909)

airchild 2011-01-27 12:20 |  #911
3 legkedvesebb gitáros? No ez az, ami folyamatosan változik. Akár percről percre is.
Azért próba:
1. Ty Tabor - King's X: az egyszerűségéért és a dalközpontúságáért
2. Tore Østby - Conception: a "Cardinal sin" szólójáért
3. Zoltan Bathory - Five Finger Death Punch: a riffek, tekerések, és mert hazánk fia!

egyébként meg Satriani, Vai, Petrucci,,, hehehehe

Wingrider 2011-01-27 12:11 |  #910
Sokan annak nevezték, ahogyan totál beállva esett kelt egy felhangolatlan gitárral a nyakában a színpadon.
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#906)

Predator (A Vadsz) 2011-01-27 12:10 |  #909
Ez ok, de ilyet eszembe nem jutna kitalálni, pedig zseniális:

Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#907)

Predator (A Vadsz) 2011-01-27 12:08 |  #908
Darrel, Amott, Loomis.
Válasz 'Bizsibazsi' hozzászólására (#901)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 12:00 |  #907
Ha konkrétan a metálgitározásról van szó, akkor sztem két olyan világhírű fickó van, akik mind riffelésben, mind szólókban kiemelkedőek, az egyik Dimebag, a másik meg Michael Romeo ( Symphony X ).
Válasz 'Predator (A Vadsz)' hozzászólására (#894)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 11:53 |  #906
Mé' az a repedtfazék gitározott is..?
Válasz 'Wingrider' hozzászólására (#905)

Wingrider 2011-01-27 11:52 |  #905
Lovrek Krisztian írtaAnit TOP 3: 1. Keith Richards 2. Santana 3. Santana

Kurt Kobain kimaradt.
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#903)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 11:49 |  #904
Anit=Anti
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#903)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 11:48 |  #903
Anit TOP 3:

1. Keith Richards
2. Santana
3. Santana


Bóbita 2011-01-27 11:39 |  #902
nekem loomis és dimebag.

3.at hirtelen nem tudnék mondani

Bizsibazsi 2011-01-27 11:39 |  #901
Ki a másik kettő?
Zámbó Jimmy, és Koós János?
Válasz 'Predator (A Vadsz)' hozzászólására (#895)

Predator (A Vadsz) 2011-01-27 11:36 |  #900
bemondtad a másik nagy kedvencem :)

Peca 2011-01-27 11:34 |  #899
(Bocsánat, valamiért új sor kezdésénél nem látom a kurzort és a biztonság kedvéért inkább több entert nyomtam, nehogy oldalra húzzam szét a topikot. Erre kiválóan sikerült lefelé megtenni ugyanezt:D)
Válasz 'Peca' hozzászólására (#898)

Peca 2011-01-27 11:32 |  #898
Én mostanában nagyon rámentem az After The Burialra (a gitárosok Trent Hafdahl és Justin Lowe). Nem tipikusan abban az értelemben vett gitárzene, mint több, lent felsorolt előadóé, de az ötletek, a sound, meg az egész nagyon megfogtak.

After The Burial - Encased In Ice (In Dreams, 2010) (2:13-tól a szólótól a hideg kiráz)

After The Burial - Berzerker (Rareform, (Re-issue) 2009) Ez pedig egyféleképp a shred-eposzok modern újraértelmezése:D, 2:49-től némi zenei humorérzékkel.

Nagyon szeretem még a Periphery-s Misha dolgait, főleg a lemezükre fel nem került, rockprojekt-szerű régebbi dolgait:

Bulb - Legatta

Bulb - Breeze

Aztán favorit még nálam is az Animals As Leaders-es Tosin Abasi, Bluevoodoo már gyönyörűen leírta, miért lehet (/kell) őt szeretni:D.
Természetesen Govan, Andy Timmons, Vai zenéjét is csípem, a fent leírtak főleg azok a dolgok, amiket mostanában hallgatok nagyon gyakran.
















Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

MákoSS 2011-01-27 11:32 |  #897
(tegnap bent Árcsenemi napot tartottunk...még mindig KURVA JÓ !!!! :D)
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#896)

MákoSS 2011-01-27 11:31 |  #896
Mint az "Amott-metál"..azonnal felismerhető :D
Válasz 'Predator (A Vadsz)' hozzászólására (#894)

Predator (A Vadsz) 2011-01-27 11:30 |  #895
nekem meg warrel bennevan abban a 3 emberben, akinél nem gyűlölöm a tiszta éneket :)))
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#893)

Predator (A Vadsz) 2011-01-27 11:29 |  #894
megmondom őszintén metálgitározás terén nekem is ő a nonpluszultra, mert iszonyat egyedinek tartom a stílusát, olyan stílusjegyekkel, amiket ha meghallasz, rögtön megmondom, h "ez tuti Loomis". Nem is kell ismerned a számot, legyenszó saját cuccáról, nevermore-ról, vagy bármiről. Rögtön tudom h ő az a legkisebb foszlányból ha meghallom valahol.
Válasz 'Predator (A Vadsz)' hozzászólására (#892)

MákoSS 2011-01-27 11:29 |  #893
Igazából miatta kurva jó a Nevermore, csak a Warrel hangával nem siekrült megbarátkoznom soha :D
Válasz 'Predator (A Vadsz)' hozzászólására (#892)

Predator (A Vadsz) 2011-01-27 11:24 |  #892
Pedig jobb ha tudod h Loomis istentelenül sok embert inspirál, és késztet továbbfejlődésre. Elsősorban itt nem kezdő gitárosokra gondolok, hanem olyanokra, akik már tudnak bőven mit kezdeni a hangszerükkel, és azt mondják h húú vazze, ez a csávó hihetetlen mit összeművel, és megpróbálják leszedni, és tanulják a technikáit, nótaszerkezeteit.

Főleg a tengerentúlon iszonyat nagy inspirátornév, de itt nálunk is ismerek több embert, aki ő a nonpluszultra.
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#886)

indyhorse 2011-01-27 11:23 |  #891
Én egyszerűbb csávókat szeretek.
Igazából nincs sorrend közöttük:
Slash, Sweet Child'o Mine szólója feledhetettlen.
Zakk Wylde, No More tears és a Farewell Ballad
Gary Moore, Stil got the blues
Ja és az új kedvenc a George Lynch, Mr. Scary :9
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

MákoSS 2011-01-27 11:18 |  #890
Amúgy valószínűleg, mert akiket te említesz, nem metál zenészek, hanem gitárhírók :))
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#886)

MákoSS 2011-01-27 11:17 |  #889
"az orgonapontos tág fekvésű hemiolás figurái,"

A hemiola az nem tudom mi :D, de tényleg hatalmas keze van ( mondjuk magas is hozzá, nálam vagy 10 centivel , ami 190 +), és azok király riffek :)
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#884)

MákoSS 2011-01-27 11:16 |  #888
Bazmeg, MI EZ ? :D
Válasz 'MákoSS' hozzászólására (#887)

MákoSS 2011-01-27 11:15 |  #887


Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#886)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 11:11 |  #886
"rengetegen próbálják levenni a riffelési stílusát"

Pl. ki? Én még életemben nem találkoztam senkivel, aki Jeff Loomis nevét bminek kapcsán is említette volna, nem hogy kedvenceként..de tényleg..
Petrucci, Satriani, Malmsteen neve sokszor előkerül hatásként, haveroknál, tanítványoknál, de Loomis soha.

Ezt a videót elnézve sztem tök unalmasan gitározik, technikailag rendben van, de semmi extra.
Vibrátó legalább jó, de számomra totál jellegtelen az egész, amit és ahogy csinál, és ebben vszeg ez a nem túl nagy szám nóta is derekasan benne van..
Nekem ilyen 12 egy tucat feelingem van, amikor meghallom játszani..
Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#884)

s4tch 2011-01-27 11:07 |  #885
"Friedman is azok közé a gitárosok közé tartozik, aki a tekerés ellenére megjegyezhető, szinte fütyülhető dallamokkal pakolja tele a szólóit, nekem is fontos szempont ez, amikor szólót írok. Ezt a hozzáállást is elleshetné sok gitáros, akik gitárhősként kilométerhosszú szólóblokkokra vágnak fel a saját nótáikban, közben meg nincs egy dallam sem, ami fülbe ragadna."

Válasz 'bluevoodoo' hozzászólására (#884)

bluevoodoo 2011-01-27 10:58 |  #884
Nagyon jó ötlet!

Nehéz dolog három gitárost kiválasztani, lehet, hogy nekem is csak 3+1 formában sikerül megoldani.

Jeff Loomis - ő az abszolút kedvencem, aki zenészként a legnagyobb hatást tette rám. Az úgymond "kötelező" tökéletes technika és sound mellett iszonyatosan egyedi, azonnal felismerhető témái és szólói vannak, a 80-as évek gitárhőseinek vonalán a 90-es években felnőtt gitáros generáció egyik legmeghatározóbb gitárosa, rengetegen próbálják levenni a riffelési stílusát a 2001-es Dead Heart In A Dead World lemez óta. Amit én különösen szeretek benne, az a szólóiba beépített szűkített figurák és a kromatikák használata, az orgonapontos tág fekvésű hemiolás figurái, illetve hogy nagyon jól használja a héthúros gitárt (nem csak úgy, mintha egy mélyre hangolt hathúros lenne). Olyat tud, amit sok, technikai tudás alapján top kategóriás gitáros nem: messziről felismerhető a játéka, legyen szó ritmus- avagy szólógitározásról, és kiforrott stílusa van már a 96-os második Nevermore lemez óta.



Marty Friedman - azt hiszem, hogy senkinek nem kell bemutatni, őt leginkább a dallamérzéke és a jellegzetes keleties motívumai miatt szeretem. Akkor koppant először az állam a játéka hallatán, amikor valamikor fiatal gyerekkoromban hallottam a Megadeth Rust In Peace lemezét, arról is a Tornado Of Souls szólóját. Friedman is azok közé a gitárosok közé tartozik, aki a tekerés ellenére megjegyezhető, szinte fütyülhető dallamokkal pakolja tele a szólóit, nekem is fontos szempont ez, amikor szólót írok. Ezt a hozzáállást is elleshetné sok gitáros, akik gitárhősként kilométerhosszú szólóblokkokra vágnak fel a saját nótáikban, közben meg nincs egy dallam sem, ami fülbe ragadna. Nagyon jellegzetesek még a nyújtásai (sok pre-bendet használ, ráadásul nem szokványos módon) és a vibratoi. Csak azt a pengető kéztartást nem tudom megemészteni nála



Tosin Abasi - az új generáció "sztárja". Ő az, aki több fiatal gitárossal karöltve vitt véghez az utóbbi 2-3 évben egy "paradigmaváltást" a rock/metal gitározás terén. Igazán korszakalkotó, ahogyan egy merőben új hangzással nyakon öntve fúzionálja a jazzes akkordszóló-beütésű dolgokat a Meshuggah által köztudatba behozott mélyre hangolt, poliritmusokra épülő riffeléssel, ráadásul olyan szokatlan technikákkal megspékelve, mint pl. az általában basszusgitáron alkalmazott slappelés. Dallamérzéket nála is ki kell emelnem.



A +1 pedig Shawn Lane, akinek nagyon kevés idő adatott meg sajnos arra, hogy kiteljesedjen a tehetsége. A Powers Of Ten c. lemeze szerintem a modern jazz-rock fusion legkiemelkedőbb darabja, iszonyatosan jól ötvözte a 80-as években csúcsra járatott rockgitározás technikai arzenálját a jazzes hangulatvilággal, a fusion gitárosok közül nekem az ő produkciója a legélőbb, leglélegzőbb. Sokszor fedezhető fel nála "slendriánság", ti. hogy nem ezer százalékig precíz, kigyakorolt figurákkal támad, hanem ami-a-csövön-kifér elv alapján belepaszíroz annyi hangot egy futamba, ami csak odafér, tekintet nélkül arra, hogy egzakt ritmikai egységekre van-e osztva vagy nincs. A páratlan számú hangcsoportokkal való operálás nagyon izgalmassá teszi a játékát ritmikailag, és csinál olyan tág fekvéses dolgokat, amik láttán az ember csak les, hogy hogyan lehetséges ezeket ilyen kezekkel átérni.




Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

s4tch 2011-01-27 10:57 |  #883
Tényleg, Martone, mekkora faszi :) Az összes lemeze megvan, hallgatom is őket, technikailag feddhetetlen, képzett, kreatív csóka, de rá is jellemző, hogy a legjobb dal az összes lemezén a Bossa Dorado-feldolgozása...



(A topikodba írok majd oktatóvideó-ügyben.)
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#877)

s4tch 2011-01-27 10:51 |  #882
Az a 3, akit a legnagyobbra tartok, már szerepelt: Govan, Timmons, Garsed. Viszont a kedvencek részben mások. Guthrie egy UFO, inkább maximálisan tiszteli az ember; számomra nehéz úgy szeretni, mint a régi kedvenceket. Garsednek meg igazából egy kiemelkedően jó lemeze van (a Big Sky, azt imádom), pedig ismerem csaknem a teljes életművét. A szólóit imádom, leborulok a tudása előtt, nem hiszem, hogy lehet bárki nála képzettebb, okosabb gitáros, viszont ahhoz, hogy valódi kedvenc legyen, több jó lemez kellene. Sorrend nélkül:
- Timmons: zseni sound, jó dalok, teljesen hétköznapi technikával, csak semmi hókuszpókusz, mégis zseniális összkép. A fél életem odaadnám, ha úgy tudnék komponálni, mint ő. (Esküvőmön az aláíró-zene tőle volt. Azóta mondjuk elváltam, de erről nem Timmons tehet. :))
- Satriani: vele szerettem meg a gitárzenét, a legnagyobb király.
- Friedman: úgy metal lemezen nem lehet gitározni, ahogy ő a Rust in Peace-en teszi... A szólólemezei közül a Scenes és az Introduction példa értékűek, úgy kell technikásan, de hokizás nélkül gitározni. Satrianival együtt '91 óta kedvenc.
Még pár: Skolnick (példa értékű, amit a Testament 'Ritual' albumán szólózik; számomra régen ő volt az elérhető szinten gitározó példakép); Pete Lesperance (aki hallotta már a Harem Scarem 'Mood Swings'-ét, tudja, miért); Vai (dobogós lehetne, ha visszafogottabb lenne, és dalokat írna opuszok helyett); Eddie Head (minden idők legjobb héthúros riffelése az egyes Haji's Kitchen lemezen); Nuno (imádom az Extreme-et, vettem is miatt anno egy Washburn N2-t; sound, tempó szempontjából ő is etalon); EVH (minden rockgitárosok atyja), stb...
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

JonasTamas 2011-01-27 10:49 |  #881
Timmons úgy látom sokunk listáján rajta van, meg is érdemli. Nagyon sokat lehet tőle tanulni dallam-felépítésről (is).

Válasz 'Guitarplayer' hozzászólására (#878)

JonasTamas 2011-01-27 10:35 |  #880
Igen, Martone is egy ufó (ahogy a honlapján is látszik )
Nála még külön kiemelhetjük az akusztikus gitárjátékát is.

Kee Marcello-t már régóta tervezem jobban megismerni, amiket eddig ismerek tőle azok szenzációsak valóban.

Aki még Martone-nál is elborultabb, az Mattias IA Eklundh, az üveghangos ötleteivel, oktávos tappingekkel és az elszállt dallamaival (és egyben ő a legviccesebb is, aki már látta őt egy clinic-en, az igazolhatja)
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#877)

JonasTamas 2011-01-27 10:27 |  #879
Tényleg, Gilmour... lehet hogy őt kellett volna írnom, egyik legnagyobb kedvencem.
A honlapomon írtam őt is, igaz, ott 5-ös lista van, plusz egy 3x10-es "kedvenc albumok" lista. (Ha valakit érdekel az a lista is, az Influences-en belül van a két almenü, Artists és Records.)
Válasz 'Matheoss' hozzászólására (#876)

Guitarplayer 2011-01-27 10:24 |  #878
szia.
1. Steve Vai:
az Alien Love Secrets, a Passion and Warfare, az Ultra Zone, a Fire Garden, meg az Alive in the ultra world miatt kb.
2. Andy Timmons:
a megalázó zeneiség miatt, ahogy a párakkordos körökön gyakorlatilag színezett pentatonnal elképesztő dallamíveket produkál
3. sokan mások: Lukather, Santana(a '80 évek kb.), Pat Metheny, és néhány magyar is...
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 10:24 |  #877
TOP 3:

1. Dave Martone

A magyar származású kanadai fickó a Berkley-n végzett a 90-es években, és szerintem az elmúlt 15 év legzseniálisabb gitárosa, zeneszerzője. Elborult újítások jellemzik a játékát ( pl. hajgumit húz az 5. fekvésre, hogy alapból üveghangok szólaljanak meg, és úgy ír egy komplett dalt, kegyetlen tapping futamok, hibrid pengetés, különböző zenei stílusok remek ötvözése ). A lemezei baromi élvezhető darabok, legutóbbin Satriani, Greg Howe, Jennifer Batten és Billy Sheehan is hallható egy-egy szóló erejéig. Mindenkinek ajánlom figyelmébe!

2. Brett Garsed

Mindig is nagyra tartottam a fickót, de amióta láttam az oktatóját, teljesen kész vagyok tőle. Az ausztrál fickó már a 80-as évek vége, 90-es évek elején híressé vált embertelen fingerpickinges legatókkal tarkított játékával.

3. Kee Marcello

A Europe-ban híressé vált svéd gitáros zseniális sounddal, vibrátóval, és gondolkodásmóddal rendelkezik, ami vhogy úgy néz ki, hogy minden szólónak dal a dalban funkciót kell betöltenie, ezért általában sokat merít magából az énekdallamból. Számomra ő a tökéletes rock gitáros, annak ellenére is, hogy 2 figuráját majd' minden szólójában elsüti!


De akik konkrét hatással voltak a játékomra, azok picit más személyek, bár Marcello mindenképp köztük van, a 3 hang/húr figurákat és a "dal a dalban szemléletmódot" pl. tőle tanultam meg.

Első nagy hatás a korai Kirk Hammett/James Hetfield érám után Joe Satriani volt, majd jött Petrucci és végül Tony MacAlpine.

Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#873)

Matheoss 2011-01-27 10:21 |  #876
Nekem a 3 kedvenc gitárosom:
David Gilmour - hatalmas sound, érzés miatt,
Richie Kotzen - laza bluesos játék miatt,
Robert Fripp - újító játéka, különös atmoszféra miatt.

De lehet, hogy holnap már egy Hendrix, Buddy Guy, Clapton hármast írnék.

JonasTamas 2011-01-27 10:18 |  #875
s4tch írtaNálam Guthrie, Garsed és Andy Timmons a TOP3, ha nagyon muszáj leszűkíteni. Timmons nem annyira agyas, mint a fusion-arcok, de ha mondani kell egy földre szállt, ízléses, fílinges, egyetlen hangból felismerhető, elegáns gitárost, az Timmons. Az a sound meg verhetetlen.

Pont kitaláltad, hogy a mai körkérdés témáját:)
És valóban, Timmons feelingje és gitárhangja is mindent visz.
Válasz 's4tch' hozzászólására (#871)

Lovrek Krisztian 2011-01-27 10:12 |  #874
Tamás a 90-es években készültet küldte el, a másikat sajnos nem ismerem (még). Ha esetleg megvan néked, akkor "bótolhatnánk" egyet..

Válasz 's4tch' hozzászólására (#872)

JonasTamas 2011-01-27 10:06 |  #873








Ki a 3 kedvenc gitárosod?

Tegnap már beszélgettünk néhányan a kedvenc gitárosainkról, és kíváncsi vagyok minden látogatónak a véleményére ebben a kérdésben.

Tudom, hogy nem könnyű hármat kiválasztani, én is legszívesebben írnék vagy harmincat. De ha csak három gitárost szabadna említenetek, akik jelenleg a legközelebb állnak hozzád, akkor kik lennének ezek? Ha lehet, akkor mindháromról írjatok egy rövid mondatot is, hogy mi az a jellemzője, amit kiemelnétek vele kapcsolatban, mit lehet az illető gitárostól leginkább eltanulni.

A zenélésben az egyik legfontosabb dolog, hogy mindig új impulzusokat kapjunk, és ebben tudunk most segíteni egymásnak. Azt kérném, hogy az is írja meg a 3 aktuális kedvencét, aki eddig főleg csak olvasóként járt itt. Ki tudja, lehet hogy valamelyikünk itt és most fog hallani arról a gitárosról, aki majd az új kedvence lesz.

Javaslat: felejtsük el átmenetileg a meglevő nézőpontunkat, tehát ha valaki olyan gitárost ír, akit mi eddig 'unalmas tekerőgépnek', vagy 'fakezűnek' gondoltunk, akkor ahelyett, hogy ezt rögtön kifejtenénk, érdemes erre gondolni: "Hm... XY gitárosról eddig nem volt jó véleményem, de ezek szerint másnak valamilyen szempontból nagyon sokat adott. Megpróbálom megfejteni, hogy mi lehet ez, még az is lehet, hogy profitálhatok belőle."

-----------------------------------------------------------------------------

És akkor az én 3 jelenlegi kedvencem:

Greg Howe - amit nagyon szeretek nála: az egyedi látásmód, ahogy a gitár nyakát bejárja, az ötletes technikák (szóló közbeni barré-k több ujjal is, hibrid pengetés, széles fogások, vízszintes vibrato), és a tudatossága.

Guthrie Govan - brutális technikai tudás, átfogó stílusismeret, hihetetlen gyors gondolkodás, zseniális nyújtások, hatalmas elméleti háttér

John Petrucci - a harmadik névnél sokat gondolkodtam, ide nagyon sokan befértek volna, Andy Timmons-tól Shawn Lane-ig. Petruccit az "életművéért" választottam. Ő képes a maximumot kihozni magából, képes hihetetlen mértékben a feladatra koncentrálni, legyen az egy 3 órás koncert ahol 70 millió riffet, témát és szólót kell játszania, vagy legyen az egy nehéz harmonizált szóló Rudess-szel ahol nem hibázhat, vagy legyen az a feladat maga a Dream Theater, ahol 25 éve övé az egyik legfontosabb szólam.

s4tch 2011-01-27 09:51 |  #872
Nem tudom, melyik videóját láttad; van neki kettő, mindkettőnek minden szava arany.

Scott Henderson 'Melodic Phrasing' c. oktatófilmjét szerezd még meg, ha nem ismered.
Válasz 'Lovrek Krisztian' hozzászólására (#861)

s4tch 2011-01-27 09:49 |  #871
Nálam Guthrie, Garsed és Andy Timmons a TOP3, ha nagyon muszáj leszűkíteni. Timmons nem annyira agyas, mint a fusion-arcok, de ha mondani kell egy földre szállt, ízléses, fílinges, egyetlen hangból felismerhető, elegáns gitárost, az Timmons. Az a sound meg verhetetlen.
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#863)

Matheoss 2011-01-27 09:46 |  #870
Na jó, ez összefolyt (bocs), szóval itt van: http://www.makrai.net/balazs/primer/File31.htm

Matheoss 2011-01-27 09:44 |  #869
Régebben olvastam már, de most találtam benne egy hasznos táblázatot (ami lehet, hogy már volt itt):

Akkord Skála

C dúr, C líd, C dúr bebop
Cmaj7, Cmaj9, C6, C C dúr pentaton, G dúr pentaton

Cmaj7#11 C líd, B in sen
-------------------------------------------------------------------------------------------
C dór, C moll bebop, C moll pentaton
Cm7, Cm9, Cm11, Cm F dúr pentaton, Bb dúr pentaton
Eb dúr bebop, C blues, C moll

C dór, C melodikus moll, C moll pentaton,
Cm6, Cm F dúr pentaton, Bb dúr pentaton,
C moll bebop, Eb dúr bebop, D in sen

Cm-maj7 C melodikus moll, C harmonikus (összhangzatos) moll, Eb dúr bebop

Cm7b6 C moll, Ab dúr pentaton

Cm7b9 C fríg, C fríg #6
-------------------------------------------------------------------------------------------
C mixolíd, C domináns líd, C domináns bebop,
C7, C9, C13, C C blues, C dúr pentaton

C7sus, Csus, C11 C mixolíd
Bb/C, Gm7/C C késleltetett pentaton, F dúr pentaton

C7#11, C7 C domináns líd

C7alt, C7#9#5, C7#9 C alterált, F harmonikus moll, F melodikus moll

C7b9b5, C7b9 C FE szűkített, F harmonikus moll, F melodikus moll

C7aug, C7+, C7#5 C egész hangos
-------------------------------------------------------------------------------------------
Cm7b5 C lokriszi #2, C lokriszi

Cdim7 C EF szűkített
-------------------------------------------------------------------------------------------
C fríg, C fríg #6, C spanyol fríg
Cphryg C in sen

Cmaj7#5 C bővített líd, C dúr bebop

C7susb9 C fríg #6, C fríg
Válasz 'daniel83' hozzászólására (#866)

JonasTamas 2011-01-27 09:30 |  #868
Igen, ezt érdemes, nagyon jó elméleti összefoglalás van benne.
Válasz 'daniel83' hozzászólására (#866)

ibanezrg565 2011-01-27 09:01 |  #867
Itt van még egy nagyszerü gitáros Jan Cyrka .Az In the End címü http://www.youtube.com/watch?v=yi1iHDdE964 számát gyönyörűen játsza.

daniel83 2011-01-27 01:02 |  #866
Lehet, h ez csak nekem kínai, de azt hiszem el kell kezdenem ezt megtanulni...Elmélet

tibyee 2011-01-26 23:48 |  #865
Mr.335
Teljesen más stílus, de valahogy ahogy neki szól a hangszer a kezében...
Meg a Thomas Blug



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu