HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2024. május 04

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 03

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

Jónás Tamás (instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek)
Instrumentális rock gitár ötletek, technikai trükkök, improvizációs tippek

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


JonasTamas2011-01-05 15:58 |  #265
Válasz 'a86music' hozzászólására (#257)

fazsi 2011-01-05 15:49 |  #264
Nem tudom, biztos működik valahol elfogadható minőségben, de nálam, amikor simán társalgunk a skype-on, olyan lassan jön a kép, hogy kb. 1képkocka/sec.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#239)

fazsi 2011-01-05 15:48 |  #263
JNK-Szolnok, Túrkeve.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#240)

2011-01-05 15:17 |  #262
teheted jégre az angolnád, azóta már újra fiktív "alkalmazásba" lett már véve a fiktív nőnemű..
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#260)

2011-01-05 15:15 |  #261
amúgy az a hemiola rendesen betalál, nagyon jó
Válasz 'a86music' hozzászólására (#251)

Twain2011-01-05 14:45 |  #260
Most biztos haragszik Tomira, mert kirúgta, de lehetne velem is torkig...
Válasz 'a86music' hozzászólására (#259)

2011-01-05 14:42 |  #259
eléggé gégemikrofon-gyanús a hölgy..
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#258)

Twain2011-01-05 14:40 |  #258
Illeszteném az effemet a géjéhez,pont
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#244)

2011-01-05 14:37 |  #257
kirúgva.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#246)

2011-01-05 14:36 |  #256
f-h b4

az kimaradt, hogy a kvart sem csak tiszta lehet..
Válasz 'a86music' hozzászólására (#255)

2011-01-05 14:32 |  #255
t5- tiszta kvint
b5- bő(vített) kvint
sz5- szűk(ített) kvint

pl. törzshangoknál
f-h b5
h-f sz5
Válasz 'sretanput' hozzászólására (#253)

slowhand_joseph2011-01-05 14:30 |  #254
ha szólózásnak ilyen pontos matekja van, akkor
előbb-utóbb megjelennek a szóló-generátor programok. :-/
----gondoltam----
aztán be is ütöttem a gugliba "guitar solo generator"
hajrá

sapi 2011-01-05 14:29 |  #253
ha van tiszta kvint akko rmilyen kvint van még?


Üdv
Válasz 'a86music' hozzászólására (#252)

2011-01-05 14:28 |  #252
t5- tiszta kvint, többi stimmel
Válasz 'sretanput' hozzászólására (#250)

2011-01-05 14:26 |  #251
szép szóló

az ötös logika szóhasználat szemléltető, de azé az hivatalosan hemiola
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#241)

sapi 2011-01-05 14:17 |  #250
dúr : alaphang+N3+T5, moll: alaphang+K3+T5

n3-nagyterc
t5- kvint
k3-kisterc

EZt így kell értelmezni?


JonasTamas2011-01-05 14:12 |  #249
Szóval ritmikai motívumok, példákkal - Part II: #241


JonasTamas2011-01-05 14:09 |  #248
Visszaveszem Susan-t!!!!
Majd beíratom továbbképzésre.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#246)

tibyee2011-01-05 14:07 |  #247
aáÁ!!!
Ilyenem már van
Válasz 'a86music' hozzászólására (#246)

2011-01-05 14:06 |  #246




ő meg Randa. pontosan ír
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#244)

tibyee2011-01-05 14:04 |  #245
Pár napig, nálam írhatna ZS-t is...
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#244)

JonasTamas2011-01-05 14:02 |  #244





Ő az, Susan. Sajnos csinosabb titkárnő épp nem volt. De a mai nappal szegény ki lett rúgva, F helyett G-t írni az tényleg túlzás.

tibyee2011-01-05 13:58 |  #243
Képet a titkárnőről tudnál berakni???
Hátha én felvenném...
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#242)

JonasTamas2011-01-05 13:54 |  #242
Javítás, a szóló második feléhez írtakhoz: kvint lefelé (G) helyett kvint lefelé (F). A lenti szövegben a G hangot a titkárnőm írta bele, természetesen azonnal kirúgtam.

JonasTamas2011-01-05 13:48 |  #241
Egy újabb példa a ritmikai motívumokhoz. (Az előzmények itt: #85.) Ezt a szólót egy kitűnő orosz billentyűs, Sergey Boykov lemezére készítettem. A hangnem: D-moll. A szóló első 22 másodpercében egyetlen ritmikai motívumot használtam, amely mindössze két hangból áll (az első egy 16-od, a második tizenöt 16-od hosszúságú, ha eltekintünk a hosszú hang végén levő különféle díszítésektől).

Mint hallható, a konkrét hangok változnak, de a ritmikai motívum a szóló első felében végig megmarad. "Félidőhöz" közeledve (0:19-0:22), a motívum utolsó megjelenésekor az addiginál nagyobb változtatást csináltam, egy nagyobb periódus végén ezt mindig érdemes meglépni.

A szóló második felében már több mozgásra volt szükség. Hogy jobban összekössem a két részt, ezért a szóló második fele pont azzal a hanggal kezdődik, mint a szóló legelső hangja (C), és innen a lépés hangköze is ugyanúgy egy kvint lefelé (G), mint a motívum második megjelenésekor, a szóló elején. Viszont itt két hang helyett öt hangból áll az új elem (0:23-0:25), és a módszer is megváltozik: az új elemnek csak az első három hangja ismétlődik meg (0:25-0:27), tehát ez inkább "válasz" mint igazi ismétlés.

Sergey 01-01 by JonasTamas@Hangmester

Innentől kezdve egy darabig nincsenek ritmikai ismétlések. Mivel eddig minden ezekről szólt, ezért túl kiszámítható lenne a szóló, ha most egy másik elemet kezdenék ismételni. A szóló második felének közepére, azaz a négyütemes kisebb periódus lezárásához egy gyorsabb futam került (0:31-0:32)



0:35-től ismét ritmikai ismétlés jön, ezúttal egy három hangból álló, öt 16-od hosszúságú téma jelenik meg négyszer egymás után, mindig más hangokon. Az ötös logika miatt kellemesen forog is a téma, azaz mindig az ütemek más-más pontján indul újra (0:35-0:38). És ebből az ismétlődő elemből indul az utolsó gyors futam, ami a teljes szólót lezárja.

tibyee2011-01-05 13:35 |  #240
Melyik megye?
Válasz 'bence' hozzászólására (#238)

2011-01-05 13:24 |  #239
b.miki tanít webkamon keresztül is.
Válasz 'bence' hozzászólására (#238)

fazsi 2011-01-05 13:11 |  #238
Köszönöm a terjedelmes magyarázatot.
Ezért érdemes tanárhoz járni, ha módjában áll az embernek.
Sajnos az én esetemben ez eléggé problémás. Lakhelyem kb. 100Km-es körzetében nem találtam gitártanárt.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#189)

tibyee2011-01-05 12:27 |  #237
Szia!
Ha Em-ra játszol D mixolydian skálát, akkor ismét fogalom zavar van...
D Mixolydian, az Eredetileg a G dúr ( Major ) 5. foka.
Tehát ha egy G dúr skálát játszol D hangtól, D hangig, egy domináns pl. D7 akkordra, akkor az egy D Mixolydian skála!
Illetve Mixolydian mód!
Mivel az Em a G dúr párhuzamos mollja, ezért ha te D Mixolydiant ( G dúr skála hangjait ) játszod rá, akkor tulajdonképpen már más módban vagy, pontosabban Aeolian módban, ami a G dúr hatodik foka!
A hangok ugyanazok, csak mégis másképpen kell értelmezni.
A párhuzamos mollra ugyanazok az akkordok épülnek mint az alap skálára ( G dúr ), még a sorrend is ugyan az, az eltérés csupán abban van, hogy a hatodik fok kerül az első helyére! Onnan kezdve, tovább játszva, ugyanazokat az akkordokat kapjuk.
Ha egy Em7 akkordra játszol G dúr skálát, E hangtól E hangig, akkor ez Aeolian mód.
Ha egy Fiszm7b5 akkordra játszol G dúr skálát Fisz hangtól Fisz hangig, akkor ez egy Locrian mód. Ha Gmaj7 akkordra játszol G dúr skálát G hangtól G hangig, akkor ez a Ionian mód. ( tulajdonképpen ez az alap skála, illetve harmónia! ) Ha Am7 akkordra játszol G dúr skálát A hangtól, A hangig, akkor ez lesz a Dorian mód. Ha Hm7 akkordra játszod a G dúr skála hangjait, H hangtól, H hangig, akkor ez lesz a Phrygian mód. Ha Cmaj7 akkordra játszod a G dúr skála hangjait, C hangtól, C hangig, akkor ez lesz a Lydian mód. Ha D7 akkordra játszod a G dúr hangjait D hangtól D hangig, na akkor ez lesz a Mixolydian mód.
Illetve SKÁLA!
Mindez érvényes akkor is ha csak hármas hangzatokra játszod, úgy az akkordok a következőek: ( párhuzamos moll esetén ebben a hangnemben. )1: Em, 2: Fisz dim ( ez azt jelenti hogy az alaphang+kis terc+szűkített kvint, hangilag Fisz, A, C. ez is moll jellegű akkord. )3: G dúr, 4: Am, 5: Hm, 6: C dúr, 7: D dúr.

Válasz 'gerecsabi' hozzászólására (#236)

husztigabi2011-01-04 23:02 |  #236
Okkkééé!

Az világos, hogy ugyanígy bármelyik modális 7 hangzata felépíthető! Én csak a példa kedvéért választottam pont a D mixolidet.
Az is rendben van, hogy van egy puszta elv, amit betartva könnyebb, de végig kell járnom az utat! Úgy jobban megmarad!

Nnna gyakorlás gitáron indul!

Bemelegítéshez eddig minden alkalommal az Em hangnemben játszottam végig a 7 fekvést, azaz a modálisokat, de mindig Em hangnemre játszottam. Egyszerűen nem kaptam szikrát, hogy miért maradok olyan kurvára egysíkú. Pl Mixolidot játszottam, csak az Em. VII. fokaként! Minden maradt Em-ban.

Em-ban így 7 féle dallamvilágot kaptam készletként!

Sok saját témát kitaláltam, ami pl D mixolid volt, csak nem tudtam, hogy az. Pedig csak úgy szólt jól!

Köszönöm!

tibyee2011-01-04 22:47 |  #235
Az úttörő ahol tud segít
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#232)

tibyee2011-01-04 22:44 |  #234
Még egy dolog, ha megengeditek.
Szerintem meg kell szokni, illetve úgy kell megtanulni, hogy egy oktáv 12 hangból áll!
Teljesen mindegy hogy mi az alaphang, az a lényeg hogy tudjad a sorrendet, és bármilyen skálát, akkordot meg tudsz fejteni!
1: alaphang. 2: 9b, 3: 9, 4: 3b 5: 3, 6: 11(4), 7: 5b, 8: 5, 9: 5+, 10: 13(6), 11: 7b, 12: 7.
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#230)

JonasTamas2011-01-04 22:44 |  #233
Köszi, örülök hogy tetszett a surprise pack.

Aki tegnap nem olvasta volna, a #88-as hsz-ben a ritmikai motívumokról volt pár szó + egy letölthető backing track és egy példa-szóló is.

És Concrete kolléga két nagyon jó szólót készített az alapra (lásd #145). Ha még valakinek kedve van, jöhetnek még szólók erre az alapra. Javaslom, hogy elsősorban a ritmikai elemeken legyen a hangsúly, mert nagyon egyszerű alapról van szó, amely szinte kínálja az ilyesmit.
Válasz 'sipike0118' hozzászólására (#169)

JonasTamas2011-01-04 22:35 |  #232
Nagyon jó ez a gyűjtemény, köszönjük!
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#229)

JonasTamas2011-01-04 22:34 |  #231
Ha ma már ennyi szó esett modális skálákról, akkor említsük meg a pitch axis nevű fogalmat is.

Ez a kifejezés annyit jelent, hogy egy adott témában végig azonos alaphang szerepel, de erre az alaphangra folyamatosan változó modális skálák kerülnek rá. A 'pitch axis' gyakorlati előnye is ebből fakad: érdekes hangulati hullámzásokat lehet általa létrehozni.

Amint a tabulatúrán is látszik, a teljes riff folyamán végig az üres D-húr szerepel, tehát az alaphang garantáltan a D hang lesz. Viszont erre a D hangra mindig más és más fogások kerülnek rá.

Az első ütem egy semleges hatású kvint-oktáv hangközzel indul (D-A-D hangok), de az ütem második és negyedik negyede között már indul a modális változás: a D-líd skálából kölcsönzött G# hanggal.

Az első ütem legvégétől (D-C-E hangok) a második ütem legvégéig D-mixolíd módusz jelenik meg (D alaphang, egy kereszt előjegyzés). Kiemelten szerepel a D-mixolíd két legfontosabb foka, a kis szeptim és a nagy terc (C és F# hangok).

Ezt követően "sima" d-moll skálával folytatódik a dolog, amely a harmadik ütem legvégétől D-dór skálává alakul át (legfontosabb fokok: kis terc és nagy szext, F és H hangok). Ezt követően a téma D-dúrba alakul át. Az ötödik ütemtől jön az ismétlés, kis variációkkal, valamint egy Eb-kvintfogással a legvégén, hogy a D-fríg hangnem is felbukkanhasson.






Pitch axis - Conversion riff by JonasTamas@Hangmester

é.szabi 2011-01-04 22:26 |  #230
ezeket a gyakorlatokat pentaton skálával is ellehet játszani vagy bármi mással.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#224)

tibyee2011-01-04 22:25 |  #229
Úgy látom működik!
Sorban vannak, csak az ionian mód nincs.
Tehát!
Mivel hiányzik az első mód, ezért a track mindjárt a második fokkal indul, vagyis Dorian. A következő: Phrygian, aztán: Lydian, utána Mixolydian, aztán:Aeolian, Végül: Locrian

Mindegyikből kettő van, az első egy a stílusnak megfelelő szolóval,( hogy érezni lehessen mégis milyen "íze" van a dolognak ) a második ugyanennek a bt-je.
A legutolsó egy összefoglaló ahol az összes itt szereplő skála ( ami csak és kizárólag az A dúr hangjait tartalmazza )és akkordok szerepelnek.

A skála: A dúr: A, H, Cisz, D, É, Fisz, Gisz, A.

A ráépülő akkordok pedig: II fok Hm7 III Fok Ciszm7 IV fok Dmaj7 V fok E7 VI fok Fiszm7 VII fok Giszm7b5

Ezek szólnak a bt-ken és ilyen sorrendben.
Mindegyik bt csak egy akkordot játszik, kivéve az utolsó ahol az összes itt szereplő akkord szerepel.
Jó gyakorlást!

Válasz 'Hank Moody' hozzászólására (#217)

JonasTamas2011-01-04 22:18 |  #228
Köszi Máté!

Wow, a swing és a djent elég széles zenei tartományt fog át... Egyszer meghallgatnék egy Benny Goodman számot egy 8-húroson előadva
Válasz 'designcraft' hozzászólására (#186)

konti2011-01-04 22:14 |  #227
melyik Petruccira gondolsz?
erre:




vagy erre?



JonasTamas2011-01-04 22:13 |  #226
Válasz 'Hank Moody' hozzászólására (#217)

JonasTamas2011-01-04 22:11 |  #225
Az nem közöny, az koncentrálás
Petrucci volt a padtársam általánosban, tőle tanultam:)
Válasz 'M.Feri' hozzászólására (#223)

JonasTamas2011-01-04 22:08 |  #224
Abszolút így van, érdemes kitörni a "dobozokból", azaz a kötött helyszínű skálákból. És ilyen vízszintes haladás esetén hasznosabb, ha nem azt figyeli az ember, hogy most melyik dobozba lépett át, hanem ehelyett tudatosan figyel minimum erre a három dologra:

- az adott hangnemben melyek a skálahangok
- amit most épp lefogni készül, az konkrétan milyen hang
- az adott hangnemhez, és ezen belül az épp megjelenő harmóniához viszonyítva a megszólaló hang milyen fokot képvisel. (Minden fok más hangulatot jelent.)
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#218)

konti2011-01-04 22:05 |  #223
Na, hogy avlaki mondjon valami rosszat is (még ha meg is köveznek érte):

Irtó jó téged hallgatni, profi, ízes játék, le a kalappal,
de nézni...ahhh rémes. Az a közöny, ahogy játszol...hátborzongató. bocsi, ez valahogy bennem volt

természetesen ez semmit nem von le a zenei élményből

JonasTamas2011-01-04 22:01 |  #222
Köszi a videót, ez tényleg jó!
Válasz 'Macimalac' hozzászólására (#214)

tibyee2011-01-04 22:00 |  #221
Válasz 'Hank Moody' hozzászólására (#217)

JonasTamas2011-01-04 21:58 |  #220
Igen, felépíthetők ugyanúgy a négyeshangzatok a modális skálák fokaira, pont úgy, ahogy a példádban írod.

A terc jellege pedig nagyon is meghatározó. És emiatt a líd és a mixolíd a dúr jelleghez áll közelebb, a dór és a fríg pedig a moll jelleghez.
A lokriszi pedig külön kategória, mivel ez az egyetlen, ahol a kvint nem tiszta.

Persze mindegyiknek saját, önálló zenei világa van, tehát a dúr és a moll nem "főnöke" a többinek.
Válasz 'gerecsabi' hozzászólására (#216)

tibyee2011-01-04 21:57 |  #219
Ez így hangilag igaz, csak elég könnyű belebonyolódni.
Mindig az alap dúr ( én jobb szeretem a major elnevezést, mert egyértelműen kiderül, hogy nagy szeptimről van szó! ) skálából kell kiindulni, mert így fogod a legjobban megérteni hogy melyik fokra milyen hármas, vagy négyeshangzat épül.
Van egy törvényszerű dolog ami minden dúr ( major ) skálára érvényes.
Ha négyes hangzatról beszélünk: Az első, és negyedik fokra Major7 akkord épül. A második, harmadik, hatodik, fokra mindig m7. Az ötödik fok mindig domináns7. a hetedik fok mindig félszűkitett.
Ha te Mixolíd módból származtatod ezeket akkor is helyes a dolog, csak a többi modális skálánál is meg kell tanulnod azt hogy hanyadik fokára milyen akkord épül.
Ha az alap skálából indulsz el, akkor mivel az álltalam leírtak minden dúr ( major ) skálára érvényesek ezért a fokokat tekintve elég ezt az egy törvényszerűséget megtanulnod.
A te esetedben szerintem ez úgy helyes, hogy
Az alap skála: G dúr ( major )
az erre épülő négyeshangzatok pedig a következők:
I: Gmaj7 II: Am7 III: Hm7 IV: Cmaj7 V: D7 VI: Em7
VII: Fiszm7b5
Válasz 'gerecsabi' hozzászólására (#216)

é.szabi 2011-01-04 21:53 |  #218
Bocs Tomi egy utolsó tippet még :)!
nagyjából ahhoz akartam egy tippet adni nektek hogyha:
a gyakorlásnál már túl vagy azokon a lépcső fokokon hogy megértetted a modálisokat fekvésekben eltudod játszani stb.akkor következne az a pálya hogy húronként játssz hangnemeket egy vagy két húron (ha több húron akkor jöhetnek az akkord felrakások)és így össze olvadnak a dolgok és szabadon közlekedhetsz egy egy hangnemben.jobban érzed a dallam áthelyezéseket.

Vic Juris és Mick Goodrick
leckéi többek között erről szólnak ami egy tök jó irány, jobb dallam ötleteket adhat mint a fekvésben gondolkodás,mert képzeld csak el hogy egy kis dallamot kapásból terccel vagy quintel vagy szekunddal el tudsz tolni mint a zongorán. és a hangköz osztások megmaradnak vizuálisan átláthatobb,szekvenciák könnyebben eltolhatók.
igazából lehet így is kezdeni tanulni a gitáron de valahogy a fekvéses játékot tanulja mindenki előszőr ,pedig ez fajta felrakás az improkban sokkal hasznosabb.
viszont elég munkás kigyakorolni húronként a hangnemeket modálisokat moll fokokat..:D nem is sorolom tovább.
tudom hogy sokan ezt vágjátok...(azoktól bocs) de lehet hogy sokaknak ez jó ötleteket ad.
jó gyakorlást!

Guitarplayer2011-01-04 21:43 |  #217
köszi az anyagot.
még kb 5 perc mire felér.

első pakk
második pakk
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#210)

husztigabi2011-01-04 21:34 |  #216
Bocsánat! Én dinnye vagyok! Azért világosodok!

Minden modális a terc kicsi vagy nagy voltából következően moll vagy dúr jellegű! Ugye? vagy ezzel nem is kell foglalkozni?

Ezek szerint a 7 modálisnak is ugyanúgy felépíthetők a 7 fokra a 3-as és 4-es stb hangzatai prim terc kvint szeptim összeállítással. Ugye?

Pl az D mixolid skála négyeshangzatai
I. D F# A C
II. E G H D
III. F# A C E
IV. G H D F#
V. A C E G
VI. H D F# A
VII. C E G H

Igaz ez?

Mestahh 2011-01-04 20:52 |  #215
Nem gondoltatok arra, hogy milyen hasznos lehetne csinalni egy wiki oldalt az ilyesmiknek? Rengeteg otlet, tipp es leiras megy a sullyesztobe, mert a forum nehezen keresheto. Akar a hangmester is adhatna hozza tarhelyet. Linkek, leirasok, akarmi mehetne oda.

é.szabi 2011-01-04 20:40 |  #214
ajánlom figyelmetekbe ennek a tagnak is van egy tök jó harmonizációs füzete:

régebben amikor rá voltam kattanva én meg csináltam ezeket a gyakorlatokat,
nagyon hasznos!

tibyee2011-01-04 19:43 |  #213
Köszi
Van már jelentkező!
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#212)

Twain2011-01-04 19:36 |  #212
Nem használok mélt.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#211)

tibyee2011-01-04 19:32 |  #211
Adj privátba egy emailt és elküldöm!
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#208)

tibyee2011-01-04 19:31 |  #210
Analfabéta vagyok az ilyesmihez.
Mondom valakinek elküldöm mp3-ban és a közjó érdekében tegye fel.
Had ne kínlódjak én vele, nekem nem nagyon megy az ilyesmi ( még nem próbáltam.. )

tibyee2011-01-04 19:28 |  #209
Én úgy gondoltam hogy "közkincsé" teszem.
Ha valakinek elküldöm, és feltolja ide például, akkor gondolom minden érdeklődő hozzáférne.
Anglia egyik legjobb szessün gitárosának a munkája, és könnyen érthető.
Ráadásul nem midi baromság, és az első változatban tol rá elég jó szólókat, a második verzió ugyanennek a bt-je, legvégül az összes modálist összevonva, egy nagyon jó nóta.
Ha most huszan jelentkeznek hogy küldjem el, akkor az sajnos nem fog menni, mert túl sok idő...
Itt viszont aki tud felvételt készíteni, az bemutathatná a dolgait.
Válasz 'designcraft' hozzászólására (#205)

Twain2011-01-04 19:23 |  #208
vagy:tódacuc cott
Válasz 'Hank Moody' hozzászólására (#207)

Guitarplayer2011-01-04 19:21 |  #207
vagy adok hozzá tárhelyet.

Twain2011-01-04 19:21 |  #206
Ide felpakolod..
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#204)

KMate2011-01-04 19:19 |  #205
Az nagyon érdekelne!
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#202)

tibyee2011-01-04 19:18 |  #204
Hát lehet hogy hülyülök, ( pedig nem is iszom ) de ezt nem értem.
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#203)

Twain2011-01-04 19:16 |  #203
Mammut mail....
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#202)

tibyee2011-01-04 19:14 |  #202
Erre adnék itt mindenkinek egy könnyen érthető, elég komoly anyagot, ha valaki venné a fáradságot hogy fölpakolja ide...
Csak úgy barátságból!
Válasz 'designcraft' hozzászólására (#201)

KMate2011-01-04 19:09 |  #201
Én is ugy voltam vele egy ideig, hogy nem igazán láttam különbséget azok között, hogy D dór vagy E fríg. Nekem azzal lett egy kicsit világosabb a dolog, hogy a tanáromnál C dúron belül minden módra volt egy külön backing track és arra játszottunk. De akár azzal is lehet érzékeltetni a dolgot, hogy (ha van rá eszközöd) loopolsz mondjuk egy G13-at (mixolíd) és arra játszol, majd pedig mondjuk egy Fmaj75b-t (líd), mivel az ilyen tömörebb akkordok jobban meghatározzák a módot és annak a hangulatát.
Válasz 'bence' hozzászólására (#184)

Twain2011-01-04 19:02 |  #200
Ja, de anno így tanították.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#198)

tibyee2011-01-04 19:00 |  #199
#192

2011-01-04 18:56 |  #198
Hát igen, mert ugye ez így alapvetően csak egy sima szűkített lenne..
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#191)

tibyee2011-01-04 18:51 |  #197
Most akkor te+én, vagy te+Krisz?
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#196)

Twain2011-01-04 18:47 |  #196
Mi is úgy tanultuk anno, mint Krisz...
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#194)

tibyee2011-01-04 18:45 |  #195
Hm7b5= H, D, F, A
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#194)

tibyee2011-01-04 18:44 |  #194
A félszűkitett az a m7-5 vagy másképpen m7b5
ha a negyedik hangot is rápakolod akkor kapod ezt.
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#191)

tibyee2011-01-04 18:41 |  #193
helyesen dim
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#191)

tibyee2011-01-04 18:40 |  #192
Nem tudom hogy ilyet lehet e, de nekem van mindegyik modálishoz bt... ( egy adott hangnem az egész, a kulcs A dúr. )
Na most!
Mivel én nem tudom ide felrakni, mert nem értek hozzá, szívesen elküldeném valakinek aki betudná ide rakni, és mindenki hasznát tudná venni.
A baj csak az hogy ez egy Angol gitáros újság sorozata, és nem tudom hogy ilyet lehet e...
De végül is Anglia Qrva messze van
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#189)

Twain2011-01-04 18:39 |  #191
Ez a félszűk is érdekes....
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#189)

2011-01-04 18:32 |  #190
Na, de ha nem érzi, akkor azt honnan érzi, hogy mikor nyújt hamisat, és mikor pontosat? ( az éneklést most nem úgy értettem, hogy baromi jól énekeljen, de legalább a hangeltalálás szintjén..)
Válasz 'zetzga' hozzászólására (#188)

2011-01-04 18:31 |  #189
Bármilyen alaphangra játszd rá az összes (alaphangról induló) modális skálát egymás után. Azonnal érezni fogod a hangulatváltozásokat, különbségeket.

Azt sem árt tudni, hogy alapvetően 2 nagy kategóriába sorolhatjuk őket, vannak a dúr és a moll jellegű modálisok ( plusz a lokriszi, ami a "zabigyerek"), amelyeket a dúr skála fokaira épülő hármashangzatokkal lehet könnyen megérteni.

A dúr és moll skálák felépítését kell hozzá tudni ( dúr : alaphang+N3+T5, moll: alaphang+K3+T5)

Tehát fogod a skála fokait, és mindig az első, harmadik és ötödik fokot veszed, az adja a hármashangzatot.

C D E F G A H C D E F G A H C

I. C-E-G = Dúr
II. D-F-A = Moll
III. E-G-H = Moll
IV. F-A-C = Dúr
V. G-H-D = Dúr
VI. A-C-E = Moll
VII.H-D-F = Félszűk

Tehát láthatod, hogy a C dúr skála fokaira épülő hármashangzatok így néznek ki:

I. C-dúr
II. D-moll
III. E-moll
IV. F-dúr
V. G-dúr
VI. A-moll
VII. H-félszűk

Nyilván amelyik hangról indítod, az ABC-s hang aszerint változik, de a "képlet" marad ( dúr, moll, moll, dúr, dúr, moll, félszűk ) Ezeket játszd így végig sorba, és érteni fogod, hogy miért fontos.

Na, most akkor ehhez passzints hozzá a modálisokat így:

I. Ion (dúr)
II. Dór
III. Fríg
IV. Líd
V. Mixolíd
VI. Aeol (moll)
VII. Lokriszi

Ha összerakod őket, akkor láthatod, hogy a dúr jellegű modálisok a Ion, Líd, Mixolíd, míg a moll jellegűek a Dór, Fríg, Aeol, és marad a "zabigyerek" lokriszi.
Ha ezt megérted, sokkal könnyebben felismered a különböző módokat, mintha csak magolnád a skálát magát.
Válasz 'bence' hozzászólására (#184)

Mr.Botond 2011-01-04 18:17 |  #188
mert nem tudja kezelni a hangját, vagy nem érzi

valaki tehetséges, és sikerül neki, valaki sokat gyakorol, és előbb utóbb jó lesz, de attól mert valakinek van hallása, nem egyértelmű, hogy a hangát is tudja kezelni
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#177)

2011-01-04 18:01 |  #187
Válasz 'a86music' hozzászólására (#181)

KMate2011-01-04 17:11 |  #186
Szevasz Tamás!

Grat a topichoz! Már régóta olvasgatom a fórumot, de az igazat megvallva még max akkor írtam ide ha eladni akartam valamit, de mivel tetszik hogy itt remélhetőleg tényleg a zenei fejlődésről lesz szó ezért azthiszem ide bekapcsolódok már énis :).
No és akkor az én terveim az évre: mivel a swingtól a rockon keresztül a djentig szinte minden műfaj érdekel, ezért elég sok dolgot kéne gyakorolnom. Leginkább az improvizálásban szeretnék nagy fejlődést elérni, illetve minél jobban elsajátítani a jazz gondolkodást meg amint az időm engedi, akkor megint foglalkoznom kéne a technikára gyúrással. És ezek mellett persze rengeteg hallásgyakorlat és metronóm.
Továbbá idén már valószínűleg átállok a digitális cuccokra, remélem majd azok is inspirálni fognak.

é.szabi 2011-01-04 16:51 |  #185
én is ajánlok valamit nektek:

Mick Goodrick - the advancing guitarist

ez egy elég jó könyv azoknak akik szeretnének új utakat vagy tovább lépni sok mindenben..
de még rengeteg jó oktató anyag van ahol az infok elérhetőek sok mindenről.

fazsi 2011-01-04 16:24 |  #184
Hogy érdemben is hozzászóljak, nekem is azzal van a legnagyobb bajom a modálisokkal, hogy hiába tudom lejátszani a skálákat, nem igazán érzem ezek hangulatvilágát. Ebben pl. már sokat segített a belinkelt két példa.
Válasz 'bence' hozzászólására (#183)

fazsi 2011-01-04 16:22 |  #183
Üdv mindenkinek!
Nagyon örülök ennek a topic-nak (is). Sok segítséget kaptam már erről a fórumról főleg felvétellel kapcsolatban. Ez pedig nagyon jónak ígérkezik 'gitárügyileg', mivel egy önállóan tanuló (tanulgató) gitárosnak sokat segíthet akár egy jól megfogalmazott mondat is a megvilágosodáshoz.

sapi 2011-01-04 16:09 |  #182
Sziasztok!

Nagyon profin vágjátok ezeket a skála dlgokat ahogy itt olvasom!
Valami magyar nyelven írodott könyv nincsen erről,mert ez a "skálatan" szerintem sok embert érdekel ki eddig csak autodidakta módon tanult gitározni mint én.
(Leülök ha tetszik egy leszdem fülre vagy ha nem tudom akkor megoldom valahogy )
Szóloknál ezek nem mennek olyan jól hogy leszedem és kész ha lenne egy biztos elméleti tudás a zsebben akkor lehetne már improvizálni is.

KÖszi a segítséget

2011-01-04 15:57 |  #181
igazi jeti-s hsz, de ezért szeretünk, igaz-e?
Válasz 'Kadettdude' hozzászólására (#178)

misi552011-01-04 15:55 |  #180
Sto eto? Emelik a gázárat??
Válasz 'Kadettdude' hozzászólására (#178)

misi552011-01-04 15:46 |  #179
Bocs, félreértettem a lenti hozzászólásokat: azt hittem, hogy nem szolmizálva kezdik a zenetanulást a kicsik mostanság.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#172)

Jeti2011-01-04 15:42 |  #178
Improvizálás tippek.
A főcímre reagálva. gáz, gáz, gáz, gáz.

2011-01-04 15:42 |  #177
Számomra az is rejtély, hogy hogy tud olyan vki gitározni, aki egyébként tök hamisan énekel..? Hogy hallja, hogy a gitárja nem hamis, ha a saját hangjával nem találja el a helyes hangokat..?
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#174)

tibyee2011-01-04 15:40 |  #176
pl?
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#174)

tibyee2011-01-04 15:39 |  #175
A hangképzés sosem volt az erősségem...
mármint a számból
Válasz 'Zak87' hozzászólására (#173)

Twain2011-01-04 15:36 |  #174
Ez így lenne jó, de nem minden hangszeren működik...
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#171)

misi552011-01-04 15:36 |  #173
Könnyen meg lehet ezt is tanulni.
Válasz 'Kalus' hozzászólására (#171)

2011-01-04 15:33 |  #172
Nem hinném, hogy kiment volna a divatból, nekem nem volt szerencsém zenei általánosba járni, így ez nekem sajna totál kimaradt..
Válasz 'Zak87' hozzászólására (#170)

tibyee2011-01-04 15:27 |  #171
Ha jól tudom Kodály mondta: Ha el tudod énekelni, el is tudod játszani. ( nekem sem megy... )
Válasz 'Zak87' hozzászólására (#170)

misi552011-01-04 15:25 |  #170
Nem is tudtam, hogy a szolmizálás mára kiment a divatból. Anno a zenei általánosban nagyon komolyan vették nálunk ezt hála Istennek. Még kézzel is el kellett tudnunk mutogatni az adott dalocskát--minden szolmizációs hangnak van egy kézjele. (nagyon könnyű bármilyen dallamot megtanulni szolmizálva--pl. egy gitárszólót) Egy nagyaz egykori zenetanáraimnak érte.
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#143)

Concrete2011-01-04 15:03 |  #169
No, ez meglepett, köszönöm szépen!
A backing track-ek elég frankó alapot adnak a gyakorlásra, nagyon tetszenek.

A Balance in Hand-ről csak annyit, hogy számomra már bőven elég lenne, ha ilyen technikai tudással rendelkeznék.
Majd egyszer... jelenleg próbálom irtani a koszt a játékomból, mihelyst elengedem magam impró közben, azonnal befigyelnek az üresen pengetett húrok és a csúnya nyújtások.

Szóval egyelőre szóljon szépen a hangszer, szem előtt tartva a dallamot és ritmusokat. Egyet értek ezek fontosságában.
Jóval fontosabb szempontok, mint mondjuk az eszméletlen sebesség, amivel el lehet kábítani a kezdő tiniket.
Mondjuk ami tudás, az ártani semmiképp nem árthat...
Egyébként minden tiszteletem azoknak, akik éveken át képesek minden nap hosszú órákat a sebesség fejlesztésén dolgozni.
Nekem nem lenne hozzá türelmem.
Válasz 'totumfaktum88' hozzászólására (#157)

Twain2011-01-04 14:57 |  #168
Én értettem, mit kérdezett....
Válasz 'kakuk__marci' hozzászólására (#166)

MrBugi2011-01-04 14:57 |  #167
Igen, ezt értem, de gyakorlásnak jó lesz. Sajnos mióta évek kihagyása után elkezdtem újra gitározni, leragadtam a pentaton skálánál, ami önmagában nem rossz, mert leginkább bluest játszunk, viszont nagyon messze kerültem a progresszív rocktól, amit meg inkább szeretnék.
Válasz 'mazseszka ' hozzászólására (#163)

Rodnas 2011-01-04 14:54 |  #166
ÖREG! JÓ LENNE HA MÉG CSAK HUMORBÓL SE ÍRNÁL IDE ILYENEKET!
szimpatikus indítás után méltó folytatást várok
Válasz '' hozzászólására (#162)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu