Nem volt rossz egyébként, nagyon kényelmes gitár volt, az EMG-kkel mondjuk én nem vagyok kibékülve, de bőven jobb hangszer volt, mint az ára sugallta (80-100k közt hirdették asszem legutóbb), de engem akkor is zavart az, hogy annyi darabból van összerakva (Mondjuk nálam csak vendégeskedett a hangszer, az akkori zenekarom basszusgitárosáé volt.)
Ja erre emlékszem...
Na meg nálam gányul volt beforrasztva az elektronika, meg azért volt sok kis apró hiba...
Tényleg meg kell nézni, jol h mit vesz az ember
Volt nálam kölcsön egy Yamaha Custom RG, ami nem volt rossz hangszer alapvetően, csak furcsa volt, hogy hiába custom darab, elvileg különleges, a natúr testen látszott, hogy vagy 6db-ból volt összeragasztgatva. És az is MIJ volt. :-/
Az a (baj) hogy nekem van olyan hangszerem is ami japán, közép kategória talán És látszódik a festésen keresztül is, hogy kurva sok darabból készült a test...Bundokat 4 évesen cseréltem. Még jó (lekopogom) hogy a trem bírja rendben. Szóval én már feladom azt a nézetet hogy ez biztosan jó az meg biztosan szar mert itt meg ott gyártják...Tényleg az a világ van, hogy mindent át kell nézni. Kivéve a régi darabokat!
Az a helyzet (majdnem azt írtam, hogy baj, de az hülyeség lett volna, mert nem baj, csak más hozzáállás), hogy Wingrider szeret általánosítani a saját tapasztalatai alapján. Ezekkel a koreai-kínai-indonéz-fasztdujaholkészült hangszerekkel az van, hogy egyszerűen lehetetlen általánosítani, mert nem mondható rájuk, hogy megbízhatóan jók, netán megbízhatóan szarok. És ez amúgy sztem rosszabb, mintha egy márkáról stabilan lehetne tudni, hogy milyen minőséget produkál az árért. Ehelyett marad az, hogy próbálgatni kell minél több darabot, mert ki lehet fogni adott márka adott szériájából faszát, meg ugyanúgy használhatatlan ótvar döglött hangú szart is.
Akkor biztos én fogtam ki egy különösen jó darabot Meg itt még egy páran... Nekem tetszett, főleg az 50 körüli használt árért. Azt mondja az ember amit tapasztal, akkor te ezzel másképpen jártál...
USA Cort az teljesen más történet, kb. mint a régi, amerikai Schecterek meg a mostani távol-keleti cuccok. (Csak mondjuk alacsonyabb színvonalon, anno az USA Cortok sem voltak olyan minőségűek, mint egy régi Schecter, meg a mostani távol-keleti eresztés sem olyan, mint a mostani Schectereknek a teteje, az olcsóbb szériáknál kb. hasonló a színvonal.)
M600 volt bent nálunk is, és kb. a fél személyzet azon harcolt, hogy ki vigye haza Nálam is esélyes volt sokáig, aztán inkább egy Vintage V100-at vettem (aztán nyilván feltuningoltam), mert klasszik LP hangzásra vágytam, és abból volt egy nagyon jó darab bent (a 6-7-ből). Nem kell csodát várni a Cortoktól, egy korrekt alsó-középkategória, tanulóhangszernek tökéletesek.
Én nekem iszonyatosan nagy előítéleteim voltak a Cort gitárokkal, nem tudom miért (talán mert egy nem túl kedves ismerősömék 30 ezres kategóriájú Cortokkal fegyverezték fel magukat, és a fröccsöntött hangzás a mindenük. ), de nagybátyám vagy 1 éve fejébe vette , hogy ő meg akar tanulni gitározni, hát először lett neki egy Cort M520-as, hogy pengetgessen otthon. Na, mondom próba-cseresznye, kipróbálom. Kidolgozása egészen jó volt, Indonéz gyártmány, ha jól emlékszem, igaz, kis modellezős kombón próbáltam, de nem volt olyan vészes, egész jó hangja volt.
Utána vett egy elektroakusztikus western gitárt. No, az viszont tényleg meggyőzött! Nem tudom melyik modell, de Fishman elektronikával szerelt cucc. Meg is tetszett nekem.
Szóval az az igazság, hogy ha esetleg van valami ajánlat, ami nagyon olcsó seft, és mindenben kielégítő a hangszer állapota, akkor elviekben megérheti szerintem. Ki kell próbálni mindenképp!
De én ha így lennék, inkább valami Vintage-el szemeznék, persze ez szubjektív!
Az, hogy ugyan abban a gyárban készül, semmit nem jelent. Dolgoztam kínai cégnél, ismerem a mentalitásukat. Ugyan abban a gyárban tudnak 1 egységért minőségi cuccot, és 1/3 egységért szépen csillogó szemetet gyártani.
Nekem a Cort érdekes sztori, mert még a nyolcvanas években volt egy USA Cortom, ami egy zseniálisan jó hangszer volt. Mikor megjelentek ezek az új Cortok, nagy várakozással telve mentem kipróbálni, és őszinte könnyeket sírtam, akkora csalódás volt.
Lehet, egy hangszerboltban megfordulnak jó darabok, de amiket én próbáltam, azok kiábrándítóan szarok voltak.
A Cort basszusgitárokról én is jókat hallottam, de itt ugye nem arról volt szó.
Az akusztikusokról pedig semmi tapasztalatom.
Ja, és vannak nagyon jó akusztikus gitárjaik! (A szórás ott is jellemző, de amikor még hangszerboltban melóztam, és jött Cort szállítmány, volt, hogy annyira jó darab érkezett akusztikusból, hogy az egyik kolléga nem is hagyta kirakni, vitte haza egyből.)
Nekem van egy öthúros Cort bőgőm, igaz nem a gyári hangszedőkkel, ill. a gyári elektronika is ki lett belezve, szóval most csak a hangszedők vannak natúrban, de jól szól, kényelmes, jól beállítható hangszer, a nyak a testtel fényévekkel igényesebben van összedolgozva, mint az átlag Squiereknél/mexikói Fendereknél megszokott, a húrláb is igen masszív konstrukció. Nem szól úgy, mint egy Spector, vagy egy régi japán Ibanez SR, netán MM Stingray, viszont az árához képest (2db aktív EMG hangszedővel, puhatokkal került használtan 77.000 forintba) teljesen korrekt bőgő. KX Custommal, KX1Q-val is volt dolgom, amikben a fos gyári hangszedőkön kívül megintcsak nem találtam sok kivetnivalót, a KX Custom ráadásul gyárilag Seymourokkal szerelt, szóval ott még az is rendben volt. Az olcsóbb Cortok kb. ugyanazt a színvonalat tudják, mint az alsó-középkategóriás Ibanezek, amúgy ugyanazon a gyártósoron is készülnek, viszont nem irreális az áruk a másik márkával ellentétben. Mint minden hasonló árkategóriájú nem-japán távol-keleti hangszernél, ezeknél is próbálgatni kell, mert van szórás azért szérián belül is. Amúgy meg kereskedői szemmel az a jó hangszer, amin sokat lehet keresni, a Cortot nagyon jó feltételekkel adja a magyar forgalmazó a boltoknak, ezért vannak tele a hazai hangszerboltok Cort gitárokkal, és amúgy sztem kezdőknek tökéletes választás.
Én a Cortokat kihagynám.
Nem csak azért, mert nehéz eladni, de szerintem nem is szólnak túl jól. Én még nem próbáltam olyan Cortot, aminek nem lett volna döglött a hangja.
Kb mintha egy kartonlapot húroznának fel. (Lehet, ezért nem lehet őket eladni, mert akinek volt vele egyszer dolga, az utána kerüli? )
A Squierek, Vintagek ezerszer jobbak.
Az Ibanezeket meglesem, mert nekem azok kimaradtak, de emlékeim szerint leginkább rga32 és rg321 szokott lenni, ami fixes. A Blazert és az S160-at meglesem. Cortokkal nekem egy vagy bajom van, hogy nehéz eladni, és ki tudja, hogy erre sor kerülne-e. VS6 nekem is volt, 35e-ért vettem tokkal, kb az a reális ára A V100-ak ahogy néztem ennél azért többért mennek. Köszi a tippeket.
Igaz,ami igaz! :)Viszont maga a gitár,ha van éppen elérhető,lehet jó alternatíva jó áron:)50-ig fixes,nem igazán van,ami ettől jobb lehet.Persze adódhat,főleg,ha v100 van éppen 50-ért.Illetve sokáig volt hirdetve egy kőris Hondo tele...Meg van Cort m520 is ennyiért éppen...
Egyébként szerintem ötven rugóért valami fasza régi Ibanezre kéne vadászni, hátha beesik egy jó fogás. Blazert láttam már ennyiért.
Vagy, ha sikerül találni éger testű Jávor fogólapos Squier standard stratot, na az jó bolt.
Ha valaki irracionális ajánlattal kezd, abba bele sem vágok.
Szerintem egy VS-6 olyan 40 magasságában van középáron használtan, alatta számít jó vételnek. Ha valaki 55-ről startol, az palira vadászik.
Ráadásul valami kupec lehet a csávó, vagy kereskedő, mert állandóan egy halom cuccot árul. Az olyanokkal meg elvből nem seftel épp eszű ember.
Sokáig láttam a gshopon egy Ibanez SA160-at.
Asszem 35-ért árulta a tulaj, na az pl. egy nagyon jó gitár és messze magasan többet is ér.
De folyamatosan látok ilyeneket, én ezekre csapnék le.
Használtban gondolkodva, a standard válaszom ilyen kérdésre a Cort G260 (és közeli rokonai :), szinte mindig lehet kapni használtan, ezért alkudható (60 ezer körül), a Wilkinson hídja pedig tényleg használható arra, amire a lebegőhidakat kitalálták :) H-S-S pickupok, használhatók, de pickupcserével tuningolható a későbbiekben.
A másik javaslatom a Cort KX1Q, ami fixes, két humbis, hasonlóan gyakori előfordulással a használtpiacon.
Persze sok jó megfejtés létezhet még, de nekem ilyenek voltak, ezért tudom ajánlani. Nyilván nem olyan a faanyaguk, mint egy 3x annyiba kerülő gitárnak, de ezzel együtt is korrekt vételek...
Sziasztok Urak. Az egyik ismerősöm keres otthonra használt gitárt olyan 50e magasságában. Jó lenne, ha fixes vagy max vintage tremolós, és nem totál döglött a hangja, meg nem kell egy vagyont rákölteni pickupokra, újrabundozásra stb. Főként blues/blues-rock/hard rock vonalon mozog. Én alapvetően Squierre gondoltam első blikkre. Ti mit javasoltok? Köszi előre is.
Pedig sajna tényleg így van. Az egyiket a Szent István parkban lévő V.... bótban próbáltam, a másikat pedig Szolnokon, egy srác ajánlotta csereberére. Az utóbbi volt a gyötrelmesen szar. Az előbbi egyszerűen csak egy igénytelen olcsó gitár benyomását keltette.
Én két PRS SE-t próbáltam, nos a Squier bullettől nem álltak valami nagyon távol. Sőt, az egyik kifejezetten szar volt. Annyira döglött volt a hangja, hogy az valami iszonyat. Egy ragasztott nyakú lp, 0 akusztikus hanggal, 0 hangkitartással....wáááááá, egy Vorson korrektebbül szólhat, mint az szólt. Életem egyik legszarabb hangszere, amit próbáltam valaha.
Mivel a tremolóhasználat sosem érdekelt, nekem nincs szükségem ilyen cserékre.
A mexi szedő teljesen okés, persze zajos, úgyhogy metálra nem használnám. De a metált előbb-utóbb kinövi az ember.:D
Én inkább úgy fogalmaznék: azok cserélgetnek minden létező alkatrészt, akik képtelenek kihozni egy cuccból a maximumot, ezért pedig nem magukba néznek, hanem a cuccot hibáztatják.
Közben utánaolvastam én is :) Eddig azt hittem, valami Special Edition, a szokásos... :)
Mindenesetre ebből is látszik, hogy 'mihez képest' kell belőni a tanulóhangszer kategóriát, nyilván egy PRS SE-vel inkább kiállnék akárhol, mint egy Squier Bullet-tel :)
Student Edition (SE) models
To keep up with demand, PRS introduced a new low-end budget line in the late 1990s. The Student Edition line is manufactured in Korea and is notable for opaque finishes, non-locking tuners, and lower quality tone-woods, although some models, such as the Soapbar II, also have figured maple veneers. Whereas the PRS SE models are increasing in popularity among hobbyists, the higher-end PRS models tend to be geared toward professional musicians. In 2010, PRS released the Torero, the most expensive SE model aimed for metal guitar players. The Torero is very different from other SE models, with the exception of the PRS tuners, and that it is made in Korea.
Ez így an.
Ezzel együtt, folyamatosan figyelem a hirdetéseket, és kurvára nem azt tapasztalom, hogy lent lennének az árak.
Sőt, inkább azt, hogy valami elb***t a kínálat, 85%-ban olyan gitár, aminek a fűtőértékével érdemes inkább számolni, horror árakon.
Nyilván nem minden változtatás kötelező, de azért lásd be, ha az adott deszkából ki akarod hozni a maximumot, vagy ha nem is a maximumot, de mondjuk cak a tremet akarod használni, rendesen, ha már van rajta, akkor a leírtak totál állnak.
A mex Fender hangszedők meg, tudom, neked az Metal Zonehoz, és az FM 212-höz nyilván király választások lennének, de leginkább a horgászok tudják használni fenekezésre, mert vagára valamit adó gitáros, ilyet nem használ.
Akkor viszont feljebb tenném 2-3százas árra a nem tanulóhangszert:)
Hallottam 20-ezres gitárt is jó cuccon,színpadon,kegyetlen jól szólni(HK tele).Semmi hiba nem volt a dologban,se poti,se hangolódás,és szépen is szólt.Akkor az tanulógitár-e?Szerintem,maga az egyén dönti el.Joe Bonamassa szerint még az ő signicsör Epije is az,pedig az nem az alsókategória...
Nagyon relatív,hogy melyik márka,milyen árképzésben osztja a tanulógitárjait.Nevezhetjük az SX stratokat is tanulógitárnak,de azért minőségben(fa)A squierek felett van(tanulókategóriára gondolok).De egy LTD,vagy Jackson,vagy netalán a Gibson(szerintem a Melody Maker is az) tanulógitár szériája már nem a 30ezres kategória.Egyetértek,hogy nem kell számszerűsíteni!
És szerintetek az ASM Zoltan Bathory Signature mennyivel jobb az ASM Standard-nál, azon kivül, hogy 2,5x annyiba kerül?
Amúgy az én mostani gitárom is 30ezerrel többe került mint az ASM Standard, pedig az ASM Standardon jó tremoló van, az enyémen meg egy szaros Edge III.
Arra gyanakszom, hogy a ASM Zoltan Bathory Signature modellt is felújították, mint a Gunslinger Retro modellt, és úgyszinén a felújítás lebutítást jelent.
A Floyd 1000 is original Floyd, a képen amit linkeltél ilyen van, ha jól látom, bár nem tudom, mi a konkrét különbség, de a Jeff Loomisomon is Floyd 1000 van. A többi speckó meg az évek során változhat, ugyanazon típus is készülhet más anyagból az évek múlásával.
A gyártó szerint mindkét gitár "nato" fából van. Ez vajon mi a szösz?
A hdiszkont szerint mindkét gitár mahagóniból van.
A gyártó szerint mindkét gitáron habos jávor top van.
A hdiszkont nem írt a topról egyik gitárnál se.
A gyártó szerint az ASM Zoltan Bathory Signature-n Floyd Rose 1000 Series tremoló van.
A hdiszkont szerint az az ASM Zoltan Bathory Signature-n Floyd Rose Original tremoló van.
Ugyanakkor találtam olyan képet, amin tényleg original floyd van. Itt.
Most akkor mivan? Ezekkel a B C Rich gitárokkal sose jutok dűlőre.
Akkor szinglis gityóval ki sem állnál a Wembleyben, mert zajos?:)
Én egy kicsit realistább vagyok: a hazai lehetőségekhez alkalmazkodva "kategorizálom" a gitárokat. Ezért mondom, hogy akár egy 40.000 Ft-os gityó is teljesen jó lehet.
A tanulógitárt én úgy értem, hogy olyan hangszer, amivel nem állnék ki a világ akármelyik (!) színpadára (legalábbis tuning nélkül :), mert esetleg gerjedhet, zajos lehet a pickup, recseghet a poti vagy a váltó, az elvárhatónál jobban hangolódhat stb. de ettől még szobában gyakorolni, vagy próbálni teljesen jó hangszer lehet alapból is.
Szerintem pl. a Squier standard is jó gitár, még szedőcsere nélkül is. Szóval nem tanulógitár...ezt a jelzőt inkább a Squier Bullet szériára mondanám.
Úgyhogy én lejjebb vinném ezt az amúgy felesleges számszerűsített értéket.
Más kérdés, hogy flojdos gitár drágábban van használható.
Itt a fórumon elég sok ember van, aki el sem tud képzelni jó hangszert mindenféle alkatrész cseréje nélkül. Aláírom, ezek tényleg javíthatják a minőséget, de nélkülük is megvan az ember.
Pont Te szoktad mondani, hogy minden annyit ér, amennyit adnak érte..:) Mivel most eléggé lent annak az árak, ki lehet fogni ilyesmit.
A mexikói tele önmagában is használható. Nem kell sem satus kulcs, sem szedőcsere, sem csontnyereg. Hat éve nyúzom a Leilát, nincs rajta csontnyereg, satus kulcs, viszont lement vele több mint száz buli. Szedőt csak azért cseréltem rajta, mert akkoriban nagyobb torzítást használtam: ma már nem tenném.
Én a piaci viszonyok fényében a játék hangszer vonalat használtan 120-31 új hangszereknél, a fatális minőségesés miatt olyan 200-250 ezer magasságában pozicionálnám. A szerencsés kivételek más tészta, de egyre ritkábbak.
Bár a reális ára tényleg 90 magassága lenne, az elb***t piaci viszonyok miatt annyiért a jó fogás kategória. És hogy tényleg használható is legyen kellenek a szedők, a csont nyereg, nagy trem tőke, satus kulcsok. Hopp máris majd két kilónál jársz.
Régen volt erre egy szó: tanulóhangszer. A belépő szintű, olcsó cuccokat hívták így, nyilván mindenki hallotta már a szót. Akusztikus hangszereknél elterjedt szóhasználat volt, de az elektromos gitáron valamiért 'elfelejtődőtt'.
Hasonlóan a zongoráknál, ott is van az olcsó pianínó vonal, amiről mindenki tudja, hogy mit várjon. (az árkülönbségekből mondjuk egyértelmű :)
Simán lehetne húzni egy vonalat elektromosra is, ez valahol használtan 90 ezernél lenne, újonnan pedig 130 ezer körül húznám meg. Minimum.
Alapvetően az a baj, hogy itt bizonyos okok miatt keverik a kedves kollégák a játékszereket a hangszerekkel. A hangszeren rendes floyd van, min 10 húr megy rá, működik vele jó sokáig, és jól szól.
A játékszer, ha hangszerként akarod kezelni, tönkremegy.
És szarul is szól.
Bármit csinálsz vele.
Rendet kéne tenni a fejekben, csak azt agy hiányában igen nehéz.
Pl. kétkezes tappingnél, ne szólaljanak meg a nem kívánatos (üres) húrok. Így nem kell a tompítással foglalkozni, csak a hangokra tappingelni. Mondjuk Steve Vai szerdán hajgumi nélkül is meg tudta oldani a kétkezes témáit... :)
A nagyobb tőke szerintem inkább azt a célt szolgálja, hogy mint a húrláb fizikai egységet képező rész markánsabb rezgést ad át a testnek. Bár szerintem tremes gitárnál a min 10 húr a fontosabb.
Ha jól tudom,"visszarezeg" a nyereg és a kulcsok közötti rész, és beleszól a hangba. Azt tompítja.
Ahogy a tremolótőke cseréje is változást hoz a hangban, pedig a babák után van, és nem kellene neki szólnia, elméletileg.
Amúgy meg komolyan azt hiszed, hogy te találtad ki a hüvelykujjal tompítást ? :)
Na nem mintha akkora dolog lenne, csak igazából szükségtelen, aki tud rendesen játszani annak nem kell ilyen (hasonló, mint a hajgumi nyereg elé húzása szólóknál...) Meg kellene tanulni rendesen tompítani mindkét kézzel, de nem hüvelykujjal, mert akkor a gyors játékot is elfelejtheted...
Attól sajna
Nagyon messze van
Lelkemnek jól esett
Dicsérő szavad
Szívesen tanulnám
A költő szakmát
Karafiát Orsitól
Vennék is pár órát
Tanítanék néki
Pár dolgot én is
Ám, most felébredek
És verem a fejem......