A helyzet az hogy szeretnék minél olcsóbban kijönni, mert még diák vagyok és kiszámoltam és olyan 80-90-em van gitárra és erősítőre, mert még azt sem tudom hogy lesz-e keresetem még a nyáron!!
Összetételben nem látok nagy különbséget a KX1Q és a Z44 között, azon kívül, hogy a KX1Q sokkal jobban néz ki. Bár fehérben a Z44 is nagyon szép. A fűrészporos tapétás, amilyen nekem volt nem tetszett annyira... :D
KX1Q alá nem mennék a helyedben. Mindig többen hirdetik, tehát lehet alkudni. Én akár pickupok nélkül is vennék (ha épp nem lenne annyi rá), és akkor olyat teszek bele később, amilyen nekem tetszik...
Úgy látom már nincs fönt. Pár hete egész sok megfordult gs-on. De első körben lehet érdemes lenne benézned egy hangszerboltba, megnézni a használt és az új termékeket is, hogy halld melyik tetszik jobban, milyen fából készül az amelyik tetszik, milyen hangszedő van benne, milyen a formája... Lehet, hogy meg is találod a számodra ideális gitárt. Van előnye a hangszerboltnak is. :D A fórumozók csak a saját véleményüket tudják leírni. Lehet, hogy neked abszolút kényelmetlen az a gitár, ami másnak a mennyország. Meg kell hallgatni a hangját, erősítő nélkül, erősítővel, megnézni a bundok nem kopottak e, mert ha olyat veszel, amin le vannak kopva a bundok, és el kell vinni csiszoltatni, hopp még egy tízes. És ne kapkodd el. Ha most hirdetnek olyan gitárt, ami rendkívül tetszik, hirdetni fognak olyat később is. Nem maradsz le semmiről, "olcsó" gitárok mindig lesznek a piacon. Én az első nem harminc-ezer forintos gitárom kiválasztásánál 2 órát ültem a boltban, az eladó meg hordta nekem a gitárokat. Meg is volt a hangszer vagy 6-7 évig, ha nem áll be a nyak merevítő pálca, még most is az lenne...
Én meg egy z42-őt láttam 33-ért, egy éves sincs, de annak semmi baja nincs, tokot is ad hozzá. Egyébként hol van az a z44-es?
Itt van: http://g.itarshop.hu/?tart=hirdetes&id=96501&lang=hu
Ha eldöntötted, hogy fix húrlábasat veszel, akkor érdemes azért megnézni több márkát is, és azon belül több típust is. Pl a Z44 már ragasztott nyakú, nekem volt, gyakran hiányzik is, mikor le kéne hangolni, és a floydossal szöszmötölök 20 percet... Nyilván drágább, mint a Z42, de jobb is, és használtan 50-55 körül már láttam nemrég. A KX1Q nagyon szép, hasonló tulajdonságokkal és árral, mint a Z44. De az Epiphonok, Ibanezek voltak ismerősi körben sokáig használt gitárok, és én a Squiereket sem írnám le, hiába nem metál gitárok, én használtam arra, szólt, és meglepően jól. Remélem jól összekevertem mindent a fejedben. :D
Eldöntöttem: Tremolós gitárral mégsem szórakozok, ki tudja megveszek használtan egy tremolós gitárt és még jól szét is van kopva, inkább felhagyok vele és egy Cort z42-őt veszek!!!
Világos, de ez a dolog messzire vezetne, például tökéletesen sosem lehet behangolni egy egyenes bundos gitárt, illetve a pengetés pillanatában is felfelé hangolódik a húr stb. Sőt, lehet nyakhajlítással is vibratozni :)
Amire gondoltam, azok a nem-lebegő hidak, amivel csak lefelé lehet karozni, és ha egy húr szakad, akkor nem hangolódik el a többi, ha úgy van beállítva.
Sztem kábé minden tremoló elhangolódik, ha eltörik egy húr. Gondolj bele az elvbe: egy rugós mechanizmus tart ellen a húrok húzóerejének. Ha egy húr eltörik, akkor a húrok húzóereje megváltozik, ergo más húzóerővel kell egyensúlyban lennie a rugónak. Továbbmegyek: a fix húrlábas gityók is elhangolódnak (persze jóval kisebb mértékben), ha eltörik egy húr, különösen a TOM rendszerűek, ugyanis a gitárod sem egy tökéletesen merev valami, ott is igaz gyanez a történet, csak jóval kisebb mértékben.
Ha a lebegőre állított vintage alatt azt érted, hogy fellazítod a Fender 6 csavarját, az azért hangolódhat. Ha gyárilag lebegősre tervezett vintage, pl. Wilkinson VS50, VS100, vagy bármilyen 2 pontos 'Fulcrum'... annak az elve ugyanaz, mint a Floydnak, csak satu nincs, de amúgy ugyanaz a történet hangolás szempontjából, ha egy húr elszáll, a többit is elhangolja.
Mindkét rendszerhez létezik mindenféle híd blokkoló, tehát 'fixhidasra' egy-két mozdulattal átállítható, persze ezek extrák.
A Floyd lelke továbbá az is, hogy milyen alapanyagból van, az alaplemez és a tőke.
Az olcsóbbak (alaplemez és a kése egyben) spiáterből vannak, amiből mondjuk gagyi ajtózárakat is készítenek. Idővel szétmállik, és nem zenei hang.
A komolyabb tőkék meg bronzból készülnek, amiből harangokat is készítenek. Zene, harangok, teccikérteni :)
Alaplemezek vagy kések edzett acélból vannak komoly cuccnál.
A fém beleszól a hangzásba, eléggé, és a minőségbe is természetesen.
Ha jó minőségű a trem, egyiket sem nagy ügy belőni. Nekem a Framusomban Wilkinson van, satus kulcsokkal kiegészítve. Az Ibanezemben pedig EDGE pro, és mindkettőt pofon egyszerű belőni. De ha szar minőségű, akkor mindkettő lehet szopás.
Igazándiból, ahogyan az előttem szólóak is megjegyezték, a tőkecsavar, és az alaplemez a lelke mindennek. Ha ezek jó minőségűek, akkor működi fog rendesen. Ha gagyik, akkor végeláthatatlan szopás az egész.
Mennyiért veszed az X6-ost? Mert nekem is van egy,esetleg eladnám.
Én közben rájöttem,hogy többet nem kell nekem soha tremolós gitár,szinte egyáltalán nem karozok vele.
Hangolni is g***iszar a floydot.
Nekem fixi kell! :)
Inkább használt gitárt szeretnék mert azt már például az x 6-ost 40e-ért meg lehet venni.
Én meg pont ősszel költözök fel Pest mellé és pont kell is egy tanár, úgyhogy nagyon szépen köszünöm!!!
Erősítőt én is 50-60-ért gondoltam venni!
Nos:
Z42-ből az FT verzió ami szerintem szép
x6-ból az SA...
Ez azért érdekes, mert egy transparent finish-ű gitárt később könnyebben tudsz eladni. (amikor kinövöd, pl.)
Vedd meg bármelyiket nyugodtan, jók ezek a lapátok. Ezt azért is merem mondani, mert vagy 10 éve majdnem én lettem a magyarországi disztributora a Cort hangszereknek.
Azt nem tudom, hogy újat veszel-e, vagy használtat tudsz.
Az újnak meg van az az előnye, hogy van hozzá 1 év garancia! Ez a biztonság pár ezer forint pluszt megér szerintem.
Ha az X6-ost veszed, ne rakd be a kart egyelőre! Később ha már túl vagy az alaptechnikákon, el kezdhetsz foglalkozni vele...
A gitár egy 9-es készlettel simán elmuzsikál neked, viszont azt tudnod kell, ha szakad egy húr a teljes hangolás elmászik, amíg vissza nem rakod behangolva!
Ez a hátránya a Floyd Rose-nak, viszont ha eleget tekertél fel ugyanzt a húrt vissza tudod rakni!
Én egy készletet 7 hónapig használok extrém karozás mellett. Pontosabban a Dean Markley Blue Steel az egyetlen alkalmas húr erre!
Végezetül, ha iránymutatásra van szükséged: épp a napokban döntöttem el, hogy újból tanítani fogok.
Pestieknek egyszerűbb a képlet, mert akkor személyesen, vidékieknek skype-on keresztül.
kb 50-60 pénzből lehet olyan erősítőd, aminek normális a torzítása és már zenekari próbára / színpadra is egyaránt jó! Ebben is tudok segíteni!
2,5 éve gitározok.
Most egyyamaha c40-esem van és egy Cort Earth 70-esem.
Igazából márciusig leginkább klasszikus gitároztam, így csak onnan kezdtem el igazából gitározni Rockot, könnyűzenét.
Figyu!Tényleg azt csinálsz,amit szeretnél,nem kell magyarázkodni :)
Ez már ki lett vesézve.Felesleges tovább rágni ezt a csontot,ha azt akarod hallani,hogy végül is vedd meg,akkor rossz helyen jársz:)Meg nincs is értelme.Ha mindig azt akarod hallani,amit szíved szerint akarsz hallani,akkor nem érdemes tanácsot kérni.Ha meg tanácsot akarsz,akkor hallgasd meg,vagy olvasd el.Vond le a következtetéseid és tedd,amit a legjobbnak tartasz!
A mai magyar valóság, hogy semmit nem egyszerű eladni, és ehhez semmi köze a tremolónak.Az esély egy gitár eladására, semmivel nem nagyobb, vagy kisebb, akár fix hidas, akár tremolós. A döntés a Tiéd!
De ez nem csak az én véleményem, de lehet hogy mégis egy fixhidas gitárt veszek, csak nagyon nagy a csábítás is pl. egy cort x6-os iránt, mondjuk ha nem lenne benne tremoló akkor is tetszene!!
Senki nem mondta,hogy nem veheted meg.A véleményt kérdezted,mi elmondtuk.Azt veszel a Te pénzeden,amit akarsz.Ettől a mi véleményünk nem fog változni.És neked sem kell mások útját járni,járd a magadét.Ebben benne lehet,hogy tanulsz más hibájából,de az is,hogy Te fizeted meg a tanulópénzeket.Nincs ezzel gond,de azt ne felejtsd el so'sem,hogy végül Te döntöttél,akárhogy is lett :)
Az a helyzet hogyha megveszek egy olyan gitárt ami nem tremolós és utána elakarom adni pár év múlva nem biztos hogy olyan egyszerű eladni. Egy cort x6-os meg nagyon tetszik nekem, igazából elég sok embernek van olyanja és meg vannak elégedve vele! Százezres hangszerre meg nincs pénzem.
És egy Sterling egy fokkal nem jobb mint egy OLP. Néztem egyet, semmi extrát nem találtam egy OLP-hez képest.
Apropó EMG.
Volt egy OLP Luke gitárom amiben 89/SA/SA készlet volt, és annak kifejezetten bejövős volt a hangja.
Vissza olvastam itt az oldalon és lenne pár hozzá fűzni valóm a témákhoz, látom másokat is zavar...
Az EMG Aktív 81, 85 egy dologra jó, arra nagyon is: metálkodni... Aki nem ilyen zenét játszik annak nem fog tetszeni.
Szóval az EMG nem szar, és igen is használható, a 90 években rengeteg Metált toló banda albumán halhatjuk, és a mai napig rengetegen használják. A megfelelő hangszerben, csöves cuccokon elég ütős szerintem még a mai napig is.
Más EMG sorozat pl: Steve Lukather is eléggé meggyőző soundot produkál, eléggé kifejező a játéka, vagy nem?? :)
A lényeg egyébként (már megint vissza térő téma) a kézben van, mert valaki egy emg aktívval is szarul fog szólni, szóval gyakorolni kell sokat! Nem a pukiban keresni a hibát...
(én is ezt próbáltam sokáig, mára alább hagyott) Szóval egy jó piköpöt lehúzni nem szabad, azért mert valaki nem tudja megszólaltatni!
Írom ezt úgy, hogy nem zenélek aktívan de némi rálátásom van a dologra. És passzív magyar hangszedőket használok.
A másik a cort gitárok...
Nekem csak 1 cort gitárom volt, egy cort kx1q...
Annyi tunningal, hogy a híd Graph Tech babákat kapott, ez ugye fix hidas, hozzám már így került.
Megmondom őszíntén 50 ezer környékén vettem és ledöbbentem hogy milyen hangok jönnek belőle...
Vagy azért mert igen jó hangszert fogtam ki, vagy azért mert valóban jó szerkezet.
EMG HZ pukikkal volt, amit alapból nem szeretek, de ez a hangszer igen csak meglepően Jól szólt még így is.
Felezhető állásban csilingelt rendesen a tisztája is
Kényelmes nyak, jellemezte. Korrekt kidolgozással.
Egy dolog nem tetszett,hogy a bundokon már látszódott a kopás nyoma,pedig nem egy öreg hangszerről beszélek.
(hozzá kell tennem hogy bundoztattam újra egy Japán jacksont,mert igen csak fogyott a bund 4 évesen)
Összességében, jobban tettem volna ha megtartom, mert ennyi pénzért baromi jó kis közép kategóriás hangszert kaptam.
Aztán elcseréltem egy árban 3 szorosát érő hangszerre, (nem jobb de drágább) kihagyhatatlan volt....
A harmadik a Floyd...
Én imádom a tremolós hangszereket, a normális floydos hangszerrel semmi gond nincs. Régebbi Japán jacksonok, japán Ibanezek utobbi az edge, brutálisan jó tremoló!!! Jó áron!
A lényeg: ezzel ugyanazt meg lehet tenni mint egy "nem" tremolós hangszerrel, csak ugye fordítva nem igaz...
Főleg jönnek, hogy kevés a sustain stb... baromság.
Ha mégis úgy érzed: kb 3000 ft rászán az ember és vesz egy réz tőkét... 10 perc kicserélni...
Teljesen kezdőknek valóban nem ajánlott, de utána minél hamarább be kell szerezni egy ilyen hangszert, ha színesíteni szeretné a játékát.
Mert a Floydal nagyon jó dolgokat lehet művelni!
Csak ugye ahhoz használni is kell előtte pá évet, Meg kell szokni, hogy érezd a rugókat!
Persze ha valaki úgy dönt és riffelni akar,jobb lehet egy fixes...
A fendermen is van egy tremolónak látszó tárgy, de nem az én világom, és tényleg csak limitált használatra való.
Használható, de nem egy kategória egy jó floydal... De ugye nem is azért szeressük...
Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy a hangszer egy eszköz, ami a gitáros játszik, az, hogyan fog szólni, az azon múlik, hogyan szólaltatják meg.
Én is használok olcsóbb hangszereket. Van egy 7 húros Squier Stratom, amit pompás hangszernak tartok, mondjuk a gyári humbi helyére operált SH4 a hídnál más kategóriába emelte a hangját, minden más gyári benne. Illetve van egy (nem röhög) Stagg talán I300, vagy a fasz tudja milyen néven futott superstratom, ilyen "vidéken hagyós hétvégén gyakorlós" cucc, és egyszerűen imádom. Nagyon jól sikerült példány, kényelmes, pontos, és baromi jól szól.
De pl a "karozós videóban" az az OLP, az is csájna cucc, volt olyanom, igaz nem a floydos, hanem a hagyományos tremes, és baromi jó hangszer volt.
A bal oldalit 18-ért adtam tovább, a jobb oldali más tészta, az egy '94-es Bullet ami kvázi a mostani standardnak felel meg, és hátul ült benne egy Csopper, így 50 pénzért került új gazdihoz:
Szerintem nem érted, miről volt szó. Nem a kar létjogosultságáról beszélt itt senki, nyilván hasznos eszköz parasztvakító kamuzós szólókhoz.
Itt arról volt szó, hogy rossz minőségű floyddal szerelt gitárt nem szabad venni.
Ha túl közel van a pikáp a húrhoz akkor:
1. bele fog nyírni pengetéskor a pikápba...
2. ez a fontosabb egyébként, hogy bizony hamiskás lehet a húrod hangja, mert a pickup mágnese bekavar!
szerintem az ideális beállítás az, ha a puki max hangerónél sem torzít tiszta hangszínen.
A passzív EMG meg zsákutca!
Arr van több, sokkal jobb hangszedőket gyártó cég!
Nem is gondoltam azt! Általánosságban írtam! Ráadásul, beszélgetünk....Én sem akarom védeni Őket, rá sem szorulnak, ám soxor vannak leszólva a termékeik, bár nem mindig alaptalanul. Azért a Wing, itt egy személynév, ha kérhetem ne tekints bennünket, csak virtuális dolognak.....
Nem minden rossz,ami kínai,sok mindent készítenek jól,csak túl sok a hamis szemét,emiatt van Kína lenézve.Ez az LTD nem amiatt gyenge,hogy kínai,hanem,mert olcsó gitár,olcsó alkatrészekből.Az LTD-k viszonylag drága hangszerek.Ez az alsó kategória legalja náluk.Szerinted az milyen lehet? :)
Persze,hogy alja minőség.Ezek a 3-400as számozástól jók:)
Az eladni akart gitárod is kínai.Az én akusztikus Ibanezem is kínai.Az ART 320 Ibanezem is kínai, igaz relatív nem olcsó.Sőt, amivel dolgozom lánctalpas(Shantui) is kínai.Egyik sem szar.Vannak szar dolgaik,pl: az Ibanez jampack akusztikus(nem is értem, miért adták a nevüket), de mi nem Kínában készül már.A hetvenes években Amerikában a Japán autókat, bálamadzag, kötődrótnak nevezték.A nyolcvanas, kilencvenes években a koreai gitárokat szarozták, nézd meg most, "jó féle koreai, nem kínai", mondják.Viszont, én hiszek Wing véleményének, de nem azért mert kínai, de tudom, ezeregy lapát volt már a kezében.
A "kemény rock" ki tudja, mit takar?
A lényeg, hogy EMG-t annak érdemes venni, aki tényleg ezt a soundot keresi. Ami valóban nem igazán sokoldalú, meg kell hagyni. Oké, ez ízlés dolga nyilván. (Nekem semmi bajom vele egyébként.)
Venni biztos nem fogok és én soha nem hagytam magam megvezetni, mindig arra voltam kíváncsi hogy mikor én játszom rajta hogy szól, nempedig ahogyan az eladó játszik rajta meg hasonlók, egyébként vettem már nála szeptemberben egy Cort Earth 70 gitárt amit már eladni szeretnék, jó gitár meg minden csak ha veszek elektromost és nem játszok az akusztikuson akkor meg minek, a pénz meg kell, ha valakit érdekel akkor szóljon!!
Édes nosztalgia.
Amikor vásároltam, tiszteltek-becsültek. :)
Jó arcok szerintem, inkább mi voltunk túl fiatalok, hogy mindent hozzánk vágjanak. Mondjuk voltak érdekes sztorik. De nem offolok tovább.
Ok, de ne hagyd, hogy a boltos megvezessen :)
Ilyenkor szokták bekapcsolni az összes effektet, visszhangot, hogy ne halld a gitár hangját, meg azt, ha hamis.
A legjobb tesztfelállás a gitár-kábel-csöveserősítő, semmi effekt stb. Ami így is tetszik, az effektekkel még jobban fog majd tetszeni...
Ha vételre szánod magadat, akkor minden húrral minden bundot próbálj ki, játszható-e a hangszer mindenütt, nincs-e bundprobléma (pl. elhaló hangok, két egymás utáni bundon ugyanaz a hang szól stb...)
Minden pickupot, kapcsolót, potit, hangolókulcsot kipróbálni, megmozgatni.
Ahogyan korábban is tanácsoltam: ne a pickup alapján vegyél gitárt (gombhoz nem veszünk kabátot :)
Inkább legyen jobb a hangszer, aztán pár hónap múlva pickupcsere, mint hogy veszel valami EMG-s, rétegelt testű, sajtreszelő nyakú valamit... :)
Ja... Csak a Rákóczi úti helyre (leírhatjuk, hogy a Finkey volt az, mert már nem létezik) majdhogynem csak cipőre húzott papucsban volt szabad bemenni, és ha túl hosszan nézted a hangszert, akkor az eladó rádszólt, hogy nehogy attól is kopjon