Ezt Fender59 írta: Bypass-olja vagy megy a Tunner. Ez elég hasznos kis funkci, ha bekötve akarod használni. Illetve azért tutkó még a cucc, mert tudod úgy kötni, hogy amikor hangolsz leköti a jelet és nem szól a cucc, meg úgyis, hogy szól közben. Praktikus.
Ezt blurp írta: Ma már szóba került, én egy ilyet használok, ócsó, kicsi, de messziről is jól láccik. Persze nem olyan masszív, mint az a Korg, de nem is kell lépkedni rajta: Ibanez LU-10
Ezt blurp írta: Nah igen, most nekem is ez az egyetlen aktívan használt elem a gitár és az erősítő között, ami nem true bypass. próbálgattam ki-be húzogatni, nem tűnt úgy, mintha bármi hatása lenne a hangra, persze, lehet, hogy csak nekem nem elég kifinomult a fülem. De pl. mondjuk van egy Danelectro kindertojásom, az egyértelműen hallatszik kikapcsolt állapotban is...
Ezt Fender59 írta: Nekem meg van egy Phaser-em, ami akkor is Phaser, ha ki van kapcsdolva, vaze... De ettől OK a dolog, legalább megvan a feelingje. Szerintem egyébként a True Bypass onnantól válik hasznossá, ha sok pedálod van bekötve egyszerre. Én most megint kisvasútat építek (megint) és van egy csomó, ami nem True Bypass, úgyhogy szerintem nekem már érdemes odafigyelni, hogy lehetőleg minnél kevesebb legyen ilyen. Ha két három pedált használnék, szarnék bele nagyívban...:-))))
Ezt Fender59 írta: Pedig az hasznos. Én is csak azért vettem ezt, mert szerintem elég ciki koncerten a számok között ez a pááááá, pááááá, páááááá..., ha érted mire gondolok...:-)))))
Ezt Fender59 írta: Jajaja. Az nem lesz benne. Egy Fulldrive2, egy Distortion Pro és egy oridzsi TS9 mellett nem rúg labdába, legalábbis nálam biztos nem...:-)))))
Ezt blurp írta: Nálam most csak egy Rat meg egy Korg Tonebooster van bent, (meg a tuner) úgyhogy nem nagy trauma a dolog. Tufa punkskacorehoz nem is köll más, he.
Ezt Fender59 írta: Szerintem iszonyat varázsa van a minimál cuccnak. Én egy ilyen hátizsákban szoktam cipelni az összes vasat és egyszer lusta voltam és csak egy CryBaby-t és egy Ts9-et vittem a próbára. Öregem! UGYANÚGY szóltam, mint mindig, tényleg a kéz számít és nem a pedálok.
Néha viszont az az igazán élvezetes - főleg ha egyszem gitáros vagy -, hogy ha össze-vissza szteppelsz a cuccokon (U2 feeling). Most éppen nincs bandám, de az életem következő próbájára tuti kisvasúttal megyek...:-))))
Ezt Fender59 írta: Őszintén szólva, kicsit stúdió-orientált gondolkodású vagyok... Élőben nem használnám, de azért tud egy nagyon konkrét jellegzetes hangot, amit azért szeretek, és ha egyszer úgy adódik, használni is tudnék azt hiszem.... Ne presszionálj, majd kitalálom...:-))))
Ezt blurp írta: Van nekem is ez-az, egyik másik egész használható (wah, phaser, flanger, tremolo, ilyesmik), de ezeket a modulációs cuccokat nem tudom ehhez a zenéhez használni igazán, úgyhogy maradnak a bőröndben szépen.
Ezt blurp írta: nem tervezem igazán. ilyen biztosanjóleszmégvalamire típus vagyok, mindenmásban is, nem szeretek eladni semmit. bár a wahra (Boss FW-3) most lenne egy vevő, még nemtom.
Ezt Fender59 írta: A reverb nagyon nehéz ügy. Azon én is elég sokat agyalok. Igazi egy old school analóg motyó lenne, valami ilyesmi, mint ez itten ni. Persze ez azért elég zsíros falat, de ezek a digitál reverbek szarok, mint a bűn. Nem véletlen szerintem, hogy korunk legnagyobb vintage effekt gyárosa - Fulltone - nem csinál reverbet. Az vagy benne van a Fenderben, vagy pedig nagyon szar...:-)))) Szóval elég nehéz ügy.
Delay-ről meg nincs tippem egyátalán. Nem szeretem így nem is használom.
Ezt blurp írta: No igen, azért nekem megtenné valami egyszerűbb anyag is. Gondolkodtam egy EH Holy Grailen vagy hasonlón. Az öreg Laneyben ugye nincs semmi ilyen...
Ezt Aries írta: Üdv Mindenkinek! Amatőr állapotomra nézve teszem fel a kérdést, így nézzétek el, ha nagyon alap a kérdés! A Fotók topicban #2020 kép/hozzászólásnál a lány előtt van egy jópár boss effekt. Ha van inkább 1 jobb (többet tudó) effekt, mint 6-8 db ilyenből, nem éri inkább meg? A hozzászólásokat köszi!
Ezt doome írta: ha egy effekt lenne, az valószínűleg multieffekt és az messze nem olyan jó hangú...a multiknak elég mű hangjuk van...szóval olcsóbb megoldás, de gyengébb!!!szóval én a jól bevált villanyvasútra szavazok!!!:Q szerintem nem vagyok egyedül...:) szóval minden gitáros, ha tehetné, inkább azt venne...csak nem mindenki teheti(pl én) :(((((
Ezt Fender59 írta: Ja, ez a lényeg. Egy multieffekt jobbára digitális, a kis kütyük meg jobbára analógok. A kisvasutat üzemeltetők - köztük én is - általában úgy vélik, hogy az analóg jobban szól, mint a digitális.
Ezt Alex__ írta: Nemtom hogy hülyeség-e amit írok,de úgy vettem észre hogy tranzisztoros ill, digitális erősítőknél nem szólnak jól az analóg pedálok, főleg a torzítók
Ezt e@ke írta: Nem sokáig...ebben biztos vagyok. Tetszik vagy nem akárcsak a fényképezésben s oly sok másban kiszorulnak az analóg cuccok. A másik dolog, hogy egyre fejlettebb chip-ek és programok készülnek. Gondolj csak a Pc guitar szoftverre. Ami most PC-t igényel az jövőre már belezsúfolható egy dobozba....
Ezt Bizsibazsi írta: De ha belegondolsz, a profi fotósok, és a mániákusok még mindig analóg gépeket használnak. A művészek ráadásul fekete-fehérben.... Mondom én, akinek modellezős erősítője van.:)
Egy komolyabb multi (GT-8) árából már tudsz venni 4-5 analóg Boss pedált, amivel minden használható hangot elő tudsz állítani. A multik hangjainak a felét soha az életben nem használod ki, esetleg otthon vigyorox, hogy 5701327354 milisec. delay time van benne...És akkor mis van? Ez az én véleményem. Peace
Ezt Fender59 írta: Mindig lesznek, akik az "igazit" szeretik a másolattal szemben. Lehet, hogy az átlag ember számára totál értelmetlen a nem digitális fényképezőgép, de biztos vagyok benne, hogy van még egy csomó fotóművész, aki még mindig az old schoolra esküszik.
Szóval szerintem a kisvasútnak mindig lesz helye. Főleg, hogy a digitális még mindig az analógot másolja és nem állt még elő igazán újításokkal, pl. új effektekkel vagy ilyesmi. Arról nem is beszélve, hogy éppen a retrótrend kellős közepén vagyunk...
Ezt blurp írta: bizonybizony. Azért még mindig megmaradtak az olyan egzotikumok, mint analóg hanglemez, elekroncsöves erősítés, analóg fotózás, stb, ami bár technológiailag korszerűtlen, de valami miatt mégis jobb, szebb, élvezhetőbb, mégha nehézkesebben használható, drágább, ormótlanabb is.
Ezt János írta: Sziasztok! Van egy eladó Behringer Vintager AC112-es gitárerősítőm. Másfél éves, teljesen megkímélt állapotban, csak szobai használatban volt. Ár: 70.000 Ft. Üdv: János
Ezt Gazz NL írta: Igen, hülyeség amit írsz. Az analog effektek tulnyomó résza ugyanazt a félvezetős technikát használja, amit az általad említett tranzisztoros erősítők, sokszor még az ic-k is ugyanazok. Sőt, mint pld Slash csöves marshall erősítőjében, a torzítást egy ugyanolyan szilícium félvezető diódapár végzi, mint a distortion pedálok többségében, mert így dögösebb torzítást lehet kicsiholni. A kisvasútak annyiban szólalnak meg másképp a tranzisztoros erősítőkön, mint a csöveseken, amennyire a tranzisztoros erősítők másképp szólnak mint a csövesek.
Nem tudom mit értesz digitális erősítő alatt, de ha a kapcsolóüzemű teljesítményerősítőre gondolsz, azért kíváncsi lennék, hogy melyik gitárerősítőben találkoztál vele.
Ezt blurp írta: A Crate Powerblock asszem digitális elven, de az biztos, hogy túl sok digitális gitárerősítő nem létezik. Alex_ szerintem a digitális alapú processzálásra gondolt, vagymi...
Ezt Gabe írta: Pont azert irta Gazz, hogy: "A kisvasútak annyiban szólalnak meg másképp a tranzisztoros erősítőkön, mint a csöveseken, amennyire a tranzisztoros erősítők másképp szólnak mint a csövesek."
Ezt Alex__ írta: Nos, digitális erősítő alatt pl a Line 6 cuccokat értem(Művelődj!). Az oké hogy a csöves erősítőknek más hangjuk van, de valószínüleg nem ez az oka hogy a "szilícium félvezető diódapár"-os torzítok szarul szólnak, hanem mert más elven működnek, ezért u.a. a pedál más hatást ér el a csöves ill. tranyós erősítőn.
Ezt e@ke írta: Alapvetően igazad ill. igazatok van, de vegyétek figyelmbe, hogy a gyártók igenis ráfogják erőltetni a többségre a dig. technikát. Nézd meg mennyibe kerül pl. egy boss delay. Annak az árán már egy nem egészen szarnak nevezhető multit vehet a delikvens. Szerinted melyik melett fog dönteni. Azonkívűl a stomboxok előállítási költsége (itt főleg a fémházra gondolok) csak nő. egyszerűbb egy multit kirakni a felhasználók elé, hogy ebben minden benne van vazze! Perzse jó kis műa. házban (Zoom-ok és társaik). Én is eljátszok a gondolattal mit vehetnék...de, aztán rá kell ébrednem a keserű valóságra, ha,ha... De, abban biztosak lehettek, hogy mondjuk 10év múlva a multi-stompbox arány 1200:1 lesz... Hozzátenném nem vagyok egy multipárti. Mindekinek az jön be többé kevésbé amit használ. De, leszólni valakit mer" neki csak mittudomén milyen cucca van, hát az tufaság.Ez nem rátok vonatkozik de, sajna itt is akad néhány arc aki elvan szállva magától...
Ezt Fender59 írta: Szerintem te a kezdőkről beszélsz. Az lehet, hogy köztük 1200:1 lesz az arány, bár ebben sem vagyok biztos, azonban ahogy elkezdesz pár szinttel felfelé menni ez az arány nagyon, de nagyon gyorsan meg fog fordulni... A másik meg az, hogy nem a kelet-európai valóságból kell kiindulni. A világ fejlettebb részén egy Boss pedál a húgyért-szarért kategóriába tartozik, egyszerűen nem tétel megvásárolni. Az effektezés így nem anyagi, hanem fül-kérdés csupán, és ebben az analóg cuccok messze-messze tönkreverik ezeket az olcsó multikat. A jól megcsinált, profi stúdióeffektek pedig még drágábbak is, mint ezek az analóg pedálkák legtöbbje.
Szóval szerintem sosem lesz az az arány, amit te itt előrejeleztél nekünk... Ja, és megjegyzem, hogy a Boss Delay-ei digitálisak...
Ezt Gazz NL írta: A line 6 nem digitális erősítő, hanem digitális processzorral ellátott erősítő. Tranzisztoros analóg végfokkal. Megismétlem mégegyszer: A kisvasútban tranzisztoros technika van. És jól szólnak azok tranzisztoros erősítőn is. És szólhatnak szarul csöves erősítőn is, nem kell túldramatizálni ezt a kérdést. Sokan állítják, hogy a digitális multieffektek szarul szólnak csöves erősítőn. Szerintem ez sem igaz, ezen effektek megszólalását két dolog befolyásolja nagyon, 1. A hangszínszabályozóval mennyire basszák el a hangképet: nagyon nem mindegy, ha a pld. bemenet elé kötött torzító egy olyan hangszínbeállításon szólal meg, ami tiszta hangra van kitalálva, vagy külön csatornán szól, ami meg olyan hangszínbeállítást tartalmaz, ami torzítóra jó. Ezért torzító szempontjából egy erősítőbe beépített külön torzítócsati többnyire jobb választás, mint egy kisvasút. 2. Az erősítő mennyire van kivezérelve. Minél hangosabb, annál jobb a hangzása a torzítónak. Tehát fenntartom az állításom.
Ezt Fender59 írta: Valahol azt nyilatkozta Zakk, hogy ugyanolyan a kettő, csak a a Dunlop-ba több a mély. De bevallom, nem próbáltam, csak olvastam ezt.
Ezt leo sunshine írta: Ez azért nem igaz. Én mintegy 8 évet húztam le multikkal: zoom GFX707, korg ax30g, korgax1000g, Pod 2.0, Pod XT Pro. Egy fél éve használok kisvasutat egy jó fejjel, s nem sírom vissza a multikat. Lehet, hogy praktikusabb, meg kis helyen elfér, meg kevesebb kábel, meg kevesebbet kell lépkedni, de olyan hangjuk van, ami jó. És ha egy multiban nem tetszik a torzító, akkor lecseréled, a másik multiban jó a torzító, de szar a delay, akkor azt is lecseréled, majd keresel egy olyat, amiben mindkettő jó, de szar az eq...és így tovább. A pedáloknál meg kicseréled a gyenge láncszemet, és kerül pár ezer forintodba. Miért baj, ha drága a boss delay? Akinek van, és nem rackben gondolkodik, annak örök darab, legalább egy dolog ki van pipálva. Így vagyo az SD1-el, a TU2-vel is, csak egyszer kell megvenni, és legalább sokáig tart. Ugorj egyszer véletlenül rá a multidra...
Ezt blurp írta: A múltkor megszakadt a beszélgetés, de érdekelne, hogy mi a véleményed az Electro Harmonix Holy Grail reverbjéről. Persze, tudom, digitális, meg nem is a legkomolyabb modelljük, de a hangmintái nem rosszak, szóval nemtom....
Ezt Fender59 írta: Őszintén szólva azt speciel nem ismerem. Boss-okat próbáltam meg rack-es cuccokat, meg persze erősítők beépített reverbjét, de EH-t pont nem.
Ezt Fender59 írta: Amúgy Mikeyval tegnap kipróbálgattuk a Boss CE-1 chorus/vibrato berendezéskét, és beszarás, hogy milyen jó. Egy Rotovibe-bal és egy CE-3-mal hasonlítgattuk össze, és vastagságban földbe döngölte őket. Iszonyat szép vastag buja és telt chorust csinál a kis barátunk, nem véletlenül mondják azt, hogy ez a világ legjobb analóg chorus-a. A legdurvább meg az, hogy addig csavargattuk Mikeyval, amíg olyan flanger hang jött ki belőle, hogy csak néztünk... Átkozottul jó kis cucc..!!!!
Ezt Fender59 írta: Ja, és kis barátunk nem ám adapterről megy, mint az amatőrök. Saját áramkábelje van, vazz... Nagyon durva cucc! Akkora legenda, hogy azt hittem, hogy ilyet még csak látni sem fogok soha élőben, most meg lehet, hogy végül az enyém lehet majd!
Kérem szépen, ezt itten a Chorus pedálok TS9-e, ha értitek mire gondolok...:-)))))
Ezt Fender59 írta: Ja, és azt elfelejtettem említeni, hogy igen igen nagyon köszönet jár ezért Bakóimi maestronak, aki ezt a kis kütyüt elővarázsolta valahonnan... Respect, respect, respect, respect...!!!!!
Ezt Fender59 írta: Mikey vette meg, de úgy, hogy ha tetszik neki megtartja, ha nem, akkor én szó nélkül átveszem tőle. Tegnap csak a lakásomban tudtuk kipróbálni hallkan, úgyhogy Mikey egyelőre tesztelgeti a saját cuccán is, zenében, aztán mag majd meglátjuk mi lesz.
Ezt e@ke írta: Jó,jó tudom, hogy alapvetően igazatok van, na. De, az is tuti, hogy a fejlődés a modellezés irányában halad. Akár tetszik akár nem.Meddig tart ez a retro őrület? 2-5 vagy 10 évig? Közben meg kifejlesztik a jószerivel megkülönbözhetelen minőségű modellező cuccost, megtervezik az olcsó tömeggyártást stb. S kész itt van. A kő profiknak meg fémházba vagy rack-es kiszereléssel árulják. A retro őrület meg azért nem jó mert elveszi a tehetséges innovatív cégeknek, embereknek a kedvét attól, hogy új dolgokkal álljanak elő, s ezzel a fejlődés is lassul. Igenis kell merészség ahhoz, hogy félretegyük a régit s új alapokon menjünk tovább nem? Nézzétek a gitárgyártást is. A Gibson is belebukott anno akkoriban mikor új dolgokkal állt elő, mert a gitárosok 99%-a konzervatív a maradék meg nem elég vásárlóerő arra, hogy vigye a céget. A harmadik dolog, hogy a kommersz általatok lenézett multikból 10-er annyit adnak el a kezdőknak, mint a másikakból. Úgyhogy ők tartják el a céget arra hogy nektek áruljanak profi cuccokat. Persze belelehet merülni a név nimbuszba ugyebár, hogy alapvetően primkó cuccokat szép fémházba szerelve az előállítási költségük tíz-húszszorosáért adnak el. Van ám némi sznobság is nem?? Ez nem sértegetés akar lenni de, ez is sokszor benne van a képben. Talán a jövő multi pedáljai olyanok lesznek ahol mint a Pc-n frissítheted a procit a szoftvert stb... a fene tudja. Mondjuk a felhasználók szempontjából ez lenne a jó.
Ezt blurp írta: Ez hülyeség. Egyébként, ha követjük az analógiádat, pont az a jó a kispedálokban, hogy szabadon konfigurálhatod, cserélheted az egyes elemeket saját ízlésed szerint, akár egy PC-nél. A többi pedig felfogás kérdése, van aki alapvetően vonzódik a régi, jól bevált technológiák iránt. Ezen most nem azt értem, hogy nézzen mindenki fekete-fehér tévét, mert az jobb. Nem, itt egyértelmű a minőségbeni fejlődés, de bizony vannak területek, ahol a régi technológiák még sokkal jobbak, kiforrottabbak, mint az újkeletűek. Persze az irány a folyamatos fejlődés, ezt nem vitataja senki szerintem, de nem feltétlenül kell kidobni mindent, ami régi.
Ezt Fender59 írta: Ha fejlődés a modellezés irányába halad, akkor hogyan gondolhatod azt, hogy a másolat valaha is jobb lehet, mint az eredeti? Olyan mintha azt mondanád, hogy a Mona Lisa-ról készült iszonyatos pontos számítógépes másolat jobb, mint az eredeti kép! Önmagában is egy ellentmondás a dolog... A digitális technológiának elő kéne állni valami újjal és nem csak másolni azt, amit az analóg tud ahhoz, hogy legyen valami abban, amit mondasz.
Analóg effektekkel pontosan ugyanaz fog történi, mint az elektron csövekkel történt. Egy ideig mindenben elektroncsövek voltak, de egy jó 50 éve már az égvilágon sehol nem használják, mert a tudomány fejlődésével a tranzisztor mindenhol átvette a helyét praktikus okokból. Kivéve na hol? A hangszererősítőkben. OK, hogy tonnaszámra adnak el tranyós erősítőket, de amint túllépsz a kezdő szinten, vagy mondjuk a profikat nézed, szinte csak és kizárólag csöves motyókat fogsz találni. 50 év után is. Vajon miért?
Szóval, én nem temetném az analógot. Általánosságban igaz, amit mondasz a fejlődésről, de van egy két terület, amire úgy látszik mégsem igaz. Ez az egyik ilyen...
Ezt Gazz NL írta: "Persze belelehet merülni a név nimbuszba ugyebár, hogy alapvetően primkó cuccokat szép fémházba szerelve az előállítási költségük tíz-húszszorosáért adnak el."
Ezt Gazz NL írta: Hát, lehet hogyha a tranyós erősítőket találják fel előbb, akkor most mindenki azért a hangzásért hörög. Jimi Hendrix torzítójában annó germánium tranyók voltak. Ma komoly összegekért lehet venni olyan tranyókat, de megveszik, mert azt a hangzást akarják. Holott lehet, hogyha Jimi korában már léteznek a mai alkatrészek, akkor ő sem olyat használt volna. Sőt biztos hogy nem, mert ő aztán télleg nagy kísérletező volt, tuti hogy odalett volna egy multieffektért. Akkor most meg sok gitáros olyan multit akarna venni, amilyet ő használt. Mondom mindezt annak ellenére, hogy én bizony kisvasút párti vagyok, de gyakorlatilag csak egy torzítót használok.
Ezt Fender59 írta: Kedves gazz! Minden egyes terméket a Földön azz előállítási ár 10-20 szorosáért adnak el mindenhol. A csövest éppúgy, mint a tranyóst. Ez a lényege a kereskedelemnek...
Ezt Fender59 írta: Ez így van. Ezért nem értem, hogy mi a francról beszéltek, amikor végeredményben ízlésekről beszélünk. A földön jelenleg élő komoly gitárosok túlnyomó többségének az a véleménye, hogy az analóg jobb, mint a digitális és ez a dolog részben történelmi okok miatt is alakult így. Miért baj ez?
Ezt e@ke írta: Dehogy baj!Csak épp azt nem szeretem, mikor jönnek azzal, hogy a multieffekt ilyen+olyan szar soha nem éri utol az analóg cuccost. Dehogynem. Lehet,hogy már meg is történt csak épp jól elrakták egy páncél szekrény mélyére, hogy aztán mittudomén öt év múlva mint szenzációt elővegyék. Biztos vagy abban, hogy egy sötét süketszobában megtudnás különböztetni a hangzásokat?
Ezt Dino írta: Ha a fokhagymás nápolyi terjedt volna el a múlt században, vsz. azt ennénk most mind mi is...
Szerintem akkor kezdődhet az átrendeződés, ha a digis cuccok minőségben már nagyon megközelítik az analógot. És ez már nincs messze... Ez már csak processzor kérdése.
Ezt Fender59 írta: Nagy valószínűséggel szerintem igen. Őszintén, még nem próbáltam soha, és lehet, hogy elkiabálom, de szerintem nem szopnám be... Kipróbálhatjuk...
Ezt Gazz NL írta: Ami ellene hat a folyamatnak, hogy egy multieffekt legendássá váljon, hogy állandóan jönnek ki az új modellek. Egy TS9 már nem fejlődik tovább, az úgy jó ahogy van. Ezért lehet rá építeni, tudja az ember, hogy mit várjon tőle.
Ezt Bakóimi írta: Hát ez sem egy gyakori darab,gratula! Csak összeszedünk itt egy vintage-múzeumot lassan. (U.i.: Nekem megvolt a húga is.Kétszer! :-))) )
Ezt lkjpoi írta: Ezt azért látod így, mert te még nem éltél, amikor a TS-ekkel játszották el ugyanezt, azaz sorban jöttek ki az új modellek. Ez nem a digitális cuccok sajátja, hanem mindennel így van, csak épp csomó cuccal már túlvagyunk ezen a korszakon, ezek meg mots tartanak itt.
Ezt Gazz NL írta: Igazad van. Egyébként éltem, csak az már régen volt, aszt az az effektevolúció eldöntötte, melyik lett aztán legenda. Akkor is volt sok szemét, ez kétségkívül igaz. Néha elszörnyedek, amikor látom a kapcsolási rajzokat...
Ezt e@ke írta: Ja, meg volt egyszer még egy szovjet(!) gyártmányú wah+fuzz+tremolo pedálom . Kegyetlen volt. A wah áttélezése fogaskerék+fogasív volt... Komolyan mondom nagyon szerettem!!! Akkoriban egy musicmaster utánzatom volt+ egy olasz Melody LP copy. Aztán a bátyám eladta őket...