Ezt Gorilla-az írta: Nekem 23 masodperc boven eleg. Foleg Nashville tipusu fingerpicking temakhoz kell, ott meg egy teljes kor is max 15-20 masodperc (amiket en csinalok)
"mellesleg pedig a DD-20 egy szvsz utolérhetetlenül jó digitális visszhangpedál... "
Gondolom. En egy DD3 at hasznalok 15 eve, kiegeszitve egy Danelectro Reel echo val - ami a pillanatnyilag letezo legjobb szalagos visszhang szimulator. (Ami szinten utolerhetetlen). Kepzeld el egy DD20 es ez a danelectro mit tudna egyutt, ha az ember jol kitalalva hasznalja oket.
Ezt Gorilla írta: Szoval aki komolyan foglalkozik vintage sounddal, amiben nagy szerepe van a szalagos viszhangositok hajdani hangjanak, annak okvetlenul ajanlom ezt: De vigyazat! Nagyon kell tudni, mire akarja az ember hasznalni. Masra valo, mint a BOSS vagy mas digitalis visszgangositok. Ez nem delay. ez egy szalagos visszhang szimulator, ami csoves visszhangtol kezdve az agyon nyujtott szalag vinaglasaig mindent tud. Elsodleges delaynek nem alkalmas, egy egy specialis cucc, specialis celokra. Probaltam korabban egyeb processzorokba beepitett Tape Echo szimulatorokat, es meg sem kozelitik ezt.
Ezt locustnl írta: "Danelectro Reel echo val - ami a pillanatnyilag letezo legjobb szalagos visszhang szimulator."
ezt nem hiszem. vagy lehagytad a szerintemet, a danelectro, mindig is ocskaság gyár volt. akai headrush is simán csinál tape echot, ráadásul négy kimenettel, kiváncsi lennék a véleményedre.
itt egy rövid összefoglaló:
"There are three modes… Normal Delay, Tape Echo, and Loop. Normal Delay doesn"t offer too many surprises. Controls for Feedback, Level, Time Fine, Time Coarse, and a HF Damp to roll off the high frequencies, if you like. There is a tap tempo switch, and if you tap slowly enough, you can drag your delay times out to the full 24 seconds (the knobs only dial more "normal" delay times-which is probably good, because if they swept up to the full time, making small adjustments on the knobs would be impossible). Using the second output jack automatically splits the signal into wet and dry outputs.
In Echo mode, Feedback, Time, Level, and Tap Tempo stay normal. Time Fine becomes Ratio-it controls the volume of how the four heads of the simulated tape delay relate to one another. There is also a Head Gap control, allowing the echoes to come evenly metered or in stuttered gallops. Of the four effect outputs, inserting a cable into any one of them will give that echo a direct out, and the dry signal and the other three echoes will come through the main output. If you"re inclined, and have five channels on a mixer, you can create an awesome stereo field with the dry signal and four separate channels for echoes.
In Loop mode, only the Level control works. With the footswitches, you can Start Recording, Stop Recording (playback starts immediately), stop playback, resume playback, overdub new sound onto the existing loop, stop the dubbing and play the loop (adding as many overdubs as you like), clear all overdubs and play the original loop, or erase the whole thing-all controlled by the footswitches. It takes a little getting used to, but I"m hesitant to have more than two switches on a pedal, and the looper is very useable as it is. "
Ezt blurp írta: Nekünk az ének a próbateremben egy kőkorszaki FBT csöves keverőerősítőről megy, abban faszán van szalagos visszhang, még a szalag is jó állapotban van, múltkor próbálgattuk, állat hangja van. Nagyon retróóóó.
Ezt Gorilla írta: "a danelectro, mindig is ocskaság gyár volt. " te meg innen hagytad le a szerintemet.
Ez a leiras semmit nem ir arrol, hogy a headrush hogyan szimulalja a tape echot. Van nehed fogalmad egyaltalan arrol, hogy mi az a Tape echo, hogyan mukodik, hanyfele hangzasa van, es miben ter el a Normal delay tol? Legyszives ird le nekem, mi a kulonbseg a Tape Echo es a Normal Delay hangjanak a lenyege kozott.
Ezt _Aszpirin írta: Ha elég a 23 mp, akkor hajrá! A DD-20-ast nem fogod megbánni. (Pl. egy teljes "rendes" 12 ütemes blues körhöz ritkán elég a 23 mp, ahhol 120 fölötti tempó kellene :) )
Ezt _Aszpirin írta: Ja, ha már tape echo: A DD-20-as kétfejes tape echo szimulációt is tud. Hát az nagyon különleges. Kábé olyasmi lehetj hogy amit az egyik fej játszik a szalagról, a másik visszaveszi a szalagra, és vice versa; az eredmény nagyon különleges, első visszhangzatoknál szabálytalan, aztán folyamatosan kisimuló és szabályossá váló visszhang. Mintha egy bonyolult geometriájú csarnokban lennél, ahol összevissza pattog a hang.
Ezt Gorilla írta: egyebknet a danelectronak valoban vannak olcso, rossz modelljei, de a draga es jol elkeszitett modellek felveszik a versenyt barmelyik top markaval. Te hallottad mar a dsr 1 pedalt?
(Ja es varom a szalagos visszhang es a normal delay kozotti kulonbsegrol a delirast (hangzasban)
Ezt _Aszpirin írta: Na akkor most ismét egy laikus kérdés: ezekben a szalagos delayekben cserélhető a szalag? Valami spéci szalag van bennük, vagy ugyanolyan, mint egy "normál" hangrögzítőben, esetleg tárcsás magnóban?
Ezt blurp írta: Nekem van egy Dano Tuna Melt kindertojás tremolo pedálom, az egy kimondottan jól sikerült darab (Guitarplayer Magazine Editor"s Choice, ha érdekel valakit), negyven ajró, kicsi, műanyag, de nagyon komolyan teszi a dolgát...
"You can do the same thing with digital electronics, but you"ll be missing most of what makes the whole excercise worthwhile. What"s nice about tape echo is the way the signal degrades as it gets recorded and re-recorded, and pushed through analog circuitry (preferably using vacuum tubes) in between. Everything gets nice and murky and organic. You could probably come close to simulating that in software that if you had a few years to spend on it, but you"d be modelling an extremely complicated system, and that"s not so easy. I"ve never heard a decent simulation yet".
És igaza van. Bizonyos viszonylag egyszerű fizikai jelenségeket igen nehéz lehet digitálisan emulálni. Ezért aztán elképzelhető, hogy soha nem lesz olyan a digitális "tape" echo, mint a valódi.
Ezt Gorilla írta: "I"ve never heard a decent simulation yet"
Nekem ez a danelectro volt az elso, hanem majdnem tokeletesen emgkozeliti.
A lenyeg az, hogy a digitaliz visszhangnal mintat vesz digitalisan, es azt visszajatasza. Komolyabb pedalokon ennek a tonusat is lehet allitani, nem csak az erejet es szamat. A szalagos visszhangnal azomban nem az eredeti hangot kapod vissza, hanem egy magnofej altal rogzitett, csovesen felerositett, mas jellegu hangot, ami fogg a csovektol, a szalag allapotatol, a magnofejek allapotatol is. Ezekben egy vegtelenitett szalag van. Van amelyikben csak egy kor, van ahol eleg hosszu. De semmikeppen sem a megpengetett hang digitalisan rogzitett hasonmasat kapod vissza, hanem olyan, mintha egy magnorol szolna vissza az erositoben, amit jatszottal. Ettol olyan jellegzetesek az 50 es evek (a 60 as is) gitarhangjai. Amikor egyes zeneszek agyonhasznaltak, vagy rosszul allitottak be a szalag feszesseget, akkor a szalag megnyult es nyavajgott, es megerdekesebbeb tette a visszaadot hangot. Igaz, hogy tokeletesen nem lehet szimulalni, de ez a Danelectro cucc majdnem teljesen tokeletes. Eredeti szalagos cuccokat, mint a Roland Space echo eleg dragan lehet csak kapni, a szalag utanpotlas szinte lehetetlen, es ha nincs megfelelo szakember, aki a zenekart kiseri es karbantartja, akkor csak a baj van vele, es allando kellemetlenseg. Olyanoknak eri meg, mint Brian Setzer, akinek van meg 3 masik a szinpad mogott, es a technikus ott varja a szinpad szelen, hogy mikor kell gyorsan beugrani es cserelni. Aki jo szalagos soundot szeretne, es nem akar folyton kuzdeni a szalaggal, annak a Danelectro Reel echo a legjobb a piacon (szerntem} meg sokak szerint, akkiket ez a sound erdekel.
Ezt blurp_nl írta: Állítólag a hangjuk partiban van, annyit olvastam, hogy a Dano kerekebb, vintage-ebb, mint a Boss, meg persze nincs úgy megépítve, viszont nem is kerül annyiba.
De ugyanebből a sorozatból pl a Corned Beef sokak szerint tényleg szar.
Ezt Gorilla írta: A corned beef az nem az a sorozat. Az a danelectronak egy gyerekek , vagy nagyon kezdok szamara keszul nagyon olcso, nagyon keveset tudo kis delay, ami arra jo, hogy valami visszhang legyen a gitarhangon. kb 20 dollar
A danelectro profi delay e viszont a DanEcho: Ami felveszi a versenyt akarmelyik profi delayvel, foleg vintage soundban. Az en Danelectro Reel Echo pedalom alapjat is ez a processzor kepezi.
Az arakat meg ne becsuljuk le, mert egy Akai headrsuh 250 dollar korul van, en a danelectro reel echot 200 korul vettem, es az csak egy echo. Tehat eazert vannak kemeny danelectro cuccok is.
Ezt Gorilla írta: igen, csak nincs benne sound ond sound, es nem tudja a szalagnyulast es a csoves visszhangot. (Nem tudom, hogy a csoves visszhang az alap benne, vagy nincs benne, de nem lehet kapcsolni) a Reel Echon lehet kulon csovesre kapcsolni, es be lehet kapcsolni a szalagnyulast, ami egy enyhe flanger, vagy chorus fele effektet tesz a visszautesre. A Reel Echon tobb a lehetoseg, viszont kifejezetten szalagutanzasra valo. A DaneEcho meg alkalmas normal delay funkciokra is. Azzal a kis kapcsoloval lehet a szalagos, vintage hangzast es a normal delay hangzast is hasznalni. Tulajdonkeppen ebben benne van minden ami kell. En ket delayt hasznalok, egy DD3 at, es a Reel echot. a Danecho az olyan, mintha ezt a ketto osszegyurnad, de azert nem lehet elvarni tole, hogy mindent tudjon, amit az elobb emlitett ketto kulon kulon.
Ezt Gorilla írta: Nekem sohasem volt DanEchom, csak boltban probalgattam. Igazan sokat nem tudok mondani az allitasi lehetosegekrol, csak amire emlekszem. (Lehet hogy a szalagos allasban eredendoen csovest tud.
Itt egy nagyobb kep a reel echorol, hogy jobban lehessen latni, miket tud:
Itt meg a danecho:
A LO-HI az nyilvan a digitalis visszautes magas, es a szalagos tompabb tonusa kozti valtakozast jelenti, igy lehet digit es szalag kozt kapcsolni. A Reel echon ezt a skalat egy potmeter allitja, tehat sokkal tobb a lehetoseg.
Ezt Gorilla írta: ja, nekem is olyan van. az nem jo valoban. Nem is muteol. Kell vennem helyette egy masikat. Dehat nem mehet minden egyszerre (Viszont azert be lehet vele a gitart hangolni)
Ezt blurp_nl írta: Figyu, szerintem te tudod a választ:
Nézegettem a Brian Setzer Orchestra - Live in Japan DVD-t a minap (egyébként beszarás jó, alapmű!), és nem tudtam rájönni, mi az a nagy valami az egyik Bassman tetején. Annyit sikerült kivennem, hogy valami Chorus Delay van ráírva, de ránézésre bonyolultabbnak tűnt a cucc...
Ezt Gorilla írta: azt hiszem ez az: nem is scpace echo hanem Chorus Echo. Regebben space echot hasznalt, biztosan tudom. Ugylatszik, ez valamivel tobbet tud
Ezt Gorilla írta: en egyszer majdnem vettem egy Space echot 350 kanadai dollarert, de elegg le volt lakva. Egy jo allapotu ebbol a Chorusos fajtabol lehet 500 USD biztos
Ezt Gorilla írta: azt meg tudni kell setzerrol, hogy a gitarhangjnak lenyege nem csak a Gretsch es a fender bassman, hanem az igazi driveot a roland echo tulhajtasabol szedi. Latni is rajta a jelszintallitot.
Ezt Gorilla írta: Kozben kideritettem, hogy ennek a Reel Echo-nak a sound on sound ja nem egy komoly joszag. Igazabol arrol van szo, hogy be kell allitani az ismetelni kivant resz hosszat, es akkor azt a fegtelensegig ismetli, es amikor az ember megnyomja a sound on sound gombot, akkor ra lehet jatszani ugy, hogy a jatekot ne ismetelje a vegtelensegig. Szoval ez a funkcio inkabb csak szorakozas. Koncerten nem alkalmas hasznalatra. A DD-20 on is elore be kell allitani a a loop hosszat? vagy ott elkezded a felvetelt, es ahol befejezed ott kezdi ujra? Kicsit meseljen mar nekem errol valaki, mielott belevagok egy ilyen vasarlasaba.
Ezt _Aszpirin írta: Gorilla, a DD-20-on nem kell előre beállítani a loop hosszát. Lenyomod a pedált: elkezd felvenni; lenyomod megint: vétel vége és azonnal elkezdi lejátszani. A hossza pedig a két pedállenyomás közötti idő lesz, of course.
Ezt _Aszpirin írta: Javaslom, próbáld meg egy boltban kipróbálni (Magyarországon ilyent hiába is próbálnál DD-20-al, mert csak rendelésre hoznak mindenütt, de Kanadában nyilván más a helyzet; legalábbis remélem). Azért a DD-20-nak is elég magas az ára ahhoz, hogy kipróbálatlanul belevágj (mondom én, aki jobb híján mégis kipróbálatlanul vettem meg, de végül nem csalódtam, sőt nygon pozitív élmény volt!)
Ezt Gorilla írta: Az a baj, hogy en videken vagyok, egy Szekesfehervar fele varosban, es az itteni hangszerboltokban sincs mindent. DD20 most egyikben sincs a ket nagyobb bolt kozul (van sok pedal, meg twin pedalok is, de ez eppen kifogyott). Ugyhogy mindenkeppen rendelni kell. Viszont itt meg lehet csinalni, hogyha nem tetszik, nem viszem el. Majd megveszi mas. Semmi gond nincs belole. En egy dd-3 at hasznalok 15 eve, es nagyon szeretem. ha olyat tud, vagy annal jobbat, akkor nagyon rossz nem lehet.
Ezt _Aszpirin írta: Szia Gorilla. Melyik részen laksz? Ontario, Alberta, B.C, esetleg Quebec? Megtudhatom a helység nevét, ahol laksz? Bocs, kiváncsi vagyok...
Ezt Gorilla-az írta: Cambridge, Ontario Torontotol olyan 80-100 km-re delnyugatra. Ha megnezed a terkepet, akkor latod, hogy az USA es Kanada egy vonalzoval van elvalasztva. De a nagy tavaknal kicsit megkavarosik a dolog es egy nyilhegy formaju, nagy tavakkal korulvett kanadai resz benyulik a vonal ala. Na en annak lakom a mertani kozepen.
Ezt _Aszpirin írta: Bálint, ne sokat, csak egy icipicit olvass vissza... nemrég már feltette valaki ezt a kérdést. Én a DD-20-at javaslom (ha éppen az érdekel), szerintem megéri az árát, más Twin pedálról itt még nem volt szó.
Ezt _Aszpirin írta: Oké, köszi. Aszittem Hamiltonról beszélsz (bár az talán egy picit nagyobb mint Szfvár. Torontóban nem jártál hangszerboltokban? Azért az nincs túl messze... Tudsz olyan boltot ajánlani Torontóban vagy Hamiltonban, ahol nagyon nagy a választék? Azért kérdem, mert tavasszal megyek Kanadába néhány hétre, Oakvillben leszek, és benéznék egy-kén hangszerboltba...
Ezt Gorilla-az írta: Ismerem az osszes nagy torontoi hangszerboltot. Bemennek, csak igazan nincs dolgom ott, es nagyon korulmenyes. A belvarosi reszeken lehetetlen megallni, es csucsidoben tobbo ora a varosba valo bejutas es kijutas. Le lehetne rakni a kocsit a kulvarosban, es orakig metrozni, de ugy vegigjarni a hangszerboltokat, es aztan hazjonni, az nagyon nagy kinlodas. En havonta, kethavonta bemegyek, ha van valami dolgom ott. (De az is baj, hogyha torontoba veszem, es netan baja van, oda kell visszavinni. Ha meg itt (itt is van rohadt nagy hangszerbolt, csak kifogyott a DD20, de majd hoznak) akkor csak visszaviszem ide, es kicserelik, es hoznak masikat) Hamilton az itt van 40kmre, de ott semmi nincs. Itt a mi kornyekunkon vannak am komoly hangszerboltok. Majd ha itt leszel, akkor hivj fel, osszefutunk, el is jossz ide, gitarozhatunk kicsit (Oakville 50km kn ide), es akkor vegigjarjuk a Kitchener-Waterllo/Cambridge nagy hangszerboltjait. Torontoban egy nagyon nagy van a Steve"s, de ott allandoan tomeg van, nem foglalkoznak az emberrel.
Ezt _Aszpirin írta: Woww, kössz előre is... A múltkor amikor kinn voltam, Torontót úgy közelítettem meg, hogy autóval az Oakville-i GOTrain állomásig, onnan meg már a GoTrain-nel a Union Stationig. Persze ez csak a belvároshoz megoldás, olyan pontokhoz, amelyek metróval elérhetők...
Ezt gaben írta: ugyanennek az ujabb verzióját próbáltam már... abban flange, chorus, echo van... nagyon nagoyn karaj!!!! de ez az ujabb verzió is még bőven vintage cucc...
Ezt Eti írta: Mi a véleményetek, tapasztalatotok a Korg AX1500G-ről? Gondolkozom hogy Boss Me-50 helyett iet veszek, olcsóbb is sokkal. Egy Fender Stratocasterre lenne rákötve, blues/rock zene a kívánt irányzat.
Ezt rockerviktor írta: Nekem volt ME-50em nem rossz az árát nagyon megéri, viszont nekem ezek a Korgok mindig nagyon szimpatikusak voltak. Próbálni régebben próbáltam valamelyiket de már nem igazán emlékszem melyik volt az. De hallottam már élőben is többször és tetszett. Próba, amelyik tetszik azt vedd meg.
Ezt skyline írta: nekem voodu valve-m volt és abba kb olyanok az effektek mint a rocktron intellifexbe ami tisztán csak effektproci elég jó áron vannak bár ritka sztem jó
A Korg AX10G-ről mit gondoltok? Mennyi jó? CSak otthoni szórakozásra jó, vagy esetleg komolyabb hangzásai is vannak? A bandámmal metál zenét játszunk, eddig egy Zoom 505-ösöm volt, de váltani akarok! Mi véleményetek?
Ezt András írta: Szerintem a ZOOM 505-nél mindenképpen jobb, de szerintem érdemes megfontolni a Digitech RP100ast, mondjuk ha bécsben veszed musikproduktivben vagy klangfarbeben olyan 25ből kijön és elég durva hangzást ki lehet belőle hozni: pontosan ilyet
Ezt skyline írta: hát végülis amennyibe kerül nem olyan rossz de azért nekem személy szerint nagyon nem tetszik. Én nem nagyon foglalkoznék ilyen multikkal. Inkább keresgélj régebbiket pl ha szerencséd van kifoghatsz art ecc multit amiben analóg torzitok vannak ezeknél az alsókategósiás multiknál szerintem mindenképpen jobb vagy ha metál akkor egy zsir torzitó kéne inkább:d de ne az mt2 mondjuk egy rocktron metal planet annak már elég jó hangja van:)
Ezt András írta: egy GIO Ibanez GRX70-nel vettem fel powersound pickupok vannak benne,ami nem a legjobb cucc, mégis morog rendesen..egyébként énis meglepődtem, hogy hogy szól mikor megvettem, de szerintem egy Korg 1500-asnál jobban szól, azt próbáltam,sokkal több élet van a hangjában (élőben sokal jobban szól, a jelszint nem volt valami jól beállítva) de ez csak az én véleményem
Ezt Gorilla írta: Na most tanacsot szeretnek kerni nagy megfejtoktol. Tudom, hogy szobakerult mar, de most ujra kene a nagy megfejtes. Rendeltem egy Pedalboardot taskastol, es abba tepozar segitsegevel fixen be szeretnem rakni a pedaljaimat, es a sorrendre volnek kivancsi, hogy szerintetek mi a legoptimalisabb, mi a legkevesbe zajos, es mi hozza ki a legjobb hangot. A dolgot az is bonyolitja, hogy van az erositoben FX loop, tehat ami oda valo,m azt inkabb abba kotnem. Na szoval, a kovetkezo pedalok allnak a rendelkezesemre:
Van a gitarom, Van az erosito kulso labkapcsoloval, drive-al
1-Hangolopedal 2-V-Wah, amiben van drive is, es modulacios dolgok, tehat tremolo es egyebek 3-Danelectro Reel Echo (szalagos visszhang szimulator) 4-Boss DD3 (ami helyett DD20 lesz kesobb, ha megerkezik) 5-Boss OS-2 Distorsion/Overdrive 6-Boss Compressor/Sustainer
Szoval ti, hogyan kotneketek sorba, es mi menjen az FX loopba, es mi ne, es mi eloszor es mi utoljara. Szoval minden megfejtes erdekel. Mert nem lenne jo ketoldalas ragasztoszalaggal, tepozarral bena sorrendben (ahogy en elkepzeem magamnak) az orrokevalosagig belerakni a pedalokat a pedalboard taskaba
Ezt gépzsír írta: Szerintem így: hangoló, wah, compi, torzító, ez menne az inputba, a visszhang meg a dd3 meg az fx-be. Torzítót ne rakd az fx-be, meg a wahot se! BÁr egy próbát megér....:)
Ezt GazzNL írta: A torzító a legzajosabb mind közül, és a kompresszor. Ezeket ha minimalizálni akarod a zajt, minél előbbre kell raknod, mert különben az előttük levő effek saját zaját is beerősítik.
Ezt Levente írta: Sziasztok megint én vook ezeken a szarokon nem took kiigazodni E--------------------------------|-------------------------------| B--------------------------------|-------------------------------| G--3---3-3---x-x-x-x-3---3---5---|-6---6-6---x-x-x-x-6---6---5---| D--3---3-3---x-x-x-x-3---1---5---|-6---6-6---x-x-x-x-6---6---5---| A--3---3-3---x-x-x-x-1---1---5---|-6---6-6---x-x-x-x-4---4---5---| E--1---1-1---x-x-x-x---------3---|-4---4-4---x-x-x-x---------3---| ez a Nirvana:Smell Like Tenn Spirit de nem toom mi az a sok szám:D mivel kezdő vook ezt azért még is el akarnám nyomatni:) pls segítsetek előre is thx
Ezt Gorilla írta: a sok szam az meg az, hogy a hanyadik hurt a hanyadik bundnal kell lefogni (nullas bund nem szamit bele) az X asszem ures hangot jelent (amit sehol nem kell lefogni
Ezt Dns írta: Nem! Az x azt jelenti, hogy ráfekteted a kezed a húrokra(De nem nyomod le őket!), és úgy húzod le pengetővel a húrokat. Ily "csk" szerű hangaja lesz a dolognak. Az űres húr a 0.
Ezt Dns írta: OFF A zenéhez elég hülye vagyok:) Ha ez a tompítás, akkor az mi, ha a jobb kezed élével a villanygityó húrlábai táján hozzáérsz a húrokhoz, és ilyen faca metálos hangja lesz? On
Ezt Levente írta: OK vegyük pl ezt G--3---3-3---x-x-x-x-3---3---5---|-6---6-6---x-x-x-x-6---6---5--- és akkor megfogom és a G a 3 fogom le és az meg hol van h hányzsor pengetem meg? toom h segg hülye vook a zene táján de ezt sem értem:)
Ezt GazzNL írta: A delay többek között azért megy az fx loopba, mert így tuti, hogy nem fog utánna torzító lenni. A zenészek többsége szarnak ítéli meg az ilyenkor előálló hangzást. Hogy miért nem rakunk tortyanót az FX loopba? Amire a jel az fx loopba ér, a jel zaj viszonya is romlik az eredetihez képest, meg már túl van a hangszínszabályozáson, ami elég döntő befolyással van a hangra. Ha egy ilyen módosult jelet torzítanál, elég tré hangja lenne, és kurva zajos is lenne. Tehát nem mindegy a hangszínszabályozó és a torzító sorrendje, mert egészen más jelet produkál. Egyébként szerintem ha betorzítunk egy delayelt jelet, az szerintem nem szar, csak furcsa, de ezzel a véleményemmel a kisebbséget képviselem.