Ezt Mesa_Gabi írta: sampon classicot is kipróbálhatod. (sansamp) izé meg még egy jó,ha sok pénzed van,akkor próbálj szereni egy carl martin booster pedált... az is odabaksz.
Ezt Mesa_Gabi írta: ilyen ez a hangszerpiac magyarországon. múltkor láttam egy single rectifiert,gondoltam felhívom,hátha lealkudom és veszek egy single rectot,de aztán rájöttem hogy minek.
Ezt StratoFan írta: Akiknek olyan ketyeréje van amin lehet: hogyan állítjátok be a kompresszort? A hangszínállítók középfrekijeit? És végül a reverb-et??? Mindezt tiszta kísérethez, torzított kísérethez, szólóhoz? Úgy hogy ne szóljon "dobozból", jó legyen a dinamika, szép legyen a hangszín, stb??? Csak úgy az általános elvek érdekelnének nem konkrétan. Sok a paraméter, a f... kivan velük.
Ezt Mesa_Gabi írta: hát,nekem csak ilyen guyatone compressorom volt,azon meg csak sustain meg level volt. :D asszem minél kisebbre állítod a felfutást (attak),annál kisebb lesz a maximális jel érték. talán,de ezt nem tudom biztosan. Reverbnél fontos,hogy a szoba mérete ne legyen túl nagy,ha lehet ilyet,mert akkor elzeng a francba,és semmit sem fogsz kivenni. nemtudom nálad miket lehet állítani,lényeg a tiszta és az effektezett hang mixében van,asszem. :D annyira sajnos nem értek ezekhez,kórushoz inkább,ja meg a crybabyhez :D
Ezt StratoFan írta: Kompersszornál van egy arányszám "ratio" néven, ez határozza meg a max értéket. Nálam 1,2:1 és 20:1 között lehet állítgatni. Az attack az hogy milyen gyorsan reagáljon. Végül van neki egy "treshold" paraméátere, ami ha jól tévedek a görbe töréspontját adja. Kezdetben jó alacsonyr állítottam, de mostmeg inkább magasan tetszik. Legvégül egy "gain" csak ehhez, ami jó mert hangerőkorrekciót meg lehet vele csinálni. tudtommal. A hangszínállítók állítható középfrekije jobban zavar. Nehezebb beálíltani. A reverb az menni fog.
Ezt Mega írta: skacok... Már régóta szemeztem a Bejringer V-Amp-okkal. De nem voltam megygőzve. Végülis ma vettem egy Bass V-amp Pro-t. És KEGYETLEN JÓ!!! :-))) Ajánlom nektek, próbáljátok ki! Az akusztikus szimuláció is a legjobb benne, amit valaha is hallottam! Hirtelen megdöngettem basszussal, és gityóval is. Iszonyatos csöves feeling lakik benne! Csak az effektekben van némi digitális íz, de az erősítő szimulációk kegyetlenek! Tudom, hogy "csak" Behringer, de érdemes kipróbálni! ISZONYATOSAN JÓ!
Ezt Mega írta: Stratofan: A Ratio a kompresszálás mértékét jelenti! A treshold pedig a küszöb, ami fölött majd a megadott ratio-val osszenyomja a dinamikát!
Egyébként az általad kért leírás nem létezik. Illetve igen: "Állíts be mindent úgy, ahogy tetszik!" :-) Ha nem lenne minden paraméternek célja és feladata, akkor nem lenne ott. Stílusonként, hangszerenként, hangszinenként, és ízlésként máshogy állítják be a cumót... A középfrekire annyit érdemes csinélni, hogy emelésre, majd vágásra állítod a közép emelést, és a frekivel végigpásztázod a tartományt. Ha tetszik útközben a kialakult hang, akkor igazítsd helyére az emelés/vágást... azt jó...
Ezt StratoFan írta: Kösz Mega, érteni értem mert szoftverből ismerősek a paraméterek grafikusan. Tekergetni nehezebb mert mindentől változik valami. Meg azt is értem hogy azért van minden hogy tekergessem. De szempontok akkor is vannak. Ami alapján tekerget az ember. Túl sok a paraméter, elveszek közöttük :))).
Nemrég dolgom volt egy v-amp próval szerelt kombóval. Sőt korábban próbáltam v-amp és v-amp prót is mert a rackes verziók tetszenek. Az hogy elsőre jó azt elhiszem. De ha valóban tudni akarod jó-e, össze kell hasonlítani mással. Amit én eddig Behringerben hallottam, annak mind keskeny volt a sávszélessége. Se magas, se mély, iszonyat közép, semmi harmónikus. El tudom képzelni, hogy basszushoz ez tökéletes, de gitárhoz nekem nem jött be, főleg ha netán utána áttértem a sajátomra (gnx2). Behringerből nem mernék effektet vagy erősítőt venni emiatt, max a 1010-es midi pedálját :). Én mindenképpen összehasonlítanám egy POD-al vagy akár egy Korg AX-el vagy bármivel ami nagyjából egy kategória árban. Mert szeritnem nem egyezik ezekkel.
Ezt Mega írta: KOrg AX 1500-at már hallottam szólni. Hát az messze le van maradva. Boss GT3 szintúgy. Sőt! Van egy Boss GX700-am is, ami kb. pont ugyanennyibe kerül használtan, és gyakorlatilag a GT sorozat rackes kiszerelésben... Hát az sincs sehol.
Elmesélek egy történetet: Vettem föl egy haveri bandának demót... Idehoztak egy Mesa dual rectifiert Marshall ládával. Az egyik gitárt azzal vettük (Gibson LP studio)... Majd nem sokkal utána az egyik srác kilépett a bandából, és eldöntötte, hogy otthon veszi föl a saját ötleteit, sz.géppel. Ehhez még én ajánlottam egy olcsóbb megvalósítást, a V-amp-ot. Megvette. Két nap múlva megmutatta, hogy felvette ugyanazt a témát, amit nálunk is a Mesa-val, és egy az egyben azt hozta! A digitális effektek általában hajlamosak arra, hogy iszonyat mélyeket, magasakat adjanak. Viszont ettől lesz a zenében kása a gitár. A V-amp nem így viselkedik! nagyon nehéz vele túltorzítani a gitárt! :-) Merthogy egy csöves erősítő sem torzít olyan hatalmasat. Csak mindezt szépen csinálja! A Mesa torzításában szinte meg lehet számolni a "buckákat". :-) Ettől lesz olyan szépen rögögős!
A V-amppal csak egyetlen problémám volt, de azt hiszem ez elviselhető: Ha a gitáron letekerem a hangszínt, messze nem úgy viselkedik, mint egy tényleges csöves cucc. Ugyanis azon, ilyenkor a torzítás kezd lejjebb menni. A V-amp meg csak maszatosabb lett.
Nem lehet, hogy valamit elszúrtatok a meghallgatásnál? Én csak végfokot használtam utána, és szélessávú hangfalakon játszottam... Ha az erősítő normál bemenetére kötöm, akkor sokkal maszatosabb lesz a hangkép. Meg hozzá tartozik, hogy a beállítása sem a legegyszerűbb... Ha gitárerősítőn próbálod, és rajta marad a hangfalszimulátor, akkor az okozhat "beszűkülést".
Ezt Mega írta: Egyébként a neten nagyon sok felhasználói véleményt lehet találni róla, és vannak páran, akik Bass POD mellet ilyet is használnak, és 9-10 pontokat osztanak neki. POD-ot még csak hallottam, de magam nem próbálkoztam vele. Viszont kb. ugyanezt éreztem akkor is. :-)))
Ezt StratoFan írta: Hi Mega! Nem meggyőzni akarlak azt meg végképp nem mondom hogy a V-amp szar. De egy rackes POD árban más kategória, más elvárásokkal. Ha a Behringer 9-10 pontot kap azt a relatíve 70e ft-os árához kapja, a POD Pro 200e-es árához képest. Ilyen alapon egy RP50-es jobb mint egy GNX4-es mert mások az elvárások egy az 50$-os effekt esetleg töb pontot kap mint egy 600$-os. Tudom annak idején olvastam a harmony centralon a pod/v-amp véleményeket. El is hittem amíg nem hallottam, bár gyanús volt mert... Szerintem óriási a különbég a POD javára. Én azt mondom hogy még a 2.0-ás vesetál is jobb mint a v-amp. Nemrég hasonlítgattuk a POD 2-est meg a GNX2-et. Amellett hogy a GNX2-ben annyira sok a magas amennyire én azt szeretem, nem szól koszosan. Volt rá tanú :). Amúgy magánban sima poweramp-ot használok, igaz ezt a pod/gnx tesztet egy csöves marshallban csináltuk 4X12-vel. A v-amp próval szerelt egybekombónak bypass üzemmódban sincs "semmi" sávszélessége. Erre azt mondta valaki hogy egy alap erősítőszimulációt mindig megtart akkor is ha bypass-ban van az effektrésze. Összehasonlításban szépen kijött egy sima poweramphoz képest. Az hogy valami nem kell (pl magas) a nem ugyan az azzal mint amikor akkor sincs ha kéne :). Nekem fontos a nagy sávszélesség és a nagy dinamika mert ezeket csökkenteni bármikor lehet de ami nincs az nincs. Az viszont totál nem zavar és nem is szoktam figyelni rá ha nem hasonlít valami ismert márkára a hangzás csak azért mert az kikiáltotta magát eredetinek. Ha jól szól valami az akor is jó ha nem marshall vagy mesa, ha meg rosszul szól akkor mindegy.
Ha nem basszus lenne v-ampod azt mondanám tegyünk fel egy fél perces riffet ide, mert kár a további szájtépés. Szerintem a Korg AX1000/1500 és a Boss is jobb főleg a GT6 de ez tényleg csak vélemény és tényleg csak sávszélesség/dinamika a főszempont ha mondom. Az AX1500-nek csak annyi a "baja" hogy kicsi a kimenő szintje, de szólni jól szól ha van állítható gain. Egyébként ha lenne itt még valaki aki ide beleszólna és van Korg-ja és POD-ja az jó kis összehasonlító teszt lehetne :))) hátde sajnos nincs ilyen errefelé senkisem :))))))))))))))))))))))))
Ezt mesa írta: Tanácsom: ne használj kompresszort, ha nem szükséges, mert a gitárra nem a legjobb hatással van. Ha mégis akarsz, akkor a következő tanácsok: - gyors attack és release kiöli a koppanást a hang elejéből. Ezt arra lehet használni, hogy a pengetőzaj ne hallatszódjon - lassabb attack békén hagyja a hang felfutását, megmarad a koppanás, és hosszabb sustaint, hangkitartást eredményez.
Én általában, aamikor stúdiózok, utólag rakok rá kompressort, hogy az esetleges dinamikakülönbségeket ki tudjam egyensúlyozni. Élőben sohasem használok, mert szeretem a gitár nyers hangját.
zengető: élőben plate reverbet használj. Ez utánozza ugyanis a fejbe épített zengetők hangját, kemény, fényes hangja van. A room, hall egyéb zengetők konkrét teret szimulálnak, ezeknek puhább, lágyabb hangjuk van. Nagyon keveset használj, mert szétmoshatja a hang alját. Szintén stúdiós megoldás: a zengetett jelből ki kell vágni a mély frekvenciákat, hogy csak a felső-közép és magas legyen zengetve.
Azután: nekem van (tegnapig volt) egy ax1000g-m meg van egy 2.0 POD-om. Összehasonlítva: vonalból a POD szétüti a Korgot. Én egyébként nagyon szeretem a pod-ot, de csak stúdiózni használom, a korgot pedig élőben használtam. A korg fejen, 4x12 ládával tök jó, nekem nem volt vele gondom, viszont a POD fejjel meghajtva nazális. Ezért nem jó a POD/GNX teszt, ugyanis a POD végfokkal meghajtva lesz az igazi. Egyébként pedig annyi, hogy a Korgot vonalra találták ki, de szerintem pont arra nem jó, a POD-ot vonalra találták ki, és pont arra jó. Ennyi.
Ezt Mega írta: Stratofan: A Bass V-amp -ban vannak gitárerősítők is (Javarészt a sima V-amp pro-ból átörököltetve.). Majd Veszek föl valamit, és feltolom.... Ha érdekel, tolhatok a GX700-al is. :-))) Bár az nem lenne hiteles, mert akárt el is szúrhatom a beállításokat.
Egyébként ráhibáztál, mert a cimborámnak, aki V-amp pro-t használ, GT3-asa van, és még véletlenül sem viszi a felvétel közelébe. :-))) Részemről meg is értem. :-))) Van még egy pár effektem, ha gondolod, mindegyikkel végigjátszhatom a témát, és akkor tudsz hasonlítgatni... Korg AX30 (Megjegyzem, gitárra, padlóeffektnek szerintem mai napig az egyik legjobb, de nem erősítőszimuláció!!!), Korg Pandora 3, Alesis Quadraverb GT. Sőt arra gondoltam, hogy van itthon egy H&K ATS Sixty kombóm, beépített csöves torzítóval (Egyébként tranyós). Majd föltolom azt is, mikrofonzva... :-)))
Egyébként sávszélesség alatt nem tudom, mit értesz, de ha a frekvenciatartományt, akkor bizony el kell, hogy keserítselek... Gitárral tolva, még vissza is kellett vennem, mert iszonyatosan sok volt a mély, és néha a magas is.
Ja, és csak annyit még elmondanék, hogy egy normális gitárerősítő sem megy 4-5 kHz-nél magasabbra, mert zizis lesz tőle a hang... Basszuserősítők viszont mennek még följebb (Ha van benne csipogó), mert ott kell a slaphez.
Ja, és még annyit, hogy én igazándiból azért vettem, mert szeretnbék itthon kényelmesen följátszani, de az eddigi effektjeimmel ezt nem lehetett normálisan megoldani. És azt, hogy jó a hangja, azt nem a POD hasonlítgatásából állítom, hanem ahhoz az érzethez, amit ténylegas csöves erősítőkön való játék során éreztem/ hallottam...
Persze ízlés kérdése... Mindegy, nem vitázni akarok, bocs, ha tovább húztam, Mintákat majd csinálok, és akkor lehet véleményt mondani.
Ezt Mega írta: Na igen, lehet, hogy itt a félreértés, és Mesa világított rá az igazságra: Ezek az erősítőszimulációk általában vonalból szólnak jól. Arra valók. Egy Bos GT6 meg nem arra, abban csak mellékesen ven erősítő szimuláció, hogy könnyebb legyen eladni. :-) Mint írtam is a Bas V-amp pro is az erősítő bemenetére kötve eléggé maszatolt...
Ezt Mega írta: Ja, és értékelés szempontjából fogom amit mondasz, de ha az árához képest lenne 10 pontos a cucc, a POD meg szintén, akkor minnek venne az ember a POD mellé egy jóval gagyibb effektet? Nem elkébzelehető, ha a hangzásra 10-est ad valaki, hogy az tényleg jó?
Egyébként Harmony c.-n külön kategória a cucc ára. Arra külön pontozás működik.
Ezt StratoFan írta: Hallgatuk a pod-ot powerampban is. Nagyon jól szólt benne. Ott nem hasonlítgattunk. Pontosabban de. Egy Pandorához. Az iszonyat szar volt. Mostmár nagyjából összeállítottam pár setupot ami tetszik. Nem régi még az effekt és azért buherálom. Tudom hogy működik a kompresszor, meg azt is nagyjából mi mit csinál, csak eddig nem sikerült úgy belőni ahogy akartam ellentétben a korábbival. Mostmár alakul mert tegnap ilyen tekergetős napot tartottam. Nekem ezek az effektes dolgok jobban tetszenek mint a szoftveresek. Inkább az effektben csinálom és utána programban csak arányok, hangszín.
Ezt StratoFan írta: Ne vacakoljunk tovább, tölts fel valamit amit utánad tudok játszani. Szóval egy üres húr legyen az egész 50-es tempóban húrváltás nélkül :). Van aki a TC-meg Lexicon rackja mellé vesz GNX-et. Azt is lehet kérdezni ő minek csinál ilyet. Mert csak. Elhiszem hogy jó, nekem nem tetszett. Szerintem a Pandorával ne is csinálj semmitsem :) az azért nem ez a kategória. A GNX nem maszatolt sem powerampon sem csöves fejen. A GX700 pedig nem azért nem lenne "hiteles" mert nem tudod beálíltani hanem mert az egy 1000 éves kifutott cucc. (ha nem keverem össze a félrack széles piros boss effektel aminek most nem jut eszembe a típusa)
Ezt Mega írta: Két dolgot: 1. Ha már itt emlegeted a nem egy kategóriát, akkor ne szídd annyir a Pandorát! Ugyanis az a végképp nem egy kategória! Azt ugyanis tökéletesen gyakorlásra tervezték, méretezték! Arra tökéletesen megteszi! És ehhez képest még nem is olyan rosszak a hangszínei. 2. A GX 700 ugyan régi cucc, de hogy kifutott, azt nem mondanám. Sokan szeretik és használják ma is. Akkor már inkább az Alesis a kifutott. Azt ugyan 90-ben kezdték gyártani, ha jól tudom. De attól még, hogy éppen nem trendi, nagyon jól szól. Ja és a GX 700-at valósították meg padlóeffekt formájában a GT sorozatban. Tök ugyanaz a struktúrája, és az effektjei is. Mellesleg, mint minden ilyen Boss cuccban ugyanazok a torzítók, és erősítőszimulációk találhatók meg. Én mondjuk nem szeretem, mert szerintem uniformizált hangja van a Bossoknak, de minden benne van, ami kellhet, és sokan istenítik. És ez az 1000 éves kifutott cucc, használtan, még máig is drágább, mint az említett Behringer. Szóval ha hasonlítgatni akarsz, akkor bizony azzal érdemes.
Legyen valami koncepció? Én azon gondolkoztam, hogy nézzünk valami alap Marshall szimulációt, meg mondjuk valami tiszta Vox-ot. Bár nem tudom, hogy ha te is felveszed a tieddel, meg én is az enyémmel, milyen következtetést enged levonni, merthogy más hangkártya, más gitár... ami azért belszól... de mindegy. Neked stratód van ugye? Milyen pu elrendezésben? (Csak hogy hasonlítson azért.) Nekem van egy Squer stratóm, meg egy Ibanez S450-esem (Superstrat). Melyikkel döngessem?
Ezt Mega írta: Ja, és akkor úgy nyomassuk már, hogy minden egyéb effektet leszedünk róla, ne maszatoljon semmi! Sem compressor, sem pedig reverb! És mit szólsz ahhoz, hogy teljesen középállásban menjen minden...
Ezt StratoFan írta: Ja ezt most vettem észre. Lehet hogy a Pandorát gyakorlásra szánták, árban mégsem az a kategória amit gyakorlása vesznek. Főleg amiben felvevő is van. De a PX4 is drága szerintem ahhoz képest amilyen. Nem lesz egyforma az biztos. Stratocopym van Seymour TB4-el. Elég szar gitár. Neked mind a kettő jobb hangszer. A GX700 drágább itthon, mert seholsem lehet már eladni csak itt, itt meg majdnem annyiért mintha új lenne (99e?) ha jól emlékszem. + pedálsor. Amit én tudok az is németből származik mert itt még eladható ott meg már nem. Az ART 2000 is kifutott mégis 100-ért adják, pedig nekem totál nem jön be. Pedállal még így is olcsóbb mint a GX700. Mindegy. Nem muszáj. Természetes hogy nem lesz egyforma. A sima nyers hangzásnak nem látom értelmét. Nem derül ki belőle milyen a többi cucc akkormeg minek.
Ezt Mega írta: Merthogy a szimulációt akarjuk tesztelni nem? Vagy az egyéb effekteket? Mert szerintem azt meg azért nem kóser, mert ezejben a kütyükben az egyéb effektek kerültek bele mutogatási alapon... Meg ha 100 paramétert különbözőképp állítunk be, akkor nem a hangzás fog kiderülni, hanem, hogy ki mennyire effektezi szét a gitárhangot...
Ezt StratoFan írta: Értem, de engem a szimuláció önmagában azért nem érdekel, mert akkor fel kell venni egy eredetit és kész. Azt lehetne eldönteeni, hogy a saját elképzeléseit ki hogyan tudja kihozni egy effektből, mindazzal ami bennevan. Lehet pl hogy a reverb vagy a delay nem "sok" hanem "szar". Szerintem nem az a lényeg mennyi az effekt, hanem hogy hogyan szól összességében. Lásd Van Halen. Ő is széteffektez mindent. Az természetes ma hogy nincs két egyforma hangzás ha azt egymástól füöggetlenül állítják be. De én eredetinek sem tekintek semmitsem, ezért nem is érdekel. Az hogy mi jobb vagy nem jobb azt viszont el lehet dönteni ha egymás után meghallgatjuk a kettőt. Engem ez utóbbi érdekelne csak, de felőlem csupaszíthatunk is de annak nem látom értelmét.
Ezt Mega írta: Pandorát védelmembe kell vennem! Nagyon jól jött az párszor! És az ára azért ennyi, mert nincs másik ebben a kategóriában. Gondol bele: Cigisdoboz méretű effekt, hangolóval, metronómmal, dobgéppel, felvételi, lassítási funkciókkal, live transzpnálással és mindenféle effekttel, ami csak kellhet... Azért ezt meg kell fizetni. Az enyém még csak a 3-as, és amikor vettem, pont ezt akartam, mert nem tudtam akkoriban normálisan gyakorolni. Hát megfizettem az árát.
GX700-at 80 körül meg lehet szerezni, ha van eladó... És talán azért tartja az árát, mert nem rosszabb, mint a GT sorozat...
A Squierem meg bizti nem jobb, bár én szeretem a hangját, de elég zajos. (kb. 40e körül van. koreai ugyanis.) Azért kérdeztem, mert gondoltam, próbálunk mindent ugyanolyan körülmények között, hogy tényleg hallható legyen a különbség. Ide értve a pu állást. pl. ha te hátsó+középső állásban veszed föl, és hátul dupla humpbucker van, akkor az Ibivel venném ugyanilyen felállásban. Ha mondjuk hátul szimpla van, akkor a Squierrel. Ezért is mondtam volna standard állásokat, mert ha még az EQ-t is széttekergeti ki-ki saját szája íze szerint, akkor csak az ízlésünk fog kiderülni, és pl. mondhatod nekem, hogy a V-amp milyen szar, és alig torzít, pedig én azért vettem le, mert nekem úgy tetszik... Na jó, akkor holnap belevágok, és én, az én kütyüimmel meg fogom csinálni mindezt... Mindent középállásban hangyva... Azért mondtam ezt a két erősítőt is, mert ezek általában mindenhol megtalálhatóak... Bár szívesebben hallgatnék egy Mesa soundot. Az általában nagyobb falat szokott lenni a digitális kütyüknek.
Most meghajtottam a kombómról is. Csak végfokra kötve, ládaszimulációk kikapcsolva. Így is bejön a hangja. Bár így már rátelepszik a 12-es hangszóró jellegzetessége...
Ezt Mega írta: Ha így csináljuk, akkor nem azt döntjük el, hogy melyik a jobb. Nyilván én az enyémre fogok szavazni, te pedig a tiédre, mert mások az elképzeléseink... Én mostanában a jazz-blues hangzás felé húzok, nagyon kicsi torzítóval, amolyan mocskosan... Te meg het, hogy föltekered a drive-t és azt élvezed. Ebből nem derül ki semmi. Ilyen alapon egy effekttel is fölvehetünk 2 sávot, a koncepcióval, az is különböző lesz...
Ezt StratoFan írta: Sokminden van a pandorában, meg ha vinni kell jól jön, csak egy hangzás tesztben tuti vesztes :). Hát azonos kürülmények nem lesznek. Ez egy 100e-s Yamaha és a hidi hangszedőm felezhető északira délire, és sorosítható, párhuzamosítható. A középsőt kikötöttem, és van a nyaki single, ami eredeti, ezzel nem tudom összekapcsolni a hidi-t. Zaj ellen legyen zajzár, az is benne kell legyen egy effektben :). Jó nekem mindegy tényleg. Ha egymás után meghallgatok két hasonló jellegű zenét én el tudom dötneni melyik szól jobban. A jazz blues valóban távoli tőlem, de egy 12-es blueskör még bejátszhat :). Pl. Vegyünk fel pár környi 12 ütemes blueskört két sáv kísérettel egy sáv szólóval, dobbal, basszussal.
Ezt cucu írta: Hello! Ha kisvasutat használsz és egy időben több effektet működtetsz, akkor hogyan kapcsolod egyszerre őket. Nyilván sehogy nem tudod, de van valami praktikája?
Ezt Mega írta: Naszóval... Megcsináltam a mintákat. Most repesztenek fölfelé. Szerintem fél óra múlva már mind az öt fönt lesz. A következő effekteket teszteltem: Alesis Quadraverb GT, Boss GX700, Korg Pandora PX3, Korg AX30G, és az újabb szerzeményem: Behringer Bass V-Amp pro.
Szerintem még így sem eléggé mérvadó a dolog, ugyanis ízlések, és pofonok... Mindenesetre most aztán tisztán meg lehet hallgatni, melyik effekt, milyen szimulációra is képes... A többi effektet általában már mindenki ismeri, és nem olyan nagy kunszt jót beletenni egy digitális cuccba... Alapvetően ezeknek a csodáknak két nagyon rázós pontjuk van, amin eldől, mennyire is jó a hangzás: a reverb, és a torzító/Erősítő szimuláció. Ha mással nem, hát ezzel az utóbbival közelebb lehetünk a megfejtéshez.
Ezt StratoFan írta: Letöltöttem meghallgattam. Nem ígérek semmit mert nem tudom mikor fogom megerőszakolni magam ezügyben. Egyrészt ennek az egysávos felvételnek az égvilágon semmi értelmét nem látom. Már ezeket nem lehet elve összehasonlítani. Másrészt úgy beletrafáltál abba amit a világon a legjobban utálok (rhcp) hogy ahhoz már külön érzék kellett hogy ezzel kezd. De ez nem a Te hibád, mondjuk úgy hogy az enyém. Majd túlteszem magam rajta idővel :))). Végül ami igazán inspirálna az az lenne, hogy legalább a smoke-ot vegyük fel két sáv kísérettel, valami dobgéppel basszussal, szólóval (a szólórészt). Csak azért írtam valamit mert az én hülye ötletem volt ez az összehasonlítósdi de már megbántam.
Ezt StratoFan írta: Ja és még valami ami eszembe jutott közben. Ha csak a kütyük hangzására vagyunk kíváncsiak ugyan annak az embernek kéne feljátszani ezeket. De mi már eleve ketten vagyunk. A smoke riffet pl én felefelé pengetem (mert Blackmore is felfelé pengeti élőben). Az ilyenek miatt elve nem fog egyezni.
Ezt Mega írta: Jaja. Ezért is próbáltam minden egyes állítható paramétert egységesre venni. Ezért akartam megbeszélni, hogy milyen gityóval, milyen pu állásban nyomjuk...
Mellesleg mi lenne, ha most lefelé pengetnéd a smoke-t?
Egyébként így egy sávon hallatszik rendesen a cucc hangja. Ha erre dobgépet, basszust, mégegy gityót teszek, akkor már nem annyira... Sőt elvileg a keverésnél sok mindent helyre lehet hozni, és el is lehet szúrni. Szóval, ha az effektre vagyunk kiváncsiak, ezt látom járható útnak. Ezekbe direkt nem nyúltam bele keverésnél sem.
Ellenben, ha teljes nótákat akarsz hallani, akkor csak egy kis türelmet kérek. Ugyanis pont azért vettem, mert éppen belevágtam a saját nótáim felvételébe, aminek a gitár és a basszusrészei biztos, hogy ezzel fognak készülni. Illetve még az Alesis lehet, hogy befigyel, de mást tutira nem fogok használni!
Ezt StratoFan írta: Jó idővel magalkuszom majd és feljátszom ugyen ezt csak fordított sorrendben :)))). Nekem ez semmitsem mond. Nem kell teljes nóta. Egy olyan kéne amin több sáv van, több hangzás, több effekt. A keverés beleszól, de így meg az szól bele hogy ki játsza. Én erőből pengetek, te meg biztos nem. Ha hülyétkapunk akkor sem lesz egyforma, miattunk, nem az effekt miatt. Azonkívül a genetix-en minden hangszín parametrikus. Te tudod a saját effektjeid középfreikeit? A másik hogy ugyancsak nálam két erősítőt és két kabinetet lehet (kell) keverni de megpróbálom ez is kihagyni. Ami miatt mégis megcsinálom az nem más minthogy megmutassam a pickup szoftveres szimulációja és a valódi felezés közötti különbséget. Ez mondjuk szerintem érdekes. Egyébként ha megaljuszom lesz egy javaslatom :). Játszuk fel a smoke vagy a higway star szólóját úgy ahogy jónak látjuk vagy ahogy tudjuk kísérettel basszussal dobbal mindennel. Az nekem mond valamit ez meg nem. Keverésügyileg meg előnyben vagy mert nekem csak egy szar pc-m van. Ne ugorj meg :))))
Ezt Mega írta: A teljes nótán több sáv van, több effekttel, nem? Egyébként abba meg méginkább, mégtöbb sávon szól bele a játékos ízlése... Mondom, én mindent nullában hagytam... Az EQ-t is. Azaz a közepet is. Akkor meg nagyon nem számít, hogy milyen frekit nem emelek... Egyébként a V-amp -on is paramertikus a közép... Ha az adott szimuláció azt támogatja... De általában igen. Emellet még van deep,bass,Treple,Presence tehát alapvetően 5 sáv. Nameg egy X-over is, ami egy plussz 2 sávos cucc, amit effekthez is használ szűrőként. Elég bonyi, de faxa... NAmost én direkt nem nyúltam semmihez... Minden középen volt.
Namost ha ilyet kérsz, az nagy falat ám... Meg kéne tanulni azt a szólót. :-P Szerncséd, hogy öreganyádnak szólítottál, és hogy DeepP nótáról beszélsz... Majd megnézem mondjuk a Smoke-t. Bár lassan tanulok. Nagyon! :-P
Ezt Gazz írta: Mega, nem külted el a haverod nevét, akinek leadnám a pickupokat. Mindenesetre holnap odamegyek, remélem a csávó tud a bizniszről, és adja a zsetont...
Ezek így többek között azért sem érdekesek nekem mert így soha az életben nem használom őket. Ha valakinek így kell akkor tényleg egyszerűbb ha megveszi az eredetit. Ráadásul ilyen zene hogy egy gitársáv nincs is legfeljebb részletekben.
Szóval: Két sáv kíséret, dob, szóló, basszus nélkül (de tudok rá basszust is ha kell): http://www.tar.hu/stratofan/smokesolo1.MP3
Ugyen ez "agyoneffetezve" :)))) http://www.tar.hu/stratofan/smokesolo1.MP3
Lécci a két utolsóra csinálj valamit Te is. Engem az érdekel melyik effektből mit lehet kihozni az meg pont nem a minimum beállítás csupaszon. A szoftverben arányokat állítottam meg kevés hangszínt.
Ezt Mega írta: Egyébként mit szeretnél hallani? Részemről nem vagyok túlzottan effektezé hívő... Szóval, ha a saját szám íze szerint veszem föl, akkor az kb. az eredetire fog hajazni...
Toljam tele effektekkel? Az talán meg azért nem lenne szerencsés, mert ebben, a basszus verzióban, kevesebb, és basszusra orientáltabb effektek vannak főleg. És gondolom téged a gitár verzió érdekelne inkább... Ami persze gitárra való effektekkel jobban meg van áldva...
Az ilyen zene ninccsel meg vitatkoznék: Ugyanis minden zene gyökere ez... Az hogy te összemosva, kikompresszálva, megkeverve hallasz valamit, annak semmi köze (Legalábbis nem sok) a multieffekthez. És ha stúdióban jártok, akkor ilyen, száraz sávokat kell följátszanod, és ezekkel kell majd dolgoznod. Ha másért nem, hát azért, mert nem a delaynek, meg reverbnek kell játszania helyetted.
De ha gondolod, tolok föl valamit. Ha ez a szóló kell, akkor kérek pár napot, mert meg kéne tanulni. Ha jó egyéb baromság is, akkor gyorsan föltolok valamit...
De tényleg, mit csináljak vele? Sok delay, sok reverb? Tegyek rá wah-wah -ot is? Vagy mit szeretnél?
Ezt StratoFan írta: Mega, ne kérdezd tőlem hogy mit csinálj én se kérdeztem. Használd az effektet hogy halljam mire jó, milyen a végeredmény ha használják. Az egysávos mindent nullára állított izéből nem derült ki milyen az effekt (számomra), azt bármi mással is meg lehet csinálni jobban is, ráadásul szar is, mert egy kurva erősítőn is állít az ember hangszínt valamerre itt meg nem volt ilyen, olyan is az egész. Én nem játszok fel nyeresen semmit mert a szoftveres effektek szerintem rosszabbak mint a beépített dolgok, már az RP100-hoz képest sem tetszettek nem hogy ehhez képest. Nekem mindegy hogy vauzod-e vagy deleyezed vagy bármi, csak valami komplexebb dolog legyen kísérettel dobbal szólóval, meg neked basszusod is van. Az enyémen a kíséreten nincs lényegében delay csak reverb meg nagy gain, mind a két sáv ugyan az a program csak más hangszínnel, igaz két erősítőből van keverve, a szólón van csak sokminden, szóval visszafogtam magam. Szerintem nincsennek elmosva a sávok sem. Valami ilyesmi érdekel a v-amp-al is, csak egyben legyen valami zene ne egyetlen sáv legyen nullára tekerve az se baj ha kevés az effekt csak legyen több sáv. Nem értem miért kell ezen ennyit vacakolni főleg mert cuccilag még előnyben is vagy. Jellegében nem lenne baj ha hasonló lenne szóval ne polbeat, country, vagy rhcp :)))) de nem kell hogy ugyan ez legyen. Az egysávos dolgokkal sem igazán tudunk mit kezdeni szerintem. Vagy most szerinted melyik milyen?
Ezt StratoFan írta: Na csak hogy legyen valami értelme ennek a topicnak: Kompresszorhasználatról két jó cikk: http://www.drawmer.com/help4.htm http://www.guitar9.com/studionine5.html
Ezt StratoFan írta: Jó, én pedig addig megpróbálok egy jobb szólóhangszínt kikeverni mert az nem tetszik ami most van, utána meg mondjunk valami fikázást/értékelést az effektekről hogy legyen valami.
Ezt medve írta: Nemtudom mit gondoljak errôl a podról. Hallgatom (kölcsönben van nálam) és nem tudom hova tenni, igazából jól szól, hiba nincs, keresem benne a kisördögöt de azért az sincs meg. Egy csomóan használják, de el is adják ugyanannyian. Nemtudom.
Ezt Mega írta: Medve! Szerintem attól függ, hogy mire kell! Ha erősítő előtt akarod használni, akkor én azt javaslom, hogy felejtsd el az ilyen szimulációs bizgentyűket... (pl. POD) Ha viszont vonalból, akkor szinte csak ezekben szabad gondolkozni!
Ezt medve írta: Szevasz Mega! Én valami multifunkciósat szeretnék. Legyen jó igy is, úgy is. De nem rossz ez az xt, lehet, hogy csak én idegenkedem az ilyesmitôl túlzottan, mindenesetre fülessel majd besz_ _tam alatta. Kár, hogy még nem ismerem teljesen. Viszont piszok drága az ilyen kütyükhöz képest. Lehet, hogy jobb?
Ezt StratoFan írta: Nem tudom hogy az pod xt mennyivel más mint a többi pod, de a pod-okban nincs benne egy csomó olyan extra effekt ami a többiben bennevan (chorus, flanger, phaser, pitch shifterek, kabinetek, és tarsaik). Emiatt ezt szokták előfokként is használni, tehát élőben erősítőre kötve szerintem kiváló. Vonalból csak akkor nem ha nagy szükséged van arra mi nincs benne. Ha elég ami bennne van akkor mindkettőre jó lehet. Szerintem hihetsz a fülednek, és szerintem jobb mint a többi hasonló.
Ezt medve írta: Ebben van elég sok effekt. Úgy lehet használni mintha kompakt pedálokat kötnél sorba. Elég jók a kabinetek is, nincsenek túldimenzionálva, viszonylag életh?ek. Akkor jön ki a jó hangzás ha használok erôsítôszimulációt és pedált is. Na jó, majd kiderül. Mindenesetre köszi!!!
Ezt mesa írta: 3 ezer forint körül van a Bossnak nyolc pedált meghajtó kábele, azt egy jobb adapterrel meghajtva kész is vagy. Ja, egy jó tanács: ha Line6 pedálokhoz valakinek adaptert kell vásárolnia, vegyen gyárit, mert nem kis szívás hozzá megfelelő adaptert és csatlakozóvéget találni. Ja, és olcsóbb a gyári, mint amennyiben most nekem van.
Ezt 1marqczy írta: Mesáljen má valaki a kompresszorokról, alapvetően mit csinálnak, azon ivül, hogy csökkentik a dinamikát, meg nagyobb lesz a sustain? Hangban mi változik?
Ezt madottati írta: Az én gitár tokom 5e volt :) Nekem tök megfelel, van zsebe is elég, párnázott, meg ilyenek és egy kisebb tok meg 8500? AZ szép, csakmer effekthez kell? Vagy van benne más okosság?
Ezt mesa írta: Ezekkel a puha tokokkal az a baj, hogy semmit sem érnek. Annyi, hogy nem lesz karcos, ami benne van. Nekem amióta eltört az elektroakusztikusom, megfogadtam, hogy még a padlóeffektjeimet is keménytokban tárolom. Egyébként gyönyörű a Boss táska.