Mado szerintem úgy csináld, hogy gitár-wah-tu2-ds1-erősítő és loopba meg kórus-delay.
Mert a wah-t abban a pedal boardban előre tudod berakni, mert ott van nagy hely.
Köszi, majd kipróbálom. EZelőtt a marshallnál úgy volt, hogy gitár, tu2, wah, ds1 és loopban delay, chorus de most a pedalboard miatt szeretném ha nem kellene külön kábeleket használnom és minden összekötnék benne. Persze delay jobb lenne loopba az igaz :(
Akkor én úgy raknám, hogy gitár-TU2-wah-DS1-kórus-erőlködő-delay_a_loopban-erőlködő.
Ha az erősítőn csak tiszta csatit használsz, akkor esetleg megpróbálhatod a delay-t a loop helyett az erősítő elé rakni. A helyedben még a board-ba szerelés előtt kísérleteznék vele egyet.
ds1-et ritkán használom nagyon, majdnem csak dísz :) sd-t szeretnék helyette. AZ lenne a jó, ha mindent a boardba tudnék tenni mert hely lenne. De köszi!
Hello! Tippeket, tanácsokat kérnék effektek elhelyezésére! :)
Most úgy lesz, hogy: gitár-tu2-chorus-ds1 és a delay meg megy a loopba, meg a wah pedált is valahova tenném, de nem tudom még pontosan hogy kellene, mert a pedalboarddal nem olyan egyszerű ezt megoldani! :( Jó lenne mindent az erőlködő elé tenni a pedalboard miatt, úgy egyszerűbb lenne. Köszi előre is!
Hát gondolom, csak most így hirtelen énse vágom, hogy pontosan hogy van... Ezért nem írtam előbb.
Szóval össze lehet valahogy úgy kötni, hogy a multi torzító része az erősítő elé kerül a többi effekt pedig a loopba. De mindjárt megpróbálom kiokoskodni.
Van-e valakinek bármilyen multieffekthez MAGYAR NYELVŰ leírása? Egy-két angol kifejezés magyar változatára lennék csak kíváncsi, fordításhoz kellene! Előre is kösz a segítséget!
Értem, köszönöm, sajna az effekten csak ki-és bemenet van, nem úgy mint az előzőnél, (Boss ME-10), ahol a torzító szekció után volt egy kapu külső dolgoknak....aztán jött a többi.
Akkor nem hiba van, hanem használjam a bemeneten...?
Így kell, hogy legyen, mert torzítót nem igazán szabad loopba kötni...
Szóval ha a torzítókat is akarod használni akkor előre kösd, ha viszont loopba kötöd akkor csak mod effektek és reverb delay.
Kérdezni szeretnék- bárkitől, aki tud segíteni. Ha a multieffektemet simán a kombóm bemenetére kötöm, akkor az effektek szintjei kb. egyformák- ahogy be is állítottam. Ha viszont az effekthurokba megyek vele, a szintek nagyon eltérőek, minél erősebb a torzítás, annál hangosabbak. Ráadásul ilyenkor lényegesebben kisebb a gain, meg zajosabb is az egész. Így kell, hogy legyen, vagy hibás valami?
Hát az igazán klasszikus azaz, hogy a modulációs, delayes, reverbes pedálok menjenek a loop-ba, az előfok után. Azér van a loop.
szóval lehet, hogy igen a válasz a kérdésedre.
srácok,
az effektloop-ba tett kispedálok -azontúl, hogy jobban szólnak- kevésbbé zajosak?
Nekem eddig csak egyszerűen egymás után voltak téve (a klasszikus sorrend szerint), de így effektloopba téve mintha halkultak volna. Amúgy egy CE-5-ről és egy Ibanez DL10-esről van szó
No én mindenesetre nem szoktam GE-7-et rakni a torzító elé (hanem inkább utána)m elég zajos az a torzító mögött is, én csak annyit jegyeztem meg, hogy torzító előtt már a használhatatlanség határát mozog...
Amúgy én egy overdrive pedált szoktam használni torzító előtt (be is játszik rendesen az NS-2 zajzár is, pedig nagyon jóminőségű pickupjaim vannak) de komolyan asszem, hogy rövidesen elfelejtem ezt a torzítósdit, mert amióta (kis ideje) van egy Peavey TripleXXX kombóm, nem nagyon érzem szükségét a torzítópedálnak :)
No én mindenesetre nem szoktam GE-7-et rakni a torzító elé (hanem inkább utána)m elég zajos az a torzító mögött is, én csak annyit jegyeztem meg, hogy torzító előtt már a használhatatlanség határát mozog...
Amúgy én egy overdrive pedált szoktam használni torzító előtt (be is játszik rendesen az NS-2 zajzár is, pedig nagyon jóminőségű pickupjaim vannak) de komolyan asszem, hogy rövidesen elfelejtem ezt a torzítósdit, mert amióta (kis ideje) van egy Peavey TripleXXX kombóm, nem nagyon érzem szükségét a torzítópedálnak :)
Hát én inkább zajnélküliségre szoktam optimalizálni, és egy gyenge pickup esetén a torzító elé tett zajzár csodákra képes. Viszont GE-7 szerintem is zajos, meg emiatt adtam el anno a Jim Dunlop CryBaby-t is (pedig jó hangja volt torzító elé kötve, csak folyamatosan susogott).
Egyébként elég sok minden mehet egy torzító elé, pl. egy másik torzító :) (mondjuk egy overdrive a torzító előtt, lásd majdnem klasszikusnak számító SD-1 -> DS-1 felállás), de pl. a kompresszor is a torzító elé megy mindig (pedig az önmagában is erősíti ám a zajt), amúgy pedig wah, volume pedál, vagy pl. az NS-2 is ha úgy vesszük torzító elé (is) jön.
Pedig van aki torzító elé köt EQ-t. Merthogy a gitár hangjának karakterisztikáját akarja megváltoztatni, még a torzító előtt. Olyan szabályról nem tudok, hogy ezt nem szabad megtenni. Ha jó minőségű az EQ, miért is ne lehetne a torzító elé kötni?!
Persze hogy a torzító felerősíti a zajt, (így pl. a gitár zaját is). Épp ezért gond, ha zajos maga az ekvalizer is, amit elé akarsz kötni.
Nekem van egy GE-7-em és totál nem vagyok vele elégedett.
A funkcióját ellátja, ezért én is használom torzított hang ki-EQzására, és erre tulajdonképpen jó. Viszont legalábbis az én példányom olyan zajos (fehérzaj-jellegű, tehát "sssss..." nem "drrrr..."), hogy pl. torzító elé kötni (pre-EQ) már elég fájdalmas.
Üdv Mindenkinek!
Szemezgetek az EQ pedálokkal, így előbb megkérdelek Titeket, hogy kinek milyen tapasztalata van az EQ-20 és a GE-7 pedálokkal kapcsolatban?
Aki váltott egyikről a másikra, miért tette?
Pozitív és negatív vélemény egyaránt érdekel!
THX
A Compressor lényege, hogy összenyomja a hangot, a hangos jelet halkítja, a halkat hangosítja.
Baromi sok mindenre használható, pt kiegyensúlyozható vele egy gitár hangja pl akkordozásnál nem lesznek nagy kiugró részek, vagy jó hosszú lecsengés érhető el vele.
Hát ha lenémítja a jelet, akkor gerjedni sem tud.
Én mindig elég nagy értékre állítom be, és egyáltalán nem is gerjed.
És ha jól meg van hajtva a fej, akkor így sem vesz el a hangból.
Az lenne a kérdésem hogy hol mennyiért kapok pedálokhoz áramellátót. Tudjátok hogy mire gondolok? Hogy ne kelljen minden pedálnak adapter, hanem egybe megy az összes, Mondjuk max 10 aljzat kapacitással. A tok már adott szóval azok a tokok amikbe ez be van épitve, nem érdekel.
lehetett régebben kapni ilyen egy sávos parametrikus EQ-t szabályozható Q-val, az jó lehet ilyesmire. megkeresed, hol gerjed, aszt jól kivágod a spektrumból...
Aszpirin sok igazságot elmondott...
Multiból is lehet vadállat jókat kifogni, ezek általában az ilyen rackes effektek, pl TC G-major nagyon profi cucc.
Vannak ezek a padlómultik, mint pl Boss GT széria, Line6 POD XT Live, de ezek szerintem nem a legprofesszionálisabb cuccok, inkább viszonylag kevés pénzből egész jó hangú, nagyon sokat tudó dolgokat kapunk.
Kispedálok meg a legfelhasználó barátabb dolgok, mert csak azt veszed meg ami neked kell, tudsz össze vissza variálni, és könnyű őket használni. Döntds el mire van szükséged, és mennyi pénzed van rá...
A gerjedésre meg nagyon jó megoldás a Boss NS-2 zajzár.
Nagyon jó hatásfokkal működő pedál, minden zajt faszán levág, és az eredeti hangot nem bántja, új ára 17 900 forint.
Az hogy Digitech kispedál vagy Boss az ízlés kérdése, én pl imádom a Bossokat, de a digitech pedálok is nagyon szimpatikusak!
Szerintem... (figyelem, nagyon szubjektív vélemény következik) ... szóval szerintem ha jó digitális hangot akarsz, akkor valami komolyabb multieffektre lesz szükséged, ami nem is olcsó... tippet nem mondok, emrt az ellentáborhoz tartozok.
Szerintem a multieffektek gyenge pontja általában a torzítójuk (ha úgy tetszik erősítőmodellezésük), szóval torzításra én mindenképpen mást használnék, egyébként az egész komoly effektekben nincs is torzító... Persze ezalól is vannak kivételek, egyikük talán a nem is oly régen valaki áltral hirdetett Digitech RP-7.
Ha "kevesebbet akarsz és mégis többet", akkor jól összeszámolod, mire lenne TÉNYLEG szükséged, és azt a három-négy effektet megveszed fasza kis pedálban. (Én például egyáltalán nem igénylek octavert, phasert, flangert és wahot meg egyéb szűrőket, chorust is csak nagyon mértékkel, viszont élek-halok az igazán jó delay-ért és reverb-ért).
"meg az, hogy pedálok terén a Boss vagy a Digitech a jobb" - ennek így ebben a formában általánosítva nincs sok értelme (de mindjárt jön rockerviktor és megmondja, hogy Boss über alles :)), mindkét cég gyárt gagyit és überfaszát is, de sokszor e két véglet között is szubjektív a besorolás, vagyis a TE füled kell meghatározza, mi jön be és mitől szaladsz...
BOSS-ban nekem nagyon bejött pl. DD-20, OD-3, NS-2, DS-1. Nagyon nem jött be pl. az MT-2 és a GE-7
Digitechben bejön a Bad Monkey, a Grunge, nagyon nem jön be az X-széria és az új RP multik, (RP-50, RP-80, RP-100 stb, tehát nem a csöves RP-k), szóval a Digitech analóg cuccai tetszenek, a digitálisak nem.
Ja és még egy amatőr kérdés: hogyan küszöbölhető ki a fídbekk?
Múltkor koncerten eléggé zavaró volt az állandó "sípolás", egyrészt, mert helyszűke volt, elég közel álltam az erősítőhöz, másrészt, mint utólag kiderült, manowari hangerőn játszottam, csak az én kis 65 w-os Fenderemmel közvetlenül a dob mellett ezt nem nagyon érzékeltem.
Szóval van-e vmilyen módszer, vagy eszköz, amivel kiküszöbölhetném a feedbacket, amikor arra nincs szükségem? (Nem akarok úgy járni, mint Pete Townsend a bal fülével..:)
Egyébként szerinted mi az igényesebb hangzásilag, ha villanyvasutazok, vagy veszek egy multieffektet? Bár az igaz, hogy egy multieffektből olcsóbban ki lehet jönni, mint sok kis pedálból, de nem egy "gitármajszter" ismerősöm mondta, hogy a multik többségének szar digitális hangzása van. Szóval ez érdekelne...
meg az, hogy pedálok terén a Boss vagy a Digitech a jobb?
Azok halnak. Nekem is egy minden előzmény nélkül megdeglett. Asszem rajt volt az erősítőmön, amikor azt bekapcsoltam, s a trafó mágneses lökete kifingatta. Más lehetséges magyarázatot egyszerűen nem találtam.