Tehát a midi rá van dugva a számítógépre és a V-ampra is,a V-ampba füles van dugva,és a kimenete is rá van dugva az erősítőre?
És így nem búg?
És szól az erősítő is? Vagy csak a füles?
oksi, köszi.
én is meglepődtem. de amikor kihúzom a MIDI-t, akkor megszűnik a brumm, szóval szinte biztos, hogy ez a baj. majd még annyit próbálok ki mindjárt, hogy fejhallgatóval is búg-e. Elvileg nem búghat, mert a V-Amp tápja ugye nem földelt.
nem akarnék mot már többet költeni az itthoni gyakorlócuccra, szóval DI nem lesz egyelőre. inkább teszek egy kapcsolót ebbe a kis homemade ground lifter izémbe, amivel egyszerűen tudom kapcsolni a földelést...
Ha megkapja rendesen,és ez a kapcsolat FIX,akkor nem gond!
De ha véletlenül nincs meg a kapcsolat,és úgy van gáz,akkor lehet gond.
Én egy szakadásvizsgálóval azért ellenőrizném a földkapcsolatot.
Vagy a megoldás:di-box.
Mondom,elvileg a MIDI-n keresztül nem szabadna földhurkot kapnia,valamelyik MIDI interface nem földfüggetlen kialakítású.Vagy a V-amp,vagy ahova csatlakozik(hangkártya,vagy gameport)
Ha lesz midikábelem,akkor kipróbálom a dolgot én is!
olyat csináltam régebben, hogy egy rövidke hosszabbító, és a föld nincs bekötve, ez akkor kellett, amikor kölcönadtam a Marshallt a másik gitárosunknak, mert egy 1*12" Crate mellé elfért a plussz felület. még megvan valahol a cucc...
de ha gáz van, akkor nem lesz baj, ha a földet a gépen keresztül kapja az erősítő?
Hát igen,erre szokott lenni egy kis Ground Lift kapcsoló az erősítők hátulján.
Már amelyiknek.....
Ha a MIDI-n keresztül tutira megkapja a földelést,akkor nem lehet baj,ha a kombójét kiiktatod! Csak aztán el ne felejtsd visszatenni.Legegyszerűbb egy földelésmentes hosszabbítót használni,pl.
De elvileg a MIDI-n kereztül nem kaphatna földhurkot,hacsak valamelyik MIDI eszköz gyártó nem dolgozott szarul.Vagy a Behringer,vagy a gépen a MIDI-s kártya.
Vagy DI-Boxot kell használni!
Nekem megvan ez a progi,de mindig azt írja ki,ha csatlakozom a géphez,hogy a V-amp nincs csatlakoztatva!!!
Ettől függetlenül müxik a kapcsolat,de akkor is zavar!
Megtennéd,hogy elküldöd nekem a te verziódat? Vagy egy linket....
Előre is köszi!
Nna, rákasztottam a V-Ampot MIDI-n a PC-re. Elég komoly a szoftver, ami hozzá van... V-Design a neve, effektekehez kapsz újabb szabályozható paramétereket, tudsz a V-Amp tone libraryból rátölteni preseteket...
Jaja,a földhurok a számítógép földje és az erősítő földje között lép fel,a midi kábelen keresztül.
Szóval az útja:
számítógép földje,midi kábel,V-amp,V-amp kimeneti kábel,gitárerősítő,erősítő földje.
A gond tehát,hogy a midi jelföld vagy a V-ampban,vagy a számítógépben össze van kapcsolva a védőfölddel (illetve a V-ampban a kimeneti jelfölddel).
ha van köze a vs-880hoz, ami roland, akkor csak annyit tudok mondani, hogy drága. pcvel jó hangkártyával olcsóbban jobb minőségü felvételt lehet összerakni.
viszont, miután célhardver és ha a kezelése is megy akkor sokkal kényelmesebb, a monitor nem hallatszik a pickupokban, cipelhetőbb, kényelmesebb lecuccolni vele a próbaterembe, számokat irni, gyakorolni is kiváló.
Szégyenkezve mondom, hogy ezekkel a cuccokkal nem igazán foglalkoztam...
Habár nem tom, de szerintem számítógéppel sokkal kényelmesebben lehet felvenni némi zajkeltő próbálkozást, és ezek azér elég drágák...
áhh értem.én arra gondoltam h lehet h megnézi a tudásom és ott kezdi velem ha 1 általán nem toom akkor a legalján vagy még az is lehet h olyasmi felvételi h név lakhely stb mert konkrétan nem kérdeztem meg mert szüleimmel meek majd
OI!bocs ez most nem naon ide vonatkozik de azt a topikot nem találtam szal az lenne h szntetek ha beiratkozok 1 gitártanárhoz oda szükséges vmi felvételi?
Az oktaver úgy műkszik, hogy az alapfrekit osztják kettővel, és ennek függvényében ezzel az osztott frekivel szaggatják meg az eredeti jelet. Tehát az oktaverből kijövő jelet úgy képzeld el, hogy van egy szinuszhullám, amiből látsz egy teljes periódust, aztán egy teljes periódus kimarad, majd megint egy látszik, s.i.t. Tehát nem az van, amit sokan hisznek, hogy széthúzza a szinuszt kétszer olyan szélesre.
Na most hogy a kérdésedre válaszoljak, a két oktaver egymás után kötése elég zavaros működést eredményez a fentiek függvényében, de alapjában véve igen, lejjeb tol egy oktávot.
Emberek! Azt hiszem megtaláltam a világ leghasznosabb kis effektpedálját a TONEBONE Cabbone személyében. Nem tudom hogyan, de sikerült megoldaniuk, hogy két fejet tudsz váltogatni játék közben, egy és ugyanazon ládába. Ráadásul, amilyen kibaszott okos a cég, terveztek hozzá egy távkapcsolót is, ami simma jack-kel megy, hogy a nagyobb színpadokon se kelljen több méteres hangfalkábeleket használni. ZSENIÁLIS!!! Már rendelem is meg!!!
lehet hogy hülye kérdés, de ha összekapcsolok két octaver effektet, és mind a kettőt benyomom, akkor az az adott hangot két oktávval (tehát az egy oktávval lejjebbi hangot még eggyel le/felviszi)lejjebb/feljebb tolja? Hogy octaver esetén is működik két effekt összekapcsolásának működése?
Oszt" kövezzetek meg ha hülye kérdés..
A napokban neten meghallgattam néhány effektet.
A kérdésem az lenne, mi a véleményetek a Korg ax 1500G/ ax 3000G-ről?
Mit érdemes inkább venni, Korg ax1500G/3000G-t, vagy Digitech Rp7-et?
az egyébként is vicces elemtartó fedelet levéve viszont látszik, hogy a pedál egy 5mm*5mm-es kis nyákba ültethető kapcsolócskát nyomogat egy keménygumi tömbön keresztül. Szóval, nem tudom mennyire strapabíró. Mondjuk anno a Zúmöccázötben is ilyen volt, simán cserélni tudtam, mikor kihalt az egyik...
A musik produktívban azt az overdrive/distortion pedált. Az korrekt kis cucc! Szerintem nagyon megéri az árát, speciel nekem jobban bejött mint egy DS1.
De közben meg jackhammertulaj lettem.
ART SGX-2000 csöves előfok/multieffekt eladó,Expressre upgradelve az utolsó kiadott szoftverrel (1.10),full midi,minden létező effekt fasza minőségben,2U rack magas,ECC-83 előfokcső,fejhallgató kimenet,sztereo be és kimenetek,egy sztereo és egy mono loop,két sima lábkapcsoló is csatlakoztatható hozzá,és így lehet fel-le lépegetni a presetek között midipedál nélkül is.Van a hátulján midipedál tápkimenet is.
Egy külső EQ (mint egy erősítőn),és egy belső 7 sávos grafikus is van benne.
Sokféle torzító,csöves és tranyós egyaránt.Ezenkívül:zajzár,dual pitch shifter)felfelé és lefelé is húzható egyszerre a hang),tremolo,delay többféle,reverb többféle,compressor/limiter,acousztikus tér szimuláció,szűrők,EQ,torzítók,phaser,expander,evenlope filter,exciter,programmable level,digital contour,flanger,sampler,panner.Biztos valamit kihagytam! :))
Amerikai a cucc,220V. 3 csatornás,úgy mint analóg jel,digital jel és a nyers hang.Ezek bármilyen arányban keverhetők,így korlátlan lehetőségeket nyújt.
tudjatok, mit csinaltam? a sok sok effekt es wah utan bekotottem a Vammp2-t, onnan az erositobe (persze csak az effektekre, es noisegate re, eloerosites nelkul), es megdobbentoen szepek az effektjei. A noisgate, ami benne van, az meg egyenesen atom profi. Nekem legalabbis nagyon jol mukodik. Sok pedalom van, ket delay, compressor, Vwah, torzito, es egyszeruen ha nem pengetek, az erposito enyhe alapzajan kivul semmilyen zajt nem hallok, de ahogy megerintem a hangszert, gyonyoruen szol. Egyre jobban bele vagyok esve ebbe a Vamp be. De komolyan. Amennyire muanyag jatekszernek tunt az elejen, annyira kezd profi cucca valni hasznalat kozben.
Nem tudom, mennyire kell multi effekt, de en egy OS-2 vettem nemreg, es az a torzitas osszes fajtajat tudja, amit akarsz. Nekem az egyik kedvenc pedalom most. A fustos overdrive tol, a legdurvabb skandinav death metal sounding minden benne van abban a kis pedalban.
Aki látta az idei G3 DVD-t attól kérdezem:
Satriani a 2. számban mivel csinálja azt a furcsa effektet? Nem a Whammyra gondolok hanem legugol és tekerget vmi pedált. Csak kíváncsiságból...
"In late 2002 the largest change to the TS9 ever took place. Maxon (actually Nisshin Onpa, the manufacturer or Maxon pedals) is no longer making the TS9 and TS9DX pedals for Ibanez. Ibanez is now having another company make them (not sure who though, but the cases have KOREAN AIR stickers on them though the pedals say MADE IN JAPAN). The new TS9s are now easy to distinguish. The new circuit board is of cheaper construction, and no longer says MAXON, now it says Ibanez. You will also see IBANEZ cast into the case if you pull back the foam a bit near the battery, the older ones said MAXON there. The battery covers also have IBANEZ on them instead of Maxon. The battery covers were never changed since the original TS-808 until they did that. "
The RCP660 also features a Footswitchable Boost function, allowing for quick changes between solo and rhythm playing or the ability to use the unit as a clean Booster in front of your amp. The Boost function adds a full 13 dB of Gain to the signal, more than enough to jump out in front of a full-band mix or drive the input of any amplifier into sweet, singing, saturation.
Szólókiemeléshez meg a legtutibb szerintem az,ha van az erősítőn a master volume mellett egy SOLO poti is,és a kettő között lábkapcsolóval lehet váltani!És akkor olyan hangerőarányokat választok,amilyet akarok.
A következő cuccomban ilyen lesz! :))
De létezik olyan is,ami nem potis szólókiemelő,csak a lábkapcsoló megnyomására az erősítőbe épített elektronika emel a jelen egy fixen beállított decibelt.
Ha a torzításod inkább clean mint torzított hang, akkor jó lehet a kompresszor, nagy torzításnál meg úgysincs akkora dinamika hogy kelljen, meg ott iszonyat zaj lesz ha nagyobbat magas ratio-nal. Na mind1, szappanosdoboz, meg sima hangerőállító potival meg lábkapcsolóval. Aztán ráragasztani valami frankó logót, mintha valami űrtechnika lenne.
Ami meg még jobb ennél,az a régi,amcsi gyártású,rackes,midis,csöves előfok/multik!
Mint pl: Digitech 2101,2112 és 2120!
Na ezek sokat tudnak,és jól! 2x12AX7,és használja is!
próbálkoztunk mi is kompresszoros szólókiemeléssel (Boss CS-2), de viszonylag nagy torzításnál semmit sem ér, csak zajosabb lett az egész.
Nekem van két pedálom erre a célra, az egyik egy régi Korg Tone Booster pedál, ezen gaint, output levelt, magasat és mélyet lehet szabályozni, de mióta megvan az Electro-Harmonix LPB2-m, azóta csak hangszínezésre használom, a boostolást az E-H csinálja. Ez egy igazi minimálcucc, nincs benne nyáklap, az a pár alkatrész a levegőben lóg, egy potméter semmi több. Ezt egyébként simán utána lehet építeni. Mondjuk, ha már V-twinhez kéne, akkor tényleg valami komolyabb dukálna, javaslom tesztelni az E-H LPB 2ube pedált, két cső, igazi finomság. Pár hangminta: link.
Igazából nem vágom milyen szóló kiemelést szeretnél,de én pl. ha egy olcsó, mégis hatásos és jó szóló kiemelést akarnék előcsikarni alacsony gain mellett, akkor vennék egy compressor pedált, amin persze van kimineti jelszint emelés is. Ha ezt (az amúgy gyengén meghajtott) torzító mödé kötöd, akkor alacsony ratio mellett nem emeli meg annyira a zajszintet, viszont a dinamikát kicsit kiegyenlítettebbé teszi. Ez szerintem azért nem árt, mert ha emeled a hangerőt, akkor ha meghagyod az erős dinamikáját a ritmusozásnak, az kellemetlen lehet egy szóló alatt a hallgatóság részére. :D Másik megoldás meg az amirt itt javasolt Harkh javasolt, meg hát esetleg az EQ-s kiemelés. Egyébként egy chorus is eléggé ki tudja emelni a szólót még monóban is, szóval próbálkozni kell, mi jön be leginkább.
:) hasonló helyzetben vagyok énis, mivel nekem meg folyamatban van kisvasút fejlesztés, aztán eq-val csinálom a szólókiemelést.
Amugy van BOSS alumíniumházas vol. pedál 18k-ért, vagy boss eq twinpedál is jólenne sztem ien célra.
Szóval van azért cuccod elég jó, csak azért kérdeztem, mert tegyük fel lenne egy 20ezer forintos kombód meg egy szar torzítópedál, akkor ahhoz nem jó, amit mondok ;] É ehhez egy csöves boostoló pedált javasolok, mondom, lehet csináltatni ilyen szakikkal, itt is van pár, sztem pl Fenderes kollega tud neked segíteni, de tudok javasolni mást. Nagy csőguru, ő ajánlotta nekem is, hogy csinál 20 péz körül ilyen faszányos aluházas, lábkapcsoló szerű boost-olót. És akkor az nem torzít, és te tudod állítani, hogy mennyit emeljen ki.
Szóval, lehet hogy ki fogtok nevetni!
Én tanuló szinten vagyok 30 évesen, de szeretném összeállítani mielőbb a végl. cuccom. a tudásom nem tükrözi a cuccaim minőségét, de lelkes vagyok és nagy örömöm van abba amim van,es amit csinálok!
Szóval nemér kinevetni az öreg kezdőt! V-twint használok egy csöves combón, de az a baj ha blues-on vagyok és rálepek a szólóra, az szerintem sok gain-ben!
Amúgy ha leírnád, hogy milyen zenéhez kéne, mennyi a keret rá, alapból nit terveztél, stb minden ilyen infót, akkor könnyebb dolgunk lenne a segítséggel, meg hátha tud valaki valami jobbat ajánlani. Mert megoldás ezer féle lenne, kérdés hogy mihogy