Viszont a multival nem sikerült arcbamászó szandot kikeverni,előfokkal meg igen (mondjuk az új előfokkal még nem álltam neki komolyabb felvételnek,csak egy dal alatt cseréltem ki a ritmusgityókat).
Ezen a felvételen a gitár egy Jackson Fusion SX 92-es Professional szériás superstrat hátul DiMarzio Megadrive-val (ritmusgitár),a szólók pedig egy 93-as Dean ML-el lettek felvéve.A cucc egy vonalba kötött ENGL 620 csöves preamp volt effektloopon egy Rocktron Chameleonnal összekötve.Hangkártya továbbra is alaplapra integrált,mic in bemeneten.
Élőben lehet hogy jó, de én felvételkészítéshez írtam minden hozzászólásomat. Házi demót nehézkes lenne szerintem készíteni vele. Ha gondolod, megcáfolhatsz, jöhet a hangminta.
Az arcbamászó sound nem csak a multitól függ. A felvételben elég sokminden befolyásolja a gitárhang dinamikusságát. De ez már nem ebbe a topicba tartozik, azt hiszem.
Igen,ezért mondtam,hogy nincs meg a megfelelő eszközpark.Két mikrofonos felvétel lenne minimum az ideális,egy SM57 és egy MD421,de ezek önmagukban is egy vagyonba kerülnek.Szomszédokkal szerencsém van :D
Ezzel teljes mértékben egyetértek!Nekünk is anno gitársuliban volt 3-4 effektismeret óra,ahol elmondták,hogy melyik effekt konkrétan milyen hatást fejt ki a hangra,mit mi után érdemes kötni,ilyesmiket.
Hát ha a ládáról akarod felvenni a hangot, akkor oda elég jó miksik is kellenek, meg ki is kell hajtani a cuccot. Szóval fenntartom, hogy nem lennék a szomszédod.
Mindjárt teszek fel hangmintát,amit anno GT6-tal csináltam.Majd hallgasd meg,nekem nem igazán tetszik a végeredmény,mert sztem nem elég "arcbamászó" a ritmusgitár,viszont a tiszta és a szólóhangzás viszonylag szépre sikerült.
Egyébként én gt6-ból torzítót nemigen használtam,sokkal inkább az erősítőmodelleket hajtottam ki.
Ja ezzel egyetértek, már csak azért is mert ha sz*r a sound akkor nincs stenk, ha nincs stenk akkor nem megy a játék, akkor meg minek az egész. Egy jó sound a fellegekbe repít és olyan dolgok jutnak róla eszembe amik egyéb körülmények közt sosem. Ezért tudni kell hogy mitől szól jól ha boldogok akarunk lenni a szinpadon
Ja,de nem is használom minden nélkül.Elég sok profi VST plugint használok utómunkálatra (bár eddig csak egy szutyok alaplapi hangkártyán kevertem),és két ünnep közt meglesz az EMU 1616 mastering grade DAW-om,újabb király pluginekkel,amivel csodát lehet tenni.Egyrészt a laptopon nincs vonalbemenet,csak mic in,ami elég gáz házi felvételek szempontjából,másrészt az az ENGL hangminta,ami korábban fent volt,mindenféle beállítás nélkül készült azzal a céllal,hogy felmérjem,mire képes az előfok frekvenciakompenzált (ha úgy tetszik ládaszimulált) vonalkimenete.Mindjárt lesz fent hangminta,amit ENGL-lel csináltam,meg régebbi GT6-os is.Ott majd meg lehet állapítani,hogy jól szól-e vagy sem.Élőben meg nyilván nem vonalkimenetet használok,hanem végfok+láda.Igazából a ládára kötött hangot szeretném felvenni majd itthon,de még nincs meg hozzá a megfelelő eszközpark.
A jobb oldali hang az POD + egy 10 sávos EQ. Szerintem az XT-vel érték el azt a szintet amúgy, ami már használható modellezésre. Ha lesz egy kis időm, megpróbálom a korggal is megcsinálni. Egyébkéknt szerintem az effektek tényleges ismerete és kezelés egy jó gitáros tudásához ugyanolyan fontos mint a hangszeres tudás. Ez technikai sportág. Egy autóversenyzőnek is meg kell tudnia mondani a szerelőjének, hogy mit akar a kocsival, mi legyen máshogy, egy gitárosnak is tudnia kéne ezt.
bluevoodoo, nem akarok belemászni a lelkedbe, mert jól szól az ENGL, de úgy szól, ahogy annak vonalból kell. Vagyis házi stúdiózásra vonalból felvéve minden nélkül elég használhatatlan hangot ad. Élőben viszont elég stabil hangzása lehet, ha van hozzá egy rendes fej-ládád nem lennék a szomszédod.
Egyértelmű, ez stílufüggő is persze. 1x 1 növendékem behozta a suliba a régi 40 éves VOX AC-30 comboját ami szépen felvolt újítva. Játszottam rajta, és megmelengette a szívem....
Ebben teljesen egyetértek,nem vagyok híve a vonalgitározásnak,bár kétségtelen,hogy egy profi rackes hangfalszimulátorral már egész jó eredményt lehet elérni,de a PA cuccot nem arra találták ki,hogy zúzzon,hiszen akkor olyan tartományok nem jönnének át,amik pl. éneknél fontosak eléggé.
Viszont akkor ha mikrofonnal küldik ki a gitárhangot a PA-ra (mert ugye nagyobb színpadokon így megy),akkor nem kellene ugyanennek a jelenségnek előfordulni?
ha a 6465hozzásuólásban szereplőhangzást ebből a ketyeréből hoztad ki, akkor bekussolok és gratulálok
de nem hiszem hogy ezt egy gyalulatlan szinpadi deszkához szokot átlag rokker gyerek is ki tudja szedni belőle
Ja és AC30+Fender strattal Nevermore hangzás (ami az elején a kiindulópont volt) elég döcögős lenne , viszont gondolom amit te játszol, ahhoz nem igazán van jobb párosítás.
Ez nagyon érdekes mert én pont a tiszta hangjait nem használtam egyáltalán, csak a torzitóit...))) Egy twin reverb elé kötve csodákat értem el vele még hi gain esetében is. ( Bár így csak külföldön játszom, amikor nincs lehetőségem a saját cuccomat elvinni) de ezzel már játszottam 3500-4000 embernek sőt egy lemezt is felvettem így a Bill Evans-szal lengyelországban, de az idén is így turnéztam az Eric marienthalal
Jaja,nem is vettem tukmálásnak.Nyilván tiszteletben tartom a véleményedet,te mint profi zenész nyilván jobban be tudod állítgatni a cuccot,mint én.(Mondjuk én a GT6-tal kapcsban pont arra jutottam,hogy tiszta hangzásra nagyon tuti,de igazán jó,húsos higain hangot nem lehet belőle kihozni)
Itt jön az,h nem mind1,mire használja az ember fialánya a cuccot.
Én ezért emeltem ki, hogy felvételkészítésről beszéltem, nem élő hangzásról. Egy több százezres "etalon" cucc persze hogy jobban szól, mint a modellezett töredékárú változata. Más kérdés, hogy az az etalon hangzás mindenkinek bejön-e.
De mondok még valamit: Szerintem ha vennénk egy Mesa Triaxis csöves előfokot ami újonnan 600e ft fölött van, és azt dugnánk akár hangfalszimulátorra és úgy menne a PA-be az is műanyagul szólna. Egyszerüen azért merre nem arra találták ki. Még akkor sem ha azt állítják. Gondold csak el hogy milyen az eq-ja egy kontroll ládának tweeterrel és milyen egy gitárládának. Előfok esetén a kontrolládán fogod visszahallgatni magad míg a gitárládán a gitárra legjellemzőbb freqin. Szóval PA-n csak az akusztikus modellek szólnak jól, de a torzitós vagy akármilyen elektromos gitársound az bizony gitárládán mert azt arra találták ki
Nekem is volt GT6-om,a létező összes illesztési módszert kipróbáltam (egy 50W-os,2x12"-es fullcsöves Crate kombóval használtam),és sehogy sem tetszett,két évig próbáltam kihozni belőle azt a hangzást,amit keresek,és nem is szólt rosszul,de nem volt az igazi.Mindig volt egy kis hiányérzetem.Most meg minden effekt nélkül bedugom a gitárt az ENGLbe,és úgy szól,ahogy mindig is akartam.
nálam csak cimboráké volt hogy szedjem ki a zajt belőle színpadi használaton. sokáiog nálam volt, sok multit prütykölrem már de ez egyre szarabb lett.persze nem vagyok hangmérnök, de van egy elég jó cuccom etalon gyanánt, ez baszottul kilógott belőle
Nekem az a tapasztalatom az ilyen előfokos digitális szimulációs cuccokkal (mint amilyen nekem is van GT-6)hogy akkor szólnak jól élőben ha egy dögös csöves cuccra van rádugva. Akkor minden torzitója dögösen szól. Illetve a másik eset ha a cég olyan cuccal áll elő hogy az előfokhoz modellezi a végfokot is és akkor jó esély van arra hogy baró végeredményt kapunk lásd a legtöbb Line 6 vagy a Fender Cyber. Ezeket azért írom példának mert magam is használtam és használom őket
Hát okosan használva nem igazán zajosak ezek az eszközök. Pl. az XT Live bemeneti illesztése nem valami elsőrangú, de mivel digitálisan lehet reampingolni vele, meg lehet oldani a gitár felvételét egy komolyabb hangkártyával, az effektet meg csak digitálisan elérni belőle.
egyébként én végig házi felvételek készítése témához írtam a fórumban, mert az elején a Korgot is a Nevermore hang házi felvételi kikeverésére írtam. Élő gitár esetén viszont a korlátoltabb lehetőségek miatt tényleg a dinamika rovására mehet már akár egy rosszabb illesztésű digitális kütyü. De ez nem azt jelenti, hogy nem lehet alkalmazni őket, csak tudni kell mit mikor és mire. Na zajongok kicsit a zajos izécsomómmal.
Hybrid gain?Úgy érted,hogy van benne egy analóg torzító áramkör,ami a digitális résszel dolgozik össze?
Nekem még az AX1500G is műanyag,hallom 3 éve szólni minden gitárórán és a gitártanárom koncertjein (vonalból használja keverőbe kötve),és nagyon műanyag szand.
az a baj hogy az ilyen zajos foscsomókkal akár mit csinálhatsz a gitárodat vagy megeszik vagy elcsúfitják
parsze kinek a papné kinek meg a mikroprocesszor
Nem akarom eladni, mert amit kapnék érte azért inkább megtartom. Persze POD-hoz képest sokkal lassabban lehet értelmes hangot kicsavarni, de egy metálhanghoz szükséges torzítás simán összejönne vele. A többi meg EQ kérdés. EQ meg még az XT Live-hoz is kellett nekem, mert ezt a részét elcseszték, önmagában nudli az EQ rész. (pl.)
Gorilla, sztem hagyd, ha van időd inkább rockabilty tegyél fel. Egyébként van itt nálam egy AX300G multi is, és állítom, azzal is frankón meg lehetne közelíteni a Nevermore hangzást, ha utánanyomok egy EQ-t. Csak az időt kell rászánni és fületmosni a művelet előtt.
Ezt a hangfelvetelt most csinaltam a V-amp tesztelese, probalgatasa miatt. Probaltam a hajdani 50"s Scotty Moore hangot megcsinalni vele. (Elvis gitarosa volt az 50 es evekben, es o fejlesztette ki ezt a visszhangra epulo, pattogos fingerpickingtechnikat) Semmi mast nem hasznalok, csak a Vampet vonalbol, annak az erositomodelljet, reverbjet, es delay-effektjet. Az egyetlen problema az, hogy nincs benne rendes szalagos visszhang szimulator, es ehhez a Tennessee tipusu fingerpickinghez nagyon eros visszautes kell, ami digitalis ismetles eseten ugyan azt a hangot adja vissza. Az igazu Sun hangzashoz ugyan ez a visszautesi eroseg kell, csak kicsit mas jellegu hangon, mint az alapbol megpengetett hang. (Erre hasznalom egyebknet a Reel Echot)
Meglepoen jol szol a V-amp2. Minel tobbet probalgatom, annal jobban oda vagyok erte.
Ja es az is a dologhoz tartozik, hogy itt nem Gretsch szol, hanem a regi Aria gitarom, amibe Gibson Classic57 pickupok kerultek, ugyan az, amit az 50 es evekben hasznaltak a korabeli felvetelekhez. A Gretsch hangja nagyon jo rockabillyre, de ehhez a fajta Sun hangzashoz a Gibsont jobbnak talalom. Ha ugyan ezt modern hangzassal csinalnam, akkor a Gretschet hasznalnam
Még egy kérdés milyen pedál beállítás a legalkalmasabb James Hetfield (Metallica rytm guitar) gitárhangjáho, nyilván nem fog úgy szólni mint egy gibson Xplorer de azért biztos van tippetek...
Kösz az infó!Lehet,hogy inkább egy Z11 midi switchet veszek hozzá,majd meglátom,mit tudok jó áron szerezni.Nekem a contour pont szólókiemeléshez kell,azért lenne jó a négycsatis kapcsoló.Végül is most két mono kábellel nagyjából megoldottam,de így a lo/hi gain közt nem tudok kapcsolni. :(((((
Ha minden igaz az Engl előfokodhoz kell.
Én is nézegettem a neten, és nekem úgy tűnt, hogy a Behringer nem tudja kezelni mind a négy csatit. Az egyetlen midipedál-erősítőkapcsoló egyben, amit találtam, ez:
Nobels MF-2 Persze az áráért már MIDI switchert is kapsz. Egyébként szerintem elég a két csati, mert én a contourt soha nem kapcsolom le, mert az úgyis csak a torzított csatira vonatkozik.
Behringer FCB szakértők segítségét szeretném kérni.Van nekem egy előfokom,amin található két csodálatos sztereó jack.Ez a két jackaljzat rejti egyrészt a clean/lead és lo/hi gain,illetve a contour és preamp defeat funkciókat.Legyen mondjuk a clean/lead & lo/hi gain aljzat a switch 1,a contour&preamp defeat pedig a switch kettő.Akad még itt egy Behringer FCB1010,amin van két sztereó relé kapcsoló.Namármost.Lehetséges-e az,hogy a két sztereó relé kapcsoló egyszerre dolgozzon sztereóban,vagy pedig csak úgy lehet használni,hogy egyik aljzat sztereóban,vagy a két aljzat külön-külön monoban?Olyan megoldást szeretnék,hogy ritmushangszínnél értelemszerűen torzított csati+hi gain állás,szólónál erre még rákapcsolni a contourt,tisztán pedig tiszta csati+lo gain állás.Ha vki tud megoldást az FCB-vel,lécci szóljon.Ha nincs megoldás,akkor van egy eladó garanciális fél éves FCB1010-em. ;)
Vegyetek Digitech Whammy II pedált! (Korn, Tom Morello (Rage Against The Machine), John Scofield, Steve Vai, Joe Satriani stb.)
40pénz, gyári trafóval!
ha nem ragaszkodsz a boss cuccokhoz, akkor a reverbek közül inkább az ElektroHArmonix Holy Grail t ajánlanám inkább, jó pedál, és a megyóéknál asszem elég jó árban van!
Most gondolkozom, mi lehetne a köv. lépcső (amugy pedálok: OS-2, GE-7, CH-1). Talán egy RV-5 Digital Reverb, vagy inkább egy BCB-60-as láda előtte, hogy szállítással, árammal ne legyen gond? Vagy esetleg még talán ilyenek hogy Delay, meg Noise Suppressor, de most elsőként DReverbre gondoltam.
Elvileg a fuzz hangban valami frekvencia sáv, változik meg, olyan mintha megsérülne, ettől lesz ilyen recsegős hangja. Van is egy ilyen Ibanez fuzz pedál, ahol van egy Damage gomb, és azt lehet 0%-10%-100%-ra állítani.
De nem ugyanaz a két dolog!
Úgy gondolom, hogy nem annyira fuzzos a hangja, nem olyan recsegős, vagy mittomén, nem tudom magam rendesen kifejezni... De tényleg nem boost, csak hülye vagyok...
Hát most meg hallgattam megin, és tényleg kurva jól szól, de ez inkább boost pedál, mint fuzz.
Illetve van még egy Jim Dunlop cucc, Blue Box asszem a neve, az meg sima torzított hangból csinál fuzz hangzást.
ööö a seymour duncan tweak fuzz?
azt blues saraceno mutatta be a videóban, és szerintem baromi jó kis pedál de nekem nem rémlik, hogy nagyon drága lett volna . . . erre gondolok
nem bántásként de a manágereket mi büfészakosoknak hívtuk :)
...egy menesdzser ismerősöm viszont jobb gépész állást kapott manager létére mint én gépész létemre... a mázlista
simán itthagoym a cumót :)
ne mis a szívatás miatt (az mondjuk nem épp szívderítő, hogy kikaptuk Rácz Antalt matekra ... :D), hanem a végzettek szerint elég halvány az elhelyezkedésre a lehetőség . . .
Nem tud mondani valaki valami faszányos Fuzz pedált?
Kinéztem a Blues Saraceno féle cumókat, de botrányosan drágák...
Boss meg sajna nem gyárt most ilyent...
Szegény Blloo.. hát megértelek .. megy a szivatás rendesen! Én is csak egy egyszerű hobbi gitáros vagyok , na jóó több ez mint hobbi, de remélem egyszer megtanulok játszani
Hi! Nekem egy Digitech gnx2-esem van.. szerintem igen csak jóó a hangja.. mind vonalban.. mind a fej+ládámra rádugva.. igaz fejládán nem kell modellezni