hát lehet karácsonyra nem fog menni,mert ha jól tudom Engl gitárfejeket használnak,talán Savage vagy Powerbal.az meg használtan is 350ezer környékén mozog
Hát azért ott több dolog van szerintem mint egy jó torzító, én is nagyon szeretem, de megmondom őszintén fogalmam sincs min szólhatnak, mert nem láttam még semmit mögöttük...
Csátok srácok, tisztelt gitárosok! Lenne egy kérdésem: nagy Rammstein rajongó vok, és szeretnék erre a zenére ráálni. Csakhogy még elég kezdő vok (csak 2 éve gitározom) és nem tom, hogy milyen cuccokat használnak. Mármint tudom, hogy ESP gitárokkal jáccanak, de milyen torzítót használhatnak? Karácsonyra szeretnék valami ilyesmit venni... Érdekelne valami márka/márkák modell/modellek és esetleg ár. Előre is köszönöm remélem nem tartjátok lenézőnek, ha ilyen kezdők is benéznek...
én nem igazán ismerem az engl cuccokat egyszer koncerten kaptam egy fireball-t de teljesen jo volt.. szerintem azért ha van rá lehetöséged probáld ki a savage 120 at mert darkane lemez faszánszol. persze ez sokmindentől függ de.. ;] hamár igy belemelegedtünk Framus Cobrat probált már valaki? ;Đ
Szerinted melyik a zúzdább,a Powerball vagy a Savage 120?Nem tudom,hogy melyiket kéne venni.Bár most a Powerball a szívem csücske nagyon,meg olyat már próbáltam is,és nagyon tarol.
Ja,de ezt a számot nem is szoktam gyakorolni,csak bedugtam a gépre a preampot,mert kíváncsi voltam a recording out-ra.És brutál hangszínhez brutál riff dukál alapon elkezdtem gyorsan fül után leszedni.Tehát kb. 5 perc alatt leszedtem,aztán rögtön nyomtam is fel.Még metronóm se kattogott,úgyhogy nincs is takra nyomva.A cél inkább a hangzás megörökítése volt. :D
Persze, ezt gyakorlatilag minenki alkalmazza, néha 4x is feljátszva ugyanazt ugyanúgy. 1-20 ms közötti különbséggel visszajátszva jó alaposan megvastagítja a soundot. Viszont ha egy kicsit az EQ is eltérő, az még jobb eredményt adhat. Ha egy gitárod van, akkor meg próbáld meg, hogy a két oldal különbőző erősítőn/ládán szólal meg. Vettánál ha jól tudom még olyanra is van lehetőség, hogy a két oldalra különbőző erősítőszimulációt raktjanak egyidőben.
A panoramazas vagy a sztereositas nem feltetlenul azt jelenti, hogy mas hangzas van mind a ket oldalon. Eleg, ha tok ugyanazt feljatsza ketszer, es csak egy minimalis panoram van, sot az is elkepzelheto, hogy tok ugyan az szol, csak az egyik oldalon egy miliszekundum eltolassal. Irgalmatlan kulonbseget eredmenyez osszhangzatban, viszont kulon kulon hallgatva azt hiszed, hogy ugyan az szol
Hmm, az érdekelne milyen lett. Lefelé vagy váltva pengetted? Ha készen van szerintem kirakhatnád. Amint meg lesz én is kirakom. Egyébként szerintem nem igazán tudjuk ezt megközelíteni, de érdekes lehet olyan szempontból, hogy otthoni felvételhez milyen lenne egy ENGL pl., vagy bármi más.
Kíváncsian várom az eredményt,én felnyomtam otthon még korábban egy ENGL E530 preamp recording kimenetéről vonalban a héthúros Schecteremmel.Gorilla már hallotta az eredményt,ha mindenki kész lesz a remekművel,akkor én is publikálom.
Gorilla, nekem van 9-es húrkészletem, arra értettem, hogy kiváncsi vagyok hogy fog szólni. Mert ha hétvégén lesz egy kis időm, megpróbálom én is megcsinálni valahogy. Hangolásban kicsit mélyebbnek tűnt nekem (melóhelyen nincs gitárom, bár telefonvonallal ellenőrizhettem volna hogy meddig van lehangolva )
A felvétel egyébként alapban kétszer van bejátszva, ez nem is kérdéses. Még annyira nem figyeltem meg (majd ha hazaértem) de úgy tűnik nem teljesen szélre van panorámázva a két gitár, mert érezhető mindegyik oldalon valamennyire mindkettő (bár itt winamp és gagyi alaplapi kártya van, szóval majd ez is kiderül). Gorilla, monoban hallgasd meg csak az egyik oldalt, mindkettő szinte teljesen ugyanúgy van EQ-zva, ami azért fura, mert kicsit nagyobb különbség szokott lenni a két oldalra panorámázott gitár esetében. Szerintem egy kórust is rápakoltak 0 depth-el, attól meg a ládától van a "dobozhang" (magas vágva, presence módjával közép meg egészen a mélyekig alaposa megnyomva). A gitárok meg alapban is igen jól szólhatnak, meg gyanítom egy kicsit kompizták már torzító előtt is a dolgot. Az első sikálás ahogy korábban írtam szerintem oldalanként kétszer van felvéve, vagy valamit trükköztek vele az biztos (kicsit mintha valami gépi utánhatása is lenne). Aztán az egészre végül rányomtak valami multiband compressort, és még az is lehet, hogy pofátlan módon csak lefelé pengetve játszották be, mert nekem úgy tűnik a páratlan pengetések sem gyengébbek (bár ezt ügyes torzító előtti kompresszálással és a visszapengetésnél kialakuló magasabb frekik vágásával ki lehet kozmetikázni). Na ezt 9-es készlettel lehangolva meg nem lehet csinálni, mert túl lazák a húrok hozzá és kása lesz ha nem váltva nyúzzza be valaki.
A végén meg az egész számra is tettek egy multiband kompresszort/limitert, de ez a leg kevesebb.
Szóval összefoglalva esélyünk sincs, de lehet, hogy csak hülyeségeket írtam és a ZOOM 505-ös 8-as számú gyári presetével nyomták fel az egészet.
nem azert, hanem mert kettovel alabb egy kollega kerdezte, hogy hogyan fog megszolalni 6 huros gitaron 9 es hurkeszlettel. Es nem ertettem, kire celoz. Az eredeti eloadora, vagy ram
En ugy vettem ki, hogy duplan van am felnyomva. Valami nagy okossag van a hangszin mogott, en ugy hallom, hogy nem egy hangszer szol, hanem legalabb ketto. (ugyan azt nyomja, de valami panorama es hangszintrukkozes van a ket feljatszas kozott. )
"csak hát nem tudom hogyan fog megszólalni 6 húros gitáron 009-es húrkészlettel pincébe hangolva."
Na meghallgattam ezt a Seed Awakening intrót, valami hangszín összeeszkábálás nem is lesz olyan nagy probléma, csak hát nem tudom hogyan fog megszólalni 6 húros gitáron 009-es húrkészlettel pincébe hangolva.
(Amúgy az első csiszálás nem csak két sima gitárhang szerintem, és a többi résznél is megdolgozták a tompított részek hangerejét. )
Sajna itt most nincs meg. :(((( Egyébként Guitar Pro tab formában kottázom,úgyhogy sztem nem okoz gondot az olvasása.De megpróbálom megszerezni vhonnan.
Kiraly lenne, bar kottat olvasni eleg nehezkesen tudok. Hallas utan talan jobban menne, de a kotta is biztos segit. Inkabb a dal kellene, hogy bele tudjak hallgatni az introba. Azt el tudod most kuldeni? Eleg csak az intro resz.
Link is jo, vagy e mail. Ha most kuldod, akkor a plukats@orcharddesign.ca re kuldd, ha mondjuk kicsit kesobb, akkor a kenomajas@hotmail.com ra. Szeretnek belehallgatni, hogy legyen rola valami fogalmam. Szoval varom a Seed Awakening introjat mihamarabb:) Aztan nem kirohogni, amit majd csinalok...:) En tolem ez messze all, ugyhogy nagy kihivas lesz, az biztos.
Ja,és nekem egyébként a Politics hangzása tetszik legjobban.Múlt héten megvettem a japán kiadású cd-t,és azon bődületesen szakít a gitár.Pedig vmi Axtra nevű gitáron és nemtommilyen erősítőn lett feljátszva.De Recto-gyanús az is.
hát nem szeretem annyira a Recto hangot,de szerintem az az eddigi legjobb hangzású lemezük.mindíg is megrögzött Marshall meg Mesa ellenes voltam de ha megnézem a kedvenceim közül a Tool a Diezel mellett használja mindkettőt,a Nevermore recto-val volt a legjobb stb...még a végén Mesa hívő leszek
Legyen mondjuk a The River Dragon Has Come a Dead Heart In A Dead World albumról,annak is a tiszta intro utáni bevezető,ének nélküli része.Ha kell,feltolom a dalt tárhelyre.
Figy,a Nevermore szand az kb=Peavey Triple XXX+Schecter héthúrosok EMG-vel+Jeff Loomis keze,tehát egy nem olyan ritka konfig,elvileg jó cuccal lehet hozni olyasmi hangzást.Nyilván nem azt várom a Gretsch-től,hogy pont úgy szóljon,mert ez a technikai paraméterek miatt eleve lehetetlen,de kíváncsi vagyok,hogy JÓ metálszandot lehet-e belőle kicsikarni.(Ennek példájára hoztam fel a Nevermore-t,mint jó metálszand).Az igazat megvallva én elég biztos vagyok benne,h a Gretsch-csel nem lehet igazán ütős metálhangzást csinálni,mert nem arra való.De majd meglátjuk a macit,amint Gorillának lesz ideje/kedve satöbbi.Ennyi.Meg pálinka.
bluevoodoo, mondj egy Nevermore számot, aztán akit érdekel és van ideje csináljon meg belőle egy részt azzal amije van. Lehetőleg olyat, amiben külön is hallható picit a gitár, hogy lehessen hasonlítani.
Ez igaz. Felrakhatok barmit, meg lesz magyarazva, hogy a Nevermoretol azert messze van.
(Meg akkor is meg lenne magyarazva, hogy nem jo, es sookkal rosszabb, mint a never more, ha a magatol Nevermore gitarosatol kernek egy hangmintat, es azt raknam fel azzal a cimszoval, hogy en csinaltam Gretschel)
Van ureges is, de van tomor is, mindenfele modell van. Az AC/DC ben is olyat hasznal Malcom Young, azon kivul van millio tomor testu gitarja. De az ureges test sem zarja ki a metalt, studioban legalabbis biztos hogy nem. Eloben valszeg igen. De azert tudni kell, hogy az en zenekarom a Gorilla, az sem teljesen torzitasmentes zenet csinal, hiszen legtobbszor kemeny psychobillyt nyomunk, viszonylag nagy szinpadokon, iszonyatos hangerovel. Es ureges 6120 gretschet hasznalok.
Itt van ket nota az en zenekaromtol, a Gorillatol egy 2000 es lemezrol. Itt ugyan ez a 6120 ureges gretsch szol, es raadasul tortzito sincs, mert egy fender ROC-Pro1000 volt tulhajtva.
Ez a psychobilly egyebknet, kemeny tempoju, nagyon komoly slapp bass jatekkal, nagybogon.
Gorilla, inkább rockabillyt csinálj, lehetőleg a házi vokalista bevonásával .
Nervermore soundot biztosan lehet utánozni/modellezni Gretsch-el, de tudod, csak 90%-ban. Ráadásul akármit felraksz, borítékolom hogy az lesz az eredmény, hogy "ugyan jól szól, de azért a Nevermore sound az tudod olyan, hogy..."
2005-12-14 16:21 |
#6181
Érdemes a V-Amp-ot bekötni csöves végfok elé...megdöbbentő módon tud szólni.
csak lehet, hogy ehhez meg kell varni a karacsonyt, mert van ked pedal, amit addig nem hasznalhatok, mivel ajandekba kapom. Egy OD2 es egy V-Wah, amiben extrakent benne van a MetalZone processzora. Ezekkel kell kiprobalni. Most hallgatom eppen a Nevermoret. Szerintem nem lehetetlen Gretschel ilyet csinalni, maximum nekem nem fog sikerulni, mert nem nagyon ertek az ilyen effektek kezelesehez, nincs benne tapasztalatom. Bar lemezen hasznaltam mar en is kemenyen torz gretsch hangot.
"Torzitva alkalmas jo metalos hangzasra, bar egy igazi metalista lehet hogy belekotne" belekötöttem."
Hallottad mar metalra? (Majd veszek fel vele hasonlo hangot, es majd megmutatom. Lehet hogy rossz lesz metalra, lehet hogy nem. ha rossz, akkor sem biztos, hogy a hangszerben van a hiba, sokkal inkabb bennem, aki nem tud jol metalt gitarozni, es aki nem tudja, milyen az igazan jo metal sound. De azert majd megprobalom)
nem akarok én itt önérzeti kérdést csinálni. Mint mondtam, nekem egy fullcső Crate stack a fő cuccom, POD-ot itthon használom felvételre meg gyakorlásra.
"Egyebknet a Gretsch lenyege a tiszta hang." erről beszéltem én is. Azt kell használni, amire szükséged van, valami erre jó, valami meg arra.
"Torzitva alkalmas jo metalos hangzasra, bar egy igazi metalista lehet hogy belekotne" belekötöttem.
Szerintem AC/DC soundot csinálni az egyik legnehezebb feladat. Nem igaz, hogy csak annyi az egész, hogy be a gityót a csöves marshallba, azt túlhajtani. Ez nem fogja visszaadni azt kompresszált soundot, ami Angusnak van...
"Egyezünk meg abban, hogy nem lehet manapság azt mondani, hogy pl a POD szar vagy nem szar, attól függ, hogy mire. Ilyen alapon a Gretsch is szar, mert nem jó metalra........"
Nem kell ebbol "POD onerzeti kerdest" csinalni, en sohasem mondtam, hogy szar. Tobbszor kihangsulyoztam, hogy a POD profi cucc. Olvass vissza. Viszont azt meg mondtam korabban en is, hogy van szar Gretsch is. (Egyebknet a Gretsch lenyege a tiszta hang. Torzitva alkalmas jo metalos hangzasra, bar egy igazi metalista lehet hogy belekotne)
Egy Gretsch + egy tuti felvételi lánc 100%, egy Gretsch + nem az igazi mikrofon + nem az igazi felvételi eszközök már kapásból 95%, modellezés meg 90% töredék árért, V-amp 80% mégkevesebbért, egy darab delay vonalból+SB Live Windows mediarögzítővel 40%.
Gitártudás a hangzáshoz képzeletben +10%.
Szóval vegyetek valami modellező cumót olcsón, aztán sok gyakorlás, és a 10-20% lemaradás el is van fedve.
Ez egy 1997 es 6120 as, (persze beallitott pickupokkel - a gretsch egyik fontos lenyege, hogy a pickupoket at kell allitani rockabillyhez, marmint a csavarokat, mert eredendoen a hangszer nashville stilusu fingerpickingre van tervezve, es a basszusok emiatt erosebbek - irja is a hangszer leirasa a vasarlaskor) Egyebknet ez tokeletes pelda, hogy a gretsch nem eleg, mert aki gyari beallitason hasznaljaj a filtertronokat, annak nem fog igy szolni. A hid pickupnel emelni kell pld a mely hurok alatt, hogy kozepso alasban a melyek kemenyebben szoljanak. Egyebknet egy fender hot rod deluxe-on szol, es agy boss compressor es egy DD3 van az utjaban. Enyhen tul van hajtva.
Itt egy masik Ez egy nashville tipusu fingerpicking ahol egy tape echo simulator t hasznaltam DD3 helyett. A Gretschet es a pickupjeit, a teljes lektronikajat tulajdonkeppen erre terveztek. Ha az ember kemenyebb rockabillit akar jatszani, akkor a pickupot manilpulalni kell, es az erosito beallitas sem mindegy, es a compressor letkerdes.
Pont ezt mondtam én is, sztem, hogy ha te pont olyan szandot akarsz, akkor használj Gretschet, mert nyilván az ugyanaz jobban hasonlít, mint a majdnem ugyanaz, vagy a hasonló. Más kérdés az, hogy valaki más pont ugyanolyan szandot akar-e, mint XY. Nekem pl nincs ilyen célom. Van egy saját gitárszandom, és meg vagyok vele elégedve.
Egyezünk meg abban, hogy nem lehet manapság azt mondani, hogy pl a POD szar vagy nem szar, attól függ, hogy mire. Ilyen alapon a Gretsch is szar, mert nem jó metalra........
"Mársrészt meg pont magad magyarázod meg, amit eredetileg cáfolni akartál. Hogy Gretsch-től függ, vagy nem Gtretsch-től függ."
Nem igaz, azt magyarazom, amit mindig is magyaraztam. Megpedig azt, hogy szamit a cucc. Gretsch nelkul nincs Gretsch jellegu rockabilly hang. Viszont a Gretsch onmagaban lehet rossz hang okozoja, de ez szaktudas, es tapasztalat hianya
azért lehet a csőben valami igazság mert én még nem nagyon hallottam olyan jó tranyós szandot élőben.próbateremben elő tudtunk varázsolni jó hangzást a Powerstate gt8 kombóból,sokáig azon voltam,hogy nem is kell nekem csöves cucc,de amint meghallottam párat...hát azért más világ.de ez is csak fl kérdése mert ott van a Static-x,a JC120 kombó,szóval a fene se tudja.szerintem egy cuccban CSAK az a fontos,hogy a használóját inspirálja és az jól érezze magát játék közben.ha ez egy MG akkor MG,ha egy Diezel akkor meg Diezel
Ez Gretschel van csinalva, ez egy - szerintem viszonylag jo - gretsch rockabilly hang. 15 eves rockabilly tapasztalat mondatja velem, hogy ezt a hangzast csak Gretschel lehet csinalni, mert filtertron pickup kell hozza, annak van ez a fajta visitasa, kisse telecasteres, de megis telltebb, utanozhatatlan hangja.
Ez jó hosszú lett, és csak egy idióta eszmefuttatás, el se olvassátok... Fórumozni meg ne piaci módon má"...
Szóval a kofaverseny előtti dolgokhoz annyit fűznék hozzá, hogy bár POD-om van, de nem éreztem amúgy magam megsértve, és direkt nem is a POD professzionális eszközként való felhasználása címén írtam a reakciómat. Csak arra reagáltam, hogy szerintem nagyon is használhatóak ezek az eszközök (tehát nem csak a POD) profi körülmények között is. De ez ahogy írtam is zenei stílus függő, más kell rockabillyhez, más durva zenékhez.
Egyébként a saját vleményem az, hogy sokan azért ágálnak az ilyen szimulációk ellen, mert nem igazán értik a célját/működési elvét. Ezt amúgy szintén nem rád értem, főleg ismerve a felrakott felvételeidet )
Most ha már szóba került, vegyük a POD-ot. Az erősítő szimulációja stúdió módban arra készült, hogy egy laikus zenész a gitárját direktbe rádugva a számítógépére minenféle utólagos korrekció nélkül is egy elég jó soundot kaphasson az eszkábált mixéhez. És itt a nagy különbség, mivel nem azt a hangot akarták előállítani, amit fej+láda előtt álló gitáros érez amikor tépi a húrokat, hanem azt, amilyen állapotban a hangmérnöki ügyködés után a gitárhang megjelenik a ténylegesen elkészült, masterelt felvételen, vagyis ez esetben a "homemade" mixben. Mondjuk ez egy eleve elég lehetetlen próbálkozás, de nézzük, hogy kb. ez mit jelenthet:
1. hagnforrás a gitár, valamilyen pickuppel:
2. gitár preamp modell:
amiben megpróbáják valamilyen szinten a pickup sajátosságait is befolyásolni, mind hangszínben, mind a bemeneti érzékenység szerinti illesztésben. Akienk jók a pickupjai, annak ez talán nem a legjobb, akinek rosszak, annak megváltás. Náluk a zajzár még külön javíthat valamit a dolgon, de persze egyben belevághat a hangképbe is.
2. effektek modellezése:
Delay,Reverb, Chorus, Phaser, mind elég könnyen és elég jól modellezhető már szerintem digitálisan. Az effektenként persze változik, hogyan sikerül, és egy multinál annyiból kell kihozniuk, ami egyenként megvett pedálok esetén 1-2-re lenne elég. Na most ebbe belesűrítik a neves modellek leutánzását is, szóval közelítő eredményt kaphatunk, tökéletesen viszont nem várhatunk el. A torzítási modelleket is ide tenném, amin nagyon sok effekt elvérezne szerintem. Digitálisan jól elkészített torzított hangot kialakítani gazdag felharmónikus tartománnyal, és nem a hullámok sima "lefejezésével".
3. gitár végfok modell, torzítási eljárások is talán inkább itt mint effekteknél
Ez szintén a hang színezésének utánzása több kevesebb sikerrel.
4. Láda+mikrofon szimuláció
Ez hivatott kb. elkészíteni a végleges gitárhangot,vagyis amit felveszel és viszed a haveroknak megmutatni. Na itt szintén van egy hangszóró modellezés és egy mikrofon modellezés.
Ha minden egyes fázisnál a tökéletes modellezésre törekednének, elég sokba lenne szerintem a kifejlesztett csodamulti, és még akkor s probléma lenne a rádugott gitár, és a zenész elcsavargatása miatti hangkép változás. Ráadásul a sound kézben van.
Visszatérve a felvételhez: a Marshall + mikrofon amit felvesznek, a végső mixbe nem tisztán kerül bele. Megvágják a mélyeket rajta 50-120Hz között valahol, hogy helyet csináljanak a basszus/lábdobnak, megvágják a 1000-5000Hz tartományt, hogy helyet kapjon a vokál, vágják 8kHz fölött, hogy a presenc ne mossa a cineket, esetenként kompresszálják a teljes gitárhangot, hogy szaggatott riffek esetén érthetőbb, de mégse túl hangos legyen, aztán a legvégén az egész mixre is tesznek valami kis EQ igazítást, kompresszort/limitert, "megamitnemiskénedeazértodarakják". (a számok meg az egész csupán a fikció)
Na most az erősítő modellező effektek szerintem első sorban arra készültek, hogy aki ezt a folyamatot nem tudja professzionális eszközökkel (gitár-erősítő-mikrofon-masteről nem is beszélve) és ideális felvételi körülmények (mikrofonozáshoz ugye azért sok minden kell hogy klappoljon) megoldani, azért legyen egy olyan lehetősége, hogy gitár bedug, usb a gépbe, és recgomb lenyom. És ha már hozzászokott füle a modellhez amit éppen elkezdett használni, át is van verve tudatilag, és több órán keresztül hajlamos úgy játszani mintha egy profi cuccon játszana egy arénában szuper minőségű felvételről. (Ugye-ugye? )
A modellek sikerültsége pedig az árban is tükröződk szerintem. A 80% és 90% között árban X a különbség, e fölött meg még nem éri meg megjelentetni multit, mert 90-ről 95%-ra ki fizeti meg azt a befektetett energiát, mikor a javulás már nem olyan szembetűnő?
Szóval ha lesz rá pénzem, veszek két Slo100-at+4 4x12-őt + néhány SM57-et, néhány C3000-et, egy rakat analóg kompit hozzá, egy kupac ultrabrutál A/D konvertert, viszont addig amíg ezt kigazdálkodom, maradok a modellkedésnél. Mivel zenében itthon sok pénz nincs, sokszor a professzionálisnak mondott helyeken is erre kényszerülnek. (Line6 esetében viszont vannak profik, akik megvehetnének bármit, mégis használják az erősítő modelleket, bár a hangzás mellett a kényelem is közrejátszhat ezekben az esetekben.)
Egyrészt ott volt a "pl" a Gretsch előtt, jelezvén, hogy "példa" azaz nem akartam az egész láncot leírni 68-szor.
Mársrészt meg pont magad magyarázod meg, amit eredetileg cáfolni akartál. Hogy Gretsch-től függ, vagy nem Gtretsch-től függ.
Erről van szó.
Sőt mondok jobbat :)
Ha pl a Jackson cég 30 évvel előbb jön létre, és az első 3 nagy rockabillys arc Jcksonon tolta volna (persze utána követve őket a többinek is a nagy része) akkor most az lenne a nagy rockabilly hangzás, és tökugyanarról a Gretsch-ről mondaná Gorilla, hogy az szar.
Minden azon múlik, hogy mi lett megszokva, vagy mit kinek a kezében láttak.
Nekem egy hangtechnikus/akusztikus tanárom, aki a MTA akusztikai laborában dolgozik, szal van némi köze a hanghoz, csak éppen a gitározásról keveset tudott, hüledezett, hogy miért lenne jobb a csöves hangzás, mint a tranyós HiFi hangzás.... És miért jobb? Mert anno, amikor elkezdtek elektromos gitározni az emberek, nem volt tranyó, csak cső.
Persze, hangosabb, meg dinamika meg stb, vannak ilyen dolgok, szigorúan techinkai szempontól szarabb. Ennek ellenére én is, mint zenész sokkal inkább szeretek csöves cuccon játszani.
"Stratobol, meg akarmibol is lehet jo hangzast csinalni rockabillyben, de nem lesz gretsch sound." Ez a lényeg!
Fontos, hogy jól szóljon, tetszen a közönségnek és Neked főleg!
"Most a pl Gretsch-ed nem azért olyan jó, mert az olyan jó. Hanem miért? Mert anno azzal nyomta mindenki, vagy sok arc, és az lett A Rockabilly hangzás."
Ez nem egeszen igy van. Sokan vesznek Gretschet mostanaban, foleg hogy mar van olcso koreai modell, a nagy kategorias gretschek kulalakjat utanzo pickuppel. Sokan vesznek Gretschet, mert attol varjak a soundot, de megis rossz a hang. En eleg regota csinalom, es eleg jo rockabilly hangot csinalok Gretschel, de nagyon sokminden van mogotte, nem csak a hangszer, es nem csak az erosito. Millio mas dolog. Onmagaban a Gretsch keves, es sokak rossz hangot csinalnak belole. Tehat igaz az az elmelet, hogy Gretschel meg nincs megoldva, mert attol meg rossz lehet a hang, es hiaba hiszi azt, hogy jo mert Gretsche van, ugyan olyan rossz. Viszont az elmelet masik fele meg ott van, hogy a Gretsch tipus rockabilly hangot kizarolag Grteschel lehet csinalni. Tehat szamit a cucc. (Azert irom hogy Gretsch tipusu rockabilly hang, mert van meg mas meghatarozi hangzasvilag a mufajban). De aki a Gretsches rockabilly hangzast keresi, annak bizony Gretschet kell venni. Stratobol, meg akarmibol is lehet jo hangzast csinalni rockabillyben, de nem lesz gretsch sound.
ez így van...egy modern zenei közegben igenis számít az,hogy friss legyen a hangzásod.az viszont,hogy ez milyen cuccból jön már teljesen mindegy.lásd még Static-x,példaértékű megszólalás egy szaros Mg-ből,meg Epiphone customokból.ha én mondjuk egy powerstate cuccal nyomulok és teszem azt holnap világsztár leszek akkor egyből jönnek az okosok és elkezdik megfejteni a hangzásomat.majd lemásolni és ha már elég nagy legenda az ember akkor az a powerstate hang a xy legendás hangzása.és senkit nem érdekel,hogy az egy állítólag ratyi szar cucc,mert aki olyan zenét akar játszani,mint xy annak ettől kezdve az a hang lesz a mérvadó