"Egyezünk meg abban, hogy nem lehet manapság azt mondani, hogy pl a POD szar vagy nem szar, attól függ, hogy mire. Ilyen alapon a Gretsch is szar, mert nem jó metalra........"
Nem kell ebbol "POD onerzeti kerdest" csinalni, en sohasem mondtam, hogy szar. Tobbszor kihangsulyoztam, hogy a POD profi cucc. Olvass vissza. Viszont azt meg mondtam korabban en is, hogy van szar Gretsch is. (Egyebknet a Gretsch lenyege a tiszta hang. Torzitva alkalmas jo metalos hangzasra, bar egy igazi metalista lehet hogy belekotne)
Egy Gretsch + egy tuti felvételi lánc 100%, egy Gretsch + nem az igazi mikrofon + nem az igazi felvételi eszközök már kapásból 95%, modellezés meg 90% töredék árért, V-amp 80% mégkevesebbért, egy darab delay vonalból+SB Live Windows mediarögzítővel 40%.
Gitártudás a hangzáshoz képzeletben +10%.
Szóval vegyetek valami modellező cumót olcsón, aztán sok gyakorlás, és a 10-20% lemaradás el is van fedve.
Ez egy 1997 es 6120 as, (persze beallitott pickupokkel - a gretsch egyik fontos lenyege, hogy a pickupoket at kell allitani rockabillyhez, marmint a csavarokat, mert eredendoen a hangszer nashville stilusu fingerpickingre van tervezve, es a basszusok emiatt erosebbek - irja is a hangszer leirasa a vasarlaskor) Egyebknet ez tokeletes pelda, hogy a gretsch nem eleg, mert aki gyari beallitason hasznaljaj a filtertronokat, annak nem fog igy szolni. A hid pickupnel emelni kell pld a mely hurok alatt, hogy kozepso alasban a melyek kemenyebben szoljanak. Egyebknet egy fender hot rod deluxe-on szol, es agy boss compressor es egy DD3 van az utjaban. Enyhen tul van hajtva.
Itt egy masik Ez egy nashville tipusu fingerpicking ahol egy tape echo simulator t hasznaltam DD3 helyett. A Gretschet es a pickupjeit, a teljes lektronikajat tulajdonkeppen erre terveztek. Ha az ember kemenyebb rockabillit akar jatszani, akkor a pickupot manilpulalni kell, es az erosito beallitas sem mindegy, es a compressor letkerdes.
Pont ezt mondtam én is, sztem, hogy ha te pont olyan szandot akarsz, akkor használj Gretschet, mert nyilván az ugyanaz jobban hasonlít, mint a majdnem ugyanaz, vagy a hasonló. Más kérdés az, hogy valaki más pont ugyanolyan szandot akar-e, mint XY. Nekem pl nincs ilyen célom. Van egy saját gitárszandom, és meg vagyok vele elégedve.
Egyezünk meg abban, hogy nem lehet manapság azt mondani, hogy pl a POD szar vagy nem szar, attól függ, hogy mire. Ilyen alapon a Gretsch is szar, mert nem jó metalra........
"Mársrészt meg pont magad magyarázod meg, amit eredetileg cáfolni akartál. Hogy Gretsch-től függ, vagy nem Gtretsch-től függ."
Nem igaz, azt magyarazom, amit mindig is magyaraztam. Megpedig azt, hogy szamit a cucc. Gretsch nelkul nincs Gretsch jellegu rockabilly hang. Viszont a Gretsch onmagaban lehet rossz hang okozoja, de ez szaktudas, es tapasztalat hianya
azért lehet a csőben valami igazság mert én még nem nagyon hallottam olyan jó tranyós szandot élőben.próbateremben elő tudtunk varázsolni jó hangzást a Powerstate gt8 kombóból,sokáig azon voltam,hogy nem is kell nekem csöves cucc,de amint meghallottam párat...hát azért más világ.de ez is csak fl kérdése mert ott van a Static-x,a JC120 kombó,szóval a fene se tudja.szerintem egy cuccban CSAK az a fontos,hogy a használóját inspirálja és az jól érezze magát játék közben.ha ez egy MG akkor MG,ha egy Diezel akkor meg Diezel
Ez Gretschel van csinalva, ez egy - szerintem viszonylag jo - gretsch rockabilly hang. 15 eves rockabilly tapasztalat mondatja velem, hogy ezt a hangzast csak Gretschel lehet csinalni, mert filtertron pickup kell hozza, annak van ez a fajta visitasa, kisse telecasteres, de megis telltebb, utanozhatatlan hangja.
Ez jó hosszú lett, és csak egy idióta eszmefuttatás, el se olvassátok... Fórumozni meg ne piaci módon má"...
Szóval a kofaverseny előtti dolgokhoz annyit fűznék hozzá, hogy bár POD-om van, de nem éreztem amúgy magam megsértve, és direkt nem is a POD professzionális eszközként való felhasználása címén írtam a reakciómat. Csak arra reagáltam, hogy szerintem nagyon is használhatóak ezek az eszközök (tehát nem csak a POD) profi körülmények között is. De ez ahogy írtam is zenei stílus függő, más kell rockabillyhez, más durva zenékhez.
Egyébként a saját vleményem az, hogy sokan azért ágálnak az ilyen szimulációk ellen, mert nem igazán értik a célját/működési elvét. Ezt amúgy szintén nem rád értem, főleg ismerve a felrakott felvételeidet )
Most ha már szóba került, vegyük a POD-ot. Az erősítő szimulációja stúdió módban arra készült, hogy egy laikus zenész a gitárját direktbe rádugva a számítógépére minenféle utólagos korrekció nélkül is egy elég jó soundot kaphasson az eszkábált mixéhez. És itt a nagy különbség, mivel nem azt a hangot akarták előállítani, amit fej+láda előtt álló gitáros érez amikor tépi a húrokat, hanem azt, amilyen állapotban a hangmérnöki ügyködés után a gitárhang megjelenik a ténylegesen elkészült, masterelt felvételen, vagyis ez esetben a "homemade" mixben. Mondjuk ez egy eleve elég lehetetlen próbálkozás, de nézzük, hogy kb. ez mit jelenthet:
1. hagnforrás a gitár, valamilyen pickuppel:
2. gitár preamp modell:
amiben megpróbáják valamilyen szinten a pickup sajátosságait is befolyásolni, mind hangszínben, mind a bemeneti érzékenység szerinti illesztésben. Akienk jók a pickupjai, annak ez talán nem a legjobb, akinek rosszak, annak megváltás. Náluk a zajzár még külön javíthat valamit a dolgon, de persze egyben belevághat a hangképbe is.
2. effektek modellezése:
Delay,Reverb, Chorus, Phaser, mind elég könnyen és elég jól modellezhető már szerintem digitálisan. Az effektenként persze változik, hogyan sikerül, és egy multinál annyiból kell kihozniuk, ami egyenként megvett pedálok esetén 1-2-re lenne elég. Na most ebbe belesűrítik a neves modellek leutánzását is, szóval közelítő eredményt kaphatunk, tökéletesen viszont nem várhatunk el. A torzítási modelleket is ide tenném, amin nagyon sok effekt elvérezne szerintem. Digitálisan jól elkészített torzított hangot kialakítani gazdag felharmónikus tartománnyal, és nem a hullámok sima "lefejezésével".
3. gitár végfok modell, torzítási eljárások is talán inkább itt mint effekteknél
Ez szintén a hang színezésének utánzása több kevesebb sikerrel.
4. Láda+mikrofon szimuláció
Ez hivatott kb. elkészíteni a végleges gitárhangot,vagyis amit felveszel és viszed a haveroknak megmutatni. Na itt szintén van egy hangszóró modellezés és egy mikrofon modellezés.
Ha minden egyes fázisnál a tökéletes modellezésre törekednének, elég sokba lenne szerintem a kifejlesztett csodamulti, és még akkor s probléma lenne a rádugott gitár, és a zenész elcsavargatása miatti hangkép változás. Ráadásul a sound kézben van.
Visszatérve a felvételhez: a Marshall + mikrofon amit felvesznek, a végső mixbe nem tisztán kerül bele. Megvágják a mélyeket rajta 50-120Hz között valahol, hogy helyet csináljanak a basszus/lábdobnak, megvágják a 1000-5000Hz tartományt, hogy helyet kapjon a vokál, vágják 8kHz fölött, hogy a presenc ne mossa a cineket, esetenként kompresszálják a teljes gitárhangot, hogy szaggatott riffek esetén érthetőbb, de mégse túl hangos legyen, aztán a legvégén az egész mixre is tesznek valami kis EQ igazítást, kompresszort/limitert, "megamitnemiskénedeazértodarakják". (a számok meg az egész csupán a fikció)
Na most az erősítő modellező effektek szerintem első sorban arra készültek, hogy aki ezt a folyamatot nem tudja professzionális eszközökkel (gitár-erősítő-mikrofon-masteről nem is beszélve) és ideális felvételi körülmények (mikrofonozáshoz ugye azért sok minden kell hogy klappoljon) megoldani, azért legyen egy olyan lehetősége, hogy gitár bedug, usb a gépbe, és recgomb lenyom. És ha már hozzászokott füle a modellhez amit éppen elkezdett használni, át is van verve tudatilag, és több órán keresztül hajlamos úgy játszani mintha egy profi cuccon játszana egy arénában szuper minőségű felvételről. (Ugye-ugye? )
A modellek sikerültsége pedig az árban is tükröződk szerintem. A 80% és 90% között árban X a különbség, e fölött meg még nem éri meg megjelentetni multit, mert 90-ről 95%-ra ki fizeti meg azt a befektetett energiát, mikor a javulás már nem olyan szembetűnő?
Szóval ha lesz rá pénzem, veszek két Slo100-at+4 4x12-őt + néhány SM57-et, néhány C3000-et, egy rakat analóg kompit hozzá, egy kupac ultrabrutál A/D konvertert, viszont addig amíg ezt kigazdálkodom, maradok a modellkedésnél. Mivel zenében itthon sok pénz nincs, sokszor a professzionálisnak mondott helyeken is erre kényszerülnek. (Line6 esetében viszont vannak profik, akik megvehetnének bármit, mégis használják az erősítő modelleket, bár a hangzás mellett a kényelem is közrejátszhat ezekben az esetekben.)
Egyrészt ott volt a "pl" a Gretsch előtt, jelezvén, hogy "példa" azaz nem akartam az egész láncot leírni 68-szor.
Mársrészt meg pont magad magyarázod meg, amit eredetileg cáfolni akartál. Hogy Gretsch-től függ, vagy nem Gtretsch-től függ.
Erről van szó.
Sőt mondok jobbat :)
Ha pl a Jackson cég 30 évvel előbb jön létre, és az első 3 nagy rockabillys arc Jcksonon tolta volna (persze utána követve őket a többinek is a nagy része) akkor most az lenne a nagy rockabilly hangzás, és tökugyanarról a Gretsch-ről mondaná Gorilla, hogy az szar.
Minden azon múlik, hogy mi lett megszokva, vagy mit kinek a kezében láttak.
Nekem egy hangtechnikus/akusztikus tanárom, aki a MTA akusztikai laborában dolgozik, szal van némi köze a hanghoz, csak éppen a gitározásról keveset tudott, hüledezett, hogy miért lenne jobb a csöves hangzás, mint a tranyós HiFi hangzás.... És miért jobb? Mert anno, amikor elkezdtek elektromos gitározni az emberek, nem volt tranyó, csak cső.
Persze, hangosabb, meg dinamika meg stb, vannak ilyen dolgok, szigorúan techinkai szempontól szarabb. Ennek ellenére én is, mint zenész sokkal inkább szeretek csöves cuccon játszani.
"Stratobol, meg akarmibol is lehet jo hangzast csinalni rockabillyben, de nem lesz gretsch sound." Ez a lényeg!
Fontos, hogy jól szóljon, tetszen a közönségnek és Neked főleg!
"Most a pl Gretsch-ed nem azért olyan jó, mert az olyan jó. Hanem miért? Mert anno azzal nyomta mindenki, vagy sok arc, és az lett A Rockabilly hangzás."
Ez nem egeszen igy van. Sokan vesznek Gretschet mostanaban, foleg hogy mar van olcso koreai modell, a nagy kategorias gretschek kulalakjat utanzo pickuppel. Sokan vesznek Gretschet, mert attol varjak a soundot, de megis rossz a hang. En eleg regota csinalom, es eleg jo rockabilly hangot csinalok Gretschel, de nagyon sokminden van mogotte, nem csak a hangszer, es nem csak az erosito. Millio mas dolog. Onmagaban a Gretsch keves, es sokak rossz hangot csinalnak belole. Tehat igaz az az elmelet, hogy Gretschel meg nincs megoldva, mert attol meg rossz lehet a hang, es hiaba hiszi azt, hogy jo mert Gretsche van, ugyan olyan rossz. Viszont az elmelet masik fele meg ott van, hogy a Gretsch tipus rockabilly hangot kizarolag Grteschel lehet csinalni. Tehat szamit a cucc. (Azert irom hogy Gretsch tipusu rockabilly hang, mert van meg mas meghatarozi hangzasvilag a mufajban). De aki a Gretsches rockabilly hangzast keresi, annak bizony Gretschet kell venni. Stratobol, meg akarmibol is lehet jo hangzast csinalni rockabillyben, de nem lesz gretsch sound.
ez így van...egy modern zenei közegben igenis számít az,hogy friss legyen a hangzásod.az viszont,hogy ez milyen cuccból jön már teljesen mindegy.lásd még Static-x,példaértékű megszólalás egy szaros Mg-ből,meg Epiphone customokból.ha én mondjuk egy powerstate cuccal nyomulok és teszem azt holnap világsztár leszek akkor egyből jönnek az okosok és elkezdik megfejteni a hangzásomat.majd lemásolni és ha már elég nagy legenda az ember akkor az a powerstate hang a xy legendás hangzása.és senkit nem érdekel,hogy az egy állítólag ratyi szar cucc,mert aki olyan zenét akar játszani,mint xy annak ettől kezdve az a hang lesz a mérvadó
Vazze, legyen véleményed, de ne erőszakold már rám! Érveim mindig vannak, egyáltalán nincsenek fogytán, de ez már számomra fárísztó. Ilyenkor legyintek egyet, majd továbblépek. Jobb a békesség.
Én használtam sokáig pl ds1-et,ibanez metal charger/vagy mi/,de nem jött be teljesen, aztán ismét sokáig használtam johnson j-station-t kva jó hangokat lehetett kihozni belőle,tetszett is meg minden. egy ismerősöm/jó barátom használt pod xt, most xt live-ot,de engem nem fogott meg a hangja,de nem tartom rossznak,csak nem adja azt amit én kerestem.aztán most egy "szaros" od20 ban találtam meg azt a hangot amit kerestem, ami sem a kis pedálokba sem a j-stationba nem találtam.
Gondolkodom, de nem jovok ra, milyen hangzoanyagot varsz tolem. Szerintem ugyan ennyi energiaval azt is beirhattad volna, mit akarsz hallani. Miert ezt valasztottad? Hogy menjen tovabb a vita?(Vagy lehet, hogy te sem tudod igazan, milyen hanganyagot varsz tolem?) Ird be, mit akarsz hallani, es hatha tudok keresni, de lehet hogy nem. De ez csak akkor derul ki, ha megmondod, mit akarsz hallani.
Na itt bejön az "elfogadott sound"...
Ez a lényeg, ez egy kibaszott szubjektív dolog. Neked pl rockabillyhez nyilván nem kell kísérletezgetni új szandokkal, annak kialakult ezer éve a hangzásvilága, az van megszokva, azt, vagy ahhoz nagyon hasonlót kell csinálni. Ehhez nyilván ezmegaz a cucc kell. Csak pl egy modern, progresszív zenében pont az a lényeg, hogy eltérőt csinálj az eddigiektől, és ezért nyilván nem a klasszikus, megszokott dolgokhoz nyúlsz.
Most a pl Gretsch-ed nem azért olyan jó, mert az olyan jó. Hanem miért? Mert anno azzal nyomta mindenki, vagy sok arc, és az lett A Rockabilly hangzás. Ezzel azonosítja mindenki, és ami ettől eltér, az nem az. A Marshall-t se azért szeretik, mert az olyan jó. Ha megkérdezel egy erősítőcsinálgató embert, megmondhatja, hogy technikailag egy rakás szar. Csak valamilyen okból nagyon elterjedt, megszokták, beleívódott a fülekbe, ha úgy tetszik, és sokaknak meg az kell.
"Gorilla meg akarja váltani a világot. Az van."
Ervek fogytan ne kezdjunk mar szemelyeskedni legyszives.
Nem akarom megvaltani a vilagot, csak elmondom, es megprobalom megvedeni a velemenyemet hangcucc es vegeredmeny kerdeseben. En nem fogok atmenni szemelyeskedesbe, abbol mar kinottem
Csak annyit szeretnék röviden írni az előző témához, hogy az úgynevezett nagy profi hangzások, és ezek elvárása egy új cucc-tól azért van, mert azok a hangzások elöbb születtek mint amit mi ki tudnánk hozni egy mai eszközből, és ezeket már megszoktuk, sőt megszerettük. Kedvenceink stb játszottak ilyen hangzás világgal. Ha mi rukkoltunk volna elő korábban egy mai (akár csak modeelező) effekt hangjával, most a nagy régi kedvencek erölködhetnének. Ezzel csak azt akarom mondani, hogy akár egy korszerű, vagy egy egyszerű (olcsó) berendezés, vagy gitár is klasszikus hangzássá válhat (és ez tényleg nem márka függő) ha hozzáértő kezek (és fejek) játszanak rajtuk. Bocs hogy "beleszoltam" a "vitába", ami persze nem vita! -csak vélemény csere.
Tobbfele hangzoanyagot tudok betenni, csak nem tudom, hogy pontosan milyen hangzoanyagra gondolsz, ugyanis nem ertem, hogy az en elmeletemet milyen hangzoanyag tamaszthatja ala, vagy cafolja meg.
De ha elmondod, szivesen megprobalok keresni hangzoanyagot
"Viszont abban meg nem adok Gorillának igazat, hogy fontos hogy milyen cuccod van, mert lehet akármilyen ratyi felszerelése az embernek, de ha az úgy szól ahogy elképzelte az ember és emellett jó is, akkor senkit nem fog érdekelni hogy milyen effektek meg stb-t használ az illető."
Igen, de ezt altalabban azok mondjak, akik azert a lelkuk melyen szeretnenek egy profi cuccot, mert tudjak azt, hogyha "a ratyi cuccbol ilyet kihozok, akkor bele se merek gondolni, hogy a profi cuccbol mit tudnek kihozni..."
Nem rad gondolok, mert nem tudom, milyen cuccod van, de ez egy elmelet.
En is aldozataul estem ennek sokszor. En egy rockabilly/psychobilly gitaros vagyok, es ugye ebben a mufajban a nagy kategorias Gretsch-fender csoves erosito parositas az etalon, a kozejuk kotott megfelelo effektekkel. De ezt nem mindenki engedheti meg maganak. Nekem hosszu evekig volt egy Aria gitarom, valami olcsobb dimarzio masolat pickuppel, es egy Peavey erositom, kesobb egy regi csoves fender. En ebbol is kihoztam viszonylag jo hangzast, es a kozonsegnek tetszett is, es en akkor azt mondtam, hogy "Egyaltalan nem a Gretsch a lenyeg... En ebbol is kihozok f@asza rockabilly hangzast, es nem a gitar szamit, hanem hogy mi szol kifele, es mit hall a kozonseg". Ezt az allaspontomat egeszen addig a pontig fenntartottam, amig vettem egy Gretschet, es azzal is megcsinaltam a Rockabilly soundot. Akkor rajottem, hogy nem egeszen volt igazan abban, hogy "Ez is jo, es nem a cucc szamit". Szamit a cucc, es amirol azt hiszed hogy jo, az profi cuccal megjobb lesz. Ez is teny.
Összehasonlítási alapom nincs, mivel POD-ot nem használtam még, de van egy V-amp2-m.
Azt is csak otthon, fülessel használom, egyszer vittem át egy bőgős haveromhoz jammelgetni, ott keverőn, és Hi-Fi erősítőn elég meggyőző volt.(lusta voltam kombóval átbuszozni a városon) Legalábbis nekünk tetszett a hangja.
A tiszta hangzások nagyon szépen tudnak csilingelni, a gyári beállítások között van egy "Is This Love?" fantázianevű, ami a Pantera "This Love" c. számának hangzását hivatott modellezni, azt nagyon jól eltalálták.
Amiben egy kicsit gyengének érzem a V-ampot, az a Crunch-modellezések hangja. Nekem pl. még nem sikerült egy épkézláb AC/DC hangzást kihozni belőle.
Viszont Stratóval nagyon szép, használható SRV-szerű hangot csiholtam ki belőle, Marshall-szimulációval, ami a hangerő potival tisztítható, torzítható.
Én meg vagyok elégedve vele, mostanában gyártottam kábelt, hogy hangkártyára köthessem, előbb-utóbb kipróbálom úgy is.
Letölthető a Behringer honlapról egy program, amivel a képernyőn is megjelennek a V-amp beállításai, változtatható, elmenthető formában.
Ha lesz rá időm, leülök pöcsölni vele pár órát.
Ez egy szakmai forum, es nem "utolso szorol" szol, hanem ervekrol, es ellenervekrol gitarhangzassal, effektekkel, erositokkel kapcsolatban, olyan emberek reszerol, akiket erdekel ez a tema. Szomoru, ha ezt "utolso szo" jelleggel jatsza valaki.
"Az nem közhely, hogy a végeredmény számít, hanem tény."
Attol hogy teny, attol meg baromi nagy kozhely. Felreerted a kozhely fogalmat.
"Az a közhely, ha valaki azt mondja, hogy azért szar az erősítő, mert hiányzik belőle az élet, meg a sustain meg ilyen fas*ságok. "
Ez nem kozhely, hanem amatorseg, vagy tapasztalatlansag.
"Továbbra is azt hangsúlyoznám, hogy mindegy milyen motyód van, ha elfogadott a sound amit kikeversz belőle és neked is tetszik."
Ez csak egy reszigazsag es kicsit onellentmondas, ugyanis igaz az, hogy a kikevert sound szamit, de mivel nem lehet minden motyobol elfogadott soundott kikeverni, egyertelmuen szamit, hogy milyen motyod van. Erted az ellentmondast? A zenehallgato kozonsegnek valoban mindegy, de egy zenesznek nem lehet, es nem szabad hogy mindegy legyen, milyen motyoja van. Egy zenesznek tudnia kell, milyen motyobol lehet elfogadott soundt kikeverni, tehat egyaltalan nem mindegy a zenesz szempontjabol, hogy milyen motyot hasznal. Itt a "mindegy" szo tobb ertelmebol adodik a kavarodas, es abbol, hogy a vegeredmenyt zenesz, vagy zenehallgato fullel ertekeljuk.
"a többivel nem tudok egyetérteni."
Mi az a tobbi, amivel nem tudsz egyeterteni?
Ez olyan,minthogy még mindig divat leszarozni a koreai gitárokat,holott egy komolyabb LTD vagy Schecter már igencsak jó,legutóbb az én gityómra hangszerész azt mondta,hogy első ránézésre meg nem mondta volna,h koreai,olyan korrekt anyagokból és korrekt módon van összerakva.(Pedig előtte mikor a Schecterekről kérdeztem,kapásból rávágta,h szar koreai hulladék)
Sztem Gorilla azt akarja mondani, hogy úgy nem fogy szólni semmi, mint egy marshall, csak egy marshall, a többi az máshogy fog szólni,de attól függetlenül szólhat qrva jól.Viszont abban meg nem adok Gorillának igazat, hogy fontos hogy milyen cuccod van, mert lehet akármilyen ratyi felszerelése az embernek, de ha az úgy szól ahogy elképzelte az ember és emellett jó is, akkor senkit nem fog érdekelni hogy milyen effektek meg stb-t használ az illető.legfeljebb csak meglepődik mindenki, hogy hű de szar cuccból mégis milyen soundot csinált ez a gyerek.de ez nem jelenti azt hogy bármilyen effekt/torzító/erősítő jól fog szólni, mert szólhat az rosszul is.
Nem? én így gondolom.
Ööö, ez a professzionális cél meg olyan dolog, hogy én magasról lesz*rom, hogy egy nem profi cuccom van, ha az úgy szól, hogy azzal meg vagyok elégedve. Meg hiába is lenne profi cuccom, akkor sem udnék jobban játszani :D:D
Volt példa rá bőven, hogy ott volt a fullextra cucc, és fosul szólt, meg arra is, hogy eg szedett vedett olcsó "szar"-ból olyan szandot hoztak ki, hogy le a kalappal. Tényleg nem az számít, hogy mid van, hanem, hogy mit tudsz kihozni belőle. Ha jót, akkor tök mindegy, hogy mi az, a többi már csak sallang vagy sznobizmus, vagy nezezzük akárminek. Nyilván egy faja cuccból nagyobb eséllyel lehet jót kihozni, meg nyilván van olyan szar is, amiből senki nem bír ép hangzást kreálni, tehát nem szélsőségeekről beszélek.
Ha vaéaki csak azt nézi, előítéletekkel, hogy mid van, és nem azt, hogy hogy szól, akkor annak gratula, csőlátás rulez.
Amúgy igazad van, a hangzás a cuccból "jön", de a cuccot tudni kell beállítani meg használni is. Persze most ez is iszonyat közhely volt.
Huh, de elbeszélünk egymás mellett. Az nem közhely, hogy a végeredmény számít, hanem tény. Az a közhely, ha valaki azt mondja, hogy azért szar az erősítő, mert hiányzik belőle az élet, meg a sustain meg ilyen fas*ságok. Továbbra is azt hangsúlyoznám, hogy mindegy milyen motyód van, ha elfogadott a sound amit kikeversz belőle és neked is tetszik.
Az egyéni hangzásról: igazad van abban, hogy hallomás útján keverjük a nekünk tetsző hangzást, a többivel nem tudok egyetérteni.
"Azt értsd meg, hogy nem az számít, hogy milyen cuccod van, meg hogy mire hasonlít."
Ezt most miert irtad?
Szerinted en azt irtam, vagy gondolom, hogy az szamit, hogy milyen cuccod van es mire hasonlit?
Egyebknet szerintem tevedsz nagyon, mert borzasztoan szamit, hogy milyen cuccod van. Nem szeretnek olyan zenesszel jatszani, akinek nem szamit, hogy milyen cucca van. Tudom, lehet kozhelyzeni, hogy a "vegeredmeny a lenyeg, a hangzas, es nem a cucc", de akkor is szamit, hogy milyen cuccod van, mert a hangzas az valami cuccobol jon. vagy nem?
Az, hogy mire hasonlit, az is szamit, mert az ember - altalaban - keres valami hangzast amit szeret. Nagyon keves az olyan gitaros, aki olyan hangzast csinal tudatosan, ami semmire sem hasonlit. Te ismersz olyat? (Ne vilagsztarokat mondjal, akik az egyedi hangzasukrol ismertek, hanem a maradig 5 milliorol) Meg akkor is szamit a hasonlosag, vagy egy bizonoy senei vilag megkozelitese, ha az ember probal egyeni soundot csinalni.
Egyebknet kinek mi a velemenye a V-amp2 rol?
Erdekelne a kulonbseg onmagaban, es a POD osszehasonlitas tukreben is.
Kivancso vagyok, mi okozza az arkulonbseget?
En egyreszt a kivallo behringer Vamp hangok alapjan ugy erzem, hogy itt is jelen van a "placebo" hatas, tehat a magas ar, es a nehez vastest miatt az emberek sokkal jobb hangzast hallanak bele. (Nyilvan kituno a hangzas, de ugy kepzelik, hogyha ennyit fizettem, es ilyen jo nehez, akkor tuti annyival jobb. De vajon valoban? Komolyan kerdem)
A masik meg az, hogy a Behringer V-amp2 vajon annyival gyengebb, mint az ara, es a konnyu muanyag teste? Mert elkepzelheto, hogy esetleg itt is placebo hatas miatt az ar es a muanyag test miatt rosszabb hangot hallanak bele, mint amilyen valojaban.
Mit gondoltok errol?
Erdekelne egy reszletesebb osszehasonlitas.
"Professzionalis cel alatt ertem azt, hogy az X vagy Y marshall szimulacio sohasem lesz olyan, mint amikor egy professzionalis studioban annak az erositonek egy profi valtozatat, tokeletesen bemikrofonozva sztereoban felveszi egy szinten profi hangmernok. "
Azt értsd meg, hogy nem az számít, hogy milyen cuccod van, meg hogy mire hasonlít.
Sok igazsagod van, de nem tudom, mibennem ertessz egyet velem. Gondoltam, hogy a hozzaszolasom sok POD tulajdonost megserthet, vagy rossz szajizzel olvassa, de en nem mondtam, hogy a POD nem profi cucc, es azt sem mondtam, hogy nem alkalmas professzionalis celokra. Kizarolag egy fajta professzionalis celra nem alkalmas, es le is irtam, hogy mire: "Professzionalis cel alatt ertem azt, hogy az X vagy Y marshall szimulacio sohasem lesz olyan, mint amikor egy professzionalis studioban annak az erositonek egy profi valtozatat, tokeletesen bemikrofonozva sztereoban felveszi egy szinten profi hangmernok. "
Erre nem alkalmas.
Ezzel tulajdonkeppen te is egyetertettel, mikor azt irtad, hogy: "Szóval aki egy bizonyos együttes/kor/stílus hangzását keresi, az vegye meg azt a fejet, azt a ládát, azt a gitárt+pickupot, és ugyanabban a ruhában ugyanolyan hajjal próbálja meg ugyanazokat eljátszani. Jól fog szólni, mert már bejáratott, megszokott hangzása van.
Mindemellett profi gitarprocesszor, es valoban alkalmas professzionalis celokra, csak mivel erosito szimulacio a lenyege, fontos megjegyezni, hogy az egyetlen gyenge pontja az erositoszimulacio. Azokra mind alkalmas, amit te leirtal.
Megmondom egyebknet, hogy a behringer VAmpben egyre kellemesebben csalodok, es - nyilvan a pod dragabb es jobb cucc - nem tudom elkepzelni, hogy a ketto kozt munosegben annyi lenne a kulonbseg mint az ara (ezt mar irtam korabban). En ugyvelem, hogy Behringet Vamp 80 szalazelkban meguti a POD szinvonalat - bar podom sohasem volt, de studioban hasznaltam. Azert mondom ezt, mert olyan jo hangokat csinaltam vele tegnap - igaz hogy egy Gretschen es nem rock gitarokon - hogy nem tudom elkepzelni, hogy vajon miben lehet jobb a POD, hacsak nem olyan dolgokban, amik a PODban benne vannak, a Behringerben meg nincsenek.
Tegnap tobb oran keresztul jatszottam a Vampel fulessel es ugy belefeledkeztem, hogy szinte teljesen megfeledkeztem arrol, hogy nem erosito szol. Ugyan az az erzesem volt, mint amikor studiozom, vagy ithon veszek fel erositot, es rajtam van a fules, es ugy gitarozom, hogy a fulemben hallom a szobaban bombolo erositot, mikrofonon keresztul.
Tehat annyira elethuek es megtevesztoek volt a kulonbouzo hangzasok fejhallgaton keresztul, hogy amikor levettem a fulest, akkor hirtelen megijedtem a csendtol, es hogy nem szol a gitar. Szoval erdekesek ezek az erositoszimulatorok.
Én is erre jutottam némi töprengés után, tehát egy adott hangmagasság alatt, vagy felett hat , -azon kívül nem. Így figyelnem kell játék közben erre a határértékre. Köszönöm a választ és egyben a megerősítést! Szia
Én használok fullcsöves atomprofi stacket is, meg POD-ot is, és mindkettőt szeretem. Tehát nem arról van szó, hogy nem lehet csöves cuccom, és ezért nyomom a POD-ot.
Igenis Lehet nagyon profi dolgokat csinálni a POD-dal, mint már volt is erre jó pár példa, stúdióban is, koncerten is. Más kérdés, hogy valaki tudja használni, valaki meg nem.
Igazából én pl nagyon leszarom, hogy mennyire hasonlít az adott szimuláció az adott erősítőhőz. Jól szól, vagy nem jól szól, ez a lényeg. A csöves erősítő dinamikáját, játékérzetét pedig nagyon zsírul lemodellezi.
Az meg hogy huszonakárhány modell van benne... ÉS? Nem kell mindet használni. Mégse csinálhat a Line6 260000 féle POD-ot, amiben megvannak a különböző modellkombinációk, és mindenki azt veszi meg, amit használ, nem?
A vonal részéről nem beszélek, mert úgy még nem próbáltam élőben, csak itthoni felvételre, de egy jó végfokra kötve csak azon múlik a hangzás, hogy ki mennyire bátor, és mennyire van füle.
Annyit azért még hozzátennék, hogy a multiban nem azért van 28 féle erősítőszimuláció, mert azt mind kötelező használni. Sokfélék vagyunk, mindenkinek más tettszik, a multi pedig választást kínál. Én pl. egyfajta modell-t használok alaptorzításra és szólóra, illetve kikevertem egy öblösebb szólóhangszínt egy másik modellel. Clean hangzásra szintén másik szimulációt használok. Ez összesen 3 db. Különben meg, ha tettszik és jól szól amit beállítasz magadnak, akkor meg ki nem szarja le, hogy miből jön a hang? Lehet az csöves, fet-es, regent vagy vermona, pod, zoom vagy a jóisten tudja melyik fajta.
Se idő se pénz arra, hogy a nagy legendák között megtaláljuk azt amit keresünk.
Ku*vára nem érdekel, hogy a Marshall high gain modell nem tökéletesen úgy szól, mint az eredeti. Bebas*na.
Gorilla, részben egyetértek veled, részben viszont nem.
1. Az erősítőszimulációk tényleg nem érik el a "legendás erősítők" hangját. Szimulálják valamilyen módon azokat (mégpedig azért az tagadhatatlan, hogy egyre jobban), de mivel két fej vagy két láda sem szól ugyanúgy, ez egy elég lehetetlen feladat. Nem beszélve a placebó hatásról, ami meg erősen közbejátszik és a már viszonylag jó utánzatot is kevésbé jónak mutatja. Mixben azonban állítom, amennyi utómunka van egy-egy anyagon, a végén azért nem kevés embert megtévesztene a modellezés is.
2. Pont a stúdiózás miatt viszont igenis alkalmasak professzionális célokra. Ráadásul lehet csökönyösen ragaszkodni a jól bevált hangzásokhoz, de azért az kicsit betenné a kaput, ha a blues még mindig bendzsón szólna, vagy a Beatles féle gitárhangzást másolná mindenki a mai napig, mert azoknak bejött. Vagy pl. még ma is úgy szólna mindenki keményebb zenékben, mint a korai Metallica vagy Megadeth vagy Iron Maiden (bár a mai zenék néha még úgy sem szólnak)
Szóval aki egy bizonyos együttes/kor/stílus hangzását keresi, az vegye meg azt a fejet, azt a ládát, azt a gitárt+pickupot, és ugyanabban a ruhában ugyanolyan hajjal próbálja meg ugyanazokat eljátszani. Jól fog szólni, mert már bejáratott, megszokott hangzása van.
A rázósabb út szerintem, egy teljesen egyedi hang kialakítása, amihez eszköz lehet egy egyedi csöves erősítő (jut eszembe, az első Marshallok megjelenésekor még nem volt "A" Marshall hang, csak utána lett), egy új hangszóró kombinációból/fajtából kialakított láda, de ugyanúgy egy kísérletezgetős, esetleg modellezős multi is. A probléma talán az lehet, hogy most már sokkal nagyobb a választási lehetőség, mert egy bugyuta algoritmussal is lehet egy idétlen effektet létrehozni pillanatok alatt. És ezek hátterének megértése van olyan nehéz, mint a legdurvább zeneelmélet, ami egy zenészt úgy elriaszt, hogy szélsebesen fut vissza a megszokot 8 potis fej+láda kombinációjához. Szerencsére vannak kivételek, akik rezgés alapján kezdtek el áramot indukálni, hogy megszólaltathassák a gitárt, vagy direkt túlvezérelték az erősítőjüket, pedig az halhatóan betorzult ettől, vagy egy kutyaugatást imitáló effektet kezdtek el használni, pedig ez mekkora idétlenség...
Szóval mindent fel lehet használni profi szinten is, ha a koncepció vagy az elképzelés olyan, hogy abba beleillik.
Az egyik Demo arról szól, hogy az E és A húr-ra hat az oktáv effekt (ha jól értelmezem a leírást), mindenesetre így hallom az mp3 mintát. Erre irányult a kérdésem.
Hello!
Használ valaki BOSS OC-3 pedált? Meghallgattam a BOSS weboldalán a demoját, és nagyon tetszik. Arra lennék kíváncsi, hogy honnan tudja az effekt, hogy az E és A húron játszom? Nincs osztott húrláb, GK, stb. Magas hangfekvésben is "basszusozhatok" a gitáromon, vagy csak E-Cisz -ig, és utána már úgy érzékeli, mintha a D-húron játszanék? Ha tudja valaki a választ, megkérem homályosítson fel! Köszi!
Amúgy meg az is számít hogy az adott effekthez az eredeti tápját,vagy adapterjét használjátok,vagy nem. az én pw10-em egy egyszerű szimpla mezei adapterrel is működött. a probléma csak a nagy alapzaj volt, míg meg nem vettem hozzá az előírt psa szériás boss adaptert. ezzel működik tökéletesen zajmentesen.
mikor vettem a Crybaby 535Q-t akkor próbáltam a Bad Horsie 1-et is de annak sokkal több zaja volt.....szinte kibírhatatlan volt......lehet hogy szar volt a konnektor és azért nőtt meg a za de akkor is sistergősebb volt a babánál....
Tehát én arra akarok kilyukadni, hogy a digitális cuccokat sokkal inkább a fejlesztésekre kéne felhasználni pl. a boss phase shifter, és a hasonló ügyes kis effektek, minthogy egy nagynevű mmarshall jcm 800-ast utánozni......................
megmomdom oszinten, hogy szerintem ezek az erositomodellezok nem erositomodellezesre valok. (es ilyenkor joggal vetodik fel a koltoi kerdsol, hogy akkor mire?)
Szerintem ezek egyike sem alkalmas professzionalis celokra. Legyen POD, vaga olcsobbak kozul a Vamp. Professzionalis cel alatt ertem azt, hogy az X vagy Y marshall szimulacio sohasem lesz olyan, mint amikor egy professzionalis studioban annak az erositonek egy profi valtozatat, tokeletesen bemikrofonozva sztereoban felveszi egy szinten profi hangmernok. Ezek arra valok, hogy tudjal vele olyan erositot szimulalni, ami neked nincs, ezzel lehessen elveszkedni, lehessen felvenni, lehessen fel, vagy haromnegyed profi dolgokat csinalni.
En tudom, hogy a POD nagyon profi dolog (kicsit mar a sznobizmus hatarat is surolja), de en meg mindig kicsit jatekszernek tartom. Tehat az en problemam az, hogy nem tudom elkepzelni azt a gitarost, aki 28 fel erositot akar hasznalni a zenejehez. Ertem, hogy jo a sok lehetoseg, de nem tudok azonosulni a potencialis pod felhasznalo igenyeivel. Nekem Behringer Vampom van, most kezdem csak kiiserni, es arra jottem ra, hogy a vegeredmeny az otthon gyakorlas lesz ugyis. Pedig nagyon jol szol. Sokkal kozelebb van hangzasban a POD hoz, mint az ara. De akkor is... Vannak dolgok, amiket lehet szimulalni, vannak amiket nem. Reverbet, delayt lehet szimulalni. Enekesnot nem lehet szimulalni (egyelore), es eppen emiatt a legendas erositok hangjat sem lehet szimulalni. Illetve lehet, de az embernek fel kell ismernie a sajat korlatait, es a rendelkezesre allo szimulator korlatait.
a rendes alatt azt értem amitől nem fordul fel az ember gyomra............ugyanis a legtöbb modell kíséretnél kvintelve tök jó, néhol hasonlít is az eredetire, de amikor szimpla hangok szólalnak meg, vagyis szólózok, a hangkitartás 0, dinamika 0, és szinte semmi élet sincs a hangba...........igaz lehet javítani a helyzeten, ha egy csöves erősítő elé kötöd (pl. egyik haverom valami szutyok digitech multit használ Fender J.A.M. elé kötve). De egy csöves cuccot már valami igazi Dist.- vagy Od-val hajtok meg..............vagyis kezdésnek marhajók a multieffektek, de egy igazi saját hangszínt nem egy 50-100 rugós multiból lehet kihozni..............
Nezd a V-wah nem egy multieffekt, hanem egy multiwah inkabb. nem 150 felet tud, de ugy van megtervezve, hogy a megfelelo beallitas soran minden wah felhasznalo megtalalja az igenyeinek megfelelot. Valszeg te is megtalalnad, ha kapnal kolcsonbe egyet egy hetvegere
Tudom én, és mostanában én is kezdek meglepődni egy két dolgon...
De most itt én konkrétan a V-Wahra gondolok, annak nekem valahogy nem tetszik a hangja...
Illetve nekem az ilyen modern dolgokkal soha nem is az volt a bajom, hogy soha nem adhatja vissza az eredeti, vagy akár jobb hangzást, hanem az ilyen dolgok nagy része nagyon túl van bonyolítva...
Mocskosul tudom utálni pl, ha mondjuk van egy erősítő, ami tud mondjuk 150 féle különböző hangzást. Mert én biztos, hogy abból maximum 4-5öt használnék és utálom ha egy cucc nincs kihasználva.
Szóval legyen valami modellezős, de attól még lehet egyszerű...
a V-Wah lenyege hogy iszonyu sok beallitas van rajta, es az oldalon csak egy van ami wah, de az nem klasszikus wah sound. Ez a pedal arra szuletett, hogy minden wah hangzast tudjon, ami elkepzelheto. Nyilvan nem lehet demonstralni egy weboldalon. 3 bankja van, kb 8 fele wah, es az mind allithato. Hidd el, elo lehet vele allitani barki igenyenek megfelelo wah hangzast.
Ez a "digitalis fobia", azaz a digitalis dolgoktol valo felelem az analog javara, ez ma mar nem annyira aktualis, es kicsit tul van lihegve. Ez a 80 as evek vegerol szarmazik, vagy a 90 es evek elso felebol, amikor "szalagra vegyunk, mert az jobban szol stb stb" iranyzatbol szarmazik, meghogy "a digitalisnak nagyon mesterseges hangja van", es is egy korabbi problema, csak sokan nem veszik eszre, hogy ma mar nem igaz a legtobb esetben. A BOSS digital reverbjenek a spring reverbjet ha bele szakadsz sem tudod megkulonboztetni az analog rugos zengetoktol. A digitalis gyartok reges regen rajottek erre az ellentetre, es a legprofibb algoritmusokkal reprodukaljak az analog hangzast, ha kell, meg a kellemetlen alapzajokat is, es nagativ dolgokait is. Az en Danelectro Reel echom pld egy beallitassal tudja kapcsolni a csoves viszhang alapzajat, es egy masik pedig a tul regota hasznalt magnoszalag nyulasat, es az ebbol adodo furcsa visszhangot, ami nagyon jellemzo bizonyos analog, szalagos visszhangokra.
Hát szerintem meg nem annyira jó a V-Wah, nekem valahogy nem jön be. Nem igazán szeretek semmilyen ilyen modellezős kütyüt...
De ha csinálnál pár hangmintát azt szívesen meghallgatnám!
"Mondjuk lehet, hogy ezek a digitális csodák nem, de azok olyanok is..."
A V-Wah digitalis, es az egyik legjobb a piacon. Szerintem az analogok tulnyomo reszet kenterbe veri. A Cby-t is. Mert ugyan azt tudja, de zaja az nincs. (A zaj nem kell a zenehez)
Nekem is Morley van, PWA-2, de szerintem jó az a pedál melletti kapcsoló, így akárhogy lépek rá, tudom is kapcsolni.
Védekezni, mondom vagy lejebb veszed a torzítást, mert akkor alapból nincs akkora zaj, vagy ugye zajzárat veszel, esetleg ha a torzító után kötöd be, csak úgy meg szarul szól, viszont a zaj így is kevesebb.
habár láttam már olyat, hogy SD-1-Crybay-Marshall finoman túlvezérelve, és így baromi jól szólt, kicsit túlvezérelte az SD-1el a Wah-t.
lehet valamivel "védekezni" ellene vagy kiküszöbölni?
ja igen kár hogy csak elöretolva lehet bekapcsolni...mondjuk kipróbáltam a Bad Horsie 1 et - azon érintésre dolgozott a műszer, de valahogy kényelmetlen volt...egy másik Morley-n meg a pedál mellett volt a kapcsoló de az se tetszett hogy lépkedni kell......mindegy azért jó tudni hogy nem a cuccom a ratyi meg ebben az esetben nem én vagyok a béna f@sz
Ez teljesen normális jelenség.
Ez a Wah működéséből adódik.
Ez a crybaby-k egyik nagy hibája szerintem, hogy csak teljesen előretolt állapotban lehet őket bekapcsolni.
Finomabb torzító beállításnál ez annyira nem jelentkezik.
légyszi segítsetek....vettem egy CryBaby 535Q Wah pedált......rákötöm erősítőre....
ha offon van a Wah: van egy kis zaj de az akkor is van ha nincs rádugva a crybaby
ha bekapcsolom a wah pedált akkor a magas frekvenciás állásban megnő a zaj (eléggéé zavaró hogy ha éppen egy leállásban kapcsolok rá hogy utána robbanjon a szóló de közbe elkezdt sugni a cuccom) magasabb hangerőn és mélyre taposott wahnál meg elkezd gerjedni a gitár
ez mér van?normális?.....ahol vettem a wah-t több másik pedált is kipróbáltam és mindegyiknél jött a zajnövekedés.....
Eladó a következő cucc: PODxt legfrissebb verziójú szoftverrel
(+gyári CD, USB kábel...stb).
Hozzá felprogramozott Behringer FCB1010 két exp.pedálos 10 gombos MIDI lábvezérlő.(5 méteres MIDI kábellel),
és egy méretre gyártatott profi softcase a kettőhöz, dupla hátpánttal.
Minden első tulajtól, ha ez számít, ja és hiba nélkül tökéletesen működik!. Iár:115eFt
Megmondom oszinten, hogy viszonylag olcson vettem. Eloszor epiteni akartam, hogy ne kelljen sok penzt kiadnom, de kisebb utanajaras utan megvilagosodott bennem, hogy a faanyag, a fogantyu, a szivacsok, esetleg valami ocska mubor birotas, a pantok, vasszegelyek, sarkok zarak stb siman belekerul 150-200 CAD ba, ha az ember kulon megveszi, plussz az utanajarkalas, es a ket hetvegen keresztul tarto nagy munka, furas faragas, ami kicsit csunya lesz a vegen, es nem lesz profi. Ezt meg 199 CAD ert rendeltem az egyik itteni hangszerboltban, (+15% afa, tehat olyan 230 at fizettem erte). Repulogep csomagter biztos, heavy duty stb. (Jo nehez, de az nem baj). En a lenagyobbat vettem, 32"x16" az olyan 90x40 centi, ez volt a legnagyobb, de ebben is epp hogy elferek. Bar nem tervezek uj effekteket venni, ezekbol kijovok. Vannak ennek kisebb meretek is. A Boss pedalok meretebol kb lehet erezni, hogy ez mekkora. Egyebknet a fo gondom a sok drot meg kabel elhelyezesevel van, mert a kiallo jackek nagy tavolsagokat vesznek el, meg ha 90fokos jack, akkor is, es arra is kell gondolnom, hogy legyen hely szethuzni neha, de mar ogy osszepreseltem, es eleg jol elferek benne. Ha majd mindent frankon beallitottam, akkor a V Amp kivetelevel bele tepozarazom oket.
Hogy kórus közül melyiket választod az csak rajtad múljon, szerintem minőségbeli különbség nincs köztük, hallgasd meg a hangmintákat itt és amelyik jobban tetszik azt vedd meg.
És legjobb torzító sincs
Ki kell próbálni, mind más stílusra, és igényre jó...
Amugy BOSS torzítók közül sztetek melyik úgy a legjobb? Blues Drivert néztem pl.
Jah és szerintetek Super Chorus CH-1 vagy Chorus Ensemble CE-5 ös lenne jobb?
Bocs a sok efféle kérdésért, csak most kezdek bele a vasutazásba :)