Sziasztok! Működhet olyasmi hogy fitár száraz jele felvétele után,egy Vst plugin erősítőt kiküldök hangkártyán a gépből egy tranyós erősítőbe, majd kimikrofonozva ismét felveszem PC-n?
Hali srácok, bass- ra szeretnék egy új wah- t. Most Morley Power Wah- t használok. K*rvára vágja a mélyet, próbáltam a CB modokat rajta, kicsit variálni kellett a kivágáson is benne, mert elég hirtelen "változtatott a hangon", az mostmár okés, de nem adja a mélyveszteség miatt... Szerintetek a G Lab bass wah- ja működhet mély frekiken? Youtyúbon meggyőző, de kipróbálni gyakorlatilag sehol nincs lehetőségem...
A BT ilyen szempontból különlegesebb állatfajta: egyesek meg nullák mennek, de a sávszélesség jobb kihasználása miatt tömörítve és kompresszálva. Ergo igenis beleszól a hangba. Viszont marhára nem mindegy, melyik BT szabvánnyal kommunikálnak az eszközök, az újabbak jobbak ilyen szempontból. És ott van még a Kleer technológia, ami hasonló, csak se nem tömörít, se nem kompresszál. Pl. a Sennheiser használja kanóc nélküli fülesekben, nekem is van kettő, nagyon jó a hangjuk.
Visszatérve a hifi témára:
Miért szól(hat) rosszabbul, ha egy digitális lejátszóra BlueTooth-on küldöd be az MP3-at, mintha mondjuk ha optikai kábelen? Van ilyen? Nullák meg egyek mennek, az kész, nem?
Vagy ez olyan mint a cd másolás, hogy nullákat meg egyeket ír, de nem tudja 100%-os pontossággal lemásolni, és belépnek a képbe a hibajavító algoritmusok, ezért változik a hangzás?
Mondjuk én ott se hallottam különbséget, csak ha ugrálni kezdett, meg ha nem játszotta le...
Aha, javítom. Belül patika, és szólt is. Azt mondják, sima pincepára ette meg a kapcsolókat. Sajna a festés egy része is lepergett, mikor nagy nehezen kivettem a kapcsolókat.
Egy értelmes végfokkal és ládával már csak 35-40kg plusz ;) :D Nem ismerem a Headrush-t, de ha vannak benne értelmes erősítőszimulációk, akkor valami teljesen lineáris félvezetős végfok is megfelel.
Köszi a válaszokat, nagyjából ezeket gondolom én is.
És valóban, kb. 330e Ft-ból kijön egy TSL100 fej + 1936-os láda + GT8 használtan. Ráadásul azonnal jól szól, és a GT nélkül stúdióba is jó. Nekem ez van... Mondjuk a Headrush-hoz képest olyan +50kg...
"Méregdrága"? Ha ugyanazt a cuccot nézem, akkor bizony a Headrush árából már simán van egy értelmes erősítőd, meg egy-két effekted is. Jó, használtan, ez igaz. No mindegy, a közvetlenül PA-ba kötögetés valóban egy külön művészet, még akkor is, ha egyébként a cucc ilyesmire fel is van készítve (erősítő, láda és mikrofon szimulációk). És ha olyan helyeken játszotok, ahol a monitorozás kezelése kevésbé, hm..., "fejlett", akkor bizony ott az is probléma. Nomeg a próbateremben, ahol emiatt érdemes külön PA-t csinálni annak a gitárnak, ha a többi hangszer hangosítása hagyományos. Vagy mindenki átáll ilyesmi megoldásra, és akkor csináltok marha drágán egy silent próbatermet. Vannak lehetőségek, de a legegyszerűbb integrálása egy ilyen cuccnak sztem saját végfok plusz láda lenne. Azzal együtt meg már végképp nem olcsóbb, mint egy hagyományos erősítő, csak sokoldalúbb. Aztán hogy hogyan szól...? Én analóg mániás vagyok, de tudokc olyan zenekarokról, akik élőben Avid Eleven Rack-et használnak. Érdekes módon stúdióban nem annyira :)
Passz, még csak a neten hallottam ezt a cuccot. Az alapján lehet jó hangzást keverni vele.
Ugyanakkor szerintem sokkal-sokkal nehezebb kikeverni ezekből egy egészséges hangzást, mint az igazi vasból. Az erősítőn van pár eq tekerő meg 1-2 egyéb dolog, pld. valami boost vagy resonance, bemegy egy rendes hangfalba, és kész a tuti hangzás.
Egy ilyen headrush -> PA témánál hangmérnöknek is kell lenni, nem csak gitárosnak: meg kell keresni a megfelelő impulse response-t a hangfalhoz, szokás mögérakni high pass/low pass filtereket, szokott lenni 1-2 sz*r freki amiket notch eq-val kiszednek általában, szóval az egész egy plussz szakma. Ha ezt nem tudja a másik gitáros, akkor egy ideig még élveznetek kell a vacak hangzást.
A zenekarunk másik gitárosa vett egy Headrush effektet. Az volt az indok, hogy nem akar méregdrága, nehéz, jólszólós gitárerősítőt venni, hanem PA-ba vagy egy monitor hangfalba kötné magát. Ez idáig nagyon szép, de a sound enyhén szólva se jó, ráadásul a PA-n keresztül ez szól mindenki arcába.
A kérdésem az, hogy az effekt ilyen szar, vagy az alkalmazott körülmények nem kedveznek a jó hangnak?
A hobbielektronika.hu-n menő a tranyós A-osztály, a hi-end hifi legteteje, pár kivételtől eltekintve csöves phono, csöves dac, csöves végfok, és ugyanolyan értelmetlen szájkaratét vívnak a pl. 200 db NE5532-ből épített ultrahájendfaszom végfokok hívőivel, mint a modellezős gitáros a marshallossal.
Jóhogy!
Ez a hálókábel még nagyobb biznisz mint az aranyozott HDMI kábel.
Azon is full digitális jel megy, nullák meg egyek. Na annak aztán tényleg számít, hogy aranyozott...Mégis el tudják adni.
Érdekes módon a csöves technika itt nem tudta olyan mértékben átvenni az uralmat, mint a gitárerősítésben.
Pedig az is jó drága.
Persze jelen van, de egyáltalán nem megkérdőjelezhetetlen, sőt, nekem határozottan úgy tűnik, hogy a tranyós A-osztály a fő csapásirány. Lehetőleg minél jobban fűtsön és minél kisebb teljesítményű legyen.
Nyilván irányított, oxigénmentes, speciális arany-platina ötvözet tápkábelt vett, amitől egészen biztosan jobban fog szólni a high-end cucca. De ha nem, a gyártó legalább boldog lehet, hogy kétmillió százalékos haszonnal adta el a szarát. Amúgy ilyesmit sose hifi boltban nézz, semmi értelme. Ha pesti vagy, akkor az alább linkelt boltban meg tudod vásárolni a csatlakozót (és még az is drága az íbéjhez képest)
Köszönöm a segítséget! Már elmentem két boltba de idáig nem volt, illetve ami volt az horror áron (2m kábellel 16.000,-Ft) szóval marad az e-bay.
Viszont érdekes ilyen hifi boltokba benézni, amúgy nem járok.
Pont ott voltam, mikor egy srác vett a hifi erősítőjéhez hálózati TÁPkábelt.
Szóval azt a drótot, amit be kell dugni a 220-ba.
1,5 méterest 40.000,-forintért...
Állítólag jobban szól majd tőle a cucc.
Gondolom, ha venne még egy darabot ami a konnektortól elérne Paksig, akkor még jobban szólna...
Vagy csak én vagyok tudatlan?
e-bayen van dugó, szerelt kábel, minden szar. AKG K-450-emhez gyárihoz hasonló (vékony, gagyi) kábelt vettem kettőt, kb. 300Ft/db áron. Előtte vettem egy 180 Ft-osat is, de az zárlatos volt :)
Skacok (ha jól értelmezem a kérdést...) ez szerelhető kábeles cucc, pont ezért mert mindig megtörik a vezeték, égy így hogy moduláris, javítható és örök élet meg egy nap a füles maga. Egy sima 1,5-》3,5 sztereo jack kábel tökéletes lesz, azt meg bárhol kapsz.(Ha jól látom akkor a fejhallgatóban az aljzat az 1,5-es). Vagy elvágod valahol fent, és megtoldod lengővel ahogy a többiek írták. Vagy ha a törésgátlónál, vagyis kicsivel felette tört meg (az esetek 90%-ban ott törik....) akkor vegyél egy sztereó 3,5 jacket és forraszd meg. Én már több mint 60 fülest javítottam ami hasonló cipőben járt mint a tiéd.
Na, akkor értelmező olvasásból beíertam magamnak egy elégtelent. Sztem ez jó lesz. Ha sürgős, akkor itthonról azt, amit linkeltem, ha ráér, akkor ugyanez Kínából (aliexpress, ebay) kb. ötöd-tizedáron megvan.
Esetleg egy lengőalj szétszerelve, de azt is ragasztanod kellene. Vagy elgondolkodhatsz, hogy kihozol egy kábelt és arra szerelsz lengőaljat. Ha raksz rá több réteg zsugorcsövet, akkor az egész jó törésgátlóként funkcionál. Én egy Superlux-ot csináltam így meg magamnak cserélhető kábelesre.
Hello!
Bocs az OFF-ért.
Van egy SONY MDR-CD480 fejhallgatóm. Eltört a gyári kábele.
Egy sima kis jack csatlakozót kell bedugni a fejhallgatóba, de az aljzat be van süllyesztve egy 8 mm átmérőjű lyukba.
Létezik szerintetek olyan szerelhető stereo kisjack, ami ebbe a lyukba belefér?
Köszi!!
Ahogy írtam: loop-ban nemigen tudsz akkora jelszintet emelni a kommersz cuccokkal, ami a végfokodban kárt tenne. Inkább az a kérdéses, hogy a loop-ba kötött cucc mit fog szólni az előfokból jövő nagyobb jelhez. Előfordulhat pl. hogy egy egyébként gitárjelszintnél clean boost elkezd már vágni, de az említett Rivera Buff V esetében szinte biztos, hogy ez nem következik be. Illetve az is kérdéses, hogy mennyire fogsz hangerőt emelni, és mennyire csak túlvezérled a végfokot? Ez megint attól függ, hogy hogyan használod az erősítődet.
Bármit érdemes lehet kipróbálni a loop-ban, csak a fenti gondolatsort észben kell tartani. Van, ami jól fog működni, van, ami meg nem. Kárt nem fogsz tenni az erősítődben. Pl. nekem a Phase 90 baromira nem szólt jól loop-ban. A Timmy-t is érdemes lehet kipróbálni, de mivel az is alapvetően OD, ezért attól tartanék, hogy az előfokból jövő nagyobb jel túlvezérli majd, és nem lesz igazán boost jellege. Ez persze lehet jó is, ha a torzítás egy másfajta szövetére van épp szükséged, de tisztán jelszint növelésre lehet, hogy kevésbé lesz alklamas.
A Triple Wreck felsőpolcos - ha eredetiben veszed. Én pl. tudok neked építeni, és az kevésbé lesz "felsőpolcos" árkategória ;) Itt van egy demó egy boost nélküli verzióról, amt pár éve építettem:
Garázs takarítás közben jött elő egy FCB1010 midis vezérlő pedál.
Úgy 10 éve kínlódgattam vele egy darabig (címző ic, eprom csere, stb) aztán mégsem azt csinálta amit kellett volna.
Ha lát benne valaki fantáziát akár sasszinak valami brutalitást bele eszközölni, odaadom egy tálca Borsodi áráért.
Nincs szívem kukázni.
ha jó rák end roll hangzás kell amivel tudsz szólózni is, akkor igazából bármilyen OD pedál jó lehet, ami nem gagyi és a hangja bejön neked. A booster részét tényleg próbálni kell, más nem marad. Én szerintem nem lesz akkora gain tőle hogy jó nyúlós legyen a szand, főleg ha clean boostot használsz. A Spark Minivel én azt érzem hogy lesz egy kis ütés a hangban. Attackosabb, növekedik a hangerő is rendesen, és egy picikét dúsabb a drive, de nem annyira hogy azt mondjam ez már high gain. (DSL50 fejet használok)
Én is röhögtem mindig az MT1-n , aztán olvasgattam és írták hogy szarul van használva mindig. Ez egy előfok, nem egy "kispedál". Azóta máshogy vélekedek róla, Ola videója meg teljesen meggyőzött abban hogy bizony nem is annyira szar az, csak jól kell használni.
Köszönöm a válaszokat! Igazából az erősítő oldaláról nézve érdekel a téma, hogy nem e lesz valami káros hatása egy boosternek a loopban, nem szeretném ha a kísérletezés eredményét forintban számfejtés követné...
Szóval akkor egy clean booster beválhat loopba kötve. MXR Microamp szimpatikus, volt nálam EWR féle darab, a végén mégis az SHO-t csináltattam meg Robival, akkor még más volt a cél.
A hi-gain hang elérésénél lehet hogy pontatlanul fogalmaztam, illetve nekem egy rock torzítás már hi-gain. Inkább arra gondoltam, hogy egy egészséges rock torzításra van szükségem, ami egy folyósabb szólóhangszínre is alkalmas. Itt is arra lettem volna kíváncsi inkább, hogy okozhat e kárt, ha egy tiszta csati elé kötött distortiont tovább tolok egy loopba kötött boosterrel.
MT2 hangját ismerem nagyjából, érdekes felvetés, ha lesz alkalmam kipróbálom.
A Tubemant inkább azért tartom, hogy ha esetleg kifingik koncert előtt/közben az erősítőm, akkor vonalba kötve mégis folytatni lehessen a bulit. A Route 808 ugye egy TS 808 klón,szerintem egész jó, de azt inkább szólóra használom, mint kíséretre.
A Timmyt mennyire tartanátok jó ötletnek loopba kötni? Persze minimumra állított gain-nel, inkább csak a hangerőt feljebb csavarni a kívánt értékig.
Nézelődök még az említett pedálok közt is, bár a Wampler elég felsőpolcos cucc.
Sztem a loop-ban nem tudsz akkorát lökni egy szimpla booster-rel, hogy abból baj legyen. A kérdés csak az, hogy a végfokot eleve mennyire hajtod ki? Mert ha eléggé, akkor ott egy booster már sokat nem fog a hangerőn növelni. Ha a torzítás nagyját vagy akár az egészet az előfokkal állítod elő, akkor ez jó megoldás lehet. A már említett MXR Micro Amp jó választás lehet, ha nem akarod a karaktert megváltoztatni. Vagy a másik kedvencem a Rivera Buff V, amit át lehet alakítani true bypass-re, és az aztán teljesen clean boost.
A tiszta csatin nem fogsz tudni az említett pedálokkal igazi hi-gain hangot elérni. Én arra pl. egy Wampler Triple Wreck-et javasolnék.
Szerintem a booster nem fog rajta akkorát lökni hogy hájg géjn legyen. Ha engem kérdezel én a TC spark mini-t ajánlom. Most vettem meg én is, kurva jó. A másik favorit az MXR Micro Amp. DrdFX vagy Ewr össze is dobja neked pikk pakk. Ha hájg géjn akkor viccen kívül lesd meg az MT2-t szigorúan a loopba kötve. Brutál jó hang, Ola Englund most csinált nem rég videót róla. Vigyázat kicsit zajos a loopban az MT!!
Vázolnék egy setupot elsőre: csöves kombó két csatornával, közös EQ. A tiszta az tiszta, a torz csatit meg éppen koszos low-gainre állítva használom, mert úgy van kurvajó hangja bluesra.
Van egy tremolo pedálom, amit effekt loopban szeretnék használni, mert nekem úgy tűnt, hogy úgy szól faszán. Viszont, ha már van egy loop kör, akkor ebbe lehet beletennék egy boostert is. Tulajdonképpen az erősítő hangerejét szeretném vele emelni szólóhoz. Milyen pedálok jöhetnek szóba ehhez? Olvastam külföldi fórumokon, hogy loopban csak óvatosan a gain alapú pedálokkal, mert kinyírhatja a végcsöveket. Ezt mondjuk nem szeretném...
A másik: szükségem lenne olyanra is, hogy a tiszta csatiról egy kapcsolással tudjak egy hi-gainesebb hangra váltani. Ezt úgy gondoltam, hogy a tiszta csati elé kötnék csak simán inputba valami jóhangú torzítót. Ha ezt a megtolt tiszta csatornát még kiemelem a loopba kötött boosterrel az mennyire istenkáromlás? Tudom, próbáljam ki, de ha ennek csúnya vége várható akkor itt rövidre is zárnám minden próba nélkül.
Amúgy a most rendelkezésre álló pedálok, amikkel tudok próbálkozni: Hughes and Kettner Tubeman MK I csöves előfok, Visual Sound Route 808, Timmy klón. Ki hogy kötné ezeket, vagy ha ezekkel nem megoldható, akkor mit szerezne még be? Köszönöm az esetleges válaszokat és segítséget!
Köszi szépen a hasznos infókat. Akkor a Fulldrive kiesett, mert Tubescreamer hangzást nem szeretnék, olyanom amúgy is van. Egy nyílt, egészséges, kellően kerek, zsíros overdrive-ot szeretnék , amin lehetőség van egy kis szólókiemelésre, akár hangerő, akár gain kell.
Sajnos nincs lehetőség ezeknek a pedáloknak a kipróbálására, mert egyik bolt se tart ilyeneket, max rendelésre hoznak, és így elég nehéz. Én is csak youtube videók alapján tudok tájékozódni.
A felsoroltak közül nekem most a Fender Santa Ana overdrive jött be eddig a legjobban, de még hezitálok, illetve keresgélek.
A Carl Martin Plexitone egész jó hangú cucc, csak nem szeretem benne, hogy közvetlenül a 230V-os hálózatra csatlakozik. Egyrészt sztem nem pedálboard-barát, másrészt nem is tűnik különösebben biztonságosnak a 230V-ot földelés és egyéb életvédelmi megoldások nélkül egy fémházba bevinni. De a hangja az teljesen okés, leszámítva, hogy a gyáriban a boost szinte használhatatlan, akkora erősítést dob a jelre. Ez utóbbi egy poticserével könnyen orvosolható.
Fulldrive-ot is építettem már, nekem annyira nem jött be. Tube Screamer hangzás, a mélyek felé kibővített frekimenettel. A boost itt meg valójában egy második gain poti, így két gain érték közt tudsz váltogatni (hasonló, mint a Plexitone Hi-Gain/Crunch potijai, csak alacsonyabb a torzítás szintje). A kiskapcsolós opciók számomra nem voltak különösebben hasznosak. Valóban változik a hangzás, de egyik sem különösebben tetszett.
Még a szenteknek is maguk felé húz a kezük időnként, hát még nekem... Így én a saját 8Ball effektemet javasolnám, egy booster-rel kibővítve. A booster lehet bármi, illetve akár pre- akár post megoldás is, sőt akár kapcsolható a két variáció közt. A hangminta még várat kicsit magára, épp készül a demója, de ha érdekel, keress bátran.
A fenti kettőt (Plexitone, Fulldrive) is meg tudom építeni, ha nem feltétlen eredetire vágysz ;)
Sziasztok!
Akarok venni egy jó overdrive pedált, azon belül is olyan fajtában gondolkodom amin van boost lehetőség. Klasszikus csöves erősítőt idéző hangzásvilágot keresek.
Az alábbi pedálokon agyalok; Ti melyiket választanátok?? Esetleg vélemény, tapasztalat vagy egyéb pedál?
Carl Martin plexitone
Fender Santa ana
Tech21 hot rod plexi
Fulltone fulldrive
4 csatornás cvzhető keverő, házi LED+LDR módra. vca/lopassgate/vcf módok (csak 1pole, nem buchla LPG, nem rezonáns, de így is van értelme a szűrőnek), a 4 csati más-más kondival (100n, 47n, 22n, 10n), hogy ne ugyanolyan legyen:)
állítható Ge diódás "puha vágás" a végén, hogy meg lehessen fogni, ha kell.
a bedugatlan csatornák a kimenetre normálva (a cvzhető pozitív feedback jó).
nem túl gyors a hangok lecsengése, lehet kéne szerezni gyorsabb LDR-eket.
(a LED-ek áramvezérelt módon hajtva, 5V cv-nél kb 60uA az áram, az LDR meg 4k. több mA LED áramra bőven kOhm alá lemennének, így visszavéve viszont lineárisabban használhatóak).
Van egy 100 Ohmos ellenállás (az már megégett, 3K-ra, cserélve lett). Utána van egy hidegítő kondi, az ki lett szedve, mikor mértem. Onnan már csak táplábak, meg két tranyó.
Van egy másik tápkör is, ugyanezzel a kezdéssel, ott 23K-ra sült az ellenállás. Cserélve szintén. Nincs ott gond.
Valami 14V-os fényképező vagy kamera tápját dugták rá, gyanítom, hogy váltóáram volt.
9V-os Boss táppal hajtom (Slash wah a pedál), ami 18V-ot igényel, két darab elemmel is ugyanúgy 1,3V esik az ellenállás után. Van épp egy másik Slash wah nálam, ott mérve 0,3-4V az esés.
Mi van azon "szál" és a tápcsatlakozó között? Min esik az a feszültség? A vezetősávon nem nagyon tud, vagy ha igen, akkor azzal van baj. Vagy már a táp is beroggyan? Milyen táppal hajtod? A pedálban lévő táp hidegítő kondik, polaritásvédő dióda, stb. el lettek távolítva?
Aaa én pákával javítom az ilyet. Sokszor olyan helyen van az alaktrész hogy körülötte más megolvadna, mert utólag lett beültetve (dc csati, jack aljzat stb). Megéri am a desolder station, megkönnyíti majd az életed hidd el sok szerencsét a javításhoz, nem offolom szét a kérdésed tovább!
Csak IC tápok vannak ezen a szálon, legalábbis ahogy nézem a nyákot, ezért másra nem tudok gyanakodni, minthogy szivárog. Van még két tranyó is rajta, lehet, hogy azok lekötésével próbálkozom elsőre.
Erre viszont azt mondom már neked, hogy azt könnyebb javítani. Viccen kívül, sokszor írtam már hogy szerintem sokkalta egyszerűbb, csak kézügyesseg kell, furatgalván nem tud kijönni mert a lábak alá nem rakhat a tervező, a kapilláris hatás miatt eltűnik a paszta, és feszíteni sem kell az alkatrészt. Ilyenkor idegel hogy nem idevalósiak vagytok, ilyen "melós" témában szívesen segítenék
Hát igen, aki szerelhető, normális minőségű motyót akar, annak a foglalat alap, és még sok más is. Sajnos ismerjük a tömeg gyartást a nagyoknál... ha 3 forinttal olcsóbb akkor az a jó, 1 év alatt 20 ezer forintot nyer rakta juppé!
Gondolom nem foglalatba vannak a hernyók, aztán azért merült fel a kérdés, nagy gecizés sértetlenül műteni, főleg ha fos, utolsó kínai ramaty szar a panel ezt te is tudod, hát nem kell ecsetelnem, a szakma nálad is odabasz Ha foglalatos akkor én is ezt csinálnám amit tanácsolsz.
Van valami egyszerű megoldás arra, hogy egy 9 IC-t tartalmazó effektnél melyik lehet a zárlatos? Pontosabban csak szivárog, a táplábukon 1,3V esik a 9V-ból. Na de hogy melyik lehet rossz????