A szakmai kíváncsiság hajt: Az analóg pedálos mókusok, hogy oldják meg azt, hogy különböző mennyiségű reverbet használnak kíséretre és szólóra (élőben)?
Ugye az erősítőhöz játék közben nem tudsz oda nyúlni és mondjuk nincs egy erre a célra beépített embered sem.
Van egy külön reverb pedáljuk és átkapcsolnak rá, vagy van valamilyen más megoldás is?
Az jutott eszembe, hogy a beépített rugós reverb potiját kivezetni az erősítő hátuljára egy jackaljzatba, és csinálni hozzá egy pedált két potival meg kapcsolóval, de ez elég macerás.
Valakinek volt már dolga ilyen Trigaudio modullal?
Vettem egyet , de most meg BCD 16 állású kapcsolóra várok, mert itthon azt se lehet értelmes kivitelben és áron beszerezni
Nekem is ajánlgatták egy másik fórumon. Ha hamarabb próbálom ki, mint Te, akkor lesz vele tapasztalatom, de ha nem, akkor majd oszd meg a tapasztalatokat velem :)
Az Aubecket ajánlják még a Múzeum krt-on, de azt is hallottam, hogy már nem él/praktizál.
Marosi István, Vajda Péter 15., Meg Tüű Károly Érden, őket ajánlották még.
Dejszen épp ezt mondom én es: ha műxik zaj nélkül egy adott táp a pedáljaiddal, akkor bódottá, és tökmindegy, hogy kapcsolóüzemű vagy sima trafó + egyenirányítós megoldás-e. Ha az lett volna a kérdés, hogy vegyen-e ilyet, akkor nyilván azt mondom, hogy inkább ne.
Most hogy mondod... szóval összegyült néhány tányér, amivel kellene kezdeni vmit.. A Fender-eken ( pontosabban a Fender feliratú) tányérokon is ugyanott van lyuk-szakadás-valami, mint a hifi-ken. A HIFI-ken biztosan gumi van, de a gitár-szórókat csekkolom.
Akiket ajánlottál, megtaláltam korábban a guglival. Neked - vagy más topic-társnak volt velük tapasztalat?
Az effektek tekintetében a TC veri a mezőnyt. Nem csak a visszhangnak, zengetőnek, hanem a fézernek, flangernek is szép, mélységi tere van. Nem az van, hogy hasonlít valamire, hanem az amit megszoktál - vas (butikpedál) minőséget hallasz.
Nemrég jött meg pár darab 9V2A kapcsi falitáp csájnából (ebay). Darabja nem volt egészen egy ezres.
Gitáros barátom nem panaszkodott rá, de nálam sincs egyik effekttel se zaja. Más gond meg mi lehetne? -legfeljebb elpukkan :)
Több helyről hallottam már, hogy gitárpedálokhoz ne használjak kapcsolóüzemű tápegységet.
Nálam maradt valahogy egy Zoom LTE05W táp, amit Zoom mutieffektekhez ajánlanak. Fele akkora mint a BOSS tápegységei, mégis a többszöröse a teljesítménye, úgyhogy valószínűsítem, hogy kapcsolóüzemű. Kipróbáltam analóg pedálokkal, polipkábellel, viszont semmi zajt, vagy más rendellenességet nem tapasztaltam, pedig egy olcsó cucc.
Mik lehetek a hátulütői, miért nem ajánlott ilyet használni?
Nincs abban a gitárban a világon semmi azon kívül ami egy átlag akusztikus gitárban szokott lenni.
Az a "dobpad" egy matrica formában kivitelezett midi vezérlő, bármelyik gitárra felragasztható amin elfér.
A hangok egy számítógépről vagy hangkártyáról szólnak, úgyhogy a mazzagot messze nem húzhatja. Hacsak nem blútyúkos, de a gép akkor is kell neki.
Nem tudom, mert az NS2 pedált csak kipróbáltam. Nekem BOSS CL50 van, azon Treshold és Decay gombok vannak a zajzárhoz. Kb. 12.000,-Ft magasságában kapsz, és a kompresszor is korrekt benne.
Én agresszívebb zenei stílusokban használom, ott tökéletes a zajzár. Nekem akkor kell, amikor szimpla pickupra nyomok durva torzítót. Itt azért jó a gate, mert ezekben a zenei stílusokban általában nyomod ezerrel, vagy nem játszol. Akkor viszont macerás amikor többféle torzítást használsz ami ugye különböző zajszinteket produkál, és mindig állítani kell treshold-ot.
Noise Reduction általában a finomabb zenéknél kell, amikor kitartják, hagyják lecsengeni a hangokat. Ott nem jó a gate, mert levágja a halkabb részeket. A Decimator-t szokták ajánlani, ami nem olcsó, de – állítólag – a legjobb.
Áthidaló megoldásnak még ki lehet próbálni egy expandert is, ami ugye a kompresszorral ellentétesen működik, tehát ami hangos azt hangosítja (vagy nem bántja), ami halk (általában a zaj) azt halkítja. Vannak olyan kompresszorok, amik tudnak így működni, pl. BOSS RCL10.
Ja- ok.
És azt nem tudod, kb. hány msec lehet a "hold" paraméter benne? Illetve rögtön lezár egy ilyen kapu-szerűen, vagy van némi "utánfutás" a hangban a treshold alá esés után?
Á, világos- mindig tanul az ember. Kösz.
Tehát akkor úgy van, hogy a gate vezérlőjele (amit figyel) az in-send között van, de maga a gate a return-out között. Jól értelmezem?
Ha a "sor végén" van, akkor az ott megjelenő vélhetően eléggé zajos jel fogja nyitogatni-zárogatni. Kellően nagy zajszint simán nyitva tarthatja, ha pedig érzéketlenebbre állítod, akkor a lecsengő hasznos jel sem fogja nyitva tartani.
Ha loopként kötöd be, akkor közvetlenül a gitár - feltehetően jóval kevésbé zajos - jele nyit-zár; persze akkor is ez lenne a helyzet, ha "sorban" az első pozícióba kötöd be, akkor viszont a csak a gitár által összeszedett zajokat vágja le, a sorban utána lévő pedálokét nem.
Kedves szakértők, egy kérdés.
Sose volt kispedál noise gate-em. Azt mondjátok meg, hogy a send-return ki-bejáratokat hogyan kell értelmezni bizonyos egyedeken? Pl. ahogy a BOSS NS2-n van. Az micsoda?
Hogy vannak a jelutak és mi az értelme?
Kösz!
Az volt a baj hogy (igazából pl. a barbershopon lévő bármielyik potin a) csupasz tengelyt forgattam úgy hogy közben hozzáértem a gitárom egy fém részéhez. Csak gombot kellet rárakni.
Olyan problémám adódott a legutóbbi két építésemnél, hogy a potit tekergetve egy kis recsegés nem csak bekapcsolt állapotban, hanem ugyan úgy bypassben is hallható fura mód. Mivel eddig még nem volt dolgom zajos potival, nem tudom hogy ennek így kell-e lennie. Mindkét esetben a poti egyik lába földre megy, és a tagboardos bekötést használom. Miért van ez? Normális?
Attól tartok nem lesz rá kicióccó megoldás, itt midizni kell. Van hozzá saját cucc, de az vaslszeg nem olcsó. Keresd meg Raul-t itt a fórumon, ő eléggé benne van a midi-ben.
Szasztok! Kis útbaigazítást kérnék. Amplitube wah effektjét szeretném baszkurálni egy pedállal, de nem igazán találom a megfelelőt. Csak egy single pedált szeretnék, nem egy boardot, vlmi egyszerűt, olcsót...van ötlet esetleg? Köszi!
No és marhára nem mindegy, min akarod ezt elérni. Egy Orange vagy Engl fejen nem biztos, hogy akármivel is túl jól sikerül majd. Egy semlegesebb Fenderen már valószínűbb, egy JCM800-ason meg mondjuk egy tetszőleges booster-rel el tudod érni ezt a hangzást
Nekem a MI Audio Crunch Box volt ilyen, de a JHS Morning Glory-t is szokták dícsérni (nekem kevésbé tetszett). Amúgy guglin kb. erre fogod a legtöbb találatot kapni, szinte minden gyártó készít ilyet és mindenki másra esküszik.
3:43-nál Mick Taylor gitárján egész meggyőző nejlonhúros akusztik szimuláció van. 1973-ban azért ez nem volt kispálya az akkori technikai színvonal mellett.
Sziasztok! Cubase 5-ben keresek basszus, és szinti VST instrumentet. Elvileg a jobb klikk, Instrument Track Configuration fül alatt kéne lennie. Viszont tovább klikkelve, a HALionOne-ra kattintva ezt írja ki: "Syncrosoft License Control" Tud valaki más lehetőséget a Cubaséban, hogy basszust, és szintit tudjak írni? Külső plugin behívás megoldást kikerülném..
Sziasztok! Tudtok segíteni kicsit? Boss FV-500H-ről van szó, serceg és előbb-utóbb nem lesz elég a kontakt spray. Gondolom egy fő potmétere van, amit ki kéne cserélni.
Tudja valaki melyik típus ez, be tudom-e szerezni magyarból? Köszönöm
Látom Robi már válaszolt, de azért ezt is megnézheted. Tulképp bármiféle relés megoldás jó lehet: a relés részt kell elválasztani a lábkapcsolótól. A relés rész meg az erősítő tetejére, a lábkapcsoló a board-ba.
2015-ben egy szlovákiai cégtől vettem, de most nem találom a honlapjukat. A kontakt cím ez volt: filip.svancara kukac epcs.eu
Hamar ideért, korrekt cég volt.
Ez tűnik a legközelebbi megoldásnak, bár a tengelyével kell játszanod. Illetve a linkből nem derül ki, hogy logaritmikus vagy lineáris kell-e, de mondjuk 67 centért vehetsz mindkettőből egyet...
Köszi srácok a támogatást, lezárult a verseny, úgy néz ki, megütöttem az első helyet a segítségetekkel. Szoros volt nagyon. Mindenki a vendégem egy Babmira! A hivatalos eredményhirdetés még nem történt meg, csak a végeredmény látható.
Még egyszer köszönöm!
Arra gondoltam, hogy kísérleteznék egy kicsit a párhuzamos effekt utakkal. Adott elsőnek egy pedál ami mindig be van kapcsolva, ez egy modernebb darab, gondolom normális kimeneti fokozattal, innen ágaznék kettő/három fele. Gondoltam csak simán, egy Y kábellel passzívan szétosztom a jelet. Milyen problémák merülhetnek fel?