Itt szerintem Te liheged kicsit túl: páran javasoltuk, hogy gakorolja apotitekergetést, mint legolcsóbb, legegyszerűbb megoldást. Nem kell megfogadni. Ennyi.
Szó nem volt tiltásról, csupán a problémamegoldást találom eltúlzottnak, főleg, hogy én is találkoztam a dologgal, és nem okozott feloldhatatlan belső feszültséget a tekergetés.:)
Amúgy most eszembe jutott, hogy láttam valami kussítópedált, ami halkít, ha kell - de talán EWR is készít ilyet.
Aki meg már próbált zenekarban, vagy színpadon, az már leszámolt az illúziókkal.
A relatív és az abszolút közötti különbségről beszélek, remélem világos.
Mesélj, milyen műszernél? Ahol olyan finom állításra van szükség, ott helipot-ot használnak. De biztosan nem a lötyögős kínai potikat, ami amikor elengeded, akkor a súrlódástól már minimum háromtizeddel elállítódik. Amúgy komolyan nem értem mi ez a nagy ellenérzés? Emberünk felhozott egy problémát, erre kapásból hárman-négyen nekiálltok bizonygatni, hogy az nem is probléma, ő a béna, ahelyett, hogy konstruktívan segíteni próbálnátok... Mondok egy példát: mi van, ha Parkinson-kóros (vannak egyéb, kevésbé drasztikus betegségek is, amiknek pl. a remegő kéz a tünete, de nekem most csak ez jutott eszembe)? Akkor ő már ne is állítgasson potikat, mert nem tudja hajszálpontosan beállítani?
Nem a pár másodperc a lényeg, egyszerűen engem is idegesít az, hogy ha egytizedet lejjeb tekerek, akkor már kevés, egytizedet feljebb, az már sok, a kettő közt meg a koordinálatlan mozgásom nem enged pontosabb beállítást. Sztem egyáltalán nem para, ha az ember fia ilyenkor plusz elemt iktat be. Végülis mi tiltja ezt neki?
A praktikum a csöves erősítők ellen is szól, oszt' mégis sokan használják őket, le nem mondanának róla. A hangerőpedál valóben kevésbé alkalmas, egy signal pad alkalmasabb. Ha van kéznél, akkor meg pénzt sem kell érte kiadni, míg a szakinak meg igen. Nem mellesleg legutóbb a Taurus Stomp Head-emet akartam szervizeltetni, igaz az nem egy poticsere volt, de egyetlen magyar szaki sem vállalta el (direkt nem sorolom fel, hogy kiket kerestem meg). Végül írtam a Taurus-nak, akik postaköltség fejében ingyen megjavították. Még nem akartam elkiabálni, mert még nem érkezett meg, de már kész van, csak a postázást várom. De a lényeg asszem érzékelhető: a magyar szakik nemigen foglalkoznak ilyesmivel, már akik még egyáltalán vannak. Itthon elég erősen a saját két kezére van ítélve az ember, ha az meg nem alkalmas ilyesmire, akkor a termék kuka vagy együtt élsz a hiányosságaival.
A praktikum szól ez ellen.
Ha egy hangerőpedállal oldod meg, akkor kell kapásból két kábel, amivel növeled a dzsungelt, a hangerőpedál nem kicsi, nem praktikus hordozgatni. A kábel kontaktos lesz, a mechanika elromlik, ha meg aktív, akkor elem kell neki. Csak hibalehetőségeket viszel be a rendszerbe.
Tényleg inkább elvinném a helyében egy szakihoz, aztán kicseréltetném azt a balfasz potit.
Még egy szempont. Ez a hangerőpedálra vonatkozik. A hangerőpedálnál nincsenek abszolút értékek. Nincs olyan, hogy hatos, meg hetes hangerő. Lábbal nem tudod belőni. Szerintem mindenkinél úgy van, hogy többször buzerálja a lábával, hogy jól halljon, aztán utána az lesz, hogy ő lesz a leghangosabb a színpadon. Nincs igazi kontroll benne.
Nem gondolok semmi ilyesmit, nyugi...csupán azon csodálkozom, hogy embereknek ennyire nincs türelme, inkább vesz egy pedált, minthogy rászánna pár másodpercet az egészre.:).
Próbatermi hangerőt meg végképp nem oyan nehéz belőni, csak a kis hangerőnél van némi macera. Én is játszottam FM fejládán...
Amúgy simán lehet, hogy pl. időnként elviszi jammelni a cuccot haverokkal, ott nagyobb hangerő kell, míg otthon meg a ksiebb, és utál macerázni olyankor a potival.
Miért gondolja mindenki, hogy csak egy út vezet a megvilágosodáshoz? Amúgy kapásból te is kettőt javasoltál. Ha ő hangerőpedállal szeretné, az miért baj? Engem is halálosan idegesít, amikor egytized milliméterenként kell a nulla és az egyes között forgatni a potit, én valszeg megpróbálnám kicserélni a potit, de ha ő erre nem érzi a késztetést vagy fél tőle, akkor a hangerőpedálos megoldás teljesen ésszerű megközelítés, magam is azt tenném (sőt tettem is anno signal pad-del, amikor olyan óradíjas próbaterembe jártunk, ahol FM100 volt)
Esetleg le lehet venni a bass, mid, treble potikból is, az is csökkenti a hangerő-érzetet ilyen kis hangerőnél.
De olyat még nem láttam, ahol NEM LEHET kihozni a megfelelő hangerőt..
Otthon Frontman 212r-t használtam (panel); ott is ez volt a gond, de kb. 7 másodpercnyi türelemjáték után be lehetett állítani a még szomszédbarát hangerőt. Utána meg minek hozzányúlni?...
Szóval én is feleslegesnek érzem a hűhót emiatt. Vagy venni kell egy szobakombót...
Mondok egy egyszerű példát: ha a volume poti valami istentől és embertől elrugaszkodott tervezési oknál fogva mondjuk lineáris, akkor kb. egyesre csavarva már olyan hangosnak fogod hallani, mint egy logaritmikus potit ötösre (feltéve, hogy tízig számozod az osztásokat és egyenletesen vannak elhelyezve). Mármost az gondolom nem szorul magyarázatra, hogy egy osztásnyin belül tekergetni a potit nem könnyű dolog, márpedig ebben az esetben az egyes is túl hangos lehet már. Ilyenkor lecserélheted a volume potidat logaritmikusra, de ha nem tudsz vagy nem akarsz szerelgetni, akkor megoldás lehet az amit lejjebb vázoltunk.
Csak nem nagyon értem, hogy mitől lesz jobb beiktatni plusz egy eszközt, két kábelt, hogy lejjebb tudja halkítani, mikor erre van egy potméter az erősítőn.
Ez kicsit olyan, mintha úgy akarnál meleg vízzel mosakodni, hogy kitöltöd egy lábasba a hideg vizet, felmelegíted, majd megmosakszol benne, mikor a hideg csap mellett ott van a meleg...
A pedál "feszességét" nem tudod állítani, max. valami fizikai beavatkozással - pl. teszel valamit a tengelyre, szoruljon, hogy ne mozogjon nnyira könnyen.
Fura amúgy, mert gyári új pedálnál épp az a gond inkább, hogy nehezen mozog, nem lehet bokából használni.
Valóban nem hátrány. De az enyém mozgása talán túlzottan könnyű, nagyon lazán billeg.
Ez persze nyilván játékstílus kérdése is, kinek hogy a megfelelőbb.
Van aki egyszerűbben, használja, van aki precízebben. És utóbbinak talán jobb ha feszesebb a tartás.
Erre akarok majd rájönni hogy ezt hogyan kell beállítani.
Ha persze tudja itt valaki, az nem probléma ha leírja.
Pont az a baja a jóembernek, hogy már 3-ason is túl hangos a cucc. Pl. a Fender FM100-as is pont ilyen, próbán 3-4 között már a dobosunknál is szinte hangosabb, pedig ő nem kicsit üt. Otthon esélytelen használni. Egy hangerőpedál vagy signal pad megoldás, csak jobb a loop-ba tenni.
Ha van effektkör, akkor oda tedd a hangerő pedálodat és akkor a fejjel is torzíthatsz. De egyébként tranyósnál mindegy szinte, ott úgysem a tranyós előfokodat vezérled túl a pedáljaiddal a torzítás érdekében.
Pontosan. Egy rossz mozdulat, és dobhatod a kukába a cuccot, mert elnyírtad a menetet. Viszont a fém perselyes cuccaik egészen jók, kivéve az új KN1611-et. Illetve az is jó önmagában, csak sajnos a csavar nagyon alacsonyan van, így a normál 16mm-es Alpha potik tengelyére kell még kb. 2-3mm magasítást tenni, hogy a csavar a tengelyen fogjon és ne a menetes részen. A Lomex-es kék 9mm-es potik tengelye viszont pont jó hosszúságú ehhez a potisapkához.
Lehetséges egy tranzisztoros erősítő hangerejét(3-ason már ordít) csökkenteni,hangerő pedállal,úgy,hogy otthon is lehessen használni.Vagy marad a bíbelődés 1-es hangerő környékén?
mi a baj a taydás 1900h klónnal?
párszor használtam már és azt leszámítva, hogy 6mm-es, illetve recés potin kacsázik, teszi a dolgát.
gondolom a fém persely hiányához lehet köze, elnyíródó műanyag menet, ilyesmi?
Lenne még egy kérdésem.
Az említett Vox V847 Wah pedálomon azt vettem még észre, hogy a pedál része, tehát ami billeg, eléggé laza. Vagyis hogy túl könnyen mozog. Nem azt mondom hogy lötyög, de lehetne azért valamivel feszesebb tartású. Ennek is van valamilyen beállítási lehetősége?
azért kell a kapcsolóval szemközt ragasztani egy gumigenyót mert így kevesebb erővel kell nyomnod a pedált hogy kapcsoljon :DDD ha csavarozgatsz akkor szét kell kapni totál, szóval nem úszod meg :D
Egyébként épp most nézegetem a dolgot.
Ahhoz hogy ezt beállítsam, gondolom a pedál alsó műanyag lapját is le kell csavarozni először nem? Hogy a pedál felső 'pedál' részét először leszedjem, igaz?
És csak ezután fogok hozzáférni a kapcsolóhoz.
Lecsavarod a felső anyát, kiveszed a kapcsolót, és az alsó anyát, ha lehet, pár menettel beljebb (lejjebb) tekered, majd visszaszereled.
Ha nem lehet már állítani az alsó anyán (vagy nincs kedved csavarozgatni) akkor egy vékony gumi- vagy filclapot (alkalmasint széklábra való csúszásgátlót) ragasztasz a pedál mozgó részére a kapcsolóval szemközt, vagy akár magára a kapcsolóra.
Sziasztok.
Szeretnék ismét kérdezni valamit, hátha valaki tud segíteni.
A mai napon vásároltam egy VOX V847 AUJ típusú angol zászlós Wah pedált új állapotban.
Annyi a problémám vele hogy elől a bekapcsoló gombja, elég nehézkesen kapcsol be.
Szinte a teljes testsúllyal rá kell nehezedni hogy sikerüljön bekapcsolni.
Van-e ezeken a pedálokon valamilyen beállítási lehetőség erre nézve?
Vagy nincs, és akkor így kell megszokni?
Ez most brummol, nem sípol, illetve a brumm kb. 1 Hz-cel modulálja valami amplitúdóban. Közben "pengetésre" bereccsen. Egy stabilizálatlan DC 9V-os (ami nyilván sokkal több nem névleges terhelésen) táp járatja, amivel gond nélkül mennek más analóg pedálok és egy hangoló is, az enyémet azonban egy MAX1044 látja el 17 V-tal. Itt szerintem a túlfesszel lesz gond.
Nekem sosem volt bajom a 7660-assal, csak arra kell figyelni, hogy az S-es verziót vedd, ott az oszcillátor frekije 35kHz, ha összekötöd az 1-es és 8-as lábakat. Amúgy tökre egyetértek: nem is értem az embereket, hogy a tápra miért nem képesek normális összeget költeni. Tulképp még olyan sok sem kell, csak kicsit utánajárni, hogy mi a jó.
Kapcsolóüzemű vagy trafós tápról hajtják?
Csak azért kérdem,mert a kis 1W-os mini erősítő,amit csináltam,az kapcsolóüzemű táppal sípol kissé,ha feltekerem a hangerőt. Agyaltam is,hogy miaszar lehet ez...
Addig amíg egy másik,immár trafós táppal meg nem próbáltam,azzal teljesen zajtalan,de abszolút!
Egyébként teljesen igaz,amit írsz.
Jött már vissza hozzám saját midi switcher "javításra",mert néha összevissza kapcsol,csináljak vele valamit.
Ideért,kibontottam,rádugtam a saját (trafós) tápomra,ami amúgy Hama ,és tökéletesen működött,pedig ez a switcher még egy elég korai darab volt,cirka 6-8 éves már.
Kérdeztem a gazdáját,hogy milyen tápot használ,na ő is valami AC stabilizálatlan olcsó vacakkal hajtotta. Pedig ott van a készülék házán is,hogy 9VDC,meg anno le is írtam hogy milyen táppal kéne üzemeltetni.
Visszaküldtem változtatás nélkül,aztán szerzett egy normális tápot,és máris jól ment neki minden.Viszont bukott egy postázást emiatt feleslegesen.
Az a baj, hogy meg mindig Szerbiában van a cucc :) ICL-t hasznaltam én is -12 V-hoz, de 2-3 OPA felett az mindig sípolt nekem, a MAX meg nem. Meg bakker, tokom ki van mar, hogy mindig a fostos tapokkal van a para, a user persze meg csak azt veszi le, hogy az én cuccom szar. Tobb 100 ezret költenek gitárra, tobb 10 ezret pedalra, de tápot a sarki barkacsboltbol vesznek 1500-ert.
Pedig vannak köztük jók, különösen az újak közt. A KN jelölésűek mind egész jól használhatóak, és a régi Davies 1510 klón is jó sztem. Meg használtam a Marshall klónjaikat is, azok is jók. Az egyetlen, amit soha többet nem veszek az a Davies 1900H klónjuk, az gyalázat.
Létezhet olyan, higy egy olcso Hama stabilizalatlan táppal megy x db pedál jol (sansamp, hangoló, chorus), de az enyem bug es recseg vele? Ez 17 V-tal megy, MAX1044 van benne feszultsegketszerezo kapcsolasban. Elképzelhető, hogy tul nagy feszkot kap? Fura hullámzó bugas van a hangon es recseg is. De Szerbiában van a cucc, most érkezett meg, ha nem muszaj, nem postsztatnam vissza, plane, hogy gyanus hogy a tap a para.
és ne felejtsük ki a kezét sem kell a megfelelő játékstílus, pengetés, stb., ha megvan minden megfelelő cucc és beállítás, akkor kell hozzá a kéz is...
RAT2-t modoltam vissza RAT-re LM318-cal. Meg azért pár kondiértéken is változtatni kellett. Talán volt még valami más is, nem emlékszem. Én azért hallottam a különbséget a hangon, de lehet csak beképzeltem :D
Egy '86-os meg egy újabb. Van némi különbség, ez kétségtelen, de ennél sokkal nagyobb a különbség, ha a rendszer többi eleme változik. Másfelől Ricsinek is teljesen igaza van: az a hangzás azért annyira nem specifikus, hogy más eszközökkel ne volna elérhető.
Nem tudtam, hogy csak ilyen minimum különbség van.
Azok alapján, amit Eldzsi oldalán olvastam a RAT modnál, azt hittem, hogy komolyabb - simán hallható - változtatásokról van szó.
Egyébként nem klónozni akarom azt a hangzást, hanem megközelíteni.
Még azt kellene tudni, hogy boostolta vele a Marshallt, vagy konkrétan ezzel torzított, habár amennyire tudom RAT-tal általában nem nagyon boostolnak.
És az a moddolt Marshall erősítőd is megvan hozzá, amit Hetfield akkor használt? Ugyanolyan ládával, amiben ugyanolyan szórók vannak? Meg ugyanolyan gitár? A mai és a '80-as évek eleji Rat között nagyjából az opamp a különbség: az LM308-at ma már nem gyártják, helyette tudtommal az OP07-et használják. Én építettem mindkettővel Rat-et, nulla különbséget hallottam hangban. Persze nekem fafülem van, de ha neked jobb a füled, akkor is jóval többet számít az erősítő, láda és gitár eltérés, mint az, hogy vintage '83-as Rat-et használsz-e vagy 2012-es kiadásút.
előfordulhat még kontakthiba, amit késésnek hallasz vagy túlvezérled a kombód és van benne limiter, ami "megfogja" a túl nagy jelet és ezért hallod késésnek. hallod a pengetés hangját tiszta hangszínen?
Sziasztok!
Azt olvastam, hogy Hetfield a Kill'em All lemezen Proco Rat torzítót használt.
Én szeretnék egy olyan hangú torzítót, viszont úgy tuodom, hogy a mai RAT pedálok már nem teljesen olyanok.
Milyet vegyek szerintetek, vagy milyet vegyek és hogy moddoltassam, hogy úgy szóljon.
Köszi!
a hang terjedési sebességét nem árt tudni, hasznos lehet pl. viharnál villámlás után kiszámolható a dörgés késésből a távolság közelítőleg, ha gyakori a villámcsapás és változik a villám és a hangja közötti idő, akkor tudod számolni, hogy feléd tart a vihar vagy éppen távolodik.
Jó rendben akkor elnézést a hülye kérdésért.
Az is lehet hogy valóban csak én hallom rosszul.Vagy csak rosszul fogom fel.
Vagy az is lehet hogy valami egyéb műszaki probléma állt fent, akkor mikor ezt tapasztaltam.(kábel probléma stb.). Amit természetesen nem itt a fórumon fogunk megfejteni.
normál pedáloknál, ésszerű használat mellett ilyen érzékelhető késés nincs, mint írtam úgy lehetséges, ha lassú diitális effektet használsz, illetve delaynél nem rendeltetésszerűen letekered a dirket hangot és a késleltetett hangot küldöd rá a kombóra. ha nem 300 pedált fogsz sorba kötni 100m hosszú kábelekkel, akkor nem fogsz ilyet tapasztalni.
Tehát magyarán akkor ti is ugyanígy csináljátok ahogyan én? Tehát a kombó és a gitár közé van csak símán kötve (nem párhuzamosan!) hanem rendesen sorosan, patch kábelekkel az effektpedál sor. És komolyan semmi késleltetést nem tapasztaltok?
Az egyik kérdésre válaszolva.
A késleltetés természetesen nem kettő-három darab pedál esetén jelentkezik, hanem nyilván többnél.
Van késleltetés persze, általában az az AD/DA konvertálásnál jön elő multik, hangkártya meg amit írtál. DE kisvasútnál hogy ? :D én se hallottam még ilyenről. Hát bakker csak nem 3 km drót van a boardban :'D
átlagos effektpedáloknál nem fogsz késést tapasztalni, eleve később szólal meg, mivel a jelnek oda kell érnie az erősítőhöz, de ez minimális bőven 1ms alatt van. 5ms késés már érzékelhető picit, de azt mondjuk egy pc szoftvernél + hangkártya vagy lassú digitális harmonizernél lehet. tehát nem fogsz átlagos effektpedálnál ilyet tapasztalni, maximum a jel erőssége gyengül vagy a hangszín változik, de erre vannak effektek, boosterek...
He...? Hány pedálról, és milyen pedálokról van szó? Erről még soha nem hallottam, nekem kilenc pedál van a board-omon, de semmi ilyesmit nem tapasztaltam soha.
Sziasztok. Szeretnék egy kérdést feltenni az effektpedálokkal kapcsolatban.
A helyzet a következő.
Lenne egy kis teljesítményű 15W-os tranzisztoros felépítésű gitárkombó.
A kombó elé pedig analóg effektpedálokat szeretnék kötni. Tehát a gitár - effekt - kombó elrendezésben.
Az a probléma ezzel hogy ha túlzottan sok effektpedált köt egymás után az ember, akkor az a bemenő gitárjelet késlelteti. A hangszeren pengetett hang csak valamivel később szólal meg az erősítő hangszóróján.
Mit lehet az ilyen helyzetben kezdeni?
A gitárkombón külön effektloop (effekthurok) nincs.
Van erre a helyzetre valamilyen műszaki megoldás. Valamilyen külön erre gyártott eszköz esetleg?