Éljen a böngésző remek válaszideje miatt sikerült összeb***nom a topikot. Elnézést mindenkitől.
Én itt lezártnak tekintem ezt a meddő vitát, ez STEVE topikja. Te meg bujj vissza a Slamó meg Satriani seggébe. Hogyha valamit akarsz, akkor keress meg privátban ne itt osszad az idiótaságaidat.
Papi,itt nem az én kvalitásomról volt szó. Valószínűleg nem fogok azon a szinten játszani soha, de nem is erről volt szó. Viszont szívesen látlak majd bármelyik koncertünkön, jó fej leszek kapsz egy gitárt is a kezedbe, gyere fel a színpadra és majd játszunk együtt, jó lesz?
Papi,itt nem az én kvalitásomról volt szó. Valószínűleg nem fogok azon a szinten játszani soha, de nem is erről volt szó. Viszont szívesen látlak majd bármelyik koncertünkön, jó fej leszek kapsz egy gitárt is a kezedbe, gyere fel a színpadra és majd játszunk együtt, jó lesz?
Papi,itt nem az én kvalitásomról volt szó. Valószínűleg nem fogok azon a szinten játszani soha, de nem is erről volt szó. Viszont szívesen látlak majd bármelyik koncertünkön, jó fej leszek kapsz egy gitárt is a kezedbe, gyere fel a színpadra és majd játszunk együtt, jó lesz?
Papi,itt nem az én kvalitásomról volt szó. Valószínűleg nem fogok azon a szinten játszani soha, de nem is erről volt szó. Viszont szívesen látlak majd bármelyik koncertünkön, jó fej leszek kapsz egy gitárt is a kezedbe, gyere fel a színpadra és majd játszunk együtt, jó lesz?
Aki elítéli az Attilát, az tegye. De tegyük fel, hogy Pistiről kiderülne, hogy pl a Bódi Gusztinak egy komplett lemezt gitározott fel x összegért, őt is elítélnétek? Biztos nem azért tenné meg, mert annyira szereti. Viszont Pisti ebből él!
Nincs meg hozza a hangjuk, ezert nem ajanlottak fel nekik. Pataki meg csinalt mar botranyosabb dolgot is mint a lakodalmas enekles, megis szeretjuk, mert emberek vagyunk, es mert emberbol van o is.... Ennyi.
Részben egyetértek veled, de azért azt megkérdezném, hogy el tudod-e képzelni mondjuk, hogy Hobó-nak felajánlanak milliókat, hogy énekeljen diszkó zenét, vagy Schuszter Lóri csináljon lakodalmast? Szerinted megcsinálják? De én ezt be is fejeztem, mert ez nem az a topic.
Szerintem itt a fejekben kéne először nagy rendet tenni. Látom, hogy nektek az a mániátok, vagy téveszmétek, hogy mindenki, aki a Slamovits után volt gitáros az a Slamó pótléka az EDDA-ban... sokkal több és sokkal jobb számok születtek azóta, mint abban a korszakban. Hozzáteszem sokkal jobb zenészektől... 30 év telt el 1983 óta... a No zenekaron kívül, ami élt egy-pár évet ez a csávó nem csinált semmi maradandót. Illetve igen: nyalogatja a sebeit, kesereg a múlton és elmondja, hogy ő nem ír senkinek dalokat, mert más előadó azt nem érdemli meg és nem érzik át a világfájdalmát, nem fogják őt megérteni...
Elismerem, hogy alkotott és tényleg jó dalokat hozott össze, annak a korszaknak meghatározó egyénisége volt, egy meghatározó zenekarban, de könyörgöm eltelt már 30 év...
A másik, amin kiszoktam akadni ez a "számomra az Edda akkor halt meg, amikor Pataki úr lakodalmas rock lemezt adott ki... "
Nem szeretem az öreget, nem vagyok egy Pataky fan és nem miatta szerettem meg ezt a zenekart. Viszont! Itt is kezeljük már helyén a dolgokat.
Az a rossz hírem, hogy akkor kár volt elkezdened egyáltalán EDDA-t hallgatni annak idején, mert még az EDDA előtt a miskolci panelban magyar nótákat énekelve tanult meg énekelni és énekelt is "előadás" szinten... a lemezért meg gondolom nem kevés lét kapott... hogyha eléd tesznek egy pár millát, hogy csinálj valamit, ami nem egy nagy megeröltetés neked akkor Te biztos azt fogod, mondani, hogy pfff én aztán nem, mert elvesztem a hitelemet a rajongók előtt. Ugyan már... ne álszenteskedjünk...
Ez a tipikus mentalistás, hogy az énekest azonosítsuk a zenekarral...
Nem vagyok egy elvakult rajongó, de bizonyos olvasottság birtokában a tököm ki van, amikor jönnek ezek a nosztalgia hullámok és a megmondások... Éljünk a mának
A youtubrol szedtem le backing treckeket, de igazabol az eredeti hozzaszolasban azt probaltam kifejteni, hogy egy edda dalokbol valogatott eredeti CD ert amin csak backing trackek vannak siman kiadnam a penzt is:) Szoval kar hogy nincs ilyen.
Bocs az ekezet nelkuli hulye irasert, munkahelyen vagyok es nem tudom atalitani a gepet:(
Nagyon köszi a válaszod amivel egyetértek mindenben! Az EDDa Slamóval beírta a nevét a történelemkönyvbe.... István játéka természetesen csodás, de ez nem a maximalitásról szólt hanem sokkal többről....http://www.youtube.com/watch?v=3oTV_yyWZNE
Így van, bocs az off-ért. Hogy témánál is legyünk kicsit, nem tudom, ezt az oldalt ismered-e? http://www.guitarbackingtrack.com/
Letölteni is lehet meg online is hallgathatóak és lehet jól gyakorolni szinte minden stílusban.
Értem, mire gondolsz. Nem vagyok az Edda történetírója, de az biztos, hogy az egész más idő volt, amikor egy koncert a maga tökéletlenségében is rohadt jó volt. Slamo: Nagyon jó gitáros volt (ma sem rossz azért), nagyon jó kis szólókat írt és valóban az akkori Edda sokaknak nagyon sokat jelentett. Slamo után azért volt még pár gitáros a csapatban Csillag Endrétől kezdve Kun Péteren át Alapi Istvánig...Alapi úr világszínvonalon gitározik, ezen sincs sok vitatni való, és ezt azért Slamóról nem lehet elmondani. És mégis, az az érzés...Úgy tudnám ezt érzékeltetni, hogy legutóbb, mikor Deep Purple koncerten voltam, a végén azt mondtam a barátomnak, hogy ez k..va jó volt, de nekem hiányzik az a "fehér Stratocaster" és a kezelője. (Persze Lord úr is, de az más kérdés...) Steve Morse kiváló gitáros, talán az egyik legnagyobb, és mégis... Persze senki nem vitatja Alapi úr kiváló technikáját és munkásságát, amit a hazai zenében letett az asztalra, de nekünk 50-eseknek az akkori Edda az igazi. Ebben persze egy nagy adag nosztalgia is van az ifjúságunk iránt, és ez nem Alapi István ellen irányul, sőt, a magam részéről a legteljesebb tiszteletem, fele akkora gitártudástól is a mennyben érezném magam. Sajnos nem voltam ott, de láttam a legutóbbi ZBB koncert felvételét a youtube.on, ahol Fischer Lacival nyomta a rockot, és komolyan meg voltam hatva. Fantasztikus. De azért valamit meg kell itt említenem, és ez kissé off, mert ez a topic nem az Eddáról szól, de számomra az Edda akkor halt meg, amikor Pataki úr lakodalmas rock lemezt adott ki...
Jajj nem!:) ÉS abban sem lehet kételkedni, hogy Ístván játéka messze túlszárnyalja az akkori Eddát is ahogy sok mást is, de....HA megkérdezel egy középkorú pedagógust, vagy géplakatost, az Eddáról, hogy mit tud, akkor azt monják: Kölyköd voltam...., Hűtlen, Minden sarkon....A legvidámabb barakkban ennyi életérzés volt megengedve verbálisan. A technikai tudásról meg csak annyit, hogy Jimmy Page egész életmüvét el lehet játszani, de akár a Tonny Iomyét is, vagy bárkiét..Az viszont akkor és ott jó volt, úgy
1. Kit érdekel, hogy Te Slamó fetisiszta vagy és mióta nincs Slamó a zenekarban azóta nem jársz EDDA koncertre? Én szoktam menni és akkor mindig teltház van.
2. Azon a 3 lemezen kívül van 28 másik lemeze az EDDA-nak. Szóval Slamó kb. 9,68%-ban vett részt...
3. Egy pár generáció a tiéden kívül felnőtt EDDA zenén (én is a magam 26 évével). Én úgy gondolom, hogy a reperoárban mindenki megtalálja a saját érzéseihez, élethelyzetéhez, felfogásához legjobban illő számokat.
4. Szerinted István nem abban a korszakban élt? Nem hiszem, hogy neki kéne ezt magyarázni...
5. Az EDDA-val a legjobb dolog, ami történhetett, hogy a Pisti bekerült a zenekarba. Szinte biztos vagyok benne, ha Slamó maradt volna (meg más régi tagok) a zenekarban azzal halálra is ítélte volna az egészet. Szerintem akkor a 80-as évek közepén, végén kampó lett volna a zenekarnak. Jöttek mások, sokan, érdekesebbek... verseny volt. Az új tagokkal, profi zenészekkel színesebb lett az EDDA.
6. Ízlések és pofonok. Én meg nem bírok hallgatni egy olyan koncertfelvételt, amin a Slamó gitározik. Ahhoz képest, amihez én szoktam az EDDA-t illetően borzalmas.
7. Kreativitásban, elméleti tudásban és technikában ne hasonlítsunk már egy Slamót az Alapi Pistihez... vagy azért mondasz ilyen hülyeségeket pont, mert nem láttál, hallottál egy EDDA koncertet, számot sem 30 éve...
8. Satriani... egy felfújt pop divat gitáros, aki minden egyes koncertjén hangról-hangra ugyanazt játsza el. István azokban a számokban, ahol lehetősége van improvizálni, ott nem ugyanazt játsza évi 80-an koncerten keresztül. Eszméletlen improvizációkat hoz össze és mindig bitang jól szól. Éppen ezért nincs két teljesen egyforma EDDA koncert...
Folytahatnám, de nem teszem, mert ennyi hülyeséget egy kommentben már régen olvastam...
NE haragudj István, de én nem amortizálnám le azt amin több százezer ember felnőtt(abban az időszakban amikor nem lehetett bármit szólni)http://www.youtube.com/watch?v=aHDr3M1GHZo http://www.youtube.com/watch?v=CTUa7HOBJwk Ha nem pol korrektnek tűnö szöveget írtál akkor becsuktak mint a CPG-t 6-8 évre...vagy elvitt a setét autó mint Ferót naponta többször..Az EDDA volt ami tartotta a lelket ebben a generációban. Sok emberrel egyetemben a 3. lemez után nem is hallgattam, és most sem, de voltam vasgyári meg pesti koncerten is, aztán nem. Mindenesetre nekem Slamó egy meghatározó egyéniség, ettől függetlenül szeretek hallgatni Yngvie J. M-t, meg Tony Mc Alpinet is, de a nyers valóság, amin felnőttem az az EDDA Slamóval....Persze ez nem vitatja senki, hogy sok nagyon sok jó gitáros van...Egy Radics Bélán volt szerencsém lenni 15 évesen....vagy a Judas Priest gitárosai, de sorolhatnám a végtelenségig. Mindenesetre ők, akkor megoldották, hogy legyen zene, és ebben a vérzivataros korszakban Slamó volt....Hagyd meg neki ezt az emléket! Egy Satriani nyilván le tudna itt szarni bárkit, de nem teszi....és más sem... NEked sem kell tenni...
Vannak olyan eszközök / szoftverek, amik leszedik az éneket (vagy éppen gitárt) a már összemixelt zenéről. Én a gitár szoktam kioltani. Az eredmény nem tökéletes, egy kicsit ottmarad a gitársáv "árnyéka", de gyakorlásra marha jó. Lehet hálószobarocksztárkodni
Keress rá a "vocal remover" vagy a "center cancel" kifejezésekre a Google-ön. Ha a gitársáv lehalkító (is) érdekel, akkor dobj egy mailt.
Kedves..öööm még mindig nem tudom, hogy hivnak!
Semmi gond, csak igy, az Eddában eltöltött 25 év, huszonvalahány Edda lemezre megirt, a fene tudja mennyi nóta után, amelyek között olyanok vannak, mint a Csendes ember, a Vágyom haza, a Hűség és árulás, az Egyedül blues, stb. kicsit ki van a f...zom egyes emberek állandó Slamózásával,m csak mert gyermekkori libidó fixációjuk a'80-as évek elejének EDDA formációja.
A kreativitásról csak annyit, hogy a rockban eltöltött 30 évem alatt az Eddán kivül szinte minden hazai rock és pop nagysággal dolgoztam és irtam nekik dalokat, valamint nagyjából ugyanezt elmondhatom a hazai jazz és klasszikus élet nagyjairól, Szakcsi Lakatos Bélától Szentpéteri Csilláig. Arról nem is beszélve, hogy 2011-ben megirtam a niXfactor albumot, ami 2012-ben az év jazzlemeze lett Magyarországon. Slamó az elmúlt 25 évét a nyafogással és gazsdagéknál kertészkedéssel töltötte, nagyrész Izraelben, miközben nagyjából egy hangot sem irt és szökőévben egyszer volt a kezében a hangszer. Szóval nagyjából rohadtul nem érdekel, hogy 1114-ben három EDDA lemezen ott volt! Üdv! Alapi István
Sok esetben nem eljátszani valamit az igazi érdem. Az már már iparos tevékenység, ahogy mondtad tényleg nagyon sokan el tudnak játszani sok mindent. Megírni valamit az az igazi érdem, az tehet valakit "legendássá". Akiket te említettél "nagy nevek", egyik sem attól lett híres (gondolom én) hogy mennyire jól eljátszotta mások számait, hanem adott esetben saját kútfőből tett le valamit az asztalra. Számomra ez sokkal inkább tiszteletre méltó, mint az, hogy ki mit tud megtanulni, ki mennyire tud, más tollával ékeskedni ha úgy tetszik. A hozzáadott érték a lényeg. Lehet valaki jó, vagy pontosabban fogalmazva képzett zenész anélkül is, hogy letenne valami érdemi produktumot az asztalra. Ebben viszont én nem látok semmi tiszteletre méltót. Annak ellenére sem hogy én nem tartom magamat egy jó gitárosnak
Kedves István! Számomra és sztem más számára is a profizmusod megkérdőjelezhetetlen! Nekem túl szintetikusnak tűnt egy Eddán és Slamó nyers egyszerű játékán felnőtt nemzedék tagjaként. Kérlek ne haragudj rám mert a tudásod sosem kérdőjeleztem meg csupán számomra túl komplex volt. Üdv
A tudatlanság nem érdem! Nagy tévedés azt gondolni, hogy aki nem járt intézményesen zenesuliba, az nem is tanult más módon. Én magam is autodidakta vagyok nagyrészt, mert összesen 17 évesen jártam zenesuliba két évig, ahol is az volt a bizonyitványomba irva, hogy szolfézsből osztályozhatatlan, mert egy órára sem mentem be.
Egyébként 16 évesen már odahaza bálokban játszottam, a Deep Purple től Hendrixen át a Boney M. - ig, gyakorlatilag mindent fül után. Akkoriban még mindenre táncoltak az emberek , még a Paranoid-ra, vagy a Child inTime-ra is! Az más kérdés, hogy később tiszta cikinek tartottam volna ugyanazon az értelmi szinten maradni zeneileg, bár lehet, hogy rossz példaképeim voltak, pl. John McLaughlin, vagy Chick Corea ( aki szintén autodidakta, ehhez képest komoly Bartók szólózongora estjei vannak! )
Hendrixre visszatérve, egyáltalán nem volt tudatlan zeneileg, a vége felé teljesen más irányokba, inkább a jazz felé akart menni, ami nem is tetszett sok korábbi rajongójának. Halála előtt éppen Miles Davis-el terveztek közös lemezt.
Ugyanakkor, mindenki gondolkodjon, ahpogy csak akar, sok sikert hozzá!
NE sértésnek szántam de nekem a szabadságról a minimális elképzelésem ez: http://www.youtube.com/watch?v=7gphiFVVtUI... Nem hiszem, ha rákényszerítenék nem tudna bármit eljátszani, de nem akar...
Ha gyönge kettes, akkor gyönge kettes... :) Kis pénz, kis foci! :)
Azt azért megsúgom hogy Szekeres Tamás a tízes skálán maximumot adott erre a feladatra, valamint a többire is ahol szintén a dalait kellett újra gondolni... :D
Ebben is igazad van! Csupán a megközelítésről próbáltam írni. Minden tanult gitáros képes bármilyen bonyolultságú darabot eljátszani, ha képes valaki lekottázni. Én tulajdonképpen a "nem tanultakra" fókuszáltam, mert kottából magam is sokmindent eljátszok... Egy Jimmy Hendrixnek nem kellett öszhangzattan, hogy világhírű legyen, se Van Halennek...Egyiknek sem volt fogalma ezekről és mégis profik voltak, akik beírták magukat a nagy könyvbe. Kevés karizmatikus egyéniség van sajnos, aki megérzés után játszik tudatlanul. Többnyire mindenki tanulja aztán próbál valamit csinálni magából. Az István játéka kiváló, de őt is demagogizálja a gondolkodás, és a tanultak. Pyra mester produktuma meg egy gyönge kettes szerintem:D
Bocs, hogy beleszólok, de szerintem ezeket a japánokat nem érdemes összehasonlítási alapnak venni. Én is sokszor láttam videókat ilyen gyerekekről akik fullos profizmussal játszottak el egy számot (pl az én kedvenc számomat). És amikor azt gondolnánk hogy vannak esetleg saját számai is amit megírt vagy kitalált, akkor rájövünk, hogy semmije sincs. Se stílus, se hangszín, se saját felismerhető dallamok, semmi. Csak van egy gyerek akit tanítanak gitározni, tudja a technikákat, gyors a keze, de a saját érzelmeit vagy gondolatait nem tudja átülteni a hangszebe (tisztelet a kivételnek). Én is irigykedem, hogy milyen jó lett volna annyi évesen elkezdeni gitározni és mostanra felfejlődni, de a helyzet nem volt hozzá adott (ahogy sokaknál) így csak nemrég kezdhettem el tanulni normálisan tanártól és lehet hogy az a japán kisgyerek két éves kora óta fogja a gitárt mert odanyomták akarva akaratlanul a kezébe .
Természetesen ez így van, ahogy írod. De hogy kinek mitől, és mennyire jellegzetes a játéka, vélemenyem szerint roppant komplex dolog, csak úgy, mint egy hangszín. Annak is rengeteg összetevője van, hogy mitől szól úgy ahogy. Szerintem a Steve-nek van jellege, és feeling-esen játszik, pedig nem vagyok egy Edda fan, de a privát improvizációs videóit mindig szívesen megnézem/hallgatom, akár többször is. Nekem tetszik a játéka. Ha neked, vagy bárki másnak nem, akkor hallgasd azt a zenekart, vagy előadót, aki neked tetszik. Peace!
Nyilván van néhány ember a világon akik egyediek voltak és most is azok akik élnek még. Kár erre misztériumot gyártani. Aki elvégzi a szükséges iskolákat(zenei általános, szakközép, konzervatórium stb)nyilván bármit eljátszik amit meghall, vagy elé löknek, de ez még az egyediségtől nagyon messze áll szerintem. Nincs új a nap alatt, max a technika fejlődik:)
Egyébként, nem, is értem mi van itt mostanában? A Fender rovatban is hüjjjeségen civódnak, a múltkoriban Mákos rovatában tűnt fel egy önjelölt "szagértő" kritikus, Doki bácsit nevezte öregasszonynak egy névtelen valaki(bár ő hallgatott vén szavaimra, és elnézést kért), aztán olvasom Téged "oktat" szintén egy névtelen valaki.Viszont Te frappánsan lerendezted! Ez az alanti kis affér meg főként fáj szívemnek, mert mindkét EMBERT tisztelem, és nagyra becsülöm.
Ahogy a Te muzsikálásod is sok, sok boldogsághormont szabadít fel bennem!
Gyerekek! Ne üssük már egymást folyton! sokkal hasznosabbak vagyunk a világnak, ha az energiáinkat különböző zenei produktumok létrehozásába fektetjük! Muzsikáljunk, 'oszt jól van!!!! Aztán mindenki hallgassa a neki szimpatikus műfajokat, előadókat, a többieket meg hagyjuk békén! ...Mondjuk, mint korábban emlitettem, nekem is a könyökömön jönnek ki azok, akik kinos kényszert éreznek arra, hogy megmondják nekem, hogy szerintük milyennek kellene lennem, ahhelyett, ami vagyok, vagy hogy tudassák velem, hogy szerintük sz..rt sem érek!
Mindenki söprögessen a saját házatáján.
Nem tudom hol csíp a pelus, de igazán megírhatnád privátban.
Már akkor is kamilláztam amikor rosszallásod a fejemre vontam azzal, hogy ír jig nekem jobban bejön, mint a románok népzenéje! Szóval nem bánnám ha megnyilatkoznál, mi a baj? Megdugtam a hugod? Vagy mi van?
Volt a posztomban egy szerintem is, ami pont arra utalt, hogy ez az én magánvéleményem, úgyhogy nem értelek, és a hangnemedet sem!
Én elmondtam a véleményem, ami olyan amilyen, és azt arccal, névvel bármikor fel is vállalom.
Szóval nagyon nem szeretnék olyan dolog miatt magyarázkodni, ami miatt nem is kell!
Te értesz az "etnós akármikhez" (ezt nem pejoratíve írom, csak kurvára nem értek hozzá, és nem is akarok úgy csinálni mint aki ért hozzá), amit a Csikkal csináltok, elismerlek mint zenészt, de nempicit hányok a hozzám intézett leereszkedő stílusban megírt első mondatodtól, megintcsak SZERINTEM szánalmas, úgyhogy csak annyit röviden: elmész te a picsába, törölgesd a lábad másba!
Ellenben semmi kedvem a verbal kung-fuhoz, főleg ebben a topikban, szóval ha akarsz valamit:
"..és egyéb tulipántövek" Jó hangulat lehetett a próbákon. Döfi nóta, meg jó lett így megcsinálva a videó evvel a multihangszeres megoldással. Pöpec az a Cort basszgityó!
Mivel az én zenei tudásom és elismertségem meg sem közelíti a Te hatalmas szakmai múltadat és zenei teljesítményedet, eléggé félve, de azért megjegyezném, hogy egy picivel több szerénység talán jót tenne Neked is...
Nem vagyok egy Szekeres Tamás rajongó, de meghallgatva az eredetit és a Te általad játszottat, zenei szempontból messze jobban tetszik a Tamásé. De ez persze biztos azért van, mert nem értek a zenéhez...
Kb. ennyi! (mondjuk nekem tetszik a Pictures from the Train nóta, legalábbis az a felvétel, amelyikből a gitárversenyen játszod a saját magad írt szólót, -ezt még itt annó itt a fórumban dicsértem is, mert f@sza -az eredeti a Guitartales albumon volt, na az annyira nem tetszik. De ez az ízlések és kapom a pofont kategória szerintem.)
Én szeretnék egy másik aspektust megvilágítani Neked, hogy sikerüljön a problémád a valós helyiértékén kezelni:
...van pár dolog amit talán Steve tud egyedül itthon igazán jól... Szerintem!
Tény hogy a játékát kevesen próbálják másolni, de ez nem azért van, mert a kutyát nem érdekli, hanem mert túl komplex... De ez legyen az Ő keresztje, meg igazából pont ezektől a dolgoktól Ő "az Alapi"...
A Szekeres Tomit egy lapon emlegetni Steve -el picit erős. A különbség mint teológus és geológus között.
Azaz, ég és föld. Ezt arra is alapozom, mert pár éve "újragondoltam" SZ.T. néhány témáját.
Sajnos hiába a steril tudás, nem túl sok érzést sikerült belevinnie az eredeti dalokba.
Steve játéka meg olyan, akár a jó Chilli: tüzes és fűszeres...
Amit viszont nem mindenki tud megemészteni... Jelenleg Te sem! :)
Szekeres Tomi - Pictures From Tain-je az én elgondolásomban (sajnos az eredeti konvergál az unalomhoz, pedig jó a téma):
Steve igenis egyedi, van saját, felismerhető stílusa. Talán csak nem hallgattad annyit, hogy a gyakran használt figurái, díszítései megragadjanak a füledben.
Nincs köze, és Szuper és profi gitáros vagy, de van már Malmsteen, Tony mcAlpine, Satriani. Volt Hendrix, Rhandy Rhoads, és van Alex Laiho....De sorolhatnám Kerry Kinget is a 6db kvintfogásával aki bealapozta magát a metálzene történelmébe. Több millió kiváló gitáros...Nincs tulajdonképpen új a nap alatt...Magyar viszonylatban is ott van Maróthy, Szekeres akik tudnak zenélni. Aki ezen a palettán még talán történés számomra az az öreg Van Halen...:D Tudom nehéz egyedivé válni és egyre nehezebb, mert sok jó gitáros van, ahogy a jazzban sok jó trombitás de egy sem Louis Amstrong...Én eddig nem hallottam olyasmit amit pl egy Steve Vai, vagy más nem tudott volna kivitelezni akár. Mindenkit az tesz egyedivé ami pl Tonny Iomy-t. EGYEDISÉG. Bocsánat ha bántó lettem volna, mert nem ez volt a szándékom!
Ezt a nótát 18 éves koromban irtam, valahogy már akkoriban sem a trendi dolgok érdekeltek! Életem első rádiófelvétele is ez volt 1981-ben. A minap az eszembe jutott, úgyhogy felvettem egy kicsit mai köntösbe öltöztetve.
Kedves tressholm! Nem értem, a két dolognak mi köze van egymáshoz? ...Nem baj, megszoktam, hogy időnként az topikomban felbukkan egy -egy önjelölt megváltó, mint most te! Amúgy is imádom a saját nevüket nem vállaló, az anonimitás biztonságából észosztó csávókat! Az a lényeg, hogy te tudod, én ki vagyok, engem viszont egyáltalán nem érdekel a véleményed és az, hogy t ki vagy!
Isten nyugosztalja Daczi Zsoltit aki állt ekkora technikai szinvonalon, ahogy a világon még 120 millió gitáros aki tanult zenélni....Viszont nagyon kevés aki egyedi...
Egy talán szokatlan zenei együttműködésre szeretném tisztelettel felkéni, s ha automatikusan nem veti el, úgy kérem a pekarovicsakos59@gmail.com e-mail címre válaszova adjon lehetőséget a személyes megbeszélésre.
Nagyvonalú kedvességét előre is köszönöm!
Ki is kerestem azt a videót, ahol említed, hogy a legutóbbi Edda lemezt is a laptopos cuccal vetted fel, meg ugye a bulin is használod. Teljesen jó, nincs az a bárki, aki megmondaná vakteszten, hogy mi szól.
Na, ez egy érdekes dolog! Szigorúan a magánvéleményem: Aki amolyan vájtfülű megfejtő, és "mindig meghallja" mi lett csöves motyóval játszva, annak aztán mutathatod itt a hangmintákat. Sosem ismerné be, hogy jó a digitális modellezés... Pedig igenis egy jó dolog! Vegyük példának csak azt, Te is mennyi bulit játszottál Vetta-val, vagy laptop-ról szólva, még lemezt is rögzítettél vele! Aki megmondja vakon, hogy mi szól, na akkor avval kell lottószelvényt kitöltetni a biztos nyeremény érdekében! De jól mondod -például az oktatóvideódban is-, hogy mindenki olyan erősítőt, hangzást válasszon, ami saját magának a legjobb, amitől jól érzi magát! És ha ez történetesen még csomó másnak is tetszik, akkor hurrá! Érdekesség, hogy például Daczi Zsolti is használt POD 2.0-t, voltam is olyan koncerten Isaszegen a Bakter söröző helyen -Jesse James és bandája és Bikini koncert volt- ahol jól meg lehetett lesni mindent az átszerelésnél. Simán vonalból szólt a POD és remek hangzás volt.
Ezt a videót a csöves erősitők mellett tűzzel-vassal kardoskodók kedvéért csináltam tegnap. Ha valaki végighallgatja, elgondolkodhat, hogy mennyire sznobság kijelenteni, hogy "csak a csöves cuccok szólhatnak jól " !
Nagyon tetszett a bemutató az erősítőről! Részletes, szemléltető és jó hangulatú volt, úgy éreztem, miközben néztem/hallgattam, mintha ott ülnék Veled szemben. Tehát nem az a személytelen előadásmód... remélem érthetően tudtam leírni! Ahogy nézem, teljesen felhasználóbarát, nincs túlbonyolítva rajta semmi, és a gyári beállítások is tényleg jók! Tehát egyszóval: Tutti!!
Bár nem hozzám irányult a kérdés, de ha szabad válaszolnom, amit eredetileg csináltál, az az Economy Picking.
Ez a "hogyan kell csinálni" dolog érdekes témakör. Úgy, ahogy a gitárszóló és a füled megköveteli. Melyik a jobb, az alternate, az economy, vagy a legato? Egyik sem, azt használod, amelyik épp akkor jobban szól. Szerintem. :)
Egy pengetéssel kapcsolatos kérdésem lenne feléd.
10 éve gitározom. Kezdetben - ösztönösen - úgy pengettem, hogy amikor húrt kellett váltani és egy felfelé pengetés következett volna (az oda-vissza pengetés elve alapján) akkor én nem felfelé, hanem lefelé pengettem. Azaz a "legkisebb ellenállás irányába" mentem, ahogyan Te is fogalmazol az oktatóvideódban.
Aztán elmentem gitártanárhoz és ő rászoktatott az oda-vissza pengetésre, mert ő azt tartotta a megfelelőnek. Sok gyakorlat útján át is szoktam erre, de komolyan mondom a mai napig érzem, hogy egyszerűen egy felesleges, a "kezemtől idegen" mozdulatot teszek akkor amikor a húrt kikerülve visszafelé pengetek amikor pengethetnék lefelé is.
Szerinted érdemes lenne elhagynom az oda-vissza pengetést és visszatérnem az "ösztönös" irányba pengetéshez? Létezik esetleg valami oktatóanyag ami alapján ezt megtehetném? Vagy ez már hülye húzás lenne a részemről?
Steve!
Ez a régi Medgyesi hangszer megvan még vagy ez lett némi átalakítás után Balogh Izidor tulajdona? Egy időben sokat játszottam rajta,a Kettner Triamp erősítővel igencsak jól szól!
Minden félreértés elkerülése véget! !!! Az én Vorsonom egyedi darab, ragasztott nyak, Grover kulcsok, Seymour Dancen Blackout pickupok, Floyd Rose tremolo és tökéletes famunka, sajnos a világon ez az egy van belőle! A többi …..hm!
Fut egy hirdetés 180e-ért GS-on Alapi István nevét is megemlítve, keress rá.
Persze ha árulják, az azt jelenti, hogy még nem adták el
Nem ismerem a hangszert, nem láttam közelről, nem próbáltam, nem mondanék róla véleményt. Még akár jó is lehet, e ennyi pénzért én nem Vorsont vennék. Ha megunnám, akkor nehéz lenne túladni rajta.
Ja, értem!
Az bizony tényleg kereken 20 éve volt, basszus, hogy szalad az idő
Azokból ez időkből nekem ez gitár viszi el a pálmát: http://youtu.be/-hhf-FPjb9c?t=24m17s
Ha jól tudom, akkor Medgyesi Tibor készítette. Gyönyörű...
Arről a kinai lapátról beszéltem, MINT TÁVOLKELETI JÓSZÁG. ár nélkül.
sőt ha eladó lesz egyszer, akkor meg is venném.
meg egy Ibanez JEM -ről, amit bő 20 éve használt Steve.
Ez utóbbi volt nemrég 218 pénzért a Vintage-ben. Én a Gitárshopon futottam bele a hírdetésbe.
Mire átgondolt az anyagi helyzetem, hogy bele fér e, már el is vitték.