Ismerősöm faterjánál ráleltünkegy SquierP-Bass-ra. Feltűnőenigényes a gitárkidolgozása, és SQ szériás. Természetesen Made in Japan.
Ki lehet deríteni,hogy milyen évjárat?
Szériaszáma: SQ41838
Mivel dupla hangszedők vannak benne, nem Tele-hangszín...inkább keményebb zenékre szokták, ahol van torzítás(ez nem jelenti azt, hogy a hagyományos Telékkel ne kehetne torzítót használni)
Tele külső, gibsonos szedőkkel...:)
Már megtaláltam, csak még nem tudtam azóta írni. Hát elmesélve máshogy képzeltem el. Viszont ez a Tele Custom nem rossz. Amúgy ez úgyis "működik" mint egy tele, vagy csak a külseje olyan. Bocs a fogalmazásom soha nem volt az erősségem.
Khmm, szerintem egy normál tremesről lekapod a lemezt, ott a 6 luk az átmenő húrokhoz, a 3 csavar pedig fogja jól ... persze, ha az ilyesmi nem áll távol tőled
A hídnál lévő húrtávja a telének uganakkora, mint az LP-é, hogy a TOM is jó? Különben nem tudja valaki, hol lehet ilyen húrlábat kapni, mint ezen a customon van? Kerestem, de egyelőre nem találtam. Kösz.
A Tele Custom II. honey blonde-ban is létezik a feketén kívül. Régebben készültek Squier showmasterek, lehet, hogy arra gondoltál G.Bence? Esetleg az antique burst jagmaster, ami valójában élénk bordó, fekete "kerettel"? Nekem az egyik gityóm egy tele custom, olyan mint itt kettővel lejjebb a képen...nagyon dögös hangja van, kicsit les paulos beütéssel a hangzásban. Torzított cuccokhoz, de akár zúzdára is facca, de ha a csilingelős telecaster clean soundot keresed, akkor kerüld el messzire! ...ez nem az a gityó :)
Hahó! Ma valaki a fülembe ültette hogy van valami olyan squier telecaster, amibe humbuckerek vannak, és meggybordó színe van. Tudtok nekem infót adni hozzá? Mondjuk mi a neve, hol kapható:D
udv
keresek kisfejes (sq v fender) nyakat, jo allapotut, mindegy milyen fogólapos, akár kulcsok nelkul. V cserélném az én nagyfejes sq standardom nyakáért, ami nagyon jó állapotban van.
udv
Azé" nagyon nem irigykedek ám hétvégén én is összedobtam egy stratot, méghozzá a Pickcaster-t
Hun Cut szignécsör Bullet nyak + Affi sb test + MiJ fehér koptató és csak a pick-up tesztekhez használom majd. Ez volt a terv, de olyan jól szólnak az első MiJ sss teszt pikkjei, hogy maradnak benne egy darabig biztos, méghozzá olyan telepickup módjára, csupaszon mert valahogy a két japó téma nem stimmelt, a kopóba nem ment bele a cover ... ááállat így
Összeállt az a stratocaster, amelyre még zulu kollégával licitáltunk vérre menően .
Kapott a vateráról egy új nyakat, a babákat is újak a bridgen (egy elfekvő tele bridge babáit kapta), a bridge pickup-ot kicseréltem egy Evans Eliminatorra és ma délben pedig kaptam egy tremoló kart is hozzá!
Tegnap már ki is próbáltam és meg is kapta a gitár az új nevét, de azon még finomítani kell, mert túl hosszú:
Dr Jekyll and Mr Hyde Stratocaster
Azért kapta ezt a nevet, mert ez új PU-val érdekes helyzet állt elő. Az eredeti PU-k tiszta hangszíne egészen jó, szépen csilingel, nyílván nem lehet egy komoly hangszedővel összehasonlítani, de azért lehet azt mondani, hogy használható a tiszta hangja. Ha adsz rá egy kis overdriveot, akkor ahogy növeled a torzítást, úgy omlik össze a hangja. Torzítva gyakorlatilag használhatatlan.
De bridge PU ennek az ellenkezője. Ez egy metal hangszedő, tiszta hangja meglehetősen karcos-száraz, sok magassal, sok méllyel. Igazán torzítva kel életre, minél több, annál jobb!
Sajnos a két (tipusu) hangszedő azonban nem kiegészíti egymást, hanem annyira különböznek, hogy azonos beállítással nem nagyon használhatóak, innen jött a név.
Persze próbálkozom még, pl. átkötöm az elektronikát, hogy az egyik hangszín csak a hátsó PU-t vezérelje, ill. a multieffektben beállítok mindenféle okosságot.
Úgy egyébként a gitár egészen jól szól, legalábbis a faanyag rendben van, a nyak kényelmes - mondom ezt, noha ez nem az én megszokott profilom. A nyak olyan sportgitár szerű, azaz inkább lapos, kicsit szélesebb és alig íves, de valahogy mégis tetszik!
Úgyhogy a következő lépés valami rendes elektronika és PU-k beszerzése lesz. ... Ja , és balos tremoló (= balos bridge)
A másik Squier gitár is sokat fejlődött, a Vader-Caster!
Megkapta a fekete 3 rétegű koptató és mindenféle beállításokat csináltam. Elkezdetem bejátszani a hangszert és kezd megjönni a hangja! Napközben odaállítottam a hifi mellé, hogy kapjon egy kis Mozartot és Liszt-et ( a gibson topicban olvastam erről ). Lényeg a lényeg, hogy a Wilkinson PU-k jól dolgoznak. Csak a nyak profil valahogy nem tuti, úgy hogy itt még várható némi fejlesztés.
Délután látogatást tervezek a Fibenare fiúknál, akik átnézik az összes gitárt és ellátnak majd jó mindenféle tanáccsal.
Nyilván hüjeség de a kétkedőket egyetlen módszerrel lehet meggyőzni: fotelben ülnek háttal a cuccnak, közben ugyanaz a gitáros random választja ki a hangszereket egymás után, azonos beállítás mellett kell besorolni a hallottakat, pl. 5, 9, 1 ... lenne meglepetés
Pfúúú azért nem szeretnék most ebbe belemenni mert én személy szerint nem az egyházra (emberi értelemben) és nem is a vallásra hanem személy szerint Jézusra gondoltam, ami számomra egy más történet.
Nem baj nem zavar ha sokaknak nem érthető. Az a jó hogy különbözőek vagyunk, és másképp gndolkodunk ugyanarról a dologról. Én most is arra gondolok amivel elkezdtem itt ma este:
milyen szépen szólnak a gitárjaim a stúdióban.....
Na azt soha. Erre a témára pattanok. Ez tipikusan a jobbkezesek világa és nézőpontja. Ilyenkor azt kivánom minden jobbkezes gitáros éljen egy balkezes világban egy évig és utána ajánljon ilyeneket.
Nekem luxus volt két gityó. Mert vagy az egyiket használtam és a másik állt a sarokban vagy fordítva. Ellenben hiányzott még egy pár cucc ami viszont kellett volna. Így mindkét amerikai gitárt árultam és amelyikat előbb vitték el a másik maradt meg. És a Deluxe-ra jelentkeztek a másik maradt meg (egy időre). A mai helyzet egész más mert ugye most is két gityóm van, csak épp az a különbség hogy ezek majdnem teljes egészében "szponzor" gitárok, szóval úgy kaptam őket hogy egyáltalán tudtam volna róluk. És a mai két gitárom erősen eltérnek egymástól
Biztos, hogy az én véleményem nem nyom annyit a latba, mert még nem gitároztam fel sok lemezt, sőt, nem is tudok igazán gitározni,mert sosem tanultam, viszont van Fender-em, Squier-em, Gibson-om, és Westone-om is.
Az biztos, hogy a gitárt a kinézetén kívül a JÁTÉKKÉNYELEM, de elsősorban a HANG határoz meg. HA pickup lesz cserélve egy amúgy jó rezonáns tulajdonságokkal rendelkező gitárban, amiben eredetileg vacak a pickup (pl Affinity, aminek a hangjában a strat jelleg megvan, de az a plusz csilingelés nincs), akkor az a gitár jó lesz. Mindegy, hogy mi van a fejére írva.
Twain-nak igaza van: ez meddő vita.
Mindenre van példa, de ellenpélda is. Pl. adok-kapok: egy piros Strat, aminek akad a tone potija... Ilyen van??? Persze.
Ellenpélda: pl. a Mikr Stratja, vagy az én Squie Affim, ami kettészedve működik most: a nyak hozzá gyártott testtel és SD pickupokkal, ami kurvajó, és a test egy Prime nyakkal, fender texmex és Ibanez SZ 520 pickupokkal, ami nem jó, mert nincs benne az a plusz, amitől él egy hangszer.
Valami reggel jó, de este nem...
De hál" istennek ez egy hang-gal foglalkozó fórum, ami ugye nagyon szubjektív dolog...
Bocs a hülyeségekért...
Mi balosok ezek szerint másodosztályuak vagyunk és nekünk be kell érni a silánnyal....
Még szerencse hogy a Squier nem így gondolta....)))
Bár a basszusgitárt ott is újra kellett bundozni....
Arra már nincs szükség. Még mielőtt eladtam volna az már teljesen rendben volt. Szintén Medgyónak köszönhetően.))) A lakkozás lepattogzását meg nem lehet megállítani....
mondjuk az is hozzátartozik, hogy manapság talán már nem annyira, de régebben jópár olyan balos gityót láttam, ami sokkal trébbül nézett ki mint a jobbos társa, nem kizárt, hogy a fenderek is ilyenek voltak...
Szép! Benned nagyon mély és negatív nyomokat hagyott az a deluxe... nagyon sajnálom hogy olyat fogtál ki. Bár akkor most nem polemizálhatnánk ilyen jókat ezeken a témákon!
O.K. akkor kijavítom:
Többen is vannak akik profin bundoznak, csak a nekem személy szerint egy ember van akihez már 15 éve viszem a hangszereimet és még 1x sem kellett csalódnom.
Igen ez ki fog derülni. Én annak idején az USA stratón szinte mindent kicseréltem a 15 év alatt. Ezt ha a Squieren is megteszem akkor csak annyi történt hogy egy sokkal olcsóbb gitáron tettem meg ugyanezt. Arra is gondoltam kéne venni még egyet 20-25 ropiért és eltenni alkatrésznek.))))
Az olcsó(bb) hangszerek fő hátránya a hardware-ek tartósságában mutatkozik meg elsősorban. Kopik a bund, a húrláb, repedezik a lakk, miegymás..A hangot lehet tuningolni, csak a kérdés az, hogy hosszú távon érdemes-e..? Engem bosszantott, hogy a hangszerrel kialakult "szerelem" azért nem lehet tartós, mert a gitár maga sem az..
A basszusgitárom (Squier) már újra lett bundozva Medgyó által. Szal" az egy darabig nem lesz bundozva most. A Squier strat is most fog átesni egy kis csiszoláson, azt még nem kell bundozni, de talán jövőre fogom. Megérdemli.))) Megdolgozott érte...)))
Itthon egy ember van aki úgy bundoz hogy abbn nincs hiba.... én csak hozzá viszem a gityóimat.