Nálam olyan volt, hogy a két tele PU - amely párban érkezett - az egyiken a sárga volt a föld, a másikon a fekete, így amikor először beforrasztottam, akkor ellenfázisban dolgozott a két PU.
A Squier Affinity Tele-mbe tettem egy USA Standard nyaki hangszedőt. A nyaki állásban meg is szólal faszán, de amikor átkapcsolok a középső állásra, akkor olyan hangja lesz, mintha egy vau pedált is bekapcsolta, volna és félig nyitva hagyom, vak-vak...
Találkozott már más is ilyesmivel? Elforrasztottam valamit, szar a forraszanyagom, vagy miaszar?
Másik kérdés, jó az, ha az Affinity-ben gyárilag 500K-s potik vannak? Legalábbis mint ha az lenne ráírva...
-Squier Satin Trans Strat mahagóni Duncan Designed, 1,5 éves , jó ha 3x elővettem + 1 éves, nem használt, kulccsal zárható keménytok =45 ezer Ft!
(jó kis finom gitár, de én nem használtam, mert a Fender Stratót használtam a single-coil hangzás miatt)
-Fender Roc Pro 700 előfokcsöves gitárerősitő MADE IN USA+ új, nemrég vett Fender kétgombos lábkapcsoló (csatorna, reverb) ez is MADE IN USA=40 ezer Ft!
(szép, jó, megkimélt állapotban van, de nincs zenekarom, igy csak a szobában kapcsoltam be nagyritkán)
Sok időt nem hagytam az eredeti pickupok kipróbálására, mert a Joe Bardenek akkor már megvoltak és kézenfekvő volt a csere. Nem tudom hogyan szólnak de zajosak és azt hallottam nagy hangerőn sípolnak is. Tanítványaimnak van Squier. Az egyikük nemrég vett egy telét. Tökéletes a sound de tiszta hangszinen is zavaró a zaja (pedig ott nem kellene).
Én egyébként a pickupon kívül a többi alkatrészt meghagytam, tehát a potik az 5 állású kapcsoló és a jackaljzat eredeti. Ezekből a Jack aljzat az ami valószinüleg cserére szorul.
Szóval ha a hangszereddel amúgy meg vagy elégedve, és statikusan egyben van, akkor egy pickupcserével elérhető egy professzionális hangszer szerintem
Miki az affiknál az elektronikát tartod gyengeségnek, mint sem a fát? Nagyon érdekelne, mert nem szeretném eladni a telémet, de nem tudom érdemes e bele venni egy komplett elektronikát? Pick up-ok vagy a kapcsoló, potméterek is cserélve legyenek?
Köszi
Az ugyanaz, mintha te balost fordítanál át totál kezdőként...a kezdőnek sztem mindegy, mert neki annyira új minden, h nem zavarja semmi. Legfeljebb később, mikor rájön, h fordítva játszik, akkor zavarodik össze...:D
Jobbkezes gitárt fordított át.
Tehát felül lett az E1, alul az E6.
Fejben mindent át kellett fordítania.
Próbáld csak ki.
Aki kezdő épp, hogy elboldogul a tabbal, nemhogy átforgatni
az egészet.
Na de nekem mindegy.
szerintem minden azon múlik hogy kezdesz el tanulni. ha átfordítom másik kezembe a gitárt, vagy fordított húrozáson játszok, kb pont olyan szinten vagyok mint amikor elkezdtem a normál gitározást. ha ugykezd az ember tanulni és évekig úgy játszik, szerintem simán meglehet tanulni bárhogy.
2008-12-14 09:28 |
#12417
Ismerek egy srácot, normál gitáron tanult mrg játszani,
megfordította viszont nem húrozta át.
Nagyon jól játszik!
Mindent fejtetőn tanult meg.
Gary Moore stb...
Alapvetően a 6 pontosról a kétpontosra is azért tértek át anno, mert azt remélték hogy a hangolás stabilabb lesz. Nem így történt. Általánosságban biztos nem. A Wilkinson mikor bejött az nagyon jól működött, nem tudom itt an e olyan valakinek. Ők annyit újitottak hogy az a két pont csak egy pici felületen érintkezik a tremoló talppal és nem öleli át azt mint a fendereknél.
Hiába a tremolózásnál egy dolog mozgó alkatrész az pedig a tremoló maga. Tehát nem a nut és nem a satus kulcs, persze segít meg minden, de nem az fogja megoldani ezt a problémát. A hat húr más más vastagságú és különböző erővel húz, de a visszairányban mikor ezeknek vissza kellene állni akkor az egyenlőtlenségek a G húrnál jelentkezenk a legjobban.
A sound elváltozását a floyd rose szisztémájú tremolóknál lehet a legjobban megfigyelni. Én egy kicsit félek tőlük, mert ha egy fúvossal játszom és nem 400-re hanem 442-re kell hangolni akkor annak átállítása nem annyi mint egy hagyományos tremolóju gitárnál. Húr szakadásnál pedig szétesik az egész hangolás még a számot sem lehet befejezni mint ahogy tettem azt párszor a hagyományos tremolóval. De az tény hogy nagyon nagy feeling hogy lehet tépni a tremolót minden irányba és minden marad a helyén az első húrszakadásig. Láttam olyan Music Mant ami floyd rose szisztémás de le van ültetve, tehát nincs hátrajáték a tremolón, na ott sincs gond a G húrral.
Én azért reménykedem benne hogy lesz azért megoldás erre a problémára a hagyományos tremolók világában is.
A G húr nekem is hajlamos mászkálni a Telén(!), ráadásul inkább felfelé, a többi nem...lehet h a nyeregnél van vmi gebasz. De a G rendszeesen problémás a Squier strato-mon is...
Bocs, csak arra akartam figyelmeztetni a Strató tulajokat, hogy a -nem olcsó- hídcsere után oda lesz a jellegzetes Fender hangzás.(én is évekig kísérleteztem a tremolókkal, aztán rá kellett jönnöm, hogy a Floyd-nál jobb megoldás nincs.)
Sziasztok! Meg tudná valaki mondani, hogy a Squier stratóknál és főleg teléknél, a koptató alatt mennyire van kimarva a test? Belefér a humbi is vagy csak a single?
Ami számomra megfejthetetlen: David Gilmour fekete Stratója...
Látszólag egy vintage híd van rajta és intenzív karozásnál sem hangolódik el.(Ennek mi lehet a titka???)
Ja az lehet, de most a hangolás problémáját boncolgatjuk, hogy t.i. mitől megy el függetlenül attól hogy 2 pontos avagy 6 pontos, lett e cserélve rajta bármi avagy sem
Egy Strató hídon végzett beavatkozás azzal jár, hogy a lényeges középtartomány elveszik: a két pontos felfüggesztés miatt a testhang csökken.Ezt a veszteséget speciális Pu-val ellensúlyozzák-pl.SD)
De ezt csinálja a Squier is. Egyszer kézbe kaptam egy Parker gitárt aminek szintén hagyományos tremolója volt. Na az nem csinálta ezt a problémát. Nyújtottam az ujjammal a g húrt és minden maradt a helyén. Nem akartam hinni a fülemnek. De nem jöttem rá hogy Parkerék mit tudnak amit a többi nem...
A baj az hogy még arra sem jöttem rá hogy az elhangolódást mi okozza. És szerintem maguk a cégek is még sötétben tapogatóznak, mert ugye ha csak az én volt USA stratómból indulok ki akkor ott ugye elkövettem mindent hogy ne hangolódjon el és mégis elhangolódott. Tehát: Volt grafit láb, grafit nyereg satus kulcs, és mégis. Szóval innen gondolom hogy valahogy mégis a tremoló tehet a dologról, de azt nem tudtam megfejteni hogy mi is történik pontosan. Nekem az volt a problémám hogy a G húrom eresztett le, mindig. Új húrnál nem annyira de minél több hete volt fent annál inkább. Én úgy hangolok mindig hogy a tremoló lenyomásával ugrik a helyére a hangolás. Tehát amikor az ujjammal nyújtok elhangolódik. (Leginkább a G húr a többire ez nem jellemző)és ezután nyomok egyet a tremolón és visszaugrik a helyére. És azt sem sikerült megfejtenem hogy miért pont a G húr a legérzékenyebb. Biztosan köze van ahhoz hogy középen van. A franc se tudja
Van egy olyan video hogy: "new tremolo". Ott amikor a vibrato kart lenyomod, a talp nem megemelkedik, hanem előrecsúszik vizszintes síkban majd vissza. A kérdés csak az mi értelme? Úgy értem jobb lesz ettől a hangolás?
Hát nem tudom. Az USA stratómon graphtech nut volt és satus kulcsok, de nem változott semmi. Rolling nutom nem volt még, de őszintén szólva nem nagyon hiszem hogy érdemi változás lenne.
A Hendersonra keresve ezt találtam a témakörben. Még nem láttam én sem most fogom átolvasni, de ha ez egy új kütyü akkor lehet ohgy belegrok. Lássuk mi is ez....
Nem így nem szoktam, bár tetszene, de ezek a tremolók nem alkalmasak erre. Illetve Jeff Beck és Scott Henderson is hagyományos tremolót használ, és nekik feláll a tremolótalp, tehát van hátrajáték. Mi az hogy! Egyfolytában kézben van a tremolókar. Hogy ezt hogy csinálják az rejtély, volt pár próbálkozásom, még az usa stratóval, de hamvába holt. Nem értem, pedig nagyon tetszene.
Igen, néztem a videóidon is hogy nem mászik el számomra hallhatóan. Nekem most 9-10-es hibrid van rajta, kicsit 2mm emelve és hangolódik rendesen így 3 rugóval... akkor is ha sokkal finomabbakat bróbálok csak nyújtani, vagyis engedni mint amit nálad látok.... Nyújtani nem is szoktál akkor ezek szerint így?
Én felfektetem a tremolót, tehát nincs hátrajáték. 10-46-os húrral szépen visszaáll a helyére 3 rugóval. Csak annyira hangolódik mint az USA stratóm tette. Semmi baja......
Miki! A 3 rugó hogy bírja a tremolózást? Nem hangolódsz? Nekem az 57 reissue-ben 3 rugó van, mostanában próbálnék tanulgatni tremolózni (eddig mindig leültettem a stratókat), de úgy hangolódik mint az állat.... VÁlaszodat előre is köszönöm!
-Squier Satin Trans Strat mahagóni HH Duncan Designed, 1,5 éves jó ha 3x elővettem + nem használt, kulccsal zárható keménytok=45 ezer Ft
-Boss GT-10, nyáron vettem, garanciás, magyar nyelvű használati 75 ezer Ft
Holnap (vasárnap) Nyíregyháza-Debrecen környékén házhoz viszem, ha kell
Nincs zenekarom, és billentyűs hangszerre állok át.
Én Mikivel értek egyet. Mint amatőr, alsóközépkategóriás zenésznek soha nem fogja megérni az, hogy beinvesztáljak 2-300 ezret egy hangszerbe. Egyrészt nincs annyi lóvém, másrészt meg amilyen helyekre én eljutok zenélni, ott nagyívben tesznek a hangosítók a hangosításra, aztán akármivel is mehetnék nem fog annyira jól szólni a végeredmény.
És nekem is van egy affi basszusgitárom, megfelelően felpedálozva, kieqzva, jó cuccon nagyot szól higgyétek el, pedig a gyári szedő van benne. Most készülök kicserélni, lesz majd nagy meglepetés! :)
Egyébként az ártémához visszatérve valaki most árul 20e ft-ért egy komplett USA koptatót az elektronikájával együtt. Ha ezt komplett belerakom egy 45e ft-os Squierbe akkor van egy 65e ft-os gitárom egy USA elektronikával. Majd mellé tesszük az USA stratót ami HASZNÁLTAN legyen 160e ft, még akkor is van 100e ft differencia.....
Hát mint írtam korábban a hangjában tényleg van különbség, de nem nevezném jobbnak vagy roszabbnak csak másnak. Viszont az árkülönbség ami a kettő közt van az indokolatlan, mert akkora különbség nincs a kettő között. És bár a net ezt bemutatni nem tudja de legalább az érdeklődést felkeltheti hogy akit ez érdekel győzödjön meg róla személyesen és járjon utána, mert megéri.
Az hogy a test faanyagának van szerepe a végső hangnál a kétségtelen. Csak épp nem egy usa standard és egy kínai strat között, hanem mondjuk egy 86-os japán ibanez strat és egy mostani között. Ott tényleg hallahtó a faanyagbeli különbség.
Kedves Mikibá!
Nagyon falyinul szól az affi, úgymond hibátlanul. Szerintem egy vakteszten a kutya se (pedig neki jobb a hallása a mienknél :)) tudná megmondani melyik melyik. Nekem is egy tuningolt squierem van, a múltkor hasonlítottam össze egy usa telével... Hasonló eredménnyel. Nekem az a problémám, hogy ha azt bizonygattam, hogy ugyanúgy szól a squier tuning után, mint a fender vagy kiröhögtek, vagy meg szánalmas pillantásokkal illettek. Gondolom neked elhiszik, hogy ugyanolyan jól tud szólni. Itt a bizonyíték.
A két gitárban -Squier (China) VS Fender (USA) Stratocaster- Ugyanazok a hangszedők vannak (Joe Barden S-Deluxe) és ugyanazon az erősítőn is szólnak egy GR tube amp-on. Teszt célja hogy megmutassa milyen különbségek vannak hangzásban egy kínai és egy amerikai hangszer között azonos feltételek mellett. (ez alól a felvétel rendszere kivétel, mert az USA stratós felvétel egy stúdióban készült, a kínai pedig otthoni körülmények között, de azért mérvadó, remélem.