Tudom, hogy nem itt kéne feltennem, dehát Squier CV.ről van szó:
Mit tudok annak csinálni ha a single coil hangszedő egyedüli állásokban zajos? Értem ez alatt: csak a nyaki állásban, csak a középső állásban és csak a hídi állásban. Singlebuckert nem akarok venni bele, a karakterét szeretném megtartani. Igazából a zajzárat is mellőzném. Hallottam valami viaszos kiöntésről vagy miről. Valaki tud valamit?
Bocs a kérdésért, kicsit OFF, de a Barkács-ban nem válaszoltak, hátha ti tudtok. Szóval a kérdésem az lenne, hogy milyen ragasztót használjak a nyereg felragasztására? Nyilván nem atomerős kell, a jövőbeni cserére gondolva. Tudnátok konkrét márkát/típust mondani? Köszi!
Én annyira megértem. Mint írtam, a családtól karácsonyra megkapom a Vader-castert. Megyek a boltba, veszem meg a fekete koptatót. Próbálik valami havert felhajtani, hogy felületszerelt alkatrészekból csináljon nekem villogókat, vagy húrlábcsere és akkor szerzek egy ashtray-covert és arra szerelem fel.
Azt mér kitaláltam, hogy a wilkinson PU set-et megkapja, mert a roncs-casterban azok nagyon jól szólnak. A roncscaster az úgyis más irányba fejlesztem - őbenne az Eliminátorral fog úgyis dolgozni.
Igen, "mikrofonozom" :) Én is erre gondoltam, hogy nem ugyanott hallom én meg a mikrofon a hangot, de nem gondoltam ekkora különbségre... Próbálkoztam is ide oda pakolászni a felvevőt, de nem volt lényeges különbség. Ara bírok még gondolni, hogy maga a gép amivel felveszek, az visszahngos, azért tocsog az egész, majd megpróbálom vonalból is, csak ahhoz kábelezni kell, meg gép kell...
Sztem próbáld meg a Cube-ot fülmagasságba tenni vagy megdönteni, hogy a hangszóró a füled irányába nézzen. Valamint a felvételt is kb. ott kellene megejteni, ahol a füled van (ha jól értem kvázi "mikrofonozod" a kombódat)
Mit kell nézni? Esküszöm vak vagyok és nem álok semmi újat...
Más, mióta megvan a CV azót anem bírom ki gitározás nélkül, már néha rámszól az asszony... De nagyon tuti :) Viszont érdekes dolgot vettem észre: próbálkoztam, hogy hogyan tudnám felvenni a mit játszok és tök egyszerűen letettem a pda-mat a hangfelvevő progival a MicroCube elé és egészen értelmezhető dolgot csinál minőségben. Egy problémám van: a reverb, ami teljesen jónak tűnik mikor gitározom visszahallgatva rettenetes sok... Ez mi miatt van???? Azt gondoltam játszva meg hallgatva ugyanaz lesz... Számít az, hogy a cube lent van a lábamnál? Vagy egyszerűen csak süket vagyok gitározás közben???
Ezt hogy érted a texasnál cserélni kell a potikat meg a kapcsolót??És az mennyit kóstálna??Jah am a márkaszervízben szeretném csináltatni a műtétet biztos kezek között szeretném tudni??:DÉs am a vintage az is fasza nem rosszab annyival mint amennyivel olcsóbb??
am köszi a tanácsot
Egyszerűbb, mint leírva. Lényeg, hogy amikor a humbi szól, kapcsolható legyen soros, v. párhuzamos üzemre. Amikor viszont a középsővel együtt, akkor viszont feleződjön le, hogy megmaradjon a köztes állás zajmentessége.
Figyelembe véve , hogy az általad említett pukhoz a potikat és a 3 állásút is cserélni kéne , a vintage tűnik jó megoldásnak .
A TS viszont büntet : én már csináltam ilyet SQ-ból
Amíg maguknak csinálnak konkurenciát és ezzel együtt egyre frankóbb hangszereket -> Welcome! Minél olcsóbban minél jobb minőségű hangszerek jussanak minden fiatal kezébe, a kereskedők meg adjanak el jó sokat, aztán mindenki jól jár!
nem tehetek róla a jaguárról meg a mustangról már lemondtam, azok 200 felett vannak...de talán majd egyszer:) amúgy ebayen nézegettem jagstangeket, lehet onnan fogok majd venni.
helló van egy squier std telém és akad némi pénzem is. Most valami beruházoson gondolkodom elsősorban.VAn egy két lehetőség sorolnám:1 ofender original vintage telecaster pickup lenne, nem drága még beférne mellé egy keménytok az árába.de kérdés mennyire dobna ez a pickup a hangján??vagy a 2. lehetőség texas spacial pickup de akkor nincs tok.
És ennél is elvárható e a jó bevált tele szand??
Mondjuk tom h ez drágább meg és az egyik legdögösebb fender pickup de megéri e ennyit rááldozni lessz e enyivel jobb hangja a cuccnak mert nem égerből van vagy kőrisből mint a nagytestvérei?? Szerintetek melyik érné meg jobban?? egy squierbe fender hangszedő mennyire dobja meg a hangját??
köszi
bence
A mostani cv sorozat odatesz a pár tíz éves squier legendáknak? Csak azért kérdezem mert a squier barátok álltalában nem sznobok. Fasza kidolgozás, fasza hang -> miért fizetne az ember egy squier-ért csak az évek miatt 50 ropival többet? Van oka?
Vagy az t is kérdezhetném: mivel jobb egy 25 éves squier egy mostani cv-nél? Hangban, kidolgozásban?
Ha minden jól megy, megkapom karácsonyra azt a bizonyos vaterás fekete teéecastert!!! Mert közben rájöttem, hogy feketében is nagyon tetszik! Minél tovább gondokodtam, annál jobban - ha meg megunom, akkor fehér lesz !
na, fél nap agyalással rájöttem hogyan lehet standard 5 állásúval, meg egy push pull potival megcsinálni a soros / párhuzamos átkapcsolást úgy, hogy soros humbucker módban, automatikusan felezze a humbit a köztes állásban (zajmentesre, mint egy sima H-S-S konfignál), de pp poti párhuzamos állásában se némuljon el a köztes állásban. Nem triviális superswitch nélkül...
... és a specifikációban azt is, hogy be lehet kötni úgy, ahogy szeretném, mint ahogy a HSS strat leírásában le is van rajzolva. Már csak azt kell kitökölnöm, hogy a series / paralell kapcsolás hogyan megyen...
Persze, szét kell szedni...
Nem hiszem, hogy ilyen spéci kapcsoló van benne, szerintem sima 5-állású, de most már legalább tudod, hogy milyen kellene...
1.
Valami olyasmi kellene, ami nem sokkal nagyobb, mint a single pickupok, különben túlüvölti a hangjukat.
A 6K az kb. single hang lehet(csak tipp), az szerintem kevés. A 10K-s kb. jó lehet, a 15K-s szerintem már sok.
2.
Csipkebokor vessző, ezt nem tudom...
3.
Az eredeti 5-állású nem jó hozzá, azzal csak úgy lehet, hogy a köztes állásban a híd pickup mindkét tekercse szól a középsővel együtt. Ilyenkor nem zajtalan.
Ehhez olyan kapcsoló kell, mint az én Fenderemben van. Itt pont az történik, amit szeretnél.
(mínusz pp-poti)
3 kérdés. Adott egy Squier STD strat hídnál lévő Alnico szedővel, ezt cserélném GFS Lil" Killerre. Nem akarok nagyon durvát, inkább hagyományosat, ami azért elboldogul a hi-gainnel. Namost ebből 3 féle van, 6K, 10K és 15K.
1. Melyik ajánlott, hogy szépen harmonizáljon a másik két single-coillal?
2. Szeretném felezni (illetve soros / párhuzamos kötést csinálni), a tone poti helyére kerül egy PP pot. De vajon milyen? 250-es, vagy 500-as, vagy milyen van benne gyárilag?
3. lehet-e olyat, hogy a pp potival a soros / párhuzamos kötést kapcsolom, amikor csak a híd szedő szól, majd a bridge + mid állásra váltva automatikusan lefeleződik a híd pu és "humbucking" módban kapcsolódik a reverse wound középső szedőhöz, vagy ehhez másik 5 állású kapcsoló is kell?
Hun Mester! Van most Affy strato? És ha igen, mikor mehetnénk megnézni/kipróbálni párat? Úgy tűnik egy cimborám elhatározta magát, hogy neki olyan kell. Köszi!
Újabb fejlemények vannak a Roncs-gitárral kapcsolatban. MIvel a húrláb folyamatosan szaggatta a húrokat, visszaraktam az erdeti babákat.
Az volt ugyanis, hogy egy wilkinson telecaster birdge babáit raktam fel, melyek kompenzáltak - jobban be lehet állítnai az oktávpontot - de nincs rajtuk vájat a húroknak. EZért ha nyújtottam egy nagyot, akkor a húr elcsúszott a babán és a bridge vége elnyiszálta szépen a húrt.
na, most ennek vége, mert visszaraktam az eredeti babát, melyen van vályat. Azt hiszem, hogy sajnos hallom is. Mintha a wilkinsonnal kicsit világosabb hangja lett volna. De az csak akkor kerül vissza, ha már a testen átmenő lesz a húrozás.
De beszereztem egy új birdge-t is a hétvégén, lehet, hogy ez lesz a következő lépés a roncs-caster fejlesztésben. Lehet látni, hogy ebbe a normál PU-t lehet belerakni. így az otthon elfekvő Evans Eliminatort minden gond nélkül be lehet rakni. Érdekes lehet a végeredmény ))
2008.10.22-én a Rocktogonban játszottunk a Magor és a My Small Community társaságában és a buli után a klub előtt parkoló buszunkba pakoltunk be, ekkor láttuk utoljára a hangszert...
Squier Strato, sunburst, egyszerű bőrtokban, a tokban mellette egy egyszerű heveder.
Különös ismertetők: a három hangszedőt cseréltük a gitárban.
A gitár testén a pickupok fölött kis ütődés nyoma látható.
Ha esetleg találkoztok valahol a hangszerrel, megpróbálják nektek eladni, kérlek jelezzétek nekem, egy nagyon kedves barátom tulajdona, nem szeretném, ha nem kapná vissza soha...
Igen, ezt is próbáltam, de nem nyert... Viszont némi polír úgy tűnik, megoldotta a gondot. Tegnap este óta csak akkor hangolódik el, ha a hőfok változik a szobában.
Üveghangnyújtós tépkedést kibírja, ennél többet meg szerintem nem kellene várnom tőle...
Miki biztosan sokat játszik G-ben, ssszzz meg E-ben :D Na jó, rossz vicc volt :) Lehet az a szemöldök baja, simán. Milyen húrokat használsz? Vékonyabbal is ezt csinálja?
Közben eszembe jutott még valami...
A normál hangolókulcsoknál ugye úgy hangoljuk be a húrt, hogy egy kicsit mélyebbre húzzuk, aztán feszítünk rajta még.
A satus kulcsoknál ezt fordítva kell csinálni, tehát ha egy húr elhangolódik, azt a tökéletesnél egy kicsit magasabbra kell húzni, aztán visszaengedni.
Legalábbis ezt tanácsolják Fenderék...
Ha már eleve így csinálod, akkor tárgytalan.
És hát igen... Csak az E húr...
Birta Mikinél meg csak a G.
X-akták...
A locking tuner csak egy dolog...
Elvileg ha egy jó minőségű hangolókulcs belsejében a csigán vag minimum két teljes menet, fizikai képtelenség, hogy engedjen.
Egyébként is, a hangolódó gitárok nagy részénél a szemöldök (nyaki húrláb, nyereg, ahogy tetszik) a bűnös.
Igazán jól csak a Floyd-rendszer tartja a hangolást, majdnem ilyen jó a locking kulcsok+görgős szemöldök
együtt.
locking tuner mellett hangolódik ??? Érdekes. Láttad már a hipshot-nak ezt a termékét ?
http://store.hipshotproducts.com/cart.php?m=product_detail&p=115
lehet, hogy nem a legjobb helyen vagyok, de részben ide is tartozik:
kérdés: a mély E húr nyújtáskor kicsit mélyebbre áll vissza, mint nyújtás előtt. Ha csinálok egy divebombot, akkor megint tökéletesre áll vissza, majd nyújtáskor megint kicsit lehangolódik és így tovább... Magyarán vagy úgy hangolom be, hogy a nyújtás után legyen jó (de akkor tremolózás után magas lesz), vagy úgy, hogy tremolózás után közvetlenül (ekkor viszont a nyújtás után lesz mély). Nem borzastó a helyzet, de hallható azért sajnos.
Csak az E húr, a többi betonstabil. Olvastam más fórumokon is hasonlót, de az ott vázolt megoldások egyike sem működött nálam. Felpolíroztam a húr útját, kentem, nyújtottam a húrt, stb...
Az a benyomásom, mintha a kulcs húzná meg egy picit, amikor a divebomb alatt lelazul a húr, így, amikor meghúzom, visszaáll. Ez azért fura, mert elvileg a Schallereknek nincs holtjátéka. Megcseréltem a mellette lévővel és ugyanazt csinálta, így nem a kulcs a hibás.